Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Pomorskiego rok 2013 poz. 154

Uchwała nr XXIII/248/2012 Rady Miasta Pruszcz Gdański

z dnia 12 grudnia 2012r.

w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenian usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w szczególności ilości odpadów komunalnych odbieranych od właściciela nieruchomości, częstotliwości odbierania odpadów komunalnych od właściciela nieruchomości i sposobu świadczenia usług przez punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203;z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457; z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337; z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218; z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458; z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241; z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675; z 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 149, poz. 887,Nr 217, poz. 1281; z 2012 r. poz. 567) oraz art. 6r ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r. poz. 391) Rada Miasta uchwala, co następuje:

§ 1. Określa się szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczaną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

§ 2. 1. Ustala się, że od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy odebrana zostanie każda ilość niesegregowanych odpadów komunalnych lub selektywnie zebranych odpadów komunalnych w podziale na następujące frakcje:

1) odpady suche,

2) odpady mokre,

3) szkło,

4) papier,

5) tworzywa sztuczne,

6) opakowania wielomateriałowe,

7) metale,

8) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,

9) odpady wielkogabarytowe,

10) odpady niebezpieczne (farby, lakiery, środki ochrony roślin, oleje, akumulatory, baterie, przeterminowane leki),

11) opony,

12) zużyta odzież i tekstylia,

13) popiół.

2. Ustala się, że od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy odebrane zostaną nieodpłatnie odpady budowlano-remontowe i rozbiórkowe w ilości nie większej niż 0,5 tony rocznie na gospodarstwo domowe.

§ 3. Określa się następującą częstotliwość odbierania poszczególnych frakcji odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy:

1) odpady mokre, suche i niesegregowane odbierane z:

a) zabudowy jednorodzinnej - raz w tygodniu;

b) zabudowy wielorodzinnej - minimum dwa razy w tygodniu;

2) szkło odbierane z:

a) zabudowy jednorodzinnej - raz w miesiącu;

b) zabudowy wielorodzinnej - w zależności od przepełnienia, ale nie częściej niż raz w tygodniu;

3) papier odbierany z:

a) zabudowy jednorodzinnej - raz w miesiącu;

b) zabudowy wielorodzinnej - w zależności od przepełnienia, ale nie częściej niż raz w tygodniu;

4) tworzywa sztuczne odbierane z:

a) zabudowy jednorodzinnej - raz na dwa tygodnie w okresie od 1 kwietnia do 31 października, w pozostałym okresie raz w miesiącu;

b) zabudowy wielorodzinnej - w zależności od przepełnienia, ale nie częściej niż raz w tygodniu;

5) przeterminowane leki - przyjmowane na bieżąco w aptekach w godzinach ich pracy, w punktach podawanych do wiadomości mieszkańców za pośrednictwem plakatów, ogłoszeń w lokalnej prasie i na stronie internetowej Urzędu Miasta Pruszcz Gdański;

6) odpady wielkogabarytowe - minimum dwa razy w roku w ramach mobilnych zbiórek w miejscach i terminach podawanych do wiadomości mieszkańców za pośrednictwem plakatów, ogłoszeń w lokalnej prasie i na stronie internetowej Urzędu Miasta Pruszcz Gdański;

7) choinki naturalne - dwa razy w roku w terminach i punktach podawanych do wiadomości mieszkańców za pośrednictwem plakatów, ogłoszeń w lokalnej prasie i na stronie internetowej Urzędu Miasta Pruszcz Gdański;

8) baterie - na bieżąco w oznakowanych pojemnikach ustawionych w punktach podawanych do wiadomości mieszkańców za pośrednictwem plakatów, ogłoszeń w lokalnej prasie i na stronie internetowej Urzędu Miasta Pruszcz Gdański;

9) zużytą odzież i tekstylia - na bieżąco w oznakowanych pojemnikach ustawionych w punktach podawanych do wiadomości mieszkańców za pośrednictwem plakatów, ogłoszeń w lokalnej prasie i na stronie internetowej Urzędu Miasta Pruszcz Gdański.

§ 4. 1. Odbieranie odpadów, o których mowa w § 3 pkt 6 odbywać się będzie metodą tzw. wystawek.

2. Odpady, o których mowa § 3 pkt 6 odbierane będą wyłącznie w dniu odbioru, jeżeli będą wystawione:

1) przed posesją - w przypadku nieruchomości zabudowanych budynkami jednorodzinnymi;

2) przy punktach gromadzenia odpadów - w zabudowie wielorodzinnej.

§ 5. 1. W ramach opłaty przedsiębiorstwa wywozowe zobowiązane są do zaopatrywania właścicieli nieruchomości w pojemniki i worki na odpady zbierane selektywnie i odbierania tych odpadów.

2. Obowiązek, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu, dotyczy:

1) dla zabudowy jednorodzinnej - jednego pojemnika na odpady mokre i jednego worka miesięcznie na każdy rodzaj odpadów zbieranych selektywnie, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 3-5, dla jednego lokalu mieszkalnego, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 niniejszego paragrafu,

2) dla zabudowy wielorodzinnej - jednego zestawu pojemników na każdy rodzaj odpadów zbieranych selektywnie, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 2-5, przypadającego na jeden budynek,

3) w przypadku, gdy w rejonie zabudowy wielorodzinnej ze względu na brak możliwości ustawienia pojemników na odpady zbierane selektywnie, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 2-5, gromadzenie odpadów odbywa się w workach, stosuje się zasadę, jak w pkt 1.

3. Dostarczenie kolejnego worka danego rodzaju przez przedsiębiorstwo wywozowe w ramach opłaty, nastąpi po przekazaniu zapełnionego worka do odbioru.

4. W przypadku, gdy na jeden lokal mieszkalny przypada więcej niż jeden pojemnik o pojemności 120 l na odpady komunalne zmieszane, ilość dostarczanych worków na odpady zbierane selektywnie zwiększa się odpowiednio na każde następne 120 l.

5. Obowiązek zaopatrywania nieruchomości w pojemniki na odpady zbierane selektywnie w przypadku zabudowy wielorodzinnej w ilości jednego zestawu dla każdego budynku uważa się za spełniony również w przypadku, gdy z jednego zestawu korzystają sąsiadujące ze sobą budynki na tej samej nieruchomości lub na sąsiadujących nieruchomościach, o ile dla budynków tych wyznaczono wspólne miejsce gromadzenia odpadów zmieszanych.

6. W ramach opłaty przedsiębiorstwo wywozowe odbierze od właścicieli nieruchomości zamieszkałych każdą ilość wytworzonych przez nich odpadów, o których mowa § 2 ust. 1 pkt 2-5 przekraczających normę ustaloną w ust. 2, przy czym właściciele nieruchomości muszą zapewnić we własnym zakresie odpowiednie worki lub pojemniki na te odpady.

7. Właściciele nieruchomości zamieszkałych mogą dodatkowo poza ustalonym harmonogramem bezpłatnie przekazywać odpady zebrane selektywnie, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 2-13 do gminnego punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych.

§ 6. 1. Na terenie Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański utworzony zostanie gminny punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych.

2. W gminnym punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych odbierane będą od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy wyłącznie selektywnie zebrane odpady komunalne, przywiezione przez nich własnym transportem w godzinach otwarcia tego punktu.

3. Odpady, przywiezione w następujących frakcjach:

1) szkło,

2) papier,

3) tworzywa sztuczne,

4) opakowania wielomateriałowe,

5) metale,

6) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,

7) odpady wielkogabarytowe,

8) odpady niebezpieczne (farby, lakiery, środki ochrony roślin, oleje, akumulatory, baterie, przeterminowane leki),

9) opony,

10) zużyta odzież i tekstylia,

11) popiół,

12) odpady budowlano-remontowe i rozbiórkowe w ilości nie większej niż 0,5 tony rocznie na gospodarstwo domowe,

będą przyjmowane w gminnym punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych nieodpłatnie.

4. Skoszoną trawę, liście i inne odpady z ogrodów i parków ulegające biodegradacji można również dostarczyć do gminnego punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych nieodpłatnie.

5. Informacje o godzinach otwarcia gminnego punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych, a także miejscu, gdzie taki punkt zostanie utworzony będą zamieszczone na stronie internetowej Urzędu Miasta Pruszcz Gdański.

§ 7. Odpady komunalne z terenu Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański zebrane od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy przekazywane będą:

1) zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych - do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych,

2) pozostałe odpady komunalne selektywnie zebrane - do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach.

§ 8. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pruszcza Gdańskiego.

§ 9. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego i obowiązuje od dnia 1 lipca 2013 r.

Przewodniczący Rady Miasta


Stefan Skonieczny


Uzasadnienie

W wyniku zmiany ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996 r., podjętej 1 lipca 2011 r. gminy mają obowiązek objąć wszystkich właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy systemem gospodarowania odpadami komunalnymi. W celu wywiązania się z nowych obowiązków Rada Miasta Pruszcz Gdański winna m. in. przyjąć uchwałę stanowiącą akt prawa miejscowego, w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Przedłożony pod obrady Rady Miasta projekt uchwały szczegółowo określa usługi, które będą świadczone przez Miasto w ramach opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi odbieranymi od właściciela nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. Niniejsza uchwała stanowić będzie element specyfikacji istotnych warunków zamówienia i na jej podstawie przygotowany zostanie harmonogram odbioru odpadów z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy.

W związku z powyższym wnoszę o podjęcie stosownej uchwały.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00