Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Pomorskiego rok 2012 poz. 4433

Uchwała nr XXIV/131/12 Rady Miasta Helu

z dnia 29 listopada 2012r.

w sprawie zmiany regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Helu

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (j. t. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591, zm. z 2002 r.:, Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984; Nr 153, poz. 1271; Nr 214, poz. 1806; z 2003 r.: Nr 80, poz. 717; Nr 162, poz. 1568; z 2004 r.: Nr 102, poz. 1055; Nr 116, poz. 1203; z 2005 r.: Nr 172, poz. 1441; Nr 175, poz. 1457; z 2006 r.: Nr 17, poz. 128; Nr 181, poz. 1337; z 2007 r.: Nr 48, poz. 327; Nr 173, poz. 1218; z 2008 r.: Nr 180, poz. 1111; Nr 223, poz. 1458; z 2009 r.: Nr 52, poz. 420; Nr 157, poz. 1241; z 2010 r.: Nr 28, poz. 142; Nr 28, poz. 146; Nr 40, poz. 230; Nr 106, poz. 675; z 2011 r.:, Nr 21, poz. 113; Nr 117, poz. 679; Nr 134, poz. 777; Nr 149, poz. 887;Nr 217, poz. 1281; z 2012 r.: poz. 567) oraz art. 4 ust. 1, 2 i 3 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (j. t. Dz. U. z 2012 r.: poz. 391, poz. 951), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Pucku,

Rada Miasta Helu uchwala, co następuje:

§ 1.

W uchwale Nr XXIII/130/12 Rady Miasta Helu z dnia 29 października 2012 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Helu, wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 3 dodaje się ust. 4 i 5 w brzmieniu:

"4. W przypadku dwukrotnego stwierdzenia w pojemnikach przeznaczonych do gromadzenia zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów, które winny być zbierane selektywnie, uznaje się je jako zmieszane i stwierdza, że selektywna zbiórka odpadów nie jest prowadzona.

5. W przypadku dwukrotnego stwierdzenia w pojemnikach lub workach przeznaczonychdo selektywnego zbierania odpadów komunalnych, odpadów zmieszanych, uznaje się je jako zmieszane i stwierdza, że selektywna zbiórka odpadów nie jest prowadzona.";

2) dodaje się § 3a w brzmieniu:

"§ 3a. Na terenie Miasta Helu zabrania się:

1) gromadzenia w pojemnikach na zmieszane odpady komunalne śniegu, lodu, gruzu, gorącego popiołu, szlamów, substancji toksycznych, żrących, wybuchowych, przeterminowanych leków, zużytych olejów, resztek farb, rozpuszczalników, lakierówi innych odpadów niebezpiecznych oraz odpadów innych aniżeli komunalnych pochodzących z działalności gospodarczej;

2) wyrzucania odpadów komunalnych pochodzących z gospodarstw domowych, sklepów, punktów gastronomicznych i usługowych oraz z innych nieruchomości, do koszy ulicznych oraz pojemników właścicieli innych nieruchomości;

3) samodzielnego opróżniania zbiorników bezodpływowych przez właścicieli nieruchomości;";

3) dodaje się § 3b w brzmieniu:

"§ 3b. Zobowiązuje się właścicieli nieruchomości do umożliwienia kontroli pracownikom Urzędu Miasta Helu, oraz funkcjonariuszom Straży Miejskiej w Helu, w zakresie sposobu gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie swojej nieruchomości (m. in. sposobu prowadzenia segregacji odpadów komunalnych).";

4) w § 6:

a) w ust. 1:

- w pkt 1, skreśla się słowo "minimalnej", i zamiast "35 litrów" wpisuje się "120 litrów",

- w pkt 2, po słowie "niefoliowanej" dodaje się "lub pojemniki z tworzywa sztucznego lub metalu o pojemności 1100 litrów",

- pkt 3 otrzymuje brzmienie:

"3) pojemniki inne niż worki, o pojemnościach 110-120, 240 i 1100 litrów, wykonane z tworzywa sztucznego lub metalu",

- skreśla się pkt 4,

b) dodaje się ust. 5 a w brzmieniu:

"5a. Zbieranie komunalnych odpadów zmieszanych następuje w pojemnikach, o których mowa w ust. 1 pkt. 3.",

c) w ust. 6 pkt 5 zamiast "60 litrom" wpisuje się "110 litrom",

d) skreśla się ust. 9 - 12;

5) w § 9 ust. 2 dotychczasową tabelę zastępują się poniższą tabelą:

Rodzaj odpadu

Nieruchomości mieszkalne,
na których zlokalizowane
są nie więcej niż
cztery lokale

Nieruchomości mieszkalne,
na których zlokalizowane
są więcej niż
cztery lokale

Nieruchomości niezamieszkane przez mieszkańców,
na których powstają odpady komunalne

komunalne odpady zmieszane

co najmniej 2 razy
w miesiącu

co najmniej 1 raz
w tygodniu

co najmniej 2 razy
w miesiącu

szkło

co najmniej 1 raz
w miesiącu

co najmniej 1 raz
w miesiącu

co najmniej 1 raz
w miesiącu, z uwzględnieniem potrzeb

papier, metale, opakowania wielomateriałowe

co najmniej 1 raz
w miesiącu

co najmniej 1 raz
w miesiącu

co najmniej 1 raz
w miesiącu,
z uwzględnieniem potrzeb

tworzywa sztuczne

co najmniej 1 raz w miesiącu

co najmniej 1 raz w miesiącu

co najmniej 1 raz w miesiącu, z uwzględnieniem potrzeb

zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny

co najmniej 1 raz na 3 miesiące
od 1 marca do 30 listopada

za każdym razem, w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu

meble i inne odpady wielkogabarytowe oraz zużyte opony

co najmniej 1 raz na 3 miesiące
od 1 marca do 30 listopada

za każdym razem, w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu

powstające w gospodarstwach domowych przeterminowane leki
i chemikalia oraz zużyte baterie i akumulatory

za każdym razem, w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu

komunalne odpady zielone ulegające biodegradacji

za każdym razem, w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu
z uwzględnieniem warunków sanitarno-porządkowych

odpady budowlane i rozbiórkowe

za każdym razem, w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu

6) skreśla się § 19;

7) § 21 otrzymuje brzmienie:

"§ 21. 1. Obowiązkowej deratyzacji podlegają nieruchomości zabudowane na całym obszarze Miasta Helu.

2. Deratyzacja na terenie nieruchomości powinna być dokonywana w każdym roku w terminach od 15 kwietnia do 15 maja, oraz każdorazowo w przypadku wystąpienia populacji gryzoni na terenie nieruchomości.";

8) § 24 otrzymuje brzmienie:

"§ 24. 1. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego, za wyjątkiem § 3, § 6, § 9, § 10 i § 11, które wchodzą w życie w dniu 1 maja 2013 r.

2. Uchwała podlega podaniu do publicznej wiadomości poprzez rozplakatowanie jej treści na tablicach ogłoszeń Urzędu Miasta Helu, oraz umieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej.".

§ 2.

Wykonanie uchwały powierza się burmistrzowi Helu.

§ 3.

1. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.

2. Uchwała podlega podaniu do publicznej wiadomości poprzez rozplakatowanie jej treści na tablicach ogłoszeń Urzędu Miasta Helu, oraz umieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej.

Przewodniczący Rady


Marek Chroń

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00