Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Pomorskiego rok 2012 poz. 4559

Uchwała nr XXII/194/12 Rady Gminy Cedry Wielkie

z dnia 12 grudnia 2012r.

w sprawie "Wieloletniego Programu Gospodarowania Mieszkaniowym Zasobem Gminy Cedry Wielkie na lata 2013 -2017"

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art.40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001, Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.) oraz art.21 ust. 1 pkt l i ust. 2 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 roku o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. z 2005r. Nr 31, poz.266, z późn. zm.)- Rada Gminy Cedry Wielkie uchwala, co następuje:

§ 1. Uchwala się "Wieloletni Program Gospodarowania Mieszkaniowym Zasobem Gminy Cedry Wielkie na lata 2013-2017" w brzmieniu określonym w załączniku do Uchwały.

§ 2. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy Cedry Wielkie.

§ 3. Traci moc Uchwała Nr XI/90/07 Rady Gminy Cedry Wielkie z dnia 21 grudnia 2007 roku.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2013 roku.

Przewodniczący Rady


Bożena Daszewska


Załącznik do Uchwały Nr XXII/194/12
Rady Gminy Cedry Wielkie
z dnia 12 grudnia 2012 r.

WIELOLETNI PROGRAM GOSPODAROWANIA ZASOBEM MIESZKANIOWYM

Rozdział 1.
Postanowienia ogólne

§ 1. "Wieloletni Program Gospodarowania Mieszkaniowym Zasobem Gminy Cedry Wielkie na lata 2013-2017" zwany w dalszej treści "Programem" ma za zadanie stworzyć podstawowe zasady gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy oraz ustalić strategię działania władz samorządowych w zakresie szeroko pojętej polityki mieszkaniowej, która tworzy warunki do zaspokajania potrzeb mieszkaniowych wspólnoty samorządowej.

§ 2. Wieloletni program gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy obejmuje w szczególności:

1) prognozę wielkości oraz stanu technicznego zasobu mieszkaniowego gminy w poszczególnych latach z podziałem na lokale socjalne i pozostałe lokale mieszkalne;

2) analizę potrzeb oraz planów remontów i modernizacji wynikających ze stanu technicznego budynków i lokali na kolejne lata;

3) planowaną sprzedaż lokali;

4) zasady polityki czynszowej;

5) sposób i zasady zarządzania lokalami i budynkami wchodzącymi w skład mieszkaniowego zasobu gminy oraz przewidywane zmiany w zakresie zarządzania mieszkaniowym zasobem gminy w kolejnych latach;

6) źródła finansowania gospodarki mieszkaniowej w kolejnych latach;

7) wysokość wydatków w kolejnych latach z podziałem na koszty bieżącej eksploatacji, koszty remontów oraz koszty modernizacji lokali i budynków wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy, a także wydatki inwestycyjne;

8) opis innych działań mających na celu racjonalizację gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy.

Rozdział 2.
Prognoza wielkości oraz stanu technicznego zasobu mieszkaniowego gminy

§ 3. 1. Mieszkaniowy zasób Gminy obejmuje lokale mieszkalne i socjalne stanowiące własność gminy.

2. Gmina przewiduje powiększenie mieszkaniowego zasobu poprzez budowę nowych mieszkań.

3. Powiększenie zasobu mieszkaniowego i zasobu lokali socjalnych w kolejnych pięciu latach będzie realizowane w szczególności poprzez:

1) wydzielenie z posiadanego aktualnie zasobu mieszkalnego lokali socjalnych (w przypadku opuszczenia któregoś z w/w lokali przez dotychczasowych najemców);

2) przejęcia budynków na podstawie obowiązujących przepisów, celem adaptacji na lokale mieszkalne i lokale socjalne.

4. Stan techniczny mieszkaniowego zasobu Gminy określa się na bazie stanu technicznego budynku, wyposażenia lokalu mieszkalnego w instalacje elektryczne, centralne ogrzewanie, wodociągi z sieci, kanalizację, łazienkę.

5. Aktualny stan oraz prognozę dotyczącą wielkości oraz stanu technicznego zasobu mieszkaniowego gminy w poszczególnych latach określają poniższe tabele. Aktualnie w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Cedry Wielkie wchodzi 51 lokali o łącznej powierzchni użytkowej wynoszącej 2427,28 m2, znajdujących się :

1) 4 lokale mieszkalne położone są w miejscowości Cedry Wielkie;

2) 47 lokali mieszkalnych położonych jest w budynkach usytuowanych na terenie gminy w tym 11 lokali mieszkalnych w budynku zabytkowym w miejscowości Miłocin.

Zestawienie lokali socjalnych

Lp.

Miejsce położenia Nr budynku

Wyposażenie

Stan techniczny

Pow. użytkowa (m2)

Sposób zagospodarowania

1

Błotnik 3/12

Instalacja elektryczna i wodociągowa

dobry

29,00

umowa najmu na czas oznaczony

2

KoszwałySpacerowa 6/4

Instalacja elektryczna i wodociągowa

dostateczny

46,40

umowa najmu na czas oznaczony

Zestawienie lokali komunalnych

Lp.

Miejsce położenia Nr budynku

Wyposażenie

Stan techniczny

Pow. użytkowa (m2

Sposób zagospodarowania

1

Trzcinisko 10/1

instalacja elektryczna, i wodociągowa

dostateczny

33,00

umowa najmu na czas nieoznaczony

2

Trzcinisko 10/2

instalacja elektryczna, i wodociągowa

dostateczny

19,30

umowa najmu na czas nieoznaczony

3

Trzcinisko 9/4

instalacja elektryczna, i wodociągowa

dobry

47,30

umowa najmu na czas nieoznaczony

4

Giemlice 2/1

instalacja elektryczna, i wodociągowa, c.o.

dobry

63,00

umowa najmu na czas nieoznaczony

5

Giemlice 2/2

instalacja elektryczna, i wodociągowa, c.o.

dobry

63,00

umowa najmu na czas nieoznaczony

6

Giemlice 14/1

instalacja elektryczna, i wodociągowa, c.o.

dobry

81,10

umowa najmu na czas nieoznaczony

7

Giemlice 14/2

instalacja elektryczna, i wodociągowa, c.o.

dobry

75,10

umowa najmu na czas nieoznaczony

8

Giemlice 14/3

instalacja elektryczna, i wodociągowa, c.o.

dobry

56,30

umowa najmu na czas nieoznaczony

9

Giemlice 44/1

instalacja elektryczna, i wodociągowa

dobry

83,90

umowa najmu na czas nieoznaczony

10

Cedry Wielkie, M.Płażyńskiego 18/1

instalacja elektryczna, i wodociągowa, c.o.

dobry

49,10

umowa najmu na czas nieoznaczony

11

Cedry Wielkie, M.Płażyńskiego 18/2

instalacja elektryczna, i wodociągowa, c.o.

dobry

50,40

umowa najmu na czas nieoznaczony

12

Cedry Wielkie, M.Płażyńskiego 18/3

instalacja elektryczna, i wodociągowa, c.o.

dostateczny

35,30

lokal mieszkalny wolny - rezerwa

13

Cedry Wielkie, Osadników Wojskowych

instalacja elektryczna, i wodociągowa, c.o.

dobry

41,80

lokal mieszkalny wolny - rezerwa

14

Wocławy 13/2

instalacja elektryczna, wodociągowa i kanalizacyjna

dobry

58,80

umowa najmu na czas nieoznaczony

15

Miłocin 8/1

instalacja elektryczna, wodociągowa i kanalizacyjna

dobry

63,40

umowa najmu na czas nieoznaczony

16

Miłocin 8/2

instalacja elektryczna, wodociągowa i kanalizacyjna

dobry

50,90

umowa najmu na czas nieoznaczony

17

Miłocin 8/3

instalacja elektryczna, wodociągowa i kanalizacyjna

dobry

25,50

umowa najmu na czas nieoznaczony

18

Miłocin 8/4

instalacja elektryczna, wodociągowa i kanalizacyjna

dobry

33,60

umowa najmu na czas nieoznaczony

19

Miłocin 8/5

instalacja elektryczna, wodociągowa i kanalizacyjna

dobry

52,40

umowa najmu na czas nieoznaczony

20

Miłocin 8/6

instalacja elektryczna, wodociągowa i kanalizacyjna

dobry

63,40

umowa najmu na czas nieoznaczony

21

Miłocin 8/7

instalacja elektryczna, wodociągowa i kanalizacyjna

dobry

50,90

umowa najmu na czas nieoznaczony

22

Miłocin 8/8

instalacja elektryczna, wodociągowa i kanalizacyjna

dobry

25,50

umowa najmu na czas nieoznaczony

23

Miłocin 8/9

instalacja elektryczna, wodociągowa i kanalizacyjna

dobry

33,60

umowa najmu na czas nieoznaczony

24

Miłocin 8/10

instalacja elektryczna, wodociągowa i kanalizacyjna

dobry

27,70

umowa najmu na czas nieoznaczony

25

Miłocin 8/11

instalacja elektryczna, wodociągowa i kanalizacyjna

dobry

83,40

umowa najmu na czas nieoznaczony

26

Koszwały, Spacerowa 4/3

instalacja elektryczna i wodociągowa, c.o.

dobry

37,24

umowa najmu na czas nieoznaczony

27

Koszwały, Spacerowa 6/2

instalacja elektryczna i wodociągowa

dobry

42,89

umowa najmu na czas nieoznaczony

28

Koszwały, Spacerowa 16/3

instalacja elektryczna i wodociągowa

dobry

53,94

umowa najmu na czas nieoznaczony

29

Koszwały, Spacerowa 16/7

instalacja elektryczna i wodociągowa

dobry

54,22

umowa najmu na czas nieoznaczony

30

Koszwały, Spacerowa 18/5

instalacja elektryczna i wodociągowa, c.o.

dobry

39,15

umowa najmu na czas nieoznaczony

31

Koszwały, Spacerowa 27/2

instalacja elektryczna i wodociągowa

dobry

44,50

umowa najmu na czas nieoznaczony

32

Koszwały, Spacerowa 27/5

instalacja elektryczna i wodociągowa

dobry

26,14

umowa najmu na czas nieoznaczony

33

Koszwały, Kasztanowa 2/1

instalacja elektryczna i wodociągowa

dobry

42,00

umowa najmu na czas nieoznaczony

34

Koszwały, Kasztanowa 6/5

instalacja elektryczna, wodociągowa i kanalizacyjna, c.o.,

dobry

46,50

umowa najmu na czas nieoznaczony

35

Błotnik 36/1

instalacja elektryczna i wodociągowa

dostateczny

42,53

umowa najmu na czas nieoznaczony

36

Błotnik 36/8

instalacja elektryczna i wodociągowa

dostateczny

53,41

umowa najmu na czas nieoznaczony

37

Cedry Małe, Wiślana 3/7

instalacja elektryczna, wodociągowa i kanalizacyjna, c.o.,

dobry

82,10

umowa najmu na czas nieoznaczony

38

Cedry Małe, Wiślana 5/3

instalacja elektryczna, wodociągowa i kanalizacyjna, c.o.,

dobry

56,20

umowa najmu na czas nieoznaczony

39

Cedry Małe, Wiślana 12/2

instalacja elektryczna i wodociągowa

dobry

33,96

umowa najmu na czas nieoznaczony

40

Cedry Małe, Wiślana 12/3

instalacja elektryczna i wodociągowa

dobry

43,06

umowa najmu na czas nieoznaczony

41

Cedry Małe, Wspólna 23

instalacja elektryczna i wodociągowa, c.o.

dobry

47,10

umowa najmu na czas nieoznaczony

42

Cedry Małe, Wspólna 25

instalacja elektryczna i wodociągowa, c.o.

dobry

47,10

umowa najmu na czas nieoznaczony

43

Cedry Małe, Bursztynowa 1/2

instalacja elektryczna i wodociągowa

dobry

45,90

umowa najmu na czas nieoznaczony

44

Cedry Małe, Klonowa 5/2

instalacja elektryczna i wodociągowa, c.o.

dostateczny

54,00

umowa najmu na czas nieoznaczony

45

Leszkowy 47/6

instalacja elektryczna i wodociągowa

dobry

40,20

umowa najmu na czas nieoznaczony

46

Kiezmark, Serowa 2/3

instalacja elektryczna i wodociągowa

dobry

46,00

umowa najmu na czas nieoznaczony

47

Kiezmark, Serowa 2/5

instalacja elektryczna i wodociągowa

dobry

29,00

umowa najmu na czas nieoznaczony

48

Trutnowy, Ziemiańska 6/3

instalacja elektryczna i wodociągowa

dobry

38,00

umowa najmu na czas nieoznaczony

49

Trutnowy, Ziemiańska 6/4

instalacja elektryczna i wodociągowa

dobry

39,04

umowa najmu na czas nieoznaczony

Rozdział 3.
Analiza potrzeb oraz planów remontów i modernizacji wynikających ze stanu technicznego budynków i lokali na kolejne lata

§ 4. Potrzeby remontowe budynków i lokali mieszkalnych wynikają z konieczności:

a) utrzymania stanu technicznego budynku na poziomie zapewniającym bezpieczeństwo ludzi i mienia w okresie jego użytkowania,

b) ochrony zdrowia i życia ludzi w pomieszczeniach budynku,

c) zapewnienia użytkowania budynku i znajdujących się w nim pomieszczeń oraz urządzeń związanych z budynkiem zgodnie z przeznaczeniem, a w szczególności zapewnienie warunków umożliwiających zaopatrzenie w wodę, energię cieplną, energię elektryczną, odprowadzenie ścieków, usuwanie odpadów stałych oraz ochronę przeciwpożarową.

§ 5. 1. Lokale mieszkalne posiadają stan techniczny dobry i dostateczny, wymagają przeprowadzenia remontów bieżących - naprawa pokryć dachowych , naprawa rynien i rur spustowych, naprawa instalacji elektrycznej, odnowa elewacji budynku oraz wymiana stolarki okiennej i drzwiowej.

2. Zakłada się, że przy planowaniu remontów i modernizacji wykorzystane zostaną wyniki okresowych przeglądów budynku, przeprowadzonych w zakresie wymaganych przez art. 62 ustawy Prawo budowlane.

3. Remonty w budynkach z zasobami mieszkaniowymi gminy będą wykonywane sukcesywnie w miarę posiadanych środków finansowych jakimi dysponuje gmina, aby ich stan techniczny nie uległ pogorszeniu.

4. Niektóre z robót remontowych należących do obowiązków właściciela - podnoszące standard mieszkań - można powierzyć najemcom w zamian za rozliczenie kosztów ulepszenia w ramach czynszu lub przy sprzedaży mieszkania, przy zachowaniu zasady, że koszt rozliczonych w ten sposób robót będzie niższy niż w przypadku zlecenia ich przez właściciela oraz przy zapewnieniu nadzoru właścicielskiego podczas odbioru robót.

Rozdział 4.
Planowana sprzedaż lokali

§ 6. 1. W okresie objętym programem przewiduje się sprzedaż lokali będących własnością Gminy poza 11 lokalami w Miłocinie oraz 4 lokalami w Cedrach Wielkich.

2. W przypadku zainteresowania najemców lokali wykupem mieszkań dopuszcza się możliwość sprzedaży tych lokali mieszkalnych po podjęciu uchwały przez Radę Gminy o sprzedaży lokali.

3. Przy wykupie gminnych lokali mieszkalnych dla ich mieszkańców przewiduje się zastosowanie preferencji i ulg do 50% wartości mieszkania.

4. Przewiduje się możliwość rozłożenia płatności za wykup lokalu mieszkalnego do 10 lat przy 5% oprocentowaniu rocznym.

Prognozowana sprzedaż lokali Gminy w latach 2013-2017

2013

2014

2015

2016

2017

Liczba sprzedanych lokali w danym roku

6

6

5

5

5

Rozdział 5.
Zasady polityki czynszowej

§ 7. 1. Jako cel polityki czynszowej postawić należy dążenie do uzyskania takiej stawki czynszu najmu lokali mieszkalnych, która pozwoli na sfinansowanie 100% kosztów utrzymania bieżącego i remontów budynków komunalnych, lokali komunalnych w budynkach wspólnot mieszkaniowych oraz udziału gminy w utrzymaniu bieżącym i remontach nieruchomości wspólnych. Ze względów społecznych do tego celu należy dążyć stopniowo, aby skutki tej polityki nie były zbyt drastycznie odczuwane przez najemców.

2. Maksymalną stawkę czynszu z tytułu najmu lokali mieszkalnych zwaną dalej "stawką maksymalną" ustala Wójt Gminy.

3. Stawka maksymalna nie może przekroczyć 3% wartości odtworzeniowej lokalu, o której mowa w art. 9 ust. 8 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 roku o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego.

4. Ustala się następujące rodzaje czynszów:

1) za lokale mieszkalne;

2) za lokale socjalne.

5. W lokalach wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy ustala się stawki czynszu za 1 m2 powierzchni użytkowej.

6. Najemcy oprócz czynszu są obowiązani do uiszczenia opłat niezależnych od właściciela, tj.: za dostawę do lokalu energii cieplnej i elektrycznej, wody oraz odbioru nieczystości.

7. Czynniki podwyższające kwotę bazową czynszu określone w Tabeli Nr 1 .

Tabela Nr 1

L.p.

Czynniki podwyższające stawkę bazowa czynszu

Podwyższenie stawki w procentach

1

za wyposażenie lokalu w WC

30%

2

za wyposażenie lokalu w łazienkę

30%

3

za wyposażenie w c.o.

30%

4

za lokal powyżej 80 m2, w którym nie zamieszkuje co najmniej 7 osób

50%

8. Czynniki mające wpływ na podwyższenie stawki czynszu podlegają sumowaniu.

9. Stawka czynszu za lokal socjalny nie może przekraczać połowy stawki najniższego czynszu obowiązującego w gminnym zasobie mieszkaniowym.

§ 8. 1. Przewiduje się zwolnienia najemcy lokalu mieszkalnego z opłat za czynsz w zamian za poniesione wydatki na remont wynajmowanego lokalu.

2. W przypadku dokonania przez Wynajmującego zmiany wyposażenia technicznego mającego wpływ na wysokość czynszu, czynsz ulega zmianie. W tych przypadkach zmiana wysokości czynszu następuje na podstawie protokołu sporządzonego przez Wynajmującego.

Rozdział 6.
Sposób i zasady zarządzania lokalami i budynkami wchodzącymi w skład mieszkaniowego zasobu gminy oraz przewidywane zmiany zarządzania mieszkaniowym zasobem gminy w kolejnych latach

§ 9. 1. Ze względu na liczbę lokali stanowiących mieszkaniowy zasób gminy nie przewiduje się zarządzania tymi lokalami przez inne formy prawne lecz przez bieżącą działalność gminy.

2. Koszty utrzymania, remontów i eksploatacji budynków i lokali pokrywane są z czynszu pobieranego od najemców lokali. Do obowiązków najemców, zajmujących lokale stanowiące mieszkaniowy zasób gminy należy w szczególności:

1) utrzymanie lokali i pomieszczeń do nich przynależnych we właściwym stanie technicznym i sanitarnym;

2) dbanie i ochrona przed uszkodzeniami lub dewastacją części budynków przeznaczonych do wspólnego korzystania;

3) naprawa i konserwacja elementów wyposażenia lokalu między innymi okien, drzwi, podłóg, trzonów kuchennych, urządzeń sanitarnych, osprzętu i instalacji elektrycznej, przewodów odpływowych, urządzeń sanitarnych, urządzeń do dostarczania energii cieplnej;

4) naprawa szkód powstałych z winy najemcy.

3. Najemca może wprowadzić w lokalu ulepszenia tylko za pisemną zgodą Wynajmującego, określającą również sposób rozliczenia z tego tytułu. Po zakończeniu najmu najemca obowiązany jest odnowić lokal i dokonać obciążających go napraw.

4. Windykacja opłat czynszowych:

1) za opłatę czynszu i innych należnych opłat odpowiadają solidarnie z najemcą stale zamieszkujące z nim osoby pełnoletnie;

2) opłaty, o których mowa wyżej, wnoszone są do kasy urzędu lub na rachunek bankowy z góry do dnia 10 każdego miesiąca;

3) w razie braku możliwości regulowania czynszu przez najemcę, wynajmujący może zaproponować inny lokal o obniżonym standardzie lub mniejszej powierzchni.

5. Wypowiedzenie umowy najmu przez wynajmującego:

1) jeżeli lokator jest uprawniony do odpłatnego używania lokalu, wypowiedzenie winno być pod rygorem nieważności dokonane na piśmie oraz określać przyczynę wypowiedzenia;

2) nie później niż miesiąc naprzód, na koniec miesiąca kalendarzowego, właściciel może wypowiedzieć umowę najmu, jeżeli lokator:

a) mimo pisemnego upomnienia nadal używa lokalu w sposób sprzeczny z umową najmu lub niezgodny z jego przeznaczeniem, lub zaniedbuje obowiązki, dopuszczając się szkód, niszczy urządzenia przeznaczone do wspólnego korzystania przez mieszkańców albo wykracza w sposób rażący lub uporczywy przeciwko porządkowi domowemu, czyniąc uciążliwym korzystanie z innych lokali, lub

b) jest w zwłoce z zapłatą czynszu lub innych opłat za używanie lokalu, co najmniej za trzy pełne okresy płatności pomimo uprzedzenia go na piśmie o zamiarze wypowiedzenia stosunku prawnego i wyznaczenia dodatkowego, miesięcznego terminu do zapłaty zaległych i bieżących należności, lub

c) wynajął, podnajął lub oddał do użytkowania lokal lub jego część bez wymaganej zgody właściciela, lub

d) używa lokalu, który wymaga opróżnienia w związku z koniecznością rozbiórki lub remontu budynku, nie skorzystał z lokalu zamiennego zaoferowanego przez właściciela, lub

e) posiada tytuł prawny do innego lokalu.

Rozdział 7.
Źródła finansowania gospodarki mieszkaniowej

§ 10. 1. Zasadniczym źródłem finansowania gospodarki mieszkaniowej są wpływy z czynszów za lokale mieszkalne i użytkowe, ewentualnie wpływy ze sprzedaży mieszkań komunalnych.

2. Ponadto dla zaspokojenia potrzeb mieszkaniowych gminy i poprawy stanu budynków stanowiący mieszkaniowy zasób gminy, źródłem finansowania mogą być również:

1) środki przeznaczone w budżecie gminy w latach 2013-2017;

2) kredyty i pożyczki na prace termomodernizacyjne;

3) kredyty na remonty budynków;

4) inne dotacje pozabudżetowe.

3. Wydatki na gospodarowanie mieszkaniowym zasobem gminy przeznacza się w szczególności na:

1) koszty bieżącej eksploatacji budynków i lokali (np.: utrzymanie porządku i czystości, zakup opału, koszty przeglądów okresowych);

2) koszty remontów, konserwacji, usuwania awarii.

Rozdział 8.
Wysokość wydatków z podziałem na koszty bieżącej eksploatacji, koszty remontów oraz koszty modernizacji lokali i budynków wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy, koszty zarządu nieruchomościami wspólnymi, których gmina jest jednym ze współwłaścicieli, a także wydatki inwestycyjne

§ 11. 1. Planowane koszty utrzymania zasobu mieszkaniowego Gminy Cedry Wielkie wynikają z analizy dotychczasowej struktury kosztów i spodziewanych zmian w tym zakresie. Ich wielkości zawiera poniższa tabela.

Wyszczególnienie kosztów

Planowane koszty utrzymania zasobu mieszkaniowegow poszczególnych latach

2013

2014

2015

2016

2017

Koszty bieżącej eksploatacji

6.300,00

6.600,00

6.900,00

7.200,00

7.500,00

Koszty remontów, konserwacjii usuwania awarii

50.000,00

50.000,00

52.000,00

52.000,00

52.000,00

Koszty modernizacji

0

0

0

0

0

Wyd atki inwestycyjne

0

0

0

50.000,00

0

Ogółem

56.300,00

56.600,00

58.900,00

559.200,00

59.500,00

2. W okresie obowiązywania wieloletniego programu przewiduje się wydatki na budowę lub przebudowę gminnych zasobów mieszkaniowych.

3. Koszty utrzymania zasobu mieszkaniowego, w tym koszty bieżącej eksploatacji, koszty administrowania oraz remontów są finansowane z budżetu Gminy.

Rozdział 9.
Opis innych działań mających na celu racjonalizację gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy

§ 12. 1. W czasie trwania remontów budynków i lokali nie przewiduje się zamiany lokali z uwagi na brak wolnych lokali należących do mieszkaniowego zasobu Gminy.

2. Uznaje się za konieczne podjęcie działań zmierzających do utworzenia tymczasowych pomieszczeń i lokali socjalnych przez adaptację lokali użytkowych lub przeznaczenie na ten cel lokali mieszkalnych o obniżonej wartości użytkowej i z gorszym wyposażeniem technicznym.

Przewodniczący Rady

Bożena Daszewska

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00