Akt prawny
Alerty
Uchwała nr IX/177/2011 Rady Miejskiej w Kartuzach
z dnia 28 września 2011r.
w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu uchwały Nr XVI/171/07 Rady Miejskiej w Kartuzach z dnia 27 grudnia 2007 r. w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis na terenie Gminy Kartuzy
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, ze zm.) oraz art.16 ust.3 i 4 ustawy z dnia 20 lipca 2000r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (t.j. Dz.U. z 2011r. Nr 197, poz. 1172) Rada Miejska w Kartuzach na wniosek Burmistrza Kartuz uchwala, co następuje:
§ 1. Ogłasza się jednolity tekst uchwały Nr XVI/171/07 Rady Miejskiej w Kartuzach z dnia 27 grudnia 2007 r. w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis na terenie Gminy Kartuzy w brzmieniu stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Kartuz.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej w Kartuzach |
Załącznik do Uchwały Nr IX/177/2011
Rady Miejskiej w Kartuzach
z dnia 28 września 2011 r.
UCHWAŁA NR XVI/171/07
RADY MIEJSKIEJ W KARTUZACH
z dnia 27 grudnia 2007 roku
(tekst jednolity)
w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis na terenie Gminy Kartuzy
Na podstawie art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (t.j. Dz.U. z 2010 r., Nr 95, poz. 613 ze zm.)oraz art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, ze zm.) w związku z art. 5 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (t.j. Dz.U. z 2010 r. Nr 17, poz. 95), Rada Miejska w Kartuzach na wniosek Burmistrza Kartuz uchwala co następuje:
§ 1. 1. Zwalnia się od podatku od nieruchomości:
1) nowo wybudowane budynki lub ich części oraz budowle związane z prowadzeniem działalności produkcyjnej lub usługowej z wyłączeniem działalności handlowej,
2) budynki lub ich części zaadoptowane do prowadzenia działalności wymienionej w pkt. 1,
wraz z gruntami z nimi związanymi, pod warunkiem faktycznego wykorzystywania ich do tej działalności przez okres zwolnienia oraz 1 rok po wygaśnięciu zwolnienia.
2. Za nowo wybudowane budynki i budowle uważa się budynki i budowle w stosunku do których wydano pozwolenie na użytkowanie po 01 stycznia 2008 roku.
3. Zwolnienie wynikające z uchwały ma charakter jednorazowy i nie może być ponawiany.
§ 2. Zwolnienie, o którym mowa w § 1 jest pomocą de minimis, której udzielenie następuje zgodnie z warunkami określonymi w Rozporządzeniu Komisji Europejskiej Nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 379 z 28.12.2006) i może być udzielane wyłącznie do wysokości 200.000 euro brutto a w sektorze transportu drogowego 100.000 euro w stosunku do danego przedsiębiorcy biorąc pod uwagę pomoc udzieloną temu przedsiębiorcy z różnych źródeł i w różnych formach w okresie trzech lat kalendarzowych.
§ 3. 1. Zwolnienie przysługuje od miesiąca złożenia wniosku przez podatnika, jednak nie dłużej niż na okres trzech lat.
2. Zwolnienie nie przysługuje podatnikom prowadzącym działalność w zakresie wynajmu lub dzierżawy
3. Podatnik zamierzający skorzystać z pomocy składa:
1) wniosek stanowiący załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały,
2) odpis zaświadczenia o Wpisie do Ewidencji Działalności Gospodarczej/wypis KRS,
3) kopia prawomocnej decyzji pozwolenia na użytkowanie,
4) wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku, w którym ubiegał się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie.
5) Pozostałe informacje niezbędne do udzielenia pomocy de minimis określone w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz.U. Nr 53, poz. 311).
4. Wniosek o zwolnienie musi zostać złożony po spełnieniu przez podatnika warunków, w okresie obowiązywania uchwały.
5. Burmistrz Kartuz może żądać dodatkowych wyjaśnień i dokumentów niezbędnych do oceny czy dany przedsiębiorca spełnia warunki uzyskania zwolnienia na mocy uchwały.
§ 4. Przedsiębiorca korzystający ze zwolnienia określonego w § 1 zobowiązany jest do składania w okresach półrocznych (tj. do 15 lipca za okres 01.01.-30.06. i do 15 stycznia za okres 01.07.-31.12.) w czasie trwania zwolnienia dokumentów potwierdzających stan rzeczy, który uprawnia go do tego zwolnienia według załącznika Nr 2 do uchwały.
§ 5. 1. W przypadku utraty warunków uprawniających do zwolnienia podatnik jest zobowiązany powiadomić Burmistrza w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności powodujących utratę prawa do zwolnienia.
2. Podatnik traci prawo do zwolnienia od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym wystąpiły okoliczności powodujące utratę prawa do zwolnienia.
3. Podatnik, który nie dopełnił obowiązku określonego w ust. 1 lub w § 4 traci prawo do zwolnienia od początku roku podatkowego, w którym wystąpiły okoliczności powodujące utratę tego prawa.
4. Podatnik, który wprowadził w błąd organ podatkowy co do spełnienia warunków uprawniających do uzyskania zwolnienia, traci prawo do zwolnienia za cały okres przez jaki nieprawnie korzystał ze zwolnienia. Kwota niezapłaconego podatku stanowi zaległość podatkową.
§ 6. Traci moc uchwała Nr XXIV/330/2005 Rady Miejskiej w Kartuzach z dnia 9 marca 2005 roku w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości (Dz.Urz. Woj. Pom. z 2005 r. Nr 48 poz. 960).
§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Kartuz.
§ 8. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego z mocą obowiązującą od dnia 01 stycznia 2008 roku.
Załącznik Nr 1
Kartuzy, dnia.........................
.............................................
(Imię i nazwisko/nazwa firmy)
.............................................
.............................................
(adres zamieszkania/siedziby)
.............................................
.............................................
(Identyfikator REGON/NIP)
BURMISTRZ KARTUZ
UL.HALLERA 1
83-300 KARTUZY
WNIOSEK
O ZWOLNIENIE OD PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI
NA MOCY UCHWAŁY NR XVI/171/2007
RADY MIEJSKIEJ W KARTUZACH
Z DNIA 27 GRUDNIA 2007 ROKU
Zwracam się z prośbą o zastosowanie ulgi w formie zwolnienia od podatku od nieruchomości do trzech lat, nieruchomości położonej w ................................................................................................ przy ul. ........................................................, Numer działki .............................................., Numer księgi wieczystej ........................................................ stanowiącej własność ...............................................................................................................................................................................
Uzasadnienie
.........................................................................................................................................................................
.........................................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................................
Wyszczególnienie | Podstawa opodatkowania | Stawka podatku | Kwota podatku |
Powierzchnia użytkowa budynków lub ich części związana z prowadzeniem działalności produkcyjnej lub usługowej | |||
Pozostała powierzchnia użytkowa budynków lub ich części nie związana z prowadzeniem działalności produkcyjnej lub usługowej | |||
Wartość budowli lub ich części związana z prowadzeniem działalności produkcyjnej lub usługowej | |||
Powierzchnia gruntu związana | |||
Pozostała powierzchnia gruntu związana z prowadzeniem działalności gospodarczej |
charakterystyka i opis nieruchomości objętej zwolnieniem
......................................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
.............................................
/podpis/
Załączniki do wniosku:
1) odpis EDG/KRS
2) kopia prawomocnej decyzji pozwolenia na użytkowanie,
3) zaświadczenia o otrzymanej pomocy de minimis w bieżącym roku kalendarzowym i w dwóch poprzedzających latach kalendarzowych,
4) formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minims.
Załącznik 2
Kartuzy, dnia.........................
.............................................
(Imię i nazwisko/nazwa firmy)
.............................................
.............................................
(adres zamieszkania/siedziby)
.............................................
.............................................
(Identyfikator REGON/NIP)
BURMISTRZ KARTUZ
UL. HALLERA 1
83-300 KARTUZY
OŚWIADCZENIE
1) oświadczenie o wielkości otrzymanej pomocy de minimis w okresie 3 kolejnych lat kalendarzowych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 roku o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (tj. Dz.U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404) poprzedzających dzień wystąpienia z wnioskiem o udzielenie pomocy w ramach niniejszej uchwały,
...........................................................................................................................................................
...........................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................
...............................................................................................................................................................
2) oświadczenie, że przedsiębiorca nie jest w trudnej sytuacji ekonomicznej w rozumieniu pkt 9-11 Wytycznych Wspólnotowych dotyczących pomocy państwa w celu ratowania i restrukturyzacji zagrożonych przedsiębiorstw (Dz.Urz.UE C 244 z 01.10.2004r.)
....................................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................................
Załaczniki:
1) Aktualny odpis EDG/KRS,
2) zaświadczenia o otrzymanej pomocy de minimis w bieżącym roku kalendarzowym i w dwóch poprzedzających latach kalendarzowych.
.............................................
/podpis/
Uzasadnienie
Uchwała Nr XVI/171/07 Rady Miejskiej w Kartuzach z dnia 27 grudnia 2007r. w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis na terenie Gminy Kartuzy po ogłoszeniu tekstu jednolitego była dwukrotnie zmieniana. W celu ułatwienia posługiwania się tekstem uchwały zasadnym jest ogłoszenie jednolitego tekstu.