Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XLI/436/2013 Rady Miejskiej w Redzie
z dnia 11 grudnia 2013r.
w sprawie: Budżetu Miasta Redy na 2014 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. "c", "d", "i" ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity; Dz. U. z 2013 r. poz.594 ze zm.) oraz art. 239 w związku z art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 217, art. 218, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 242 ust 1, art. 243, art. 258 ust 1 i art. 264 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2013r., poz. 885 z późn. zm.) Rada Miejska w Redzie uchwala, co następuje:
§ 1. 1. Ustala się dochody budżetu miasta w wysokości 64 880 747 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1 w tym:
1) dochody bieżące w wysokości 55 328 969 zł,
2) dochody majątkowe w wysokości 9 551 778 zł.
2. Ustala się wydatki budżetu miasta w wysokości 65 238 404 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2 w tym:
1) wydatki bieżące w wysokości 51 804 725 zł,
2) wydatki majątkowe w wysokości 13 433 679 zł.
§ 2. 1. Ustala się planowany deficyt w kwocie 357 657 zł, którego źródłem pokrycia są wolne środki, o których mowa w art. 217 ust 2 pkt 6 ustawy o finansach publicznych;
2. Ustala się łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 3 028 219 zł oraz łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 2 670 562 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3.
§ 3. Ustala się limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1. Sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w wysokości 500 000 zł;
2. Spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów w latach poprzednich
w wysokości 1 500 000 zł.
§ 4. 1. Ustala się dochody i wydatki z zakresu administracji rządowej zleconych gminie, zgodnie z załącznikami nr 4, w tym dochody administracji rządowej realizowane przez jednostkę samorządu terytorialnego;
2. Ustala się dochody i wydatki na zadania wykonywane na podstawie porozumień z organami administracji rządowej, zgodnie z załącznikami nr 5;
3. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań, wykonywanych na podstawie umów między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 5. 1. Ustala się kwotę wydatków na odpis na rzecz Izby Rolniczej w wysokości 2 410 zł;
2. Ustala się dochody z opłat z wydawania zezwoleń na sprzedaż alkoholu w wysokości 400 000 zł oraz wydatki w łącznej wysokości 400 000 zł przeznaczonych na:
2.1 realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na sumę w wysokości 368 000 zł,
2.2 Realizację zadań określonych w gminnym programu zwalczania narkomanii sumę w wysokości
32 000 zł;
3. W ramach wydatków o których mowa w pkt 2:
3.1 mogą być udzielane dotacje dla podmiotów niezaliczanych do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku na cele związane z realizacją programów,
3.2 realizację wydatków o których mowa w pkt 2 powierza się ośrodkowi pomocy społecznej, jednostkom oświaty, jednostce kultury fizycznej i urzędowi miasta;
4. Ustala się dochody z korzystania ze środowiska w wysokości 27 500 zł oraz wydatki związane z realizacją zadań w zakresie ochrony środowiska w wysokości 27 500 zł;
5. Ustala się plan wpłat na fundusz celowy Policji na łączną kwotę 5 500 zł;
6. Ustala się dochody z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości 2 200 000 zł oraz wydatki na pokrycie kosztów funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w wysokości 2 200 000 zł.
§ 6. Ustala się plan dochodów rachunku dochodów oświatowych jednostek budżetowych oraz wydatków nimi finansowanych w wysokości 253 055 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 7. Ustala się plan dotacji udzielanych z budżetu w łącznej sumie w wysokości 6 814 312 zł, zgodnie
z załącznikiem nr 8, tym:
1. Dotacje celowe stanowią sumę w wysokości 136 850 zł;
2. Dotacje podmiotowe stanowią sumę w wysokości 4 602 731 zł;
3. Dotacje wg porozumień stanowią sumę w wysokości 2 074 731 zł.
§ 8. Ustala się rezerwę budżetową w wysokości 1 939 170 zł zgodnie z załącznikiem nr 9, w tym:
1. Rezerwę ogólną w wysokości 400.000 zł, co stanowi 0,61 % wydatków budżetu;
2. Rezerwy celowe w wysokości 1 539 170 zł, co stanowi 2,36 % wydatków budżetu.
§ 9. Upoważnia się Burmistrza Miasta do:
1. Dokonywania zmian w planie wydatków na wynagrodzenia oraz zmian planu wydatków majątkowych z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami;
2. Zaciągnięcia kredytu lub pożyczki na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 500 000 zł;
3. Zaciągnięcia w wybranych przez siebie bankach w trybie określonym w przepisach o zamówieniach publicznych kredytu długoterminowego w wysokości 1.500.000 zł na spłatę wcześniej zaciągniętego kredytu, którego zabezpieczeniem będzie weksel własny in blanco, spłata następować będzie w 60 miesięcznych ratach począwszy od miesiąca stycznia 2015 roku w latach 2015-2019, a źródłem pokrycia będą podstawowe dochody własne gminy;
4. Lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżet
§ 10
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2014 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej w Redzie |
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XLI/436/2013
Rady Miejskiej w Redzie
z dnia 11 grudnia 2013 r.
Zalacznik1.pdf
Załącznik nr 1 do uchwały nr XLI/436/2013 Rady Miejskiej w Redzie z dnia 11 grudnia 2013 r.
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XLI/436/2013
Rady Miejskiej w Redzie
z dnia 11 grudnia 2013 r.
Zalacznik2.pdf
Załącznik nr 2
do uchwały nr XLI/436/2013
Rady Miejskiej w Redzie
z dnia 11 grudnia 2013 r.
Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XLI/436/2013
Rady Miejskiej w Redzie
z dnia 11 grudnia 2013 r.
Zalacznik3.pdf
Załącznik nr 3
do uchwały nr XLI/436/2013
Rady Miejskiej w Redzie
z dnia 11 grudnia 2013 r.
Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr XLI/436/2013
Rady Miejskiej w Redzie
z dnia 11 grudnia 2013 r.
Zalacznik4.pdf
Załącznik nr 4
do uchwały nr XLI/436/2013
Rady Miejskiej w Redzie
z dnia 11 grudnia 2013 r.
Załącznik Nr 5 do Uchwały Nr XLI/436/2013
Rady Miejskiej w Redzie
z dnia 11 grudnia 2013 r.
Zalacznik5.pdf
Załącznik nr 5
do uchwały nr XLI/436/2013
Rady Miejskiej w Redzie
z dnia 11 grudnia 2013 r.
Załącznik Nr 6 do Uchwały Nr XLI/436/2013
Rady Miejskiej w Redzie
z dnia 11 grudnia 2013 r.
Zalacznik6.pdf
Załącznik nr 6
do uchwały nr XLI/436/2013
Rady Miejskiej w Redzie
z dnia 11 grudnia 2013 r.
Załącznik Nr 7 do Uchwały Nr XLI/436/2013
Rady Miejskiej w Redzie
z dnia 11 grudnia 2013 r.
Zalacznik7.pdf
Załącznik nr 7
do uchwały nr XLI/436/2013
Rady Miejskiej w Redzie
z dnia 11 grudnia 2013 r.
Załącznik Nr 8 do Uchwały Nr XLI/436/2013
Rady Miejskiej w Redzie
z dnia 11 grudnia 2013 r.
Zalacznik8.pdf
Załącznik nr 8
do uchwały nr XLI/436/2013
Rady Miejskiej w Redzie
z dnia 11 grudnia 2013 r.
Załącznik Nr 9 do Uchwały Nr XLI/436/2013
Rady Miejskiej w Redzie
z dnia 11 grudnia 2013 r.
Zalacznik9.pdf
Załącznik nr 9
do uchwały nr XLI/436/2013
Rady Miejskiej w Redzie
z dnia 11 grudnia 2013 r.