Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Pomorskiego rok 2011 nr 158 poz. 3292

Uchwała nr IX-90/2011 Rady Miejskiej w Lęborku

z dnia 22 lipca 2011r.

w sprawie: zmian w Uchwale Nr V-22/2011 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 24 lutego 2011 roku w sprawie uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2011 rok

Na podstawie: art. 18 ust. 2 pkt 4 i 9 lit. c, d i e oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 roku Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art.233 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 157, poz. 1240 , z późn. zm.)

uchwala się, co następuje:

§ 1.

Dokonuje się zwiększenia dochodów budżetu miasta na 2011 rok zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej Uchwały.

§ 2.

Dokonuje się zwiększenia i przeniesienia wydatków budżetu miasta na 2011 rok zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszej Uchwały.

§ 3.

Budżet miasta Lęborka na 2011 rok po dokonanych zmianach wynosi:

DOCHODY kwota 104.995.530,42 zł

w tym:

- dochody bieżące w wysokości 86.436.398,70 zł,

w tym:

- dotacje na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej w wysokości 12.178.831,00 zł

- dotacje i środki na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych w wysokości 659.766,70 zł

- dochody majątkowe w wysokości 18.559.131,72 zł,

w tym:

- dotacje i środki na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych w wysokości 9.473.418,11 zł

WYDATKI kwota 112.868.760,08 zł,

w tym:

- wydatki bieżące w wysokości 90.525.097,45 zł

- wydatki majątkowe w wysokości 22.343.662,63 zł

- wydatki na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej w wysokości 11.944.191,00 zł

Deficyt budżetu miasta Lęborka nie ulega zmianie i wynosi 7.873.229,66 zł.

§ 4.

Załącznik nr 3 do Uchwały Nr V-22/2011 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 24 lutego 2011 roku w sprawie uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2011 rok p.n "Wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji na 2011 rok" otrzymuje brzmienie zgodne z załącznikiem nr 3 do niniejszej Uchwały.

§ 5.

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Lęborka.

§ 6.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.

PRZEWODNICZĄCY RADY


Adam Stenka


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr IX-90/2011
Rady Miejskiej w Lęborku
z dnia 22 lipca 2011 r.

ZWIĘKSZENIE DOCHODÓW BUDŻETU MIASTA LĘBORKA NA 2011 ROK

Dział

Rozdział

Paragraf

Treść

Kwota

630

Turystyka

2 245 069,09

63095

Pozostała działalność

2 245 069,09

6207

Dotacje celowe w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich oraz środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt. 3 oraz ust. 3 pkt 5 i 6 ustawy, lub płatności w ramach budżetu środków europejskich

2 245 069,09

758

Różne rozliczenia

36 300,00

75801

Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego

36 300,00

2920

Subwencje ogólne z budżetu państwa

36 300,00

926

Kultura fizyczna

10 300,00

92604

Instytucje kultury fizycznej

10 300,00

0970

Wpływy z różnych dochodów

10 300,00

2 291 669,09


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr IX-90/2011
Rady Miejskiej w Lęborku
z dnia 22 lipca 2011 r.

ZWIĘKSZENIE I PRZENIESIENIE WYDATKÓW BUDŻETU MIASTA LĘBORKA NA 2011 ROK

Dział

Rozdział

Paragraf

Treść

Wartość

600

Transport i łączność

809 000,00

60016

Drogi publiczne gminne

432 000,00

6050

Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

432 000,00

60017

Drogi wewnetrzne

377 000,00

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

7 000,00

4270

Zakup usług remontowych

70 000,00

6050

Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

300 000,00

700

Gospodarka mieszkaniowa

47 069,09

70004

Różne jednostki obsługi gospodarki mieszkaniowej

100 069,09

4270

Zakup usług remontowych

100 069,09

70005

Gospodarka gruntami i nieruchomościami

- 53 000,00

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

- 7 000,00

4270

Zakup usług remontowych

- 70 000,00

6050

Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

24 000,00

801

Oświata i wychowanie

36 300,00

80101

Szkoły podstawowe

111 300,00

4270

Zakup usług remontowych

36 300,00

6050

Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

75 000,00

80110

Gimnazja

75 000,00

6050

Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

75 000,00

80195

Pozostała działalność

- 150 000,00

6050

Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

125 000,00

6059

Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

- 275 000,00

851

Ochrona zdrowia

0,00

85154

Przeciwdziałanie alkoholizmowi

0,00

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

195 372,14

4100

Wynagrodzenia agencyjno-prowizyjne

0,00

4110

Składki na ubezpieczenia społeczne

28 683,11

4120

Składki na Fundusz Pracy

4 633,05

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

- 19 537,21

4300

Zakup usług pozostałych

- 209 151,09

852

Pomoc społeczna

389 000,00

85213

Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierajace niektóre świadczenia z pomocy społecznej, niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby uczestniczące w zajęciach w centrum integracji społecznej.

32 400,00

4130

Składki na ubezpieczenie zdrowotne

32 400,00

85216

Zasiłki stałe

356 600,00

3110

Świadczenia społeczne

356 600,00

853

Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej

0,00

85395

Pozostała działalność

0,00

4017

Wynagrodzenia osobowe pracowników

12 750,00

4019

Wynagrodzenia osobowe pracowników

2 250,00

4117

Składki na ubezpieczenia społeczne

1 955,00

4119

Składki na ubezpieczenia społeczne

345,00

4127

Składki na Fundusz Pracy

340,00

4129

Składki na Fundusz Pracy

60,00

4387

Zakup usług obejmujacych tłumaczenia

- 2 295,00

4389

Zakup usług obejmujacych tłumaczenia

- 405,00

4417

Podróże służbowe krajowe

- 2 550,00

4419

Podróże służbowe krajowe

- 450,00

4427

Podróże służbowe zagraniczne

- 10 200,00

4429

Podróże służbowe zagraniczne

- 1 800,00

921

Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

300 000,00

92195

Pozostała działalność

300 000,00

6050

Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

300 000,00

926

Kultura fizyczna

710 300,00

92601

Obiekty sportowe

700 000,00

6050

Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych

700 000,00

92604

Instytucje kultury fizycznej

10 300,00

4300

Zakup usług pozostałych

10 300,00

Razem:

2 291 669,09


Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr IX-90/2011
Rady Miejskiej w Lęborku
z dnia 22 lipca 2011 r.

WYKAZ ZADAŃ INWESTYCYJNYCH PLANOWANYCH DO REALIZACJI NA 2011 ROK

Rozdz.

Nazwa

Kwota

Źródło finansowania


60016


Drogi publiczne gminne


6.295.785,00

Zwiększenie atrakcyjności inwestycyjnej terenów Lęborka poprzez podjęcie działań projektowych
(Osiedle Wschód i ulica Majkowskiego)

600.000,00

Dotacja celowa z udziałem środków unijnych

510.000,00

Wkład miasta w realizację zadania

90.000,00

Budowa i remont ul. Żeromskiego wraz z przebudową ul. Słupskiej i ul. Toruńskiej jako połączenia drogi krajowej nr 6 z drogą wojewódzką nr 214

3.912.235,00

Środki z pomocy finansowej / Starostwa/ na realizację zadania

306.000,00

Dotacja celowa z budżetu państwa na realizację zadań inwestycyjnych

1.709.835,00

Środki własne

1.896.400,00

Budowa i modernizacja dróg i ulic

1.783.550,00

w tym m.in.:
-projekty :
przebudowy ulicy Waryńskiego wraz z mostem
modernizacji Alei Niepodległości
modernizacji ulic Buczka i Topolowej
-kwota 175.000,00

Środki własne

1.783.550,00


60017


Drogi wewnętrzne


700.000,00

Budowa parkingu przy ulicy Kusocińskiego (okolice basenu)

700.000,00

Środki własne

700.000,00


63095


Turystyka -Pozostała działalność


1.080.000,00

Zintegrowany system informacji turystycznej: budowa Centrów Informacji Turystycznej Bramy Kaszubskiego Pierścienia wraz z kampanią promocyjną

1.080.000,00

Środki własne

191.303,39

Dotacja celowa z udziałem środków unijnych

560.748,35

Wkład miasta w realizację zadania

327.948,26


70004


Różne jednostki obsługi gospodarki mieszkaniowej


320.000,00

Remonty zasobów komunalnych

320.000,00

Środki własne

320.000,00


70005


Gospodarka gruntami i nieruchomościami


239.700,00

Remont budynku przy ul. Krzywoustego 1 /lokale użytkowe-zalecenia p. poż.

69.700,00

Środki własne

69.700,00

Przejęcie gruntów i gruntów pod drogi

70.000,00

Środki własne

70.000,00

Projekty budynków : komunalnego i socjalnego

100.000,00

Środki własne

100.000,00


75023


Urzędy gmin


190.000,00

Remont Ratusza

150.000,00

Środki własne

150.000,00

Zakup kserokopiarki i skanerów

5.000,00

Środki własne

5.000,00

Projekt modernizacji budynków Ratusza wzdłuż ulicy Korczaka

35.000,00

Środki własne

35.000,00


75075


Promocja jednostek samorządu terytorialnego


30.000,00

Iluminacja zabytkowych kościołów

30.000,00

Środki własne

30.000,00


80101


Szkoły podstawowe

187.900,00

Remont placówek oświatowych

130.400,00

Środki własne

130.400,00

Komputeryzacja szkół

57.500,00

Środki własne

57.500,00


80104


Przedszkola


321.000,00

Remont placówek oświatowych (w tym zalecenia p.poż )

100.000,00

Środki własne

100.000,00

Remont dachu Przedszkole Nr 1

71.000,00

Środki własne

71.000,00

Termomodernizacja przedszkoli w Lęborku

150.000,00

Środki własne

139.800,00

Dotacja celowa z NFOŚiGW

10.200,00


80110


Gimnazja


237.000,00

Remonty placówek oświatowych ( w tym zalecenia p.poż)

194.500,00

Środki własne

194.500,00

Komputeryzacja

42.500,00

Środki własne

42.500,00


80148


Stołówki szkolne i przedszkolne


11.700,00

Zakupy inwestycyjne

11.700,00

Środki własne

11.700,00


80195


Oświata i wychowanie-pozostała działalność


5.566.094,63

Termomodernizacja lęborskich szkół podstawowych i gimnazjalnych

5.566.094,63

Środki własne

677.222,53

Dotacja celowa z udziałem środków unijnych

2.649.044,17

Wkład miasta w realizację zadania

2.239.827,93


90001


Gospodarka ściekowa i ochrona wód


3.590.468,00

Budowa i przebudowa systemów odprowadzania wód opadowych i roztopowych

3.590.468,00

Środki własne

50.000,00

Dotacja celowa z udziałem środków unijnych

2.655.351,00

Wkład miasta w realizację zadania

885.117,00


90015


Oświetlenie ulic, placów i dróg


180.000,00

Budowa i modernizacja oświetlenia ulic gminnych

180.000,00

Środki własne

180.000,00

90017

Zakłady Gospodarki Komunalnej (MZGK)

50.000,00

Zakup oprogramowania

50.000,00

Środki własne

50.000,00


90019


Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska


50.000,00

Budowa urządzenia przeciwpowodziowego-jazu/zastawki na kanale Harcerzy w Lęborku

50.000,00

Środki własne

50.000,00


90095


Pozostała działalność


150.000,00

Dokumentacje i ekspertyzy

150.000,00

Środki własne

150.000,00


92195


Kultura i Ochrona Dziedzictwa Narodowego- pozostała działalność


1.718.865,00

Rewitalizacja Centrum Lęborka

1.418.865,00

Środki własne

200.000,00

Dotacja celowa z udziałem środków unijnych

853.205,50

Wkład miasta w realizację zadania

365.659,50

Badania archeologiczne kwartału dawnej zabudowy miejskiej przy Placu Pokoju - etap I

300.000,00

Środki własne

300.000,00


92601


Obiekty sportowe


760.000,00

Remonty obiektów sportowych / basen /

20.000,00

Środki własne

20.000,00

Projekt przebudowy (sztuczna trawa) boiska na Stadionie Miejskim

40.000,00

Środki własne

40.000,00

Biały Orlik 2011 - budowa lodowiska

700.000,00

Środki własne

700.000,00

razem

21.678.512,63


Uzasadnienie do Uchwały Nr IX-90/2011
Rady Miejskiej w Lęborku
z dnia 22 lipca 2011 r.

Załącznik nr 1

Dokonuje się zwiększenia dochodów budżetu miasta o kwotę 2.291.669,09 zł , w tym kwota 2.245.069,09 zł stanowi dotację wynikającą z rozliczenia projektu "Ożywienie historycznego centrum Lęborka przez rewaloryzację średniowiecznych obwarowań miejskich' realizowanego w latach poprzednich (Dział 630 Rozdział 63095 § 6207) a kwota 10.300 zł stanowi dochody realizowane przez CSiR , a które dotyczą rozliczeń z lat ubiegłych (Dział 926 Rozdział 92604 § 0970) oraz w związku z otrzymaniem decyzji Ministra Finansów (znak: ST5/4822/2g/BKU/11) z dnia 13 lipca 2011 roku o kwotę 36.300 zł z tytułu subwencji oświatowej przeznaczonej na dofinansowanie wydatków związanych z przeprowadzeniem remontów bieżących, w tym mających na celu likwidację barier architektonicznych ( Dział 758 Rozdział 75801 § 2920 ).

Załącznik nr 2

Dokonuje się zwiększenia wydatków budżetu miasta o kwotę zwiększenia dochodów tj. o 2.291.669,09 zł.

Przeniesienie kwoty 77.000,00 zł ( zmniejszenie Dział 700 Rozdział 70005 § 4210i 4270 - zwiększenie Dział 600 Rozdział 60017 § 4210 i 4270) wynika z potrzeby dostosowania do zapisów klasyfikacji budżetowej i dotyczy wydatków związanych z remontami dróg gruntowych - wewnętrznych.

Przeniesienie łącznej kwoty wydatków w wysokości 228.688,30 zł Działu 851 (zwiększenie § 4010,4110,4120,4170) podyktowane jest faktem, że zajęcia pozalekcyjne realizowane są przez szkoły podstawowe i gimnazja co wymaga zabezpieczenie niezbędnych w tym zakresie środków finansowych. Wydatki na prowadzenie zajęć pozalekcyjnych były poprzednio realizowane w § 4300 i 4210.Łączna kwota wydatków na ten cel nie ulega zmianie.

W ramach realizowanego projektu "Women In Net - Winnet 8 w ramach programu INTERREG IV C dokonuje się przeniesienia wydatków w wysokości 17.700,00 zł. Zmiana ta wynika z sugestii pokontrolnych , zgodnie z którymi należy zintensyfikować wydatki związane z realizacją projektów.

Dokonuje się zwiększenia wydatków majątkowych - inwestycyjnych o kwotę 1.756.000,00 zł ,

w tym :

- budowa i modernizacja dróg i ulic - zwiększenie o 432.000,00 zł (Dział 600 Rozdział 60016 §6050),

- budowa parkingu przy ulicy Kusocińskiego (okolice basenu) - zwiększenie o 300.000,00 zł (Dział 600 Rozdział 60017 §6050),

- remont budynku przy ul. Krzywoustego 1 (lokale użytkowe) - zwiększenie o 24.000,00 zł na wymianę okien (Dział 700 Rozdział 70005 §6050),

- remonty placówek oświatowych - szkoły podstawowe - zwiększenie o 75.000,00 zł (Dział 801 Rozdział 80101 §6050)

- remonty placówek oświatowych -gimnazja - zwiększenie o 75.000,00 zł (Dział 801 Rozdział 80110 §6050)

- "Termomodernizacja lęborskich szkół podstawowych i gimnazjalnych" - zmniejszenie o 150.000,00 zł (Dział 801 Rozdział 80195 § 6059) - oraz przeniesienie wydatków w wysokości 125.000,00 zł z §6059 (udział miasta ) do § 6050 (wydatki własne),

Wprowadza się do realizacji nowe zadania inwestycyjne:

- "Badania archeologiczne kwartału dawnej zabudowy miejskiej przy Placu Pokoju - I etap" - kwota 1.100.000,00 zł z tego do realizacji w 2011 roku - 300.000,00zł (Dział 921 Rozdział 92195 § 6050)

- "Biały Orlik 2011 - budowa lodowiska" - kwota 700.000,00 zł

Dokonuje się zwiększenia wydatków bieżących o kwotę 535.669,06 zł.

O kwotę 10.300,00 zł zwiększa się plan wydatków CSiR w ramach dodatkowych dochodów z przeznaczeniem na remont urządzeń Skate Parku (Dział 926 Rozdział 92604 §4300).

O kwotę 100.069,09 zł zwiększa się wydatki na wykonanie niezbędnych prac remontowych w lokalach mieszkalnych do zasiedlenia i nowo zasiedlonych (Dział 700 Rozdział 70004 § 4270).

O kwotę 32.400,00 zł zwiększa się wydatki na składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane od zasiłków stałych (Dział 852 Rozdział 85213 § 4130) a o kwotę 356.600,00 wydatki na zasiłki stałe (Dział 852 Rozdział 85216 § 3110).Kwoty ta stanowią 20% kosztów wymienionych zadań natomiast dofinansowanie z budżetu państwa wynosi 80 %.

O kwotę 36.300 zł zwiększa się wydatki w szkołach podstawowych w ramach otrzymanej subwencji oświatowej (w tym: Szkoła Podstawowa Nr 5 - kwota 19.500,00 zł, Szkoła Podstawowa Nr 8 - kwota 10.800,00 zł oraz Zespół Szkół Nr 3 - kwota 6.000,00 zł) na dofinansowanie wydatków związanych z przeprowadzeniem remontów bieżących, w tym mających na celu likwidację barier architektonicznych (Dział 801 Rozdział 80101 § 4270).

Załącznik nr 3

Do wykazu zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji na 2011 rok wprowadzono zmiany z załącznika nr 2.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00