Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Pomorskiego rok 2011 nr 172 poz. 4005

Uchwała nr XI/60/2011 Rady Gminy Przywidz

z dnia 27 października 2011r.

w sprawie określenia warunków i trybu wspierania, w tym finansowego, klubów sportowych na terenie gminy Przywidz

Na podstawie art. 27 ust. 2 i art. 28 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. Nr 127 poz. 857 ze zm.), art. 221 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240 ze zm.) oraz art. 18 ust. 2 pkt. 15 i art. 40 ust. 1, art 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 ze zm.), Rada Gminy Przywidz uchwala, co następuje:

Rozdział 1.
Przepisy ogólne

§ 1.

1. Niniejsza uchwała określa:

1) cel publiczny z zakresu sportu, który Gmina Przywidz zamierza osiągnąć,

2) warunki i tryb udzielania wsparcia finansowego zadania własnego Gminy Przywidz, w zakresie tworzenia warunków sprzyjających rozwojowi sportu, wykonywanego w drodze zlecania realizacji zadania celu publicznego sprzyjającego rozwojowi sportu, w tym:

a) tryb postępowania o udzielenie dotacji celowej,

b) sposób rozliczania udzielonej dotacji celowej,

c) sposób kontroli wykonywanego zadania celu publicznego

2. Przepisów niniejszej uchwały nie stosuje do dotacji na wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej udzielanych na warunkach i w trybie określonym w ustawie z 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 873 ze zm.).

3. O dotację, o której mowa w ust. 1 może ubiegać się każdy klub sportowy nie należący do sektora finansów publicznych i nie działający w celu osiągnięcia zysku, który na terenie Gminy Przywidz prowadzi działalność sportową.

§ 2.

Ilekroć w niniejszej uchwale jest mowa o:

1) dotacji - należy przez to rozumieć udzieloną na warunkach i trybie przewidzianym w niniejszej uchwale dotację celową w rozumieniu art. 126 i art. 221 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 ze zm), która jest przeznaczona na dofinansowanie zadania służącego realizacji celu publicznego określonego w § 3,

2) klubie sportowym - należy przez to rozumieć prowadzącą działalność sportową osobę prawną utworzoną na podstawie odrębnych przepisów, w tym uczniowski klub sportowy,

3) zadaniu - należy przez to rozumieć przedsięwzięcie realizowane przez klub sportowy, które w sposób bezpośredni przyczynia się do realizacji celu publicznego określonego w § 3,

4) umowie - należy przez to rozumieć umowę dotacji zawartą między Gminą Przywidz reprezentowaną przez Wójta Gminy Przywidz a klubem sportowym, której treść reguluje przepis art. 221 ust. 3 ustawy określonej w pkt.1 i postanowienia niniejszej uchwały,

§ 3.

1. Przyjmuje się, że cel publiczny, jaki Gmina Przywidz zamierza osiągnąć w zakresie rozwoju sportu w Gminie Przywidz obejmuje upowszechnianie oraz wspieranie rozwoju sportu poprzez osiąganie wysokich wyników sportowych we współzawodnictwie krajowym i międzynarodowym oraz poprawę warunków uprawiania sportu na terenie Gminy Przywidz.

2. Wysokość dotacji przeznaczona na finansowanie sportu ustalana jest na dany rok w uchwale budżetowej.

3. W celu realizacji celu określonego w ust. 1 Gmina Przywidz udzielać będzie klubom sportowym, o których mowa w § 1 ust. 3 dotację stanowiącą dofinansowanie realizacji zadania, na zasadach określonych w niniejszej uchwale.

Rozdział 2.
Warunki otrzymania dotacji

§ 4.

1. Z zastrzeżeniem ust. 2, udzielona dotacja może być przeznaczona na pokrycie:

1) wydatków na realizację programów szkolenia sportowego,

2) wydatków z tytułu zakupu sprzętu sportowego oraz strojów sportowych,

3) kosztów organizowania zawodów sportowych lub uczestnictwa w takich zawodach,

4) kosztów korzystania z obiektów sportowych dla celów szkolenia sportowego,

5) wydatków z tytułu wynagrodzenia kadry szkoleniowej,

6) obsługę księgową zadania, jeżeli wpłynie to na poprawę warunków uprawiania sportu przez członków klubu sportowego, który otrzyma dotację, lub zwiększy dostępność społeczności lokalnej do działalności sportowej prowadzonej przez ten klub.

2. Z dotacji z ust. 1 nie mogą być finansowane lub dofinansowane wydatki z tytułu:

1) wypłaty wynagrodzeń dla zawodników lub działaczy klubu sportowego i innych osób z wyłączeniem osób o których mowa w ust. 1 pkt 5,

2) transferu zawodnika z innego klubu sportowego,

3) zapłaty kar, mandatów i innych opłat sankcyjnych nałożonych na klub sportowy lub osoby w nim zrzeszone,

4) zobowiązań klubu sportowego z zaciągniętej pożyczki, kredytu lub wykupu papierów wartościowych, oraz kosztów obsługi zadłużenia,

5) kosztów, które wnioskodawca poniósł na realizację przedsięwzięcia przed zawarciem umowy o udzielenie dotacji.

§ 5.

1. W roku budżetowym klub sportowy w trybie niniejszej uchwały może otrzymać z budżetu Gminy Przywidz dotację na więcej niż jedno zadanie pod warunkiem, że każde z zadań objęte jest oddzielnym wnioskiem, umową i dotacją.

2. W przypadku gdy klub sportowy prowadzi kilka drużyn zobowiązany jest złożyć odrębny wniosek dla drużyny seniorów i grup pozostałych.

3. Jedno zadanie nie może być jednocześnie dofinansowane dotacją udzielaną na warunkach i w trybie niniejszej uchwały oraz dotacją udzielaną z budżetu Gminy Przywidz na zasadach i w trybie przepisów ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

§ 6.

Formą wypłaty dotacji przyznanej z budżetu Gminy Przywidz jest przekazanie klubowi sportowemu środków na poczet poniesienia kosztów zadania.

§ 7.

1. Organem przyznającym dotacje na zadanie z zakresu sportu jest Wójt Gminy Przywidz.

2. W celu uzyskania dofinansowania klub sportowy zobowiązany jest do złożenia pisemnego wniosku o udzielenie dofinansowania.

3. Wzór wniosku o przyznanie dotacji stanowi załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.

4. Wypełniony wniosek należy składać w sekretariacie Urzędu Gminy w Przywidzu, w terminie do 31 grudnia roku poprzedzającego dany rok budżetowy, w którym dotacja ma być udzielona.

5. Wniosek powinien być podpisany przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu wnioskodawcy.

6. Złożenie wniosku nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji, jak również dotacja przyznana może być w wysokości niższej niż wnioskowana.

7. W przypadku stwierdzenia braków formalnych wniosku, Wójt wyznacza termin i wzywa wnioskodawcę do ich usunięcia, uzupełnienia lub innego sprecyzowania wniosku. Wniosek, który nie został uzupełniony w terminie 7 dni od daty dostarczenia wezwania, pozostawia się bez rozpoznania.

8. Przy rozpatrywaniu wniosku o przyznanie dotacji bierze się pod uwagę w szczególności:

1) oddziaływanie przedsięwzięcia na sferę organizacyjną sportu lub współzawodnictwo sportowe i ich rozwój na właściwym poziomie,

2) wysokość środków w budżecie gminy przeznaczonych na ten cel,

3) przedstawioną kalkulację kosztów w odniesieniu do zakresu rzeczowego, celu przedsięwzięcia i planowanych efektów.

§ 8.

1. Decyzję w sprawie przyznania klubom dotacji podejmuje Wójt Gminy Przywidz, w terminie do 15 lutego roku w którym dotacja ma być przyznana.

2. Decyzja Wójta Gminy Przywidz jest ostateczna i nie przysługuje od niej odwołanie.

3. Decyzja Wójta Gminy Przywidz jest podstawą do zawarcia umowy na wykonanie zadania i otrzymania dotacji.

4. O przyznanych dotacjach powiadamia się niezwłocznie zainteresowanych na piśmie oraz podaje się wykaz do publicznej wiadomości poprzez ogłoszenie na stronie internetowej Gminy Przywidz z jednoczesnym wywieszeniem na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Przywidz.

Rozdział 3.
Umowa o dotację

§ 9.

1. Z klubem sportowym zakwalifikowanym do udzielenia wsparcia finansowego Wójt Gminy Przywidz zawiera umowę dotacji na realizację zadania, której podstawowe treści określa przepis art. 221 ust. 3 ustawy określonej w § 2 pkt 1.

2. Dotację przekazuje się w co miesięcznych transzach po podpisaniu umowy, na rachunek bankowy klubu sportowego wskazany w umowie. Termin i sposób przekazania dotacji określa umowa.

3. Integralnym elementem umowy jest zaktualizowany stosownie do przyznanej dotacji harmonogram i kosztorys.

4. Klub sportowy nie może wykorzystać środków przeznaczonych na realizację zadania na cele inne niż określone w umowie.

5. W treści umowy dotacji dotyczącej dofinansowania części kosztów zadania, zamieszcza się postanowienie przewidujące proporcjonalne pomniejszenie kwoty dotacji należnej, w przypadku zrealizowania zadania przy pomniejszonym zaangażowaniu pozostałych środków zakładanych na jego finansowanie.

6. W treści umowy zamieszcza się postanowienia dopuszczające jej zmianę w drodze dwustronnego aneksu pisemnego.

7. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się za zgodą stron, możliwość zmian w ciągu roku zakresu rzeczowego oraz warunków realizacji zadania, w formie aneksu do umowy.

Rozdział 4.
Kontrola realizacji wykonania zadania

1. Wójt Gminy Przywidz może zlecić kontrolę wydatkowania dotacji na realizację zadania.

2. Czynności kontrolnych dokonują osoby upoważnione przez Wójta Gminy Przywidz.

3. Zakres kontroli obejmuje:

1) stan realizacji zadania,

2) efektywność i rzetelność jego wykonania,

3) prawidłowości wykorzystania środków z budżetu Gminy Przywidz,

4) prowadzenie dokumentacji księgowo-rachunkowej w zakresie wykorzystania środków Gminy Przywidz.

4. Z czynności kontrolnych sporządza się protokół.

5. Na podstawie protokołu, Wójt Gminy Przywidz - w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w wykorzystaniu dotacji - kieruje do klubu sportowego realizującego zadanie stosowne wnioski i zalecenia, wyznaczając termin do usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości.

6. W przypadku, gdy klub sportowy nie usunie stwierdzonych nieprawidłowości w wyznaczonym terminie, umowa może być rozwiązana ze skutkiem natychmiastowym, a środki finansowe na realizację zadania wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem podlegają zwrotowi wraz z należnymi odsetkami do budżetu Gminy Przywidz, w terminie ustalonym przez Wójta Gminy Przywidz zgodnie z odrębnymi przepisami określonymi w ustawie o której mowa w § 2 pkt.1.

Rozdział 5.
Rozliczenie dotacji

§ 11.

1. Dotacja podlega szczegółowemu rozliczeniu finansowemu i rzeczowemu w sprawozdaniu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do niniejszej uchwały w terminie określonym w umowie.

2. W przypadku wykorzystania na realizację zadania tylko części przekazanej kwoty dotacji, niewykorzystana cześć dotacji podlega zwrotowi na zasadach określonych w umowie.

Rozdział 6.
Przepisy przejściowe i końcowe

§ 12.

. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Przywidz.

§ 13.

Traci moc uchwała LX/346/2010 Rady Gminy Przywidz Osoby pełniącej funkcję organu gminy z dnia 10 listopada 2010r. w sprawie określenia warunków i trybu wspierania, w tym finansowego, rozwoju sportu kwalifikowanego na terenie gminy Przywidz (Dz. U. Woj. Pomorskiego z 2011r. Nr 7, poz. 191)

§ 14.

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty jego ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.


Załącznik nr 1 do Uchwały Nr XI/60/2011

Rady Gminy Przywidz

z dnia 27 października 2011r.

.........................................................

(pieczęć wnioskodawcy)

WNIOSEK

o przyznanie wsparcia finansowego na realizację zadania w zakresie

rozwoju sportu pod nazwą

.............................................................................................................

w kwocie ...........................

(słownie: .............................................................................................................)

realizowanego w okresie od .................... .............do ..................................................

I. Wnioskodawca:

1) pełna nazwa ............................................................................................................................................................

2) forma prawna .........................................................................................................................................................

3) numer w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym rejestrze* .........................................................................

4) data wpisu , rejestracji lub utworzenia ...................................................................................................................

5) nr NIP .................................................................... nr REGON .............................................................................

6) dokładny adres siedziby: miejscowość .............................................................. ul. ..............................................

gmina .......................................................................... powiat ................................................................................

województwo ..........................................................................................................................................................

7) tel. ....................................................................... faks............................................................................................

e-mail: .................................................................. http:// ........................................................................................

8) nazwa banku i numer rachunku, na który przekazana ma być dotacja ..................................................................

..................................................................................................................................................................................

9) nazwiska i imiona osób upoważnionych do podpisania umowy dotacji

.....................................................................................................................................................................................

10) osoba upoważniona do składania wyjaśnień i uzupełnień dotyczących oferty o dotację (imię i nazwisko oraz nr telefonu kontaktowego)

.....................................................................................................................................................................................

11) przedmiot działalności statutowej wnioskodawcy:

a) działalność statutowa nieodpłatna

b) działalność statutowa odpłatna

12) jeżeli wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą:

a) numer wpisu do rejestru przedsiębiorców,

b) przedmiot działalności gospodarczej

II. Opis zadania

1. Nazwa zadania

2. Miejsce wykonywania zadania (*adekwatnie do jego opisu i harmonogramu)

3. Cel zadania

4. Szczegółowy opis działań w zakresie realizacji zadania /spójny z kosztorysem/

5. Harmonogram planowanych działań /z podaniem terminów ich rozpoczęcia i zakończenia/ wraz
z liczbowym określeniem skali działań planowanych przy realizacji zadania /należy użyć miar adekwatnych dla danego zadania, np. liczba świadczeń udzielanych tygodniowo, miesięcznie, liczba adresatów/

6. Zakładane rezultaty realizacji zadania w zakresie rozwoju sportu na terenie Gminy Przywidz.

III. Kalkulacja przewidywanych kosztów realizacji zadania

1. Całkowity koszt zadania.........................zł, (słownie złotych: .......................................................)

2. Kwota wnioskowana ze środków Gminy Przywidz w zł.....................................................................

3. Środki własne w zł...........................................................................................................................

2. Kosztorys ze względu na rodzaj kosztów

Lp.

Rodzaj kosztów realizacji zadania

Ilość jednostek

Koszt jednostkowy

Rodzaj miary

Koszt całkowity

(w zł)

Z tego z

wnioskowanej

dotacji (w zł)

Z tego z finansowych środków własnych, wnioskodawcy i innych źródeł (w zł)*

Ogó

ł

em

3. Uwagi mogące mieć znaczenie przy ocenie kosztorysu (*uzasadnienie niezbędności poniesienia wszystkich kosztów i ich związek z realizowanym zadaniem)

...................................................................................................................................................................

IV. Przewidywane źródła finansowania zadania:

Źródło finansowania

%

Wnioskowana kwota dotacji

Finansowe środki własne, środki z innych źródeł oraz wpłaty i opłaty adresatów zadania*

/z tego wpłaty i opłaty adresatów zadania .............................................. zł/

Ogółem

100%

2. Informacja o uzyskanych przez oferenta środkach prywatnych lub publicznych, których kwota została uwzględniona w ramach środków własnych lub innych*

3. Rzeczowy wkład własny oferenta w realizację zadania (np. nie obejmowany kosztorysem wkład w postaci udostępnianego lokalu, obiektu, materiałów, pracy wolontariuszy)

V. Inne wybrane informacje dotyczące zadania

1. Zasoby kadrowe oferenta - przewidywane do wykorzystania przy realizacji zadania /informacje o kwalifikacjach osób, które będą zatrudnione przy realizacji zadania oraz o kwalifikacjach wolontariuszy/.

2. Dotychczasowe doświadczenia w realizacji zadań z zakresu rozwoju sportu finansowanych ze środków publicznych.

4. Informacja o tym, czy oferent przewiduje korzystanie przy wykonaniu zadania
z podwykonawców /określenie rodzaju podwykonawców wraz ze wskazaniem zakresu, w jakim będą uczestniczyć w realizacji zadania/.

Oświadczam(-my), że:

1) proponowane zadanie w całości mieści się w zakresie działalności wnioskodawcy

2) w ramach składanego wniosku przewidujemy pobieranie*/niepobieranie* opłat od adresatów zadania,

3) wszystkie podane we wniosku informacje są zgodne z aktualnym stanem prawnym i faktycznym.

………………………………………….

(pieczęć wnioskodawcy

............................................................................................................................................................

(podpis osoby upoważnionej lub podpisy osób upoważnionych do składania oświadczeń woli
w imieniu wnioskodawcy)

Załączniki i ewentualne referencje:

1. Statut organizacji lub inny dokument określający przedmiot działalności wnioskodawcy,

2.Aktualny odpis z rejestru lub odpowiednio wyciąg z ewidencji lub inne dokumenty potwierdzające status prawny wnioskodawcy i umocowanie osób go reprezentujących.

3. ........................................................................................................................................................

Adnotacje urzędowe (nie wypełniać)

_______________

· Niepotrzebne skreślić.

·


Załącznik nr 2 do Uchwały Nr XI/60/2011

Rady Gminy Przywidz

z dnia 27 października 2011r.

SPRAWOZDANIE KOŃCOWE

z wykonania zadania w zakresie rozwoju sportu

.........................................................

(nazwa zadania)

realizowanego w okresie od ........... do ............,

określonego w umowie nr ..............,

zawartej w dniu .............................................................., pomiędzy

................................................................. a ...................................................................

(nazwa dotującego) (nazwa dotowanego)

Data złożenia sprawozdania: .....................

Część I. Sprawozdanie merytoryczne

1. Czy zakładane cele i rezultaty zostały osiągnięte w wymiarze określonym w ofercie? Jeśli nie - dlaczego?

2. Opis wykonania zadania.

3. Liczbowe określenie skali działań, zrealizowanych w ramach zadania.

Część II. Sprawozdanie z wykonania wydatków

1. Rozliczenie ze względu na rodzaj kosztów (w zł)

Lp.

Rodzaj kosztów realizacji zadania

Całość zadania

(zgodnie z umową)

Poprzednie okresy sprawozdawcze ( narastająco)

Bieżący okres sprawozdawczy - w przypadku sprawozdania końcowego- za okres realizacji zadania

Koszt całkowity

(w zł)

Z tego z

wnioskowanej

dotacji (w zł)

Z tego z finansowych środków własnych

dotowanego
i innych źródeł (w zł)*

Koszt całkowity

(w zł)

Z tego z

wnioskowanej

dotacji (w zł)

Z tego z finansowych środków własnych dotowanego
i innych źródeł (w zł)*

Koszt całkowity

(w zł)

Z tego z

wnioskowanej

dotacji (w zł)

Z tego z finansowych środków własnych dotowanego
i innych źródeł (w zł)*

1.

2.

Ogółem

2. Rozliczenie ze względu na źródło finansowania

Źródło finansowania

Całość zadania

(zgodnie z umową)

Poprzednie okresy sprawozdawcze

( narastająco)

Bieżący okres sprawozdawczy - za okres realizacji zadania

%

%

Koszty pokryte z dotacji

Koszty pokryte z finansowych środków własnych dotowanego, środków z innych źródeł oraz wpłat i opłat adresatów *

/z tego wpłaty i opłaty adresatów zadania................................ zł/

Ogółem:

100%

100%

Uwagi mogące mieć znaczenie przy ocenie realizacji budżetu:

...................................................................................................................................................................

3. Zestawienie faktur (rachunków)3)

Lp.

Numer dokumentu

księgowego

Data

wystawienia dokumentu księgowego

Numer

pozycji

kosztorysu

Nazwa

wydatku

Kwota (zł)

Z tego ze

środków

pochodzących

z dotacji (zł)

Z tego ze środków własnych dotowanego

1.

2.

Część III. Dodatkowe informacje

...................................................................................................................................................................

Załączniki:

1. ............................................................

2. ............................................................

3. ............................................................

4. ............................................................

Oświadczam(-my), że:

1) od daty zawarcia umowy nie zmienił się status prawny klubu sportowego,

2) wszystkie podane w niniejszym sprawozdaniu informacje są zgodne z aktualnym stanem prawnym
i faktycznym,

3) zamówienia na dostawy, usługi i roboty budowlane za środki finansowe uzyskane w ramach umowy zostały dokonane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,

4) wszystkie kwoty wymienione w zestawieniu faktur (rachunków) zostały faktycznie poniesione.

............................................

(pieczęć klubu sportowego)

............................................................................................................................................................

(podpis osoby upoważnionej lub podpisy osób upoważnionych do składania oświadczeń woli
w imieniu dotowanego)

Adnotacje urzędowe (nie wypełniać)

______________

· Niepotrzebne skreślić.

POUCZENIE

Sprawozdanie składa się osobiście lub przesyła przesyłką poleconą w przewidzianym w umowie terminie na adres organu zlecającego.

1) Sprawozdanie sporządzić należy w okresach określonych w umowie.

2) Opis musi zawierać szczegółową informację o zrealizowanych działaniach zgodnie z ich układem zawartym we wniosku, który stanowi załącznik do umowy. W opisie opisie konieczne jest uwzględnienie wszystkich planowanych działań, ( w okresie sprawozdawczym), zakres w jakim zostały one zrealizowane, wyjaśnienie ewentualnych odstępstw w ich realizacji, zarówno w odniesieniu do ich zakresu, jak i harmonogramu realizacji.

3) Do sprawozdania załączyć należy spis wszystkich faktur ( rachunków), które opłacone zostały w całości lub w części ze środków pochodzących z dotacji.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00