Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Pomorskiego rok 2013 poz. 14

Uchwała nr 112/XX/2012 Rady Gminy Trzebielino

z dnia 24 października 2012r.

w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Trzebielino

Na podstawie art. 4 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.z 2012 r. poz. 391), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Bytowie oraz art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.)
Rada Gminy w Trzebielinie
uchwala, co następuje:

§ 1. Uchwala się Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Trzebielino, stanowiący załącznik Nr 1 do uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Trzebielino.

§ 3. Traci moc uchwała Nr 214/XLIII/2006 Rady Gminy Trzebielino z dnia 27 września 2006 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Trzebielino.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego

Przewodniczący Rady


Stefania Hejna


Załącznik do Uchwały Nr 112/XX/2012
Rady Gminy Trzebielino
z dnia 24 października 2012 r.

REGULAMIN UTRZYMANIA CZYSTOŚCI I PORZĄDKU NA TERENIE GMINY TRZEBIELINO

Postanowienia ogólne

§ 1. 1. .Regulamin określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Trzebielino dotyczące:

1) wymagań w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości obejmujących:

a) prowadzenie we wskazanym zakresie selektywnego zbierania i odbierania odpadów komunalnych, w tym powstających w gospodarstwach domowych przeterminowanych leków i chemikaliów, zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlanych i rozbiórkowych oraz zużytych opon, a także odpadów zielonych,

b) uprzątanie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego,

c) mycie i naprawa pojazdów samochodowych poza myjniami i warsztatami naprawczymi;

2) rodzaju i minimalnej pojemności pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunków rozmieszczania tych pojemników i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym;

3) częstotliwości i sposobu pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz terenów przeznaczonych do użytku publicznego;

4) innych wymagań wynikających z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami;

5) obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku;

6) wyznaczenia obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji i terminów jej przeprowadzania.

2. Regulamin obowiązuje:

1) właścicieli nieruchomości i zarządców,

2) przedsiębiorców odbierających i transportujących odpady, opróżniających zbiorniki bezodpływowe i transportujących nieczystości ciekłe, prowadzących odzysk i unieszkodliwianie odpadów komunalnych,

3) mieszkańców i osoby przebywające czasowo.

Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości

§ 2. Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie nieruchomości w należytym stanie sanitarno - porządkowym.

§ 3. 1. Właściciele nieruchomości obowiązani są do prowadzenia selektywnego zbierania, a odbierający odpady do odbierania następujących rodzajów odpadów:

1) niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, z zastrzeżeniem pkt 2-13,

2) przeterminowanych leków,

3) chemikaliów (odpady farb, lakierów, środków ochrony roślin),

4) zużytych baterii i akumulatorów innych niż przemysłowe i samochodowe,

5) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,

6) mebli i innych odpadów wielkogabarytowych,

7) odpadów budowlanych i rozbiórkowych,

8) zużytych opon,

9) odpadów zielonych,

10) papieru i tektury,

11) szkła,

12) tworzywa sztucznego,

13) metali i odpadów wielomateriałowych.

2. Odpady, o których mowa w ust. 1, właściciele nieruchomości obowiązani są zbierać i gromadzić z chwilą ich powstania, uprzednio poddając je segregacji.

3. Przeterminowane leki należy umieszczać w przeznaczonych do tego celu i specjalnie oznakowanych pojemnikach, znajdujących się na terenie apteki. Pojemniki te powinny mieć odpowiednią konstrukcję, zabezpieczającą przed przeciekaniem i uniemożliwiającą dostęp do ich zawartości przypadkowym osobom.

4. Chemikalia, w szczególności farby, lakiery, środki ochrony roślin należy przekazywać do punktów handlowych prowadzących sprzedaż bądź do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK).

5. Zużyte baterie i akumulatory inne niż przemysłowe i samochodowe należy umieszczać w przeznaczonych do tego celu i specjalnie oznakowanych pojemnikach znajdujących się na terenie placówek oświatowych i obiektów użyteczności publicznej.

6. Akumulatory przemysłowe i samochodowe należy dostarczać do placówek handlowych i usługowych prowadzących ich sprzedaż bądź wymianę.

7. Papier i tekturę, szkło, tworzywo sztuczne, metale i odpady wielomateriałowe należy umieszczać w przeznaczonych do tego celu i specjalnie oznakowanych pojemnikach zlokalizowanych na terenie Gminy.

8. Dopuszcza się umieszczenie metali i odpadów wielomateriałowych w pojemnikach, przeznaczonych na gromadzenie tworzyw sztucznych.

9. Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny powinien być przekazywany do punktów zbiórki lub wystawiany przed teren nieruchomości, z której pochodzi w terminach wyznaczonych przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne.

10. Meble i inne odpady wielkogabarytowe powinny być gromadzone w miejscu i czasie wskazanym przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne.

11. Odpady zielone należy gromadzić bezpośrednio na terenie nieruchomości, na której one powstały i przekazywać do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych. Dopuszcza się: zbieranie i gromadzenie na przydomowych kompostownikach odpadów zielonych powstających na terenie nieruchomości (usunięte chwasty, liście, skoszona trawa, gałęzie drzew i krzewów) spełnia wymóg selektywnego zbierania odpadów zielonych.

12. Odpady budowlane i rozbiórkowe należy przekazywać przedsiębior cy odbierającemu odpady lub do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) w ilości do 2 m 3 /rok.

13. Dopuszcza się przekazanie zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, leków, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlanych i rozbiórkowych, zużytych opon oraz akumulatorów przemysłowych i samochodowych powstałych w gospodarstwie domowym do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK).

Wymagania w zakresie uprzątania błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego

§ 4. 1. Właściciele nieruchomości obowiązani są do uprzątnięcia błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników służących do użytku publicznego położonych na terenie oraz wzdłuż ich nieruchomości niezwłocznie po ustaniu opadu deszczu, śniegu lub gradu. Przez chodnik położony wzdłuż nieruchomości rozumie się chodnik, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 4 ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r., poz. 391).

2. Ust. 1 nie dotyczy chodników, na których dopuszczone jest parkowanie pojazdów samochodowych, oraz przystanków komunikacyjnych.

3. Błoto, śnieg i lód uprzątnięte z chodników położonych wzdłuż nieruchomości należy gromadzić na skraju chodnika od strony jezdni, w sposób niestwarzający zagrożenia dla bezpieczeństwa przechodniów i pojazdów oraz nieutrudniający ruchu z zachowaniem możliwości odpływu wody do kanalizacji, w sposób niezagrażający istniejącej zieleni.

4. Błoto, śnieg i lód uprzątnięty z przystanków komunikacyjnych oraz ulic należy gromadzić przy krawędzi jezdni poza terenem przystanku komunikacyjnego w sposób nieutrudniający ruchu oraz zatrzymywania się pojazdów, wysiadania i wsiadania pasażerów.

Wymagania w zakresie mycia i naprawy pojazdów samochodowych poza myjniami samochodowymi i warsztatami

§ 5. 1. Mycie i naprawy pojazdów samochodowych poza myjniami i warsztatami naprawczymi może odbywać się na terenie nieruchomości nie służących do użytku publicznego, wyłącznie w miejscach wyznaczonych przez właściciela, wyposażonych w doprowadzenie wody, posiadających twardą nawierzchnię ze spadkiem zapewniającym spływ ścieków do wpustów kanalizacji sanitarnej lub do zbiorników bezodpływowych, za pośrednictwem osadnika błota i łapacza oleju.

2. Zakazuje się odprowadzania ścieków powstałych w związku z myciem lub naprawami pojazdów samochodowych poza myjniami i warsztatami naprawczymi bezpośrednio do ziemi, zbiorników wodnych lub kanalizacji deszczowej.

3. Zakazuje się wykonywania poza warsztatami naprawczymi napraw pojazdów samochodowych związanych z wymianą oleju silnikowego, oleju skrzyni biegów lub płynów chłodniczych lub hamulcowych oraz prac lakierniczych.

Rodzaje i minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości, na drogach publicznych oraz warunki rozmieszczenia tych pojemników i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym

§ 6. 1. W celu realizacji obowiązku utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości zlokalizowanych na terenie Gminy Trzebielino stosować należy:

1) worki o minimalnej pojemności 35 litrów wykonane z folii polietylenowych LDPE lub HDPE o grubości dostosowanej do ilości i rodzaju odpadów, uniemożliwiającej rozerwanie się worka,

2) worki o minimalnej pojemności 500 litrów wykonane z tkaniny foliowanej lub niefoliowanej - do zbierania odpadów budowlanych i rozbiórkowych,

3) pojemniki o pojemności co najmniej 80 litrów wykonane z tworzywa sztucznego lub z metalu,

2. Pojemniki do gromadzenia odpadów określonych w § 3 ust. 1 pkt 10, 11, 12, i 13 powinny być utrzymane w kolorze:

1) zielonym, w zakresie obejmującym pojemniki do gromadzenia szkła kolorowego,

2) białym, zakresie obejmującym pojemniki do gromadzenia szkła białego,

3) niebieskim, w zakresie obejmującym pojemniki do gromadzenia papieru, metali i opakowań wielomateriałowych,

4) żółtym, w zakresie obejmującym pojemniki do gromadzenia tworzyw sztucznych,

3. Pojemniki, o których mowa w ust. 1 pkt 3, powinny posiadać konstrukcję umożliwiającą ich opróżnianie grzebieniowym, widłowym lub hakowym mechanizmem załadowczym pojazdów przeznaczonych do odbioru odpadów.

4. Na pojemnikach o których mowa w ust. 2, umieszcza się w widocznym miejscu napis:

1) "SZKŁO KOLOROWE" - w przypadku pojemnika na odpady określonego w ust. 2 pkt 1,

2) "SZKŁO BIAŁE"- w przypadku pojemnika na odpady określonego w ust. 2 pkt 2,

3) "PAPIER" - w przypadku pojemnika na odpady określonego w ust. 2 pkt 3,

4) "TWORZYWA SZTUCZNE" - w przypadku pojemnika na odpady określonego w ust. 2 pkt 4.

6. Zbieranie komunalnych odpadów zmieszanych następuje w pojemnikach, o których mowa w ust. 1 pkt 3.

6. Do zbierania okresowo zwiększonej ilości odpadów komunalnych zmieszanych, oprócz pojemników lub kontenerów, mogą być używane worki o minimalnej pojemności 35 l.

§ 7. 1. Do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych na ulicach i publicznych terenach zieleni należy używać koszy ulicznych o minimalnej pojemności 30 l.

2. Do zbierania psich i kocich odchodów na ulicach i publicznych terenach zieleni należy używać koszy ulicznych o minimalnej pojemności 10 l.

§ 8. Kosze uliczne powinny być rozmieszczone według następujących zasad:

1) powinny być umieszczone przy budynkach użyteczności publicznej, na terenach zieleni, placach zabaw,

2) każdy przystanek komunikacyjny powinien być wyposażony w kosz;

§ 9. Pojemniki, kontenery na odpady należy ustawiać w miejscu dostępnym dla pracowników podmiotu prowadzącego działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych bez konieczności otwierania wejścia na teren nieruchomości. Jeżeli nie ma takiej możliwości właściciel nieruchomości jest zobowiązany umożliwić wjazd na teren nieruchomości albo wystawić pojemniki, kontenery lub worki przed wejściem na teren nieruchomości, na chodnik.

§ 10. Właściciel nieruchomości jest obowiązany zapewnić swobodny dojazd pojazdu asenizacyjnego do zbiornika bezodpływowego na nieczystości ciekłe lub oczyszczalni przydomowej w celu ich opróżnienia.

§ 11. 1. Odpadów komunalnych należy pozbywać się z terenu nieruchomości niezamieszkałej za pośrednictwem podmiotu posiadającego wpis do rejestru działalności regulowanej przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości prowadzącego działalność w zakresie odbierania odpadów od właścicieli nieruchomości.

2. Nieczystości ciekłych należy pozbywać się z nieruchomości za pośrednictwem podmiotu posiadającego zezwolenie na prowadzenie o działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.

§ 12. 1. Pojemniki i kontenery przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych muszą być szczelne oraz wyposażone w zamknięcia.

2. Pojemniki i kontenery do zbierania odpadów należy poddawać dezynfekcji co najmniej 4 razy w okresie od czerwca do września.

Częstotliwość i sposoby pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości

§ 13. 1. Częstotliwość pozbywania się komunalnych odpadów zmieszanych z nieruchomości winna być dostosowana do ilości powstających na niej odpadów.

2. Częstotliwość pozbywania się poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych z terenów zamieszkałych nieruchomości jednorodzinnych i wielorodzinnych określa poniższa tabela:

Rodzaj odpadu

Nieruchomości zamieszkałe

Nieruchomości niezamieszkałe

komunalne odpady zmieszane

co najmniej 1 raz w miesiącu

co najmniej 1 raz w miesiącu

Szkło, papier, metale,opakowania wielomateriałowe, tworzywa sztuczne

• po wypełnieniu poszczególnych pojemników, nie rzadziej niż raz w miesiącu,

• w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu przekazać do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK)

• po wypełnieniu poszczególnych pojemników, nie rzadziej niż raz w miesiącu,

• w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu przekazać do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK)

zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny

• co najmniej raz w roku,

• w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu przekazać do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK), Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) lub podmiotowi zbierającemu zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny;

• w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu przekazać, Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych lub podmiotowi zbierającemu zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny;

meble i inne odpady wielkogabarytowe

• 1 raz w roku,

• w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu przekazać do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK)

• co najmniej 1 raz w roku,

• w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu przekazać do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK)

zużyte opony

w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu przekazać do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK)

• w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu przekazać do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK)

przeterminowane leki

w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu przekazywać do apteki lub do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK)

w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu przekazywać do apteki lub Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK)

chemikalia i inne odpady niebezpieczne

w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu przekazywać do przedsiębiorcy odbierającemu odpady lub Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK)

w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu przekazać do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK))

zużyte baterie i akumulatory

w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu przekazywać do punktów zbiórki zlokalizowanych na terenie placówek oświaty i obiektów użyteczności publicznej lub do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK)

w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu przekazywać do punktów zbiórki zlokalizowanych na terenie placówek oświaty i obiektów użyteczności publicznej lub do Regionalnej Instalacji do przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK)

odpady zielone

w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu przekazywać do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) lub do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych, lub Wodociągi Słupsk

w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu przekazywać do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) lub Wodociągi Słupsk

odpady budowlane i rozbiórkowe

w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu przekazywać do przedsiębiorcy odbierającemu odpady lub Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK)

w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu przekazywać do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK)

3. 1) Właściciele nieruchomości obowiązani są do pozbywania się nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości w sposób systematyczny, niedopuszczający do przepełnienia się urządzeń do gromadzenia nieczystości ciekłych, gwarantujący zachowanie czystości i porządku na nieruchomości. Może tego dokonywać Przedsiębiorcą posiadającym zezwolenie Wójta Gminy Trzebielino na opróżnianie zbiorników bezodpływowych, a w przypadku kontroli okazania dowodów uiszczenia opłaty za te usługi. Wykaz przedsiębiorców, o których mowa wyżej udostępnia się na stronie internetowej Urzędu Gminy Trzebielino oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu.

2) Nieczystości ciekłe z nieruchomości należy odbierać przy użyciu pojazdu asenizacyjnego.

3) Pojemność zbiornika bezodpływowego powinna być dostosowana do potrzeb osób zamieszkujących na terenie nieruchomości i ilości wytwarzanych nieczystości ciekłych.

4) Nieczystości ciekłe odebrane z terenu nieruchomości przez przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie Wójta Gminy Trzebielino na opróżnianie zbiorników bezodpływowych są następnie przekazywane do stacji zlewnej na terenie oczyszczalni ścieków w Zielinie.

§ 14. Właściciele nieruchomości, na których powstają odpady komunalne, a nie zamieszkują mieszkańcy , zobowiązani są do pozbywania się odpadów w sposób określony w § 13, przy czym przekazywanie odpadów następuje na podstawie indywidualnej umowy zawartej pomiędzy właścicielem nieruchomości a przedsiębiorcą wpisanym do rejestru działalności regulowanej. Częstotliwość opróżniania pojemników winna być realizowana w sposób niedopuszczający do ich przepełnienia w wyniku którego odpady będą wydostawały się poza pojemnik.

§ 15. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do pozbywania się z terenu nieruchomości zwłok padłych zwierząt w sposób obejmujący przekazanie zwłok zwierzęcia przedsiębiorcy prowadzącemu działalność gospodarczą w zakresie odbioru odpadów lub posiadającemu zezwolenie na transport tego typu odpadów albo zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie prowadzenia grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części, na podstawie indywidualnej umowy zawartej pomiędzy właścicielem nieruchomości a tym przedsiębiorcą.

§ 16. Kosze uliczne należy opróżniać z częstotliwością zapewniającą niedopuszczenie do ich przepełnienia.

§ 17.

Inne wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami

1. Gmina Trzebielino należy do Północno-Zachodniego Regionu Gospodarki Komunalnej.

2. Dla Regionu Północno-Zachodniego przypisane są Regionalne Instalacje do Przetwarzania Odpadów Komunalnych tj:

1) Zakład Zagospodarowania Odpadów Bierkowo,

2) Zakład Zagospodarowania Odpadów Sierzno,

3) Wodociągi Słupsk - kompostownia osadów ściekowych (zagospodarowanie odpadów zielonych).

Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mające na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku

§ 18. 1. W miejscach przeznaczonych do wspólnego użytku psy i inne zwierzęta domowe mogą przebywać wyłącznie pod nadzorem osoby, która jest zdolna do sprawowania kontroli nad zachowaniem się zwierzęcia, przy zachowaniu następujących warunków, z zastrzeżeniem ust. 2:

1) psa należy prowadzić na smyczy;

2) zwolnienie psa ze smyczy jest dozwolone na terenie wybiegów dla psów i w miejscach mało uczęszczanych przez ludzi, jeżeli osoba, pod nadzorem której pies przebywa ma możliwość sprawowania nad nim bezpośredniej kontroli, oznaczającej właściwą reakcję psa na komendę opiekuna w każdej sytuacji.

2. Pies rasy uznawanej za agresywną może przebywać w miejscu przeznaczonym do wspólnego użytku wyłącznie pod nadzorem osoby pełnoletniej w rozumieniu art. 10 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r., Nr 16, poz. 93 ze zm.) oraz ponadto musi być prowadzony na smyczy i w kagańcu. Nie jest dozwolone zwolnienie takiego psa ze smyczy w miejscu przeznaczonym do wspólnego użytku, nie wyłączając miejsc mało uczęszczanych przez ludzi.

3. Jednak dozwolone jest zwolnienie psa rasy uznawanej za agresywną ze smyczy na terenie wybiegów dla psów.

§ 19. Osoba, z którą zwierzę domowe przebywa w miejscu przeznaczonym do wspólnego użytku, w szczególności takim jak droga, chodnik, park i inny teren zieleni, zobowiązana jest do niezwłocznego usunięcia zanieczyszczeń spowodowanych przez zwierzę. Dotyczy to zwłaszcza odchodów psich i kocich.

§ 20. 1. Zabrania się wprowadzania psów i innych zwierząt domowych:

1) na teren placów zabaw oraz piaskownic dla dzieci, boisk szkolnych i ogródków przedszkolnych,

2) do pomieszczeń użyteczności publicznej,

3) na obiekty sportowe.

2. Zakaz, o którym mowa w ust. 1, nie dotyczy:

1) obiektów przeznaczonych dla zwierząt, jak lecznice,

2) wystaw zwierząt,

3) psów towarzyszących dla osób niewidomych, niedowidzących i niesłyszących,

4) psów opiekunów.

Wymagania dotyczące utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej, w tym zakaz ich utrzymywania na poszczególnych obszarach lub w poszczególnych nieruchomościach

§ 21. Powstające podczas utrzymywania zwierząt gospodarskich odpady i nieczystości ciekłe należy gromadzić i usuwać z terenu nieruchomości tak, aby nie powodowały zanieczyszczenia powierzchni ziemi, wód powierzchniowych i podziemnych, ani powietrza.

Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji i terminy ich przeprowadzania

§ 22. 1. Właściciele nieruchomości obowiązani są do wykonania deratyzacji na terenie nieruchomości w terminie wskazanym przez Wójta Gminy Trzebielino.

2. Deratyzacja na terenie całej gminy może być przeprowadzona w następujących terminach: od 15 marca do 15 kwietnia oraz 15 września do 15 października każdego roku

3. O terminie przeprowadzenia deratyzacji Gmina informuje mieszkańców za pośrednictwem obwieszczenia wywieszonego na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Trzebielino, na tablicach ogłoszeń zlokalizowanych w poszczególnych sołectwach oraz na stronie internetowej Urzędu Gminy Trzebielino.

4. Całkowity koszt przeprowadzenia deratyzacji ponosi właściciel nieruchomości.

5. W przypadku masowego wystąpienia gryzoni Wójt Gminy Trzebielino może ogłosić przeprowadzenie deratyzacji w każdym innym terminie niż wskazane w ust. 2

§ 23. 1. Do przeprowadzenia deratyzacji obowiązani są właściciele nieruchomości, którzy przeprowadzają deratyzację przy pomocy specjalistycznego zakładu deratyzacyjnego lub we własnym zakresie.

2. W przypadku pojawienia się na terenie nieruchomości gryzoni, właściciel nieruchomości jest obowiązany do niezwłocznego przeprowadzenia dodatkowej deratyzacji na obszarze swojej nieruchomości.

Przepisy końcowe

§ 24. Zmiany regulaminu mogą nastąpić w trybie i na zasadach dotyczących jego uchwalenia.

Przewodniczący Rady


Stefania Hejna

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00