Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego rok 2010 nr 412 poz. 2952

Uchwała nr XXXVII/191/10 Rady Gminy Słopnice

z dnia 22 lipca 2010r.

w sprawie: uchwalenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Słopnice

Na podstawie art. 3 ust. 1 i art. 20 ust. 1, art. 36 ust. 4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym ( Dz. U. z 2003r., Nr 80, poz. 717 z późniejszymi zmianami) zwanej dalej "ustawą", art. 18 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001r., Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami), art. 13 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych ( Dz. U. z 2010r., Nr 17, poz. 95) Rada Gminy Słopnice stwierdza zgodność ustaleń zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Słopnice ze Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Słopnice zatwierdzonego Uchwałą Nr XII/86/99 Rady Gminy Słopnice z dnia 29 grudnia 1999 roku i uchwala, co następuje:

Rozdział 1.
PRZEPISY OGÓLNE

§ 1.

1. Uchwala się zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Słopnice, zatwierdzonego uchwałą Nr XVIII/103/04 Rady Gminy Słopnice z dnia 26 sierpnia 2004 roku (Dz. Urzędowy Wojew. Małopolskiego Nr 308/2004 poz. 3281 z późniejszymi zmianami), zwaną w tekście niniejszej uchwały "planem" obejmującą tereny położone w Słopnicach Królewskich.

2. Plan obejmuje tereny określone na załączniku graficznym do Uchwały Rady Gminy Słopnice Nr XXVI/129/09 z dnia 7 maja 2009r.

§ 2.

1. Treść niniejszej uchwały stanowi część tekstową planu.

2. Załącznikami do uchwały są:

1) Rysunek planu sporządzony na podkładach mapy zasadniczej w skali 1:2000 jako załącznik Nr 1.

2) Rozstrzygnięcia Rady Gminy Słopnice podjęte w trybie art. 20 "ustawy" -o sposobie rozpatrzenia uwag do projektu planu oraz o sposobie realizacji zapisanych w planie inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy oraz o zasadach ich finansowania - jako załącznik Nr 2.

3. Ustalenia planu dotyczą przeznaczenia terenu i linii rozgraniczających tereny o różnym przeznaczeniu, warunków i zasad kształtowania zabudowy i zagospodarowania terenów, w tym szczególnych warunków wynikających z potrzeby ochrony środowiska, zasad obsługi w zakresie infrastruktury technicznej, linii zabudowy.

4. Ustalenia planu nie naruszają i nie wykluczają stosowania innych przepisów szczególnych.

5. Stosuje się następujące podstawowe literowe symbole identyfikacyjne terenów, o których mowa w ust. 3: I. ZC - tereny cmentarza III. U/KS - tereny usługowe z dopuszczeniem miejsc postojowych IV. 3.1.R - tereny rolne V. 5.1.WS - tereny wód otwartych VIII. 6.2.KDD - droga publiczna (gminna dojazdowa) Przyjmuje się dodatkowe indeksy literowe: "/C1" - strefa ochrony sanitarnej do 50 m od granic cmentarza "/PG" - istniejący teren górniczy "Słopnice 1" "/zz" - tereny zagrożone zalaniem wodami powodziowymi

§ 3.

1. Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o:

1) uchwale - należy przez to rozumieć niniejszą uchwałę Rady Gminy Słopnice, obejmującą ustalenia wymienione w tekście niniejszej uchwały oraz ustalenia określone na załączniku graficznym Nr 1 do tej uchwały,

2) przepisach szczególnych - należy przez to rozumieć obowiązujące przepisy określone w ustawach oraz aktach wykonawczych do tych ustaw, poza ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz aktami do niej wykonawczymi,

3) liniach rozgraniczających - należy przez to rozumieć linie ciągłe na rysunku planu, wyznaczające tereny o różnym przeznaczeniu oraz o zróżnicowanych warunkach zabudowy i zagospodarowania,

4) linii zabudowy - należy przez to rozumieć linię, w której może być umieszczona ściana budynku lub innych obiektów kubaturowych, bez jej przekraczania w kierunku drogi lub innych wskazanych rysunkiem zmiany planu elementów zagospodarowania terenu; zakaz ten nie dotyczy elementów architektonicznych takich jak: schody zewnętrzne, pochylnie, balkon, wykusz, gzyms, okap dachu, zadaszenie wejścia, rynna, rura spustowa, podokienniki oraz innych detali wystroju architektonicznego,

5) poziomie terenu - rozumie się przez to rzędną projektowanego lub urządzonego terenu przed wejściem głównym do budynku bądź jego samodzielnej części (klatki schodowej), nie będącym wyłącznie wejściem do pomieszczeń gospodarczych lub technicznych (służących do obsługi budynku),

6) wysokości zabudowy (obiektu, budynku) - rozumie się przez to wymiar pionowy mierzony od poziomu terenu do najwyższej głównej kalenicy dachu,

7) dachu namiotowym (kopertowym) - rozumie się przez to dach wielospadowy o trójkątnych połaciach, zbiegających się w jednym wierzchołku.

Rozdział 2.
USTALENIA OGÓLNE

§ 4.

1. W zakresie ochrony środowiska i krajobrazu ustala się, co następuje:

1) Obowiązuje zakaz lokalizacji inwestycji mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko, dla których jest obowiązek sporządzenia raportu w zrozumieniu obowiązujących przepisów szczególnych, za wyjątkiem inwestycji infrastrukturalnych.

2) Obowiązuje zakaz lokalizacji inwestycji mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko, dla których jest obowiązek sporządzenia raportu w zrozumieniu obowiązujących przepisów szczególnych, za wyjątkiem inwestycji infrastrukturalnych.

3) W zakresie ochrony przed hałasem obowiązuje, zgodnie z przepisami szczególnymi, przestrzeganie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku dla terenów oznaczonych symbolem "U/KS" - jak dla terenów przeznaczonych na cele mieszkaniowo-usługowe.

4) Obszar objęty planem położony jest w Południowomałopolskim Obszarze Chronionego Krajobrazu - utworzonym Rozporządzeniem Nr 92/06 Wojewody Małopolskiego z dnia 24 listopada 2006 r. (Dz. Urz. Wojew. Małopolskiego z 2006 r. Nr 806, poz. 4862) ze zmianą wprowadzoną § 8 Rozporządzenia Nr 9/07 Wojewody Małopolskiego z dnia 6 lipca 2007 r.(Dz. Urz. Woj. Małopolskiego z 2007 r. Nr 499, poz. 3294) - dla którego obowiązują ustalenia oraz zakazy zawarte w Rozporządzeniach wymienionych wyżej.

5) Plan obejmuje teren projektowanego cmentarza oraz tereny położone w strefie ochrony sanitarnej do 50 m od granic cmentarza oznaczonej indeksem literowym "/C1", w związku z tym obowiązuje zachowanie wymogów określonych w przepisach szczególnych dotyczących stref ochronnych od cmentarzy.

6) Dla całego terenu objętego planem ustala się ochronę istniejącego terenu górniczego "Słopnice 1" złóż ropy i gazu (oznaczonego w planie dodatkowym symbolem /PG), utworzonego Decyzją Ministra Środowiska Nr: DGe/MS/487-267/00 z dnia 13.01.2000r. w oparciu o przepisy szczególne.

7) W przypadku realizacji miejsc postojowych (parkingu) o powierzchni powyżej 0,10 ha ścieki opadowe z utwardzonych powierzchni postojowych winny być odprowadzane do odbiornika po oczyszczeniu z frakcji stałych i zawiesin ropopochodnych.

§ 5.

1. W zakresie kształtowania architektury, ładu przestrzennego i podziałów nieruchomości ustala się, co następuje:

1) Wielkość nowo wydzielanej działki usługowej uzależniona będzie od rodzaju prowadzonej działalności gospodarczej.

2) Wielkość nowo wydzielanej działki usługowej uzależniona będzie od rodzaju prowadzonej działalności gospodarczej.

3) W zagospodarowaniu terenu usług obowiązuje zachowanie, co najmniej 30% powierzchni biologicznie czynnej.

4) W wykończeniu budynków wyklucza się stosowanie okładzin panelami z tworzyw sztucznych.

5) Obowiązuje stosowanie pokryć dachowych w stonowanych, ciemnych kolorach (odcienie brązu, czerwieni, zieleni, szarości). Kolorystyka elewacji w kolorach pastelowych lub w kolorze drewna. Wyklucza się stosowanie w ogrodzeniach prefabrykowanych, betonowych elementów ozdobnych, tralek, kolumn.

§ 6.

1. W zakresie infrastruktury technicznej i uzbrojenia terenu ustala się, co następuje:

1) Zakaz zrzutu nieoczyszczonych ścieków do wód i gleby, zakaz gromadzenia odpadów w miejscach do tego nie wyznaczonych.

2) Obowiązek zachowania stref ochronnych od sieci i urządzeń infrastruktury technicznej w wielkościach zgodnych z przepisami szczególnymi oraz zgodnie z warunkami określonymi przez zarządzającego sieciami.

3) Zaopatrzenie w wodę z istniejących sieci wodociągowych, których ujęcie zlokalizowane jest w odległości większej niż 150 m od granic cmentarza przy uwzględnieniu przepisów szczególnych.

4) Odprowadzenie ścieków komunalnych, określonych w przepisach szczególnych docelowo do gminnego systemu kanalizacyjnego z odprowadzeniem ścieków na gminną lub lokalną oczyszczalnię. Do czasu realizacji sieci kanalizacyjnej dopuszcza się wykonanie bezodpływowych, szczelnych zbiorników z okresowym wywozem ścieków na oczyszczalnię.

5) Usuwanie odpadów stałych poprzez segregację i gromadzenie ich w przystosowanych pojemnikach, okresowo opróżnianych i w sposób zorganizowany wywożonych na istniejące, urządzone składowisko odpadów w Słopnicach lub na inne zgodnie z zawartymi porozumieniami.

6) Stosowane media i paliwa dla celów grzewczych nie mogą powodować przekroczenia dopuszczalnych norm zanieczyszczeń powietrza z uwzględnieniem zanieczyszczeń tła.

7) Doprowadzenie energii elektrycznej na warunkach określonych w przepisach szczególnych.

8) Dla terenów objętych planem dopuszcza się realizację dróg wewnętrznych, alejek, nie wyróżnionych na rysunkach planu, służących obsłudze terenu cmentarnego.

Rozdział 3.
PRZEZNACZENIE TERENU

§ 7.

1. Wyznacza się w planie tereny projektowanego cmentarza, stanowiącego poszerzenie istniejącego cmentarza w Słopnicach Królewskich i oznacza się symbolem "ZC".

1) Ustala się realizację cmentarza jako podstawowe przeznaczenie terenu.

2) Dopuszcza się realizację:

- kaplicy cmentarnej, domu przedpogrzebowego,

- obiektów małej architektury,

- sieci i obiektów infrastruktury technicznej (w tym oświetlenia),

- niezbędnych alejek,

- miejsc postojowych,

- zieleni urządzonej i izolacyjnej.

3) Cmentarz należy utrzymywać jako teren zieleni o założeniu parkowym.

4) Obowiązuje zachowanie stref ochrony sanitarnej od cmentarza a także przestrzeganie warunków i zasad zabudowy oraz zaopatrzenia w wodę do spożycia na terenach sąsiednich, położonych w odległości do 150 m od granic cmentarza zgodnie z przepisami szczególnymi.

5) Wszelkie działania inwestycyjne prowadzone na terenie cmentarza muszą uwzględniać warunki i zasady określone w wykonanej dokumentacji geologiczno-inżynierskiej a także spełniać wymagania przepisów szczególnych (w tym rozporządzenia Ministra Gospodarki Komunalnej z dnia 25.08.1959r. (Dz. U. z1959r. Nr 52 poz.315 ze zm.).

6) Obowiązuje zakaz lokalizacji obiektów tymczasowych np. kiosków, straganów za wyjątkiem świątecznej sprzedaży okolicznościowej, ustalonej przepisami szczególnymi.

7) Przy realizacji obiektów kubaturowych obowiązuje zachowanie linii zabudowy od krawędzi jezdni drogi gminnej "6.2.KDD" w wielkości min. 6 m, z dopuszczeniem zmniejszenia tej wielkości w oparciu o przepisy szczególne.

8) 8) Dojazd do cmentarza istniejącą drogą gminną dojazdową "6.2.KDD".

9) Obowiązuje zapewnienie niezbędnych miejsc postojowych w ilości nie mniejszej niż 5 miejsc na 100 miejsc grzebalnych, z dopuszczeniem realizacji tych miejsc na terenie oznaczonym symbolem "U/KS" oraz poza terenem objętym planem.

2. Wyznacza się w planie tereny zabudowy usługowej oznaczone symbolem U/KS.

1) Ustala się realizację usług o uciążliwości (określonej w przepisach szczególnych) zamykającej się w granicach terenu inwestycji jako podstawowe przeznaczenie terenu. Ze względu na położenie terenu w strefie ochrony sanitarnej do 50 m od cmentarza dopuszcza się obiekty handlowe ( znicze, kwiaciarstwo, art. Nagrobkowe itp.) oraz rzemiosło kamieniarskie i inne usługi komercyjne z wyłączeniem gastronomii i produkcji spożywczej przy zachowaniu wymogów określonych w przepisach szczególnych.

2) Jako przeznaczenie dopuszczalne ustala się możliwość realizacji:

- miejsc postojowych, parkingu,

- sieci, urządzeń i obiektów infrastruktury technicznej,

- dróg wewnętrznych, nie wydzielonych dojazdów,

- zieleni urządzonej i małej architektury.

3) Ze względu na położenie terenu w strefie do 50 m od granic cmentarza -"C1", obowiązuje zakaz realizacji zabudowy, wykluczonej w tej strefie przepisami szczególnymi.

4) Przy realizacji budynków obowiązuje zachowanie linii zabudowy od krawędzi jezdni drogi gminnej dojazdowej oznaczonej symbolem "6.2.KDD" w wielkości min. 6 m., z dopuszczeniem zmniejszenia tej wielkości w oparciu o przepisy szczególne.

5) Warunkiem lokalizacji obiektów i urządzeń na terenach oznaczonych symbolem "U/KS" jest także spełnienie ustaleń zapisanych w Rozdziale II.

6) Dla realizacji funkcji usługowej obowiązuje zachowanie min. 1 miejsca na 50 m2 powierzchni użytkowej, z dopuszczeniem realizacji tych miejsc na urządzonym parkingu w obrębie terenu "U/KS".

3. Oznacza się w planie symbolem "3.1.R" tereny rolne

1) Ustala się tereny rolne jako podstawowe przeznaczenie terenu.

2) Jako przeznaczenie dopuszczalne ustala się możliwość realizacji:

- sieci, urządzeń i obiektów infrastruktury technicznej,

- dróg wewnętrznych, nie wydzielonych dojazdów,

- zieleni urządzonej i małej architektury.

4. Oznacza się symbolem "5.1.WS/zz" tereny wód otwartych

1) Przeznaczenie podstawowe: tereny wód otwartych wraz z terenami zagrożonymi zalaniem wodami powodziowymi.

2) Jako przeznaczenie dopuszczalne ustala się możliwość:

- prowadzenia prac konserwacyjnych, regulacyjnych itp. przez zarządcę cieku zgodnie z przepisami szczególnymi,

- realizacji sieci, infrastruktury technicznej,

- realizacji ciągów komunikacyjnych,

- realizacji obiektów małej architektury.

5. "6.2.KDD" - tereny drogi gminnej dojazdowej

1) Ustala się drogę gminną dojazdową jako podstawowe przeznaczenie terenu. Ustala się szerokość 10 m w liniach rozgraniczających, szerokość jezdni zgodnie z przepisami szczególnymi. Obowiązuje zachowanie linii zabudowy od krawędzi jezdni tej drogi w wielkości min. 6 m., z dopuszczeniem zmniejszenia tej wielkości za zgodą zarządcy drogi.

2) Jako przeznaczenie dopuszczalne ustala się możliwość realizacji:

- sieci, infrastruktury technicznej,

- przystanków komunikacji samochodowej, chodników dla pieszych itp.

- małej architektury.

Rozdział 4.
PRZEPISY KOŃCOWE

§ 8.

Ustala się wysokość opłaty wyrażoną w stosunku procentowym wzrostu wartości nieruchomości w wyniku uchwalenia planu, o której mowa w art. 36 ust. 4 "ustawy" - 5 %.

§ 9.

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Słopnice.

§ 10.

1. Uchwała podlega ogłoszeniu i wchodzi w życie po upływie 30 dni od daty jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego.

2. Uchwała podlega również publikacji na stronie internetowej Gminy Słopnice.

Przewodniczący Rady Gminy Słopnice


mgr inż. Józef Filipiak


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXXVII/191/10
Rady Gminy Słopnice
z dnia 22 lipca 2010 r.

infoRgrafika

Przewodniczący Rady Gminy Słopnice


mgr inż. Józef Filipiak


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXXVII/191/10
Rady Gminy Słopnice
z dnia 22 lipca 2010 r.

Rozstrzygnięcie Rady Gminy Słopnice w sprawie uwag do projektu planu oraz w sprawie realizacji zapisanych w planie inwestycji, które należą do zadań własnych gminy oraz zasadach ich finansowania

1. Rada Gminy Słopnice po zapoznaniu się z oświadczeniem Wójta Gminy Słopnice z dnia 5 lipca 2010r., stwierdzającym brak uwag do projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Słopnice obejmującej tereny położone w Słopnicach Królewskich - w okresie wyłożenia tego planu do publicznego wglądu i 14 dni po wyłożeniu, stwierdza brak potrzeby rozstrzygnięcia, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80 poz.717 z późn. zm.).

2. W oparciu o art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. Nr 80 poz.717 z póź. zm.) oraz w związku z tym, że plan ustala możliwość realizacji sieci i urządzeń infrastruktury technicznej (oświetlenie, sieci wodociągowe i kanalizacyjne), Rada Gminy Słopnice stwierdza, że realizacja tych sieci będzie następować sukcesywnie według potrzeb i będzie finansowana z budżetu gminnego przy wsparciu z funduszy Unii Europejskiej i innych środków pomocowych.

Przewodniczący Rady Gminy Słopnice


mgr inż. Józef Filipiak

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00