Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Pomorskiego rok 2012 poz. 4461

Uchwała nr XXIX/402/12 Rady Miejskiej w Słupsku

z dnia 28 listopada 2012r.

w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Słupska

Na podstawie art. 4 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj: Dz.U.z 2012 r. poz. 391 ze zm: Dz.U. z 2011 Nr 152 poz. 897), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Słupsku oraz art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.: Dz.U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, Nr 167. poz. 1759, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458, z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i 146, z 2010 r. Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675, z 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 217, poz. 1281, Nr 149, poz. 887, z 2012 poz. 567)




Rada Miejska w Słupsku
uchwala

Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Słupska o następującej treści:

Rozdział 1.
Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości

§ 1.

1. Właściciele nieruchomości zobowiązani są zbierać i gromadzić odpady komunalne z chwilą ich powstania, uprzednio poddając je segregacji.

2. Segregacji podlegają następujące rodzaje odpadów komunalnych:

1) przeterminowane leki,

2) chemikalia (odpady farb, lakierów, środków ochrony roślin),

3) zużyte baterie i akumulatory inne niż przemysłowe i samochodowe,

4) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,

5) meble i inne odpady wielkogabarytowe,

6) odpady budowlane i rozbiórkowe,

7) zużyte opony,

8) odpady zielone,

9) papier i tektura,

10) szkło,

11) tworzywa sztuczne,

12) metale i odpady wielomateriałowe.

3. Przeterminowane leki należy umieszczać w przeznaczonych do tego celu i specjalnie oznakowanych pojemnikach, znajdujących się na terenie aptek. Pojemniki te powinny mieć odpowiednią konstrukcję, zabezpieczającą przed przeciekaniem i uniemożliwiającą dostęp do ich zawartości przypadkowym osobom.

4. Chemikalia, w szczególności farby, lakiery, środki ochrony roślin należy przekazywać do punktów handlowych prowadzących ich sprzedaż.

5. Zużyte baterie i akumulatory inne niż przemysłowe i samochodowe należy umieszczać w przeznaczonych do tego celu i specjalnie oznakowanych pojemnikach znajdujących się na terenie placówek oświatowych i obiektów użyteczności publicznej lub do punktów handlowych prowadzących ich sprzedaż.

6. Zużyte baterie i akumulatory przemysłowe i samochodowe należy przekazywać sprzedawcy detalicznemu prowadzącemu sprzedaż baterii i akumulatorów przemysłowych i samochodowych , podmiotowi prowadzącemu usługi w zakresie ich wymiany, zbierającemu zużyte baterie i akumulatory samochodowe lub przemysłowe, prowadzącemu zakład przetwarzania zużytych baterii i akumulatorów samochodowych lub przemysłowych lub wprowadzającemu baterie i akumulatory samochodowe lub przemysłowe.

7. Papier i tekturę, szkło, tworzywa sztuczne, metale i odpady wielomateriałowe należy umieszczać w przeznaczonych do tego celu i specjalnie oznakowanych pojemnikach lub workach.

8. Dopuszcza się umieszczanie metali i odpadów wielomateriałowych w pojemnikach, przeznaczonych do gromadzenia tworzyw sztucznych.

9. Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny powinien być przekazywany do punktów zbiórki lub wystawiany przed teren nieruchomości, z której pochodzi w terminach wyznaczonych przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne.

10. Meble i inne odpady wielkogabarytowe powinny być gromadzone w miejscu i czasie wskazanym przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne.

11. Odpady zielone należy gromadzić bezpośrednio na terenie nieruchomości, na której one powstały w workach. Zbieranie i gromadzenie na przydomowych kompostowniach odpadów zielonych powstających na terenie nieruchomości (usunięte chwasty, liście, skoszona trawa, gałęzie drzew i krzewów) spełnia wymóg selektywnego zbierania odpadów zielonych.

12. Odpady budowlane i rozbiórkowe należy gromadzić w workach lub pojemnikach.

13. Dopuszcza się przekazanie papieru i tektury, szkła, tworzyw sztucznych, metali i odpadów wielomateriałowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, leków, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon oraz zużytych baterii i akumulatorów innych niż przemysłowe i samochodowe, odpadów zielonych, chemikaliów, powstałych w gospodarstwie domowym do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK).

Rozdział 2.
Wymagania w zakresie uprzątania błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego

§ 2.

1. Właściciele nieruchomości obowiązani są do niezwłocznego uprzątnięcia zanieczyszczeń z chodników służących do użytku publicznego położonych na terenie oraz wzdłuż ich nieruchomości.

2. Właściciele nieruchomości obowiązani są do uprzatnięcia błota, śniegu, lodu z chodników służących do użytku publicznego położonych na terenie oraz wzdłuż ich nieruchomości niezwłocznie po ustaniu opadu atmosferycznego.

3. Błoto, śnieg i lód uprzątnięte z chodników położonych wzdłuż nieruchomości należy gromadzić na skraju chodnika od strony jezdni, w sposób niestwarzający zagrożenia dla bezpieczeństwa przechodniów i pojazdów oraz nieutrudniający ruchu z zachowaniem możliwości odpływu wody do kanalizacji, w sposób niezagrażający istniejącej zieleni.

4. Błoto, śnieg i lód uprzątnięty z przystanków komunikacyjnych oraz ulic należy gromadzić przy krawędzi jezdni poza terenem przystanku komunikacyjnego w sposób nieutrudniający ruchu oraz zatrzymywania się pojazdów, wysiadania i wsiadania pasażerów.

Rozdział 3.
Wymagania w zakresie mycia i naprawy pojazdów samochodowych poza myjniami samochodowymi i warsztatami

§ 3.

1. Mycie i naprawy pojazdów samochodowych poza myjniami i warsztatami naprawczymi mogą odbywać się na terenie nieruchomości nie służącym do użytku publicznego, wyłącznie w miejscach wyznaczonych przez właściciela, wyposażonych w doprowadzenie wody, posiadających twardą nawierzchnię ze spadkiem zapewniającym spływ ścieków do wpustów kanalizacji sanitarnej lub do zbiorników bezodpływowych, za pośrednictwem osadnika błota i łapacza oleju.

2. Zakazuje się odprowadzania ścieków powstałych w związku z myciem lub naprawami pojazdów samochodowych poza myjniami i warsztatami naprawczymi bezpośrednio do ziemi, zbiorników wodnych lub kanalizacji deszczowej.

3. Zakazuje się wykonywania poza warsztatami naprawczymi napraw pojazdów samochodowych związanych z wymianą oleju silnikowego, oleju skrzyni biegów, płynów chłodniczych lub hamulcowych oraz prac lakierniczych.

Rozdział 4.
Rodzaje i minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości, na drogach publicznych oraz warunki rozmieszczenia tych pojemników i ich utrzymanie w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym

§ 4.

1. W celu realizacji obowiązku utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości zlokalizowanych na terenie Miasta Słupska stosować należy:

1) worki o minimalnej pojemności 35 litrów wykonane z folii polietylenowych LDPE lub HDPE o grubości dostosowanej do ilości i rodzaju odpadów, uniemożliwiającej rozerwanie się worka,

2) worki o minimalnej pojemności 500 litrów wykonane z tkaniny foliowanej lub niefoliowanej - do zbierania odpadów budowlanych i rozbiórkowych,

3) pojemniki o pojemności co najmniej 80 litrów wykonane z tworzywa sztucznego lub z metalu,

2. Pojemniki do gromadzenia odpadów określonych w § 1 ust. 1 pkt 10, 11, 12, i 13 powinny być utrzymane w kolorze:

1) zielonym, w zakresie obejmującym pojemniki do gromadzenia szkła kolorowego,

2) białym, w zakresie obejmującym pojemniki do gromadzenia szkła białego,

3) niebieskim, w zakresie obejmującym pojemniki do gromadzenia papieru, metali i opakowań wielomateriałowych,

4) żółtym, w zakresie obejmującym pojemniki do gromadzenia tworzyw sztucznych,

3. Pojemniki, o których mowa w ust. 1 pkt 3 oraz w ust. 2 powinny posiadać konstrukcję umożliwiającą ich opróżnianie.

4. Na pojemnikach, o których mowa w ust. 2, umieszcza się w widocznym miejscu napis:

1) "SZKŁO KOLOROWE" - w przypadku pojemnika na odpady określonego w ust. 2 pkt 1,

2) "SZKŁO BIAŁE- w przypadku pojemnika na odpady określonego w ust. 2 pkt 2,"

3) "PAPIER - w przypadku pojemnika na odpady określonego w ust. 2 pkt 3,"

4) "TWORZYWA SZTUCZNE - w przypadku pojemnika na odpady określonego w ust. 2 pkt 4."

5. Zbieranie komunalnych odpadów zmieszanych następuje w pojemnikach, o których mowa w ust. 1 pkt 3.

6. Dopuszcza się zbieranie na terenie nieruchomości jednorodzinnych odpadów komunalnych selektywnie zbieranych takich jak: papier ,szkło i tworzywa sztuczne,oraz odpady zielone w workach.

7. Ilość pojemników i worków należy dostosować do ilości korzystających z nich osób i masy powstających na danej nieruchomości odpadów.

8. Do zbierania okresowo zwiększonej ilości odpadów komunalnych zmieszanych, oprócz pojemników lub kontenerów, mogą być używane worki o minimalnej pojemności 35 l.

§ 5.

1. Do zbierania odpadów komunalnych zmieszanych na ulicach i publicznych terenach zieleni należy używać koszy ulicznych o minimalnej pojemności 30 l.

2. Do zbierania psich odchodów na ulicach i publicznych terenach zieleni należy używać koszy ulicznych o minimalnej pojemności 20 l.

§ 6.

1. Kosze uliczne powinny być rozmieszczone w sposób zapewniający możliwość pozbycia się odpadów przez mieszkańców korzystających z publicznych terenów zieleni oraz ulic. Odległość pomiędzy koszami nie może przekraczać 200 m.

2. Każdy przystanek komunikacyjny powinien być wyposażony w kosz.

§ 7.

1. Pojemniki na terenach ogrodów działkowych powinny być tak rozmieszczone, aby zapewniły możliwość pozbycia się odpadów przez działkowców opuszczających działki.

2. Pojemniki i worki z odpadami dzialkowcy obowiązani są ustawiać na terenie ogrodów działkowych.

§ 8.

Pojemniki, kontenery na odpady oraz worki z odpadami należy ustawiać na terenie nieruchomości w miejscu dostępnym dla pracowników podmiotu prowadzącego działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych bez konieczności otwierania wejścia na teren nieruchomości. Jeżeli nie ma takiej możliwości właściciel nieruchomości jest zobowiązany umożliwić wjazd na teren nieruchomości albo wystawić pojemniki, kontenery lub worki przed wejściem na teren nieruchomości na chodnik lub wyjątkowo ulicę z zachowaniem zasad bezpieczeństwa ruchu, najwcześniej w dniu terminu odbioru.

§ 9.

Właściciel nieruchomości jest obowiązany zapewnić swobodny dojazd pojazdu asenizacyjnego do zbiornika bezodpływowego na nieczystości ciekłe lub oczyszczalni przydomowej w celu ich opróżnienia.

§ 10.

1. Pojemniki i kontenery przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych muszą być szczelne oraz wyposażone w zamknięcia.

2. Pojemniki i kontenery do zbierania odpadów należy poddawać dezynfekcji w razie potrzeby, a w okresie od czerwca do września co miesiąc.

Rozdział 5.

Częstotliwość i sposoby pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości

§ 11.

1. Częstotliwość pozbywania się komunalnych odpadów zmieszanych z nieruchomości winna być dostosowana do ilości powstających na niej odpadów.

2. Częstotliwość opróżniania pojemników winna być realizowana w sposób niedopuszczający do ich przepełnienia, w wyniku którego odpady będą wydostawały się poza pojemnik.

3. Częstotliwość pozbywania się poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych z terenów zamieszkałych nieruchomości jednorodzinnych i wielorodzinnych oraz nieruchomości niezamieszkałych określa poniższa tabela:

Rodzaj odpadu

Nieruchomości
zamieszkałe

Nieruchomości
niezamieszkałe

komunalne odpady
zmieszane

co najmniej 1 raz w tygodniu

nieruchomości, na których prowadzona jest gastronomiczna lub hotelarska działalność gospodarcza - co najmniej 2 razy w tygodniu,
z terenu ogrodów działkowych - co najmniej 2 razy w miesiącu w okresie od 1 kwietnia do 31 października,
nieruchomości pozostałe - co najmniej 1 raz w tygodniu,

szkło, papier, metale,
opakowania
wielomateriałowe, tworzywa sztuczne

po wypełnieniu poszczególnych pojemników, nie rzadziej niż raz w miesiącu,
w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu przekazać do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK)

po wypełnieniu poszczególnych pojemników - nie rzadziej niż raz w miesiącu

zużyty sprzęt
elektryczny
i elektroniczny

co najmniej raz w roku,
w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu przekazać do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) lub podmiotowi zbierającemu zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny

w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu przekazać uprawnionemu podmiotowi

meble i inne odpady
wielkogabarytowe

co najmniej 2 razy w roku,
w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu przekazać do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK)

w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu przekazać uprawnionemu podmiotowi

zużyte opony

w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu przekazać do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK)

w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu przekazać uprawnionemu podmiotowi

przeterminowane
leki

w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu przekazywać do aptek lub do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK)

w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu przekazywać do aptek lub uprawnionemu podmiotowi.

chemikalia i inne odpady niebezpieczne

w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu przekazać do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK)

w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu przekazać uprawnionemu podmiotowi

zużyte baterie
i akumulatory

w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu przekazywać do punktów zbiórki zlokalizowanych na terenie placówek oświaty i obiektów użyteczności publicznej lub do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK)

w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu przekazywać do punktów zbiórki zlokalizowanych na terenie placówek oświaty i obiektów użyteczności publicznej lub uprawnionemu podmiotowi

odpady
zielone

co najmniej 1 raz w miesiącu w okresie
od 1 marca do 31 października,
w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu przekazywać do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK)

w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu przekazywać uprawnionemu podmiotowi

odpady budowlane
i rozbiórkowe

w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu przekazywać uprawnionemu podmiotowi

w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu przekazywać uprawnionemu podmiotowi

§ 12.

Kosze uliczne należy opróżniać z częstotliwością zapewniającą niedopuszczenie do ich przepełnienia.

§ 13.

Właściciele nieruchomości obowiązani są do pozbywania się nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości w sposób systematyczny, niedopuszczający do przepełnienia się urządzeń do gromadzenia nieczystości ciekłych, gwarantujący zachowanie czystości i porządku na nieruchomości.

Rozdział 6.
Inne wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami

§ 14.

1. Miasto Słupsk należy do Północno-Zachodniego Regionu Gospodarki Komunalnej.

2. Dla Regionu Pólnocno-Zachodniego przypisane są Regionalne Instalacje do Przetwarzania Odpadów Komunalnych tj:

1) Zakład Zagospodarowania Odpadów Bierkowo,

2) Zakład Zagospodarowania Odpadów Sierzno,

3) Wodociągi Słupsk - kompostownia osadów ściekowych (zagospodarowanie odpadów zielonych).

Rozdział 7.
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mające na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku

§ 15.

1. W miejscach przeznaczonych do wspólnego użytku psy i inne zwierzęta domowe mogą przebywać wyłącznie pod nadzorem osoby, która jest zdolna do sprawowania kontroli nad zachowaniem się zwierzęcia, przy zachowaniu następujących warunków, z zastrzeżeniem ust. 2:

1) psa należy prowadzić na smyczy;

2) zwolnienie psa ze smyczy jest dozwolone na terenie wybiegów dla psów i w miejscach mało uczęszczanych przez ludzi, jeżeli osoba, pod nadzorem której pies przebywa ma możliwość sprawowania nad nim bezpośredniej kontroli, oznaczającej właściwą reakcję psa na komendę opiekuna w każdej sytuacji.

2. Pies rasy uznawanej za agresywną w rozumieniu rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 kwietnia 2003 r w sprawie wykazu ras psów uznawanych za agresywne (Dz.U. z 2003 r. Nr 77 poz. 687) może przebywać w miejscu przeznaczonym do wspólnego użytku wyłącznie pod nadzorem osoby pełnoletniej w rozumieniu art. 10 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r., Nr 16, poz. 93 ze zm.) oraz ponadto musi być prowadzony na smyczy i w kagańcu. Nie jest dozwolone zwolnienie takiego psa ze smyczy w miejscu przeznaczonym do wspólnego użytku, nie wyłączając miejsc mało uczęszczanych przez ludzi.

3. Jednak dozwolone jest zwolnienie psa rasy uznawanej za agresywną ze smyczy na terenie wybiegów dla psów.

§ 16.

Osoba, z którą zwierzę domowe przebywa w miejscu przeznaczonym do wspólnego użytku, w szczególności takim jak droga, chodnik, park i inny teren zieleni, zobowiązana jest do niezwłocznego usunięcia zanieczyszczeń spowodowanych przez zwierzę. Dotyczy to zwłaszcza odchodów psich i kocich.

§ 17.

Osoby utrzymujące zwierzęta domowe są zobowiązane do dołożenia starań, by zwierzęta te były jak najmniej uciążliwe dla otoczenia i nie zakłócały spokoju domowego.

§ 18.

1. Zabrania się wprowadzania psów i innych zwierząt domowych:

1) na teren placów zabaw oraz piaskownic dla dzieci, boisk szkolnych i ogródków przedszkolnych, plaż, miejsc do kąpieli i kąpielisk;

2) do pomieszczeń użyteczności publicznej,

3) na obiekty sportowe.

2. Zakaz, o którym mowa w ust. 1, nie dotyczy:

1) obiektów przeznaczonych dla zwierząt, jak schroniska, lecznice,

2) wystaw zwierząt,

3) psów towarzyszących dla osób niewidomych, niedowidzących i niesłyszących,

4) psów opiekunów.

Rozdział 8.
Wymagania dotyczące utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej, w tym zakaz ich utrzymywania na poszczególnych obszarach lub w poszczególnych nieruchomościach

§ 19.

1. Zakazuje się utrzymywania zwierząt gospodarskich:

1) w centrum miasta;

2) na terenie nieruchomości o zabudowie mieszkaniowej wielorodzinnej;

3) na terenie nieruchomości, na których usytuowane są budynki użyteczności publicznej;

4) w budynkach przeznaczonych na stały pobyt ludzi, nie wyłączając strychów, piwnic, balkonów;

5) w garażach.

2. Centrum miasta obejmuje ulice: Armii Krajowej, Bema, Deotymy, Długa, Długosza, Dominikańska, Drewniana, Filmowa, Francesco Nullo, Garncarska, Grodzka, Gwardii Ludowej, Jaracza, Jedności Narodowej, Jagiełły, Jana Pawła II, Kasprowicza, Kilińskiego, Kołłątaja, Konopnickiej, Kopernika, Kościelna, Kowalska, Krasińskiego, Lutosławskiego, Anny Łajming, Łukasiewicza, Mickiewicza, Mikołajska, Młyńska, Mostnika, Murarska, Niedziałkowskiego, Nowobramska, Ogrodowa, Paderewskiego, Partyzantów, Piekiełko, Pl. Broniewskiego, Pl. Dąbrowskiego, Pl. Powstańców Warszawy, Plac Zwycięstwa, Płowiecka, Pobożnego, Podgórna, Polna, Prusa, Prosta, Przechodnia, Reymonta, Rynek Rybacki, Sądowa, Sienkiewicza, Słowackiego, Słowiańska, Solskiego, Stary Rynek, Starzyńskiego, Staszica, Wita Stwosza, Sygietyńskiego, Szarych Szeregów, Szkolna, Świętopełka, Teatralna, Tuwima, Wandy, Wileńska,Wojska Polskiego, Wolności, Wyspiańskiego, Waryńskiego, Zamenhoffa, Zamkowa, Żeromskiego, Żwirki i Wigury.

§ 20.

1. Dopuszcza się utrzymywanie zwierząt gospodarskich na terenie nieruchomości o zabudowie mieszkaniowej jednorodzinnej, po uzyskaniu uprzednio pisemnej zgody właściciela lub zarządcy tej nieruchomości oraz pozytywnej opinii Państwowego Powiatowego Lekarza Weterynarii.

2. Liczba zwierząt gospodarskich utrzymywanych na terenie nieruchomości nie może przekroczyć:

1) trzoda chlewna - 1 sztuka,

2) bydło - 1 sztuka,

3) konie - 1 sztuka,

4) kozy - 2 sztuki,

5) owce - 2 sztuk,

6) ptactwo domowe - 10 sztuk,

7) króliki - 10 sztuk,

8) inne zwierzęta futerkowe - 5 sztuk,

9) pszczoły - 3 ule, jednak nie więcej niż 3 rodziny pszczele.

3. Dopuszczalne jest utrzymywanie na nieruchomości zwierząt gospodarskich tylko jednego gatunku.

4. Ograniczenia dotyczącego liczby koni nie stosuje się do koni utrzymywanych w celach rehabilitacyjnych.

5. Pszczoły należy utrzymywać w ulach ustawionych w odległości co najmniej 15 metrów od granicy nieruchomości.

§ 21.


Powstające podczas utrzymywania zwierząt gospodarskich odpady i nieczystości ciekłe należy gromadzić i usuwać z terenu nieruchomości tak, aby nie powodowały zanieczyszczenia powierzchni ziemi, wód powierzchniowych i podziemnych, ani powietrza.

Rozdział 9.

Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji i terminy ich przeprowadzania

§ 22.

Obowiązkowej deratyzacji podlegają obszary następujących nieruchomości:

1) o zabudowie mieszkaniowej wielorodzinnej lub jednorodzinnej;

2) o zabudowie usługowej;

3) sportu i rekreacji;

4) obiektów handlowych;

5) o zabudowie zagrodowej w gospodarstwach rolnych, hodowlanych i ogrodniczych;

6) obiektów produkcyjnych, składów i magazynów;

7) infrastruktury technicznej;

8) terenów ogrodów działkowych.

§ 23.

Deratyzację przeprowadza się w terminach:

1) od 15 marca do 15 kwietnia - deratyzacja wiosenna,

2) od 15 października do 15 listopada - deratyzacja jesienna.

§ 24.

1. Do przeprowadzenia deratyzacji obowiązani są właściciele nieruchomości, którzy przeprowadzają deratyzację przy pomocy specjalistycznego zakładu deratyzacyjnego lub we własnym zakresie.

2. W przypadku pojawienia się na terenie nieruchomości gryzoni, właściciel nieruchomości jest obowiązany do niezwłocznego przeprowadzenia dodatkowej deratyzacji na obszarze swojej nieruchomości.

Rozdział 10.
Przepisy końcowe

§ 25.

Traci moc uchwała Nr V/26/11 Rady Miejskiej w Słupsku z dnia 26 stycznia 2011 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Słupska, zmieniona uchwałami Nr X/93/11 Rady Miejskiej w Słupsku z dnia 25 maja 2011 r. oraz nr XV/186/11 Rady Miejskiej w Słupsku z dnia 26 października 2011 r.

§ 26.

Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Słupska.

§ 27.

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Słupsku


Zdzisław Sołowin

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00