Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Pomorskiego rok 2013 poz. 11

Uchwała nr XXIX/253/2012 Rady Miasta Ustka

z dnia 29 listopada 2012r.

w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasto Ustka

w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasto Ustka.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2012 r., poz. 391) po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Słupsku

Rada Miasta Ustka uchwala, co następuje:

§ 1.

Uchwala się regulamin utrzymania czystości i porządku w Gminie Miasto Ustka w brzmieniu jak w załączniku do niniejszej uchwały.

§ 2.

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Ustka.

§ 3.

Traci moc uchwała Nr XI / 83 / 2007 Rady Miasta Ustka z dnia 30 sierpnia 2007 roku w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasto Ustka oraz uchwały zmieniające: uchwała Rady Miasta Ustka Nr XLI/332/2009 z dnia 17 grudnia 2009 roku w sprawie zmiany regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasto Ustka oraz uchwała Rady Miasta Ustka Nr XLVII/408/2010 z dnia 27 maja 2010 roku w sprawie zmiany regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasto Ustka.

§ 4.

Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miasta Ustka.

§ 5.

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.

Przewodniczący Rady


mgr inż. Adam Brzóska


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXIX/253/2012
Rady Miasta Ustka
z dnia 29 listopada 2012 r.

REGULAMIN UTRZYMANIA CZYSTOŚCI I PORZĄDKU NA TERENIE GMINY MIASTO USTKA

SPIS TREŚCI

ROZDZIAŁ I: Postanowienia ogólne.

ROZDZIAŁ II: Wymagania w zakresie utrzymania porządku i czystości na terenach nieruchomości.

ROZDZIAŁ III : Rodzaje i minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych oraz warunki rozmieszczania tych pojemników i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym.

ROZDZIAŁ IV: Częstotliwość i sposoby pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz terenów przeznaczonych do użytku publicznego.

ROZDZIAŁ V: Inne wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami.

ROZDZIAŁ VI: Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mające na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku.

ROZDZIAŁ VII: Wymagania utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej

ROZDZIAŁ VIII: Obszary obowiązkowej deratyzacji i terminy jej przeprowadzenia.

ROZDZIAŁ IX: Postanowienia końcowe.

Rozdział 1.
Postanowienia ogólne

§ 1.

1. Ilekroć w uchwale jest mowa:

a) ustawie u. c. p. g. - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. Z 2012 r., poz. 391 z późn. zm.),

b) ustawie o odpadach - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 27 kwietnia 2001 roku o odpadach (tj. Dz. U. z 2010, Nr 185, poz 1243 z późn. zm.),

c) nieczystościach ciekłych - rozumie się przez to ścieki gromadzone w rozumieniu przepisów ustawy u. c. p. g.,

d) odpadach komunalnych - rozumie się przez to odpady komunalne w rozumieniu przepisów ustawy o odpadach,

e) stacjach zlewnych - rozumie się przez to instalacje i urządzenia w rozumieniu ustawy u. c. p. g

f) właścicielach nieruchomości - rozumie się przez to osoby dysponujące nieruchomością w rozumieniu ustawy u. c. p. g.,

g) zbiornikach bezodpływowych - rozumie się przez to instalacje i urządzenia rozumieniu ustawy u. c. p. g.,

h) odpadach zielonych - rozumie się przez to odpady w rozumieniu ustawy o odpadach,

i) zwierzętach domowych - rozumie się przez to zwierzęta utrzymywane w celach hobbystycznych w obrębie posesji (podwórza, ogrody itp.) i mieszkaniach,

j) zwierzętach hodowlanych (gospodarskich) - rozumie się przez to zwierzęta utrzymywane w celach zarobkowych (produkcyjnych),

k) przedsiębiorstwie wywozowym - należy przez to rozumieć przedsiębiorstwo upoważnione, w rozumieniu przepisów u. c. p. g. do świadczenia usług w zakresie zbiórki i transportu odpadów komunalnych lub opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych wybrane przez gminę,

l) nieruchomościach służących do użytku publicznego i obsługi ludności - należy przez to rozumieć w szczególności: urzędy administracji, zakłady opieki zdrowotnej i opieki społecznej, szkoły i placówki w rozumieniu przepisów o systemie oświaty, placówki kulturalno-oświatowe, obiekty handlowo-usługowe, restauracje, hotele itp.,

m) regulaminie utrzymania czystości i porządku w gminie - należy przez to rozumieć niniejszy regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasto Ustka,

n) mieszkańcu - należy przez to rozumieć osobę, której miejscem zamieszkania jest Gmina Miasto Ustka, zgodnie z art. 25 kodeksu cywilnego.

2. Pojęcia inne od zdefiniowanych w ust. 1 pkt a - n są zgodne z przepisami ustaw, o których mowa w ust. 1 pkt a i b.

§ 2.

Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasto Ustka określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasto Ustka dotyczące:

1) wymagań w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości obejmujących:

a) prowadzenie we wskazanym zakresie selektywnego zbierania i odbierania odpadów komunalnych, w tym powstających w gospodarstwach domowych przeterminowanych leków i chemikaliów, zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlanych i rozbiórkowych oraz zużytych opon, a także odpadów zielonych,

b) uprzątanie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służącej do użytku publicznego,

c) mycie i naprawy pojazdów samochodowych poza myjniami i warsztatami naprawczymi,

2) rodzaju i minimalnej pojemności pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunków rozmieszczenia tych pojemników i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym, przy uwzględnieniu:

a) średniej ilości odpadów komunalnych wytwarzanych w gospodarstwach domowych bądź w innych źródłach,

b) liczby osób korzystających z tych pojemników,

3) częstotliwości i sposobu pozbywania się odpadów komunalnych oraz nieczystości ciekłych

z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego,

4) innych wymagań wynikających z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami,

5) obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku,

6) wymagań utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej, w tym także zakazu ich utrzymywania na określonych obszarach lub w poszczególnych nieruchomościach,

7) wyznaczania obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji i terminów jej przeprowadzenia.

§ 3.

1. Zasady ujęte w regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasto Ustka obowiązują:

a) właścicieli nieruchomości,

b) wykonawców robót budowlanych,

c) kierowników budynków użyteczności publicznej,

d) jednostki użytkujące tereny komunikacji publicznej,

2. Jeżeli nieruchomość jest zabudowana budynkami wielolokalowymi, w których ustanowiono odrębną własność lokali, obowiązki właściciela nieruchomości obciążają osoby sprawujące zarząd nieruchomością wspólną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 24 czerwca 1994 roku o własności lokali (tj. Dz. U. z 2000 r. Nr 80, poz. 903 z późn. zm.) lub właścicieli lokali, jeżeli zarząd nie został wybrany.

Rozdział 2.
Wymagania w zakresie utrzymania porządku i czystości na terenach nieruchomości

1. Właściciele nieruchomości obowiązani są do utrzymania na jej terenie czystości, porządku oraz należytego stanu sanitarno- higienicznego.

2 Właściciele nieruchomości obowiązani są do zbierania, a przedsiębiorstwo wywozowe do odbierania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych

3. Właściciele nieruchomości obowiązani są do selektywnego zbierania, a przedsiębiorstwo wywozowe do odbierania w sposób selektywny następujących rodzajów odpadów:

a) przeterminowanych leków,

b) zużytych baterii i akumulatorów,

c) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,

d) mebli i innych odpadów wielkogabarytowych,

e) odpadów budowlanych i rozbiórkowych,

f) zużytych opon,

g) odpadów zielonych,

h) papieru i tektury,

i) szkła bezbarwnego,

j) szkła kolorowego,

k) tworzywa sztucznego,

l) tworzywa sztucznego typu plastik przemysłowo-gospodarczy,

m) metali,

n) odpadów wielomateriałowych typu TETROPACK.

4. Odpady, o których mowa w ust. 2, właściciele nieruchomości obowiązani są zbierać i gromadzić oddzielnie od selektywnie gromadzonych odpadów określonych w ust. 3.

5. Odpady, o których mowa w ust. 3, właściciele nieruchomości obowiązani są zbierać i gromadzić w sposób selektywny w momencie ich powstania.

6. Właściciele nieruchomości prowadzący działalność gospodarczą, w wyniku której powstają odpady inne niż komunalne, są obowiązani do ich selektywnego zbierania- np. odpady medyczne, weterynaryjne- i postępowania z nimi zgodnie z zasadami przewidzianymi w ustawie o odpadach.

7. Wyselekcjonowane frakcje odpadów nadające się do odzysku i dalszego wykorzystania należy umieszczać odrębnie w przeznaczonych do tego celu i specjalnie oznakowanych pojemnikach do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, rozmieszczonych na terenie Gminy Miasto Ustka.

8. Odpady kuchenne ulegające biodegradacji należy gromadzić odrębnie.

9. Odpady zielone powstające na terenie nieruchomości w wyniku pielęgnacji zieleni (usunięte chwasty, wygrabione liście, skoszona trawa, wycięte gałęzie drzew, przycięte krzewy, itp.) w przypadku braku możliwości ich kompostowania na miejscu przez właściciela nieruchomości podlegają obowiązkowo wywozowi tych odpadów do kompostowni na wysypisko odpadów.

10. Zabrania się umieszczania zmieszanych odpadów komunalnych w pojemnikach przeznaczonych do zbiórki selektywnej.

11. Odpady określone w ustępie 3 odbierane są w sposób gwarantujący ich niezmieszanie z innymi rodzajami odpadów zbieranych selektywnie.

12. Nieczystości ciekłe, w przypadku braku kanalizacji, należy gromadzić w szczelnym zbiorniku bezodpływowym okresowo opróżnianym lub odprowadzić do przydomowej oczyszczalni ścieków. W/w instalacje winny spełniać wymogi określone w przepisach odrębnych.

§ 5.

Obowiązek utrzymania czystości, porządku oraz należytego stanu sanitarno- higienicznego powinien być realizowany w szczególności przez:

a) oznaczenie nieruchomości przez umieszczenie w odpowiednim miejscu czytelnych tabliczek informacyjnych z numerem porządkowym nieruchomości,

b) usuwanie zanieczyszczeń z powierzchni nieruchomości (podwórza, przejścia, bramy, zieleńce, itp.) oraz z chodników położonych wzdłuż nieruchomości bezpośrednio do nich przyległych,

c) usuwanie zanieczyszczeń (zamiatanie, zmywanie, zbieranie) z części przeznaczonych do wspólnego użytku w budynkach wielolokalowych, np. korytarze, klatki schodowe, strych itp.,

d) pielęgnowanie zieleńców i kwietników (koszenie i grabienie trawników, odchwaszczanie),

e) usuwanie suchych drzew i krzewów - po przednim uzyskaniu stosownej decyzji administracyjnej Burmistrza Miasta Ustka,

f) utrzymanie we właściwym stanie technicznym i estetycznym elewacji obiektów budowlanych i ogrodzeń nieruchomości,

g) utrzymanie w stanie wolnym od zaśmiecenia wód powierzchniowych i ich najbliższego otoczenia,

h) utrzymanie nieruchomości niezabudowanych, a przeznaczonych pod zabudowę lub niezagospodarowanych w inny sposób, w stanie wolnym od zachwaszczenia,

i) niszczenie, a w szczególności niedopuszczenie do rozsiewu chwastu o nazwie Barszcz Sosnowskiego.

§ 6.

1. Właściciele nieruchomości, na których znajdują się tereny lub obiekty służące do użytku publicznego, działalności gospodarczej, handlowej, usługowej itp. mają obowiązek ustawienia na tych terenach lub w obiektach pojemników na odpady i ich opróżnianie z częstotliwością zapobiegającą przepełnieniu.

2. Obowiązek określony w ustępie 1 dotyczy także zarządzającego drogą publiczną, znajdującą się na obszarze zabudowanym w rozumieniu przepisów ustawy z 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tj. Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm.) oraz w odniesieniu do przystanków komunikacji publicznej - przedsiębiorców korzystających z takich przystanków.

3. Organizator imprezy masowej zobowiązany jest do:

a) wyposażenia miejsca, w którym odbywa się impreza w odpowiednią ilość pojemników na odpady stałe,

b) zapewnienie odpowiedniej liczby toalet,

c) oczyszczenie terenu bezpośrednio po zakończeniu imprezy i terenów przyległych (jeśli zachodzi taka potrzeba) nie później niż w terminie 12 godzin od momentu zakończenia imprezy.

§ 7.

1. Właściciele nieruchomości obowiązani są do uprzątnięcia błota, śniegu, lodu oraz innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomość.

2. Uprzątnięcie błota, śniegu, lodu oraz innych zanieczyszczeń polega na usunięciu ich w miejsca niepowodujące zakłóceń w ruchu pieszym i pojazdów, umożliwiając ich zebranie przez przedsiębiorstwo wywozowe.

3. W przypadku nieusunięcia błota, śniegu, lodu lub innych zanieczyszczeń właściciele nieruchomości obowiązani są do podjęcia działań likwidujących lub co najmniej ograniczających śliskość chodnika za pomocą piasku lub innym stosownym środkiem nie działającym szkodliwie na tereny zieleni oraz drzewa.

4. Właściciele nieruchomości nie są obowiązani do uprzątnięcia chodnika, na którym jest dopuszczony płatny postój lub parkowanie pojazdów samochodowych.

§ 8.

Na nieruchomościach lub ich częściach takich, jak chodniki, podwórka, zieleńce, lasy itp. zabrania się:

a) dokonywania wymiany olejów, płynów, wykonywania napraw blacharsko- lakierniczych oraz konserwacji poza obiektami (warsztat samochodowy) do tej czynności przeznaczonymi tzn. posiadającymi stosowne zezwolenie,

b) spalania wszelkich odpadów- zarówno w budynkach jak i poza nimi,

c) malowania, np. graffiti poza wytyczonymi do tego celu ścianami,

d) umieszczania afiszy, reklam, nekrologów i ogłoszeń w miejscach do tego nie przeznaczonych,

e) niszczenia i uszkadzania obiektów małej architektury, trawników i zieleńców, urządzeń wyposażenia placów zabaw, urządzeń do zbierania odpadów, obiektów przeznaczonych do umieszczania reklam i ogłoszeń, urządzeń stanowiących elementy infrastruktury komunalnej,

f) umieszczania w pojemnikach i kontenerach na odpady: śniegu, lodu, żużlu i gorącego popiołu oraz odpadów wielkogabarytowych oraz odpadów niebezpiecznych, żrących i wybuchowych.

Rozdział 3.
Rodzaje i minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów
komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych oraz warunki
rozmieszczenia tych pojemników i ich utrzymania w odpowiednim stanie
sanitarnym, porządkowym i technicznym.

§ 9.

1. Do zbierania odpadów komunalnych na nieruchomości przeznacza się znormalizowane pojemniki na odpady.

2. Ustala się następujące rodzaje pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych:

a) pojemniki na odpady o pojemności 60 litrów (L),

b) pojemniki na odpady o pojemności 110 L,

c) pojemniki na odpady o pojemności 120 L,

d) pojemniki na odpady o pojemności 240 L,

e) pojemniki na odpady o pojemności 380 L,

f) pojemniki na odpady o pojemności 1100 L,

g) kontenery KP 5 o pojemności 5 m3,

h) kontenery KP 7 o pojemności 7 m3,

i) konteneryKP 10 o pojemności 10 m3,

j) pojemniki z tworzywa sztucznego oznaczone odpowiednimi kolorami w stosunku do każdego rodzaju odpadu selektywnie zbieranego, o rozmiarach 30, 60, 90, 120, 1500, 2500, 3000, 3500 L,

k) kosze uliczne o pojemności od 20 do 70 L,

l) inne pojemniki i kontenery.

3. Do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych służą pojemniki na odpady zlokalizowane w miejscach publicznych i mające przypisane kolory do rodzaju odpadów:

a) kolor zielony - przeznaczony na odpady zielone, ulegające biodegradacji,

b) kolor żółty - przeznaczony na tworzywa sztuczne,

c) kolor niebieski - przeznaczony na papier i tekturę,

d) kolor czerwony - przeznaczony na szkło,

e) kolor czarny - przeznaczony na odpady komunalne.

§ 10.

Ustala się minimalną pojemność pojemnika przeznaczonego do zbierania na terenie nieruchomości niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych dla właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w budynkach jednorodzinnych, jeżeli z takiego pojemnika korzysta :

a) nie więcej niż dwie osoby - w rozmiarze 60 L,

b) 3 osoby - w rozmiarze 110 L,

c) 4 osoby - w rozmiarze 120 L,

d) nie mniej niż 5 osób i nie więcej niż 7 osób - w rozmiarze 240 L,

e) nie mniej niż 8 osób i nie więcej niż 11 osób - 2 pojemniki w rozmiarze 240 L,

f) nie mniej niż 12 osób i nie więcej niż 15 osób - 2 pojemniki w rozmiarze 240 L i 120 L,

g) powyżej 15 osób - stosuje się odpowiednio pojemniki przy uwzględnieniu, iż jeden mieszkaniec wytwarza 30 L odpadów komunalnych tygodniowo.

§ 11.

1. Ustala się dla właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w budynkach jednorodzinnych, minimalną pojemność pojemnika przeznaczonego do zbierania na terenie nieruchomości odpadów:

1) papieru i tektury, jeżeli z takiego pojemnika korzysta:

a) nie więcej niż dwie osoby - w rozmiarze 30 L,

b) nie mniej niż 3 osoby i nie więcej niż 4 osoby - w rozmiarze 60 L,

c) nie mniej niż 5 osób i nie więcej niż 6 osób - w rozmiarze 90 L,

d) nie mniej niż 7 osób i nie więcej niż 9 osób - w rozmiarze 120 L,

2) szkła bezbarwnego, jeżeli z takiego pojemnika korzysta:

a) nie więcej niż dwie osoby - w rozmiarze 30 L,

b) nie mniej niż 3 osoby i nie więcej niż 4 osoby - w rozmiarze 60 L,

c) nie mniej niż 5 osób i nie więcej niż 6 osób - w rozmiarze 90 L,

d) nie mniej niż 7 osób i nie więcej niż 9 osób - w rozmiarze 120 L,

3) szkła kolorowego, jeżeli z takiego pojemnika korzysta:

a) nie więcej niż dwie osoby - w rozmiarze 30 L,

b) nie mniej niż 3 osoby i nie więcej niż 4 osoby - w rozmiarze 60 L,

c) nie mniej niż 5 osób i nie więcej niż 6 osób - w rozmiarze 90 L,

d) nie mniej niż 7 osób i nie więcej niż 9 osób - w rozmiarze 120 L,

4) tworzywa sztucznego, jeżeli z takiego pojemnika korzysta:

a) nie więcej niż dwie osoby - w rozmiarze 30 L,

b) nie mniej niż 3 osoby i nie więcej niż 4 osoby - w rozmiarze 60 L,

c) nie mniej niż 5 osób i nie więcej niż 6 osób - w rozmiarze 90 L,

d) nie mniej niż 7 osób i nie więcej niż 9 osób - w rozmiarze 120 L,

5) tworzywa typu plastik przemysłowo-gospodarczy, jeżeli z takiego pojemnika korzysta:

a) nie więcej niż dwie osoby - w rozmiarze 30 L,

b) nie mniej niż 3 osoby i nie więcej niż 4 osoby - w rozmiarze 60 L,

c) nie mniej niż 5 osób i nie więcej niż 6 osób - w rozmiarze 90 L,

d) nie mniej niż 7 osób i nie więcej niż 9 osób - w rozmiarze 120 L,

6) metalu, jeżeli z takiego urządzenia korzysta:

a) nie więcej niż dwie osoby - w rozmiarze 30 L (worek),

b) nie mniej niż 3 osoby i nie więcej niż 4 osoby - w rozmiarze 60 L (worek),

c) nie mniej niż 5 osób i nie więcej niż 6 osób - w rozmiarze 90 L (worek),

d) nie mniej niż 7 osób i nie więcej niż 9 osób - w rozmiarze 120 L (worek),

7) odpadów ulegających biodegradacji wyłącznie w zakresie liści i traw (odpady zielone), jeżeli z takiego pojemnika korzysta:

a) nie więcej niż dwie osoby - w rozmiarze 30 L,

b) nie mniej niż 3 osoby i nie więcej niż 4 osoby - w rozmiarze 60 L,

c) nie mniej niż 5 osób i nie więcej niż 6 osób - w rozmiarze 90 L,

d) nie mniej niż 7 osób i nie więcej niż 9 osób - w rozmiarze 120 L,

8) odpadów z remontu, niezależnie od liczby osób korzystających - pojemnik o rozmiarze co najmniej 1500 L.

9) powyżej 9 osób - stosuje się odpowiednio sumę stosownych pojemników w zależności od ilości osób oraz

rodzaju odpadu.

2. Ustala się dla właścicieli nieruchomości, prowadzących gospodarstwo domowe w budynkach jednorodzinnych, minimalną pojemność pojemnika przeznaczonego do zbierania na terenie nieruchomości odpadów mebli lub innych odpadów wielkogabarytowych na poziomie pojemnika KP 7 L. Dopuszcza się możliwość zbierania i gromadzenia odpadów wielkogabarytowych w miejscu publicznym położonym w bezpośrednim sąsiedztwie nieruchomości (np. miejski punkt gromadzenia odpadów), z której dany odpad pochodzi. Gromadzenie odpadów wielkogabarytowych w sposób określony w zdaniu poprzednim nie może naruszać przepisów szczególnych.

3. Ustęp 2 stosuje się odpowiednio do zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego.

4. Dopuszcza się, aby odpady ulegające biodegradacji, o których mowa w ustępie 1 pkt 7, zbierać i gromadzić na przydomowych kompostowniach.

5. Ustęp 1 pkt 1 stosuje się odpowiednio do pozostałych rodzajów selektywnie zbieranych i odbieranych

rodzajów odpadów, wskazanych w § 4 ustęp 3.

6. Właściciele sąsiadujących ze sobą nieruchomości mogą wspólnie prowadzić zbiórkę odpadów zmieszanych

lub selektywnie gromadzonych.

§ 12.

Ustala się dla właścicieli nieruchomości wchodzących w skład wspólnoty lub spółdzielni mieszkaniowej oraz właścicieli nieruchomości w innego rodzaju budynkach wielolokalowych , jeśli w lokalach tych zamieszkują mieszkańcy, minimalną pojemność pojemnika przeznaczonego do zbierania na terenie nieruchomości niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, jeżeli z tego pojemnika korzysta:

a) nie mniej niż 10 osób i nie więcej niż 15 osób - 2 pojemniki w rozmiarze 240 L;

b) nie mniej niż 16 osób i nie więcej niż 25 osób - w rozmiarze 1100 L,

c) nie mniej niż 26 osób i nie więcej niż 30 osób - 2 pojemniki w rozmiarze 1100 L i 240 L

d) nie mniej niż 31 osób i nie więcej niż 35 osób - 3 pojemniki w rozmiarze 1100 L i 2 x 240 L

e) nie mniej niż 36 osób i nie więcej niż 40 osób - 4 pojemniki w rozmiarze 1100 L i 3 x 240 L

f) nie mniej niż 41 osób i nie więcej niż 45 osób - 6 pojemników w rozmiarze 1100 L

g) powyżej 45 osób - stosuje się odpowiednio pojemniki przy uwzględnieniu, iż jeden mieszkaniec wytwarza 30 L odpadów komunalnych tygodniowo

§ 13.

1. Ustala się dla właścicieli nieruchomości wchodzących w skład wspólnoty lub spółdzielni mieszkaniowej w innego rodzaju budynkach wielolokalowych, jeśli w lokalach tych zamieszkują mieszkańcy, minimalną pojemność pojemnika przeznaczonego do zbierania na terenie nieruchomości odpadów:

1) papieru i tektury, jeżeli z takiego pojemnika korzysta:

a) nie więcej niż 10 osób - w rozmiarze 120 L,

b) nie mniej niż 11 osób i nie więcej niż 20 osób - w rozmiarze 240 L,

c) nie mniej niż 21 osób i nie więcej niż 30 osób - w rozmiarze 240 L i 120 L,

d) nie mniej niż 31 osób i nie więcej niż 40 osób - w rozmiarze 2 x 240 L,

2) szkła bezbarwnego, jeżeli z takiego pojemnika korzystają:

a) nie więcej niż 10 osób - w rozmiarze 120 L,

b) nie mniej niż 11 osób i nie więcej niż 20 osób - w rozmiarze 240 L,

3) szkła kolorowego, jeżeli z takiego pojemnika korzysta:

a) nie więcej niż 10 osób - w rozmiarze 120 L,

b) nie mniej niż 11 osób i nie więcej niż 20 osób - w rozmiarze 240 L,

4) tworzywa sztucznego, jeżeli z takiego pojemnika korzystają:

a) nie więcej niż 10 osób - w rozmiarze 120 L,

b) nie mniej niż 11 osób i nie więcej niż 20 osób - w rozmiarze 240 L,

5) tworzywa typu plastik przemysłowo gospodarczy, jeżeli z takiego pojemnika korzystają:

a) nie więcej niż 10 osób - w rozmiarze 120 L,

b) nie mniej niż 11 osób i nie więcej niż 20 osób - w rozmiarze 240 L,

6) metalu, jeżeli z takiego pojemnika korzystają:

a) nie więcej niż 20 osób - w rozmiarze 120 L,

b) nie mniej niż 21 osób i nie więcej niż 40 osób - w rozmiarze 240 L,

7) odpadów ulegających biodegradacji wyłącznie w zakresie liści i traw (odpady zielone), jeżeli z takiego pojemnika korzystają:

a) nie więcej niż 30 osób - w rozmiarze 120 L,

b) nie mniej niż 31 osób i nie więcej niż 60 osób - w rozmiarze 240 L,

8) odpadów z remontu, niezależnie od liczby osób korzystających - co najmniej pojemnik KP 5

9) powyżej określonej liczby osób - stosuje się odpowiednio sumę stosownych pojemników w zależności od

ilości osób oraz rodzaju odpadu.

2. Ustala się dla właścicieli nieruchomości, o których mowa w ust. 1, minimalną pojemność pojemnika przeznaczonego do zbierania na terenie nieruchomości mebli oraz innych odpadów wielkogabarytowych na poziomie pojemnika KP 7. Dopuszcza się możliwość zbierania i gromadzenia mebli oraz innych odpadów wielkogabarytowych na terenie nieruchomości lub na chodnikach albo innym miejscu publicznym położonym w bezpośrednim sąsiedztwie nieruchomości, z której dany odpad pochodzi. Gromadzenie mebli oraz innych odpadów wielkogabarytowych w sposób określony w zdaniu poprzednim nie może naruszać przepisów szczególnych.

3. Ustęp 2 stosuje się odpowiednio do zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego.

4. Dopuszcza się, aby odpady ulegające biodegradacji, o których mowa w ustępie1 pkt 7 zbierać i gromadzić na przydomowych kompostowniach.

5. Ustęp 1 pkt 1 stosuje się odpowiednio do pozostałych rodzajów selektywnie zbieranych i odbieranych rodzajów odpadów, wskazanych w § 4 ust. 2

6. Właściciele sąsiadujących ze sobą nieruchomości mogą wspólnie prowadzić zbiórkę odpadów zmieszanych

lub selektywnie gromadzonych.

§ 14.

1. Ustala się, minimalną pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania na terenie nieruchomości niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych dla właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy innych, aniżeli określone w § 17 i § 18 jeżeli z takiego pojemnika korzystają osoby w liczbie:

a) nie więcej niż 5 osób - w rozmiarze 60 L;

b) nie mniej niż 6 osób i nie więcej niż 10 osób - w rozmiarze 120 L;

c) nie mniej niż 11 osób i nie więcej niż 20 osób - w rozmiarze 240 L;

d) powyżej 20 osób - stosuje się odpowiednio pojemniki przy uwzględnieniu, iż jedna osoba przebywająca na nieruchomości wytwarza średnio 12 L odpadów komunalnych tygodniowo

2. Dopuszcza się - przy zachowaniu minimalnej pojemności - stosowanie innych pojemników do gromadzenia niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, niż zostały określone w ustępie 1.

§ 15.

1. Ustala się dla właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy innych niż określone w § 17 i § 18, minimalną pojemność pojemnika przeznaczonego do zbierania na terenie nieruchomości odpadów komunalnych:

1) papieru i tektury, jeżeli z takiego pojemnika korzysta:

a) nie więcej niż 5 osób - w rozmiarze 30 L,

b) nie mniej niż 6 osoby i nie więcej niż 10 osób - w rozmiarze 60 L,

c) nie mniej niż 11 osób i nie więcej niż 15 osób - w rozmiarze 90 L,

d) nie mniej niż 16 osób i nie więcej niż 20 osób - w rozmiarze 120 L,

2) szkła bezbarwnego, jeżeli z takiego pojemnika korzysta:

a) nie więcej niż 10 osób - w rozmiarze 30 L,

b) nie mniej niż 11 osób i nie więcej niż 20 osób - w rozmiarze 60 L,

3) szkła kolorowego, jeżeli z takiego pojemnika korzysta:

a) nie więcej niż 10 osób - w rozmiarze 30 L,

b) nie mniej niż 11 osób i nie więcej niż 20 osób - w rozmiarze 60 L,

4) tworzywa sztucznego, jeżeli z takiego pojemnika korzysta:

a) nie więcej niż 10 osób - w rozmiarze 30 L,

b) nie mniej niż 11 osób i nie więcej niż 20 osób - w rozmiarze 60 L,

5) tworzywa typu plastik przemysłowo-gospodarczy, jeżeli z takiego pojemnika korzysta:

a) nie więcej niż 10 osób - w rozmiarze 30 L,

b) nie mniej niż 11 osób i nie więcej niż 20 osób - w rozmiarze 60 L,

6) metalu, jeżeli z takiego pojemnika korzysta:

a) nie więcej niż 20 osób - w rozmiarze 30 L,

b) nie mniej niż 21 i nie więcej niż 40 osób - w rozmiarze 60 L,

7) odpadów ulegających biodegradacji wyłącznie w zakresie liści i traw (odpady zielone), jeżeli z takiego pojemnika korzysta:

a) nie więcej niż 10 osób - w rozmiarze 30 L,

b) nie mniej niż 11 osób i nie więcej niż 20 osób - w rozmiarze 60 L,

c) odpadów z remontu, niezależnie od liczby osób korzystających - co najmniej pojemnik o rozmiarze 1500 L,

d) powyżej określonej liczby osób - stosuje się odpowiednio sumę stosownych pojemników w zależności od ilości osób oraz rodzaju odpadu.

2. Ustala się dla właścicieli nieruchomości, prowadzących działalność gospodarczą, minimalną pojemność urządzenia przeznaczonego do zbierania na terenie nieruchomości mebli oraz innych odpadów wielkogabarytowych na poziomie pojemnika 1100 L. Dopuszcza się możliwość zbierania i gromadzenia mebli oraz innych odpadów wielkogabarytowych w innych miejscach publicznych (np. miejskie punkty gromadzenia odpadów) położonych w bezpośrednim sąsiedztwie nieruchomości, z terenu której dany odpad pochodzi. Gromadzenie mebli oraz innych odpadów wielkogabarytowych w sposób określony w zdaniu poprzednim nie może naruszać przepisów odrębnych.

3. Ustęp 2 stosuje się odpowiednio do zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego.

4. Dopuszcza się, aby odpady ulegające biodegradacji, o których mowa w ustępie 1 pkt 7, zbierać i gromadzić na kompostowniach, jeśli w takowe wyposażona jest nieruchomość.

5. Ustęp 1 pkt 1 stosuje się odpowiednio do pozostałych rodzajów selektywnie zbieranych i odbieranych rodzajów odpadów, wskazanych w § 4 ust. 3.

§ 16.

Postanowienia § 10- 15 stosuje się odpowiednio do właścicieli nieruchomości zamieszkałych jedynie częściowo przez mieszkańców , a w pozostałym zakresie osoby inne niż mieszkańcy.

§ 17.

1. Ustala się minimalną pojemność pojemnika przeznaczonego do zbierania na terenie

nieruchomości niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych dla właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, prowadzących gastronomiczną lub hotelarską działalność gospodarczą , jeżeli z takiego pojemnika korzystają osoby w liczbie:

a) nie więcej niż 10 osób - w rozmiarze 240 L,

b) nie więcej niż 11 i nie mniej niż 20 osób - w rozmiarze 2 x 240 L,

c) nie więcej niż 21 osób i nie mniej niż 40 osób - w rozmiarze 1100 L,

d) powyżej 40 osób - stosuje się odpowiednio pojemniki przy uwzględnieniu, iż jedna osoba

przebywająca na nieruchomości wytwarza 30 L odpadów komunalnych tygodniowo

2. Dopuszcza się - przy zachowaniu minimalnej pojemności - stosowanie innych

pojemników do gromadzenia niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych, niż zostały określone w ust. 1.

3. Z zastrzeżeniem ustępu 4, postanowienia § 15 stosuje się odpowiednio do

właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, prowadzących gastronomiczną lub hotelarską działalność gospodarczą.

4. Ustala się dla właścicieli nieruchomości, prowadzących gastronomiczną lub hotelarską

działalność gospodarczą, minimalną pojemność pojemnika przeznaczonego do zbierania na terenie nieruchomości odpadów:

1) szkła bezbarwnego, jeżeli z takiego pojemnika korzysta:

a) nie więcej niż 5 osób - w rozmiarze 30 L;

b) nie mniej niż 6 osób i nie więcej niż 10 osób - w rozmiarze 60 L;

2) szkła kolorowego, jeżeli z takiego pojemnika korzysta:

a) nie więcej niż 5ób - w rozmiarze 30 L;

b) nie mniej niż 6 osób i nie więcej niż 10 osób - w rozmiarze 60 L;

3) tworzywa sztucznego, jeżeli z takiego pojemnika korzysta:

a) nie więcej niż 5 osób - w rozmiarze 30 L;

b) nie mniej niż 6 osób i nie więcej niż 10 osób - w rozmiarze 60 L;

4) powyżej określonej powyżej liczby osób - stosuje się odpowiednio sumę stosownych pojemników w

zależności od ilości osób oraz rodzaju odpadu

§ 18.

1. Ustala się minimalną pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania w sposób

nieselektywny odpadów komunalnych na terenie nieruchomości dla właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, prowadzących działalność w zakresie użyteczności publicznej, w szczególności szkół, szpitali, jeżeli z takiego urządzenia korzystają osoby (w szczególności pracownicy oraz klienci korzystający z usług tych instytucji) osoby w liczbie:

1) nie więcej niż 10 - 2 pojemniki o pojemności 240 L,

a) nie mniej niż 11 i nie więcej niż 20 - 1 pojemnik o pojemności 1100 L.

b) powyżej 20 osób - stosuje się odpowiednio następujący przelicznik 30 L x ilość osób

3. Postanowienia § 15 stosuje się odpowiednio do właścicieli nieruchomości prowadzących działalność w zakresie użyteczności publicznej.

§ 19.

Ustala się minimalną pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania w sposób nieselektywny odpadów komunalnych na drogach publicznych:

a) w terenie niezabudowanym - od 20 L do 70 L, usytuowane w odległości co najmniej 250 m od kolejnego pojemnika,

b) w terenie zabudowanym - od 20 L do 70 L usytuowane w odległości co najmniej 250 m od kolejnego pojemnika,

c) w parkach, skwerach i zieleńcach - od 20 L do 70 L usytuowane w odległości nie większej niż 50 m od kolejnego pojemnika,

d) w parkach, skwerach i zieleńcach należy dodatkowo ustawić co najmniej 2 pojemniki na psie odchody.

§ 20.

1. W stosunku do właścicieli nieruchomości, dla których nie ustalono w § 10-18 rodzaju minimalnych pojemników, postanowienia te stosuje się odpowiednio. Do właścicieli nieruchomości prowadzących ogrody działkowe § 14 i 15 stosuje się odpowiednio z zastrzeżeniem, iż do odpadów biodegradowalnych w zakresie liści i traw (odpady zielone) ustala się minimalny rozmiar pojemnika przeznaczonego na zbieranie tego rodzaju odpadów na poziomie 1100 L, jeżeli liczba osób korzystających jest nie mniejsza niż 10 osób.

2. Do zbierania większej ilości odpadów komunalnych właściciele nieruchomości mogą stosować pojemniki określone w § 9.

§ 21.

1. Pojemniki należy umieszczać na terenie nieruchomości, z której zbierane są odpady, z zastrzeżeniem przepisów szczególnych.

2. Pojemniki powinny być utrzymywane w odpowiednim stanie sanitarnym, w szczególności poprzez ich dezynfekcję i dezynsekcję co najmniej dwa razy do roku.

3. Pojemniki powinny być utrzymywane w odpowiednim stanie technicznym, w szczególności poprzez stałą naprawę ich szczelności.

Rozdział 4.
Częstotliwość i sposoby pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz terenów przeznaczonych do użytku publicznego

§ 22.

1. Właściciele nieruchomości obowiązani są do pozbywania się odpadów komunalnych z terenu nieruchomości w sposób systematyczny, gwarantujący zachowanie czystości i porządku na nieruchomości.

2. Pozbywanie się odpadów komunalnych przez właścicieli nieruchomości odbywa się

poprzez ich umieszczenie w odpowiednich pojemnikach, a następnie odebranie ich przez przedsiębiorstwo wywozowe.

3. Właściciel nieruchomości obowiązany jest udostępnić pojemniki przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych, na czas odbierania tych odpadów, w szczególności poprzez ich wystawienie poza teren nieruchomości, w miejsce umożliwiające swobodny do nich dojazd.

§ 23.

1. Właściciele nieruchomości obowiązani są do pozbywania się niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych z terenu nieruchomości nie rzadziej niż 1 raz na tydzień.

2. Właściciele nieruchomości prowadzący gastronomiczną lub hotelarską działalność gospodarczą obowiązani są do pozbywania się niesegregowanych odpadów komunalnych- w szczególności odpadów kuchennych- nie rzadziej niż 2 razy w tygodniu.

§ 24.

1. Właściciele nieruchomości, obowiązani są do pozbywania się z terenu nieruchomości segregowanych odpadów komunalnych, o których mowa w § 4 ust. 3 pkt co najmniej 1 raz w miesiącu.

2. Właściciele nieruchomości prowadzący gastronomiczną lub hotelarską działalność gospodarczą lub działalność użyteczności publicznej obowiązani są do pozbywania się z terenu nieruchomości segregowanych odpadów komunalnych, o których mowa w § 4 ust. 3 co najmniej 2 razy w miesiącu.

§ 25.

1. Właściciele nieruchomości obowiązani są do pozbywania się nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości w sposób systematyczny, nie dopuszczając do przepełnienia się zbiorników bezodpływowych, gwarantując zachowanie czystości i porządku na nieruchomości.

2. Właściciele nieruchomości obowiązani są do pozbywania się nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości co najmniej raz na dwa miesiące, z zastrzeżeniem ust. 1.

Rozdział 5.
Inne wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami

§ 26.

Właściciele nieruchomości w celu ograniczenia ilości odpadów przeznaczonych do składowania obowiązani są

zbierać i gromadzić w sposób selektywny w momencie ich powstania.

§ 27.

Przedsiębiorstwa wywozowe obowiązane są rejestrować masę odbieranych poszczególnych rodzajów segregowanych odpadów komunalnych odbieranych od właścicieli nieruchomości zbierających te odpady w sposób selektywny.

§ 28.

Ustala się maksymalny poziom odpadów komunalnych ulegających biodegradacji dopuszczonych do składowania na składowisku odpadów:

a) do dnia 16 lipca 2013 roku - nie więcej niż 50 % wagowo ustalonej masy,

b) do dnia 16 lipca 2020 roku - nie więcej niż 35 % wagowo ustalonej masy.

§ 29.

Odpady komunalne powstałe na terenie Gminy Miasto Ustka winny trafiać do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych w Bierkowie.

§ 30.

W razie awarii regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych w Bierkowie odpady komunalne powstałe na terenie Gminy Miasto Ustka winny trafiać do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów w Sierznie.

§ 31.

Odpady zielone z terenu Gminy Miasto Ustka winny trafiać do kompostowania w "Wodociągach Słupsk" Sp. z o.o.

Rozdział 6.
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta, mające na celu ochronę
przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem
terenów przeznaczonych do wspólnego użytku

§ 32.

1. Utrzymywanie zwierząt nie może stanowić zagrożenia lub uciążliwości dla ludzi.

2. Osoby utrzymujące zwierzęta, w szczególności psy, zobowiązane są trzymać je na terenie swojej nieruchomości.

3. Wyprowadzanie psa w miejsca publiczne jest możliwe po spełnieniu następujących warunków:

1) właściciel lub opiekun psa zobowiązany jest do wyprowadzania psa na smyczy, a psy ras dużych i olbrzymich bądź uznanych za agresywne lub zachowujące się w sposób agresywny - na smyczy i w kagańcu oraz wyłącznie przez osoby dorosłe,

2) zwolnienie psa ze smyczy dozwolone jest tylko wtedy, gdy pies jest w kagańcu, w miejscach mało uczęszczanych przez ludzi i tylko wtedy, gdy opiekun psa ma możliwość sprawowania bezpośredniej kontroli nad jego zachowaniem.

4. Ustęp 3 stosuje się odpowiednio do innych zwierząt mogących stanowić zagrożenie dla ludzi.

5. Zabronione jest:

1) pozostawianie psa bez dozoru, jeżeli nie jest on należycie uwiązany lub nie znajduje się w pomieszczeniu zamkniętym albo na terenie ogrodzonym w sposób uniemożliwiający wydostanie się psa na zewnątrz,

2) wpuszczanie psów do piaskownic i na place zabaw dla dzieci,

3) wprowadzanie psów do sklepów, zakładów produkcji spożywczej, zakładów usługowych, lokali gastronomicznych, aptek, szpitali, obiektów użyteczności publicznej oraz innych obiektów, których administracje wprowadziły ten zakaz (z wyjątkiem psów przewodników osób niewidomych).

6. Zakazuje się wprowadzania zwierząt na plażę zachodnią od falochronu do trzeciego mola oraz na plażę wschodnią od falochronu do ostatniego zejścia za wieżą widokową w okresie od 1 maja do 30 września.

7. Osoby utrzymujące zwierzęta zobowiązane są do usuwania zanieczyszczeń spowodowanych przez te zwierzęta w miejscach publicznych oraz w innych miejscach przeznaczonych do wspólnego użytku.

8. Padlinę zwierząt padłych na danej nieruchomości należy usuwać niezwłocznie, dostarczając ją do najbliżej położonego grzebowiska zwłok zwierzęcych i ich części lub najbliżej położonej spalarni zwłok zwierzęcych i ich części. Należy to do obowiązków właściciela nieruchomości, na której padło zwierze.

9. W przypadku zdarzeń drogowych z udziałem zwierząt obowiązek utylizacji zwłok ponosi właściciel zwierzęcia.

Rozdział 7.
Wymagania utrzymywania zwierząt gospodarskich
na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej

§ 33.

1. Na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej w obszarze C ochrony uzdrowiskowej zwierzęta gospodarskie mogą być utrzymywane pod warunkiem przestrzegania zasad określonych w ustępie 2 niniejszej uchwały.

2. Prowadzący hodowlę zwierząt gospodarskich jest zobowiązany:

a) zapewnić gromadzenie i usuwanie powstających w związku z hodowlą odpadów i nieczystości w sposób zgodny z prawem, w tym z wymogami niniejszej uchwały,

b) nie dopuszczać do zanieczyszczenia terenu nieruchomości,

c) nie dopuszczać do powstawania wobec innych osób zamieszkujących na nieruchomości lub nieruchomościach sąsiednich uciążliwości takich jak: hałas, odór.

d) uzyskać pozytywnej opinii Powiatowego Lekarza Weterynarii,

e) uzyskać zgodę właściciela nieruchomości,

f) uzyskać zgodę właściciela sąsiedniej nieruchomości,

g) zachowania przepisów prawa budowlanego.

3. Dla obszaru A ochrony uzdrowiskowej wprowadza się bezwzględny zakaz prowadzenia hodowli zwierząt gospodarskich w rozumieniu ustawy z dnia 29 czerwca 2007 roku o organizacji hodowli i rozrodzie zwierząt gospodarskich (tj. Dz. U. z 2007 r. Nr 133, poz. 921).

4. Dla obszaru B i C ochrony uzdrowiskowej zabronione są czynności prowadzenia hodowli zwierząt futerkowych i drobiu.

Rozdział 8.
Obszary obowiązkowej deratyzacji i terminy jej przeprowadzenia.

§ 34.

1. Ustala się następujące terminy przeprowadzenia powszechnej akcji deratyzacji na terenie Gminy Miasto Ustka:

I - szy termin: od 15 marca do 15 kwietnia każdego roku

II - gi termin : od 15 września do 15 października każdego roku

2. O terminie akcji deratyzacji będzie każdorazowo informować obwieszczenie wywieszone na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Ustka, na stronie internetowej Urzędu Miasta Ustka oraz na tablicach ogłoszeniowych zlokalizowanych na terenie Gminy Miasto Ustka.

§ 35.

1. Do obowiązków właściciela nieruchomości w zakresie deratyzacji należy w szczególności:

a) powiadomienie mieszkańców o terminach prowadzonej akcji deratyzacji: wywieszenie znaków ostrzegawczych; poinstruowanie mieszkańców o obowiązkach i sposobach postępowania w trakcie trwania akcji,

b) trzymanie w zamknięciu zwierząt domowych, pouczanie dzieci o skutkach zatrucia i nie pozostawianie ich bez opieki.

2. Wszyscy właściciele nieruchomości zobowiązani są do wykonania deratyzacji na terenie nieruchomości poprzez zlecenie tych czynności specjalistycznym firmom deratyzacyjnym w terminie wskazanym w § 34 regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie.

3. Całkowity koszt przeprowadzenia akcji deratyzacji ponosi właściciel nieruchomości.

§ 36.

1. W celu zapobiegania mnożeniu się populacji gryzoni takich, jak szczury i myszy, zakazuje się wyrzucania przez okna, wynoszenia i rozsypywania na trawnikach, ulicach, placach, parkach, skwerach, w lasach i innych miejscach publicznych resztek pożywienia.

2. W przypadku masowego wystąpienia gryzoni Burmistrz Miasta Ustka może ogłosić przeprowadzenie deratyzacji w każdym innym terminie.

Rozdział 9.
Postanowienia końcowe

§ 37.

Naruszenie obowiązków zawartych w powyższych przepisach powoduje odpowiedzialność karną. Postępowanie w takich sprawach toczy się według przepisów Kodeksu postępowania w sprawach wykroczeń.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00