Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Pomorskiego rok 2013 poz. 4738

Uchwała nr XXXIX/373/2013 Rady Miasta Pruszcz Gdański

z dnia 18 grudnia 2013r.

w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański na rok 2014

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. "d" ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r. poz. 594, poz. 645, poz. 1318) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 235 ust. 1, art. 236 ust. 1,3,4, art. 237, art. 258 ust. 1, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r. poz. 885, poz. 938) Rada Miasta uchwala, co następuje:

§ 1. 1. Ustala się dochody budżetu Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański na rok 2014 w kwocie 108.144.786 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1, w tym:

1) dochody bieżące - 91.394.786 zł,

2) dochody majątkowe - 16.750.000 zł.

2. Dochody, o których mowa w ust. 1 obejmują:

1) dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 680.000 zł,

2) dochody z tytułu grzywien nałożonych za naruszenie przepisów ruchu drogowego ujawnione za pomocą urządzeń rejestrujących, w kwocie 480.000 zł,

3) dochody z tytułu opłat za korzystanie ze środowiska, określone na podstawie ustawy Prawo ochrony środowiska, w kwocie 50.000 zł,

4) dochody z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w kwocie 3.400.000 zł.

§ 2. 1. Ustala się wydatki budżetu Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański na rok 2014 w kwocie 115.527.542 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2, w tym:

1) wydatki bieżące - 81.171.234 zł,

2) wydatki majątkowe - 34.356.308 zł.

2. Wydatki, o których mowa w ust. 1 obejmują:

1) wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w kwocie 670.000 zł,

2) wydatki na realizację zadań określonych w programie przeciwdziałania narkomanii w kwocie 10.000 zł,

3) wydatki na zadania określone w art. 20 d pkt. 1-3 ustawy o drogach publicznych w kwocie 480.000 zł,

4) wydatki związane z realizacją zadań w zakresie ochrony środowiska w kwocie 50.000 zł,

5) wydatki na pokrycie kosztów funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w kwocie 3.400.000 zł,

6) odpis na rzecz Izb Rolniczych w kwocie 1.100 zł.

3. Ustala się wykaz zadań finansowanych w ramach wydatków majątkowych, zgodnie z załącznikiem nr 3.

4. Ustala się wydatki na projekty realizowane z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, zgodnie z załącznikiem nr 4.

§ 3. W budżecie tworzy się rezerwy:

1) ogólną w kwocie 200.000 zł,

2) celowe w kwocie 750.000 zł, z przeznaczeniem na:

a) realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w kwocie 220.000 zł,

b) na zadania z zakresu oświaty w kwocie 530.000 zł.

§ 4. 1. Ustala się przychody budżetu w kwocie 13.506.645 zł oraz rozchody w kwocie 6.123.889 zł, zgodnie z załącznikiem nr 5.

2. Deficyt budżetu gminy w wysokości 7.382.756 zł zostanie sfinansowany przychodami pochodzącymi z pożyczek i kredytów.

§ 5. W planie dochodów i wydatków wyodrębnia się:

1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych odrębnymi ustawami w kwocie 6.394.130 zł, zgodnie z załącznikiem nr 6 i załącznikiem nr 7.

2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na mocy porozumień z organami administracji rządowej w kwocie 5.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8.

3. Dochody związane z realizacją zadań wynikających z zawartych porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego w kwocie 1.104.430 zł i wydatki związane z realizacją zadań wynikających z zawartych porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego w kwocie 8.502.290 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9.

§ 6. 1. Ustala się plan przychodów i kosztów dla samorządowych zakładów budżetowych, w łącznej kwocie:

1) przychody - 3.964.000 zł,

2) koszty - 3.954.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 10.

2. Ustala się plan dochodów rachunku dochodów i wydatków nimi finansowanych dla jednostek budżetowych prowadzących działalność określoną w ustawie o systemie oświaty, w łącznej kwocie:

1) dochody - 275.330 zł,

2) wydatki - 275.330 zł, zgodnie z załącznikiem nr 10.

§ 7. Ustala się dotacje celowe i podmiotowe zgodnie z załącznikiem nr 11.

§ 8. Ustala się limity zobowiązań z tytułu kredytu i pożyczek zaciąganych na:

1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w wysokości 3.000.000 zł,

2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w wysokości 7.382.756 zł,

3) spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokości 2.512.889 zł.

§ 9. Upoważnia się Burmistrza Pruszcza Gdańskiego do:

1) zaciągania kredytów i pożyczek na:

a) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 3.000.000 zł,

b) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu do wysokości 7.382.756 zł,

c) spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek do wysokości 2.512.889 zł,

2) dokonywania zmian w planie wydatków na wynagrodzenia i uposażenia ze stosunku pracy, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,

3) przekazywania kierownikom jednostek budżetowych gminy uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków w planie finansowym w ramach rozdziału, między paragrafami, w zakresie grupy "wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań",

4) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.

§ 10. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2014 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Pruszcz Gdański.

Przewodniczący Rady Miasta


Stefan Skonieczny


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXXIX/373/2013
Rady Miasta Pruszcz Gdański
z dnia 18 grudnia 2013 r.
Zalacznik1.pdf

Budżet Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański na rok 2014-DOCHODY


Załącznik Nr 1A do Uchwały Nr XXXIX/373/2013
Rady Miasta Pruszcz Gdański
z dnia 18 grudnia 2013 r.
Zalacznik1A.pdf

Budżet Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański na rok 2014-DOCHODY


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXXIX/373/2013
Rady Miasta Pruszcz Gdański
z dnia 18 grudnia 2013 r.
Zalacznik2.pdf

Budżet Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański na rok 2014-WYDATKI


Załącznik Nr 2A do Uchwały Nr XXXIX/373/2013
Rady Miasta Pruszcz Gdański
z dnia 18 grudnia 2013 r.
Zalacznik2A.pdf

Budżet Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański na rok 2014-WYDATKI


Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XXXIX/373/2013
Rady Miasta Pruszcz Gdański
z dnia 18 grudnia 2013 r.
Zalacznik3.xls

Wykaz zadań finansowanych w ramach wydatków majątkowych na rok 2014


Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr XXXIX/373/2013
Rady Miasta Pruszcz Gdański
z dnia 18 grudnia 2013 r.
Zalacznik4.xls

Wydatki na projekty realizowane z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej na rok 2014


Załącznik Nr 5 do Uchwały Nr XXXIX/373/2013
Rady Miasta Pruszcz Gdański
z dnia 18 grudnia 2013 r.
Zalacznik5.xls

Przychody i rozchody budżetu Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański na rok 2014


Załącznik Nr 6 do Uchwały Nr XXXIX/373/2013
Rady Miasta Pruszcz Gdański
z dnia 18 grudnia 2013 r.
Zalacznik6.pdf

Dochody na zadania z zakresu administracji rządowej i inne zlecone odrębnymi ustawami na rok 2014-DOCHODY


Załącznik Nr 7 do Uchwały Nr XXXIX/373/2013
Rady Miasta Pruszcz Gdański
z dnia 18 grudnia 2013 r.
Zalacznik7.pdf

Wydatki na zadania z zakresu administracji rządowej i inne zlecone odrębnymi ustawami na rok 2014-WYDATKI


Załącznik Nr 8 do Uchwały Nr XXXIX/373/2013
Rady Miasta Pruszcz Gdański
z dnia 18 grudnia 2013 r.
Zalacznik8.xls

Dochody i wydatki na zadania wykonywane na mocy porozumień z organami administracji rządowej na rok 2014


Załącznik Nr 9 do Uchwały Nr XXXIX/373/2013
Rady Miasta Pruszcz Gdański
z dnia 18 grudnia 2013 r.
Zalacznik9.xls

Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wynikających z zawartych porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego na rok 2014


Załącznik Nr 10 do Uchwały Nr XXXIX/373/2013
Rady Miasta Pruszcz Gdański
z dnia 18 grudnia 2013 r.
Zalacznik10.xls

Plan przychodów i kosztów samorządowych zakładów budżetowych oraz dochodów rachunku dochodów jednostek budżetowych prowadzących działalność określoną w ustawie o systemie oświaty i wydatków nimi finansowanych na rok 2014


Załącznik Nr 11 do Uchwały Nr XXXIX/373/2013
Rady Miasta Pruszcz Gdański
z dnia 18 grudnia 2013 r.
Zalacznik11.xls

Dotacje celowe i podmiotowe udzielone z budżetu Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański w roku 2014.


Uzasadnienie

Na podstawie art. 233 pkt 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 885, poz. 938) oraz § 30 ust. 5 i 123 ust. 3 Statutu Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański, Burmistrz Pruszcza Gdańskiego przedkłada projekt uchwały budżetowej na rok 2014, sporządzony zgodnie z wymogami ww. ustawy o finansach publicznych, określający m. in.:

prognozowane dochody według źródeł i działów klasyfikacji budżetowej, w podziale na dochody bieżące i majątkowe,

wydatki w podziale na działy i rozdziały z wyodrębnieniem wydatków bieżących i majątkowych,

wykaz zadań finansowanych w ramach wydatków majątkowych,

wydatki na projekty realizowane z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej,

dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych odrębnymi ustawami,

zestawienie przychodów i rozchodów budżetu,

zestawienie dotacji celowych i podmiotowych,

przychody i wydatki jednostek prowadzących działalność w formie gospodarki pozabudżetowej (samorządowych zakładów budżetowych i rachunku dochodów jednostek budżetowych).

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 594, poz. 645) do wyłącznej właściwości rady gminy należy uchwalanie budżetu.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00