Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Pomorskiego rok 2011 nr 176 poz. 4159

Uchwała nr XX/152/2011 Rady Miejskiej Władysławowa

z dnia 30 listopada 2011r.

w sprawie : wprowadzenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasta Władysławowa

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 6 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j.: Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 159 z późn. zm.) oraz art. 4 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008 z późn. zm.),

Rada Miejska Władysławowa uchwala, co następuje:

§ 1.

Ustala się regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasta Władysławowa, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2.

Traci moc uchwała nr XXXIV/339/2009 Rady Miejskiej Władysławowa z dnia 27 maja 2009r. w sprawie ustalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasta Władysławowa.

§ 3.

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Władysławowa.

§ 4.

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.


Załącznik do Uchwały Nr XX/152/2011
Rady Miejskiej Władysławowa
z dnia 30 listopada 2011 r.

Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasta Władysławowa

Rozdział 1.
Postanowienia ogólne

§ 1.

Regulamin utrzymania i czystości i porządku na terenie Gminy Miasta Władysławowa, zwany dalej "Regulaminem", określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości położonych w granicach administracyjnych Gminy Miasta Władysławowa.

§ 2.

Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

1. ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 236 poz. 2008 z późn. zm.);

2. u mowach - należy przez to rozumieć umowy, o których mowa w art. 6 ust. 1 ustawy, podpisane przez właścicieli nieruchomości z podmiotem uprawnionym.;

3. sezonie letnim - należy przez to rozumieć okres od 15 czerwca do 15 września;

4. Planie Gospodarki Odpadami PGO użyte w niniejszym regulaminie dotyczy " Gminnego planu gospodarki odpadami dla Miasta Władysławowa na lata 2005 - 2008 z uwzględnieniem perspektywy na lata 2009 - przyjętej uchwałą Rady Miejskiej nr XXVII/314/2005 z dnia 09.02.2005 r.;

5. odpadach komunalnych - rozumie się przez to odpady w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 39, poz. 251 z późn. zm.) czyli odpady powstające w gospodarstwach domowych, a także odpady nie zawierające odpadów niebezpiecznych pochodzące od innych wytwórców odpadów, które ze względu na swój charakter lub skład są podobne do odpadów powstających w gospodarstwach domowych;

6. odpadach ulegających biodegradacji - rozumie się przez to odpady w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 39, poz. 251 z późn. zm.) , które ulegają rozkładowi tlenowemu lub beztlenowemu przy udziale mikroorganizmów;

7. odpadach zielonych (roślinnych) należy przez to rozumieć frakcję odpadów ulegających biodegradacji (usunięte rośliny, liście, trawa, wycięte gałęzie, przycięte krzewy), powstających w wyniku pielęgnacji i uprawy ogrodów i terenów zielonych oraz odpady pochodzenia roślinnego z targowisk i cmentarzy;

8. odpadach opakowaniowych - należy przez to rozumieć opakowania ze szkła z papieru

i tektury, tworzyw sztucznych, aluminium, ze stali (w tym z blachy stalowej)

oraz wielomateriałowychi tektury;

9. odpadach budowlanych - rozumie się przez to frakcję odpadów materiałów i elementów budowlanych oraz infrastruktury drogowej (odpady z betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek

i remontów, gruz ceglany, materiały ceramiczne i elementy wyposażenia, tynki, tapety

i okleiny, odpady z remontów i przebudowy dróg oraz inne);

10. odpadach niebezpiecznych - rozumie się przez to frakcję odpadów niebezpiecznych

w rozumieniu art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 39, poz. 251 z późn. zm.) ;

11. zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym - należy przez to rozumieć zużyty sprzęt

w rozumieniu ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2005 r. Nr 180 poz. 1495 z późn. zm.) , czyli sprzęt stanowiący odpady w rozumieniu art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach pochodzący z gospodarstw domowych ale także pochodzący z innych źródeł, który ze względu na charakter i ilość

jest podobny do zużytego sprzętu pochodzącego z gospodarstw domowych;

12. punkty zbiórki odpadów problemowych - należy przez to rozumieć punkty zbiórki odpadów problemowych - niebezpiecznych i innych niż niebezpieczne, wytwarzanych

w gospodarstwach domowych, które nie powinny być przekazywane do składowania

13. podmiotach uprawnionych - należy przez to rozumieć przedsiębiorstwa będące gminnymi jednostkami organizacyjnymi lub podmiotami posiadającymi wydane przez Burmistrza Miasta Władysławowo lub Starosty Puckiego ważne zezwolenie na prowadzenie działalności

w zakresie:

a) odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,

b) opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych;

14. zwierzętach domowych - należy przez to rozumieć zwierzęta domowe w rozumieniu ustawy

z dnia 27 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (t.j. Dz. U. z 2003 r. Nr 106 poz. 1002 z późn. zm.) czyli zwierzęta tradycyjnie przebywające wraz z człowiekiem w jego domu lub innym odpowiednim pomieszczeniu, utrzymywane przez człowieka w charakterze jego towarzysza;

15. deratyzacji - należy przez to rozumieć tępienie szkodliwych gryzoni (szczurów, myszy) środkami mechanicznymi, chemicznymi i biologicznymi.

Rozdział 2.
Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości

§ 3.

Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku na terenie nieruchomości poprzez:

1. utrzymywanie w należytym stanie sanitarnym altan oraz innych pomieszczeń, mieszczących urządzenia na odpady;

2. przekazywanie odpadów zebranych selektywnie i pozostałych zmieszanych podmiotowi uprawnionemu do odbioru, w terminach ustalonych w umowie;

3. niezwłoczne usunięcia zwłok zwierzęcych z terenu nieruchomości i przekazywanie

ich do utylizacji;

4. usuwanie nawisów (sopli) z okapów, rynien i innych części nieruchomości, realizując w ten sposób zapisy §2 pkt. 7 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 sierpnia 1999r. w sprawie warunków technicznych użytkowania budynków mieszkalnych;

5. usuwanie ze ścian budynków, ogrodzeń i innych obiektów, ogłoszeń, plakatów, napisów, rysunków itp., umieszczonych tam bez zachowania trybu przewidzianego przepisami prawa;

6. utrzymywanie nieruchomości w stanie wolnym od gryzoni.

§ 4.

Na terenie gminy zabrania się:

1. mycia pojazdów samochodowych poza myjniami; dopuszcza się mycia pojazdów samochodowych na terenie nieruchomości pod warunkiem, że powstające ścieki odprowadzane są do kanalizacji sanitarnej, po ich podczyszczeniu lub gromadzone w sposób umożliwiający ich usunięcie oraz na terenach służących do użytku publicznego tylko w miejscach do tego przygotowanych i specjalnie oznaczonych;

2. wykonywania napraw pojazdów samochodowych poza warsztatami samochodowymi; dopuszcza się prowadzenie drobnych napraw, tj. wymiana kół, świec zapłonowych, żarówek, uzupełnianie płynów, regulacje pojazdów samochodowych na terenie nieruchomości,

pod warunkiem, że nie spowoduje to zanieczyszczenia wód lub ziemi oraz uciążliwości

dla sąsiadów, a powstające odpady są gromadzone i usuwane zgodnie z obowiązującymi przepisami;

3. spalania odpadów na powierzchni ziemi oraz instalacjach grzewczych budynków; dopuszcza się spalanie zgromadzonych pozostałości roślinnych poza instalacjami i urządzeniami

w przypadkach określonych w art. 13 ust. 3 ustawy o odpadach z zachowaniem zasad p/poż;

4. niszczenia lub uszkadzanie obiektów małej architektury, urządzeń wyposażania placów zabaw, urządzeń do zbierania odpadów, obiektów przeznaczonych do umieszczania reklam

i ogłoszeń, urządzeń stanowiących element infrastruktury komunalnej, np. hydrantów, transformatorów, rozdzielnii, linii energetycznych, telekomunikacyjnych, wiat, przystanków, roślinności, niszczenia terenów zielonych;

5. umieszczania afiszy, reklam, nekrologów, ogłoszeń itp. w miejscach do tego

nie wyznaczonych;

6. malowania, np. grafitti poza wyznaczonymi do tego celu ścianami;

7. zakopywania odpadów oraz padłych zwierząt;

8. wysypywania odpadów w miejscach na ten cel nieprzeznaczonych;

9. wylewania nieczystości płynnych poza wyznaczonymi do tego celu stacjami zlewnymi;

10. indywidualnego opróżniania zbiorników bezodpływowych przez właścicieli nieruchomości;

11. zajmowania pasa drogowego celem składowania odpadów lub materiałów budowlanych

bez zgody zarządcy drogi.

12. wycinki drzew innych niż owocowe i drzew do 10 lat oraz krzewów bez zgody organu wydającego zezwolenie na usunięcie drzew lub krzewów;

Rozdział 3.
Rodzaje i minimalna pojemność urządzeń przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych i gromadzenia nieczystości ciekłych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych

§ 5.

Zbieranie odpadów komunalnych na terenie nieruchomości może odbywać się w przeznaczonych do tego celu kontenerach, pojemnikach, koszach i workach.

§ 6.

Odpady komunalne, które nie są zbierane w sposób selektywny, powinny być gromadzone

w pojemnikach i kontenerach o pojemności odpowiedniej do ilości wytworzonych odpadów, uwzględniając częstotliwość w § 15 ust. 1;

1. właściciel nieruchomości ma obowiązek wyposażyć nieruchomości w pojemnik na odpady o łącznej pojemności co najmniej;

2. zarządcy nieruchomości wielolokalowych powinni dostosować pojemność pojemników

na odpady do liczby mieszkańców i cyklu wywozu;

3. zarządy pracowniczych ogrodów działkowych zobowiązani są do wyposażenia ogrodów działkowych w pojemniki lub kontenery do gromadzenia odpadów komunalnych

i do zapewnienia ich systematycznego opróżniania;

4. kierujący instytucjami oświaty, zdrowia powinni dostosować pojemność pojemników do swych indywidualnych potrzeb;

5. prowadzący działalność gospodarczą:

a) dla lokali handlowych - na każde pow. całkowitej, jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności ,

b) dlapunktów handlowych poza lokalem - na każdego zatrudnionego, jednak co najmniej jeden pojemnik o pojemności ,

c) dla lokali gastronomicznych - na jedno miejsce konsumpcyjne, dotyczy to także miejsc w tzw. ogródkach zlokalizowanychna zewnątrz lokalu,

d) dla ulicznych punktów szybkiej konsumpcji - co najmniej 1 pojemnik o poj. ,

e) dla zakładów usługowych i produkcyjnych w odniesieniu do pomieszczeń biurowych i socjalnych - pojemnik o poj. na każdych 10 pracowników,

f) w przypadku lokali handlowych i gastronomicznych, dla zapewnienia czystości wymagane

jest również ustawienie na zewnątrz, poza lokalem, co najmniej jednego pojemnika o poj. na odpady,

6. właściciele nieruchomości którzy prowadzą działalność gospodarczą, wynajem pokoi w sezonie letnim, zobowiązani są do dostosowania ilości pojemników na odpady do ilości osób stale lub czasowo przebywających na terenie nieruchomości, zgodnie z przepisami sanitarnymi. Uwzględniając kryteria 1 pojemnikna odpady o łącznej pojemności co najmniej na każde 10 osób,

7. do zbierania wyjątkowo zwiększonych ilości odpadów komunalnych, oprócz typowych pojemników, mogą w uzasadnionych przypadkach być używane odpowiednio oznaczone worki, udostępniane przez podmiot uprawniony, z którym właściciel nieruchomości zawarł umowę na odbiór odpadów komunalnych.

§ 7.

Odpady komunalne, zbierane selektywnie powinny być zgodne z ustaleniami PGO oraz gromadzone w następujący sposób:

1. odpady ulegające biodegradacji - do odrębnych pojemników lub specjalnych worków dostarczonych przez uprawniony podmiot, z którym właściciel podpisał umowę;

2. odpady opakowaniowe - do odrębnych pojemników lub specjalnych worków dostarczonych przez uprawniony podmiot;

3. odpady wielkogabarytowe niewymagające specjalnych urządzeń do zbierania, należy dostarczyć we własnym zakresie w miejsca wyznaczone przez gminę lub uzgodnić ich odbiór z podmiotem uprawniony zgodnie z umową;

4. odpady budowlane i zielone należy zbierać do kontenerów lub worków, dostarczonych przez podmiot uprawniony;

5. przeterminowane leki należy przekazywać do aptek;

6. baterie, akumulatory, świetlówki, opony, oleje i zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne, powstające w gospodarstwach domowych, należy przekazywać do uprawnionych miejsc.

§ 8.

Właściciel nieruchomości zapewnia utrzymanie czystości i porządku na jej terenie przez dostosowanie wielkości zbiornika bezodpływowego do ilości osób stale lub czasowo przebywających na jej terenie; podobnie przepustowość przydomowej oczyszczalni ścieków musi zostać dostosowana do ilości mieszkańców w sposób zapewniający uzyskanie stopnia ich oczyszczenia określonego w przepisach odrębnych; określając wielkość i przepustowość tych urządzeń należy uwzględniać założenia (wskaźniki) wytwarzania ścieków:

1. mieszkańcy - 3,0 m3 /osobę/miesiąc,

2. bary, restauracje, jadłodajnie - 3,0 m3 /osobę/miesiąc,

3. kawiarnie - 0,8 m3 /osobę/miesiąc,

4. sklepy spożywcze - 2,0 m3 /zatrudnionego/miesiąc,

5. pozostałe sklepy - 0,9 m3 /zatrudnionego/miesiąc,

6. apteki - 3,0 m3 /zatrudnionego/miesiąc,

7. przychodnie lekarskie - 0,5 m3 /zatrudnionego/miesiąc,

8. zakłady fryzjerskie i kosmetyczne - 4,5 m3 /zatrudnionego/miesiąc,

9. pozostałe zakłady usługowe - 0,45 m3 /zatrudnionego/miesiąc,

10. zakłady produkcyjne:

a) bez natrysków - 0,45 m3 /zatrudnionego/miesiąc,

b) z natryskami - 1,5 m3 /zatrudnionego/miesiąc.

§ 9.

Miejsca publiczne takie jak: drogi publiczne, ciągi handlowo - usługowe, przystanki komunikacji, parki, parkingi powinny być wyposażone przez właścicieli nieruchomości lub przedsiębiorców użytkujących tereny komunikacji publicznej w kosze uliczne.

§ 10.

1. Podczas lokalizowania miejsc gromadzenia odpadów komunalnych należy uwzględniać przepisy § 22 i § 23 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r.

w sprawie warunków technicznych, jakimi powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 75, poz. 690).

2. Na terenie nieruchomości pojemniki na odpady oraz worki z wyselekcjonowanymi odpadami należy ustawiać w miejscu wyodrębnionym, dostępnym dla pracowników podmiotu uprawnionego, w miarę możliwości bez konieczności otwierania wejścia na teren nieruchomości; drogi przemieszczania pojemników w celu ich opróżnienia nie mogą zawierać utrudnień (schody, wysokie progi, piach). Dopuszcza się wjazd na teren nieruchomości pojazdów podmiotu uprawnionego w celu odbioru odpadów zgromadzonych w pojemnikach.

3. Szczelny zbiornik bezodpływowy nieczystości ciekłych lub oczyszczalnia przydomowa powinny być zlokalizowane w sposób umożliwiający dojazd do nich pojazdem asenizacyjnym podmiotu uprawnionego w celu odbioru odpadów zgromadzonych

w pojemnikach.

4. Pojemniki na odpady powinny być ustawione, na terenie nieruchomości, w miejscu widocznym, trwale oznaczonym, na wyrównanej, utwardzonej powierzchni, zabezpieczonej przed zbieraniem się na niej wody i błota.

5. Właściciel nieruchomości ma obowiązek utrzymania pojemników na odpady w stanie czystości, dobrym stanie technicznym oraz ich okresowego mycia i dezynfekowania; usługi w tej mierze może wykonywać podmiot uprawniony.

6. W przypadku gdy niemożliwym jest wyznaczenia miejsca gromadzenia odpadów na terenie własnej nieruchomości, ze względu na brak możliwości spełnienia wymagań określonych

w pkt 2, właściciele nieruchomości zobowiązani są do zapewnienia użytkowania urządzeń przeznaczonych do gromadzenia odpadów na terenie innej nieruchomości na zasadach uzgodnionych z jej właścicielem poprzez zawarcie stosownej umowy.

§ 11.

1. Zabrania się gromadzenia w pojemnikach na odpady komunalne śniegu, lodu, gruzu, gorącego popiołu, żużla, substancji toksycznych, żrących, wybuchowych, przeterminowanych leków, zużytych olejów, resztek farb, rozpuszczalników, lakierów i innych odpadów niebezpiecznych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, padniętych zwierząt oraz odpadów innych niż komunalne z działalności gospodarczej.

2. Zabrania się spalania w pojemnikach i koszach na odpady, jakichkolwiek odpadów.

3. Do pojemników na papier i tekturę opakowaniową i nieopakowaniową zabrania się wrzucać:

a) opakowania z zawartością, np. żywnością, wapnem, cementem;

b) kalkę techniczną,

c) druki lakierowane i foliowane.

4. Do pojemników na opakowania szklane zabrania się wrzucać:

a) ceramikę (porcelana, naczynia typu arco, talerze, doniczki),

b) lustra,

c) szklane opakowania farmaceutyczne i chemiczne z pozostałościami zawartości,

d) szkło budowlane (szyby okienne, szkło zbrojone),

e) szyby samochodowe.

5. Do pojemników na opakowania z tworzyw sztucznych zabrania się wrzucać:

a) tworzywa sztuczne pochodzenia medycznego, mokre folie,

b) opakowania i butelki po olejach i smarach, puszki i pojemniki po farbach i lakierach,

c) opakowania po środkach chwasto - i owadobójczych.

Rozdział 4.
Częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz terenów przeznaczonych do użytku publicznego

§ 12.

Właściciel nieruchomości zobowiązani są do:

1. zawarcia umowy z podmiotem uprawnionym na odbieranie odpadów komunalnych

oraz opróżnianie zbiornika bezodpływowego lub opróżnianie osadnika oczyszczalni przydomowej;

2. podania podmiotowi uprawnionemu zgodnej ze stanem faktycznym liczby osób zamieszkujących na terenie nieruchomości, w celu określenia ilości urządzeń służących

do gromadzenia odpadów;

3. w przypadku instytucji (np. urzędy administracji, szkoły, żłobki, przedszkola) lub prowadzenia działalności gospodarczej - podania podmiotowi uprawnionemu informacji umożliwiających obliczenie zapotrzebowania na pojemniki.

§ 13.

Ustala się następujące częstotliwości odbioru odpadów:

1. odpady komunalne z nieruchomości zabudowanych powinny być usuwane:

a) dla budynków jednorodzinnych - nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie;

b) dla właścicieli nieruchomości prowadzących działalność gospodarczą - wynajem pokoi- w sezonie letnim - co najmniej raz w tygodniu;

c) dla budynków użyteczności publicznej i budynków mieszkalnych wielorodzinnych

co najmniej raz w tygodniu;

d) dla obiektów gastronomi - poza sezonem letnim raz w tygodniu, w sezonie letnim systematycznie wg. potrzeb uwzględniając przepisy sanitarne;

e) dla targowisk - nie rzadziej niż dwa razy w tygodniu.

2. odpady wielkogabarytowe, sprzęt elektroniczny i elektryczny powinny być usuwane - okresowo zgodnie z umową lub w terminie uzgodnionym przez właściciela nieruchomości i z podmiotem uprawnionym;

3. zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny powinny być usuwane - okresowo z godnie z umową lub w terminie uzgodnionym przez właściciela nieruchomości o podmiotem uprawnionym;

4. nieczystości ciekłe gromadzone przejściowo w zbiornikach bezodpływowych powinny

być usuwane - systematycznie z częstotliwością gwarantującą, że nie nastąpi przepełnienie zbiornika; opróżnianie zbiornika powinno nastąpić w terminie 48 godzin od złożenia zamówienia na usługę lub w terminie uzgodnionym z właścicielem nieruchomości;

5. osadów z przydomowych oczyszczalni - zgodnie z instrukcją eksploatacji.

§ 14.

Liczba pojemników na odpady i ich pojemność oraz pojemność zbiornika bezodpływowego na nieczystości ciekłe muszą być dostosowane do wielkości i sposobu użytkowania nieruchomości. Eksploatacja i opróżniane musi być prowadzone w sposób gwarantujący, że nie nastąpi rozkład biologiczny zgromadzonych odpadów komunalnych, przepełnienie pojemników lub wpływ nieczystości ciekłych ze zbiornika bezodpływowego.

Rozdział 5.
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku

§ 15.

1. Utrzymujący zwierzęta domowe są zobowiązani do zachowani środków ostrożności zapewniających ochronę zdrowia i życia ludzi oraz zwierząt, a także dołożenia starań, by zwierzęta te były jak najmniej uciążliwe dla otoczenia.

2. Utrzymujący psy i inne zwierzęta domowe są zobowiązani do sprawowania właściwej opieki nad tymi zwierzętami, a w szczególności nie pozostawiania ich bez dozoru, jeżeli zwierzę nie jest należycie uwiązane lub nie znajduje się w pomieszczeniu zamkniętym, bądź na terenie ogrodzonym w sposób uniemożliwiający samodzielne wydostanie się z niego.

3. Utrzymujący gady, płazy, ptaki i owady w lokalach mieszkalnych lub użytkowych są zobowiązani zabezpieczyć je przed wydostaniem się z pomieszczenia.

4. Zwierzęta egzotyczne mogą być wyprowadzane poza lokal jedynie na uwięzi lub w klatce.

§ 16.

1. na tereny użyteczności publicznej psy muszą być wyprowadzane tylko na smyczy, a agresywne nadto w kagańcach.

2. Zwolnienie psa ze smyczy dozwolone jest w miejscach mało uczęszczanych i pod warunkiem, że pies ma kaganiec, a właściciel (opiekun) ma możliwość sprawowania bezpośredniej kontroli nad jego zachowaniem.

3. Zakazuje się wprowadzania psów i innych zwierząt domowych:

1) do placówek handlowych, gastronomicznych i innych obiektów oraz miejsc

wspólnego lub publicznego użytku, jeżeli wynika to z wyraźnego oznakowania.

2) Na tereny placów gier i zabaw dla dzieci.

4. Przepisu ust. 3 nie stosuje się do psów - przewodników osób niewidomych.

5. Osoby utrzymujące psy i inne zwierzęta domowe maja obowiązek nie dopuszczać do zakłócania spokoju innym użytkownikom nieruchomości oraz nieruchomości sąsiednich .

§ 17.

1. Do obowiązków właścicieli psów należy bez wezwania:

1) zarejestrowanie psa i opłacenie opłaty z tytułu posiadania psa, co roku,

2) zaopatrzenie psa w trwałe znakowanie pozwalające na ustalenie osoby utrzymującej zwierzę, polegające na wszczepieniu pod skórę elektronicznych mikrotransponderów,

3) poddanie obowiązkowemu sczepieniu (po ukończeniu dwóch miesięcy życia), co roku,

4) bezzwłoczne zgłoszenie do lekarza weterynarii przypadków pogryzienia człowieka przez psa i innych zwierząt i zastosowanie się do zaleceń służ weterynaryjnych

2. Utrzymujący psy, koty i inne zwierzętadomowe zobowiązani są do posiadania dowodu szczepień ochronnych wymaganych bądź zarządzanych przez odpowiednie służby weterynaryjne.

§ 18.

Do obowiązku utrzymujących zwierzęta domowe należy sprzątanie i usuwanie odchodów pozostawionych przez te zwierzęta:

1) na klatkach schodowych i innych pomieszczeniach wspólnego użytku w obrębie budynku, a także w miejscach publicznych

2) na chodnikach, alejkach spacerowych i innych miejscach przeznaczonych do wspólnego użytku, a także w miejscach publicznych.

§ 19.

Przy przewozie i przenoszeniu zwierząt domowych utrzymujący je zobowiązani są stosować środki ochrony niezbędne dla bezpieczeństwa innych osób i zwierząt oraz dla utrzymania czystości w miejscach przeznaczonych do wspólnego lub publicznego użytku.

§ 20.

1. Zwierzęta pozostawione bez opieki będą przewożone do schronisk dla bezdomnych zwierząt, a egzotyczne oddawane do ogrodów zoologicznych lub schronisk.

2. Kosztami postępowania o których mowa w pkt 1 zostanie obciążony właściciel jeżeli możliwa będzie jego identyfikacja.

§ 21.

Zwierzęta padnięte powinny zostać zgłoszone przez właściciela do zakładu utylizacji lub do Straży Miejskiej jeśli nie można ustalić tożsamości osoby utrzymującej padniętezwierzę.

Rozdział 6.
Obszary podlegające obowiązkowi deratyzacji oraz terminy jej przeprowadzania

§ 22.

Właściciele nieruchomości, których nieruchomości podlegają obowiązkowi deratyzacji są zobowiązani do przeprowadzenia deratyzacji 2 razy w roku, w następujących terminach:

1. od dnia 1 do dnia 30 kwietnia ,

2. od dnia 1 do dnia 30 września.

§ 23.

Deratyzację przeprowadza się dwa razy w roku na całym obszarze administracyjnym Miasta Władysławowa.

Rozdział 7.
Postanowienia końcowe

§ 24.

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Władysławowa.

§ 25.

Kto nie wykonuje obowiązków określonych Regulaminem podlega karze grzywny, o czym stanowi

art. 10 ustawy.

§ 26.

Do wykonywania czynności kontrolnych w zakresie stosowania postanowień Regulaminu, uprawnieni są Strażnicy Miejscy oraz osoby posiadające właściwe upoważnienia wydane przez Burmistrza Miasta Władysławowa.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00