Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Pomorskiego rok 2013 poz. 52

Uchwała nr XXIII.273.2012 Rady Gminy Ustka

z dnia 30 listopada 2012r.

w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ustka

w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ustka.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1 oraz 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167, poz. 1759, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458, z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675, z 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 149, poz. 887, Nr 217, poz. 1281; Dz. U. z 2012 r. poz. 567) oraz art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 391), po zasięgnięciu opinii państwowego powiatowego inspektora sanitarnego

Rada Gminy Ustka uchwala, co następuje:

Rozdział 1.
Postanowienia ogólne

§1.

Ustala się Regulamin, który określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości położonych w granicach administracyjnych Gminy Ustka, dotyczące:

1) wymagań w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości obejmujących:

a) prowadzenie we wskazanym zakresie selektywnego zbierania i odbierania odpadów komunalnych, w tym powstających w gospodarstwach domowych przeterminowanych leków i chemikaliów, zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlanych i rozbiórkowych oraz zużytych opon, a także odpadów zielonych,

b) uprzątanie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego,

c) mycie i naprawy pojazdów samochodowych poza myjniami i warsztatami naprawczymi;

2) rodzaju i minimalnej pojemności urządzeń przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunków rozmieszczania tych urządzeń i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym;

3) częstotliwości i sposobu pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego;

4) innych wymagań wynikających z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami;

5) obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku;

6) wymagań utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej, w tym także zakazu ich utrzymywania na określonych obszarach lub w poszczególnych nieruchomościach;

7) wyznaczania obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji i terminów jej przeprowadzania.

§2.

Do niniejszego Regulaminu stosuje się definicje i pojęcia określone w ustawie:

1) o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 391),

2) o odpadach z dnia 27 kwietnia 2001 r. (Dz. U. z 2007 r. Nr 39, poz. 251 ze zm.),

3) o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym z dnia 29 lipca 2005 r. (Dz. U. Nr 180 poz. 1495 ze zm.),

4) o organizacji hodowli i rozrodzie zwierząt gospodarskich z dnia 29 czerwca 2007 r. (Dz. U. z 2007 r. Nr 133 poz. 921 ze zmianami),

5) o ochronie zwierząt z dnia 21 sierpnia 1997 r. (Dz. U. z 2003 roku Nr 106 poz. 1002 ze zmianami),

6) o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych z dnia 27 sierpnia 1997 r. (Dz. U. z 2011 r. Nr 127 poz. 721 ze zmianami).

Rozdział 2.
Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości

§3.

1. Każda nieruchomość, na której wytwarzane są odpady komunalne, jest miejscem prowadzenia selektywnego zbierania odpadów w zakresie określonym w niniejszym regulaminie.

2. Właściciele nieruchomości obowiązani są do prowadzenia selektywnego zbierania odpadów obejmujących:

1) szkło,

2) papier,

3) tworzywa sztuczne, metale oraz opakowania wielomateriałowe,

4) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,

5) meble i odpady wielkogabarytowe,

6) zużyte opony,

7) powstające w gospodarstwach domowych przeterminowane leki i chemikalia oraz zużyte baterie i akumulatory,

8) komunalne odpady zielone ulegające biodegradacji,

9) odpady budowlane, remontowe i rozbiórkowe.

3. Odpady, o których mowa w ust. 2, z wyłączeniem wymienionych w pkt 4, 5, 6 i 7 należy zbierać w pojemnikach określonych w rozdziale 3.

4. Nieczystości ciekłe, w przypadku braku kanalizacji wiejskiej, należy gromadzić w szczelnym zbiorniku bezodpływowym okresowo opróżnianym lub odprowadzić do przydomowej oczyszczalni ścieków. W/w instalacje winny spełniać wymogi określone w przepisach odrębnych.

§4.

1. Obowiązek uprzątnięcia przez właściciela śniegu, lodu, błota lub innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służącej do użytku publicznego, w tym z chodników położonych wzdłuż należącej do niego nieruchomości powinien być realizowany codziennie do godz. 9oo, a w przypadku intensywnych opadów śniegu w ciągu 6 godzin od ustania opadów, w sposób obejmujący:

1) uprzątnięcie mechaniczne lub ręczne,

2) usunięcie lodu za pomocą środków chemicznych prawnie dopuszczonych do tego celu.

3) uprzątnięcie z chodnika piasku lub kruszywa używanego do likwidacji śliskości niezwłocznie po ustaniu przyczyn jego stosowania.

2. Błoto, śnieg i lód z części nieruchomości przeznaczonych do użytku publicznego powinny być gromadzone w miejscach, w których nie powodują zakłóceń w ruchu pieszym lub kołowym.

3. Błoto, śnieg i lód z chodników położonych przy granicy nieruchomości powinny być gromadzone w pryzmach na skraju chodnika od strony jezdni, z zachowaniem możliwości odpływu wody roztopowej, pozostawiając wolne przejście dla pieszych. Pryzmy nie powinny znajdować się na terenach zieleni, przy drzewach i w misach drzew, w pojemnikach przeznaczonych na kwiaty oraz przy latarniach, urządzeniach energetycznych, sygnalizatorach świateł itp.

4. Inne zanieczyszczenia z nieruchomości i chodników należy usuwać w miarę potrzeby.

5. Zakazuje się zgarniania śniegu, lodu, błota lub innych zanieczyszczeń z chodników na jezdnię.

6. Inne zanieczyszczenia z nieruchomości i chodników należy usuwać w miarę potrzeby.

§5.

1. Mycie pojazdów samochodowych poza myjniami dopuszcza się jedynie w miejscach o utwardzonym, szczelnym podłożu i pod warunkiem, że powstające ścieki odprowadzane są do kanalizacji wiejskiej lub do zbiornika bezodpływowego, z którego są usuwane zgodnie z Regulaminem. Do mycia pojazdów mechanicznych można używać wyłącznie środków ulegających biodegradacji.

2. Mycie pojazdów na własnej posesji może być dokonywane wyłącznie w części obejmującej nadwozie pojazdu.

3. Naprawa pojazdów samochodowych poza warsztatami samochodowymi może odbywać się wyłącznie w zakresie obejmującym drobne naprawy własnych samochodów oraz pod warunkiem:

1) niepowodowania uciążliwości dla właścicieli sąsiednich nieruchomości oraz negatywnego oddziaływania na środowisko, w tym emisji hałasu lub spalin,

2) gromadzenia powstających odpadów w urządzeniach do tego przeznaczonych,

3) zabezpieczenia przed przedostawaniem się płynów samochodowych do środowiska.

§6.

Obowiązek utrzymania czystości, porządku oraz należytego stanu sanitarno-higienicznego nieruchomości powinien być realizowany w szczególności przez:

1) usuwanie zanieczyszczeń z powierzchni nieruchomości (podwórza, przejścia, bramy, zieleńce, itp.) oraz z chodników położonych wzdłuż nieruchomości do nich przyległych,

2) usuwanie zanieczyszczeń (zamiatanie, zbieranie, zmywanie) z części przeznaczonych do wspólnego użytku w budynkach wielolokalowych, np.: korytarze, klatki schodowe, strychy, itp.,

3) dbanie o zieleń wysoką i średnią między innymi poprzez usuwanie suchych konarów i gałęzi oraz usuwanie suchych drzew i krzewów - po uprzednim uzyskaniu stosownej decyzji administracyjnej Wójta Gminy Ustka,

§7.

1. Właściciele nieruchomości, na których znajdują się tereny lub obiekty służące do użytku publicznego, mają obowiązek ustawienia na tych terenach lub w obiektach pojemników na odpady i ich opróżnianie z częstotliwością zapobiegającą przepełnieniu.

2. Obowiązek określony w ust.1 dotyczy także zarządzającego drogą publiczną.

§8.

Na nieruchomościach lub ich częściach takich, jak chodniki, podwórka, zieleńce, itp. zabrania się:

1) mycia pojazdów mechanicznych, dokonywania wymiany olejów, płynów, wykonywania napraw blacharsko - lakierniczych oraz konserwacji poza obiektami (myjnie, warsztaty) do tej czynności dostosowanymi i posiadającymi stosowne zezwolenia, z zastrzeżeniem zapisów §5,

2) spalania wszelkich odpadów zarówno w piecach centralnego ogrzewania, jak również w paleniskach na wolnym powietrzu. Dopuszcza się na terenach rozproszonej zabudowy jednorodzinnej i terenach rolniczych - spalanie poza instalacjami i urządzeniami powstałych na terenie nieruchomości odpadów roślinnych pochodzących z zabiegów pielęgnacyjnych i upraw, pod warunkiem ograniczenia uciążliwości dla korzystających z nieruchomości służących do wspólnego użytku i nieruchomości sąsiednich,

3) zakopywania odpadów oraz ich pozbywania się poza punktami gromadzenia.

Rozdział 3.
Rodzaje i minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz warunki rozmieszczania tych pojemników i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym

§9.

1. W celu realizacji obowiązku utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości zlokalizowanych na terenie Gminy Ustka stosować należy:

1) worki o minimalnej pojemności 35 litrów wykonane z folii polietylenowych LDPE lub HDPE o grubości dostosowanej do ilości i rodzaju odpadów, uniemożliwiającej rozerwanie się worka,

2) worki o minimalnej pojemności 500 litrów wykonane z tkaniny foliowanej lub niefoliowanej - do zbierania odpadów budowlanych, remontowych i rozbiórkowych,

3) pojemniki inne niż worki, o pojemności co najmniej 60 litrów, wykonane z tworzywa sztucznego,

4) pojemniki o pojemności co najmniej 110 litrów wykonane z metalu lub z tworzywa sztucznego.

2. Pojemniki określone w ust. 1, przeznaczone do gromadzenia odpadów określonych w § 3 ust. 2 pkt 1, 2, 3 i 8 powinny być utrzymane w kolorze:

1) zielonym, w zakresie obejmującym pojemniki do gromadzenia szkła,

2) niebieskim, w zakresie obejmującym pojemniki do gromadzenia papieru,

3) żółtym, w zakresie obejmującym pojemniki do gromadzenia tworzyw sztucznych, metali i opakowań wielomateriałowych,

4) brązowym, w zakresie obejmującym pojemniki do gromadzenia komunalnych odpadów zielonych ulegających biodegradacji.

3. Pojemniki, o których mowa w ust. 1 pkt 3 i 4, powinny posiadać konstrukcję umożliwiającą ich opróżnianie grzebieniowym, widłowym lub hakowym mechanizmem załadowczym pojazdów przeznaczonych do odbioru odpadów.

4. Na pojemnikach o których mowa w ust. 2, umieszcza się w widocznym miejscu na tle o powierzchni 296 mm x 210 mm, odpowiadającym kolorom dla danego rodzaju odpadu określonym w ust. 2, widoczny napis:

1) "SZKŁO" - w przypadku pojemnika na odpady określonego w ust. 2 pkt 1,

2) "PAPIER" - w przypadku pojemnika na odpady określonego w ust. 2 pkt 2,

3) "TWORZYWA SZTUCZNE" - w przypadku pojemnika na odpady określonego w ust. 2 pkt 3,

4) "ODPADY ZIELONE" - w przypadku pojemnika na odpady określonego w ust. 2 pkt. 4

5. W okresie do 30.06.2018 roku dopuszcza się stosowanie pojemników w kolorach innych niż wskazane w ust. 2, pod warunkiem oznaczenia ich zgodnie z ust. 4.

6. Zbieranie komunalnych odpadów zmieszanych oraz odpadów o których mowa w § 3 ust. 2 pkt 1- 3, na nieruchomości innej niż zabudowana budynkiem mieszkalnym obejmującym nie więcej niż cztery lokale, na której powstają odpady komunalne, następuje w pojemnikach, o których mowa w ust. 1 pkt 3 lub 4.

7. Przekazywanie komunalnych odpadów zmieszanych w workach dopuszcza się wyłącznie w sytuacji, gdy objętość odpadów, jakie powstały na nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy, przekroczyła objętość określoną w ust. 8 pkt 1.

8. Pojemniki przeznaczone do zbierania komunalnych odpadów zmieszanych powinny być dostosowane do indywidualnych potrzeb właściciela, jednakże opróżniane w tygodniowym cyklu odbioru powinny mieć łączną pojemność odpowiadającą co najmniej:

1) 30 litrom na każdego mieszkańca nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy,

2) 1 litrowi na każdego pracownika i ucznia dla budynków użyteczności publicznej i placówek oświatowych,

3) 15 litrom na każde 10 m 2 powierzchni użytkowej lokalu handlowego, jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności 110 litrów na jeden lokal,

4) 5 litrom na jedno siedzące miejsce konsumpcyjne lokalu gastronomicznego, jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności 110 litrów na jeden lokal,

5) 60 litrom dla lokali gastronomicznych nieposiadających siedzących miejsc konsumpcyjnych,

6) 60 litrom na każdych 10 pracowników dla zakładów rzemieślniczych, usługowych i produkcyjnych,

7) 10 litrom na jedno łóżko dla domów opieki, hoteli, pensjonatów oraz innych nieruchomości o podobnej funkcji,

8) 30 litrom na każdą działkę dla rodzinnych ogrodów działkowych w okresie od 1 kwietnia do 30 listopada każdego roku i 3 litrom poza tym okresem.

9. Do ustalenia liczby siedzących miejsc konsumpcyjnych, o których mowa w ust. 8 pkt 4, dolicza się miejsca konsumpcyjne usytuowane w ogródkach zlokalizowanych na zewnątrz lokalu.

10. Pojemność pojemników, o których mowa w ust. 8, może być proporcjonalnie mniejsza pod warunkiem opróżniania i wywozu odpadów w nich zgromadzonych częściej niż raz w tygodniu.

11. Pojemniki przeznaczone do zbierania odpadów ze szkła, opróżniane jeden raz w miesiącu powinny mieć łączną pojemność odpowiadającą co najmniej:

1) 8 litrom na każdego mieszkańca nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy,

2) 0,25 litra na każdego pracownika i ucznia dla budynków użyteczności publicznej i placówek oświatowych,

3) 4 litrom na każde 10 m 2 powierzchni użytkowej lokalu handlowego, jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności 110 litrów na jeden lokal,

4) 1 litrowi na jedno siedzące miejsce konsumpcyjne lokalu gastronomicznego, jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności 110 litrów na jeden lokal,

5) 60 litrom dla lokali gastronomicznych nieposiadających siedzących miejsc konsumpcyjnych,

6) 15 litrom na każdych 10 pracowników dla zakładów rzemieślniczych, usługowych i produkcyjnych,

7) 3 litrom na jedno łóżko dla domów opieki, hoteli, pensjonatów oraz innych nieruchomości o podobnej funkcji,

8) 8 litrom na każdą działkę dla rodzinnych ogrodów działkowych w okresie od 1 kwietnia do 30 listopada każdego roku i 3 litrom poza tym okresem.

12. Pojemniki przeznaczone do zbierania odpadów z papieru, opróżniane jeden raz w miesiącu powinny mieć łączną pojemność odpowiadającą co najmniej:

1) 30 litrom na każdego mieszkańca nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy,

2) 1 litrowi na każdego pracownika i ucznia dla budynków użyteczności publicznej i placówek oświatowych,

3) 15 litrom na każde 10 m 2 powierzchni użytkowej lokalu handlowego, jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności 110 litrów na jeden lokal,

4) 5 litrom na jedno siedzące miejsce konsumpcyjne lokalu gastronomicznego, jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności 110 litrów na jeden lokal,

5) 60 litrom dla lokali gastronomicznych nieposiadających siedzących miejsc konsumpcyjnych,

6) 60 litrom na każdych 10 pracowników dla zakładów rzemieślniczych, usługowych i produkcyjnych,

7) 10 litrom na jedno łóżko dla domów opieki, hoteli, pensjonatów oraz innych nieruchomości o podobnej funkcji,

8) 30 litrom na każdą działkę dla rodzinnych ogrodów działkowych w okresie od 1 kwietnia do 30 listopada każdego roku i 3 litrom poza tym okresem.

13. Pojemniki przeznaczone do zbierania odpadów z tworzywa sztucznego, metalu i opakowań wielomateriałowych, opróżniane jeden raz w miesiącu powinny mieć łączną pojemność odpowiadającą co najmniej:

1) 30 litrom na każdego mieszkańca nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy,

2) 1 litrowi na każdego pracownika i ucznia dla budynków użyteczności publicznej i placówek oświatowych,

3) 15 litrom na każde 10 m 2 powierzchni użytkowej lokalu handlowego, jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności 110 litrów na jeden lokal,

4) 5 litrom na jedno siedzące miejsce konsumpcyjne lokalu gastronomicznego, jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności 110 litrów na jeden lokal,

5) 60 litrom dla lokali gastronomicznych nieposiadających siedzących miejsc konsumpcyjnych,

6) 60 litrom na każdych 10 pracowników dla zakładów rzemieślniczych, usługowych i produkcyjnych,

7) 10 litrom na jedno łóżko dla domów opieki, hoteli, pensjonatów oraz innych nieruchomości o podobnej funkcji,

8) 30 litrom na każdą działkę dla rodzinnych ogrodów działkowych w okresie od 1 kwietnia do 30 listopada każdego roku i 3 litrom poza tym okresem.

14. Pojemność pojemników, o których mowa w ust. 11-13, może być proporcjonalnie mniejsza pod warunkiem opróżniania i wywozu odpadów w nich zgromadzonych częściej niż jeden raz w miesiącu.

15. Ilość niezbędnych pojemników o określonych pojemnościach, w jaką powinna być wyposażona nieruchomość określa się w oparciu o średnią ilość odpadów komunalnych wytwarzanych w gospodarstwach domowych, liczbę stałych mieszkańców nieruchomości oraz wymaganą częstotliwość opróżniania określoną w rozdziale 4, §14 przedmiotowego Regulaminu.

16. Pojemniki przeznaczone do zbierania komunalnyh odpadów zmieszanych muszą różnić się kolorystycznie od pojemników przeznaczonych do gromadzenia odpadów selektywnie zbieranych, określonych w ust. 2.

§10.

1. Urządzenia powinny być ustawione w miejscach łatwo dostępnych zarówno dla zbierających odpady komunalne, jak i dla przedsiębiorcy odbierającego odpady komunalne, w miejscu nie powodującym nadmiernych uciążliwości i utrudnień dla mieszkańców nieruchomości lub osób trzecich.

2. Urządzenia należy ustawić w granicach nieruchomości, z zastrzeżeniem ust. 3, na twardej i równej powierzchni, zabezpieczonej przed zbieraniem się wody, błota i innych zanieczyszczeń.

3. W przypadku niemożności usytuowania urządzeń na własnej nieruchomości, należy uzyskać zgodę właściciela innej nieruchomości lub zarządcy drogi na ustawienie urządzeń na ich terenie.

4. W przypadku braku miejsca umożliwiającego bezpośredni dojazd, o którym mowa w ust. 1, pojemnik z odpadami komunalnymi powinien być umieszczony przed posesją przy krawędzi jezdni, najwcześniej na jeden dzień przed terminem odbioru.

5. Jeżeli pojemnik na odpady komunalne nie jest wyposażony w mechanizm umożliwiający zamknięcie, powinien być ustawiony w miejscu uniemożliwiającym przedostanie się do jego wnętrza wód opadowych.

6. Koszty przygotowania i utrzymania miejsca postawienia pojemników ponosi właściciel nieruchomości.

§11.

1. Pojemniki przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych powinny być szczelne, w tym:

1) kontenery i pojemniki powinny być wykonane z materiałów trudnopalnych, mieć konstrukcję zapewniającą możliwość utrzymania ich właściwego stanu sanitarnego, uniemożliwiającą wydostawanie się odpadów pod wpływem wiatru, deszczu i innych czynników zewnętrznych oraz uniemożliwiającą zwierzętom dostęp do odpadów,

2) worki i torby powinny być wykonane z wytrzymałych na rozerwanie materiałów, uniemożliwiających wydostanie się odpadów pod wpływem wiatru, deszczu i innych czynników zewnętrznych oraz uniemożliwiającą zwierzętom dostęp do odpadów.

2. W pojemnikach przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych nie gromadzi się śniegu, lodu, gorącego popiołu i żużlu, gałęzi, gruzu budowlanego, remontowego i rozbiórkowego, odpadów wielkogabarytowych, odpadów niebezpiecznych, szlamów, substancji toksycznych, żrących i wybuchowych i odpadów w postaci zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, a także odpadów z działalności gospodarczej.

§12.

Utrzymywanie pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym powinno być dokonywane poprzez:

1) umieszczanie w pojemnikach o określonych kolorach lub oznaczeniach wyłącznie odpadów do nich przeznaczonych,

2) mycie i dezynfekowanie przynajmniej 1 raz w kwartale w taki sposób, aby nie doszło do skażenia środkami myjącymi i dezynfekującymi miejsca wykonywania tej czynności,

3) gromadzenie odpadów w pojemniku w ilości niepowodującej jego przeciążania,

4) zamykanie pojemników wyposażonych w mechanizm zamykający w sposób zabezpieczający przed dostaniem się do ich wnętrza wód opadowych,

5) utrzymywanie miejsc, w których znajdują się pojemniki przeznaczone do gromadzenia odpadów komunalnych w czystości. Po każdorazowym odbiorze odpadów komunalnych należy dokonać uporządkowania miejsca, gdzie znajdują się urządzenia oraz uporządkować teren, na którym wykonywana była czynność odbioru odpadów komunalnych.

§13.

Dopuszcza się stosowanie dla potrzeb selektywnej zbiórki odpadów surowcowych pojemników wielokomorowych przeznaczonych do selektywnego gromadzenia kilku rodzajów odpadów surowcowych. Do pojemników wielokomorowych stosuje się zasady dotyczące oznaczeń i kolorystki wynikające z wymagań niniejszego Regulaminu.

Rozdział 4.
Częstotliwość i sposoby pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości

§14.

1. Częstotliwość pozbywania się komunalnych odpadów zmieszanych z nieruchomości winna być dostosowana do ilości powstających na niej odpadów.

2. Częstotliwość pozbywania się poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych z terenu nieruchomości w zależności od rodzaju nieruchomości określa poniższa tabela:

Rodzaj odpadu

Nieruchomości mieszkalne, na których zlokalizowane są nie więcej niż cztery lokale

Nieruchomości mieszkalne, na których zlokalizowane są więcej niż cztery lokale

Nieruchomości niezamieszkane przez mieszkańców, na których powstają odpady komunalne

komunalne odpady zmieszane

co najmniej 1 raz na dwa tygodnie

co najmniej 1 raz w tygodniu

co najmniej 1 raz w tygodniu

szkło

co najmniej 1 raz w miesiącu

co najmniej 1 raz w miesiącu

co najmniej 1 raz w miesiącu, z uwzględnieniem potrzeb

papier

co najmniej 1 raz na kwartał

co najmniej 1 raz w tygodniu

co najmniej 1 raz w miesiącu, z uwzględnieniem potrzeb

tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe

co najmniej 1 raz w miesiącu

co najmniej 1 raz w tygodniu

co najmniej 1 raz w miesiącu, z uwzględnieniem potrzeb

zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny

za każdym razem, w przypadku zaistnenia potrzeby pozbycia się odpadu

meble i inne odpady wielkogabarytowe

za każdym razem , w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu

zużyte opony

za każdym razem, w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu

powstające w gospodarstwach domowych przeterminowane leki i chemikalia oraz zużyte baterie i akumulatory

za każdym razem, w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu

komunalne odpady zielone ulegające biodegradacji

za każdym razem, w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu z uwzględnieniem warunków sanitarno-porządkowych

odpady budowlane i rozbiórkowe

za każdym razem, w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu

3. W przypadku budynków mieszkalnych usytuowanych na użytkach rolnych, dopuszcza się pozbywanie komunalnych odpadów zmieszanych z częstotliwością nie rzadziej niż 1 raz na miesiąc.

§15.

1. Właściciele nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, pozbywają się z terenu nieruchomości komunalnych odpadów zmieszanych w sposób obejmujący gromadzenie odpadów w pojemnikach i przekazywanie przedsiębiorcy wpisanemu do rejestru działalności regulowanej, z którym gmina podpisała umowę na odbieranie i zagospodarowanie odpadów.

2. Właściciele nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy pozbywają się z terenu nieruchomości selektywnie zebranych odpadów pochodzących z gospodarstw domowych w sposób obejmujący:

1) gromadzenie i przekazanie odpadów szkła białego i kolorowego w jednym pojemniku,

2) gromadzenie i przekazanie odpadów z papieru w jednym pojemniku,

3) gromadzenie i przekazywanie odpadów z tworzyw sztucznych, metali oraz opakowań wielomateriałowych w jednym pojemniku,

4) przekazanie komunalnych odpadów niebezpiecznych do punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK), zlokalizowanego na terenie Gminy Ustka, w tym:

a) odpadów wielkogabarytowych,

b) odpadów budowlanych, z remontów i rozbiórek zbieranych w osobnych kontenerach lub workach przeznaczonych do tego rodzaju odpadów,

c) przeterminowanych leków; alternatywnie do pojemników ustawionych w aptekach,

d) zużytych baterii; alternatywnie do pojemników ustawionych w sklepach ze sprzętem oświetleniowym, elektrycznym, w urzędach, placówkach oświatowych, itp.,

e) pozostałych odpadów niebezpiecznych, w szczególności farb, klejów, rozpuszczalników, środków ochrony roślin, aerozoli, środków czyszczących, wywabiaczy plam, środków do konserwacji drewna oraz opakowań po tych substancjach, a także lamp fluorescencyjnych i akumulatorów

f) zużytych opon.

5) przekazanie odpadów zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego:

a) podmiotom zbierającym zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, w tym sprzedawcom sprzętu elektrycznego lub elektronicznego,

b) do PSZOK.

6) poddanie komunalnych odpadów zielonych ulegających biodegradacji kompostowaniu na terenie nieruchomości, na której powstały, przy czym nie może to powodować uciążliwości dla użytkowników sąsiednich nieruchomości lub gromadzenie tych odpadów w pojemnikach i przekazanie do PSZOK.

3. Adres i regulamin działania Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych dostępny jest w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Ustka, na stronie http://bip.ustka.ug.gov.pl .

§16.

1. Właściciele nieruchomości, na których powstają odpady komunalne, a nie zamieszkują mieszkańcy zobowiązani są do pozbywania się odpadów w sposób określony w § 15, przy czym przekazywanie odpadów następuje na podstawie indywidualnej umowy zawartej pomiędzy właścicielem nieruchomości a przedsiębiorcą wpisanym do rejestru działalności regulowanej, a przepisów określonych w §15 ust. 2 pkt 4, 5 lit. b i 6 w zakresie możliwości oddania odpadów do punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych nie stosuje się.

2. Umowa lub umowy, o których mowa w ust. 1, na świadczenie usług odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości, powinny określać:

1) rodzaj odpadów powstających na terenie nieruchomości będących przedmiotem odbioru, w tym:

a) odpadów niesegregowanych,

b) zebranych selektywnie odpadów surowcowych,

c) odpadów roślinnych,

d) odpadów wielkogabarytowych,

e) odpadów budowlanych, remontowych i rozbiórkowych,

f) odpadów niebezpiecznych,

g) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,

2) częstotliwość odbioru odpadów komunalnych niesegregowanych musi być zgodna z §14 niniejszego Rregulaminu.

3. Właściciel nieruchomości obowiązany jest do przechowywania umowy, o której mowa w §16 przez okres obowiązywania umowy oraz dowodów zapłaty przedsiębiorcy za usługi odbioru odpadów komunalnych, przez okres co najmniej roku. Właściciel nieruchomości obowiązany jest ponadto do okazania powyższych dokumentów podczas przeprowadzanych kontroli przedstawicielom UG Ustka, Straży Gminnej oraz Policji.

§17.

Właściciele nieruchomości zobowiązani są do pozbywania się z terenu nieruchomości zwłok padłych zwierząt w sposób obejmujący przekazanie zwłok zwierzęcia przedsiębiorcy prowadzącemu działalność gospodarczą w zakresie odbioru odpadów lub posiadającemu zezwolenie na transport tego typu odpadów albo zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie prowadzenia grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części, na podstawie indywidualnej umowy zawartej pomiędzy właścicielem nieruchomości a tym przedsiębiorcą.

§18.

1. Właściciele nieruchomości obowiązani są do pozbywania się nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości w sposób systematyczny, niedopuszczający do przepełnienia się urządzeń do gromadzenia nieczystości ciekłych, gwarantujący zachowanie czystości i porządku na nieruchomości.

2. Pojemność zbiornika bezodpływowego powinna być dostosowana do ilości wytwarzanych nieczystości ciekłych na danej nieruchomości.

3. Właściciel nieruchomości jest zobowiązany do zawarcia umowy na opróżnianie zbiorników bezodpływowych z przedsiębiorcą posiadającym zezwolenie Wójta Gminy Ustka na ich opróżnianie, a także do przechowywania tej umowy przez okres jej obowiązywania, jak również dowodów zapłaty za wykonaną usługę w zakresie opróżnienia i wywozu nieczystości ciekłych przez okres co najmniej jednego roku. W przypadku kontroli, właściciel nieruchomości obowiązany jest do okazania umowy oraz dowodów uiszczania opłaty. Wykaz przedsiębiorców, o których mowa wyżej udostępnia się na stronie internetowej Urzędu Gminy Ustka.

4. Nieczystości ciekłe odebrane z terenu nieruchomości przez przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie Wójta Gminy Ustka na opróżnianie zbiorników bezodpływowych przekazywane są do stacji zlewnej.

5. Zakazuje się samodzielnego opróżniania zbiorników bezodpływowych przez właścicieli nieruchomości.

Rozdział 5.
Częstotliwość i sposoby pozbywania się odpadów komunalnych oraz rodzaje i minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów na terenach przeznaczonych do użytku publicznego i ich rozmieszczenie

§19.

1. Usuwanie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z terenów przeznaczonych do użytku publicznego, następuje poprzez użycie sprzętu mechanicznego lub ręcznie, z zastosowaniem środków chemicznych, przy czym powinno odbywać się w sposób gwarantujący bezpieczeństwo osób korzystających z tych terenów, z zachowaniem wymagań określonych w § 4 i dotyczy w szczególności:

1) przystanków komunikacyjnych,

2) nieruchomości, na których prowadzone są punkty gastronomiczne lub świadczone są inne usługi obejmujące przygotowanie produktów do spożycia,

3) targowisk,

4) ogródków działkowych.

2. Tereny przeznaczone do użytku publicznego wyposażone są przez właściciela nieruchomości w pojemniki o pojemnościach minimalnych:

1) 30 litrów - na drogach publicznych,

2) 30 litrów - skwery, place zabaw, tereny sportowo - rekreacyjne,

3) 30 litrów - na przystankach komunikacyjnych,

4) 50 litrów - przy punktach gastronomicznych lub świadczących inne usługi obejmujące przygotowanie produktów do spożycia,

5) zgodnych z §9 ust. 1 - na targowiskach,

6) zgodnych z §9 ust. 1 - na terenie ogródków działkowych.

3. Częstotliwość opróżniania pojemników, o których mowa w ust. 2, musi być dostosowana do potrzeb, jednak nie może być mniejsza niż 1 raz na tydzień, zaś w czasie sezonu letniego, tj. w terminie od 15.06 do 30.08 danego roku kalendarzowego w miejscowościach nadmorskich: Przewłoka, Poddąbie, Dębina i Rowy - pojemniki należy opróżniać codziennie.

4. Pojemniki usytuowane na drogach publicznych powinny być wykonane z materiału niepalnego, a ich konstrukcja powinna umożliwiać łatwe opróżnianie. Rozmieszczenie pojemników powinno być dokonywane z uwzględnieniem natężenia ruchu pieszego.

5. Pojemniki usytuowane na drogach publicznych opróżniane są w sposób obejmujący zgromadzenie odpadów wewnątrz i udostępnienie do odbioru przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odbioru odpadów komunalnych, wpisanego do rejestru działalności regulowanej.

Rozdział 6.
Inne wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami

§20.

1. W celu ograniczania ilości wytwarzanych odpadów, zmniejszania ich objętości oraz racjonalizacji procesu segregacji wymaga się:

1) opróżniania opakowania z pozostałości produktu przed umieszczeniem w pojemniku na odpady surowcowe,

2) redukowania objętości odpadów surowcowych poprzez zgniatanie plastikowych butelek, opakowań wielomateriałowych oraz tekturowych przed umieszczeniem w pojemniku na odpady.

2. Ponadto zaleca się:

1) używanie toreb wielokrotnego użytku, w szczególności płóciennych, do codziennych zakupów,

2) kompostowanie odpadów zielonych w pryzmie kompostowej na przydomowym terenie,

3) kupowanie produktów bez opakowania lub minimalnie opakowanych,

4) kupowanie produktów w opakowaniach zwrotnych,

5) oddawanie odzieży organizacjom charytatywnym bądź wrzucanie do pojemników na odzież.

3. Odpady niebezpieczne, wysegregowane z odpadów komunalnych należy przekazywać do uprawnionego przedsiębiorcy prowadzącego ich odzysk lub unieszkodliwianie.

Rozdział 7.
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mające na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku

§21.

1. Utrzymujący zwierzęta domowe ponoszą pełną odpowiedzialność za zachowanie utrzymywanych zwierząt.

2. Utrzymujący zwierzęta domowe są zobowiązani do zachowania środków ostrożności zapewniających ochronę zdrowia i życia ludzi i innych zwierząt oraz w szczególności do dołożenia starań, by zwierzęta te były jak najmniej uciążliwe dla otoczenia i nie zakłócały spokoju domowego i nie zanieczyszczały miejsc przeznaczonych do wspólnego użytku.

§22.

1. Właściciel nieruchomości utrzymujący zwierzę domowe, przebywające na niej swobodnie, zobowiązany jest do zabezpieczenia tej nieruchomości w sposób uniemożliwiający samodzielne wydostanie się zwierzęcia poza jej obszar, a w przypadku utrzymywania psa, zobowiązany jest także do umieszczenia przy wejściu na nieruchomość tabliczki informującej o obecności psa.

2. Osoby utrzymujące zwierzęta domowe mają obowiązek sprawować nad nimi nadzór w miejscach publicznych w taki sposób, aby nie powodowały one zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi oraz innych zwierząt.

3. Osoba utrzymująca psa, wyprowadzając go poza teren własnej posesji, a w przypadku nieruchomości, w której znajduje się więcej niż jeden lokal, także na nieruchomość wspólną, ma obowiązek prowadzenia psa na smyczy, a psy należące do ras uznanych za agresywne lub mieszańce tych ras, powinny być prowadzone w kagańcu.

4. Zwolnienie ze smyczy psa rasy innej niż uznanej za agresywną lub jej mieszańca jest dopuszczone pod warunkiem, że pies ma założony kaganiec.

5. Psy nie mogą być zwalniane ze smyczy na terenach publicznych, ogólnodostępnych.

6. Obowiązki określone w ust. 3 i 4 nie dotyczą oznakowanych psów przewodników i psów asystujących osób niepełnosprawnych, a także szczeniąt w wieku do 6 miesiąca życia, jeżeli osoba utrzymująca psa posiada dokument potwierdzający jego wiek.

7. Utrzymujący psy, koty i inne zwierzęta domowe zobowiązani są do posiadania dowodu aktualnych szczepień ochronnych wymaganych bądź zarządzanych przez odpowiednie służby weterynaryjne.

8. Psy obronne, groźne i używane do pilnowania nieruchomości należy zabezpieczyć przed przypadkowym wydostaniem się na zewnątrz nieruchomości.

9. Utrzymujący gady, płazy, ptaki, stawonogi w tym: pajęczaki i owady oraz inne zwierzęta egzotyczne w lokalach mieszkalnych i użytkowych obowiązani są zabezpieczyć je przed wydostaniem się z pomieszczenia.

10. Zwierzęta egzotyczne mogą być wyprowadzane poza lokal jedynie na uwięzi lub w klatce.

11. Zabrania się pozostawiania psów i innych zwierząt w obrębie nieruchomości niezamieszkałych lub nieużytkowanych.

12. Psów i innych zwierząt domowych nie wprowadza się: do placówek handlowych, gastronomicznych i innych obiektów wspólnego użytku, jeżeli wynika to z wyraźnego oznakowania, na tereny placów gier i zabaw dla dzieci, boisk sportowych, na tereny rekreacyjne i cmentarze.

13. Zakazuje się wprowadzania psów lub innych zwierząt na plaże w miejscach wydzielonych do kąpieli oraz kąpielisk strzeżonych. Zakaz nie obejmuje wyznaczonych i oznakowanych miejsc, gdzie wprowadzanie zwierząt na plaże jest dozwolone.

14. Obowiązek określony w ust. 12 i 13 nie dotyczy wprowadzania na plaże i kąpieliska oznakowanych psów przewodników i psów asystujących osoby niepełnosprawnej, jeżeli mają one założoną uprząż.

§23.

Właściciel budynku zamieszkania zbiorowego w przypadku wystąpienia sytuacji konfliktowej odnośnie hodowli zwierząt - ptaków domowych w mieszkaniach i na terenie związanym z budynkiem, ustali w porozumieniu z Wójtem Gminy Ustka regulamin w zakresie hodowli w/w zwierząt.

§24.

1. Właściciele zwierząt domowych są zobowiązani do bezzwłocznego usuwania odchodów tych zwierząt z terenów przeznaczonych do wspólnego użytku, takich jak klatki schodowe i inne pomieszczenia budynku oraz z terenów nieruchomości służących do użytku publicznego, takich jak ulice, chodniki, parki, skwery, zieleńce itp., przy czym odchody te należy umieszczać w pojemnikach do tego przeznaczonych lub w przypadku ich braku - w pojemnikach na niesegregowane odpady komunalne.

2. Obowiązek określony w ust. 1 nie dotyczy właścicieli psów przewodników i psów asystujących oraz psów funkcjonariuszy Policji oraz Straży Gminnej korzystających z psów służbowych, w trakcie pełnienia służby.

§25.

1. Przy przewozie i przenoszeniu zwierząt domowych utrzymujący je zobowiązani są stosować środki ochrony niezbędne dla bezpieczeństwa innych osób i zwierząt oraz dla utrzymania czystości w miejscach przeznaczonych do wspólnego użytku.

2. Przewożenie zwierząt środkami komunikacji publicznej jest możliwe tylko na zasadach ustalonych przez przewoźnika.

§26.

1. Psy przebywające na terenie przeznaczonym do wspólnego użytku powinny posiadać identyfikator, trwale przymocowany do obroży, umożliwiający ustalenie jego właściciela. Zaleca się elektroniczne znakowanie psów (czipowanie).

2. Zwierzę przebywające na terenie przeznaczonym do wspólnego użytku bez opieki będzie traktowane jako bezpańskie.

3. Bezpańskie psy będą sukcesywnie wyłapywane i umieszczane w schronisku dla zwierząt; psa umieszczonego w schronisku właściciel może odebrać w terminie 7 dni, po opłaceniu ustalonych przez kierownika schroniska opłat za przechowywanie oraz za okazaniem dowodu szczepienia.

4. Zabrania się grzebania zwłok zwierząt domowych i ich części. Padłe zwierzęta powinny być zbierane przez właścicieli i dostarczane do unieszkodliwienia na koszt właściciela do zakładu utylizacji ubocznych produktów pochodzenia zwierzęcego. Informacje dotyczące adresów zakładów unieszkodliwiania można uzyskać w Urzędzie Gminy Ustka oraz na jego stronie internetowej.

Rozdział 8.
Zasady utrzymywania zwierząt gospodarskich

§27.

1. Na terenie Gminy zabrania się chowu zwierząt gospodarskich z wyłączeniem:

1) istniejących gospodarstw rolnych, w rozumieniu ustawy z dnia 15 listopada 1984 roku o podatku rolnym (t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 136, poz. 969 ze zmianami) oraz działów specjalnej produkcji rolnej, w rozumieniu ustawy z dnia 26 lipca 1991 roku o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 361 ze zmianami),

2) przydomowego chowu kóz, zwierząt futerkowych, drobiu, pszczół.

2. Zwierzęta gospodarskie powinny być utrzymywane w pomieszczeniach zamkniętych lub na terenie ogrodzonych nieruchomości, skutecznie zabezpieczonych przed ich samodzielnym wydostaniem się poza teren nieruchomości. Wymogi określone w zdaniu pierwszym nie dotyczą utrzymywania pszczół miodnych.

3. Utrzymywanie zwierząt gospodarskich nie może powodować uciążliwości, w tym zapachowych dla innych użytkowników nieruchomości lub użytkowników nieruchomości sąsiednich, nie może również obniżać standardów sanitarnych.

4. Koniowate, bydło, jeleniowate, świnie, owce i pszczoły mogą być utrzymywane na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej oddalonych od granic osiedli mieszkaniowych nie mniej niż 1000 m.

5. Konie przeznaczone do celów terapeutycznych, rekreacyjnych i służbowych wyłącza się z obowiązku ust. 4.

6. Na terenach wyłączonych z produkcji rolnej zwierzęta gospodarskie mogą być utrzymywane na prywatnych posesjach jedynie dla potrzeb własnego gospodarstwa domowego.

§28.

1. Na obszarach wyłączonych z produkcji rolniczej zakazuje się utrzymywania zwierząt gospodarskich:

1) na terenie osiedli o zabudowie powyżej dwóch kondygnacji naziemnych,

2) w budynkach wielorodzinnych,

3) na nieruchomościach zabudowy jednorodzinnej o powierzchni poniżej 1000 m 2 .

2. Wprowadza się bezwzględny zakaz utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej w miejscowościach nadmorskich - Rowy, Orzechowo, Poddąbie i Osiedle Przewłoka.

§29.

Właściciel lub użytkownik zwierząt gospodarskich wykorzystywanych do wykonywania usług przewozowych i rekreacyjnych oraz terapeutycznych zobowiązany jest do usuwania odchodów zwierzęcych, resztek karmy lub ściółki pozostawionych na ulicach, placach i w innych miejscach publicznych.

Rozdział 9.
Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji i terminy jej przeprowadzenia

§30.

1. Obowiązkowej deratyzacji podlegają nieruchomości zabudowane na całym obszarze Gminy Ustka.

2. Termin przeprowadzenia akcji deratyzacji ustala się od 1 do 31 października każdego roku oraz każdorazowo w przypadku wystąpienia populacji gryzoni na terenie nieruchomości.

§31.

1. Do obowiązków właściciela nieruchomości w zakresie deratyzacji należy w szczególności:

1) powiadomienie mieszkańców o terminach prowadzonej akcji deratyzacji; wywieszenie znaków ostrzegawczych; poinstruowanie mieszkańców o obowiązkach i sposobie postępowania w trakcie trwania akcji,

2) trzymanie w zamknięciu zwierząt domowych, pouczanie dzieci o skutkach zatrucia i nie pozostawiania ich bez opieki.

2. Wszyscy właściciele nieruchomości zobowiązani są do wykonania deratyzacji na terenie nieruchomości poprzez zlecenie tych czynności specjalistycznym firmom deratyzacyjnym, w terminie okreslonym w §30 ust. 2 niniejszego regulaminu.

3. Całkowity koszt przeprowadzenia akcji deratyzacji ponosi właściciel nieruchomości.

Rozdział 10.
Kontrola.

§32.

Kontrolę nad przestrzeganiem zasad określonych niniejszym Regulaminem oraz w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 391) sprawuje Wójt, stosownie do przepisów określonych w rozdziale 4c cytowanej ustawy.

Rozdział 11.
Postanowienia końcowe

§33.

Tracą moc uchwały:

1) Nr XXXII/339/2006 Rady Gminy Ustka z dnia 25 stycznia 2006 roku w sprawie uchwalenia "Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ustka".

2) Nr XXXIII/390/2009 Rady Gminy Ustka z dnia 30 grudnia 2009 roku w sprawie zmiany uchwały Nr XXXII/339/2006 Rady Gminy Ustka z dnia 25 stycznia 2006 roku w sprawie uchwalenia "Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ustka".

3) Nr VII.74.2011 Rady Gminy Ustka z dnia 20 maja 2011 roku zmieniająca uchwałę Nr XXXII/339/2006 Rady Gminy Ustka z dnia 25 stycznia 2006 roku w sprawie uchwalenia "Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ustka", zmienioną uchwałą Nr XXXIII/390/2009 Rady Gminy Ustka z dnia 30 grudnia 2009 roku.

§34.

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Ustka.

§35.

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego, nie wcześniej niż z dniem 1 lipca 2013 r.

Przewodniczący Rady


Bogdan Żabiński

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00