Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego rok 2010 nr 168 poz. 1084

Uchwała nr XLII/363/10 Rady Gminy Ochotnica Dolna

z dnia 27 stycznia 2010r.

w sprawie określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu Gminy Ochotnica Dolna, sposobu rozliczania i kontroli zadań zlecanych podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku


Na podstawie art. 221 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz.1240) art. 18 ust.2, pkt.15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz.1591 z późn. zm.) Rada Gminy Ochotnica Dolna uchwala, co następuje:
§ 1. Niniejsza uchwała reguluje:
1) tryb postępowania o udzielenie dotacji,
2) sposób rozliczania dotacji,
3) sposób kontroli wykonywania danego zadania
w odniesieniu do podmiotów niezaliczanych do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku, którym Gmina Ochotnica Dolna zamierza zlecać zadania publiczne nie wyszczególnione w art. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U z 2003r. Nr 96 poz. 873 z późn. zm.)
§ 2. Środki finansowe na dotacje dla podmiotów niepublicznych planuje się jako wydatki wyodrębnione w stosownych pozycjach budżetu Gminy Ochotnica Dolna.
§ 3. 1. Wójt Gminy Ochotnica Dolna występując z inicjatywą zlecenia realizacji zadań finansowanych dotacją umieszcza listę tych zadań na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy - określając:
1) rodzaj zadania,
2) termin realizacji,
3) warunki, jakie powinien spełniać podmiot dotowany,
4) termin składania ofert realizacji zadania.
2. Ogłoszenie o którym mowa w ust. 1 wywiesza się co najmniej z 30 dniowym wyprzedzeniem w stosunku do terminu składania ofert.
§ 4. 1. Wniosek podmiotu o udzielenie dotacji powinien zawierać w szczególności:
1) określenie podmiotu występującego z wnioskiem,
2) szczegółowy zakres rzeczowy proponowanego do realizacji zadania,
3) wysokość oczekiwanej kwoty dotacji.
2. Do wniosku dołącza się dodatkowo:
1) wyciąg z właściwego rejestru,
2) kalkulacje przewidywanych kosztów realizacji zadania.
3. Wniosek powinien być podpisany przez osoby uprawnione do składnia oświadczeń woli zgodnie z przepisami dotyczącymi podmiotu dotowanego.
4. Wójt Gminy Ochotnica Dolna może uzależnić rozpatrzenie wniosku od złożenia w określonym terminie dodatkowych informacji lub dokumentów.
§ 5. Przy rozpatrywaniu wniosku Wójt Gminy Ochotnica Dolna uwzględnia w szczególności:
1) znaczenie zadania dla Gminy,
2) wysokość środków budżetowych, które są przeznaczone na realizację danego zadania,
3) ocenę przedstawionej we wniosku kalkulacji kosztów realizacji zadania w relacji do zakresu rzeczowego zadania,
4) ocenę możliwości realizacji zadania przez podmiot dotowany,
5) analizę wykonania zadań zleconych podmiotowi dotowanemu w okresie poprzednim, z uwzględnieniem w szczególności jakości i terminowości rozliczenia otrzymanej dotacji.
§ 6. 1. Listę podmiotów dotowanych ogłasza się na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy, określając:
1) nazwę podmiotu dotowanego,
2) zadania zlecone do wykonania,
3) wysokość przyznanej dotacji.
2. Ogłoszenie na tablicy ogłoszeń, o którym mowa w ust.1, umieszcza się niezwłocznie po rozstrzygnięciu w przedmiocie zgłoszonych wniosków o dotację. Ogłoszenie to winno być wywieszone przez okres co najmniej 14 dni.
§ 7. Zlecenie zadania i udzielenie dotacji następuje na podstawie umowy zawartej pomiędzy Gminą a podmiotem dotowanym.
§ 8. Umowa dotacyjna zawiera w szczególności:
1) oznaczenie stron,
2) określenie czasu, na jaki została zawarta,
3) szczegółowy zakres rzeczowy realizowanego zadania i termin jego wykonania,
4) określenie wysokości dotacji, jaką Gmina przekaże podmiotowi dotowanemu z tytułu realizacji umowy oraz terminu i tryb jej płatności
5) określenie trybu i terminów przekazywania dotacji,
6) określenie sposobu i terminów rozliczania udzielonej dotacji i zasady zwrotu niewykorzystanej części dotacji.
§ 9. Dotację należy rozliczyć w terminie określonym w umowie.
§ 10. Jako dokumenty do rozliczenia dotacji uznaje się w szczególności kopie bądź kserokopie potwierdzone za zgodność z oryginałem:
1) rachunków, faktur oraz ich zestawienia,
2) list płac, delegacji itp
§ 11. W terminie do 31 lipca danego roku budżetowego i do 31 marca roku następnego wywiesza się na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy oraz przedstawia Radzie Gminy zestawienie udzielonych, wykorzystanych i rozliczonych w poprzednim półroczu dotacji. Zestawienie wywiesza się na tablicy ogłoszeń przez okres 14 dni.
§ 12. Podmiot dotowany obowiązany jest prowadzić takie zasady obiegu i opisu dokumentów finansowych, by oryginały dokumentów świadczących o dokonaniu wydatków sfinansowanych w całości lub w części z otrzymanej dotacji zaopatrzone były w sposób trwały w klauzule potwierdzającą ten fakt.
§ 13. Udzielający dotacji ma prawo przeprowadzenia kontroli wykonanego zadania.
§ 14. Kontrola o której mowa w § 13 polega na:
1) sprawdzeniu rzeczywistego przebiegu realizacji i realizacji celów zakładanych w zakresie dotowanego zadania (kontrola merytoryczna),
2) sprawdzeniu dokumentów związanych z realizacją dotowanego zadania, w szczególności znajdujących się w siedzibie podmiotu oryginałów dokumentów finansowych (kontrola formalno-rachunkowa).
§ 15. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Ochotnica Dolna.
§ 16. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego.
Przewodniczący Rady

Józefa Ptaszek
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00