Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Pomorskiego rok 2012 poz. 4518

Uchwała nr 109/XIV/2012 Rady Gminy Trąbki Wielkie

z dnia 22 listopada 2012r.

w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Trąbki Wielkie i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Na podstawie Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1 i art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 6r ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz. U. 2012 r. poz. 391),

Rada Gminy Trąbki Wielkie
uchwala, co następuje:

§ 1.

Określa się szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Trąbki Wielkie i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

§ 2.

Ustala się, że w zamian za uiszczoną opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi z nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy, przedsiębiorca na zlecenie Gminy odbierze:

1) odpady komunalne niesegregowane (zmieszane) - w każdej ilości;

2) szkło zebrane w sposób selektywny - w każdej ilości,

3) tworzywa sztuczne, metale opakowania wielomateriałowe - w każdej ilości,

4) papier i tektura zebrane w sposób selektywny - w każdej ilości,

§ 3.

Ustala się, że w zamian za uiszczoną opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi z nieruchomości, na której nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne przedsiębiorca na zlecenie Gminy odbierze:

1) odpady komunalne niesegregowane (zmieszane) - w ilości uzależnionej od liczby i pojemności pojemników, w których gromadzone są odpady komunalne na danej nieruchomości.,

2) szkło zebrane w sposób selektywny - w każdej ilości,

3) tworzywa sztuczne, metale opakowania wielomateriałowe zebrane w sposób selektywny - w każdej ilości,

4) papier i tektura zebrane w sposób selektywny - w każdej ilości,

§ 4.

Ustala się, że w zamian za uiszczoną opłatę z nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy oraz nieruchomości, na której nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne przedsiębiorca na zlecenie Gminy odbierze odpady komunalne z częstotliwością nie mniejszą niż:

1) co dwa tygodnie - zmieszane odpady komunalne,

2) co cztery tygodnie odpady komunalne zbierane w sposób selektywny obejmujące: papier, tekturę, szkło, tworzywa sztuczne, metal oraz odpady wielomateriałowe,

3) dwa razy w roku podczas objazdowej zbiórki odpadów zorganizowanej zgodnie z harmonogramem podanym do publicznej wiadomości do dnia 31 stycznia każdego roku - odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny obejmujące: zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny, opony, meble i odpady wielkogabarytowe.

§ 5.

Ustala się, że w zamian za uiszczoną opłatę dla nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy, przedsiębiorca na zlecenie gminy dostarczy urządzenia do selektywnego zbierania odpadów w postaci worków z folii LDPE, oznaczone odpowiednimi kolorami w stosunku do każdego rodzaju odpadu zbieranego selektywnie w ilości dostosowanej do ilości zbieranych odpadów i częstotliwości odbioru określonej w § 4 pkt 2)

§ 6.

1. Ustala się, że uprawnienie do obniżenia opłaty za odbieranie odpadów zebranych w sposób selektywny przysługuje, gdy odpady: papier, tektura, szkło, tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe są zbierane co najmniej w ilości:

1) dla nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy - 50% objętości odebranych odpadów zmieszanych,

2) dla nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne - 50% objętości odebranych odpadów zmieszanych.

2. Odpady powstałe na terenie nieruchomości posegregowane w sposób niezgodny z Regulaminem utrzymania czystości i porządku w Gminie Trąbki Wielkie są traktowane i odbierane jako odpady zmieszane.

3. Dwa, następujące po sobie w kolejnych terminach odbioru odpadów, określonych w § 4 lub trzy w ciągu roku kalendarzowego powiadomienia gminy przez podmiot odbierający odpady o umieszczaniu odpadów zmieszanych w pojemnikach do selektywnego zbierania odpadów, będą skutkowały naliczaniem opłaty jak za odpady zmieszane.

§ 7.

1. Ustala się, że do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK) utworzonego na terenie gminy, właściciele nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w zamian za uiszczoną opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, mogą nieodpłatnie dostarczać selektywnie zebrane:

1) makulaturę (papier i tekturę),

2) opakowania wielomateriałowe,

3) szkło,

4) plastik (tworzywa sztuczne),

5) metale,

6) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,

7) odpady wielkogabarytowe,

8) opony w ilości do 4 sztuk rocznie na jedno gospodarstwo domowe,

9) zużyte akumulatory, ogniwa i baterie galwaniczne,

10) odzież, tekstylia,

11) odpady zielone,

11) odpady budowlano-remontowe w ilości do 2 m3 na rok na jedno gospodarstwo domowe, przy czym wymagane jest wydzielenie gruzu budowlanego, tworzyw sztucznych, styropianu i odpadów niebezpiecznych.

2. Punkt selektywnego zbierania odpadów PSZOK przyjmuje wyłącznie odpady opisane w ust. 1, dostarczone przez ich wytwórców mieszkających na terenie Gminy Trąbki Wielkie.

3. Operator PSZOK może odmówić przyjęcia odpadów, jeżeli ich rodzaj i ilość wskazują na to, że nie powstały one na nieruchomości, na której mieszkają mieszkańcy.

§ 8.

Przeterminowane leki należy przekazywać do punktów zbiórki zlokalizowanych na terenie aptek i placówek służby zdrowia.

§ 9.

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Trąbki Wielkie.

§ 10.

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia jej w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego z mocą obowiązującą od dnia 1 lipca 2013 roku.

Przewodniczący Rady Gminy


Józef Sroka


Uzasadnienie

Zgodnie z art. 6r, ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2012 r., poz. 391) Rada Gminy została zobligowana do podjęcia uchwały w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Trąbki Wielkie i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Uchwała ta określa ilość odpadów komunalnych odbieranych od właścicieli nieruchomości, częstotliwość odbierania odpadów komunalnych oraz zakres świadczenia usług przez punkt selektywnego zbierania odpadów na terenie gminy Trąbki Wielkie dlatego też podjęcie tej uchwały uważa się za zasadne.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00