Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego rok 2010 nr 153 poz. 939

Sprawozdanie Starosty Wielickiego

z dnia 26 stycznia 2010r.

w sprawie działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Powiatu Wielickiego za 2009r


Na podstawie ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. Nr 142 poz. 1592 z 2001 r. - tekst jednolity, z późn. zm.) uprzejmie informuję, że zgodnie z powyższą ustawą od dnia 14 stycznia 2002 r. funkcjonuje Komisja Bezpieczeństwa i Porządku Powiatu Wielickiego, zwana dalej Komisją.
Od dnia 11 października 2007r. Komisja pracuje w nastepującym składzie:
1)Przewodniczący: Jacek Juszkiewicz- Starostaw Wielicki
2)Członkowie:
-Wiesław Bobowski
-Jan Wandas
-nadkom.Krzysztof Kuhl
-nadkom.Piotr Krzewski
-mł bryg.Jacek Ambrożewski
-Kazimierz Hankus
-Edward Gronowski
-Władysław Kucharski
-Paweł Chmiela
3)W pracach Komisji, na zaproszenie, uczestnicy Zastępca Prokuratora Okregowego w Krakowie.
Do zadań Komisji Bezieczeństwa i Porządku należy:
1) ocena zagrożeń porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu.
2) opiniowanie pracy Policji i innych powiatowych służb,inspekcji i straży, a także jedostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
3) przygotowanie projektu powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
4) opiniowanie projektów innych programów współdziałania Policji i innych powiatowych służb,inspekcji i straży oraz jednostek organizacyjnych wykonyjących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
5) opiniowanie projektu budżetu powiatu - w zakresie o którym mowa pkt 1,
6) opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego i innych dokumentów w sprawach związanych z wykonywanie zadań, o których mowa w pkt.1,2,i 4,
7)opiniowanie, zleconych przez starostę, innych niż wymienione w pkt 2 i pkt 4-6 zagadnień dotczących porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
W okresie sprawozdawczym Komisja Bezpieczeństwa i Porządku odbyła trzy posiedzenia: w dniu 13 lipca 2009r. 28 września 2009r. oraz w dniu 14 grudnia 2009r.
Na posiedzeniu w dniu 13 lipca 2009r. omawiano nastepujące zagadnienie:
-informacje nt.zagorożenia pożarowego i powodziowego na terenie powiatu;
-omówienie strat powodziowych w powiecie wielickim w wyniku intensywnych opadów deszczu;
-zaopiniowanie wniosku dotyczącego dofinansowania zakupu specjalisytycznego sprzętu ratowniczego dla PSP w Wieliczce
St.kpt Aleksander Starowicz Zastępca Komendanta Powiatowego PSP przedstawił informację dotycząca zagrożenia pożarowego i powodziowego na terenie powiatu wielickiego.
Kierownik Wydziału Zarządzania Kryzysowego omwiając kolejny punkt porządku posiedzenia zapoznał zebranych ze stratami powodziowymi, które powstały na terenie powiatu(głównie gmina Gdów) w wyniku intesywnych opadów deszczu.Straty te wyniosły 446.705 zł - głównie były to uszkodzenia dróg gminnych i wewnętrznych oraz 1 budynku komunalnego. Szczegółowa informacja o stratach została przekazana na piśmie Wojewodzie Małopolskiemu.
Następnie st.kpt Aleksander Starowicz omówił wniosek Komendanta PSP w Wieliczce złożony do Zarządy Powiatu Wielickiego w sprawie dofinansowanian zakupu sprzętu ratowniczego(namiotu ratowniczego i skokochronu) w kwocie około 50 tys.zł. Członkowie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Powiatu Welickiego odnieśli się do tego wniosku pozytywnie, za wnioskeim głosowali wszyscy w (liczbie 7 osób) obecni na posiedzeniu. Jednak jak stwierdził Przewodniczący Komisji , Zarząd przeanalizuje możliwości budżetowe powiatu i dopiero podejmię decyzje w tym zakresie .
W trakcie dyskusji zebrani zapoznali się również z informacją związaną z podjęciem dziłań organizacyjnych na terenie powiatu w zakresie możliwości każdej gminy do zorganizowania miejsc przystosowanych do lądowania śmigłowca ratunkowego w nocy.
Na posiedzeniu w dniu 14 września 2009r. Komsija skoncentrowała się głównie na:
-wnisoku Komendana PSP w wieliczce dot. zabezpiecznie środków finansowych na funkcjonowanie Powiatowego Centrm Zarządznia Kryzysowego w roku 2010;
- wniosku Komendanta PSP w Wieliczce dotyczący zakupu namiotu ratowniczego i skokochronu;
St.kpt Aleksander Starowicz Zastępca Komendanata Powiatowego PSP przedstawił wniosek dotyczący zabezpieczenia środków finansowych w budżecie powiatu na funkjconowanie w roku 2010 Powaitowego Centrum Zarządzania Kryzysowego . Uczestniczący w posiedzeniu członkowie Komisji pozytywnie zaopiniowali powyższy wniosek (za wnioskeim głosowało 8 członków komsiji obecnych na posiedzeniu).
Członkowei Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Powiatu Wielickiego odnieśli się pozytywniue do drugiego wnisoku złożonego przez Komendanta PSP w Wieliczce proponując jednocześnie , aby w pierwszej kolejności w miarę możliwości finansowych i możliwei najkrótszym czasie rozważyc możliwość zkupu dla PSP w Wieliczce Skokochoronu,natomiast zakup namiotu ratowniczego przełożyćna na termin późniejszy za takim rozwiązaniem głosowali wszyscy (w liczbie 8 osób) obecni na posiedzeniu członkowie Komisji.
Na posiedzeniu 14 grudnia 2009r. Komisja skoncentrowała sie głównie na zapoznaniu się i zaopiniowaniu projektu budżetu służb i inspekcji na rok 2010.
Komendanci PSP i Policji omawiając projekty swoich budżetó stwierdzili, iż podobnie jak w tym roku ogranicznone zostały środki na remonty i modernizację sprzętu, natomiast pozostałą część środków budżetowych pozostała na poziomie zbliżonym do 2009r.
Kierownik Wydziału Zarządzania Kryzysowego SP przedstawił informacje dotycząca finasowania zadań obronnych , obrony cywilnej oraz zarządznia kryzysowego w powiecei wielickim, w powiecie wielickim, zwracając uwagę na niewielki wzrost środków finansowych (zadanie zlecone przez administracje rządową) na przeprowadzenie oceny stanu zdrowia-kwalifikacji do służby wojskowej(zwanej dawniej poborem).
Komisja przyjeła informację Komendantów PSP i Policji z dużym niepokojem, szczególnie dotyczącej budżetu w części rzeczowej, która tak jak w roku bieżącym również w 2010r.nie pokryje w pełni potrzeb tych służb.
Podsumowując, Komisja stwierdza, że projekt budżetu na rok 2010 nie jest w pełni satysfakcjonujący, mimo to postanowiła zaopiniować go pozytywnie. Za przyjęciem projektu głosowało siedmiu członków komisji obecnych na posiedzeniu, głosów przeciwncyh i wstrzymujących nie było.
Ponadto w roku 2009 odbyły się cztery posiedznie Powiatowego Zespołu Zarządznia Kryzysowego, podczas których omawiano następujące zagadnienia związane z bezpieczeństwem w powiecie wielickim:
- ocena stanu bezpieczeństwa w powiecie wielickim w zakresie porządku publicznego, w tym zagrożenia terrorystycznego i bezieczeństwa imprez masowych, przewóz towarów niebezpiecznych;
- organizacja bezpieczeństwa ferii i wakacji dla dzieci i młodzieży w powiecie wielickim;
- ocena stanu bezpieczeństwa w powiecie wielickim w zakresie zagrożenia powodziowego i ochrony przeciwpowodziowej,zagrożenia pożarowego i ochron przeciwpożarowej;
- przygoowanie powiatu wielickiego do funkjconowania w ekstremlanych warunkach zimowych;
- ocena stanu bezpieczeństwa w powiecie wielickim w zakresie zagrożenia awarią przemysłową, energetyczną, budowlaną , komunikacyjną;
- zagrożenia epidemią i epizocją;
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00