Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego rok 2010 nr 201 poz. 1330

Uchwała nr XXXIII/296/2010 Rady Gminy Grybów

z dnia 16 marca 2010r.

w sprawie przyjęcia Regulaminu dostarczania wody przez Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Grybowie


Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym z dnia 8 marca 1990r. (tekst jednolity z 2001 r. Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami) oraz art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (t.j. Nr 123 z 2006 poz. 858 z późniejszymi zmianami)
Rada Gminy Grybów uchwala, co następuje:
§ 1. Uchwala Regulamin dostarczania wody stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Grybów.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego.
Przewodniczący Rady Gminy

Antoni Poręba
Załącznik do uchwały Nr XXXIII/296/2010
Rady Gminy Grybów
z dnia 16 marca 2010 r.
"REGULAMIN DOSTARCZANIA WODY NA TERENIE GMINY GRYBÓW"
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
§ 1. 1. Niniejszy regulamin określa zasady prowadzenia i warunki korzystania z usług w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę przeznaczoną do spożycia przez ludzi za pomocą urządzeń wodociągowych na terenie Gminy Grybów.
2. Regulamin określa prawa i obowiązki przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego oraz odbiorców usług.
§ 2. 1. Użyte w Regulaminie określenia oznaczają:
1) Ustawa - ustawę z dnia 7 czerwca 2001 roku o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków ( Dz.U. Nr 72, poz 747 z późniejszymi zmianami).
2) Odbiorca usług - odbiorcą usług w rozumieniu niniejszego Regulaminu jest każdy, kto korzysta z usług wodociągowo - kanalizacyjnych w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę na podstawie zawartej umowy.
3) Wodomierz główny - przyrząd pomiarowy o którym mowa w art. 2 pkt 19 ustawy.
4) Przyłącze wodociągowe - odcinek przewodu łączącego sieć wodociągową z wewnętrzną instalacją wodociągową w nieruchomości odbiorcy usług wraz z zaworem za wodomierzem głównym.
5) Okres obrachunkowy - określony w umowie okres rozliczeń za usługi dostawy wody i odprowadzania ścieków.
6) Taryfa - zestawienie ogłoszonych publicznie cen i stawek opłat za zbiorowe zaopatrzenie w wodę oraz warunki ich stosowania zatwierdzonych uchwałą Rady Gminy Grybów.
Rozdział 2
Minimalny poziom usług świadczonych przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne
§ 3. 1. W zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne ma obowiązek:
1) zapewnić zdolność posiadanych urządzeń wodociągowych do dostarczania wody w wymaganej ilości i pod odpowiednim ciśnieniem,
2) zapewnić dostawę wody w sposób ciągły i niezawodny,
3) zapewnić jakość wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi na poziomie określonym odrębnymi przepisami,
4) prowadzić regularną wewnętrzną kontrolę jakości wody,
5) po dokonanym odbiorze przyłącza zaplombować wodomierz główny oraz zapewnić prawidłowe jego utrzymanie, naprawę oraz wymianę na koszt przedsiębiorstwa z wyjątkiem przypadków, gdy naprawa lub wymiana wynika z winy odbiorcy usług,
6) dokonać na własny koszt niezbędnych napraw urządzeń wodociągowych będących w jego posiadaniu, z wyjątkiem usuwania uszkodzeń powstałych z winy odbiorcy,
7) przyłączyć do sieci nieruchomość osoby ubiegającej się o przyłączenie, jeżeli są spełnione warunki przyłączenia określone w niniejszym regulaminie oraz istnieją techniczne możliwości świadczenia usługi,
8) zawrzeć umowę o zaopatrzenie w wodę z osobą, której nieruchomość została przyłączona do sieci i która wystąpiła z pisemnym wnioskiem o zawarcie umowy,
9) udostępnić zastępczy punk poboru wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi i poinformować o możliwościach korzystania z tego punktu jeżeli przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne odcięło dostawę wody z przyczyny, o której mowa w art. 8 ust.1 pkt 2 ustawy,
§ 4. 1. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne ma prawo:
1) kontrolować prawidłowość robót budowlano - instalacyjnych prowadzonych w związku z podłączaniem do sieci, oraz ich zgodność z warunkami technicznymi i dokumentacją techniczną,
2) do wstępu na teren nieruchomości lub do obiektu budowlanego, należącego do odbiorcy w celu:
a) zainstalowania lub demontażu wodomierza głównego,
b) przeprowadzenia kontroli wodomierza głównego lub wodomierzy zainstalowanych przy punktach czerpalnych, dokonywania odczytu ich wskazań oraz dokonywania badań i pomiarów,
c) przeprowadzenia przeglądów i napraw urządzeń posiadanych przez to przedsiębiorstwo,
d) odcięcia przyłącza wodociągowego lub założenia plomb na zamkniętych zaworach odcinających dostarczanie wody do lokalu.
§ 5. 1. Przedsiębiorstwo nie ponosi odpowiedzialności odszkodowawczej za przerwy w świadczeniu usługi spowodowane:
1) działaniem siły wyższej albo wyłącznej winy odbiorcy lub osoby trzeciej,
2) niezawinioną przez przedsiębiorstwo awarię w sieci, na czas niezbędny do wykonania prac w celu zapobieżenia lub usunięcia skutków awarii,
3) brakiem wody na ujęciu,
4) zanieczyszczeniem wody na ujęciu w sposób niebezpieczny dla zdrowia i życia,
5) potrzebą zwiększenia dopływu wody do hydrantów pożarowych,
6) przerwami w zasilaniu energetycznym urządzeń wodociągowych,
7) planowanymi przerwami (po uprzednim powiadomieniu odbiorcy w sposób zwyczajowo przyjęty) związanymi z wykonaniem prac konserwacyjno-remontowym urządzeń wodociągowych.
2. Przedsiębiorstwo nie ponosi również odpowiedzialności odszkodowawczej za szkody powstałe na skutek zalania wodą, a spowodowane:
1) wadliwym wykonaniem lub źle funkcjonującą instalacją wodociągową odbiorcy usługi.
2) awarią instalacji i przyłącza posiadanego przez odbiorcę.
3. W razie wystąpienia przyczyn wymienionych w ust. 1, przedsiębiorstwo niezwłocznie powiadomi odbiorcę usługi, w sposób zwyczajowo przyjęty, o czasie trwania przerwy w dopływie wody.
4. Wstrzymanie zaopatrzenia w wodę może nastąpić bez uprzedniego zawiadomienia odbiorców w przypadkach, gdy występują warunki stwarzające zagrożenie dla życia, zdrowia i środowiska lub uniemożliwiające świadczenie usług w szczególności gdy:
1) z powodu awarii lub innego nie dającego się przewidzieć zdarzenia sieć nie ma możliwości prowadzenia zaopatrzenia w wodę,
2) dalszego funkcjonowania sieci stwarza bezpośrednie zagrożenie dla życia, zdrowia lub środowiska.
Rozdział 3
Szczegółowe warunki i tryb zawierania umów z odbiorcami usług.
§ 6. 1. Dostarczanie wody odbywa się na podstawie pisemnej umowy o zaopatrzenie w wodę zawartej między przedsiębiorstwem wodociągowo - kanalizacyjnym a odbiorcą usług na pisemny wniosek odbiorcy, (jeżeli nieruchomość została przyłączona do sieci).
2. Umowa w szczególności winna zawierać postanowienia określone w art. 6 ust.3 Ustawy.
3. Odbiorca usług może zawrzeć umowę osobiście bądź przez należycie umocowanego przedstawiciela.
4. Przedsiębiorstwo zawiera umowę na wniosek przyszłego odbiorcy po spełnieniu przez niego warunków technicznych przyłączenia.
5. Umowa może być zawarta zarówno z osobą posiadającą tytuł prawny do nieruchomości, jak też o nieuregulowanym statusie prawnym, jeżeli korzysta z wody .
6. Dla nieruchomości zabudowanej budynkiem wielolokalowym lub budynkami wielolokalowymi umowa, o której mowa zawierana jest z zarządcą nieruchomości wspólnej lub pełnomocnikiem współwłaścicieli.
7. Na wniosek właściciela lub zarządcy budynku wielolokalowego, przedsiębiorstwo zawiera umowy z korzystającymi osobami, jeżeli spełnione są warunki określone w art. 6 ust. 6 i 7 ustawy.
§ 7. 1. Umowa jest zawierana na czas nieokreślony lub określony.
2. Zmiana umowy wymaga formy pisemnej (aneksu) pod rygorem nieważności.
3. Nie wymaga formy pisemnej zmiana umowy dotycząca taryfy lub adresu do korespondencji.
4. Umowa może być rozwiązana przez każdą ze stron z zachowaniem okresu wypowiedzenia określonego w umowie.
5. Umowa wygasa na skutek:
1) upływu czasu na który została zawarta,
2) śmierci odbiorcy usług,
3) w związku ze zmianą właściciela lub władającego nieruchomością.
6. Wygaśnięcie lub rozwiązanie umowy skutkuje zastosowaniem przez przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne środków technicznych uniemożliwiających dalsze korzystanie z usług .
7. Umowa o zaopatrzenie w wodę zawarta z osobą korzystającą z lokalu w budynku wielolokalowym wygasa poza przyczynami wskazanymi w ust. 5 również w razie wygaśnięcia umowy zawartej przez przedsiębiorstwo z właścicielem lub zarządcą nieruchomości, w której znajduje się lokal.
8. Po rozwiązaniu lub wygaśnięciu umowy o zaopatrzenie w wodę przedsiębiorstwo zaprzestaje świadczenia usług w szczególności poprzez dokonanie zamknięcia przyłącza wodociągowego oraz demontaż wodomierza głównego.
Rozdział 4
Sposób rozliczeń w oparciu o ceny i stawki opłat ustalone w taryfach.
§ 8. 1. Rozliczenie za zbiorowe zaopatrzenie w wodę są prowadzone przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne z odbiorcami usług na podstawie określonych w taryfach cen i stawek opłat oraz ilości dostarczanej wody.
2. Odbiorca reguluje należności za świadczone usługi przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne na podstawie faktur wystawionych w okresach obrachunkowych określonych w umowie.
3. Ilość pobranej wody ustala się na podstawie wskazań wodomierza głównego, a w razie jego braku na podstawie przeciętnych norm zużycia wody określonych powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
4. Odbiorca dokonuje zapłaty za świadczone usługi w terminie określonym na fakturze.
5. Zgłoszenie przez odbiorcę usług, zastrzeżeń do wysokości faktury nie wstrzymuje jej zapłaty.
6. W przypadku nadpłaty zalicza się ją na poczet przyszłych należności lub na żądanie odbiorcy usług zwraca się ją w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku w tej sprawie.
7. W przypadku niesprawności wodomierza, jeżeli umowa nie stanowi inaczej, ilość pobranej wody ustala się na podstawie średniego zużycia wody w okresie 6 miesięcy przed stwierdzeniem niesprawności wodomierza, a gdy jest to nie możliwe na podstawie średniego zużycia wody w analogicznym okresie roku ubiegłego lub iloczynu średniomiesięcznego zużycia wody w ubiegłych okresach i liczby miesięcy niesprawności wodomierza.
8. Przedsiębiorstwo na wniosek odbiorcy dokonuje stwierdzenia prawidłowości wskazań wodomierza.
9. W przypadku, gdy stwierdzenie prawidłowości działania nie potwierdza zgłoszonej przez odbiorcę niesprawności wodomierza, pokrywa on koszty sprawdzenia.
10. Odbiorca zobowiązany jest do natychmiastowego powiadomienia przedsiębiorstwa o stwierdzeniu zerwania plomby wodomierza, jego osłon, uszkodzenia wodomierza jego przemieszczenia lub zaborze.
§ 9. 1. Odbiorca usług dokonuje zapłaty faktury w formie przelewu, wpłaty na konto przedsiębiorstwa wodociągowo - kanalizacyjnego lub kasie w terminie płatności oznaczonym na fakturze VAT.
2. Odbiorca reguluje należności za świadczone usługi przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne na podstawie faktur wystawionych w okresach obrachunkowych określonych w umowie.
Rozdział 5
Warunki przyłączenia do sieci.
§ 10. 1. Realizację budowy przyłączy do sieci oraz studni wodomierzowej, pomieszczenia przewidzianego do lokalizacji wodomierza głównego zapewnia na własny koszt osoba ubiegająca się o przyłączenie nieruchomości do sieci.
2. Koszt nabycia, zainstalowania i utrzymania wodomierza głównego ponosi przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne.
3. Przyłączenie nieruchomości do sieci wodociągowej odbywa się na wniosek osoby ubiegającej się o przyłączenie.
§ 11. 1. Osoby ubiegające się o przyłączenie do sieci składają pisemny wniosek o przyłączenie i określenie warunków przyłączenia. Wzór wniosku ustala przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne (wzór wniosku stanowi załącznik do niniejszego regulaminu).
2. Wniosek o wydanie warunków technicznych przyłączenia do sieci wodociągowej składa osoba posiadająca tytuł prawny do korzystania z nieruchomości, która ma zostać podłączona. W uzasadnionych przypadkach przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne może wyrazić zgodę na przyłączenie osobie, która korzysta z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym.
3. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, osoba ubiegająca się o przyłączenie do sieci dołącza:
1) kserokopię dokumentu lub oświadczenie o prawie dysponowania nieruchomością, której dotyczy wniosek,
2) mapę sytuacyjną w skali 1:500 lub 1:1000 określającą lokalizację nieruchomości względem istniejących sieci wodociągowej oraz innych obiektów i urządzeń uzbrojenia terenu,
3) zgody właścicieli działek, przez które będzie przeprowadzony przyłącz wodociągowy na wejście w teren i wbudowanie urządzeń (jeśli dotyczy).
§ 12. 1. Wydane przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne warunki przyłączenia do sieci są ważne przez okres dwóch lat od daty ich wydania.
2. Warunki przyłączenia określają:
1) miejsce i sposób przyłączenia sieci wodociągowej,
2) rodzaj materiałów zalecanych do budowy,
3) miejsce zainstalowania wodomierza głównego,
4) termin ważności warunków przyłączenia.
3. Warunki przyłączenia stanowią podstawę do rozpoczęcia prac projektowych.
§ 13. 1. Przedsiębiorstwo uzgadnia projekt budowlano-wykonawczy budowy przyłącza wodociągowego w terminie 14 dni od daty wpływu dokumentacji.
2. Przedsiębiorstwu przysługuje prawo:
1) kontroli wszelkich prac związanych z budową przyłącza wodociągowego pod względem zgodności ich realizacji z wydanymi warunkami przyłączenia, projektem, pozwoleniem na budowę,
2) egzekwowania wydanych zaleceń warunkujących prawidłowe funkcjonowanie i eksploatację realizowanego podłączenia.
3. Przed włączeniem do sieci Inwestor zgłasza do odbioru częściowego roboty zanikowe wybudowanego przyłącza wodociągowego.
4. Przedsiębiorstwo dokonuje odbioru technicznego, potwierdzającego sprawność techniczną wybudowanego przyłącza wodociągowego po dostarczeniu inwentaryzacji powykonawczej przez Inwestora. Dokumentowane jest to protokołem spisanym miedzy przedstawicielami stron uczestniczących w inwestycji (Inwestora i Wykonawcy) i przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego.
5. Przedsiębiorstwo uruchamia przyłącze wodociągowe i rozpoczyna dostawę wody bez zbędnej zwłoki, lecz nie później niż w terminie 7 dni od daty zawarcia umowy i zamontowania wodomierza głównego.
6. Przedsiębiorstwo może odmówić wydania warunków technicznych, jeżeli nie posiada technicznych możliwości przyłączenia.
7. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne ma prawo odmówić przyłączenia do sieci jeżeli przyłącze zostało wykonane niezgodnie z wydanymi warunkami przyłączenia lub po okresie ważności warunków przyłączenia.
Rozdział 6
Warunki techniczne określające możliwości dostępu do usług wodociągowo kanalizacyjnych oraz sposób dokonywania odbioru przez przedsiębiorstwo wodociągowo - kanalizacyjne wykonanego przyłącza.
§ 14. 1. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne ma prawo odmówić przyłączenia nowego odbiorcy do istniejącej sieci wodociągowej, jeżeli w wyniku przyłączenia warunki techniczne pogorszą się tak, że nie zostanie zachowany minimalny poziom usług a w szczególności, jeżeli zabraknie wymaganych zdolności produkcyjnych ujęć oraz zdolności dostawczych istniejących układów dystrybucji wody.
2. Przedsiębiorstwo ma prawo odmówić przyłączenia do sieci, jeżeli przyłącze zostało wykonane bez uzyskania warunków technicznych od przedsiębiorstwa, bądź zostało wykonane niezgodnie z wydanymi warunkami technicznymi.
3. Możliwości dostępu do usług wodociągowo-kanalizacyjnych w poszczególnych latach wyznacza wieloletni plan rozwoju urządzeń wodociągowych.
Rozdział 7
Postępowanie w przypadku niedotrzymania ciągłości usług i odpowiednich parametrów dostarczanej wody.
§ 15. 1. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne jest zobowiązane do udzielania odbiorcom usług informacji dotyczących występujących zakłóceń w dostawie wody oraz awarii urządzeń wodociągowych.
2. O planowanych przerwach w dostawie wody należy powiadomić odbiorców usług najpóźniej na 2 dni przed planowanym terminem.
3. W razie przerwy w dostawie wody przekraczającej 12 godzin, przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne udostępnia zastępcze punkty poboru wody i informuje równocześnie odbiorców usług o ich lokalizacji i możliwości korzystania.
§ 16. 1. Ograniczenie ilości dostarczanej wody dopuszcza się w chwili:
1) braku wody na ujęciach,
2) na podstawie decyzji wydanej przez Państwowa Inspekcję Sanitarną.
2. W sytuacjach opisanych w ust. 1 przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne wprowadza ograniczenia w poborze wody w granicach możliwości dystrybucji po uprzednim zawiadomieniu odbiorców usług.
3. Wstrzymanie zaopatrzenia w wodę bez wcześniejszego zawiadomienia odbiorców dopuszcza się w przypadkach:
1) awarii sieci,
2) wystąpienia bezpośredniego zagrożenia dla życia, zdrowia lub środowiska związane z funkcjonowaniem sieci,
3) działanie siły wyższej, które uniemożliwiło dalsze świadczenie usług.
4. O wstrzymaniu zaopatrzenia w wodę, o którym mowa w ust. 3 przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne niezwłocznie informuje odbiorców usług w sposób zwyczajowo przyjęty.
5. Wznowienie przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne świadczenia usług poprzez otwarcie przyłącza wodociągowego następuje po usunięciu przez odbiorcę usług nieprawidłowości, które spowodowały zamknięcie przyłącza.
§ 17. 1. Przedsiębiorstwo może odciąć dostawę wody jeżeli:
1) przyłącze wodociągowe wykonano niezgodnie z przepisami prawa,
2) odbiorca nie uiścił należności za pełne dwa okresy obrachunkowe następujące po dniu otrzymania upomnienia w sprawie uregulowania zaległej opłaty,
3) został stwierdzony nielegalny pobór wody bez zawarcia umowy, jak również przy celowo uszkodzonych albo pominiętych wodomierzach.
2. Przedsiębiorstwo, które odcięło dostawę wody z przyczyny, o której mowa w ust.1 pkt 2, jest obowiązane do równoczesnego udostępnienia zastępczego punktu poboru wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi i poinformowania o możliwościach korzystania z tego punktu.
3. Przedsiębiorstwo o zamiarze odcięcia dostawy wody oraz o miejscach i sposobie udostępniania zastępczych punktów poboru wody zawiadamia powiatowego inspektora sanitarnego, Wójta Gminy oraz odbiorcę co najmniej 20 dni przed planowanym terminem odcięcia dostaw wody.
Rozdział 8
Przepisy dotyczące warunków dostarczania wody do celów przeciwpożarowych.
§ 18. 1. Uprawnionymi do poboru wody na cele przeciwpożarowe z sieci będącej w posiadaniu przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego są jednostki państwowej oraz ochotniczej straży pożarnej.
2. Woda do celów przeciwpożarowych dla obiektów jest dostępna z urządzeń wodociągowych posiadanych przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne, a w szczególności z hydrantów zainstalowanych na sieci wodociągowej.
3. W przypadku poboru wody na cele przeciwpożarowe z urządzeń wodociągowych, którymi woda jest dostarczana dla innych odbiorców, jednostki straży pożarnej niezwłocznie przekazują przedsiębiorstwu wodociągowo-kanalizacyjnym informację o ilości pobranej wody.
4. Za wodę zużytą na cele przeciwpożarowe dostawca obciąża Gminę na podstawie cen i stawek ustalonych w taryfie.
Rozdział 9
Standardy obsługi odbiorców usług. Sposób załatwiania reklamacji oraz wymiana informacji w zakresie zakłóceń w dostawie wody.
§ 19. 1. Odbiorca ma prawo zgłaszania reklamacji dotyczących ilości i jakości świadczonych usług oraz wysokości opłat za usługi.
2. Zgłoszenie reklamacji wysokości naliczonej opłaty nie wstrzymuje obowiązku terminowego uregulowania należności.
3. Reklamacje, o których mowa w ust. 1, wnoszone są na piśmie przez zainteresowanego w siedzibie przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego.
4. Reklamacja powinna zawierać:
1) imię i nazwisko albo nazwę lub firmę oraz adres odbiorcy,
2) przedmiot reklamacji,
3) przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację,
4) numer i datę umowy o zaopatrzenie w wodę,
5) podpis odbiorcy.
5. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne rozpatruje reklamację, nie dłużej jednak, niż w terminie 14 dni od dnia jej wniesienia.
6. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne jest zobowiązane rozpatrzyć reklamację bez zbędnej zwłoki, w terminie nie dłuższym jednak niż 14 dni od daty wpływu. Termin ten może ulec przedłużeniu, jeżeli istnieje konieczność przeprowadzenia szczegółowego postępowania wyjaśniającego.
Przewodniczący Rady Gminy

Antoni Poręba
Załącznik do uchwały Nr XXXIII/296/2010
Rady Gminy Grybów
z dnia 16 marca 2010 r.
Zalacznik1.pdf

WNIOSEK O WYDANIE WARUNKÓW TECHNICZNYCH PRZYŁĄCZENIA DO SIECI WODOCIĄGOWEJ
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00