Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Pomorskiego rok 2014 poz. 4525

Uchwała nr II/11/2014 Rady Gminy Słupsk

z dnia 18 grudnia 2014r.

w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości jej wykorzystania dla niepublicznych przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych na terenie Gminy Słupsk przez osoby prawne i osoby fizyczne inne niż Gmina Słupsk

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.1) oraz art. 90 ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty. (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 ze zmianami: Nr 273, poz. 2703, Nr 281, poz. 2781, z 2005 r. Nr 17, poz. 141, Nr 94, poz. 788, Nr 122, poz. 1020, Nr 131, poz. 1091, Nr 167, poz. 1400, Nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 144, poz. 1043, Nr 208, poz. 1532, Nr 227, poz. 1658, z 2007 r. Nr 42, poz. 273, Nr 80, poz. 542, Nr 115, poz. 791, Nr 120, poz. 818, Nr 180, poz. 1280, Nr 181, poz. 1292, z 2008 r. Nr 70, poz. 416, Nr 145, poz. 917, Nr 216, poz. 1370, z 2009 r. Nr 6, poz. 33; Nr 31, poz. 206; Nr 56, poz. 458; Nr 219, poz. 1705; Dz. U. z 2010 roku Nr 44, poz. 250 i Nr 54, poz. 320; Nr 127, poz. 857; Nr 148, poz. 991; Dz. U. z 2011 roku Nr 106, poz. 622; Nr 112, poz. 654;Nr 139, poz. 814, Nr 149, poz. 887, Nr 205, poz. 1206; Dz. U. z 2012 roku poz. 941, poz. 979; Dz. U. z 2013 roku poz. 87, poz.827, poz. 1317, poz. 1650; Dz. U. z 2014 roku poz. 7, poz. 290, 538, 598, 642, 811)

Rada Gminy Słupsk
uchwala, co następuje:

§ 1.

1. Ustala się tryb udzielania i rozliczania dotacji oraz tryb i zakres kontroli prawidłowości jej wykorzystania dla niepublicznych przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych na terenie Gminy Słupsk przez osoby prawne i osoby fizyczne, zwany dalej "regulaminem", stanowiącym załącznik 1 do uchwały.

2. Wzór wniosku o udzielenie dotacji określa załącznik nr 2 do uchwały.

3. Wzór informacji o liczbie wychowanków określa załącznik nr 3 do uchwały.

4. Wzór rozliczenia dotacji określa załącznik nr 4 i nr 5 do uchwały.

§ 2.

Traci moc uchwała Nr XL/435/2014 Rady Gminy Słupsk z dnia 25 września 2014 roku w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości jej wykorzystania dla niepublicznych przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych na terenie Gminy Słupsk przez osoby prawne i osoby fizyczne inne niż Gmina Słupsk.

§ 3.

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Słupsk.

§ 4.

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.

Przewodniczący Rady Gminy


Mirosław Klemiato


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr II/11/2014
Rady Gminy Słupsk
z dnia 18 grudnia 2014 r.

REGULAMIN
trybu udzielania i rozliczania dotacji oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości jej wykorzystania dla niepublicznych przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych na terenie Gminy Słupsk przez osoby prawne i osoby fizyczne inne niż Gmina Słupsk

Rozdział 1.
Postanowienia ogólne

§ 1.

Ilekroć w regulaminie jest mowa bez bliższego określenia o:

1) ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256 poz. 2572 z późn. zm.);

2) przedszkolach - należy przez to rozumieć prowadzone na terenie Gminy Słupsk, przez inne niż Gmina Słupsk osoby prawne i fizyczne przedszkola niepubliczne

3) innych formach wychowania przedszkolnego - należy przez to rozumieć prowadzone na terenie Gminy Słupsk przez inne niż Gminę Słupsk osoby prawne i fizyczne inne formy wychowania przedszkolnego niepubliczne, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 14a ust. 7 ustawy, o której mowa w pkt 1;

4) GAO - należy przez to rozumieć Gminną Administrację Oświaty;

5) organie prowadzącym - należy przez to rozumieć inne niż Gmina Słupsk osoby prawne i fizyczne prowadzące na terenie Gminy Słupsk publiczne i niepubliczne przedszkola, inne formy wychowania przedszkolnego, o których mowa w pkt 2 - 3.

Rozdział 2.
Sposób obliczania dotacji

§ 2.

1. Podstawą obliczenia miesięcznej stawki dotacji na jednego ucznia jest uchwała budżetowa Rady Gminy Słupsk oraz informacja o sposobie wyliczenia części oświatowej subwencji ogólnej, otrzymana przez Gminę Słupsk na realizację zadań z zakresu oświaty i wychowania.

2. Niepublicznym przedszkolom przysługuje dotacja na każdego ucznia w wysokości równej 75% ustalonych w budżecie wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolach publicznych prowadzonych przez Gminę Słupsk w przeliczeniu na jednego ucznia, pomniejszonych o opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz za wyżywienie, stanowiące dochody budżetu gminy, z tym że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości nie niższej niż kwota przewidziana na niepełnosprawnego ucznia przedszkola w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę Słupsk.

3. Organom prowadzącym niepubliczne inne formy wychowania przedszkolnego, przysługuje na każdego ucznia objętego tą formą wychowania przedszkolnego, dotacja w wysokości równej 40 % wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolach publicznych prowadzonych przez Gminę Słupsk w przeliczeniu na jednego ucznia, pomniejszonych o opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz za wyżywienie, stanowiące dochody budżetu gminy, z tym że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości nie niższej niż kwota przewidziana na niepełnosprawnego ucznia przedszkola w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę Słupsk.

4. Na dziecko objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju przysługuje dotacja w kwocie przewidzianej na dziecko objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymanej przez Gminę Słupsk.

5. Wysokość miesięcznej kwoty dotacji w przeliczeniu na jednego ucznia przysługująca organom prowadzącym przedszkola, inne formy wychowania przedszkolnego, ustalana jest corocznie w zarządzeniu Wójta Gminy Słupsk.

Rozdział 3.
Tryb udzielania dotacji

§ 3.

1. Organ prowadzący przedszkole, inną formę wychowania przedszkolnego składa wniosek o udzielenie dotacji, nie później niż do dnia 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji, w Gminnej Administracji Oświaty według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do uchwały.

2. Do 5 dnia każdego miesiąca organ prowadzący przedszkole, inną formę wychowania przedszkolnego składa w Gminnej Administracji Oświaty, w którym został złożony wniosek o udzielenie dotacji, informację o faktycznej liczbie uczniów, sporządzoną na podstawie dokumentacji przebiegu działalności wychowawczej i opiekuńczej odpowiedniej dla danego typu i rodzaju przedszkola, innej formy wychowania przedszkolnego, według stanu na pierwszy dzień miesiąca, za który udzielana jest część dotacji przypadająca na dany miesiąc, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do uchwały.

3. Upoważnieni pracownicy Urzędu Gminy Słupsk oraz Gminnej Administracji Oświaty mogą dokonać sprawdzenia zgodności ze stanem faktycznym liczby uczniów wykazywanych w informacji, o której mowa w ust.2, na podstawie udostępnionej do wglądu przez organ prowadzący dokumentacji stanowiącej podstawę sporządzenia tej informacji, w tym dokumentacji organizacyjnej, finansowej i dokumentacji przebiegu nauczania.

4. Dotacje są przekazywane w 12 częściach w terminie do 15 dnia każdego miesiąca.

5. Przekazanie części dotacji przypadającej na dany miesiąc następuje po złożeniu w Gminnej Administracji Oświaty, informacji o faktycznej liczbie uczniów oraz z zachowaniem terminu, o którym mowa w ust. 2.

6. Dotacja przekazywana jest na rachunek bankowy przedszkola, innej formy wychowania przedszkolnego, wskazany we wniosku o udzielenie dotacji, sporządzonym według wzoru, o którym mowa w ust. 1.

Rozdział 4.
Tryb rozliczenia dotacji

§ 4.

1. Dotacje przekazane z budżetu Gminy Słupsk dla niepublicznych jednostek oświatowych, prowadzonych przez osoby prawne lub fizyczne inne niż Gmina Słupsk, przeznaczone są na dofinansowanie realizacji zadań w zakresie kształcenia, wychowania, opieki, w tym profilaktyki społecznej. Dotacje mogą być przeznaczone wyłącznie na dofinansowanie realizacji zadań określonych w ustawie, o której mowa w § 1 pkt 1.

2. Organ prowadzący przedszkole, inną formę wychowania przedszkolnego sporządza miesięczne rozliczenie przekazanej dotacji w terminie do dnia 20 każdego miesiąca.

3. Sprawozdanie powinno zawierać: nazwę jednostki, wysokość otrzymanej dotacji i miesiąc za który została ona wypłacona, wysokość dotacji narastająco od początku roku kalendarzowego oraz zestawienie w rozbiciu na rodzaje wydatków finansowych w ramach otrzymanej dotacji wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do uchwały.

4. Roczne rozliczenie dotacji następuje w terminie do 15 stycznia roku następującego po roku udzielenia dotacji wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do uchwały.

5. Organ prowadzący przedszkole, inną formę wychowania przedszkolnego prowadzi dokumentację finansową:

1) w sposób umożliwiający jednoznaczne określenie wykorzystania otrzymanej dotacji;

2) zawierającą na dowodach księgowych adnotacje o wydatku dokonanym z udzielonej dotacji wraz ze wskazaniem kwoty oraz opisu przeznaczenia wydatku.

§ 5.

Sprawy dotyczące zwrotu dotacji niewykorzystanej do końca roku kalendarzowego, wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem lub pobranej w nadmiernej wysokości regulują przepisy odrębne.

Rozdział 5.
Tryb i zakres kontroli

§ 6.

1. Upoważnieni pracownicy Urzędu Gminy Słupsk oraz Gminnej Administracji Oświaty, zwani dalej "kontrolującymi", mogą dokonywać kontroli w przedszkolach, innych formach wychowania przedszkolnego zwanych dalej "kontrolowanymi", obejmującej:

1) sprawdzenie zgodności ze stanem faktycznym liczby uczniów wykazywanych w informacjach, o których mowa w § 3 ust. 2;

2) sprawdzenie prawidłowości wykorzystania dotacji zgodnie z zasadami określonymi w ustawie, o której mowa w § 1 pkt 1.

2. Postępowanie kontrolne ma na celu ustalenie stanu faktycznego w zakresie objętym przedmiotem kontroli.

§ 7.

Dokumentem upoważniającym do przeprowadzenia kontroli jest imienne upoważnienie do kontroli, wydane przez Wójta Gminy Słupsk zawierające:

1) imię i nazwisko kontrolującego;

2) nazwę i adres kontrolowanego;

3) temat kontroli;

4) termin ważności upoważnienia.

§ 8.

Czynności kontrolne przeprowadza się w siedzibie kontrolowanego w dniach i godzinach pracy obowiązujących w jednostkach, przy czym mogą się odbywać w miejscach i w czasie realizacji zadań statutowych realizowanych przez dotowane przedszkola, inne formy wychowania przedszkolnego.

§ 9.

1. Z przeprowadzonej kontroli sporządza się protokół.

2. Protokół kontroli zawiera:

1) pełną nazwę i adres kontrolowanego, nazwę i adres jego organu prowadzącego oraz imię i nazwisko osoby lub osób upoważnionych do reprezentowania kontrolowanego;

2) datę rozpoczęcia i zakończenia kontroli;

3) imiona i nazwiska kontrolujących;

4) określenie przedmiotu kontroli i okresu objętego kontrolą;

5) opis stanu faktycznego stwierdzonego w toku kontroli, w tym ustalonych nieprawidłowości, z uwzględnieniem zakresu i skutków tych nieprawidłowości;

6) opis załączników do protokołu;

7) wzmiankę o poinformowaniu kontrolowanego o prawie zgłaszania zastrzeżeń i składania wyjaśnień do protokołu;

8) podpisy kontrolujących i osoby lub osób upoważnionych do reprezentowania kontrolowanego, a także datę i miejsce podpisania protokołu;

9) parafy kontrolujących i osoby lub osób upoważnionych do reprezentowania kontrolowanego, na każdej stronie protokołu.

3. Protokół podpisuje kontrolujący i kontrolowany, w terminie 14 dni od daty jego otrzymania lub niezwłocznie po uzupełnieniu lub zmianie protokołu, o których mowa w ust. 5.

4. Kontrolowanemu przysługuje prawo zgłoszenia, przed podpisaniem protokołu kontroli, zastrzeżeń co do ustaleń zawartych w protokole kontroli. Zastrzeżenia należy zgłosić kontrolującemu na piśmie w terminie 14 dni od dnia otrzymania protokołu kontroli.

5. W razie zgłoszenia zastrzeżeń, o których mowa w ust. 4, kontrolujący jest zobowiązany dokonać ich analizy i, w miarę potrzeby, podjąć dodatkowe czynności kontrolne, a w wypadku stwierdzenia zasadności zastrzeżeń - zmienić lub uzupełnić odpowiednią część protokołu kontroli.

6. W razie nieuwzględnienia zastrzeżeń w całości lub w części, kontrolujący przekazuje na piśmie swoje stanowisko zgłaszającemu zastrzeżenia. Zgłaszający zastrzeżenia podpisuje protokół w terminie 7 dni od dnia otrzymania stanowiska kontrolującego.

7. Kontrolowany może odmówić podpisania protokołu kontroli, składając w terminie właściwym do jego podpisania, wyjaśnienie tej odmowy.

8. O odmowie podpisania protokołu kontroli i złożenia wyjaśnień kontrolujący czyni wzmiankę w protokole.

9. Odmowa podpisania protokołu przez kontrolowanego nie stanowi przeszkody do realizacji ustaleń kontroli.

§ 10.

1. W terminie 14 dni od dnia podpisania lub odmowy podpisania protokołu kontroli przez kontrolowanego, kontrolujący sporządza wystąpienie pokontrolne skierowane do kontrolowanego oraz jego organu prowadzącego, zawierające ocenę kontrolowanej działalności, a w razie stwierdzenia nieprawidłowości, zalecenia pokontrolne.

2. Kontrolowany, do którego zostało skierowane wystąpienie pokontrolne jest zobowiązany,

w terminie określonym w wystąpieniu pokontrolnym, zawiadomić osobę podpisującą

wystąpienie pokontrolne o sposobie realizacji zaleceń pokontrolnych i wykorzystania uwag

zawartych w wystąpieniu pokontrolnym.


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr II/11/2014
Rady Gminy Słupsk
z dnia 18 grudnia 2014 r.

WNIOSEK O UDZIELENIE DOTACJI

……………………………………………………………

(pieczęć przedszkola/(miejscowość, data)

innej formy wychowania przedszkolnego)

Wnoszę o udzielenie dotacji na rok ……………… dla

…………………………………………………………………………………………………..

(nazwa i adres przedszkola/innej formy wychowania przedszkolnego)

Prowadzonej przez ……………………………………………………………………………...

(nazwa i adres organu prowadzącego)

Jednostka wpisana jest do ewidencji niepublicznych przedszkoli/innych form wychowania przedszkolnego pod numerem ……… dnia …………….

1) Planowana liczba uczniów od 1 stycznia do 31 sierpnia …………………

W tym ………….. uczniów z orzeczeniem o niepełnosprawności;

2) Planowana liczba uczniów od 1 września do 31 grudnia …………………

W tym ………….. uczniów z orzeczeniami o niepełnosprawności.

Dotację proszę przekazać na rachunek bankowy przedszkola/innej formy wychowania przedszkolnego …………………………………………………………………………………

…………………………………

(pieczęć i podpis osoby uprawnionej)


Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr II/11/2014
Rady Gminy Słupsk
z dnia 18 grudnia 2014 r.

INFORMACJA O LICZBIE WYCHOWANKÓW

Rocznik wiekowy (rok urodzenia)

Liczba wychowanków z danego rocznika wiekowego

W tym liczba dzieci zamieszkałych na terenie innych gmin

Nazwa gminy wraz z liczba dzieci w każdej z nich


Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr II/11/2014
Rady Gminy Słupsk
z dnia 18 grudnia 2014 r.

ROZLICZENIE DOTACJI ZA MIESIĄC .........

…………………………….

(miejscowość i data)

(pieczęć przedszkola/

innej formy wychowania przedszkolnego)

ROZLICZENIE DOTACJI ZA MIESIĄC…………………... r.

Kwota dotacji otrzymanej za miesiąc…………………..w wysokości……………………. została przeznaczona na:

Rodzaje wydatków finansowanych w ramach dotacji

Opis wydatku poniesionego w miesiącu: …………….

Wysokość poniesionych wydatków za m-c…..

Wysokość poniesionych wydatków finansowanych w ramach otrzymanej dotacji /narastająco/

L.p

2

3

4

5

1

Wydatki na wynagrodzenia kadry pedagogicznej

2

Wydatki na wynagrodzenia pracowników administracji

3

Wydatki na wynagrodzenia pracowników obsługi

4

Składki na ubezpieczenie społeczne i fundusz pracy

5

Wydatki na zakup pomocy dydaktycznych

6

Wydatki na wynajem pomieszczeń dydaktycznych

7

Wydatki na zakup usług dydaktycznych

8

Wydatki na zakup artykułów administracyjno- biur.

9

Wydatki na zakup materiałow i usług remontowych

10

Wydatki na utrzymanie budynku placówki ( z wyjątkiem poz.5 i 8)

11

Wydatki na wyposażenie przedszkola

12

Wydatki na realizację zadań związanych z profilaktyką społeczną uczniów

13

Wydatki na dokształcanie nauczycieli

14

Wydatki związane z rzeczową obsługą przedszkola/innych form wychowania przedszkolnego wymienione w poz. 4-13

SUMA WYDATKÓW SFINANSOWANYCH Z DOTACJI

x

Kwota otrzymanej dotacji narastająco :

…………….. słownie: ............................................................

Wykorzystanie dotacji narastająco w kwocie:

……...…….. słownie: ............................................................

Kwota niewykorzystanej dotacji : ………………….. słownie:………..................................….......…
z powodu ……………………………………......................................................................................…

……………………………………………………………………………………………………..….…….

nie została rozliczona. Rozliczenie nastąpi w najbliższym/szych miesiącach.

…………………………………………….…………….

Oświadczam, że wszystkie podane przeze mnie dane są zgodne ze stanem faktycznym.

(imienna pieczątka i podpis osoby upoważnionej do złożenia rozliczenia)


Załącznik Nr 5 do Uchwały Nr II/11/2014
Rady Gminy Słupsk
z dnia 18 grudnia 2014 r.

ROCZNE ROZLICZENIE DOTACJI OTRZYMANEJ W ROKU .....

………………………………………………………………

(pieczęć przedszkola/innej formy wychowania przedszkolnego)Miejscowość, data

1. Nazwa i adres przedszkola/innej formy wychowania przedszkolnego

…………………………………………………………………………………………………

2. Dane o liczbie wychowanków rzeczywistych w miesiącach:

I

II

III

IV

V

VI

VII

VIII

IX

X

XI

XII

Razem

3. Kwota przyznanej dotacji ……………………………………………………..

4. Kwota wykorzystanej dotacji …………………………………………………

L.p.

Nazwa wydatku

Kwota wydatku sfinansowana środkami z dotacji podmiotowej

1.

Wydatki na wynagrodzenia kadry pedagogicznej

2.

Wydatki na wynagrodzenia pracowników administracji

3.

Wydatki na wynagrodzenia pracowników obsługi

4.

Składniki na ubezpieczenie społeczne i fundusz pracy

5.

Wydatki na zakup pomocy dydaktycznych

6.

Wydatki na zakup materiałów i usług remontowych

7.

Wydatki na zakup artykułów administracyjno-biurowych

8.

Wydatki na utrzymanie budynku placówki z wyjątkiem poz. 5 i 7

9.

Wydatki na wyposażenie przedszkola

10.

Wydatki na dokształcenie nauczycieli

11.

Inne

SUMA WYDATKÓW SFINANSOWANYCH Z DOTACJI

5. Kwota niewykorzystanej dotacji - pobrana w nadmiernej wysokości:

Kwota ……………………..

Uzasadnienie ……………………………………………………………………………

6. Oświadczam, ze wszystkie podane przeze mnie dane są zgodne ze stanem faktycznym.

………………………………….

(podpis osoby upoważnionej do złożenia rozliczenia)


Uzasadnienie

Uwzględniając Uchwałę Nr 214/g267/D/14 Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku z dnia 30 października 2014 roku w uchwale nr XL/435/2014 Rady Gminy Słupsk z dnia 25 września 2014 roku w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości jej wykorzystania dla niepublicznych przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych na terenie Gminy Słupsk przez osoby prawne i osoby fizyczne inne niż Gmina Słupsk dokonano następujących zmian:

1. wykreślono w § 3. ust.7.,

2. wykreślono w § 4. ust. 2. i 6.,

3. § 5. otrzymuje brzmienie: "Sprawy dotyczące zwrotu dotacji niewykorzystanej do końca roku kalendarzowego, wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem lub pobranej w nadmiernej wysokości regulują przepisy odrębne."

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00