Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego rok 2010 nr 336 poz. 2315

Uchwała nr 0049/XXXVI/294/10 Rady Powiatu Suskiego

z dnia 30 kwietnia 2010r.

w sprawie: zatwierdzenia zmian i ogłoszenia jednolitego tekstu Statutu Zespołu Opieki Zdrowotnej w Suchej Beskidzkiej

Na podstawie art. 39 ust.2 i 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991r. o zakładach opieki zdrowotnej /tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 14 poz. 89, zm. Dz. U. z 2006r. Nr 143, poz. 1032, Nr 191, poz. 1410, Dz. U. z 2007r. Nr 166, poz. 1172, Nr 181, poz. 1290, Nr 176, poz. 1240, Nr 123, poz. 849, Dz. U. z 2008r. Nr 171, poz. 1056, Nr 234, poz. 1570, Dz. U. z 2009r. Nr 19, poz. 100, Nr 76, poz. 641, Nr 98, poz. 817, Nr 157, poz. 1241, Nr 219, poz. 1707/, Rada Powiatu Suskiego uchwala, co następuje:

Zatwierdza się następujące zmiany w Statucie Zespołu Opieki Zdrowotnej w Suchej Beskidzkiej, uchwalone przez Radę Społeczną Zespołu Opieki Zdrowotnej w Suchej Beskidzkiej uchwałą Nr 3/2010 z dnia 25 lutego 2010 r.:

§ 1. Zmianie ulega treść § 13a ust. 1 pkt 6), poprzez dodanie ppkt 9 w brzmieniu:

"9. Zespół transportu sanitarnego"

§ 2. Zmianie ulega treść § 13a ust. 1, poprzez dodanie pkt 12) oraz 13), w brzmieniu:

"12) Zespół Domowego Leczenia Tlenem

13) Zespół Długoterminowej Opieki Domowej"

§ 3. W związku ze zmianami, o których mowa w § 1 i § 2 zmianie ulega:

a) treść załącznika nr 1 do Statutu określającego Schemat Organizacyjny Zespołu.

b) treść załącznika nr 2 do Statutu określającego Schemat Organizacyjny Pionu Medycznego.

§ 4. Załącznikiem do uchwały jest jednolity tekst Statutu Zespołu Opieki Zdrowotnej w Suchej Beskidzkiej uchwalony przez Radę Społeczną Zespołu Opieki Zdrowotnej w dniu 25 lutego 2010 roku. Jednolity tekst Statutu zostanie ogłoszony w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego w drodze obwieszczenia.

§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu Suskiego.

§ 6. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.


Załącznik do Uchwały Nr 0049/XXXVI/294/10
Rady Powiatu Suskiego
z dnia 30 kwietnia 2010 r.

STATUT "ZESPOŁU OPIEKI ZDROWOTNEJ W SUCHEJ BESKIDZKIEJ" z dnia 1 października 1997 roku z późniejszymi zmianami, (Tekst jednolity z dnia 25 lutego 2010 r.)

Rozdział 1.
Postanowienia Ogólne

§ 1. 1. Zespół Opieki Zdrowotnej w Suchej Beskidzkiej, zwany dalej Zespołem, jest samodzielnym publicznym zakładem opieki zdrowotnej.

2. Zespół posługuje się nazwą skróconą, która brzmi - ZOZ Sucha Beskidzka.

§ 2. 1. Zespół został utworzony przez Wojewodę Bielskiego.

2. Zgodnie z ustawą określoną w § 3 ust.3 Statutu jednostką samorządu terytorialnego właściwą do przejęcia uprawnień organu, który utworzył Zespół Opieki Zdrowotnej został Powiat Suski.

3. Organem Powiatu Suskiego właściwym w sprawach związanych z funkcjonowaniem Zespołu jest Rada Powiatu, chyba że co innego wynika z ustaw, innych aktów prawnych oraz ze Statutu Zespołu.

§ 3. Zespół działa na podstawie:

1)Ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz.U.07.14.89),

2)Ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz.U.08.164.1027 z późn. zm.),

3)Ustawy z dnia 13 października 1998 r. w sprawie przepisów wprowadzających ustawy reformujące administrację publiczną (Dz.U.98.133.872 z późn. zm.),

4)Ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U.02.76.694 z późn. zm.),

5)Ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U.05.249.2104 z późn. zm.),

6)Ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o służbie medycyny pracy (Dz.U.04.125.1317),

7)Zarządzenia Wojewody Bielskiego Nr 151/97 z dnia 20 listopada 1997r. zmieniającego Zarządzenie Wojewody Bielskiego Nr 138/97 z dnia 27 października 1997r. w sprawie przekształcenia Zespołu Opieki Zdrowotnej w samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej pod nazwą "Zespół Opieki Zdrowotnej w Suchej Beskidzkiej".

8)Niniejszego Statutu.

9)Innych przepisów regulujących funkcjonowanie samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej i państwowych jednostek organizacyjnych, w tym Kodeksu Cywilnego.

§ 3a. 1. Zespół uzyskał osobowość prawną z chwilą wpisu do rejestru prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku Białej Wydział VI Gospodarczy.

2. Zespół został zarejestrowany w Sądzie Rejonowym właściwym dla Krakowa Śródmieścia Wydział XII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.

Rozdział 2.
Siedziba i obszar działania oraz cele i zadania Zespołu

§ 4. Siedzibą Zespołu jest miasto Sucha Beskidzka, ul. Szpitalna 22.

§ 5. Celem działania Zespołu jest ochrona zdrowia ludności objętej obszarem jego działania, realizowana w szczególności poprzez udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej, specjalistycznej opieki ambulatoryjnej, lecznictwa stacjonarnego, pomocy doraźnej, rehabilitacji, opieki długoterminowej, dializoterapii oraz służby medycyny pracy.

§ 6. Obszarem działania Zespołu w zakresie pomocy doraźnej jest obszar Powiatu Suskiego, a w pozostałym zakresie, o którym mowa w § 5, teren całego kraju z uwzględnieniem zapisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz.U.08.164.1027 z późn. zm.).

§ 7. Do podstawowych zadań Zespołu należy:

1)sprawowanie szpitalnej opieki zdrowotnej w specjalnościach reprezentowanych przez Zespół,

2)udzielanie specjalistycznych świadczeń ambulatoryjnych przez poradnie specjalistyczne,

3)realizowanie świadczeń z zakresu pomocy doraźnej i ratownictwa medycznego,

4)sprawowanie opieki zdrowotnej w zakresie medycyny pracy,

5)udzielanie świadczeń w zakresie rehabilitacji,

6)udzielanie świadczeń w zakresie dializoterapii,

7)udzielanie świadczeń diagnostycznych,

8)prowadzenie działalności z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej, profilaktycznej i oświatowo-wychowawczej,

9)inne zadania wynikające z przepisów dotyczących obowiązków zakładów opieki zdrowotnej oraz zlecone przez organa administracji państwowej, samorządowej, Narodowy Fundusz Zdrowia i inne instytucje zlecające takie zadania,

10)prowadzenie działalności gospodarczej przez Zespół, w szczególności w zakresie:

a) sklepu zielarsko - medycznego,

b) usług hotelarskich - pokoje gościnne

11)realizowanie zadań związanych z obroną narodową,

12)prowadzenie kształcenia osób przygotowujących się do wykonywania zawodu medycznego lub wykonujących zawód medyczny.

Rozdział 3.
Zarządzanie Zespołem

§ 8. 1. Zespołem kieruje i reprezentuje go na zewnątrz Dyrektor Zespołu. Dyrektor samodzielnie podejmuje decyzje dotyczące Zespołu i ponosi za nie odpowiedzialność.

2. Dyrektor zarządza Zespołem przy pomocy Zastępcy Dyrektora, Zastępcy Dyrektora ds. Lecznictwa, Zastępcy Dyrektora ds. Techniczno - Eksploatacyjnych i Zastępcy Dyrektora ds. Pielęgniarstwa.

3. Zastępca Dyrektora jest umocowany do reprezentowania Zespołu Opieki Zdrowotnej w Suchej Beskidzkiej w czynnościach prawnych dokonywanych z podmiotami zewnętrznymi.

3a. Zakres umocowania, o którym mowa w ust.3 jest tożsamy z zakresem obowiązków wynikających z umowy zawartej z Zastępcą Dyrektora.

4. Dyrektor może ustanawiać pełnomocników do realizacji określonych zadań Zespołu ustalając każdorazowo zakres i czas ich umocowania.

§ 9. Dyrektor jest kierownikiem Zakładu Pracy w rozumieniu Kodeksu Pracy.

§ 10. Zarząd Powiatu Suskiego:

1)zawiera z Dyrektorem Zespołu umowę cywilno-prawną lub,

2)nawiązuje stosunek pracy, który może mieć charakter powołania lub umowy o pracę.

§ 11. 1. Jednostki organizacyjne Zespołu tworzy, znosi, łączy i przekształca Dyrektor Zespołu, według procedury przewidzianej w ustawie o zakładach opieki zdrowotnej.

2. Utworzenie, zniesienie, połączenie lub przekształcenie jednostki organizacyjnej zmieniające działalność Zespołu i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych wymaga uzgodnienia z Radą Społeczną.

Rozdział 4.
Struktura organizacyjna Zespołu

§ 12. W skład Zespołu wchodzą następujące struktury organizacyjne:

1)Pion Medyczny,

2)Pion Zarządzania, Finansów i Rachunkowości,

3)Pion Techniczno-Eksploatacyjny,

4)Sekretariat Dyrektora i Zastępców Dyrektora,

5)Biuro Administracyjne,

6)Dział Prawny,

7)Dział Organizacji i Nadzoru.

§ 13. 1. Zakres zadań i strukturę organizacyjną pionów ustala Dyrektor.

2. Strukturę organizacyjną oraz cele i zadania pionów wymienionych w § 12 określają ramowe regulaminy.

3. Schemat organizacyjny Zespołu określa załącznik nr 1 do Statutu.

§ 13a. 1. W skład Pionu Medycznego Zespołu wchodzą następujące jednostki organizacyjne:

I. Jednostki medyczne Szpitala Rejonowego im. Dr Jana Gawlika w Suchej Beskidzkiej, ul. Szpitalna 22:

1)Oddział Anestezjologii i Intensywnej Terapii

2)Oddział Reumatologiczny

3)Oddział Pediatryczny

4)Izba Przyjęć Pediatryczna

5)Oddział Kardiologiczny

6)Oddział Wewnętrzny

- Pododdział Nefrologiczny

7)Oddział Urologiczny

8)Oddział Neurologiczny

- Pododdział Udarowy

9)Oddział Ginekologiczny

10)Oddział Położniczy rooming - in

11)Izba Przyjęć Położnicza

12)Oddział Neonatologiczny

13)Oddział Chirurgiczny

- Pododdział Chirurgii Onkologicznej

14)Oddział Urazowo-Ortopedyczny

15)Oddział Dzienny Chemioterapii Onkologicznej

16)Blok Operacyjny

17)Stacja Dializ

II. Jednostki medyczne Szpitala im. Ks. Stanisława Czartoryskiego w Makowie Podhalańskim, al. Kasztanowa 17:

1)Oddział Obserwacyjno - Zakaźny

2)Izba Przyjęć Oddziału Zakaźno-Obserwacyjnego

3)Oddział Wewnętrzny

4)Oddział Medycyny Paliatywnej

5)Izba Przyjęć

III. Zakład Opiekuńczo-Leczniczy w Makowie Podhalańskim, al. Kasztanowa 17

IV. Przychodnia Specjalistyczna, Sucha Beskidzka, ul. Szpitalna 22:

1)Poradnia Alergologiczna

2)Poradnia Chemioterapii Onkologicznej

3)Poradnia Chirurgiczna

4)Poradnia Chirurgii Onkologicznej

5)Poradnia Chorób Naczyniowych Mózgu

6)Poradnia Chorób Płuc i Gruźlicy

7)Poradnia Chorób Zakaźnych - Maków Podhalański, al. Kasztanowa 17

8)Poradnia Diabetologiczna

9)Poradnia Diagnostyki i Leczenia Padaczki

10)Poradnia Endokrynologiczna

11)Poradnia Hepatologiczna - Maków Podhalański, al. Kasztanowa 17

12)Poradnia Kardiologiczna

13)Poradnia Konsultacyjna Ginekologiczno - Położnicza

14)Poradnia Laktacyjna

15)Poradnia Laryngologiczna

16)Poradnia Laryngologiczna - Maków Podhalański, ul. Kościuszki 1

17)Poradnia Leczenia Choroby Parkinsona i Chorób Otępiennych

18)(skreślony)

19)Poradnia Medycyny Pracy

20)Poradnia Medycyny Pracy - Maków Podhalański, ul. Kościuszki 1

21)Poradnia Medycyny Szkolnej

22)Poradnia Medycyny Paliatywnej - Maków Podhalański, al. Kasztanowa 17

23)Poradnia Nefrologiczna

24)Poradnia Neurologiczna dla Dorosłych

25)Poradnia Okulistyczna

26)Poradnia Ortopedyczna

27)Poradnia Patologii Noworodka

28)Poradnia Psychologii Klinicznej

29)Poradnia Reumatologiczna i Leczenia Osteoporozy

30)Poradnia Rehabilitacyjna

31)Poradnia Urologiczna

32)Poradnia Zdrowia Psychicznego - Sucha Beskidzka, ul. Handlowa 1

33)Szkoła Rodzenia

V. Jednostki Diagnostyczne, Sucha Beskidzka, ul. Szpitalna 22:

1)Zakład Diagnostyki Laboratoryjnej, Sucha Beskidzka, ul. Szpitalna 22

a) Laboratorium

b) Punkt Pobrań Badań - Maków Podhalański, al. Kasztanowa 17

c) Punkt Pobrań Badań - Jordanów, ul. Piłsudskiego 79

2)Zakład Diagnostyki Obrazowej, Sucha Beskidzka, ul. Szpitalna 22

a) Pracownia RTG

b) Pracownia USG

c) Pracownia RTG - Maków Podhalański, al. Kasztanowa 17

d) Pracownia Tomografii Komputerowej

3)Pracownia Endoskopii Przewodu Pokarmowego

4)Pracownia Audiometryczna

5)Pracownia Spirometrii

6)Pracownia EEG

7)Pracownia Elektrokardiologii Nieinwazyjnej

8)Pracownia Ultrosonografii Dopplerowskiej

9)Pracownia Cytologiczna

VI. Dział Pomocy Doraźnej, Sucha Beskidzka, ul. Szpitalna 22

1)Szpitalny Oddział Ratunkowy

2)Izba Przyjęć

3)Zintegrowane Stanowisko Dyspozytora Medycznego

4)Zespół wyjazdowy reanimacyjny R-specjalistyczny - Sucha Beskidzka, ul. Makowska 26

5)Zespół wyjazdowy wypadkowy W-podstawowy - Jordanów, ul. Piłsudskiego 79

6)Zespół wyjazdowy wypadkowy W-podstawowy - Sucha Beskidzka, ul. Szpitalna 22

7)Ambulatoryjna i wyjazdowa opieka całodobowa - Sucha Beskidzka, ul. Szpitalna 22

8)Ambulatoryjna i wyjazdowa opieka całodobowa - Jordanów, ul. Piłsudskiego 79

9)Zespół transportu sanitarnego

VII. Zakład Patomorfologii, Sucha Beskidzka, ul. Szpitalna 22:

1)Prosektorium

2)Pracownia Patomorfologii

VIII. Dział Rehabilitacji, Sucha Beskidzka, ul. Szpitalna 22:

1)Dział Rehabilitacji

2)Dział Rehabilitacji - Maków Podhalański al. Kasztanowa 17

IX. Apteka, Sucha Beskidzka, ul. Szpitalna 22

X. Sterylizacja, Sucha Beskidzka, ul. Szpitalna 22

XI. Ośrodek Kształcenia Lekarza Rodzinnego

XII. Zespół Domowego Leczenia Tlenem

XIII. Zespół Długoterminowej Opieki Domowej

2. Schemat organizacyjny pionu medycznego określa załącznik nr 2 do Statutu.

§ 13b. 1. Oddziałami szpitala kierują ordynatorzy lub zarządzają zespołem lekarskim i pielęgniarskim koordynatorzy oddziałów. Pozostałymi jednostkami kierują kierownicy jednostek lub zarządzają koordynatorzy jednostek.

2. Pracą pielęgniarek kierują Zastępca Dyrektora ds. Pielęgniarstwa, Przełożona Pielęgniarek, Oddziałowe oraz zarządzają personelem pielęgniarskim Pielęgniarki Koordynujące.

§ 13c. Organizację i porządek procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w Zespole określa Regulamin Porządkowy.

Rozdział 5.
Rada Społeczna Zespołu

§ 14. Rada Społeczna powoływana jest przez Radę Powiatu Suskiego.

§ 15. W skład Rady Społecznej wchodzą:

1)Starosta Suski lub osoba przez niego wyznaczona jako przewodniczący.

2)Jako członkowie - przedstawiciel Wojewody Małopolskiego oraz osoby wybrane przez Radę Powiatu Suskiego w liczbie nie przekraczającej 15.

3)Dokonując wyboru Rady Społecznej , Rada Powiatu kieruje się zasadą zapewnienia reprezentacji gmin z obszaru działania Zespołu.

§ 16. W posiedzeniach uczestniczy:

1)z głosem doradczym Dyrektor Zespołu,

2)członkowie Rady Społecznej,

3)przedstawiciele samorządów zawodów medycznych,

4)przedstawiciele związków zawodowych, działających w Zespole,

5)inni zaproszeni goście

§ 17. Do zadań Rady Społecznej Zespołu należy:

1)Przedstawianie organom Powiatu Suskiego wniosków i opinii w sprawach:

a) zmiany lub rozwiązania umowy o udzielenie publicznego zamówienia na świadczenia zdrowotne,

b) zbycia środka trwałego,

c) zakupu lub przyjęcia darowizny nowej aparatury i sprzętu medycznego, odpowiadającym kryteriom środka trwałego,

d) związanych z przekształceniem lub likwidacją Zespołu, jego przebudową, rozszerzeniem lub ograniczeniem działalności,

e) przyznawania Dyrektorowi Zespołu nagród,

f) rozwiązania stosunku pracy lub umowy cywilnoprawnej o zarządzanie Zespołem Opieki Zdrowotnej z Dyrektorem Zespołu,

2)Przedstawienie Dyrektorowi Zespołu wniosków i opinii w sprawach:

a) planu rzeczowo - finansowego i inwestycyjnego,

b) rocznego sprawozdania z realizacji planu inwestycyjnego i rzeczowo - finansowego,

c) kredytów bankowych lub dotacji,

d) podziału zysku,

e) pokrycia straty,

3)Uchwalanie regulaminu swojej działalności oraz przedkładanie regulaminu do zatwierdzenia Radzie Powiatu,

4)Zatwierdzanie Regulaminu Porządkowego Zespołu,

5)Dokonywanie określonych analiz skarg i wniosków wnoszonych przez osoby korzystające ze świadczeń zakładu, z wyłączeniem spraw podlegających nadzorowi medycznemu,

6)Przedstawienie wniosków organowi finansującemu określony zakres działalności, w którego imieniu Rada Społeczna wykonuje swoje zadania,

6a)Opiniowanie wniosku Dyrektora Zespołu, w sprawie wyrażenia zgody wojewody na czasowe zaprzestanie działalności całkowicie lub w zakresie niektórych jednostek lub komórek organizacyjnych Zespołu.

7)Wykonywanie innych zadań określonych w ustawie i statucie Zespołu.

§ 18. Rada Społeczna działa w oparciu o regulamin działalności ustalający tryb zwoływania posiedzeń, tryb pracy i tryb podejmowania uchwał.

§ 19. Kadencja Rady Społecznej Zespołu trwa cztery lata i kończy się z chwilą powołania nowej Rady.

§ 20. W razie rezygnacji lub innej przyczyny niemożności uczestniczenia w pracach Rady Społecznej jej członka - Rada Powiatu dokonuje wyboru nowego przedstawiciela z uwzględnieniem zapisu § 15.

§ 21. Od uchwały Rady Społecznej Dyrektorowi Zespołu przysługuje prawo odwołania do Rady Powiatu.

Rozdział 6.
Gospodarka finansowa

§ 22. Gospodarkę finansową prowadzi Zespół samodzielnie pokrywając z posiadanych środków i uzyskiwanych przychodów koszty swojej działalności oraz zobowiązania.

§ 23. 1. Zespół prowadzi gospodarkę na podstawie rocznych planów rzeczowo-finansowych, planów inwestycyjnych i kredytowych zaopiniowanych przez Radę Społeczną i zatwierdzonych przez Dyrektora Zespołu.

2. Zespół przyjmuje jako rok obrachunkowy i podatkowy rok kalendarzowy, z wyjątkiem rozpoczęcia samodzielnej działalności, której okres obrachunkowy obejmował czas od 1 grudnia 1997r. do 31 grudnia 1998r.

§ 24. 1. Zespół może uzyskiwać środki finansowe:

1)z odpłatnych świadczeń zdrowotnych udzielanych na podstawie umowy, chyba że przepisy odrębne stanowią inaczej,

2)na realizację programów zdrowotnych w porozumieniu przepisów o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych i programów Zintegrowane Ratownictwo Medyczne, w tym na niezbędne do ich wykonania wydatki inwestycyjne lub zakup specjalistycznych wyrobów medycznych, na podstawie umowy i w zakresie w niej określonym,

2a)na realizację programów współfinansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej,

3)z wydzielonej działalności gospodarczej innej niż wymieniona w pkt. 1 i 2, jeżeli statut zakładu przewiduje prowadzenie takiej działalności,

4)z darowizn, zapisów, spadków oraz ofiarności publicznej, także pochodzenia zagranicznego z zastrzeżeniem art. 42 ustawy o zakładach opieki zdrowotnej,

5)na realizację innych zadań określonych odrębnymi przepisami.

2. Zadania, o których mowa w ust.1 pkt. 1, 2 i 5, mogą być finansowane ze środków publicznych pozostających w dyspozycji ministra właściwego do spraw zdrowia, organu, który utworzył zakład, oraz jednostki samorządu terytorialnego lub innych podmiotów, uprawnionych na podstawie odrębnych przepisów.

2a. Zadania, o których mowa w ust.1 pkt. 2a, mogą być współfinansowane ze środków publicznych pozostających w dyspozycji ministra właściwego do spraw zdrowia, podmiotu, który utworzył zakład, oraz jednostki samorządu terytorialnego lub innych podmiotów, uprawnionych na podstawie odrębnych przepisów.

§ 25. Zespół może otrzymać dotacje budżetowe na:

1)Realizację zadań w zakresie zapobiegania chorobom i urazom lub innych programów zdrowotnych oraz promocję zdrowia,

2)Pokrycie kosztów kształcenia i podnoszenia kwalifikacji osób wykonujących zawody medyczne,

3)Remonty, inwestycje, w tym zakup aparatury i sprzętu medycznego,

4)Cele szczególne określone w odrębnych przepisach.

§ 26. Wartość majątku Zespołu określają:

1)fundusz założycielski,

2)fundusz zakładu.

§ 27. 1. Zespół prowadzi rachunkowość na zasadach określonych w ustawie o rachunkowości.

2. Roczne sprawozdanie finansowe Zespołu podlega badaniu i ogłoszeniu na zasadach określonych w ustawie o rachunkowości.

2a. Dyrektor Zespołu mocą uchwały Zarządu Powiatu może być upoważniony do wyboru biegłego rewidenta, celem zbadania sprawozdania finansowego.

3. Roczne sprawozdanie finansowe podlega zatwierdzeniu przez Radę Powiatu.

§ 28. 1. Zespół samodzielnie decyduje o podziale nadwyżki finansowej.

2. Zespół pokrywa we własnym zakresie ujemny wynik finansowy z zastrzeżeniem wynikającym z art. 60 ustawy o zakładach opieki zdrowotnej.

Rozdział 7.
Postanowienia końcowe

§ 29. Zmiany i uzupełnienia statutu wymagają uchwał Rady Społecznej i zatwierdzenia przez Radę Powiatu.

§ 30. W sprawach statutem nie uregulowanych znajdą zastosowanie przepisy ustawy o zakładach opieki zdrowotnej, akty wykonawcze wydane na jej podstawie oraz inne właściwe akty normatywne

§ 31. Statut oraz każdorazowa jego zmiana wymaga zatwierdzenia przez organ założycielski.


Załącznik nr 1 do Statutu Zespołu Opieki Zdrowotnej

infoRgrafika


Załącznik nr 2 do Statutu Zespołu Opieki Zdrowotnej

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

Przewodniczący Rady Powiatu Suskiego

Tadeusz Gancarz

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00