Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Pomorskiego rok 2013 poz. 80

Uchwała nr XX/170/12 Rady Miejskiej w Skarszewach

z dnia 31 maja 2012r.

w sprawie zmiany budżetu gminy na 2012 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy o samorządzie gminnym (Dz. U. Nr 142 z 2001 roku, poz. 1591 z późniejszymi zmianami) uchwala się, co następuje:

§ 1. 1. Ustala się dochody budżetu gminy w wysokości 39.912.799,00 zł na skutek ich zwiększenia o kwotę 23.119,00 zł. Szczegółowy wykaz zmian planu dochodów budżetowych zawiera załącznik Nr 1 do uchwały.

2. Zmienia się plan dochodów w trybie przeniesienia planowanych dochodów między działami w łącznej kwocie 7.990,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 1 do uchwały.

3. Dochody budżetu po zmianach obejmują:

1) plan dochodów bieżących w kwocie 38.630.756,00 zł, z czego:

a) dochody z tytułu dotacji na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi - 567.345,00 zł,

2) plan dochodów majątkowych w kwocie 1.282.043,00 zł, z czego:

a) dochody z tytułu dotacji na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi - 467.113,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 1 do uchwały.

§ 2. 1. Ustala się wydatki budżetu gminy w wysokości 38.590.757,00 zł na skutek ich zwiększenia o kwotę 23.119,00 zł i zmniejszenia o kwotę 412.250,00. Szczegółowy wykaz zmian planu wydatków budżetowych zawiera załącznik Nr 2 do uchwały.

2. Zmienia się plan wydatków w trybie przeniesienia planowanych wydatków między działami, rozdziałami i paragrafami w łącznej kwocie 74.009,15 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2 do uchwały.

3. Wydatki budżetu po zmianach obejmują plan wydatków bieżących w kwocie 37.535.765,00 zł, w tym:

1) wydatki bieżące jednostek budżetowych w kwocie 25.945.862,00 zł, z tego:

a) wydatki na wynagrodzenia i składki od nich naliczane - 18.930.156,00 zł,

b) wydatki związane z realizacją zdań statutowych jednostek budżetowych - 7.015.706,00 zł,

2) wydatki na dotacje na zadania bieżące - 2.171.665,00 zł,

3) wydatki bieżące na programy finansowane z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi - 586.790,98 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3 do uchwały.

4. Wydatki budżetu po zmianach obejmują plan wydatków majątkowych w kwocie 1.054.992,00 zł, w tym:

1) wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne - 1.054.992,00 zł, z czego:

a) wydatki na programy finansowane z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi - 383.435,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3 do uchwały.

§ 3. Ustala się przychody z tytułu zaciągnięcia kredytów i pożyczek w łącznej wysokości 587.750,00 zł na skutek zmniejszenia planowanej sumy kredytów o kwotę 412.250,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4 do uchwały.

§ 4. Paragraf 4 ust. 1 uchwały budżetowej otrzymuje brzmienie:

"Ustala się limit zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych w 2012 roku w kwocie 587.750,00 zł, z czego:

a) na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań budżetu z tytułu kredytów i pożyczek w kwocie 300.000,00 zł,

b) na wyprzedzające finansowanie zadań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 287.750,00 zł.

§ 5. Załącznik Nr 11 do uchwały budżetowej "Dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych" otrzymuje brzmienie, jak w załączniku Nr 5 do uchwały. Łączna kwota dotacji 1.309.545,00 zł obejmuje dotacje celowe - 108.890,00 zł, dotacje podmiotowe - 780.655,00 zł, dotacje przedmiotowe - 420.000,00 zł.

§ 6. W załączniku Nr 15 do uchwały budżetowej "Limity wydatków na zadania inwestycyjne i zakupy inwestycyjne realizowane w 2012 roku" w łącznej wysokości 1.054.992,00 zł wprowadza się zmiany określone w załączniku Nr 6 do uchwały.

§ 7. Załącznik Nr 16 do uchwały budżetowej "Limity wydatków na programy finansowane z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi" w łącznej kwocie 970.225,98 zł otrzymuje brzmienie, jak w załączniku Nr 7 do uchwały.

§ 8. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu.",

Przewodniczący Rady


Józef Kamiński


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XX/170/12
Rady Miejskiej w Skarszewach
z dnia 31 maja 2012 r.
Zalacznik1.pdf

Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XX/170/12
Rady Miejskiej w Skarszewach
z dnia 31 maja 2012 r.
Zalacznik2.pdf

Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XX/170/12
Rady Miejskiej w Skarszewach
z dnia 31 maja 2012 r.
Zalacznik3.pdf

Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr XX/170/12
Rady Miejskiej w Skarszewach
z dnia 31 maja 2012 r.
Zalacznik4.pdf

Załącznik Nr 5 do Uchwały Nr XX/170/12
Rady Miejskiej w Skarszewach
z dnia 31 maja 2012 r.
Zalacznik5.pdf

Załącznik Nr 6 do Uchwały Nr XX/170/12
Rady Miejskiej w Skarszewach
z dnia 31 maja 2012 r.
Zalacznik6.pdf

Załącznik Nr 7 do Uchwały Nr XX/170/12
Rady Miejskiej w Skarszewach
z dnia 31 maja 2012 r.
Zalacznik7.pdf


Uzasadnienie

Budżet gminy na 2012 rok ulegnie zmianom w niżej przedstawionym zakresie.

Przeniesienia w planie dochodów

758 Różne rozliczenia finansowe/Dział 400 - Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę

W budżecie na 2012 rok uwzględniono wpływy z tytułu refundacji części wydatków zrealizowanych w 2011 roku w ramach "Funduszu sołeckiego". Z wymienionego tytułu wprowadza się korektę w wysokości 7.990,00 zł, w tym 220,00 zł z tytułu zadań bieżących i 7.770,00 zł z tytułu zadań inwestycyjnych. Ubytek dochodów uzupełnia się wpływami z tytułu zwrotu podatku VAT za 2011 rok.

Zwiększenie planu dochodów i równoczesne zwiększenie planu wydatków

Dział 400 - Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę

Do budżetu włączono kwotę 17.000,00 zł stanowiącą częściowy zwrot podatku od towarów i usług od inwestycji zrealizowanej w 2011 roku polegającej na budowie zbiornika retencyjnego i modernizacji stacji uzdatniania wody w Skarszewach.

Dział 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

Z inicjatywy samorządów gminnych przygotowujących się do wdrożenia nowego systemu gospodarki odpadami (skupionych jako udziałowcy w Spółce Zakład Utylizacji Odpadów Komunalnych "Stary Las") proponuje się udzielenie dotacji celowej w kwocie 6.000,00 zł dla Gminy Miejskiej Starogard Gdański (jako Lidera wspólnych działań) na realizację zadania wspólnego: "Opracowanie analizy finansowej i instytucjonalnej gospodarki odpadami w gminach wyrażających akces do Związku Gmin "Wierzyca"". Z projektu porozumienia samorządów lokalnych w sprawie wspólnej realizacji zadania wynika, że analiza obejmie:

a) analizę prawną gospodarki odpadami na terenie gminy,

b) analizę istniejącego stanu gospodarki odpadami na terenie gminy, w tym oszacowanie ilości odpadów,

c) obliczenie stawek opłat za zagospodarowanie odpadów na terenie gminy,

d) wnioski dotyczące między innymi osiągnięcia ustawowych poziomów odzysku i recyklingu oraz projektowany harmonogram działań.

Dział 801 - Oświata i wychowanie

Na wniosek Dyrektora Gminnego Ośrodka Obsługi Szkół i Przedszkoli w Skarszewach budżet Zespołu Szkół Publicznych w Pogódkach ulegnie zwiększeniu o kwotę 4.419,00 zł, w tym 3.619,00 zł z tytułu odszkodowania otrzymanego z instytucji ubezpieczeniowej za szkodę spowodowaną zalaniem podłóg w budynku przedszkola w Pogódkach oraz 800,00 zł z tytułu dofinansowania otrzymanego także z instytucji ubezpieczeniowej z programu "Bezpieczny ruch drogowy", z przeznaczeniem na zakup roweru dla szkoły.

Na wniosek Dyrektora Gminnego Ośrodka Obsługi Szkół i Przedszkoli w Skarszewach budżet publicznego Przedszkola Gminnego Nr 2 w Skarszewach ulegnie zwiększeniu o kwotę 11.000,00 zł w związku z koniecznością niezwłocznej wymiany poszycia dachowego (papa) oraz konserwacji dachu na budynku przedszkola. Jest to koszt doraźnego remontu oraz konserwacji, zabezpieczającego dach na 2 -3 lata eksploatacji. Koszt ewentualnego kompleksowego remontu wynosiłby około 100.000,00 zł.

Ponadto ulegnie zwiększeniu budżet Publicznego Gimnazjum w Skarszewach o kwotę 1.700,00 zł po stronie dochodów i wydatków. Gimnazjum otrzymała darowiznę od PZU w ramach działań prewencyjnych ze wskazaniem wykorzystania środków na rozszerzenie monitoringu wizyjnego w na terenie szkoły.

Zmniejszenia w planie wydatków

720 - Informatyka

W budżecie gminy na 2012 rok uwzględniono projekt z udziałem środków Unii Europejskiej pod nazwą "Innowacyjnym krokiem w przyszłość - przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu w Gminie Skarszewy". Kontynuacja projektu miała przebiegać w 2013 i 2014 roku. W ramach głównych działań planowano zakup komputerów. Oprócz zakupu komputerów i wyposażenia towarzyszącego takiego jak biurka i krzesła, do działań planowanych w ramach projektu miały należeć: wykonanie instalacji alarmowej w świetlicach, serwis sprzętu oraz opieka informatyczna przez okres trwania projektu. W dniu 23 marca bieżącego roku Gmina została poinformowana o tym, iż wniosek przeszedł ocenę merytoryczną i uzyskał rekomendację do dofinansowania. Określono także dokumenty wymagane do zawarcia umowy o dofinansowanie. Zakres przyznanej pomocy nie był jednak dla wnioskodawcy satysfakcjonujący, ponieważ z projektu wyeliminowano takie działania jak: zakup biurek i krzeseł, montaż instalacji alarmowej w świetlicach i usługi monitoringu obiektów świetlic wiejskich. Znacznie ograniczono także usługi opieki informatycznej. W tej sytuacji - uwzględniając także liczne postulaty dotyczące modernizacji infrastruktury drogowej - w dniu 3 kwietnia b. roku do instytucji wdrażającej programy europejskie skierowano wystąpienie informujące o rezygnacji z realizacji projektu w tak ograniczonym zakresie. Koszt realizacji projektu przypadający na 2012 rok wynosił 485.000,00 zł, w tym 412.250,00 zł jako przyszłe wydatki Unii Europejskiej finansowane wstępnie z kredytu oraz 72.750,00 zł jako wkład własny. W związku z odstąpieniem od realizacji projektu nie wystąpi potrzeba zaciągnięcia kredytu. Planowane przychody budżetowe skorygowano więc o 412.250,00 zł. Wkład własny w kocie 72.750,00 zł proponuje się przeznaczyć na cele związane z poprawą stanu dróg, co przedstawiono poniżej.

Przeniesienia w planie wydatków budżetowych

Dział 600 - Transport i łączność

Powiatowy Zarząd Dróg w Starogardzie Gdańskim pismem z dnia 25 kwietnia 2012 roku wystąpił w sprawie partycypacji przez Gminę Skarszewy w kosztach robót przewidzianych do wykonania na całej długości ulicy Kleszczewskiej w Skarszewach - przy drodze powiatowej Nr 2703G w kierunku Czarnocina. Zakres robót obejmuje wyrównanie istniejących nierówności w nawierzchni i wykonanie cienkiej warstwy z mieszanki mineralno - bitumicznej na odcinku około 1 300 mb. Prace zostaną wykonane do 15 lipca 2012 roku. Jako źródło pokrycia wydatku Dyrekcja Powiatowego Zarządu Dróg w Starogardzie Gdańskim wskazała środki finansowe na utrzymanie dróg powiatowych na terenie Gminy Skarszewy. W 2012 roku Gmina Skarszewy otrzymuje w miesięcznych ratach po 8.333,00 zł dotację na utrzymanie dróg powiatowych w granicach administracyjnych miasta, dla których na podstawie wcześniej zawartego porozumienia pełni rolę zarządcy. Dotacja wynosząca w skali roku 100.000,00 zł została w całości rozdysponowana w budżecie gminy zatwierdzonym na 2012 rok. Wydzielenie z kwoty 100.000,00 zł sumy 35.000,00 zł po upływie kilku miesięcy bieżącego roku jest utrudnione i równałoby się z zaniechaniem prowadzenia prac na nawierzchniach pozostałych dróg powiatowych będących w zarządzie zleconym Gminy. W tej sytuacji na wykonanie prac drogowych na ul. Kleszczewskiej zaproponowano udzielenie pomocy finansowej w kwocie 35.000,00 zł z funduszy własnych Gminy Skarszewy.

Pozostałe środki własne w kwocie 37.750,00 zł umieszczono w rozdziale "Drogi publiczne gminne".

Dział 853 - Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej

Na wniosek Dyrektora Gminnego Ośrodka Obsługi Szkół i Przedszkoli w Skarszewach dokonano przeniesień w planie finansowym projektu unijnego "Lepsze jutro - wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z gminy Skarszewy" polegających na końcowych korektach w planie płac i pochodnych od wynagrodzeń (+- 1.259,15 zł).

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00