Akt prawny
Alerty
Uchwała nr IX-90/2011 Rady Miejskiej w Lęborku
z dnia 22 lipca 2011r.
w sprawie: zmian w Uchwale Nr V-22/2011 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 24 lutego 2011 roku w sprawie uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2011 rok
Na podstawie: art. 18 ust. 2 pkt 4 i 9 lit. c, d i e oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 roku Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art.233 pkt 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 157, poz. 1240 , z późn. zm.)
uchwala się, co następuje:
§ 1.
Dokonuje się zwiększenia dochodów budżetu miasta na 2011 rok zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej Uchwały.
§ 2.
Dokonuje się zwiększenia i przeniesienia wydatków budżetu miasta na 2011 rok zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszej Uchwały.
§ 3.
Budżet miasta Lęborka na 2011 rok po dokonanych zmianach wynosi:
DOCHODY kwota 104.995.530,42 zł
w tym:
- dochody bieżące w wysokości 86.436.398,70 zł,
w tym:
- dotacje na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej w wysokości 12.178.831,00 zł
- dotacje i środki na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych w wysokości 659.766,70 zł
- dochody majątkowe w wysokości 18.559.131,72 zł,
w tym:
- dotacje i środki na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych w wysokości 9.473.418,11 zł
WYDATKI kwota 112.868.760,08 zł,
w tym:
- wydatki bieżące w wysokości 90.525.097,45 zł
- wydatki majątkowe w wysokości 22.343.662,63 zł
- wydatki na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej w wysokości 11.944.191,00 zł
Deficyt budżetu miasta Lęborka nie ulega zmianie i wynosi 7.873.229,66 zł.
§ 4.
Załącznik nr 3 do Uchwały Nr V-22/2011 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 24 lutego 2011 roku w sprawie uchwalenia budżetu miasta Lęborka na 2011 rok p.n "Wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji na 2011 rok" otrzymuje brzmienie zgodne z załącznikiem nr 3 do niniejszej Uchwały.
§ 5.
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Lęborka.
§ 6.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.
PRZEWODNICZĄCY RADY |
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr IX-90/2011
Rady Miejskiej w Lęborku
z dnia 22 lipca 2011 r.
ZWIĘKSZENIE DOCHODÓW BUDŻETU MIASTA LĘBORKA NA 2011 ROK
Dział | Rozdział | Paragraf | Treść | Kwota |
630 | Turystyka | 2 245 069,09 | ||
63095 | Pozostała działalność | 2 245 069,09 | ||
6207 | Dotacje celowe w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich oraz środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt. 3 oraz ust. 3 pkt 5 i 6 ustawy, lub płatności w ramach budżetu środków europejskich | 2 245 069,09 | ||
758 | Różne rozliczenia | 36 300,00 | ||
75801 | Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego | 36 300,00 | ||
2920 | Subwencje ogólne z budżetu państwa | 36 300,00 | ||
926 | Kultura fizyczna | 10 300,00 | ||
92604 | Instytucje kultury fizycznej | 10 300,00 | ||
0970 | Wpływy z różnych dochodów | 10 300,00 | ||
2 291 669,09 |
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr IX-90/2011
Rady Miejskiej w Lęborku
z dnia 22 lipca 2011 r.
ZWIĘKSZENIE I PRZENIESIENIE WYDATKÓW BUDŻETU MIASTA LĘBORKA NA 2011 ROK
Dział | Rozdział | Paragraf | Treść | Wartość |
600 | Transport i łączność | 809 000,00 | ||
60016 | Drogi publiczne gminne | 432 000,00 | ||
6050 | Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych | 432 000,00 | ||
60017 | Drogi wewnetrzne | 377 000,00 | ||
4210 | Zakup materiałów i wyposażenia | 7 000,00 | ||
4270 | Zakup usług remontowych | 70 000,00 | ||
6050 | Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych | 300 000,00 | ||
700 | Gospodarka mieszkaniowa | 47 069,09 | ||
70004 | Różne jednostki obsługi gospodarki mieszkaniowej | 100 069,09 | ||
4270 | Zakup usług remontowych | 100 069,09 | ||
70005 | Gospodarka gruntami i nieruchomościami | - 53 000,00 | ||
4210 | Zakup materiałów i wyposażenia | - 7 000,00 | ||
4270 | Zakup usług remontowych | - 70 000,00 | ||
6050 | Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych | 24 000,00 | ||
801 | Oświata i wychowanie | 36 300,00 | ||
80101 | Szkoły podstawowe | 111 300,00 | ||
4270 | Zakup usług remontowych | 36 300,00 | ||
6050 | Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych | 75 000,00 | ||
80110 | Gimnazja | 75 000,00 | ||
6050 | Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych | 75 000,00 | ||
80195 | Pozostała działalność | - 150 000,00 | ||
6050 | Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych | 125 000,00 | ||
6059 | Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych | - 275 000,00 | ||
851 | Ochrona zdrowia | 0,00 | ||
85154 | Przeciwdziałanie alkoholizmowi | 0,00 | ||
4010 | Wynagrodzenia osobowe pracowników | 195 372,14 | ||
4100 | Wynagrodzenia agencyjno-prowizyjne | 0,00 | ||
4110 | Składki na ubezpieczenia społeczne | 28 683,11 | ||
4120 | Składki na Fundusz Pracy | 4 633,05 | ||
4210 | Zakup materiałów i wyposażenia | - 19 537,21 | ||
4300 | Zakup usług pozostałych | - 209 151,09 | ||
852 | Pomoc społeczna | 389 000,00 | ||
85213 | Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierajace niektóre świadczenia z pomocy społecznej, niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby uczestniczące w zajęciach w centrum integracji społecznej. | 32 400,00 | ||
4130 | Składki na ubezpieczenie zdrowotne | 32 400,00 | ||
85216 | Zasiłki stałe | 356 600,00 | ||
3110 | Świadczenia społeczne | 356 600,00 | ||
853 | Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej | 0,00 | ||
85395 | Pozostała działalność | 0,00 | ||
4017 | Wynagrodzenia osobowe pracowników | 12 750,00 | ||
4019 | Wynagrodzenia osobowe pracowników | 2 250,00 | ||
4117 | Składki na ubezpieczenia społeczne | 1 955,00 | ||
4119 | Składki na ubezpieczenia społeczne | 345,00 | ||
4127 | Składki na Fundusz Pracy | 340,00 | ||
4129 | Składki na Fundusz Pracy | 60,00 | ||
4387 | Zakup usług obejmujacych tłumaczenia | - 2 295,00 | ||
4389 | Zakup usług obejmujacych tłumaczenia | - 405,00 | ||
4417 | Podróże służbowe krajowe | - 2 550,00 | ||
4419 | Podróże służbowe krajowe | - 450,00 | ||
4427 | Podróże służbowe zagraniczne | - 10 200,00 | ||
4429 | Podróże służbowe zagraniczne | - 1 800,00 | ||
921 | Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego | 300 000,00 | ||
92195 | Pozostała działalność | 300 000,00 | ||
6050 | Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych | 300 000,00 | ||
926 | Kultura fizyczna | 710 300,00 | ||
92601 | Obiekty sportowe | 700 000,00 | ||
6050 | Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych | 700 000,00 | ||
92604 | Instytucje kultury fizycznej | 10 300,00 | ||
4300 | Zakup usług pozostałych | 10 300,00 | ||
Razem: | 2 291 669,09 |
Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr IX-90/2011
Rady Miejskiej w Lęborku
z dnia 22 lipca 2011 r.
WYKAZ ZADAŃ INWESTYCYJNYCH PLANOWANYCH DO REALIZACJI NA 2011 ROK
Rozdz. | Nazwa | Kwota |
Źródło finansowania | ||
|
|
|
Zwiększenie atrakcyjności inwestycyjnej terenów Lęborka poprzez podjęcie działań projektowych | 600.000,00 | |
Dotacja celowa z udziałem środków unijnych | 510.000,00 | |
Wkład miasta w realizację zadania | 90.000,00 | |
Budowa i remont ul. Żeromskiego wraz z przebudową ul. Słupskiej i ul. Toruńskiej jako połączenia drogi krajowej nr 6 z drogą wojewódzką nr 214 | 3.912.235,00 | |
Środki z pomocy finansowej / Starostwa/ na realizację zadania | 306.000,00 | |
Dotacja celowa z budżetu państwa na realizację zadań inwestycyjnych | 1.709.835,00 | |
Środki własne | 1.896.400,00 | |
Budowa i modernizacja dróg i ulic | 1.783.550,00 | |
w tym m.in.: | ||
Środki własne | 1.783.550,00 | |
|
|
|
Budowa parkingu przy ulicy Kusocińskiego (okolice basenu) | 700.000,00 | |
Środki własne | 700.000,00 | |
|
|
|
Zintegrowany system informacji turystycznej: budowa Centrów Informacji Turystycznej Bramy Kaszubskiego Pierścienia wraz z kampanią promocyjną | 1.080.000,00 | |
Środki własne | 191.303,39 | |
Dotacja celowa z udziałem środków unijnych | 560.748,35 | |
Wkład miasta w realizację zadania | 327.948,26 | |
|
|
|
Remonty zasobów komunalnych | 320.000,00 | |
Środki własne | 320.000,00 | |
|
|
|
Remont budynku przy ul. Krzywoustego 1 /lokale użytkowe-zalecenia p. poż. | 69.700,00 | |
Środki własne | 69.700,00 | |
Przejęcie gruntów i gruntów pod drogi | 70.000,00 | |
Środki własne | 70.000,00 | |
Projekty budynków : komunalnego i socjalnego | 100.000,00 | |
Środki własne | 100.000,00 | |
|
|
|
Remont Ratusza | 150.000,00 | |
Środki własne | 150.000,00 | |
Zakup kserokopiarki i skanerów | 5.000,00 | |
Środki własne | 5.000,00 | |
Projekt modernizacji budynków Ratusza wzdłuż ulicy Korczaka | 35.000,00 | |
Środki własne | 35.000,00 | |
|
|
|
Iluminacja zabytkowych kościołów | 30.000,00 | |
Środki własne | 30.000,00 | |
|
| 187.900,00 |
Remont placówek oświatowych | 130.400,00 | |
Środki własne | 130.400,00 | |
Komputeryzacja szkół | 57.500,00 | |
Środki własne | 57.500,00 | |
|
|
|
Remont placówek oświatowych (w tym zalecenia p.poż ) | 100.000,00 | |
Środki własne | 100.000,00 | |
Remont dachu Przedszkole Nr 1 | 71.000,00 | |
Środki własne | 71.000,00 | |
Termomodernizacja przedszkoli w Lęborku | 150.000,00 | |
Środki własne | 139.800,00 | |
Dotacja celowa z NFOŚiGW | 10.200,00 | |
|
|
|
Remonty placówek oświatowych ( w tym zalecenia p.poż) | 194.500,00 | |
Środki własne | 194.500,00 | |
Komputeryzacja | 42.500,00 | |
Środki własne | 42.500,00 | |
|
|
|
Zakupy inwestycyjne | 11.700,00 | |
Środki własne | 11.700,00 | |
|
|
|
Termomodernizacja lęborskich szkół podstawowych i gimnazjalnych | 5.566.094,63 | |
Środki własne | 677.222,53 | |
Dotacja celowa z udziałem środków unijnych | 2.649.044,17 | |
Wkład miasta w realizację zadania | 2.239.827,93 | |
|
|
|
Budowa i przebudowa systemów odprowadzania wód opadowych i roztopowych | 3.590.468,00 | |
Środki własne | 50.000,00 | |
Dotacja celowa z udziałem środków unijnych | 2.655.351,00 | |
Wkład miasta w realizację zadania | 885.117,00 | |
|
|
|
Budowa i modernizacja oświetlenia ulic gminnych | 180.000,00 | |
Środki własne | 180.000,00 | |
90017 | Zakłady Gospodarki Komunalnej (MZGK) | 50.000,00 |
Zakup oprogramowania | 50.000,00 | |
Środki własne | 50.000,00 | |
|
|
|
Budowa urządzenia przeciwpowodziowego-jazu/zastawki na kanale Harcerzy w Lęborku | 50.000,00 | |
Środki własne | 50.000,00 | |
|
|
|
Dokumentacje i ekspertyzy | 150.000,00 | |
Środki własne | 150.000,00 | |
|
|
|
Rewitalizacja Centrum Lęborka | 1.418.865,00 | |
Środki własne | 200.000,00 | |
Dotacja celowa z udziałem środków unijnych | 853.205,50 | |
Wkład miasta w realizację zadania | 365.659,50 | |
Badania archeologiczne kwartału dawnej zabudowy miejskiej przy Placu Pokoju - etap I | 300.000,00 | |
Środki własne | 300.000,00 | |
|
|
|
Remonty obiektów sportowych / basen / | 20.000,00 | |
Środki własne | 20.000,00 | |
Projekt przebudowy (sztuczna trawa) boiska na Stadionie Miejskim | 40.000,00 | |
Środki własne | 40.000,00 | |
Biały Orlik 2011 - budowa lodowiska | 700.000,00 | |
Środki własne | 700.000,00 | |
razem | 21.678.512,63 |
Uzasadnienie do Uchwały Nr IX-90/2011
Rady Miejskiej w Lęborku
z dnia 22 lipca 2011 r.
Załącznik nr 1
Dokonuje się zwiększenia dochodów budżetu miasta o kwotę 2.291.669,09 zł , w tym kwota 2.245.069,09 zł stanowi dotację wynikającą z rozliczenia projektu "Ożywienie historycznego centrum Lęborka przez rewaloryzację średniowiecznych obwarowań miejskich' realizowanego w latach poprzednich (Dział 630 Rozdział 63095 § 6207) a kwota 10.300 zł stanowi dochody realizowane przez CSiR , a które dotyczą rozliczeń z lat ubiegłych (Dział 926 Rozdział 92604 § 0970) oraz w związku z otrzymaniem decyzji Ministra Finansów (znak: ST5/4822/2g/BKU/11) z dnia 13 lipca 2011 roku o kwotę 36.300 zł z tytułu subwencji oświatowej przeznaczonej na dofinansowanie wydatków związanych z przeprowadzeniem remontów bieżących, w tym mających na celu likwidację barier architektonicznych ( Dział 758 Rozdział 75801 § 2920 ).
Załącznik nr 2
Dokonuje się zwiększenia wydatków budżetu miasta o kwotę zwiększenia dochodów tj. o 2.291.669,09 zł.
Przeniesienie kwoty 77.000,00 zł ( zmniejszenie Dział 700 Rozdział 70005 § 4210i 4270 - zwiększenie Dział 600 Rozdział 60017 § 4210 i 4270) wynika z potrzeby dostosowania do zapisów klasyfikacji budżetowej i dotyczy wydatków związanych z remontami dróg gruntowych - wewnętrznych.
Przeniesienie łącznej kwoty wydatków w wysokości 228.688,30 zł Działu 851 (zwiększenie § 4010,4110,4120,4170) podyktowane jest faktem, że zajęcia pozalekcyjne realizowane są przez szkoły podstawowe i gimnazja co wymaga zabezpieczenie niezbędnych w tym zakresie środków finansowych. Wydatki na prowadzenie zajęć pozalekcyjnych były poprzednio realizowane w § 4300 i 4210.Łączna kwota wydatków na ten cel nie ulega zmianie.
W ramach realizowanego projektu "Women In Net - Winnet 8 w ramach programu INTERREG IV C dokonuje się przeniesienia wydatków w wysokości 17.700,00 zł. Zmiana ta wynika z sugestii pokontrolnych , zgodnie z którymi należy zintensyfikować wydatki związane z realizacją projektów.
Dokonuje się zwiększenia wydatków majątkowych - inwestycyjnych o kwotę 1.756.000,00 zł ,
w tym :
- budowa i modernizacja dróg i ulic - zwiększenie o 432.000,00 zł (Dział 600 Rozdział 60016 §6050),
- budowa parkingu przy ulicy Kusocińskiego (okolice basenu) - zwiększenie o 300.000,00 zł (Dział 600 Rozdział 60017 §6050),
- remont budynku przy ul. Krzywoustego 1 (lokale użytkowe) - zwiększenie o 24.000,00 zł na wymianę okien (Dział 700 Rozdział 70005 §6050),
- remonty placówek oświatowych - szkoły podstawowe - zwiększenie o 75.000,00 zł (Dział 801 Rozdział 80101 §6050)
- remonty placówek oświatowych -gimnazja - zwiększenie o 75.000,00 zł (Dział 801 Rozdział 80110 §6050)
- "Termomodernizacja lęborskich szkół podstawowych i gimnazjalnych" - zmniejszenie o 150.000,00 zł (Dział 801 Rozdział 80195 § 6059) - oraz przeniesienie wydatków w wysokości 125.000,00 zł z §6059 (udział miasta ) do § 6050 (wydatki własne),
Wprowadza się do realizacji nowe zadania inwestycyjne:
- "Badania archeologiczne kwartału dawnej zabudowy miejskiej przy Placu Pokoju - I etap" - kwota 1.100.000,00 zł z tego do realizacji w 2011 roku - 300.000,00zł (Dział 921 Rozdział 92195 § 6050)
- "Biały Orlik 2011 - budowa lodowiska" - kwota 700.000,00 zł
Dokonuje się zwiększenia wydatków bieżących o kwotę 535.669,06 zł.
O kwotę 10.300,00 zł zwiększa się plan wydatków CSiR w ramach dodatkowych dochodów z przeznaczeniem na remont urządzeń Skate Parku (Dział 926 Rozdział 92604 §4300).
O kwotę 100.069,09 zł zwiększa się wydatki na wykonanie niezbędnych prac remontowych w lokalach mieszkalnych do zasiedlenia i nowo zasiedlonych (Dział 700 Rozdział 70004 § 4270).
O kwotę 32.400,00 zł zwiększa się wydatki na składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane od zasiłków stałych (Dział 852 Rozdział 85213 § 4130) a o kwotę 356.600,00 wydatki na zasiłki stałe (Dział 852 Rozdział 85216 § 3110).Kwoty ta stanowią 20% kosztów wymienionych zadań natomiast dofinansowanie z budżetu państwa wynosi 80 %.
O kwotę 36.300 zł zwiększa się wydatki w szkołach podstawowych w ramach otrzymanej subwencji oświatowej (w tym: Szkoła Podstawowa Nr 5 - kwota 19.500,00 zł, Szkoła Podstawowa Nr 8 - kwota 10.800,00 zł oraz Zespół Szkół Nr 3 - kwota 6.000,00 zł) na dofinansowanie wydatków związanych z przeprowadzeniem remontów bieżących, w tym mających na celu likwidację barier architektonicznych (Dział 801 Rozdział 80101 § 4270).
Załącznik nr 3
Do wykazu zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji na 2011 rok wprowadzono zmiany z załącznika nr 2.