Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Pomorskiego rok 2012 poz. 4238

Uchwała nr 0007.XXV.207.2012 Rady Gminy Suchy Dąb

z dnia 21 listopada 2012r.

w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na terenie gminy Suchy Dąb w 2013 roku

Na podstawie art. 18 ust. 2, pkt 8 i art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami) oraz art. 5 ust. 1 i art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2010 r Nr 95 poz. 613 z późn. zmianami) oraz Obwieszczenia Ministra Finansów z dnia 2 sierpnia 2012 r. w sprawie górnych granic stawek kwotowych podatków i opłat lokalnych (MP z 2012 r. poz. 587) Rada Gminy Suchy Dąb uchwala, co następuje:

§ 1. Ustala się roczne stawki podatku od nieruchomości w wysokości:

1) od budynków mieszkalnych lub ich części - 0,64 zł za 1 m2powierzchni użytkowej,

2) od budynków lub ich części związanych z działalnością gospodarczą rozpoczętą na terenie gminy przy zatrudnieniu co najmniej 3 osób o ile w ostatnich 3 latach nie były włączone do działalności gospodarczej i zakład nie jest postawiony w stan likwidacji:

a) w pierwszym roku działalności - 4,85 zł za 1 m2powierzchni użytkowej,

b) w drugim roku działalności - 9,70 zł za 1 m2powierzchni użytkowej,

c) w trzecim roku działalności - 14,56 zł za 1 m2powierzchni użytkowej,

3) od pozostałych budynków lub ich części związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od budynków mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej - 19,40 zł za 1 m2powierzchni użytkowej,

4) od budynków zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym - 6,55 zł za 1 m2powierzchni użytkowej,

5) od budynków związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych w rozumieniu przepisów o działalności leczniczej, zajętych przez podmioty udzielające tych świadczeń - 3,85 zł za 1 m2powierzchni użytkowej,

6) od budynków zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego - 5,46 zł za 1 m2powierzchni użytkowej,

7) od budynków gospodarczych zajętych na cele bytowe, składowanie opału o powierzchni użytkowej nie przekraczającej 25 m2- 2,86 zł za 1 m2powierzchni użytkowej,

8) od pozostałych budynków lub ich części - 5,46 zł za 1 m2powierzchni użytkowej,

9) od budowli - 2% ich wartości,

10) od gruntów związanych z działalnością gospodarczą rozpoczętą na terenie gminy przy zatrudnieniu co najmniej 3 osób ,o ile w ostatnich 3 latach nie były włączone do działalności gospodarczej i zakład nie jest postawiony w stan likwidacji:

a) w pierwszym roku działalności - 0,22 zł od 1 m2powierzchni,

b) w drugim roku działalności - 0,42 zł od 1 m2powierzchni,

c) w trzecim roku działalności - 0,60 zł od 1 m2powierzchni.

11) od pozostałych gruntów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej , bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków - 0,83 zł od 1 m2powierzchni,

12) od gruntów pod jeziorami, zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni wodnych - 3,91 zł od 1 ha powierzchni,

13) od gruntów pozostałych w tym dróg wewnętrznych oraz zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego - 0,24 zł za 1 m2.

§ 2. Zwalnia się z podatku od nieruchomości, nieruchomości lub ich części:

1) wykorzystywane na cele ochrony przeciwpożarowej,

2) użytkowane na potrzeby podstawowej opieki zdrowotnej,

3) służące do doprowadzania wody i oczyszczania ścieków,

4) wykorzystywane na świetlice , kluby i boiska sportowe,

5) zajęte na cele mieszkalne przez duchownych różnych wyznań religijnych,

6) zajęte przez jednostki organizacyjne gminy Suchy Dąb,

7) cmentarze, grunty pod cmentarzami.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2013 r.

Przewodnicząca Rady Gminy


Krystyna Bucka

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00