Na podstawie art. 211, art. 212, art. 214, art. 217 ust. 1 i ust. 2 pkt 1, pkt 5 i pkt 6, art. 218, art. 220 do art. 222, art. 239, art. 258 ust. 1 pkt 1, art. 264 ust.3 i art. 266 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240) w związku z art. 121 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. - Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1241) i art. 18 ust.2 pkt 4, pkt 9 lit.b, lit.d oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 - tj. z późn. zm.) - Rada Miasta w Oświęcimiu uchwala, co następuje:
§ 1. Ustala się dochody budżetu na 2010 rok w łącznej kwocie
121.410.057 zł, w tym:
1) | dochody bieżące w kwocie 106.380.992 zł, |
2) | dochody majątkowe w kwocie 15.029.065 zł, |
§ 2. 1.Ustala się wydatki budżetu na 2010 rok w łącznej kwocie 132.912.414 zł - jak w tabeli nr 2.
2. Wydatki budżetu obejmują plan wydatków bieżących na łączną kwotę
101.999.989 zł, w tym:
1) | wydatki bieżące jednostek budżetowych w kwocie łącznej - 77.938.450 zł, z czego: a) | wydatki na wynagrodzenia i składki od nich naliczane - 42.767.814 zł; | b) | wydatki związane z realizacją zadań statutowych jednostek budżetowych - 35.170.636 zł; | |
2) | wydatki na dotacje na zadania bieżące - 10.798.348 zł; |
3) | wydatki na świadczenia na rzecz osób fizycznych - 11.201.786 zł; |
4) | wydatki bieżące na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 powołanej na wstępie ustawy o finansach publicznych, w części związanej z realizacją zadań jednostki samorządu terytorialnego - 629.405 zł; |
5) | wydatki na obsługę długu jednostki samorządu terytorialnego - 1.432.000 zł. |
3. Wydatki budżetu obejmują plan wydatków majątkowych na łączną kwotę
30.912.425 zł, w tym:
1) | wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne w kwocie - 30.732.425 zł; z czego na wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 powołanej na wstępie ustawy o finansach publicznych, w części związanej z realizacją zadań jednostki samorządu terytorialnego - 6.694.856 zł; |
2) | wydatki na wniesienie wkładów do spółek prawa handlowego - 180.000 zł. |
§ 3. 1. Różnica między dochodami i wydatkami stanowi planowany deficyt budżetu w kwocie
11.502.357 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi:
1) | ze sprzedaży emitowanych papierów wartościowych w kwocie 9.500.000 zł, |
2) | z nadwyżki budżetowej z lat ubiegłych w kwocie 393.669 zł, |
3) | z wolnych środków jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczeń wyemitowanych papierów wartościowych, kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 1.608.688 zł - wolne środki wprowadzane do budżetu łącznie wynoszą 4.305.786 zł. |
2. Ustala się przychody budżetu w łącznej kwocie 14.199.455 zł i rozchody budżetu w łącznej kwocie 2.697.098 zł, zgodnie z tabelą nr 3.
3. Ustala się limit zobowiązań z tytułu emitowanych w roku 2010 papierów wartościowych na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 9.500.000 zł.
4. Upoważnia się Prezydenta Miasta do wyemitowania papierów wartościowych określonych w ust.3 na kwotę 9.500.000 zł.
5. Spłata rat zaciągniętych kredytów i zobowiązań z tytułu wyemitowanych papierów wartościowych z lat ubiegłych w kwocie 2.697.098 zł, zostanie sfinansowana przychodami pochodzącymi z wolnych środków jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczeń wyemitowanych papierów wartościowych, kredytów i pożyczek z lat ubiegłych.
§ 4. 1. Tworzy się:
1) | rezerwę ogólną budżetu w kwocie 133.000zł, |
2) | rezerwę celową na zabezpieczenie wydatków związanych z usuwaniem skutków klęsk żywiołowych i zdarzeń losowych w wysokości 100.000 zł, |
3) | rezerwę celową na wydatki związane z realizacją zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w kwocie 50.000 zł, |
4) | rezerwę celową na zabezpieczenie jednorazowych wydatków na wynagrodzenia dla nauczycieli oraz pracowników administracji i obsługi z tytułu odpraw i innych w kwocie 505.700 zł, |
5) | rezerwę celową na dofinansowanie wywozu odpadów segregowanych na terenie miasta Oświęcim w kwocie 50.000 zł. |
§ 5. Dochody i wydatki budżetu obejmują:
1) | dochody z opłat z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki budżetu na realizację zadań ujętych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii, zgodnie z tabelą nr 4; |
2) | dochody i wydatki związane z realizacją zadań zleconych z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych Miastu ustawami, zgodnie z tabelą nr 5, |
3) | dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z tabelą nr 6, |
4) | dochody z tytułu opłat za korzystanie ze środowiska i administracyjnych kar pieniężnych oraz wydatki na realizację zadań związanych z ochroną środowiska i gospodarką wodną na terenie miasta Oświęcim w 2010 r., zgodnie z tabelą nr 7. |
§ 6. Wydatki budżetu obejmują planowane kwoty dotacji udzielane w 2010 roku - jak w załączniku nr 1.
§ 7. 1. Ustala się limity wydatków:
1) | na wieloletnie programy inwestycyjne - jak w załączniku nr 2; |
2) | na programy i projekty realizowane ze środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych, w części związanej z realizacją zadań jednostki samorządu terytorialnego - jak w załączniku nr 2a. |
2. Upoważnia się Prezydenta Miasta do zaciągania zobowiązań związanych z realizacją programów i projektów w kwotach dla poszczególnych lat realizacji programu - jak w załącznikach nr 2 i nr 2a.
§ 8. Wydatki budżetu na 2010 rok obejmują zadania jednostek pomocniczych na łączną kwotę 108.085 zł - zgodnie z załącznikiem nr 3.
§ 9. Ustala się plan dochodów własnych jednostek budżetowych i wydatków nimi finansowanych, jak w załączniku nr 4.
§ 10. Upoważnia się Prezydenta Miasta do dokonywania zmian w planie wydatków budżetu innych niż określone w art.257 powołanej na wstępie ustawy o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami.
§ 11. W zakresie wykonywania budżetu na 2010 rok upoważnia się Prezydenta Miasta do:
1) | zaciągania w roku 2010 kredytów i pożyczek na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu, z których zadłużenie w trakcie roku nie może przekroczyć limitu 5.000.000 zł, |
2) | lokowania w trakcie realizacji budżetu czasowo wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu. |
§ 12. 1. Upoważnia się Prezydenta Miasta do zaciągnięcia w 2010 roku zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania Miasta Oświęcim i termin zapłaty upływa w roku następnym - na łączną kwotę
5.500.000 zł. 2. Upoważnienie z ust.1 obejmuje możliwość umocowania kierowników jednostek budżetowych do zaciągania tego rodzaju zobowiązań na rok następny, z których łączna wartość wraz ze zobowiązaniami zaciąganymi przez Prezydenta Miasta nie przekroczy kwoty z ust.1.
§ 13. Ustala się szczegółowość informacji z wykonania budżetu za pierwsze półrocze roku budżetowego - jak zakres i szczegółowość budżetu w niniejszej uchwale.
§ 14. Przyjmuje się przedłożoną przez Prezydenta Miasta Prognozę Łącznej Kwoty Długu Miasta Oświęcim do 2019 roku - jak w załączniku nr 5.
§ 15. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Oświęcim.
§ 16. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2010 r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego.