Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Pomorskiego rok 2013 poz. 99

Uchwała nr XXIV/3/2012 Rady Miasta Puck

z dnia 28 listopada 2012r.

w sprawie: określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszcznia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie Gminy Miasta Puck

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 ze zm.) w zw. z art. 6l ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012r. poz. 391) - Rada Miasta w Pucku uchwala, co następuje:

§ 1.

Własciciele nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na obszarze Gminy Miasta Puck zobowiązani są do uiszczenia na rzecz miasta comiesięczmnych opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi i dokonywać ich wpłat w kasie Urzędu Miasta w Pucku, przelewem bądź pocztą na rachunek Urzędu Miasta w Pucku.

§ 2.

1. Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi wnoszona bedzie przez właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy co miesiąc do 10-go dnia każdego miesiąca.

2. Wysokość stawki opłaty, o której mowa w ust. 1 określa odrębna uchwała.

3. Termin wniesienia pierwszej opłaty, o której mowa w ust. 1 upływa w dniu 10 lipca 2013 r.

§ 3.

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta.

§ 4.

Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.

§ 5.

Uchwała wchodzi w życie z dniem 01.07.2013 r.

Przewodnicząca Rady Miasta


Hanna Pruchniewska


Uzasadnienie do Uchwały Nr XXIV/3/2012
Rady Miasta Puck
z dnia 28 listopada 2012 r.

Zgodnie z art. 6l ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r., poz. 391) rada gminy ma obowiązek określić w drodze uchwały stanowiącej akt prawa miejscowego termin, częstotliwość i tryb uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi biorąc pod uwagę warunki miejscowe.

Uchwała przewiduje, że opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi będą uiszczane miesięcznie do 10 dnia każdego miesiąca. Taki tryb uiszczania opłat został przyjęty z uwzględnieniem możliwości finansowych mieszkańców gminy oraz w celu zapewnienia płynności budżetu gminy.

Comiesięczne wnoszenie opłat jest najbardziej optymalną częstotliwością uwzględniając interes wszystkich stron - mieszkańców, firm odbierających odpady oraz gminy.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00