Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego rok 2010 nr 394 poz. 2769

Uchwała nr XLIII/329/10 Rady Gminy Iwanowice

z dnia 27 maja 2010r.

w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji, ustalenia stawek dotacji oraz zakresu i trybu kontroli wykorzystywania dotacji udzielonej dla przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego oraz szkół zakładanych i prowadzonychna terenie Gminy iwanowice przez inne podmioty niż jednostki samorządu terytorialnego i ministrowie

Na podstawie art. 80 ust. 4 oraz art. 90 ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004r. Nr 256 poz. 2572 z późn. zm.) oraz art.18 ust.2 pkt 15 i art.40 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm. )

Rada Gminy Iwanowice uchwala, co następuje:

Rozdział 1.
Przepisy ogólne

§ 1. Niniejsza uchwała reguluje:

1)Tryb udzielania i rozliczania dotacji przekazywanych z budżetu Gminy Iwanowice dla zakładanych i prowadzonych na terenie Gminy Iwanowice przez podmioty inne niż jednostki samorządu terytorialnego i ministrowie:

a) przedszkoli publicznych, w tym z oddziałami integracyjnymi oraz przedszkoli publicznych specjalnych,

b) innych publicznych form wychowania przedszkolnego, o których mowa w art.14a ust.7 ustawy,

c) publicznych szkół podstawowych oraz publicznych gimnazjów, w tym z oddziałami integracyjnymi, za wyjątkiem publicznych szkół podstawowych specjalnych i publicznych gimnazjów specjalnych, publicznych szkół artystycznych oraz szkół przy zakładach karnych, zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich,

d) niepublicznych przedszkoli, w tym z oddziałami integracyjnymi, niepublicznych przedszkoli specjalnych,

e) innych niepublicznych form wychowania przedszkolnego, o których mowa w art. 14a ust. 7 ustawy

f) niepublicznych szkół podstawowych o uprawnieniach szkół publicznych oraz niepublicznych gimnazjów o uprawnieniach szkół publicznych, w tym z oddziałami integracyjnymi, za wyjątkiem niepublicznych szkół podstawowych specjalnych i niepublicznych gimnazjów specjalnych, niepublicznych szkół artystycznych oraz szkół przy zakładach karnych, zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich,

g) niepublicznych szkół o uprawnieniach szkół publicznych innych niż szkoły wymienione pod lit. f, których zakładanie i prowadzenie należy do ustawowych zadań gminy.

2)wysokość stawek dotacji, w przypadku dotacji dla których ustawa określa stawkę minimalną,

3)tryb i zakres kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji przez beneficjentów określonych w pkt 1.

§ 2. Ilekroć w przepisach niniejszej uchwały jest mowa o:

1)ustawie (bez dalszego określenia) - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn.zm.),

2)jednostce - należy przez to rozumieć szkołę, przedszkole lub inną formę wychowania przedszkolnego, o których mowa w § l pkt l,

3)dotacji - należy przez to rozumieć udzielaną z budżetu Gminy Iwanowice, na zasadach z art. 80 lub art. 90 ustawy i niniejszej uchwały, dotację podmiotową (w rozumieniu Ustawy o finansach publicznych - Dz. U. Z 2009 r. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.), która przeznaczona jest na dofinansowanie wydatków bieżących jednostki z tytułu działalności w zakresie kształcenia, wychowania i opieki (w tym profilaktyki społecznej),

4)podstawie obliczania dotacji - należy przez to rozumieć stałą kwotę roczną dla obliczania dotacji należnej na jednego ucznia dotowanej jednostki, którą to kwotę odpowiednio stanowią:

a) w przypadku dotacji dla przedszkola publicznego - zgodnie z art. 80 ust. 2 ustawy -wydatki bieżące przewidziane na jednego ucznia w przedszkolach prowadzonych przez Gminę Iwanowice, a w przypadku niepełnosprawnego ucznia przedszkola publicznego - kwotę przewidzianą na ucznia niepełnosprawnego przedszkola lub oddziału przedszkolnego w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę Iwanowice. W przypadku nieprowadzenia przez Gminę Iwanowice przedszkola samorządowego, podstawą obliczania dotacji są wydatki bieżące ponoszone na jednego ucznia przez najbliższą gminę na prowadzenie przeszkoli publicznych,

b) w przypadku dotacji dla osoby prowadzącej publiczną formę wychowania przedszkolnego z art. 14a ust. 7 ustawy - zgodnie z art. 80 ust. 2b ustawy - wydatki bieżące przewidziane na jednego ucznia w przedszkolu publicznym prowadzonym przez Gminę Iwanowice, a w przypadku ucznia niepełnosprawnego - kwotę przewidzianą na ucznia niepełnosprawnego przedszkola lub oddziału przedszkolnego w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gmina Iwanowice,

c) w przypadku nieprowadzenia przez Gminę Iwanowice przedszkola samorządowego, podstawą obliczania dotacji są wydatki bieżące ponoszone na jednego ucznia przez najbliższą gminę na prowadzenie przedszkola publicznego,

d) w przypadku dotacji dla szkoły publicznej - zgodnie z art. 80 ust. 3 ustawy - wydatki bieżące przewidziane na jednego ucznia tego typu i rodzaju szkoły prowadzonej przez Gminę Iwanowice nie niższej niż kwota przewidziana na jednego ucznia szkoły danego typu i rodzaju w części oświatowej subwencji dla Gminy Iwanowice,

e) w przypadku dotacji dla niepublicznego przedszkola - zgodnie z art. 90 ust. 2 b. ustawy - wydatki bieżące na jednego ucznia ustalone w budżecie Gminy Iwanowice ponoszone w przedszkolach publicznych,z tym, że dla ucznia niepełnosprawnego podstawą obliczania dotacji jest kwota przewidziana na ucznia niepełnosprawnego przedszkola i oddziału przedszkolnego w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę Iwanowice. W przypadku niefunkcjonowania na terenie Gminy Iwanowice przedszkola publicznego, zgodnie z art. 90 ust.2 b. ustawy, podstawą obliczania dotacji są wydatki bieżące ponoszone w przeliczeniu na jednego ucznia przez najbliższą gminę na prowadzenie przedszkola publicznego,

f) w przypadku dotacji dla osoby prowadzącej niepubliczną formę wychowania przedszkolnego z art. 14a ust. 7 ustawy - zgodnie z art. 90 2d ustawy - wydatki bieżące ponoszone na jednego ucznia w przedszkolu publicznym prowadzonym przez Gminę Iwanowice, a w przypadku ucznia niepełnosprawnego - kwotę przewidzianą na ucznia niepełnosprawnego przedszkola lub oddziału przedszkolnego w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę Iwanowice,

g) w przypadku braku na terenie Gminy Iwanowice przedszkola publicznego, podstawą obliczania dotacji są wydatki bieżące ponoszone na jednego ucznia przez najbliższą gminę na prowadzenie przedszkola publicznego,

h) w przypadku dotacji dla szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej, w której realizowany jest obowiązek szkolny lub obowiązek nauki - zgodnie z art. 90 ust. 2a. ustawy - kwotę przypadającą na jednego ucznia danego typu i rodzaju w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę Iwanowice,

i) w przypadku dotacji dla szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej wymienionej w § 1 pkt 1 lit g. uchwały - zgodnie z art. 90 ust. 3 ustawy - kwotę wydatków bieżących ponoszonych przez Gminę Iwanowice na jednego ucznia w tego samego typu i rodzaju szkołach publicznych. W przypadku braku na terenie Gminy Iwanowice szkoły publicznej danego typu i rodzaju podstawą obliczania dotacji są wydatki bieżące w przeliczeniu na jednego ucznia ponoszone przez najbliższą gminę na prowadzenie szkoły publicznej danego typu lub rodzaju.

5)stawce dotacji - należy przez to rozumieć ułamek ustalony przez Radę Gminy Iwanowice w niniejszej uchwale, który służy naliczaniu dotacji należnej na jednego ucznia drogą przemnożenia przez tę wielkość podstawy obliczenia dotacji,

6)dotacji należnej na jednego ucznia - należy przez to rozumieć kwotę pieniężną na jednego ucznia dotowanej jednostki równą podstawie obliczania dotacji, albo w przypadkach określonych ustawą, kwotę pieniężną na jednego ucznia dotowanej jednostki ustalaną w wyniku przemnożenia podstawy obliczania dotacji przez stawkę dotacji,

7)dotacji należnej dla jednostki - należy przez to rozumieć łączną kwotę pieniężną przypadającą do wypłaty na rzecz jednostki w roku kalendarzowym, ustaloną w wyniku przemnożenia dotacji należnej na jednego ucznia przez ilość uczniów uczęszczających do dotowanej jednostki w kolejnych miesiącach roku kalendarzowego, w którym funkcjonowała jednostka.

§ 3. Przy obliczaniu podstawy dotacji, a także przy obliczaniu dotacji należnej na jednego ucznia, otrzymane wyniki wyliczeń zaokrągla się do pełnych groszy.

Rozdział 2.
Stawki dotacji

§ 4. 1. Ustala się następujące stawki dotacji:

1)na ucznia niepełnosprawnego uczęszczającego do przedszkola publicznego wymienionego w § 1 pkt 1 lit. a) uchwały - stawka dotacji wynosi 100 procent, kwoty przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia przedszkola i oddziału przedszkolnego w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez organ dotujący,

2)na ucznia niepełnosprawnego uczęszczającego do przedszkola niepublicznego wymienionego w § 1 pkt 1 lit. d) uchwały - stawka dotacji wynosi 100 procent kwoty przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia przedszkola i oddziału przedszkolnego w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez organ dotujący,

3)na ucznia niepełnosprawnego uczęszczającego do publicznej formy wychowania przedszkolnego wymienionego w § l pkt 1 lit. b) uchwały - stawka dotacji wynosi 100 procent kwoty przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia przedszkola i oddziału przedszkolnego w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez organ dotujący,

4)na ucznia niepełnosprawnego uczęszczającego do niepublicznej formy wychowania przedszkolnego wymienionego w § 1 pkt 1 lit. e) uchwały - stawka dotacji wynosi 100 procent kwoty przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia przedszkola i oddziału przedszkolnego w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez organ dotujący,

5)na ucznia, innego niż uczeń z pkt 2, uczęszczającego do przedszkola niepublicznego wymienionego w § l pkt l lit. d) uchwały - stawka dotacji wynosi 75 procent podstawy z § 2 pkt 4 lit. d),

6)na ucznia, innego niż uczeń z pkt 3, uczęszczającego do publicznej formy wychowania przedszkolnego wymienionego w § l pkt l lit. b) uchwały - stawka dotacji wynosi 50 procent podstawy określonej w § 2 pkt 4 lit. b) uchwały,

7)na ucznia, innego niż uczeń niepełnosprawny wymieniony w pkt 4, uczęszczającego do niepublicznej formy wychowania przedszkolnego wymienionej w § l pkt l lit. e) - stawka dotacji wynosi 40 procent podstawy określonej w § 2 pkt 4 lit. e) uchwały,

8)na ucznia uczęszczającego do szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej, w której realizowany jest obowiązek szkolny lub obowiązek nauki z § l pkt l lit. f) uchwały - stawka dotacji wynosi 100 procent podstawy określonej w § 2 pkt 4 lit. f) uchwały,

9)na ucznia uczęszczającego do szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej, innej niż szkoła wymieniona w pkt 8 - stawka dotacji wynosi 50 procent podstawy określonej w § 2 pkt 4 lit. g) uchwały.

§ 5. 1. Po uprawomocnieniu się wydawanej na podstawie art. 58 ustawy decyzji Wójta Gminy Iwanowice o zezwoleniu na założenie jednostki publicznej - jako publicznego przedszkola, innej formy wychowania przedszkolnego lub publicznej szkoły, celem zaplanowania w budżecie Gminy Iwanowice dotacji należnej dla jednostki w roku, w którym zgodnie z zezwoleniem zostanie uruchomiona jednostka, osoba prowadząca jednostkę w terminie do dnia 30 września roku poprzedzającego rok udzielania dotacji, występuje do Wójta Gminy Iwanowice z wnioskiem o udzielenie dotacji na rok kalendarzowy, określając we wniosku:

1)dane o organie prowadzącym,

2)typ jednostki,

3)regon jednostki,

4)NIP jednostki,

5)numer i datę wydania decyzji w sprawie zezwolenia na założenie szkoły lub placówki publicznej,

6)planowaną na następny rok budżetowy liczbę uczniów, wraz z określeniem przewidywanej liczby uczniów pochodzących spoza terenu Gminy Iwanowice uczęszczających do prowadzonego przedszkola publicznego lub innej publicznej formy wychowania przedszkolnego,

7)nazwę i numer rachunku bankowego jednostki, na rzecz której ma być przekazywana dotacja,

8)miesiąc od którego jednostka rozpocznie działalność.

2. Po otrzymaniu dotacji na pierwszy rok kalendarzowy funkcjonowania publicznej jednostki, w celu ustalenia kwoty dotacji należnej na każdy kolejny rok kalendarzowy, osoba prowadząca publiczną jednostkę, do dnia 30 września poprzedzającego kolejny rok budżetowy, przedkłada Wójtowi Gminy Iwanowice wniosek o udzielenie dotacji na rok kalendarzowy zawierający dane wymienione w ust. l pkt 1-7.

3. Przyjmuje się wzór urzędowego formularza wniosku o udzielenie dotacji rocznej dla jednostki publicznej, jak załącznik nr 1 do uchwały.

§ 6. 1. Warunkiem wypłaty dotacji dla rozpoczynającej działalność niepublicznej jednostki, jako niepublicznego przedszkola, innej niepublicznej formy wychowania przedszkolnego lub niepublicznej szkoły, jest przekazanie do Wójta Gminy Iwanowice, przez osobę zamierzającą prowadzić lub prowadzącą niepubliczną jednostkę, najpóźniej do dnia 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji, wniosku o udzielenie dotacji na rok kalendarzowy zawierającego:

1)dane o organie prowadzącym,

2)typ jednostki,

3)regon jednostki,

4)NIP jednostki,

5)numer i datę wydania zaświadczenia o wpisie jednostki do ewidencji szkół i placówek niepublicznych oraz numer i datę decyzji o nadaniu uprawnień szkoły publicznej szkole niepublicznej,

6)planowaną na następny rok budżetowy liczbę uczniów wraz z określeniem przewidywanej liczby uczniów pochodzących spoza terenu Gminy Iwanowice uczęszczających do prowadzonego przedszkola niepublicznego lub innej niepublicznej formy wychowania przedszkolnego,

7)nazwę i numer rachunku bankowego jednostki, na rzecz której ma być przekazywana dotacja,

8)miesiąc od którego jednostka rozpocznie działalność.

2. Warunkiem otrzymania dotacji przez jednostkę niepubliczną z budżetu Gminy Iwanowice w kolejnych latach kalendarzowych, jest przekazanie przez osobę prowadzącą niepubliczną jednostkę do Wójta Gminy Iwanowice wniosku o udzielenie dotacji na rok kalendarzowy zawierającego dane wymienione w ust. l pkt 1-7, najpóźniej do dnia 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji zgodnie z załącznikiem Nr 1 do uchwały.

§ 7. Po otrzymaniu wniosku o udzielanie dotacji rocznej zgodnego z postanowieniami z § 5 i § 6 uchwały, Wójt Gminy Iwanowice informuje beneficjenta o przewidywanej wysokości dotacji należnej na jednego ucznia jednostki w roku budżetowym, do dnia 31 grudnia roku poprzedzającego rok udzielania dotacji.

§ 8. 1. Kwota dotacji na pierwszy miesiąc roku udzielania dotacji ustalana jest na podstawie informacji o przewidywanej ilości uczniów na ten miesiąc zawartej we wniosku zgodnego z postanowieniami z § 5 i § 6, a dla jednostek dotowanych w roku poprzednim, na podstawie informacji za grudzień roku poprzedniego składanej na zasadach i w formie określonej w ust. 2

2. Kwota dotacji na każdy kolejny miesiąc ustalana jest na podstawie informacji od beneficjenta o faktycznej ilości uczniów za miesiąc poprzedni oraz o przewidywanej ilości uczniów na miesiąc kolejny - przekazywanej do Wójta Gminy Iwanowice do dnia 10 każdego miesiąca, na urzędowym formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do uchwały.

3. W przypadku, gdy faktyczna ilość uczniów uczęszczających w miesiącu do dotowanej jednostki odbiega od danych przyjętych dla wyliczenia dotacji miesięcznej na podstawie ust. 1 i 2, kwota dotacji na miesiąc następny obejmuje odpowiednio potrącenie lub dopłatę różnicy za miesiąc poprzedni, z zastrzeżeniem § 9 i § 11 uchwały.

§ 9. 1. W przypadku zmiany w trakcie roku budżetowego podstawy obliczania dotacji dla dotowanej jednostki, Wójt Gminy Iwanowice dokonuje weryfikacji kwoty dotacji należnej dla jednostki i odpowiednio, o ustaloną różnicę, zwiększa lub pomniejsza raty dotacji na kolejne miesiące danego roku kalendarzowego.

2. O weryfikacji kwoty dotacji należnej na ucznia jednostki wymienionej w ust. l, Wójt Gminy Iwanowice informuje pisemnie osobę prowadzącą jednostkę do końca miesiąca, w którym dokonano takiej weryfikacji.

Rozdział 3.
Rozliczenie dotacji

§ 10. 1. Kwota dotacji udzielonej w roku kalendarzowym dla jednostki podlega rozliczeniu poprzez:

1)przedstawianie przez osobę prowadzącą jednostkę do dnia 15 stycznia następnego roku budżetowego:

a) informacji o faktycznej ilości uczniów w każdym miesiącu roku kalendarzowego (weryfikacja kwoty dotacji należnej),

b) informacji rocznej o wydatkach bieżących jednostki, w tym o wydatkach na które wykorzystano dotację roczną, (właściwe rozliczenie wykorzystania dotacji) - według wzoru na druku stanowiącym załącznik nr 3 do uchwały.

2)kontrolę legalności, czy dotacja została wydana przez organ lub podmiot prowadzący szkołę lub placówkę w tym samym roku, na który została udzielona oraz czy przeznaczono ją na finansowanie wydatków bieżących tej szkoły lub placówki,

3)ostateczne ustalenie dotacji należnej na rzecz jednostki w roku budżetowym,

4)ustalenie przypadającej na rzecz Gminy Iwanowice należności z tytułu zwrotu dotacji, bądź ustalenie kwoty zobowiązania Gminy Iwanowice z tytułu uzupełnienia dotacji udzielonej o różnicę między dotacją udzieloną,a dotacją należną na rok kalendarzowy,

2. O rozliczeniu dotacji udzielonej w roku kalendarzowym Wójt Gminy Iwanowice do dnia 1 lutego roku następnego zawiadamia pisemnie osobę prowadzącą jednostkę wraz z określeniem ewentualnych dopłat lub potrąceń.

3. Ustalona kwota zobowiązania Gminy Iwanowice z tytułu wyrównania dotacji należnej jednostce za rok budżetowy przekazywana jest na rachunek bankowy jednostki w terminie do dnia 31 marca.

4. Przed przekazaniem wyrównania dotacji za rok budżetowy, o którym mowa w ust. 3, Wójt Gminy Iwanowice sprawdza, czy wysokość przekazanej kwoty ma pokrycie w wydatkach bieżących poniesionych przez jednostkę, właściwych dla przeznaczenia dotacji. W przypadku braku pokrycia kwoty uzupełniającej dotację w wydatkach bieżących roku poprzedniego, kwota uzupełniająca podlega rozliczeniu wraz z dotacją na rok bieżący.

5. O kwocie dotacji rocznej podlegającej zwrotowi na rzecz Gminy Iwanowice, jako dotacji pobranej w wysokości wyższej niż wynikająca z prawidłowych obliczeń lub dotacji niewykorzystanej na wydatki zgodne z przeznaczeniem dotacji, Wójt Gminy Iwanowice powiadamia osobę prowadzącą jednostkę na zasadach z ust. 2.

6. Zwrot dotacji następuje na rachunek wskazany w piśmie o którym mowa w ust. 2 w ciągu 15 dni od dnia stwierdzenia zaistnienia okoliczności określonych w pkt 5.

§ 11. 1. Organ prowadzący jednostkę, która w roku budżetowym zakończyła działalność, zobowiązany jest w terminie do dnia 15 miesiąca następującego po miesiącu zakończenia działalności do:

1)przekazania informacji o faktycznej ilości uczniów, którzy uczęszczali do jednostki w poszczególnych miesiącach danego roku,

2)przekazania informacji o wydatkach bieżących poniesionych ze środków otrzymanej dotacji - na formularzu stanowiącym załącznik nr 3.

2. O wynikach rozliczenia dotacji Wójt Gminy Iwanowice powiadamia organ prowadzący do dnia 15 miesiąca następującego po miesiącu złożenia informacji, o którym mowa w ust.1 pkt 1 i pkt 2.

3. Ustalona kwota zobowiązania Gminy Iwanowice z tytułu wyrównania dotacji należnej przekazywana jest na rachunek bankowy jednostki w terminie 14 dni od dnia przekazania powiadomienia.

4. Dopłata do dotacji udzielonej przekazywana jest na rachunek jednostki w terminie do 21 dni od dnia przekazania kompletnej informacji o której mowa w ust. l pkt l i 2. Przed przekazaniem wyrównania dotacji należnej Wójt Gminy Iwanowice sprawdza, czy wysokość przekazanej kwoty ma pokrycie w wydatkach bieżących poniesionych na jednostkę, jako wydatkach właściwych dla przeznaczenia dotacji.

§ 12. Rozliczenie dotacji rocznej nie pozbawia Gminy Iwanowice możliwości dochodzenia zwrotu dotacji i odsetek liczonych jak od zaległości podatkowej, na zasadach i w trybie przewidzianym w przepisach odrębnych.

Rozdział 4.
Kontrola wykorzystania dotacji

§ 13. 1. Jednostka wymieniona w § 1 pkt 1 uchwały, która otrzymała dotację z budżetu Gminy Iwanowice na dofinansowanie realizacji zadań w zakresie kształcenia, wychowania i opieki, w tym profilaktyki społecznej, może zostać skontrolowana w zakresie prawidłowości przedstawienia danych o ilości uczniów oraz danych o wykorzystaniu otrzymanej dotacji.

2. Pracownicy Urzędu Gminy Iwanowice, upoważnieni przez Wójta Gminy Iwanowice do przeprowadzenia kontroli z ust.1, mają prawo wstępu do pomieszczeń jednostki oraz wglądu do prowadzonej przez nią dokumentacji organizacyjnej, finansowej i dokumentacji przebiegu nauczania.

3. Podstawą do przeprowadzenia kontroli przez pracownika Urzędu Gminy Iwanowice jest imienne upoważnienie od Wójta określające:

1)imię i nazwisko osoby przeprowadzającej kontrolę,

2)nazwę jednostki kontrolowanej,

3)zakres przedmiotowy kontroli z uwzględnieniem ust1,

4)czas i okres przeprowadzonej kontroli.

4. O przeprowadzeniu kontroli powiadamia się dyrektora jednostki lub zastępcę oraz organ prowadzący jednostkę wraz z informacją o zakresie przedmiotowym kontroli i czasookresie jej przeprowadzania z zachowaniem 7 - dniowego okresu wyprzedzenia.

5. W ramach dokumentacji okazywanej przez jednostkę, osoby kontrolujące mają prawo sporządzić odpis z kontrolowanych dokumentów lub uzyskać kopię dokumentów za zgodą organu prowadzącego jednostkę oraz żądać udzielenia odpowiedzi i wyjaśnień pisemnych.

§ 14. 1. Wynik przeprowadzonej kontroli kontrolujący przedstawia w protokole kontroli.

2. Protokół kontroli zawiera:

1)Pełną nazwę i adres kontrolowanego, nazwę i adres jego organu prowadzącego oraz imię i nazwisko osoby lub osób upoważnionych do reprezentowania kontrolowanego,

2)Datę rozpoczęcia i zakończenia kontroli,

3)Imiona i nazwiska kontrolujących,

4)Określenie przedmiotu kontroli i okresu objętego kontrolą,

5)Opis stanu faktycznego stwierdzonego w toku kontroli, w tym ustalonych nieprawidłowości, z uwzględnieniem zakresu i skutków tych nieprawidłowości,

6)Opis załączników do protokołu,

7)Wzmiankę o poinformowaniu kontrolowanego o prawie zgłaszania zastrzeżeń i składania wniosków do protokołu,

8)Podpisy kontrolujących i osoby lub osób upoważnionych do reprezentowania kontrolowanego, a także datę i miejsce podpisania protokołu,

9)Parafy kontrolujących i osoby lub osób upoważnionych do reprezentowania kontrolowanego, na każdej stronie protokołu.

3. Protokół podpisuje kontrolujący i kontrolowany, w terminie 14 dni od daty jego otrzymania lub niezwłocznie po uzupełnieniu lub zmianie protokołu, o którym mowa w ust. 5.

4. Kontrolowanemu przysługuje prawo zgłoszenia, przed podpisaniem protokołu kontroli, zastrzeżeń co do ustaleń zawartych w protokole kontroli. Zastrzeżenia należy zgłosić kontrolującemu na piśmie w terminie 14 dni od dnia otrzymania protokołu kontroli.

5. W razie zgłoszenia zastrzeżeń, o których mowa w ust. 4, kontrolujący jest zobowiązany dokonać ich analizy i w miarę potrzeby, podjąć dodatkowe czynności kontrolne, a wypadku stwierdzenia zasadności zastrzeżeń- zmienić lub uzupełnić odpowiednią część protokołu kontroli.

6. W razie nieuwzględnienia zastrzeżeń w całości lub części, kontrolujący przekazuje na piśmie swoje stanowisko zgłaszającemu zastrzeżenia. Zgłaszający zastrzeżenia podpisuje protokół w terminie 7 dni od dnia otrzymania stanowiska kontrolującego.

7. Kontrolowany może odmówić podpisania protokołu kontroli, składając w terminie właściwym do jego podpisania, wyjaśnienie tej odmowy.

8. O odmowie podpisania protokołu kontroli i złożenia wyjaśnień kontrolujący czyni wzmiankę w protokole.

9. Odmowa podpisania protokołu przez kontrolowanego nie stanowi przeszkody do realizacji ustaleń kontroli.

§ 15. 1. W terminie 14 dni od dnia podpisania lub odmowy podpisania protokołu kontroli przez kontrolowanego, kontrolujący sporządza wystąpienie pokontrolne skierowane do kontrolowanego oraz jego organu prowadzącego, zatwierdzające ocenę kontrolowanej działalności, a w razie stwierdzenia nieprawidłowości, zalecenia pokontrolne.

2. Kontrolowany, do którego zostało skierowane wystąpienie pokontrolne jest zobowiązany, w określonym terminie w wystąpieniu pokontrolnym, zawiadomić osobę podpisującą wystąpienie pokontrolne o sposobie realizacji zadań pokontrolnych i wykorzystania uwag zawartych w wystąpieniu pokontrolnym.

Rozdział 5.
Przepisy przejściowe i końcowe

§ 16. Traci moc Uchwała Nr XL VIII/263/06 Rady Gminy Iwanowice z dnia 23 sierpnia 2006 r.w spawie: trybu udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli i szkół prowadzonych na terenie Gminy Iwanowice przez podmioty nienależące do sektora finansów publicznych.

§ 17. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Iwanowice.

§ 18. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia jej w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego.

Przewodniczący
Rady Gminy

Edward Stopiński


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XLIII/329/10
Rady Gminy Iwanowice
z dnia 27 maja 2010 r.

WNIOSEK O PRZYZNANIE DOTACJI NA ROK ..........................

1. Dane szkoły(placówki):

- Pełna nazwa szkoły(placówki): ...................................................................................

- Adres szkoły (placówki): .............................................................................................

- REGON: ....................................................................................................................

- NIP: ...........................................................................................................................

2. Dane osoby/organu prowadzącego szkołę (placówkę):

- Nazwa osoby/organu prowadzącego: .........................................................................

- Adres osoby/organu prowadzącego: ..........................................................................

3. Dane osoby reprezentującej, zgodnie z odpowiednią ewidencją lub rejestrem, osobę/organ prowadzący szkołę (placówkę) lub jej pełnomocnika:

- Nazwisko i imię: ........................................................................................................

- Tytuł prawny/pełniona funkcja: ................................................................................

4. Numer i data zaświadczenia o wpisie do ewidencji niepublicznych szkół i placówek (ostatnie aktualne zaświadczenie): ..................................................................................................................................

5. Numer i data wydania decyzji o nadaniu szkole uprawnień szkoły publicznej lub udzieleniu zezwolenia na założenie publicznej szkoły lub placówki (ostatnia, aktualna decyzja): ..................................................................................................................................

6. Rachunek bankowy szkoły (placówki) właściwy do przekazania należnej dotacji:

- Nazwa banku: ...........................................................................................................

- Posiadacz rachunku bankowego szkoły lub placówki (nazwa i adres zgodnie z umową zawartą z bankiem): ..................................................................................................................................

- Numer rachunku bankowego szkoły (placówki): ..................................................................................................................................

7. Data rozpoczęcia działalności szkoły (placówki): ..................................................................................................................................

8. Planowana miesięczna liczba uczniów w ................. roku:

Uczniowie/

Ogółem:

W tym uczniowie niepełnosprawni:

wychowankowie:

a) w przedszkolu:

- w tym: ogólna liczba dzieci spoza Gminy Iwanowice

b) w zespole wychowania przedszkolnego lub punkcie przedszkolnym:

- w tym: ogólna liczba dzieci spoza Gminy Iwanowice

c) w szkole podstawowej:

w oddziale

przedszkolnym "0"

- w tym ogólna liczba dzieci spoza Gminy Iwanowice

w klasach I-VI

d) w gimnazjum

e) w innych placówkach

- Osoba fizyczna lub prawna prowadząca szkołę (placówkę) zobowiązuje się niniejszym do comiesięcznego składania informacji o aktualnej liczbie uczniów oraz przeznaczenia dotacji na pokrycie wydatków bieżących wynikających ze statutowej działalności szkoły (placówki).

- Świadom odpowiedzialności za nienależne pobranie dotacji oraz wykorzystanie dotacji niezgodnie z jej przeznaczeniem (z art.82 Kodeksu karnego skarbowego), poświadczam zgodność przedstawionych powyżej informacji ze stanem faktycznym.

................................................

czytelny podpis i pieczątka osoby

fizycznej lub prawnej

prowadzącej szkołę/placówkę

-

Termin składania wniosku do 30 września roku poprzedzającego rok przyznania dotacji.

Przewodniczący
Rady Gminy

Edward Stopiński


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XLIII/329/10
Rady Gminy Iwanowice
z dnia 27 maja 2010 r.


INFORMACJA MIESIĘCZNA

o liczbie uczniów

1. Pełna nazwa i adres szkoły (placówki):

.......................................................................................................

2. Posiadacz rachunku bankowego szkoły lub placówki (nazwa i adres zgodnie z umową zawartą z bankiem):

.................................................................................................................................

Numer rachunku bankowego szkoły (placówki): ..................................................................................................................................

3. Liczba uczniów:

Uczniowie/

Faktyczna liczba uczniów w miesiącu poprzedzającym miesiąc składania informacji

Przewidywana ilość uczniów w miesiącu, w którym składana jest informacja w miesiącu, w którym składana jest informacja

wychowankowie:

Ogółem:

W tym uczniowie niepełnosprawni:

W tym uczniowie niepełnosprawni:

a) w przedszkolu:

- w tym: ogólna liczba dzieci spoza Gminy Iwanowice

b) w zespole wychowania przedszkolnego lub punkcie przedszkolnym:

- w tym: ogólna liczba dzieci spoza Gminy Iwanwoice

c)w szkole podstawowej:

w oddziale

przedszkolnym "0"

- w tym ogólna liczba dzieci spoza Gminy Iwanwoice

w klasach I-VI

d) w gimnazjum

e) w innych placówkach

4. Liczba uczniów niepełnosprawnych w podziale na poszczególne niepełnosprawności oraz na uczniów, którym przysługują dodatkowe wagi, zgodnie z danymi podanymi przez jednostkę do obowiązujączcy sprawozdań oświatowych i ujętych przez MEN w odpowiednich wagach w naliczeniu subwencji oświatowej na dany rok kalendarzowy.

Świadom odpowiedzialności za nienależne pobranie dotacji oraz wykorzystanie dotacji niezgodnie z jej przeznaczeniem (z art.82 Kodeksu karnego skarbowego), poświadczam zgodność przedstawionych powyżej informacji ze stanem faktycznym.

5. Czytelny(e) podpis(y) osoby (osób) reprezentujących osobę fizyczną lub prawną prowadzącą szkołę lub placówkę:

........................................

czytelny podpis i pieczątka

Termin składania informacji do 10 dnia każdego miesiąca.

Przewodniczący
Rady Gminy

Edward Stopiński

- ………………………………….

pieczątka szkoły (placówki)

..............., dnia …………… 2010 r


Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XLIII/329/10
Rady Gminy Iwanowice
z dnia 27 maja 2010 r.

Rozliczenie wykorzystania otrzymanej dotacji sporządzone

za ........... rok

1. DANE SZKOŁY/PLACÓWKI/ZESPOŁU: Nazwa:

..........................................................................................................

Adres:

..........................................................................................................

2. DANE OSOBY PROWADZĄCEJ SZKOŁĘ/PLACÓWKĘ/ZESPÓŁ:

Nazwa:

..........................................................................................................

Adres:

..........................................................................................................

3. Kwota dotacji otrzymana w danym roku w złotych: .........................................

4. Kwota dotacji wykorzystanej w danym roku w złotych: ...................................

5. Zestawienie wydatków poniesionych na bieżącą działalność statutową szkoły/placówki, wymienionej w poz.1, sfinansowanych z dotacji, w okresie objętym rozliczeniem:

L.p

Nazwa wydatku

Kwota wydatku sfinansowana środkami z dotacji podmiotowej

1

wynagrodzenia nauczycieli

2

wynagrodzenia pozostałych pracowników

3

pochodne od wynagrodzeń (składki na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy)

4

wydatki eksploatacyjne

5

zakupy materiałów i wyposażenia

6

zakupy pomocy naukowych i dydaktycznych

Inne:*

7

8

9

SUMA WYDATKÓW SFINANSOWANYCH Z DOTACJI

- *w przypadku wystąpienia wydatków nie wymienionych w tabeli (pkt 1-6) należy dokładnie określić ich nazwy

6. Świadom odpowiedzialności za nienależne pobranie dotacji oraz wykorzystanie dotacji niezgodnie z jej przeznaczeniem (z art.82 Kodeksu karnego skarbowego), poświadczam zgodność przedstawionych powyżej informacji ze stanem faktycznym.Czytelny(e) podpis(y) osoby (osób) fizycznych lub prawnych prowadzących szkołę/placówkę(i)/zespół:

……………………………………

czytelny podpis i pieczątka osoby

fizycznej lub prawnej prowadzącej

szkołę/placówkę/zespół

Przewodniczący
Rady Gminy

Edward Stopiński

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00