Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego rok 2010 nr 264 poz. 1733

Uchwała nr XXXVI/306/10 Rady Gminy Borzęcin

z dnia 31 marca 2010r.

w sprawie określenia zasad umieszczania reklam na obiektach lub terenach użyteczności publicznej będących własnością Gminy Borzęcin


Na podstawie: art. 18 ust. 2 pkt. 15, art. 40 ust. 2 pkt 3 i 4, art. 41 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 4 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (Dz. U. z 1997 r. Nr 9, poz. 43 z późn. zm.), Rada Gminy Borzęcin uchwala, co następuje:
§ 1. 1. Osoby fizyczne i prawne oraz jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej mogą ubiegać się o uzyskanie zgody na umieszczenie reklamy na obiektach i terenach użyteczności publicznej stanowiących własność Gminy Borzęcin.
2. Umieszczenie reklam w pasach drogowych następuje z zachowaniem warunków określonych w ustawie z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2007 Nr 19, poz. 115 z późn. zm.) a odpłatność za zajęcie pasa drogowego na cele reklamy reguluje uchwała Nr XXXVIII/235/06 Rady Gminy w Borzęcinie z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie opłat za zajęcie pasa drogowego i za umieszczanie w pasie drogowym urządzeń nie związanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego.
§ 2. 1. Przez reklamę, w rozumieniu niniejszej uchwały, rozumie się treści i emblematy o charakterze informacyjnym lub marketingowym, mające skłonić kupującego towar lub usługi do dokonania wyboru.
2. Reklamą nie jest tablica - szyld zawierająca w treści oznaczenie przedsiębiorcy, adres siedziby, godziny pracy, przedmiot prowadzonej działalności, umieszczony przy wejściu do budynku, lokalu w miejscu siedziby lub świadczenia usług.
§ 3. 1. Umieszczanie reklam na obiektach lub terenach użteczności publicznej będących własnością Gminy Borzęcin wymaga pisemnej zgody Wójta Gminy Borzęcin.
2. Zainstalowanie urządzeń reklamowych należy wykonywać zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.).
§ 4. 1. Zgoda na umieszczenie reklamy wydawana jest na wniosek.
2. Do wniosku należy dołączyć następujące dokumenty:
1) plan sytuacyjny umieszczenia reklamy na mapie zasadniczej,
2) szkic obiektu z propozycją umiejscowienia na nim reklamy (dotyczy budynków i ogrodzeń),
3) projekt graficzny reklamy z uwzględnieniem kształtu, kolorystyki, treści, wymiarów reklamy oraz rodzaju nośnika reklamy.
§ 5. Kształt, kolor i sposób wykonania reklamy powinien być zharmonizowany z otoczeniem, nie oszpecać budynku lub innego obiektu i nie zagrażać bezpieczeństwu ludzi i mienia.
§ 6. 1. Wójt Gminy Borzęcin zawiera umowę regulującą szczegółowe warunki umieszczenia reklamy z właścicielem reklamy.
2. Umowy mogą być zawierane na czas określony do lat 3.
3. W przypadku ubiegania się kilku podmiotów o umieszczenie reklamy w tym samym miejscu przeprowadza się konkurs ofert, który przeprowadza Wójt Gminy. Zgoda na umieszczenie reklamy wydawana jest podmiotowi, który zaproponuje najwyższą opłatę roczną za każdy rozpoczęty m2 powierzchni reklamy.
§ 7. 1. Ustala się opłatę roczną za umieszczanie reklamy na obiektach lub terenach będących własnością Gminy Borzęcin w następującej wysokości:
1) reklama na budynkach i ogrodzeniach - 300 zł za każdy rozpoczęty m2 powierzchni reklamy,
2) reklama trwale związana z gruntem - 250 zł za każdy rozpoczęty m2 powierzchni reklamy.
2. Opłata za umieszczenie reklamy ruchomej, wystawianej na czas określony w wysokości 25 zł za każdy rozpoczęty m2 powierzchni reklamy, uiszczana jest w stosunku miesięcznym.
3. Stawki opłat podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług (VAT).
4. Stawki opłat za umieszczenie reklamy ulegają corocznie zmianie w stopniu odpowiadającym średniorocznemu wskaźnikowi cen towarów i usług konsumpcyjnych ogłaszanemu przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego, w formie komunikatu, w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski".
5. Zmiana stawki ma zastosowanie do opłat należnych od 1 stycznia każdego roku kalendarzowego.
§ 8. W przypadku umieszczania reklamy na elewacji budynku z jednoczesnym remontem elewacji, wysokość opłaty ustalana jest w drodze negocjacji z Wójtem Gminy Borzęcin, z której sporządzany jest protokół.
§ 9. Obowiązek uiszczenia opłat nie dotyczy:
1) tablic informacyjnych, szyldów, których umieszczenie nakazane jest przepisami ustaw,
2) reklamy podlegającej opłacie za zajęcie pasa drogowego,
3) afiszów i plakatów umieszczanych na słupach lub tablicach ogłoszeniowych, za zgodą ich właściciela.
§ 10. Właściciele reklamy po rozwiązaniu umowy mają obowiązek usunąć reklamę oraz doprowadzić obiekt lub teren do stanu pierwotnego.
§ 11. Zasady umieszczania reklam oraz opłaty za umieszczanie reklam na portalu internetowym Gminy Borzęcin określi Wójt Gminy Borzęcin w drodze zarządzenia.
§ 12. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Borzęcin.
§ 13. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego.
Przewodniczący Rady Gminy w Borzęcinie

Czesław Małek
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00