Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Pomorskiego rok 2013 poz. 114

Uchwała nr 132/XV/2012 Rady Gminy Trąbki Wielkie

z dnia 29 grudnia 2012r.

w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2013 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4, pkt 9 Lit."c""d" oraz lit. "i" ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym ( jednolity tekst z 2001 Nr 142, poz. 1591, z późniejszymi zmianami ) oraz art. 239 w związku z art. 212, art.214,art 215, art. 235 ust.1 i 4 , art. 236 ust.1, art. 237, art. 242 ust.1 i art. 258 ust.1 oraz art.264 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. nr 157, poz. 1240 ze zmianami)

§ 1.

1. Ustala się dochody gminy na 2013 rok w wysokości - 33 871 625,28zł zgodnie z załącznikiem Nr 1 w tym:

- dochody majątkowe - 3 458 273,00zł

- dochody bieżące - 30 413 352,28 zł w tym: wyodrębnia się dotacje na realizację zadań z zakresu administracji rządowej zlecone gminie - 4 217 370,00 zł

2. Ustala się wydatki budżetu gminy na 2013 rok w wysokości - 33 607 935 ,62 zł zgodnie z załącznikiem Nr 2 w tym:

- wydatki majątkowe - 5 550 506,00 zł w tym dotacje celowe na finansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych zakładu budżetowego -770 000,00 zł w tym wydatki na programy finansowane z udziałem środków z budżetu Unii Europejskiej - 4 579 528,00 zł

- wydatki bieżące - 28 057 429,62 zł, w tym:

a) wynagrodzenia i pochodne -12 538 694,00 zł,

b) wydatki związane z realizacja zadań statutowych - 6 395 792,00 zł

c) dotacje - 2 141 784,00 zł

d) wydatki na obsługę długu - 730 000,00 zł,

e) świadczenia na rzecz osób fizycznych - 5 481 878,00 zł

f) wydatki na programy finansowane z udziałem środków z budżetu Unii Europejskiej -769 281,62 zł, w tym: wyodrębnia się wydatki na zadania z zakresu administracji rządowej zlecone gminie w wysokości - 4 217 370,00

§ 2.

1. Planowana nadwyżka budżetowa w wysokości 263 689,66 zł zostanie przeznaczona na spłatę rat kredytu i pożyczek zaciągniętych na zadania inwestycyjne.

2. Ustala się przychody budżetu w wysokości 2 239 239,34 zł w tym przychody z zaciągniętych pożyczek i kredytów 376 321,34 zł i przychody z zaciągniętych pożyczek na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej 1 862 918,00 zł oraz rozchody w wysokości 2 502 929,00 00 zł w tym spłata kredytu 929 134,00 zł oraz spłaty pożyczki w kwocie 1 573 795,00 zł zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszej uchwały.

§ 3.

1. W budżecie tworzy się rezerwę budżetową w wysokości 200 000,00 zł w tym:

a) rezerwę celową na wydatki związane z zarządzaniem kryzysowym w wysokości 73 944,00 zł.

b) rezerwę ogólną na nieprzewidziane wydatki w kwocie 126 056,00 zł

§ 4.

Ustala się dochody i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska w wysokości:

- przychody - 35 000,00 zł

- wydatki - 35 000,00 zł

§ 5.

Ustala się dochody związane z opłatą za gospodarowanie odpadami komunalnymi w kwocie 700 000,00 zł oraz wydatki związane z funkcjonowaniem systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w kwocie 700 000,00 zł

§ 6.

1. Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie -145 000,00 zł.

2. Ustala się wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie polityki rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 140 000,00zł zgodnie z załącznikiem nr. 4

3. Ustala się plan wydatków na realizację gminnego programu przeciwdziałaniu narkomanii w wysokości 5 000,00 zł zgodnie z załącznikiem nr 4

4. Ustala się limit wydatków w formie dotacji celowej dla stowarzyszeń na realizację zadań z zakresu sportu w wysokości 100 000,00 zł, dotację dla stowarzyszeń na realizację zadań z zakresu kultury w wysokości 40 000,00 zł oraz 10 000,00 zł dotację dla stowarzyszeń na realizację zadań z zakresu usług opiekuńczych i specjalistycznych

5. Ustala się środki pochodzące z opłaty produktowej w kwocie 600 zł na realizację zadań związanych z odzyskiem ,recyklingiem i unieszkodliwianiem odpadów.

6. Ustala się wpłatę gminy na rzecz izb rolniczych w wysokości 27 000,00 zł.

§ 7.

1. Ustala się dochody i wydatki na realizację zadań z zakresu administracji rządowej zleconych do realizacji gminie Trąbki Wielkie w 2013 r. w wysokości 4 217 370,00 zł

2. Szczegółowy podział dochodów i wydatków wyodrębnionych na realizację zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie określa załącznik Nr 5 do uchwały budżetowej.

§ 8.

Ustala się kwotę dotacji na łączną kwotę 1 151 700,00 zł zgodnie z załącznikiem nr 6 do niniejszej uchwały.

§ 9.

Określa się limity na zadania inwestycyjne realizowane w roku 2013 zgodnie z załącznikiem nr 7 do niniejszej uchwały.

§ 10.

Ustala się limity wydatków związanych z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze umów lub porozumień zgodnie z załącznikiem nr 8 do niniejszej uchwały.

§ 11.

Ustala się limit wydatków na zadania jednostek pomocniczych gminie w ramach funduszu sołeckiego zgodnie z załącznikiem nr 9 do niniejszej uchwały

§ 12.

Ustala się:

1) plan przychodów i wydatków zakładu budżetowego , zgodnie z załącznikiem nr 10 do niniejszej uchwały

2) zakres i kwoty dotacji przedmiotowych zgodnie z załącznikiem nr 11 do niniejszej uchwały

3) zakres i kwoty dotacji celowych na finansowanie kosztów realizacji inwestycji , zgodnie z załącznikiem nr 12 do niniejszej uchwały Ustala się limity wydatków na finansowanie programów i projektów realizowanych ze środków unijnych zgodnie z załącznikiem nr 13 do niniejszej uchwały.

§ 13.

Ustala się, na wydzielonym rachunku jednostek oświatowych, plan dochodów w wysokości 2 000,00 i wydatków w wysokości 2 000,00 zgodnie z załącznikiem Nr 14 do niniejszej uchwały

§ 14.

Ustala się limity zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek zaciąganych na:

1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu do wysokości 1 500 000 zł,

2) spłatę zaciągniętych pożyczek i kredytów do wysokości 2 502 929,00 zł w tym:

- spłata pożyczek otrzymanych na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej 1 573 795,00 zł

- spłata otrzymanych krajowych pożyczek i kredytów 929 134,00 zł

3) wyprzedzające finansowanie działań finansowanych z budżetu Unii Europejskiej do wysokości 1 862 918,00zł,

4) finansowanie wydatków na inwestycje i zakupy inwestycyjne w ramach WPF do wysokości 4 579 528,00 zł .

§ 15.

Upoważnia się Wójta Gminy do:

1. zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 1 500 000 zł

2. zaciągania kredytów i pożyczek na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów w kwocie 929 134,00 zł

3. zaciągania kredytów i pożyczek na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek otrzymanych na finansowanie zadań z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 1 573 795,00 zł

4. przekazania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy na łączną kwotę 400 000 zł,

5. dokonywania zmian w planie wydatków na wynagrodzenia i uposażenia ze stosunku pracy oraz zmian planu wydatków majątkowych, z wyłączenie przeniesień wydatków między działami

6. przekazania kierownikom innych jednostek organizacyjnych gminy niektórych uprawnień do dokonywania przeniesień wydatków w planie finansowym w ramach rozdziału

7. przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie finansowym wydzielonego rachunku dochodów i wydatków nimi finansowanych

8. lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu.

§ 16.

1. Uchwała wchodzi w życie z dniem 01 stycznia 2013 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Trąbki Wielkie.

Przewodniczący Rady Gminy


Józef Sroka


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr 132/XV/2012
Rady Gminy Trąbki Wielkie
z dnia 29 grudnia 2012 r.
Zalacznik1.pdf

Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr 132/XV/2012
Rady Gminy Trąbki Wielkie
z dnia 29 grudnia 2012 r.
Zalacznik2.pdf

Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr 132/XV/2012
Rady Gminy Trąbki Wielkie
z dnia 29 grudnia 2012 r.
Zalacznik3.pdf

Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr 132/XV/2012
Rady Gminy Trąbki Wielkie
z dnia 29 grudnia 2012 r.
Zalacznik4.pdf

Załącznik Nr 5 do Uchwały Nr 132/XV/2012
Rady Gminy Trąbki Wielkie
z dnia 29 grudnia 2012 r.
Zalacznik5.pdf

Załącznik Nr 6 do Uchwały Nr 132/XV/2012
Rady Gminy Trąbki Wielkie
z dnia 29 grudnia 2012 r.
Zalacznik6.pdf

Załącznik Nr 7 do Uchwały Nr 132/XV/2012
Rady Gminy Trąbki Wielkie
z dnia 29 grudnia 2012 r.
Zalacznik7.pdf

Załącznik Nr 8 do Uchwały Nr 132/XV/2012
Rady Gminy Trąbki Wielkie
z dnia 29 grudnia 2012 r.
Zalacznik8.pdf

Załącznik Nr 9 do Uchwały Nr 132/XV/2012
Rady Gminy Trąbki Wielkie
z dnia 29 grudnia 2012 r.
Zalacznik9.pdf

Załącznik Nr 10 do Uchwały Nr 132/XV/2012
Rady Gminy Trąbki Wielkie
z dnia 29 grudnia 2012 r.
Zalacznik10.pdf

Załącznik Nr 11 do Uchwały Nr 132/XV/2012
Rady Gminy Trąbki Wielkie
z dnia 29 grudnia 2012 r.
Zalacznik11.pdf

Załącznik Nr 12 do Uchwały Nr 132/XV/2012
Rady Gminy Trąbki Wielkie
z dnia 29 grudnia 2012 r.
Zalacznik12.pdf

Załącznik Nr 13 do Uchwały Nr 132/XV/2012
Rady Gminy Trąbki Wielkie
z dnia 29 grudnia 2012 r.
Zalacznik13.pdf

Załącznik Nr 14 do Uchwały Nr 132/XV/2012
Rady Gminy Trąbki Wielkie
z dnia 29 grudnia 2012 r.
Zalacznik14.pdf

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00