Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Pomorskiego rok 2011 nr 160 poz. 3355

Uchwała nr XIX/327/11 Rady Miasta Gdańska

z dnia 27 października 2011r.

w sprawie uchwalenia "Regulaminu udzielania dotacji celowej na zadania związane z ochroną środowiska i gospodarką wodną"

Na podstawie art. 7 ust.1 oraz 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 zm.: z 2002 r. Nr 23, poz. 220; Nr 62 poz. 558; Nr 113, poz. 984; Nr 153, poz. 1271; Nr 214, poz. 1806; zm. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz.1568; zm. z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116,poz. 1203; zn. z 2005r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175 poz. 1457; zm. z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337; zm. z 2007r. Nr 48, poz.327, Nr 138 poz.974, Nr 173 poz.1218; zm. z 2008r. Nr 180 poz.1111, Nr 223 poz.1458; zm. z 2009r Nr 52 poz. 420, Nr 157 poz. 1241; zm. z 2010 r. Nr 28 poz. 142 i poz. 146, Nr 40, poz.230, Nr 106 poz. 675, Nr 40 poz. 230, z 2011r.: Nr 21, poz.113, Nr 117 poz.679, Nr 134 poz.777), art. 12 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r o samorządzie powiatowym (t.j. z 2001 r. Dz. U. Nr 142 poz.1592, zm. z 2002r Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz.984, Nr 200 poz. 1688, Nr 214 poz. 1806, Nr 153 poz. 1271, zm. z 2003 r. Nr 162 poz. 1568, zm. z 2004 r. Nr 102 poz. 1055, zm. z 2007 r. Nr 173 poz.1218, z 2008 r. Nr 180 poz.1111, Nr 223 poz.1458, zm. z 2009 r. Nr 92 poz.753, zm. z 2010 r. Nr 28 poz.142 i poz.146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675, z 2011r: Nr 21 poz.113) oraz art. 403 ust. 3-6 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. z 2008 r. Dz. U. Nr 25 poz.150, Nr 111 poz.708, Nr 138 poz.865, Nr 154 poz.958, Nr 171 poz.1056, Nr 199 poz.1227, Nr 223 poz.1464, Nr 227 poz.1505, zm. z 2009 r. Nr 19 poz.100, Nr 20 poz.106, Nr 79 poz. 666,Nr 130 poz.1070, Nr 215 poz.1664, zm. z 2010 r. Nr 21 poz.104, Nr 28 poz.145, Nr 76, poz.489, Nr 119, poz.804, Nr 152, poz.1019, Nr 182, poz.1228, nr 229,poz.1498, Nr 249, poz.1657:. z 2011 r. Nr 32 poz. 159, Nr 63 poz. 322, Nr 99 poz. 569, Nr 94, poz.551, Nr 122 poz.695).

uchwala się , co następuje:

§ 1.

Uchwala się "Regulamin udzielania dotacji celowej na zadania związane z ochroną środowiska i gospodarką wodną", określony w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 2.

Uchwała Nr IX/106/11 Rady Miasta Gdańska z dnia 31 marca 2011r w sprawie uchwalenia "Regulaminu udzielania dotacji celowej na zadania związane z ochroną środowiska i gospodarką wodną" traci moc z dniem 31 grudnia 2011 roku.

§ 3.

Wykonanie niniejszej uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Gdańska.

§ 4.

Uchwała wchodzi w życie w terminie 14 dni od dnia jej publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego z mocą od 1 stycznia 2012 roku.

Przewodniczący Rady Miasta Gdańska


Bogdan Oleszek


Załącznik do Uchwały Nr XIX/327/11
Rady Miasta Gdańska
z dnia 27 października 2011 r.

REGULAMIN UDZIELANIA DOTACJI CELOWEJ NA ZADANIA ZWIĄZANE Z OCHRONĄ ŚRODOWISKA i GOSPODARKĄ WODNĄ

Rozdział 1.
Przedmiot i źródło finansowania

§ 1.

1. Regulamin określa tryb postępowania w sprawie udzielania i rozliczania dotacji celowych /zwanych dalej dotacjami/ na zadania związane z ochroną środowiska i gospodarką wodną, realizowane w granicach administracyjnych Gminy Miasta Gdańska.

2. Dotacje, o których mowa w ust.1 obejmują:

1)zamianę ogrzewania węglowego na ekologiczne: elektryczne, gazowe, podłączenie do miejskiej sieci ciepłowniczej,

2)instalację kolektora słonecznego,

3)likwidację zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni poprzez przyłączenie do miejskiej sieci kanalizacyjnej,

4)demontaż, transport i utylizację odpadów zawierających azbest - przy wymianie lub likwidacji pokryć dachowych,elewacji na obiektach budowlanych oraz rur zsypowych,

5)zagospodarowanie wód opadowych poprzez ich retencjonowanie i/lub odprowadzanie do gruntu, wód, kanalizacji deszczowej.

3. Dotacje udzielane są ze środków budżetu Miasta Gdańska, pochodzących z wpływów z tytułu opłat i kar za korzystanie ze środowiska oraz usuwanie drzew i krzewów, o których mowa w ustawie Prawo ochrony środowiska

Rozdział 2.
Formy finansowania, podmioty uprawnione do ubiegania się o udzielenie dotacji

§ 2.

1. Dotacja przekazywana jest w formie zwrotu udokumentowanych wydatków, związanych z realizacją zadania po jego zakończeniu.

2. Dotacją objęte są wyłącznie wydatki poniesione w roku, w którym został złożony wniosek .

§ 3.

O udzielenie dotacji ubiegać się mogą podmioty niezaliczane do sektora finansów publicznych, zwane dalej podmiotami uprawnionymi, w szczególności:

1)osoby fizyczne,

2)wspólnoty mieszkaniowe,

3)osoby prawne,

4)przedsiębiorcy.

§ 4.

1. Dotacje nie mogą być udzielane na realizację zadań finansowanych (dofinansowanych) z budżetu Miasta Gdańska z innego tytułu.

2. Dotacja nie może pokrywać wydatków finansowanych przez inne podmioty (zakaz tzw. podwójnego finansowania).

Rozdział 3.
Miejsce, sposób i termin składania wniosków

§ 5.

Wnioski składa się:

1)w formie pisemnej, według wzoru opracowanego przez Urząd Miejski w Gdańsku; wzory: wniosku oraz oświadczeń będących załącznikami do wniosku - zamieszczone są na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Gdańsku oraz dostępne są w wersji papierowej w Zespole Obsługi Mieszkańców:

a) nr 1 przy ul. Partyzantów 74,

b) nr 2 przy ul. Milskiego 1,

c) nr 3 przy ul. Nowe Ogrody 8/12,

2)w jednym egzemplarzu,

3)z kompletem obowiązkowych załączników, o których mowa w §9 ust.1, §10 ust.1, §11 ust.1, §12 ust.1, §13 ust.1, §17 ust.3,

4)w terminie od dnia 1 stycznia do wyczerpania środków finansowych zarezerwowanych na dany rok budżetowy, nie dłużej jednak niż do dnia 31 października danego roku budżetowego,

5)w Urzędzie Miejskim w Gdańsku w Zespole Obsługi Mieszkańców:

a) nr 1 przy ul. Partyzantów 74,

b) nr 2 przy ul. Milskiego 1,

c) nr 3 przy ul. Nowe Ogrody 8/12,

6)drogą pocztową na adres : Urząd Miejski w Gdańsku, ul. Nowe Ogrody 8/12, 80-803 Gdańsk. W przypadku przesłania wniosku drogą pocztową - o terminie złożenia wniosku decyduje data wpływu do Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

§ 6.

Złożenie wniosku nie jest jednoznaczne z przyznaniem dotacji.

§ 7.

Bazę wniosków, w formie elektronicznej i papierowej, prowadzi Wydział Środowiska Urzędu Miejskiego w Gdańsku /zwany dalej WŚ/.

Rozdział 4.
Ogólne zasady kwalifikacji wniosków o udzielenie dotacji

§ 8.

1. Kwalifikacji wniosków dokonuje WŚ.

2. Podmiot uprawniony - w przypadku zaistnienia wątpliwości dotyczących informacji zawartych we wniosku i załącznikach do wniosku - jest wzywany do uzupełnienia brakujących dokumentów i/lub do złożenia wyjaśnień.

3. W przypadku niezłożenia brakujących dokumentów i/lub wyjaśnień, w terminie określonym w wezwaniu o którym mowa w ust.2 - wniosek podlega odrzuceniu.

4. WŚ może przeprowadzić kontrolę zadań objętych dotacją.

5. Na odrzucenie wniosku w procesie kwalifikacji - odwołanie nie przysługuje.

6. WŚ informuje podmiot uprawniony o:

1)przyznaniu dotacji,

2)odrzuceniu wniosku.

7. Na potrzeby badania wniosku - WŚ może zasięgać opinii innych wydziałów Urzędu Miejskiego w Gdańsku

Rozdział 5.
Dotacje na zamianę ogrzewania węglowego na ekologiczne

§ 9.

1. Do wniosku o udzielenie dotacji należy załączyć, z zastrzeżeniem §17 ust. 3, następujące dokumenty:

1)dokument potwierdzający stosowanie paliwa stałego w sezonie grzewczym poprzedzającym modernizację źródła ogrzewania (zaświadczenie zarządcy nieruchomości lub zarządu wspólnoty lub opinia kominiarska),

2)kserokopie rachunków lub faktur VAT dokumentujące poniesione wydatki (oryginały rachunków/faktur należy okazać w dniu podpisania umowy dotacji),

3)oświadczenie, według wzoru opracowanego przez Urząd Miejski w Gdańsku, dotyczące:

a) likwidacji węglowego systemu ogrzewania,

b) odbioru technicznego instalacji grzewczej,

c) zgody właściciela/współwłaściciela nieruchomości na zmianę sposobu ogrzewania i wypłatę dotacji,

d) zawarcia umowy z dostawcą medium grzewczego.

2. Wysokość dotacji ustala się według następujących zasad:

1)jednorazowa dotacja w wysokości 100% łącznej wartości wydatków, nie więcej niż 2 000 zł dla osób fizycznych - w przypadku modernizacji ogrzewania na gazowe lub elektryczne.

2)jednorazowa dotacja w wysokości 100% łącznej wartości wydatków, nie więcej niż 3 000 zł dla osób fizycznych - w przypadku podłączenia do miejskiej sieci ciepłowniczej.

3)jednorazowa dotacja w wysokości 50% łącznej wartości wydatków,nie więcej niż 10 000 zł dla wspólnot mieszkaniowych, przedsiębiorców, osób prawnych innych niż spółdzielnie mieszkaniowe oraz innych podmiotów,

4)jednorazowa dotacja w wysokości 50% łącznej wartości wydatków, nie więcej niż 20 000 zł dla spółdzielni mieszkaniowych,

3. Dotacją objęte są wydatki poniesione na:

1)zakup urządzeń grzewczych, będących źródłem ciepła (kotłów grzewczych opalanych paliwem gazowym, pieców akumulacyjnych wykorzystujących energię elektryczną, wkładów elektrycznych do pieców kaflowych) oraz montaż instalacji grzewczej,

2)podłączenie do miejskiej sieci ciepłowniczej:

a) zakup i montaż węzłów cieplnych,

b) wykonanie przyłączy do linii przesyłowych,

c) instalację c.o.

4. Nie przyznaje się dotacji na:

1)instalację ogrzewania w nowo wybudowanych budynkach (lokalach) mieszkalnych,

2)zakup przenośnych urządzeń grzewczych, niezwiązanych trwale z obiektem budowlanym,

3)zmianę ekologicznego ogrzewania na inne ekologiczne systemy grzewcze,

4)instalację ogrzewania węglowego (np. na paliwo typu ekogroszek, kotły retorowe),

5)modernizację systemu grzewczego z zastosowaniem drewna (w kominkach) w budynkach jednorodzinnych i wielorodzinnych,

6)modernizację ogrzewania na ogrzewanie olejowe, na piece na biomasę,

7)modernizację ogrzewania z zastosowaniem pomp cieplnych.

Rozdział 6.
Dotacje na instalację kolektora słonecznego

§ 10.

1. Do wniosku o udzielenie dotacji należy załączyć, z zastrzeżeniem §17 ust. 3, następujące dokumenty:

1)kserokopie rachunków lub faktur VAT dokumentujące poniesione wydatki (oryginały rachunków/faktur należy okazać w dniu podpisania umowy dotacji),

2)oświadczenie, według wzoru opracowanego przez Urząd Miejski w Gdańsku, dotyczące:

a) odbioru technicznego instalacji kolektora słonecznego,

b) zgody właściciela/współwłaściciela nieruchomości na instalację kolektora słonecznego i wypłatę dotacji.

2. Wysokość dotacji ustala się według następujących zasad:

1)jednorazowa dotacja w wysokości 50% łącznej wartości wydatków,nie więcej niż 5 000 zł dla osób fizycznych,

2)jednorazowa dotacja w wysokości 50% łącznej wartości wydatków, nie więcej niż 10 000 zł dla wspólnot mieszkaniowych, przedsiębiorców, osób prawnych innych niż spółdzielnie mieszkaniowe oraz innych podmiotów,

3)jednorazowa dotacja w wysokości 50% łącznej wartości wydatków, nie więcej niż 20 000 zł dla spółdzielni mieszkaniowych.

Rozdział 7.
Dotacje na likwidację zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni poprzez przyłączenie do miejskiej sieci kanalizacyjnej

§ 11.

1. Do wniosku o udzielenie dotacji należy załączyć, z zastrzeżeniem §17 ust. 3, następujące dokumenty:

1)kserokopie rachunków lub faktur VAT dokumentujące poniesione wydatki (oryginały rachunków/faktur należy okazać w dniu podpisania umowy dotacji),

2)kserokopię umowy z Saur Neptun Gdańsk S.A. dotyczącej odbioru ścieków z nieruchomości (oryginał należy okazać w dniu podpisania umowy dotacji),

3)kserokopię pełnomocnictwa do reprezentowania - w przypadku składania wniosku o udzielenie dotacji w imieniu współwłaścicieli nieruchomości (oryginał należy okazać w dniu podpisania umowy dotacji).

2. Wysokość dotacji ustala się według następujących zasad - jednorazowa dotacja w wysokości 100% wydatków na zadanie ale nie więcej niż:

1)3 000 zł- za podłączenie nieruchomości, z której ścieki odprowadzane były do zbiornika na ścieki,

2)4 000 zł - za podłączenie nieruchomości, z której ścieki odprowadzane były do przydomowej oczyszczalni ścieków,

3)dodatkowo 500 zł w przypadku braku możliwości grawitacyjnego odprowadzania ścieków, co wymaga zastosowania pompy.

Rozdział 8.
Dotacje na demontaż, transport i utylizację odpadów zawierających azbest - przy wymianie lub likwidacji pokryć dachowych, elewacji na obiektach budowlanych oraz rur zsypowych

§ 12.

1. Do wniosku o udzielenie dotacji należy załączyć, z zastrzeżeniem §17 ust. 3, następujące dokumenty:

1)kserokopie rachunków lub faktur VAT dokumentujące poniesione wydatki (oryginały rachunków/faktur należy okazać w dniu podpisania umowy dotacji),

2)oświadczenie, według wzoru opracowanego przez Urząd Miejski w Gdańsku, przedsiębiorcy usuwającego wyroby zawierające azbest o prawidłowości wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych,

3)kopię karty przekazania odpadu,

4)kserokopię pełnomocnictwa do reprezentowania - w przypadku składania wniosku o udzielenie dotacji w imieniu współwłaścicieli nieruchomości (oryginał należy okazać w dniu podpisania umowy dotacji).

2. Wysokość dotacji ustala się według następujących zasad:

1)jednorazowa dotacja w wysokości 100% łącznej wartości wydatków, nie więcej niż 3 000 zł dla osób fizycznych,

2)jednorazowa dotacja w wysokości 100% łącznej wartości wydatków, nie więcej niż 10 000 zł dla wspólnot mieszkaniowych,

3)jednorazowa dotacja w wysokości 50% łącznej wartości wydatków, nie więcej niż 20 000 zł dla spółdzielni mieszkaniowych,

4)jednorazowa dotacja w wysokości 50% łącznej wartości wydatków, nie więcej niż 10 000 zł dla osób prawnych, innych niż spółdzielnie mieszkaniowe, dla przedsiębiorców i innych podmiotów.

Rozdział 9.
Dotacje na zagospodarowanie wód opadowych poprzez ich retencjonowanie i/lub odprowadzanie do gruntu, wód, kanalizacji deszczowej.

§ 13.

1. Do wniosku o udzielenie dotacji należy załączyć, z zastrzeżeniem §17 ust. 3, następujące dokumenty:

1)kserokopie rachunków lub faktur VAT dokumentujące poniesione wydatki (oryginały rachunków/faktur należy okazać w dniu podpisania umowy dotacji),

2)kserokopię pełnomocnictwa do reprezentowania - w przypadku składania wniosku o udzielenie dotacji w imieniu współwłaścicieli nieruchomości (oryginał należy okazać w dniu podpisania umowy dotacji),

3)dowód potwierdzający wykonanie infrastruktury odwodnieniowej (np. protokół odbioru, zdjęcia),

4)oświadczenie, według wzoru opracowanego przez Urząd Miejski w Gdańsku, że wniosek o dotację nie dotyczy infrastruktury technicznej zagospodarowania wód opadowych wykonanej w ramach inwestycji drogowej, mieszkaniowej, usługowej, przemysłowej.

2. Wysokość dotacji ustala się według następujących zasad:

1)jednorazowa dotacja w wysokości 100% łącznej wartości wydatków, nie więcej niż 5 000 zł dla osób fizycznych,

2)jednorazowa dotacja w wysokości 100% łącznej wartości wydatków, nie więcej niż 10 000 zł dla wspólnot mieszkaniowych, grupy właścicieli nieruchomości, przedsiębiorców, osób prawnych, spółdzielni mieszkaniowych oraz innych podmiotów.

3. Dotacja nie obejmuje infrastruktury technicznej związanej z zagospodarowaniem wód opadowych wykonywanej w ramach określonych pozwoleniem na budowę inwestycji drogowych, mieszkaniowych, usługowych, przemysłowych.

Rozdział 10.
Umowa dotacji , wypłata dotacji

§ 14.

1. Umowa dotycząca udzielenia dotacji:

1)wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności,

2)zawierana jest na czas określony,

3)zawierana jest po okazaniu do wglądu przez podmiot uprawniony oryginałów dokumentów dołączonych do wniosku o przyznanie dotacji.

2. Umowa powinna określać w szczególności:

1)strony umowy,

2)nazwę zadania i jego lokalizację,

3)wysokość przyznanej dotacji,

4)sposób wypłaty dotacji.

§ 15.

Na oryginałach rachunków/faktur VAT dokumentujących poniesione wydatki - zamieszczana jest adnotacja dot. objęcia wydatku dotacją ze środków budżetu Miasta Gdańska.

§ 16.

Wypłata dotacji następuje po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku i zawarciu umowy pomiędzy Gminą Miasta Gdańska - Urzędem Miejskim w Gdańsku a podmiotem uprawnionym.

Rozdział 11.
Pomoc de minimis

§ 17.

1. W przypadku, gdy podmiot ubiega się o udzielenie dotacji, o której mowa w § 1 ust.2, w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą - to dotacja ta będzie stanowiła pomoc de minimis w rozumieniu rozporządzenia Komisji (WE) nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006r w sprawie stosowania art.87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 379 z 28.12.2006).

2. W przypadku gdy dotacja stanowi pomoc de minimis - jej udzielenie następuje na zasadach określonych w niniejszym regulaminie, z uwzględnieniem warunków dopuszczalności tej pomocy określonych w przepisach prawa Unii Europejskiej.

3. Podmiot ubiegający się o pomoc de minimis jest zobowiązany przedstawić:

1)oświadczenie, według wzoru opracowanego przez Urząd Miejski w Gdańsku, o wielkości pomocy de minimis jaką otrzymał w roku, w którym składa wniosek o udzielenie dotacji oraz w ciągu dwóch lat poprzedzających rok, w którym składa wniosek albo oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis w w/w okresie ,

2)informacje o których mowa w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010r w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz.U. z 2010r Nr 53 poz.311) .

4. Dotacje stanowiące pomoc de minimis udzielane będą do dnia 31 grudnia 2013 roku.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00