Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Pomorskiego rok 2013 poz. 4702

Uchwała nr XXVI/233/2013 Rady Gminy Sulęczyno

z dnia 10 grudnia 2013r.

w sprawie ustalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sulęczyno

Na podstawie art.4 ust.1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz.U. z 2012 roku,poz.391 i poz.951 oraz z 2013 roku,poz.21, poz.228 i poz.888 ) oraz art.18 ust.2 pkt 15 i art.40 ust.1 ustawy z dnia 08 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( tj.Dz.U. z 2013 roku, poz.594, poz.645 i poz.1318 ) po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w KartuzachRada Gminy Sulęczynouchwala, co następuje:

§ 1. Celem zapewnienia należytego utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sulęczyno ustala się REGULAMIN UTRZYMANIA CZYSTOŚCI I PORZĄDKU NA TERENIE GMINY SULĘCZYNO w brzmieniu jak stanowi załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Sulęczyno.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego, z mocą obowiązującą od dnia 01 kwietnia 2014 roku.

§ 4. Z chwilą wejścia w życie niniejszej uchwały tracą moc uchwały Rady Gminy Sulęczyno:

- Nr XX/167/2013 z dnia 06 marca 2013 roku w sprawie ustalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sulęczyno,

- Nr XXI/191/2013 z dnia 27 marca 2013 roku zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sulęczyno.

Przewodniczący Rady Gminy Sulęczyno


Kazimierz GAWIN


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXVI/233/2013
Rady Gminy Sulęczyno
z dnia 10 grudnia 2013 r.

REGULAMIN UTRZYMANIA CZYSTOŚCI I PORZADKU NA TERENIE GMINY SULĘCZYNO

Rozdział 1.
Postanowienia ogólne

§ 1. Niniejszy regulamin określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Sulęczyno dotyczące:

1) wymagań w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości obejmujących:

a) prowadzenie we wskazanym zakresie selektywnego zbierania i odbierania odpadów komunalnych, w tym powstających w gospodarstwach domowych przeterminowanych leków i chemikaliów, zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlanych i rozbiórkowych, zużytych opon oraz odpadów zielonych, popiołu i żużla,

b) uprzątanie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego,

c) mycie i naprawy pojazdów samochodowych poza myjniami i warsztatami naprawczymi;

2) rodzaju i minimalnej pojemności urządzeń przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunków rozmieszczania tych urządzeń i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym, przy uwzględnieniu:

a) średniej ilości odpadów komunalnych wytwarzanych w gospodarstwach domowych bądź, w innych źródłach,

b) liczby osób korzystających z tych urządzeń;

3) częstotliwości i sposobu pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego;

4) innych wymagań wynikających z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami;

5) obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku;

6) wymagań utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej, w tym także zakazu ich utrzymywania na określonych obszarach lub w poszczególnych nieruchomościach;

7) wyznaczania obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji i terminów jej przeprowadzania.

§ 2. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

1) ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn. Dz. U. z 2012 roku, poz.391 z późn. zm.),

2) odpadach komunalnych - należy przez to rozumieć odpady powstające w gospodarstwach domowych, a także odpady nie zawierające odpadów niebezpiecznych pochodzące od innych wytwórców odpadów, które ze względu na swój charakter lub skład są podobne do odpadów powstających w gospodarstwach domowych;

3) odpadach wielkogabarytowych - należy przez to rozumieć odpady komunalne, które ze względu na swoje rozmiary lub masę nie mogą być zbierane w typowych pojemnikach na odpady (np. meble, zużyte opony, itp.);

4) odpadach zielonych - należy przez to rozumieć frakcję odpadów ulegających biodegradacji, powstających w wyniku pielęgnacji lub uprawy ogrodów, terenów zielonych prywatnych lub publicznych;

5) odpadach ulegających biodegradacji - należy przez to rozumieć odpady, które ulegają rozkładowi tlenowemu lub beztlenowemu przy udziale mikroorganizmów, do których zaliczamy, m.in.:

a) odpadach organicznych - należy przez to rozumieć powstające w czasie przygotowywania posiłków,

b) odpadach zielonych - należy przez to rozumieć skoszoną trawę, liście, gałęzie, chwasty itp.,

6) odpadach opakowaniowych - należy przez to rozumieć opakowania z: papieru i tektury, tworzyw sztucznych, szkła, wielomateriałowe i metalowe,

7) odpadach niebezpiecznych - należy przez to rozumieć odpady niebezpieczne w rozumieniu ustawy o odpadach, a więc np.: baterie, akumulatory, świetlówki, resztki farb, lakierów, rozpuszczalników, środków do impregnacji drewna, olejów mineralnych i syntetycznych, benzyn, leków, opakowania po środkach ochronnych roślin i nawozach, opakowania po aerozolach, itp.,

8) odpadach budowlanych - należy przez to rozumieć odpady materiałów budowlanych,

9) zabudowie jednorodzinnej - należy przez to rozumieć zabudowę budynkami jednorodzinnymi wolnostojącymi albo budynkami w zabudowie bliźniaczej, szeregowej lub grupowej,

10) budynkach wielolokalowych - należy przez to rozumieć budynki, w których znajdują się cztery lub więcej lokali mieszkalnych

11) zabudowie wielorodzinnej - należy przez to rozumieć zabudowę budynkami wielolokalowymi, wielokondygnacyjnymi,

12) nieczystości ciekłych - należy przez to rozumieć ścieki gromadzone przejściowo w zbiornikach bezodpływowych,

13) zbiornikach bezodpływowych - należy przez to rozumieć instalacje i urządzenia przeznaczone do gromadzenia nieczystości ciekłych w miejscach ich powstania,

14) przedsiębiorcy odbierającym odpady - należy przez to rozumieć przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,

15) przedsiębiorcy opróżniającym zbiorniki bezodpływowe i transportującym nieczystości ciekłe - należy przez to rozumieć przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, do oczyszczalni ścieków.

Rozdział 2.
Obowiązki gminy

§ 3. 1. § 3.1. Przejęcie gospodarki odpadami na terenie całej gminy następuje na podstawie przepisów ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach wraz z późniejszymi zmianami.

2. Na stronie internetowej gminy oraz tablicach ogłoszeń jest zamieszczona informacja o lokalizacji punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych w Kłodnie.

3. Gmina utrzymuje czystość i porządek na przystankach, których właścicielem lub zarządzającym jest gmina oraz które są położone na jej obszarze przy drogach publicznych bez względu na kategoryzację tych dróg.

4. Gmina zapobiega bezdomności zwierząt na zasadach określonych w przepisach o ochronie zwierząt jak również zapewnia zbieranie, transport i unieszkodliwianie zwłok bezdomnych zwierząt lub ich części oraz współdziałania z przedsiębiorcami podejmującymi działalność w tym zakresie.

Rozdział 3.
Wymagania wobec właściciela nieruchomości w zakresie utrzymania czystości i porządku na jej terenie i na terenach przeznaczonych do użytku publicznego

§ 4. Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku przez zbieranie następujących odpadów komunalnych:

1) szkła,

2) papieru i tektury,

3) tworzywa sztucznego,

4) odpadów ulegających biodegradacji, w tym zielonych,

5) zużytych baterii i akumulatorów innych niż przemysłowe i samochodowe,

6) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,

7) chemikaliów,

8) przeterminowanych leków,

9) mebli i innych odpadów wielkogabarytowych,

10) odpadów budowlanych i rozbiórkowych,

11) metali.

12) pozostałych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych z wyłączeniem odpadów, o których mowa w pkt 1-11.

§ 5. 1. Odpady, o których mowa w § 4 , właściciele nieruchomości obowiązani są zbierać i gromadzić w terminie niezwłocznym od chwili ich powstania, uprzednio poddając je segregacji.

2. Odpady wymienione w § 4 należy odbierać z częstotliwością określoną w rozdziale 5, w sposób selektywny, nie powodujący ich zmieszania.

3. Przeterminowane leki należy przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych, z tym, że można je również umieszczać w przeznaczonych do tego celu i specjalnie oznakowanych pojemnikach znajdujących się na terenie aptek i placówek służby zdrowia. Pojemniki te powinny posiadać odpowiednią konstrukcję zabezpieczającą przed przeciekaniem i uniemożliwiającą dostęp do ich zawartości przypadkowym osobom.

4. Chemikalia, w szczególności farby, lakiery, środki ochrony roślin należy przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych.

5. Zużyte baterie i akumulatory inne niż przemysłowe i samochodowe należy przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Dopuszcza się umieszczanie zużytych baterii w przeznaczonych do tego celu i specjalnie oznakowanych pojemnikach znajdujących się na terenie placówek szkolnych, względnie w miejscach w których może być prowadzona zbiórka w/w odpadów.

6. Akumulatory przemysłowe i samochodowe należy przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych, względnie w miejscach w których może być prowadzona zbiórka w/w odpadów.

7. Papier i tekturę, tworzywa sztuczne, szkło, metale i odpady wielomateriałowe należy gromadzić w przeznaczonych do tego celu pojemnikach lub workach foliowych bezpośrednio na terenie nieruchomości, na której powstał ten rodzaj odpadu.

8. Meble i inne odpady wielkogabarytowe należy przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych.

9. Selektywnie zgromadzone odpady budowlane i rozbiórkowe należy przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych.

10. Odpady ulegające biodegradacji za wyjątkiem odpadów zielonych należy gromadzić w pojemnikach na niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. Dopuszcza się zbieranie i gromadzenie na przydomowych kompostownikach odpadów biodegradowalnych powstających na terenie nieruchomości (usunięte chwasty, liście, skoszona trawa, gałęzie drzew i krzewów oraz odpady kuchenne).

11. Odpady zielone należy gromadzić w przydomowych kompostowniach na terenie nieruchomości lub przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych.

12. Właściciel nieruchomości korzystający z prawa do gromadzenia odpadów zielonych i odpadów ulegających biodegradacji we własnym kompostowniku, jest zobowiązany zarejestrować go w Urzędzie Gminy oraz wykorzystywać uzyskany materiał dla własnych potrzeb.

13. Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny powstały w gospodarstwie domowym należy przekazywać do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych lub do miejsc wskazanych przez Gminę w trakcie prowadzonej zbiórki materiałów wielkogabarytowych, względnie miejsc, w których może być prowadzona zbiórka wyżej wymienionej frakcji odpadów.

§ 6. 1. Właściciele nieruchomości zabudowanych są zobowiązani do uprzątnięcia błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń:

1) z części nieruchomości udostępnionej do użytku publicznego,

2) z chodników położonych wzdłuż nieruchomości zabudowanych.

2. Obowiązek określony w ust. 1 powinien być realizowany w miarę potrzeb, m.in. poprzez usunięcie lodu oraz odgarnięcie śniegu i błota pośniegowego w miejsce niepowodujące zakłóceń w ruchu pieszych.

§ 7. 1. 1. Mycie pojazdów samochodowych poza myjniami może odbywać się wyłącznie pod warunkiem:

1) nie zanieczyszczenia środowiska i odprowadzenia powstających ścieków do kanalizacji sanitarnej lub zbiornika bezodpływowego,

2) dokonanie tych czynności na wydzielonych, utwardzonych częściach nieruchomości oraz przy użyciu środków ulegających biodegradacji,

3) mycia wyłącznie nadwozia samochodu.

2. Naprawa pojazdów samochodowych poza warsztatami samochodowymi może odbywać się wyłącznie pod warunkiem:

1) nie zanieczyszczenia środowiska i gromadzenia powstających odpadów w urządzeniach do tego przeznaczonych,

2) wykonywania drobnych napraw pojazdów samochodowych, a więc wymiana kół, świec zapłonowych, żarówek, uzupełnianie płynów,

3) wykonywania naprawy pojazdów samochodowych niestwarzających uciążliwości dla właścicieli sąsiednich nieruchomości.

§ 8. Zabrania się: zakopywania odpadów oraz ich pozbywania się poza punktami gromadzenia oraz palenia odpadów i zakopywanie padłych zwierząt.

§ 9. Jednostki posiadające place zabaw zobowiązane są do corocznej wymiany piasku w piaskownicach zlokalizowanych na terenach publicznie dostępnych.

Rozdział 4.

Rodzaje i minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości, na drogach publicznych oraz warunki rozmieszczenia tych pojemników i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym

§ 10. Ustala się następujące rodzaje pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz miejsc publicznych. Niżej wymienione pojemniki winny być przystosowane do odbioru automatycznego przez pojazdy specjalistyczne:

1) pojemniki na odpady o pojemności 120 l,

2) pojemniki na odpady o pojemności 240 l,

3) pojemniki na odpady o pojemności 1100 l,

4) pojemniki (KP 5, KP 6, KP 7, KP 10) o pojemności od 5m3 do 10 m3,

5) worek na gruz budowlany do 1 m3,

6) pojemniki siatkowe oznaczone odpowiednimi kolorami w stosunku do każdego rodzaju odpadu selektywnego zbieranego o pojemności od 1 m3 do 3 m3,

7) pojemniki z tworzywa sztucznego oznaczone odpowiednimi kolorami w stosunku do każdego rodzaju odpadu selektywnego zbieranego o pojemności od 60 l do 1100 l,

8) worki z foli LDPE lub HDPE o pojemności od 60 l do 120 l,

9) kosze uliczne o pojemności do 75 l,

§ 11. 1. Ustala się minimalną pojemność pojemnika przeznaczonego do zbierania na terenie nieruchomości zamieszkałych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych dla właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w budynkach jednorodzinnych, jeżeli z takiego pojemnika korzysta:

1) do 4 osób - o pojemności 120 l,

2) powyżej 4 osób - o pojemności 240 l lub 2 x 120 l.

§ 12. 1. Ustala się dla właścicieli nieruchomości, na której stale nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne, minimalną pojemność pojemnika przeznaczonego do zbierania na terenie nieruchomości niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, odpowiadającą następującym kryteriom:

1) na nieruchomościach zajętych na cele prowadzenia działalności gospodarczej, pojemnik odpowiadający wielokrotności 2 litrów na każdy 1 m2 powierzchni, na której powstają odpady komunalne, jednak, co najmniej 1 pojemnik o pojemności 120 litrów,

2) na zabudowanych oraz wyposażonych w przyczepy campingowe nieruchomościach używanych na cele letniskowe, rekreacyjne, turystyczne i zorganizowanego wypoczynku pojemnik odpowiadający wielokrotności 2 litrów na każdy 1 m2 powierzchni, na której powstają odpady komunalne, jednak co najmniej 1 pojemnik o pojemności 120 litrów.

3) na nieruchomościach zajętych na cmentarze pojemnik odpowiadający wielokrotności 1,5 litra na 1 nagrobek,

4) na nieruchomościach zabudowanych obiektami użyteczności publicznej, w tym placówkami oświatowo-wychowawczymi, pojemnik odpowiadający normie 2 litrów na każdego pracownika i ucznia, jednak co najmniej 1 pojemnik o pojemności 120 litrów,

2. Ustala się dla właścicieli nieruchomości, o których mowa w ust. 1 pkt 2, obowiązek wskazania w deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, okresu co najmniej 4 miesięcy w każdym roku kalendarzowym, w którym będą na tych nieruchomościach wytwarzane odpady komunalne, z tym, że okres ten obowiązkowo musi obejmować sezon letni, trwający w miesiącach czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień.

W razie przebywania na tych nieruchomościach także w innym okresie roku należy dodatkowo zgłosić obowiązek w tym zakresie w deklaracji, o której wyżej mowa.

3. Ustala się dla właścicieli nieruchomości, na których prowadzona jest budowa lub rozbudowa budynku mieszkalnego, letniskowego lub gospodarczego, w tym garażu minimalną pojemność pojemnika 120 litrów na odpady komunalne przez okres 3 miesięcy każdego roku oraz nakłada obowiązek usuwania gruzu materiałów budowlanych do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów w Kłodnie.

4. Organizatorzy imprez sportowych, kulturalnych i rozrywkowych mają obowiązek zapewnienia wystarczającej w stosunku do przewidywanej ilości osób w nich uczestniczących liczby pojemników oraz szaletów a także niezwłocznego posprzątania terenu imprezy wraz z terenem przyległym na własny koszt.

§ 13. Zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach każdy właściciel nieruchomości jest zobowiązany wyposażyć nieruchomość w pojemnik służący do zbierania odpadów komunalnych.

1. Pojemniki, o których mowa w rozdziale 4, należy umieszczać na terenie nieruchomości, z której zbierane są odpady, w granicach nieruchomości w miejscu specjalnie do tego wyznaczonym posiadającym równą i utwardzoną nawierzchnię.

2. Pojemnik należy ustawić tak, aby nie powodować uciążliwości i utrudnień dla mieszkańców sąsiednich nieruchomości i osób trzecich.

3. Pojemniki powinny być utrzymane w odpowiednim stanie technicznym i sanitarnym, w szczególności poprzez stałą naprawę ich szczelności oraz poprzez ich dezynfekcje i dezynsekcje, co najmniej dwa razy do roku.

4. Zabrania się gromadzenia w pojemnikach przeznaczonych na zmieszane odpady komunalne śniegu, lodu, gorącego popiołu.

Rozdział 5.

Obowiązki właścicieli nieruchomości oraz częstotliwość i sposoby pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz terenów przeznaczonych do użytku publicznego

§ 14. 1. Właściciele nieruchomości są zobowiązani do:

1) wyposażenia nieruchomości w odpowiednią liczbę pojemników do gromadzenia odpadów komunalnych, usytuowanych w wyznaczonym na ten cel miejscu,

2) zapewnienia systematycznego dostarczania odpadów,

3) zagwarantowania bezkolizyjnego dojazdu do wyznaczonego punktu gromadzenia odpadów.

2. Pozbywanie się odpadów komunalnych przez właścicieli nieruchomości odbywa się poprzez ich umieszczenie w odpowiednich pojemnikach i workach, a następnie odebranie ich przez przedsiębiorcę odbierającego odpady.

3. W przypadku zwiększonej ilości odpadów, ponad ustaloną normę i związanej z tym niewystarczającej pojemności użytkowanych pojemników, dopuszcza się zbieranie powstających na terenie nieruchomości odpadów w oznakowanych workach albo przekazania ich do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych.

4. Właściciel nieruchomości obowiązany jest udostępnić pojemniki zawierające zebrane odpady komunalne, w dniu odbierania tych odpadów, w szczególności poprzez ich wystawienie do godziny 7:00 rano, w miejsce umożliwiające swobodny do nich dojazd.

5. Częstotliwość pozbywania się odpadów komunalnych z terenu nieruchomości określa poniższa tabela:

Rodzaj odpadu

Nieruchomości zamieszkałe

Nieruchomości, na których stale niezamieszkują mieszkańcy, a na których powstają odpady komunalne, w tym nieruchomości letniskowe

Komunalne odpady zmieszane

raz na miesiąc natomiast w okresie czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień dwa razy w miesiącu

raz na miesiąc natomiast w okresie czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień dwa razy w miesiącu

Papier, tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe

raz w miesiącu

raz w miesiącu

szkło

raz na 3 miesiące

raz na 3 miesiące

zielone

Z uwzględnieniem potrzeb
i warunków sanitarno - porządkowych

Z uwzględnieniem potrzeb
i warunków sanitarno - porządkowych

Meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz zużyte opony

W zależności od potrzeb do Gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych
(PSZOK)

W zależności od potrzeb do Gminnego Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych
(PSZOK)

6. Prowadzona będzie zbiórka dwa razy w roku odpadów wielkogabarytowych i zużytego sprzętu elektronicznego po wcześniejszym powiadomieniu w sposób zwyczajowo przyjęty.

§ 15. 1. Właściciele nieruchomości obowiązani są do pozbywania się nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości w sposób systematyczny, nie dopuszczając do przepełnienia się urządzeń do gromadzenia nieczystości ciekłych, gwarantując zachowanie czystości i porządku na terenie nieruchomości.

2. Pojemność zbiornika bezodpływowego powinna być dostosowana do potrzeb osób zamieszkujących na terenie nieruchomości i ilości wytwarzanych nieczystości ciekłych.

3. W celu wykonania obowiązku, o którym mowa w ust. 1, właściciel nieruchomości jest zobowiązany do zawarcia umowy z przedsiębiorcą posiadającym zezwolenie wójta na opróżnianie zbiorników bezodpływowych, a w przypadku kontroli do okazania takiej umowy oraz dowodów uiszczania opłaty za te usługi. Wykaz przedsiębiorców, o których mowa wyżej udostępnia się na stronie internetowej Urzędu Gminy oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy Sulęczyno.

4. Nieczystości ciekłe odebrane z terenu nieruchomości przez przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie wójta na opróżnianie zbiorników bezodpływowych są następnie przekazywane do stacji zlewnej - oczyszczalni ścieków.

5. Zakazuje się samodzielnego opróżniania zbiorników bezodpływowych przez właścicieli nieruchomości.

6. W przypadku powstania możliwości podłączenia się do kanalizacji zbiorczej, właściciel nieruchomości zaopatrzony w zbiornik bezodpływowy ma obowiązek podłączyć do niej niezwłocznie swoją nieruchomość. Powyższe nie dotyczy przydomowych oczyszczalni ścieków, na które są pozwolenia.

Rozdział 6.
Inne wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami

§ 16. 1. Właściciele nieruchomości zobowiązani są podejmować działania zmierzające do ograniczenia ilości wytwarzanych odpadów, w szczególności poprzez:

1) używanie toreb wielokrotnego użytku, w szczególności płóciennych, do codziennych zakupów,

2) kompostowanie odpadów zielonych w pryzmie kompostowej na przydomowym terenie,

3) kupowanie produktów bez opakowania lub minimalnie opakowanych,

4) kupowanie produktów w opakowaniach zwrotnych,

5) zgniatanie butelek plastikowych, opakowań wielomateriałowych oraz tekturowych przed wrzuceniem do pojemnika,

6) oddawanie odzieży organizacjom charytatywnym bądź wrzucanie do pojemników na odzież.

2. Odpady niebezpieczne, należy przekazywać do uprawnionego przedsiębiorcy prowadzącego ich odzysk lub unieszkodliwienie do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK).

Rozdział 7.
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe - mające na celu ochronę osób trzecich przed zagrożeniem lub uciążliwością tych zwierząt dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku

§ 17. 1. Właściciele lub opiekunowie zwierząt domowych są zobowiązani do sprawowania właściwej opieki nad tymi zwierzętami, w tym w szczególności nie pozostawienia ich bez dozoru, jeżeli zwierzę nie znajduje się w pomieszczeniu zamkniętym lub na terenie ogrodzonym w sposób uniemożliwiający samodzielne wydostanie się z niego.

2. Właściciele lub opiekunowie zwierząt domowych są zobowiązani do utrzymania tych zwierząt w sposób niestwarzający uciążliwości (hałas, odory) dla osób znajdujących się w sąsiednich lokalach lub nieruchomościach.

3. Utrzymujący gady, płazy, ptaki i owady w lokalach mieszkalnych lub użytkowych zobowiązani są zabezpieczyć je przed wydostaniem się z pomieszczenia.

4. Właściciel nieruchomości ma obowiązek oznakowania tabliczką ostrzegawczą bramy lub furtki wejściowej na teren ogrodzonej posesji, na której utrzymywane jest zwierzę mogące stanowić zagrożenie dla zdrowia lub życia ludzi.

5. Na terenach użytku publicznego psy mogą być wyprowadzone tylko na smyczy, natomiast psy należące do rasy psów niebezpiecznych mogą być wyprowadzone tylko na smyczy i w kagańcu.

6. Zabronione jest:

1) wprowadzanie psów i kotów do piaskownic i na place zabaw,

2) wprowadzanie psów do sklepów, zakładów produkcji spożywczej, zakładów usługowych, lokali gastronomicznych, obiektów użyteczności publicznej oraz innych obiektów, których administracje wprowadziły ten zakaz ( z wyjątkiem psów przewodników osób niewidomych).

7. Osoby utrzymujące zwierzęta domowe zobowiązane są do usuwania zanieczyszczeń spowodowanych przez te zwierzęta w miejscach publicznych oraz w innych miejscach przeznaczonych do wspólnego użytku, w szczególności z terenu ulic, chodników, parków i placów zabaw.

8. Padlinę należy usunąć niezwłocznie dostarczając ją do najbliżej położonego zakładu utylizacji odpadów zwierzęcych.

Rozdział 8.
Wymagania odnośnie utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej

§ 18. 1. Zakaz utrzymywania zwierząt gospodarskich dotyczy zwartych terenów, zajętych przez budownictwo wielorodzinne, instytucje użyteczności publicznej, centra handlowe, hotele, strefy przemysłowe.

2. Na pozostałych terenach dopuszcza się utrzymywanie zwierząt gospodarskich pod następującymi warunkami:

1) posiadania budynków gospodarskich przeznaczonych do hodowli zwierząt spełniających wymogi ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2006 roku Nr 156, poz.1118 z późn. zm.),

2) wszelka uciążliwość hodowli dla środowiska w tym emisje będące jej skutkiem zostaną ograniczone do obszaru nieruchomości, na której jest prowadzona.

3. Odstępstwa od zakazów wymienionych w ust.1-2 dopuszczalne są tylko w wypadku, gdy na chów wyrażą zgodę sąsiedzi będący stronami postępowania w rozumieniu kodeksu postępowania administracyjnego oraz wójta.

4. Prowadzący chów zwierząt gospodarskich zobowiązani są przestrzegać zapisów § 3 niniejszego Regulaminu, a ponadto przestrzegać przepisów sanitarno - epidemiologicznych i kodeksu cywilnego.

Rozdział 9.
Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji oraz terminy jej przeprowadzania

§ 19. 1. W przypadku wystąpienia populacji gryzoni, stwarzającej zagrożenie sanitarne, wójt w uzgodnieniu z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym, określi obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji oraz określi, poprzez zarządzenie, termin i sposób jej przeprowadzenia.

Rozdział 10.
Postanowienia końcowe

§ 20. Kto nie wykonuje obowiązków określonych w niniejszym regulaminie podlega karze grzywny zgodnie z art.10 ust.2a ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 roku, poz. 391).

§ 21. Postępowanie w sprawach, o których mowa w ust.1, toczy się według przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00