Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Pomorskiego rok 2011 nr 145 poz. 2972

Uchwała nr IX/177/2011 Rady Miejskiej w Kartuzach

z dnia 28 września 2011r.

w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu uchwały Nr XVI/171/07 Rady Miejskiej w Kartuzach z dnia 27 grudnia 2007 r. w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis na terenie Gminy Kartuzy

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, ze zm.) oraz art.16 ust.3 i 4 ustawy z dnia 20 lipca 2000r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (t.j. Dz.U. z 2011r. Nr 197, poz. 1172) Rada Miejska w Kartuzach na wniosek Burmistrza Kartuz uchwala, co następuje:

§ 1. Ogłasza się jednolity tekst uchwały Nr XVI/171/07 Rady Miejskiej w Kartuzach z dnia 27 grudnia 2007 r. w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis na terenie Gminy Kartuzy w brzmieniu stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Kartuz.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Kartuzach


Ryszard Duszyński


Załącznik do Uchwały Nr IX/177/2011
Rady Miejskiej w Kartuzach
z dnia 28 września 2011 r.

UCHWAŁA NR XVI/171/07
RADY MIEJSKIEJ W KARTUZACH
z dnia 27 grudnia 2007 roku
(tekst jednolity)

w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis na terenie Gminy Kartuzy

Na podstawie art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (t.j. Dz.U. z 2010 r., Nr 95, poz. 613 ze zm.)oraz art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, ze zm.) w związku z art. 5 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (t.j. Dz.U. z 2010 r. Nr 17, poz. 95), Rada Miejska w Kartuzach na wniosek Burmistrza Kartuz uchwala co następuje:

§ 1. 1. Zwalnia się od podatku od nieruchomości:

1) nowo wybudowane budynki lub ich części oraz budowle związane z prowadzeniem działalności produkcyjnej lub usługowej z wyłączeniem działalności handlowej,

2) budynki lub ich części zaadoptowane do prowadzenia działalności wymienionej w pkt. 1,

wraz z gruntami z nimi związanymi, pod warunkiem faktycznego wykorzystywania ich do tej działalności przez okres zwolnienia oraz 1 rok po wygaśnięciu zwolnienia.

2. Za nowo wybudowane budynki i budowle uważa się budynki i budowle w stosunku do których wydano pozwolenie na użytkowanie po 01 stycznia 2008 roku.

3. Zwolnienie wynikające z uchwały ma charakter jednorazowy i nie może być ponawiany.

§ 2. Zwolnienie, o którym mowa w § 1 jest pomocą de minimis, której udzielenie następuje zgodnie z warunkami określonymi w Rozporządzeniu Komisji Europejskiej Nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 379 z 28.12.2006) i może być udzielane wyłącznie do wysokości 200.000 euro brutto a w sektorze transportu drogowego 100.000 euro w stosunku do danego przedsiębiorcy biorąc pod uwagę pomoc udzieloną temu przedsiębiorcy z różnych źródeł i w różnych formach w okresie trzech lat kalendarzowych.

§ 3. 1. Zwolnienie przysługuje od miesiąca złożenia wniosku przez podatnika, jednak nie dłużej niż na okres trzech lat.

2. Zwolnienie nie przysługuje podatnikom prowadzącym działalność w zakresie wynajmu lub dzierżawy

3. Podatnik zamierzający skorzystać z pomocy składa:

1) wniosek stanowiący załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały,

2) odpis zaświadczenia o Wpisie do Ewidencji Działalności Gospodarczej/wypis KRS,

3) kopia prawomocnej decyzji pozwolenia na użytkowanie,

4) wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku, w którym ubiegał się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie.

5) Pozostałe informacje niezbędne do udzielenia pomocy de minimis określone w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz.U. Nr 53, poz. 311).

4. Wniosek o zwolnienie musi zostać złożony po spełnieniu przez podatnika warunków, w okresie obowiązywania uchwały.

5. Burmistrz Kartuz może żądać dodatkowych wyjaśnień i dokumentów niezbędnych do oceny czy dany przedsiębiorca spełnia warunki uzyskania zwolnienia na mocy uchwały.

§ 4. Przedsiębiorca korzystający ze zwolnienia określonego w § 1 zobowiązany jest do składania w okresach półrocznych (tj. do 15 lipca za okres 01.01.-30.06. i do 15 stycznia za okres 01.07.-31.12.) w czasie trwania zwolnienia dokumentów potwierdzających stan rzeczy, który uprawnia go do tego zwolnienia według załącznika Nr 2 do uchwały.

§ 5. 1. W przypadku utraty warunków uprawniających do zwolnienia podatnik jest zobowiązany powiadomić Burmistrza w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności powodujących utratę prawa do zwolnienia.

2. Podatnik traci prawo do zwolnienia od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym wystąpiły okoliczności powodujące utratę prawa do zwolnienia.

3. Podatnik, który nie dopełnił obowiązku określonego w ust. 1 lub w § 4 traci prawo do zwolnienia od początku roku podatkowego, w którym wystąpiły okoliczności powodujące utratę tego prawa.

4. Podatnik, który wprowadził w błąd organ podatkowy co do spełnienia warunków uprawniających do uzyskania zwolnienia, traci prawo do zwolnienia za cały okres przez jaki nieprawnie korzystał ze zwolnienia. Kwota niezapłaconego podatku stanowi zaległość podatkową.

§ 6. Traci moc uchwała Nr XXIV/330/2005 Rady Miejskiej w Kartuzach z dnia 9 marca 2005 roku w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości (Dz.Urz. Woj. Pom. z 2005 r. Nr 48 poz. 960).

§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Kartuz.

§ 8. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego z mocą obowiązującą od dnia 01 stycznia 2008 roku.


Załącznik Nr 1

Kartuzy, dnia.........................

.............................................

(Imię i nazwisko/nazwa firmy)

.............................................

.............................................

(adres zamieszkania/siedziby)

.............................................

.............................................

(Identyfikator REGON/NIP)

BURMISTRZ KARTUZ

UL.HALLERA 1

83-300 KARTUZY

WNIOSEK

O ZWOLNIENIE OD PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI

NA MOCY UCHWAŁY NR XVI/171/2007

RADY MIEJSKIEJ W KARTUZACH

Z DNIA 27 GRUDNIA 2007 ROKU

Zwracam się z prośbą o zastosowanie ulgi w formie zwolnienia od podatku od nieruchomości do trzech lat, nieruchomości położonej w ................................................................................................ przy ul. ........................................................, Numer działki .............................................., Numer księgi wieczystej ........................................................ stanowiącej własność ...............................................................................................................................................................................

Uzasadnienie

.........................................................................................................................................................................

.........................................................................................................................................................................

..........................................................................................................................................................................

..........................................................................................................................................................................

Wyszczególnienie

Podstawa opodatkowania

Stawka podatku

Kwota podatku

Powierzchnia użytkowa budynków lub ich części związana z prowadzeniem działalności produkcyjnej lub usługowej

Pozostała powierzchnia użytkowa budynków lub ich części nie związana z prowadzeniem działalności produkcyjnej lub usługowej

Wartość budowli lub ich części związana z prowadzeniem działalności produkcyjnej lub usługowej

Powierzchnia gruntu związana
z prowadzeniem działalności produkcyjnej lub usługowej

Pozostała powierzchnia gruntu związana z prowadzeniem działalności gospodarczej

charakterystyka i opis nieruchomości objętej zwolnieniem

......................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................

.............................................

/podpis/

Załączniki do wniosku:

1) odpis EDG/KRS

2) kopia prawomocnej decyzji pozwolenia na użytkowanie,

3) zaświadczenia o otrzymanej pomocy de minimis w bieżącym roku kalendarzowym i w dwóch poprzedzających latach kalendarzowych,

4) formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minims.


Załącznik 2

Kartuzy, dnia.........................

.............................................

(Imię i nazwisko/nazwa firmy)

.............................................

.............................................

(adres zamieszkania/siedziby)

.............................................

.............................................

(Identyfikator REGON/NIP)

BURMISTRZ KARTUZ

UL. HALLERA 1

83-300 KARTUZY

OŚWIADCZENIE

1) oświadczenie o wielkości otrzymanej pomocy de minimis w okresie 3 kolejnych lat kalendarzowych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 roku o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (tj. Dz.U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404) poprzedzających dzień wystąpienia z wnioskiem o udzielenie pomocy w ramach niniejszej uchwały,

...........................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................

...............................................................................................................................................................

2) oświadczenie, że przedsiębiorca nie jest w trudnej sytuacji ekonomicznej w rozumieniu pkt 9-11 Wytycznych Wspólnotowych dotyczących pomocy państwa w celu ratowania i restrukturyzacji zagrożonych przedsiębiorstw (Dz.Urz.UE C 244 z 01.10.2004r.)

....................................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................................

Załaczniki:

1) Aktualny odpis EDG/KRS,

2) zaświadczenia o otrzymanej pomocy de minimis w bieżącym roku kalendarzowym i w dwóch poprzedzających latach kalendarzowych.

.............................................

/podpis/


Uzasadnienie

Uchwała Nr XVI/171/07 Rady Miejskiej w Kartuzach z dnia 27 grudnia 2007r. w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis na terenie Gminy Kartuzy po ogłoszeniu tekstu jednolitego była dwukrotnie zmieniana. W celu ułatwienia posługiwania się tekstem uchwały zasadnym jest ogłoszenie jednolitego tekstu.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00