Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XXIV/131/12 Rady Miasta Helu
z dnia 29 listopada 2012r.
w sprawie zmiany regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Helu
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (j. t. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591, zm. z 2002 r.:, Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984; Nr 153, poz. 1271; Nr 214, poz. 1806; z 2003 r.: Nr 80, poz. 717; Nr 162, poz. 1568; z 2004 r.: Nr 102, poz. 1055; Nr 116, poz. 1203; z 2005 r.: Nr 172, poz. 1441; Nr 175, poz. 1457; z 2006 r.: Nr 17, poz. 128; Nr 181, poz. 1337; z 2007 r.: Nr 48, poz. 327; Nr 173, poz. 1218; z 2008 r.: Nr 180, poz. 1111; Nr 223, poz. 1458; z 2009 r.: Nr 52, poz. 420; Nr 157, poz. 1241; z 2010 r.: Nr 28, poz. 142; Nr 28, poz. 146; Nr 40, poz. 230; Nr 106, poz. 675; z 2011 r.:, Nr 21, poz. 113; Nr 117, poz. 679; Nr 134, poz. 777; Nr 149, poz. 887;Nr 217, poz. 1281; z 2012 r.: poz. 567) oraz art. 4 ust. 1, 2 i 3 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (j. t. Dz. U. z 2012 r.: poz. 391, poz. 951), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Pucku,
Rada Miasta Helu uchwala, co następuje:
§ 1.
W uchwale Nr XXIII/130/12 Rady Miasta Helu z dnia 29 października 2012 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Helu, wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 3 dodaje się ust. 4 i 5 w brzmieniu:
"4. W przypadku dwukrotnego stwierdzenia w pojemnikach przeznaczonych do gromadzenia zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów, które winny być zbierane selektywnie, uznaje się je jako zmieszane i stwierdza, że selektywna zbiórka odpadów nie jest prowadzona.
5. W przypadku dwukrotnego stwierdzenia w pojemnikach lub workach przeznaczonychdo selektywnego zbierania odpadów komunalnych, odpadów zmieszanych, uznaje się je jako zmieszane i stwierdza, że selektywna zbiórka odpadów nie jest prowadzona.";
2) dodaje się § 3a w brzmieniu:
"§ 3a. Na terenie Miasta Helu zabrania się:
1) gromadzenia w pojemnikach na zmieszane odpady komunalne śniegu, lodu, gruzu, gorącego popiołu, szlamów, substancji toksycznych, żrących, wybuchowych, przeterminowanych leków, zużytych olejów, resztek farb, rozpuszczalników, lakierówi innych odpadów niebezpiecznych oraz odpadów innych aniżeli komunalnych pochodzących z działalności gospodarczej;
2) wyrzucania odpadów komunalnych pochodzących z gospodarstw domowych, sklepów, punktów gastronomicznych i usługowych oraz z innych nieruchomości, do koszy ulicznych oraz pojemników właścicieli innych nieruchomości;
3) samodzielnego opróżniania zbiorników bezodpływowych przez właścicieli nieruchomości;";
3) dodaje się § 3b w brzmieniu:
"§ 3b. Zobowiązuje się właścicieli nieruchomości do umożliwienia kontroli pracownikom Urzędu Miasta Helu, oraz funkcjonariuszom Straży Miejskiej w Helu, w zakresie sposobu gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie swojej nieruchomości (m. in. sposobu prowadzenia segregacji odpadów komunalnych).";
4) w § 6:
a) w ust. 1:
- w pkt 1, skreśla się słowo "minimalnej", i zamiast "35 litrów" wpisuje się "120 litrów",
- w pkt 2, po słowie "niefoliowanej" dodaje się "lub pojemniki z tworzywa sztucznego lub metalu o pojemności 1100 litrów",
- pkt 3 otrzymuje brzmienie:
"3) pojemniki inne niż worki, o pojemnościach 110-120, 240 i 1100 litrów, wykonane z tworzywa sztucznego lub metalu",
- skreśla się pkt 4,
b) dodaje się ust. 5 a w brzmieniu:
"5a. Zbieranie komunalnych odpadów zmieszanych następuje w pojemnikach, o których mowa w ust. 1 pkt. 3.",
c) w ust. 6 pkt 5 zamiast "60 litrom" wpisuje się "110 litrom",
d) skreśla się ust. 9 - 12;
5) w § 9 ust. 2 dotychczasową tabelę zastępują się poniższą tabelą:
Rodzaj odpadu | Nieruchomości mieszkalne, | Nieruchomości mieszkalne, | Nieruchomości niezamieszkane przez mieszkańców, |
komunalne odpady zmieszane | co najmniej 2 razy | co najmniej 1 raz | co najmniej 2 razy |
szkło | co najmniej 1 raz | co najmniej 1 raz | co najmniej 1 raz |
papier, metale, opakowania wielomateriałowe | co najmniej 1 raz | co najmniej 1 raz | co najmniej 1 raz |
tworzywa sztuczne | co najmniej 1 raz w miesiącu | co najmniej 1 raz w miesiącu | co najmniej 1 raz w miesiącu, z uwzględnieniem potrzeb |
zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny | co najmniej 1 raz na 3 miesiące | za każdym razem, w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu | |
meble i inne odpady wielkogabarytowe oraz zużyte opony | co najmniej 1 raz na 3 miesiące | za każdym razem, w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu | |
powstające w gospodarstwach domowych przeterminowane leki | za każdym razem, w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu | ||
komunalne odpady zielone ulegające biodegradacji | za każdym razem, w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu | ||
odpady budowlane i rozbiórkowe | za każdym razem, w przypadku zaistnienia potrzeby pozbycia się odpadu |
6) skreśla się § 19;
7) § 21 otrzymuje brzmienie:
"§ 21. 1. Obowiązkowej deratyzacji podlegają nieruchomości zabudowane na całym obszarze Miasta Helu.
2. Deratyzacja na terenie nieruchomości powinna być dokonywana w każdym roku w terminach od 15 kwietnia do 15 maja, oraz każdorazowo w przypadku wystąpienia populacji gryzoni na terenie nieruchomości.";
8) § 24 otrzymuje brzmienie:
"§ 24. 1. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego, za wyjątkiem § 3, § 6, § 9, § 10 i § 11, które wchodzą w życie w dniu 1 maja 2013 r.
2. Uchwała podlega podaniu do publicznej wiadomości poprzez rozplakatowanie jej treści na tablicach ogłoszeń Urzędu Miasta Helu, oraz umieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej.".
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się burmistrzowi Helu.
§ 3.
1. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.
2. Uchwała podlega podaniu do publicznej wiadomości poprzez rozplakatowanie jej treści na tablicach ogłoszeń Urzędu Miasta Helu, oraz umieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej.
Przewodniczący Rady |