Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Pomorskiego rok 2013 poz. 4603

Uchwała nr XL/426/2013 Rady Miejskiej w Redzie

z dnia 27 listopada 2013r.

w sprawie upoważnienia kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Redzie do prowadzenia postępowań w sprawach wypłaty dodatku energetycznego

Na podstawie art. 39 ust. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2013 r. poz. 594 z późn zm.) oraz art. 5d ustawy z dnia 10 kwietnia1997 r. Prawo energetyczne (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r. poz. 1059 z późn. zm.) Rada Miejska w Redzie uchwala, co następuje:

§ 1. Upoważnia się Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Redzie
do prowadzenia postępowań, w tym wydawania decyzji administracyjnych,
w sprawach z zakresu wypłaty dodatku energetycznego, o którym mowa w ustawie z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (tekst jednolity Dz.U. z 2012 r. poz. 1059 z późn. zm.).

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Redy.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego, z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2014 r.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Redzie


Kazimierz Okrój


Uzasadnienie

Do uchwały nr XL/426/2013 Rady Miejskiej w Redzie z dnia 27 listopada 2013 r. w sprawie upoważnienia kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Redzie do prowadzenia postępowań w sprawach wypłaty dodatku energetycznego

W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 26 lipca 2013 r. o zmianie ustawy - Prawo energetyczne oraz niektórych ustaw (Dz.U. poz. 984) po stronie gminy powstał obowiązek nakładający na nią nowe zadanie w postaci przyznawania dodatku energetycznego. Ustawodawca wskazał, że przedmiotowy dodatek przyznawany będzie od 1 stycznia 2014 r. na wniosek odbiorcy wrażliwego energii elektrycznej. Prawo do dodatku energetycznego ustala się w formie decyzji administracyjnej wydawanej przez wójta, burmistrza lub prezydenta. Wypłata ta uzależniona jest miedzy innymi od przyznania dodatków mieszkaniowych. Biorąc pod uwagę fakt, że Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Redzie realizuje zadania w zakresie wypłaty dodatków mieszkaniowych, zasadne jest upoważnienie Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej dotyczących zryczałtowanego dodatku energetycznego.

Środki na realizację ww. zadania gmina otrzyma w ramach dotacji celowej
z budżetu państwa.

Projekt uchwały przedłożył Burmistrz Miasta Redy.

Sporządził/Zatwierdził

H.J./T.K. 25.11.2013 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00