Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Pomorskiego rok 2010 nr 137 poz. 2671

Uchwała nr 21/2010 Zgromadzenia Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej

z dnia 27 października 2010r.

w sprawie: zmiany uchwały Zgromadzenia Związku nr 20/2007 z dnia 07 XI 2007 r. w sprawie wprowadzenia na terenie Związku biletu metropolitalnego oraz cen i zasad korzystania z tego biletu

Na podstawie §18 ust.2 pkt 9 w związku z §7 ust. 1 oraz ust. 2 pkt 1 lit a i ust. 4 Statutu Związku [Dz. Urz. Woj. Pomorskiego z 19 czerwca 2007 r. Nr 109 poz. 1770] art. 64 ust.1 i ust.3; art. 69 ust.1-3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym [tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami; Dz. U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220; Nr 62 poz. 558; Nr 113 poz. 984; Nr 153 poz. 1271; Nr 214 poz. 1806; Dz. U. z 2003 r. Nr 80 poz. 717 oraz Nr 162, poz.1568; Dz. U. z 2004 r.: Nr 102, poz. 1066; Nr 116, poz. 1203; Dz. U. z 2006 r.: Nr 172 poz. 1441; Nr 172 poz.1457, Nr 181 poz. 1337; Dz. U. z 2007 r.: Nr 48, poz. 327; Nr 138 poz. 974 oraz Nr 173 poz. 1218; Dz. U. z 2008 r. Nr 180, poz. 1111 i Nr 223 poz. 1458; Dz.U. z 2009r. Nr 52 poz.420, Nr 157, poz.1241; Dz.U. z 2010r. : Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 106, poz. 674]; art. 4 pkt 7a ustawy z dnia 06 września 2001 r. o transporcie drogowym [tj. Dz. U. z 2007 r. Nr 125 poz. 874 ze zm. z 2007 r. Nr 99 poz. 661; Nr 176 poz. 1238 i Nr 192 poz. 1381; Dz.U. z 2008r. Nr 218 poz. 1391;Nr 234 poz. 1574 i Nr 227 poz. 1505; Dz.U. z 2009r.: Dz. U. Nr 18, poz. 97, Nr 31 poz. 206, Nr 86 poz. 720 i Nr 98, poz.817; Dz.U. z 2010r. Nr 43, poz.246 i Nr 164, poz. 1107] z przywołaniem art. 8 ustawy z dnia 05 lipca 2007 r. o cenach [Dz. U. Nr 95, poz. 1050 ze zmianami: Dz. U. z 2003 r. Nr 137, poz. 1302 oraz Nr 144, poz. 1204; Dz. U. z 2004 r. Nr 96, poz. 959 i Nr 210 poz. 2135; Dz. U. z 2007 r. Nr 166 poz. 1172; Dz.U. z 2008r. Nr 157 poz. 976 i Dz.U. z 2009r. Nr 118, poz.989; Dz. U. z 2010r. Nr 107, poz. 679], Zgromadzenie Związku uchwala, co następuje:

§ 1. Zmienia się uchwałę Zgromadzenia Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej [nr 20/2007 z późniejszymi zmianami] z dnia 7 listopada 2007 r. w sprawie wprowadzenia na terenie Związku biletu metropolitalnego oraz określenia cen i zasad korzystania z tego biletu, w następujący sposób:

1) Zmienia się §3 ust.2 poprzez dodanie punktu 4 o treści:

"4) jednoprzejazdowy komunalny bilet metropolitalny

a) normalny,

b) ulgowy

2) Dodaje się §61 o brzmieniu:

"§61

1. Jednoprzejazdowy komunalny bilet metropolitalny jest biletem:

a) występującym w formie:

i. papierowej - bilet na okaziciela,

ii. telefonicznej - bilet na okaziciela zakupiony za pomocą telefonu komórkowego,

b) uprawniającym do realizacji jednego przejazdu linią zwykłą lub linią zwykłą, pospieszną i nocną jednego z Organizatorów Komunalnej Komunikacji Miejskiej i po wykorzystaniu lub w trakcie wykorzystania nie może być przekazany innej osobie.

2. Jednoprzejazdowy komunalny bilet metropolitalny można nabyć w sieci sprzedaży organizowanej przez Organizatorów jako bilet telefoniczny lub papierowy.

3. Jednoprzejazdowy papierowy komunalny bilet metropolitalny opatrzony jest nadrukiem "jednoprzejazdowy komunalny bilet metropolitalny".

4. Jednoprzejazdowy komunalny bilet metropolitalny zakupiony może być za pomocą telefonu komórkowego.

5. Jednoprzejazdowy papierowy komunalny bilet metropolitalny wymaga jednokrotnego nadania ważności (skasowania) niezwłocznie po wejściu do środka miejskiej komunikacji zbiorowej.

6. Kasownik biletów papierowych musi oznaczyć na jednoprzejazdowym papierowym komunalnym bilecie metropolitalnym aktualną datę, godzinę i minutę rozpoczęcia podróży oraz co najmniej dwie ostatnie cyfry numeru inwentarzowego pojazdu.

7. Jednoprzejazdowemu telefonicznemu komunalnemu biletowi metropolitalnemu nadawana jest ważność w momencie zakupu dokonanego przy pomocy telefonu komórkowego niezwłocznie po wejściu do środka miejskiej komunikacji zbiorowej.

8. Dwa papierowe ulgowe jednoprzejazdowe komunalne bilety metropolitalne mogą być łączone w celu uzyskania jednoprzejazdowego normalnego komunalnego biletu metropolitalnego.

9. Żadne inne bilety będące w ofercie własnej Organizatorów Komunalnej Komunikacji Miejskiej nie mogą być łączone w celu wykorzystania jako jednoprzejazdowy komunalny bilet metropolitalny."

3) Zmienia się §16 poprzez dodanie ustępu 9 o treści:

"9. Telefoniczny bilet metropolitalny, którego nie może zweryfikować kontroler biletów jest nieważny."

§ 2. Zmienia się Załącznik nr 1 do Uchwały Nr 20/2007 Zgromadzenia MZKZG z dnia 07 listopada 2007 r. w sprawie: wprowadzenia na terenie Związku biletu metropolitalnego oraz określenia cen i zasad korzystania z tego biletu pt. Ceny komunalnych biletów metropolitalnych (zł) poprzez dodanie do niego treści:

Jednoprzejazdowy na linie zwykłe - papierowy

3

1,5

Jednoprzejazdowy na linie zwykłe - telefoniczny

2,5

1,25

Jednoprzejazdowy na linie zwykłe, pospieszne i nocne - papierowy

4

2

Jednoprzejazdowy na linie zwykłe, pospieszne i nocne - telefoniczny

3,5

1,75

§ 3. Pozostałe postanowienia uchwały pozostają bez zmian.

§ 4. Brak treści

1) Uchwała podlega ogłoszeniu w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym.

2) Uchwała wchodzi w życie z dniem 01 stycznia 2011 r.

§ 5. Przyjmuje się tekst jednolity uchwały w sprawie wprowadzenia na terenie Związku biletu metropolitalnego oraz cen i zasad korzystania z tego biletu obejmujący zmiany opisane w §1 uchwały, w brzmieniu stanowiącym załącznik do uchwały.

Przewodniczący Zgromadzenia Związku


Zdzisław Miszewski


Załącznik do Uchwały Nr 21/2010
Zgromadzenia Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej
z dnia 27 października 2010 r.

Na podstawie art. 16 ust. 3 i ust. 1 zdanie pierwsze ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz.U. Nr 62, poz. 718 i z 2001 r. Nr 46, poz. 499), przyjmuje się jednolity tekst uchwały Zgromadzenia Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej z dnia 07 XI 2007 r. (Dz. Urz. Woj. Pomorskiego z 2007 r. Nr 158, poz. 2998) w sprawie wprowadzenia na terenie Związku biletu metropolitalnego oraz określenia cen i zasad korzystania z tego biletu z uwzględnieniem zmian wprowadzonych uchwałami Zgromadzenia Związku z dnia: 11 czerwca 2008 r. (Dz. Urz. Woj. Pomorskiego z 2008 r. Nr 62, poz. 1756), z dnia 25 lutego 2009 r. (Dz. Urz. Woj. Pomorskiego z 2009 r. Nr 56 poz. 1055), z dnia 09 września 2009 r. (Dz. Urz. Woj. Pomorskiego z 2009r. Nr 146, poz. 2730)oraz uchwałą z dnia 15 września 2010 r. - w sprawie zmiany uchwały nr 20/2007 z dnia 7 XI 2007r. w sprawie wprowadzenia na terenie Związku biletu metropolitalnego oraz cen i zasad korzystania z tego biletu.

Uchwała Nr 20/2007
Zgromadzenia Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego
Zatoki Gdańskiej
z dnia 07 listopada 2007 r.


w sprawie: wprowadzenia na terenie Związku biletu metropolitalnego oraz określenia cen i zasad korzystania z tego biletu.

Na podstawie §18 ust.2 pkt 9 w związku z §7 ust.1 oraz ust.2 lit a i ust.4 Statutu Związku [Dz. Urz. Woj. Pomorskiego z 19 czerwca 2007 r. nr 109 poz. 1770] art. 64 ust.1 i ust.3; art. 69 ust.1-3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym [tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami; Dz. U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220; Nr 62 poz. 558; Nr 113 poz. 984; Nr 153 poz. 1271; Nr 214 poz. 1806; Dz. U. z 2003 r. Nr 80 poz. 717 oraz Nr 162, poz.1568; Dz. U. z 2004 r.: Nr 102, poz. 1066; Nr 116, poz. 1203; Dz. U. z 2006 r.: Nr 172 poz. 1441; Nr 172 poz.1457, Nr 181 poz. 1337; Dz. U. z 2007 r.: Nr 48, poz. 327]; art. 4 pkt 7a ustawy z dnia 06 września 2001 r. o transporcie drogowym [tj. Dz. U. z 2007 r. Nr 125 poz. 874] z przywołaniem art. 8 ustawy z dnia 05 lipca 2001r. o cenach [Dz. U. z 2001r. Nr 97, poz. 1050 ze zmianami: Dz. U. z 2002r. Nr 144, poz. 1204; Dz. U. z 2003 r. Nr 137, poz. 1302 oraz Nr 144, poz. 1204; Dz. U. z 2004 r. Nr 96, poz. 959 i Nr 210 poz. 2135], Zgromadzenie Związku uchwala, co następuje:

I. Postanowienia ogólne

§ 1. 1) Uchwała określa rodzaje biletów metropolitalnych, zasady korzystania z tych biletów, jak również ich ceny.

2) Użyte w uchwale określenia oznaczają:

a) Związek - Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej,

b) teren Związku - obszar gmin, będących członkami Związku zgodnie z jego statutem,

c) Organizatorzy Komunalnej Komunikacji Miejskiej - Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku, Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni oraz Miejski Zakład Komunikacji Wejherowo Sp. z o.o.,

d) ZTM w Gdańsku - Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku,

e) ZKM w Gdyni - Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni,

f) MZK Wejherowo - Miejski Zakład Komunikacji Wejherowo Sp. z o.o.,

g) Przewoźnicy Kolejowi - przedsiębiorcy, którzy na podstawie licencji świadczą usługi kolejowych przewozów pasażerskich na terenie Związku, zobowiązani umową z samorządem Województwa Pomorskiego do wykonywania tych przewozów na podstawie biletów metropolitalnych,

h) Organizatorzy - Organizatorzy Komunalnej Komunikacji Miejskiej oraz Przewoźnicy Kolejowi,

i) środki miejskiej komunikacji zbiorowej - wszystkie środki transportu, tj. autobusy, tramwaje i trolejbusy w komunikacji zbiorowej organizowanej przez Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku, Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni i Miejski Zakład Komunikacji Wejherowo Sp. z o.o.,

j) środki komunikacji zbiorowej - środki miejskiej komunikacji zbiorowej oraz pociągi Przewoźników Kolejowych.

§ 2. 1) Na terenie działania Związku wprowadza się bilety metropolitalne uprawniające do przejazdu osób środkami komunikacji zbiorowej oraz przewozu bagażu, który nie został wyłączony z przewozu przepisami porządkowymi Organizatorów.

2) Emitentem biletów metropolitalnych jest Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej.

3) Bilety metropolitalne występują jako:

a) komunalne bilety metropolitalne,

b) kolejowo-komunalne bilety metropolitalne.

4) Uchwala się ceny biletów metropolitalnych uprawniających do przejazdu osób i przewozu bagażu środkami komunikacji zbiorowej Organizatorów zgodnie z załącznikami nr 1 i 2 do niniejszej uchwały.

II. Komunalne bilety metropolitalne

§ 3. 1) Komunalny bilet metropolitalny obowiązuje na terenie Związku i uprawnia do przejazdu środkami miejskiej komunikacji zbiorowej Organizatorów Komunalnej Komunikacji Miejskiej.

2) Komunalny bilet metropolitalny występuje jako:

1) okresowy komunalny bilet metropolitalny:

a) normalny,

b) ulgowy.

2) 24-godzinny komunalny bilet metropolitalny:

a) normalny,

b) ulgowy.

3) 72-godzinny komunalny bilet metropolitalny

a) normalny,

b) ulgowy.

4) jednoprzejazdowy komunalny bilet metropolitalny

a) normalny,

b) ulgowy.

§ 4. 1) Okresowy komunalny bilet metropolitalny jest biletem:

a) elektronicznym zapisywanym na kartach elektronicznych, które przeszły proces personalizacji u jednego z Organizatorów Komunalnej Komunikacji Miejskiej,

b) imiennym, na którym umieszczone są: zdjęcie oraz dane personalne posiadacza biletu, tj. jego imię i nazwisko,

c) sieciowym, tj. umożliwiającym realizację przejazdu bez ograniczeń odcinkowych i strefowych, wszystkimi liniami, wszystkich Organizatorów Komunalnej Komunikacji Miejskiej,

d) przesiadkowym, tj. uprawniającym do nieograniczonej zmiany środka transportu w trakcie realizacji przejazdu wszystkimi liniami, wszystkich Organizatorów Komunalnej Komunikacji Miejskiej,

e) ważnym we wszystkie dni tygodnia,

f) występującym jako bilet:

i. 30-dniowy, tj. ważny przez okres 30 [trzydziestu] kolejnych dni kalendarzowych od dnia wskazanego przez kupującego,

ii. miesięczny, tj., ważny od pierwszego do ostatniego dnia danego miesiąca.

Okresowy komunalny bilet metropolitalny nie wymaga nadawania ważności (kasowania/rejestrowania) w środkach miejskiej komunikacji zbiorowej, z wyjątkiem środków miejskiej komunikacji zbiorowej MZK Wejherowo, w których nadanie ważności następuje wg zasad obowiązujących w MZK Wejherowo.

§ 5. 1) 24-godzinny komunalny bilet metropolitalny jest biletem:

a) występującym w formie:

i. papierowej - bilet na okaziciela,

ii. elektronicznej - bilet imienny oraz bilet na okaziciela,

b) sieciowym, tj. umożliwiającym realizację przejazdu bez ograniczeń odcinkowych i strefowych wszystkimi liniami, wszystkich Organizatorów Komunalnej Komunikacji Miejskiej,

c) przesiadkowym, tj. uprawniającym do nieograniczonej zmiany środka miejskiej komunikacji zbiorowej w trakcie realizacji przejazdu wszystkimi liniami, wszystkich Organizatorów Komunalnej Komunikacji Miejskiej,

d) ważnym przez kolejne 24 godziny od momentu nadania mu ważności - zgodnie z zapisami ust. 5 - 8 przy rozpoczęciu przejazdu pierwszym środkiem miejskiej komunikacji zbiorowej (bilet papierowy), lub od momentu zakupu (bilet elektroniczny), lub od daty i godziny wskazanej przez kupującego (bilet elektroniczny), lub od momentu jego aktywacji w kasowniku, w środkach miejskiej komunikacji zbiorowej MZK Wejherowo (bilet elektroniczny).

2) 24-godzinny komunalny bilet metropolitalny można nabyć w sieci sprzedaży organizowanej przez Organizatorów jako bilet elektroniczny lub papierowy.

3) 24-godzinny papierowy komunalny bilet metropolitalny opatrzony jest nadrukiem "24- godzinny komunalny bilet metropolitalny".

4) 24-godzinny komunalny bilet metropolitalny zapisywany może być na kartach elektronicznych, które przeszły proces personalizacji u jednego z Organizatorów Komunalnej Komunikacji Miejskiej.

5) 24-godzinny papierowy komunalny bilet metropolitalny wymaga jednokrotnego nadania ważności (skasowania) niezwłocznie po wejściu do środka miejskiej komunikacji zbiorowej podczas realizacji pierwszego przejazdu.

6) Kasownik biletów papierowych musi oznaczyć na 24-godzinnym papierowym komunalnym bilecie metropolitalnym aktualną datę oraz godzinę i minutę rozpoczęcia podróży.

7) 24-godzinnemu elektronicznemu komunalnemu biletowi metropolitalnemu nadawana jest ważność w momencie zakupu, lub od daty i godziny wskazanej przez kupującego, lub w momencie jego aktywacji w kasowniku w środkach miejskiej komunikacji zbiorowej MZK Wejherowo.

8) Po upływie okresu ważności 24-godzinnego komunalnego biletu metropolitalnego pasażer ma prawo kontynuować jazdę do najbliższego przystanku.

9) Dwa papierowe ulgowe 24-godzinne komunalne bilety metropolitalne mogą być łączone w celu uzyskania 24-godzinnego normalnego komunalnego biletu metropolitalnego.

10) Żadne inne bilety będące w ofercie własnej Organizatorów Komunalnej Komunikacji Miejskiej nie mogą być łączone w celu wykorzystania jako 24-godzinny komunalny bilet metropolitalny.

§ 6. 1) 72-godzinny komunalny bilet metropolitalny jest biletem:

a) występującym w formie:

i. papierowej - bilet na okaziciela,

ii. elektronicznej - bilet imienny oraz bilet na okaziciela,

b) sieciowym, tj. umożliwiającym realizację przejazdu bez ograniczeń odcinkowych i strefowych wszystkimi liniami, wszystkich Organizatorów Komunalnej Komunikacji Miejskiej,

c) przesiadkowym, tj. uprawniającym do nieograniczonej zmiany środka miejskiej komunikacji zbiorowej w trakcie realizacji przejazdu wszystkimi liniami, wszystkich Organizatorów Komunalnej Komunikacji Miejskiej,

d) ważnym przez kolejne 72 godziny od momentu nadania mu ważności - zgodnie z zapisami ust. 5 - 8 przy rozpoczęciu przejazdu pierwszym środkiem miejskiej komunikacji zbiorowej (bilet papierowy), lub od momentu zakupu (bilet elektroniczny), lub od daty i godziny wskazanej przez kupującego (bilet elektroniczny), lub od momentu jego aktywacji w kasowniku w środkach miejskiej komunikacji zbiorowej MZK Wejherowo (bilet elektroniczny).

2) 72-godzinny komunalny bilet metropolitalny można nabyć w sieci sprzedaży organizowanej przez Organizatorów jako bilet elektroniczny lub papierowy.

3) 72-godzinny papierowy komunalny bilet metropolitalny opatrzony jest nadrukiem "72- godzinny komunalny bilet metropolitalny".

4) 72-godzinny komunalny bilet metropolitalny zapisywany może być na kartach elektronicznych, które przeszły proces personalizacji u jednego z Organizatorów Komunalnej Komunikacji Miejskiej.

5) 72-godzinny papierowy komunalny bilet metropolitalny wymaga jednokrotnego nadania ważności (skasowania) niezwłocznie po wejściu do środka miejskiej komunikacji zbiorowej podczas realizacji pierwszego przejazdu.

6) Kasownik biletów papierowych musi oznaczyć na 72-godzinnym papierowym komunalnym bilecie metropolitalnym aktualną datę oraz godzinę i minutę rozpoczęcia podróży.

7) 72-godzinnemu elektronicznemu komunalnemu biletowi metropolitalnemu nadawana jest ważność w momencie zakupu, lub od daty i godziny wskazanej przez kupującego, lub w momencie jego aktywacji w kasowniku w środkach miejskiej komunikacji zbiorowej MZK Wejherowo.

8) Po upływie okresu ważności 72-godzinnego komunalnego biletu metropolitalnego pasażer ma prawo kontynuować jazdę do najbliższego przystanku.

9) Dwa papierowe ulgowe 72-godzinne komunalne bilety metropolitalne mogą być łączone w celu uzyskania 72-godzinnego normalnego komunalnego biletu metropolitalnego.

10) Żadne inne bilety będące w ofercie własnej Organizatorów Komunalnej Komunikacji Miejskiej nie mogą być łączone w celu wykorzystania jako 72-godzinny komunalny bilet metropolitalny.

§61 1) Jednoprzejazdowy komunalny bilet metropolitalny jest biletem:

a) występującym w formie:

i. papierowej - bilet na okaziciela,

ii. telefonicznej - bilet na okaziciela zakupiony za pomocą telefonu komórkowego,

b) uprawniającym do realizacji jednego przejazdu linią zwykłą lub linią zwykłą, pospieszną i nocną jednego z Organizatorów Komunalnej Komunikacji Miejskiej i po wykorzystaniu lub w trakcie wykorzystania nie może być przekazany innej osobie.

2) Jednoprzejazdowy komunalny bilet metropolitalny można nabyć w sieci sprzedaży organizowanej przez Organizatorów jako bilet telefoniczny lub papierowy.

3) Jednoprzejazdowy papierowy komunalny bilet metropolitalny opatrzony jest nadrukiem "jednoprzejazdowy komunalny bilet metropolitalny".

4) Jednoprzejazdowy komunalny bilet metropolitalny zakupiony może być za pomocą telefonu komórkowego.

5) Jednoprzejazdowy papierowy komunalny bilet metropolitalny wymaga jednokrotnego nadania ważności (skasowania) niezwłocznie po wejściu do środka miejskiej komunikacji zbiorowej.

6) Kasownik biletów papierowych musi oznaczyć na jednoprzejazdowym papierowym komunalnym bilecie metropolitalnym aktualną datę, godzinę i minutę rozpoczęcia podróży oraz co najmniej dwie ostatnie cyfry numeru inwentarzowego pojazdu.

7) Jednoprzejazdowemu telefonicznemu komunalnemu biletowi metropolitalnemu nadawana jest ważność w momencie zakupu dokonanego przy pomocy telefonu komórkowego niezwłocznie po wejściu do środka miejskiej komunikacji zbiorowej.

8) Dwa papierowe ulgowe jednoprzejazdowe komunalne bilety metropolitalne mogą być łączone w celu uzyskania jednoprzejazdowego normalnego komunalnego biletu metropolitalnego.

9) Żadne inne bilety będące w ofercie własnej Organizatorów Komunalnej Komunikacji Miejskiej nie mogą być łączone w celu wykorzystania jako jednoprzejazdowy komunalny bilet metropolitalny.

III. Kolejowo-komunalne bilety metropolitalne

§ 7.

1) Kolejowo-komunalny bilet metropolitalny uprawnia do przejazdu - w zależności od rodzaju tego biletu - środkami miejskiej komunikacji zbiorowej jednego lub wszystkich Organizatorów Komunalnej Komunikacji Miejskiej oraz - w każdym przypadku - pociągami Przewoźników Kolejowych.

2) Przejazdy pociągami Przewoźników Kolejowych na podstawie kolejowo-komunalnego biletu metropolitalnego realizowane mogą być na odcinkach, których krańce wyznaczają stacje Luzino w gminie Luzino oraz Cieplewo w gminie Pruszcz Gdański, a także stacja Babi Dół w Gminie Żukowo oraz stacja Reda Rekowo w Gminie Reda.

§ 8.

1) Kolejowo-komunalny bilet metropolitalny występuje jako:

1) okresowy kolejowo-komunalny bilet metropolitalny dwóch organizatorów:

a) ZTM w Gdańsku i Przewoźników Kolejowych,

b) ZKM w Gdyni i Przewoźników Kolejowych,

c) MZK Wejherowo i Przewoźników Kolejowych.

2) 24-godzinny kolejowo-komunalny bilet metropolitalny dwóch organizatorów:

a) ZTM w Gdańsku i Przewoźników Kolejowych,

b) ZKM w Gdyni i Przewoźników Kolejowych,

c) MZK Wejherowo i Przewoźników Kolejowych.

3) okresowy kolejowo-komunalny bilet metropolitalny wszystkich Organizatorów.

4) 24-godzinny kolejowo-komunalny bilet metropolitalny wszystkich Organizatorów.

5) 72-godzinny kolejowo-komunalny bilet metropolitalny wszystkich Organizatorów.

2) Wszystkie wymienione w ust. 1 w pkt od 1) do 5) rodzaje kolejowo-komunalnego biletu metropolitalnego, występują jako bilety:

a) normalne,

b) ulgowe.

§ 9.

1) Okresowy kolejowo-komunalny bilet metropolitalny dwóch organizatorów jest biletem:

a) elektronicznym zapisywanym na kartach elektronicznych, które przeszły proces personalizacji u jednego z Organizatorów Komunalnej Komunikacji Miejskiej,

b) imiennym, na którym umieszczone są: zdjęcie oraz dane personalne posiadacza biletu, tj. jego imię i nazwisko,

c) sieciowym, tj. umożliwiającym realizację przejazdu bez ograniczeń odcinkowych i strefowych wszystkimi liniami jednego z Organizatorów Komunalnej Komunikacji Miejskiej oraz pociągami Przewoźników Kolejowych na odcinkach opisanych w §7 ust.2,

d) przesiadkowym, tj. uprawniającym do nieograniczonej zmiany środka transportu w trakcie realizacji przejazdu wszystkimi liniami jednego z Organizatorów Komunalnej Komunikacji Miejskiej oraz pociągami Przewoźników Kolejowych,

e) ważnym we wszystkie dni tygodnia,

f) występującym jako bilet:

i. 30-dniowy, tj. ważny przez okres 30 [trzydziestu] kolejnych dni kalendarzowych od dnia wskazanego przez kupującego,

ii. miesięczny, tj., ważny od pierwszego do ostatniego dnia danego miesiąca.

2) Okresowy kolejowo-komunalny bilet metropolitalny dwóch organizatorów nie wymaga nadawania ważności (kasowania/rejestrowania) w środkach komunikacji zbiorowej, z wyjątkiem środków miejskiej komunikacji zbiorowej MZK Wejherowo, w których nadanie ważności następuje wg zasad obowiązujących w MZK Wejherowo.

§ 10.

1) 24-godzinny kolejowo-komunalny bilet metropolitalny dwóch organizatorów jest biletem:

a) występującym w formie:

i. papierowej - bilet na okaziciela,

ii. elektronicznej - bilet imienny oraz bilet na okaziciela,

b) sieciowym, tj. umożliwiającym realizację przejazdu bez ograniczeń odcinkowych i strefowych wszystkimi liniami jednego z Organizatorów Komunalnej Komunikacji Miejskiej oraz pociągami Przewoźników Kolejowych na odcinkach opisanych w §7 ust. 2,

c) przesiadkowym, tj. zapewniającym nieograniczoną możliwość zmiany środka komunikacji zbiorowej w trakcie realizacji przejazdu wszystkimi liniami jednego z Organizatorów Komunalnej Komunikacji Miejskiej oraz pociągami Przewoźników Kolejowych,

d) ważnym przez kolejne 24 godziny od momentu nadania mu ważności - zgodnie z postanowieniami ust. 5 - 9 - przy rozpoczęciu podróży pierwszym środkiem miejskiej komunikacji zbiorowej, lub przed rozpoczęciem podróży pociągiem Przewoźnika Kolejowego jako pierwszym środkiem komunikacji zbiorowej (bilet papierowy) lub od momentu zakupu (bilet elektroniczny) lub od daty i godziny wskazanej przez kupującego (bilet elektroniczny) lub od momentu jego aktywacji w kasowniku w środkach miejskiej komunikacji zbiorowej MZK Wejherowo (bilet elektroniczny). W przypadku nadania ważności z użyciem kasowników Przewoźników Kolejowych oznaczających strefy czasowe bilet ten jest ważny do końca wydrukowanej na bilecie tej samej strefy czasowej w dniu następnym.

2) 24-godzinny kolejowo-komunalny bilet metropolitalny dwóch organizatorów można nabyć w sieci sprzedaży organizowanej przez Organizatorów jako bilet elektroniczny lub papierowy.

3) 24-godzinny papierowy kolejowo-komunalny bilet metropolitalny dwóch organizatorów opatrzony jest nadrukiem "24-godzinny kolejowo-komunalny bilet metropolitalny dwóch organizatorów".

4) 24-godzinny kolejowo-komunalny bilet metropolitalny dwóch organizatorów zapisywany może być na kartach elektronicznych, które przeszły proces personalizacji u jednego z Organizatorów Komunalnej Komunikacji Miejskiej.

5) 24-godzinny papierowy kolejowo-komunalny bilet metropolitalny dwóch organizatorów wymaga jednokrotnego nadania ważności (skasowania) niezwłocznie po wejściu do środka miejskiej komunikacji zbiorowej podczas realizacji pierwszego przejazdu, a w przypadku rozpoczynania przejazdu pociągiem Przewoźnika Kolejowego - przed rozpoczęciem podróży pociągiem, tj. przed wejściem do pociągu.

6) Kasownik biletów papierowych w środkach miejskiej komunikacji zbiorowej musi oznaczyć na bilecie aktualną datę oraz godzinę i minutę rozpoczęcia podróży.

7) Przy rozpoczynaniu podróży pociągiem Przewoźnika Kolejowego kasownik biletów papierowych Przewoźnika Kolejowego musi oznaczyć na bilecie aktualną datę lub numer dnia i godzinę wraz z minutą lub strefę czasową, zgodnie z regulaminem przewozu osób Przewoźnika Kolejowego.

8) 24-godzinnemu elektronicznemu kolejowo-komunalnemu biletowi metropolitalnemu dwóch organizatorów nadawana jest ważność w momencie zakupu, lub od daty i godziny wskazanej przez kupującego, lub w momencie jego aktywacji w kasowniku w środkach miejskiej komunikacji zbiorowej MZK Wejherowo.

9) Po upływie ważności 24-godzinnego kolejowo-komunalnego biletu metropolitalnego dwóch organizatorów pasażer ma prawo kontynuować jazdę do najbliższego przystanku.

10) Dwa papierowe ulgowe 24-godzinne kolejowo-komunalne bilety metropolitalne dwóch organizatorów mogą być łączone w celu uzyskania 24-godzinnego normalnego kolejowo-komunalnego biletu dwóch organizatorów.

11) Żadne inne bilety będące w ofercie własnej Organizatorów nie mogą być łączone w celu wykorzystania jako 24-godzinny kolejowo-komunalny bilet metropolitalny dwóch organizatorów.

§ 11.

1) Okresowy kolejowo-komunalny bilet metropolitalny wszystkich Organizatorów jest biletem:

a) elektronicznym zapisywanym na kartach elektronicznych, które przeszły proces personalizacji u jednego z Organizatorów Komunalnej Komunikacji Miejskiej,

b) imiennym, na którym umieszczone są: zdjęcie oraz dane personalne posiadacza biletu, tj. jego imię i nazwisko,

c) sieciowym, tj. umożliwiającym realizację przejazdu bez żadnych ograniczeń odcinkowych i strefowych wszystkimi liniami, wszystkich Organizatorów Komunalnej Komunikacji Miejskiej oraz pociągami Przewoźników Kolejowych na odcinkach opisanych w §7 ust. 2,

d) przesiadkowym, tj. uprawniającym do nieograniczonej zmiany środka transportu w trakcie realizacji przejazdu wszystkimi liniami wszystkich Organizatorów,

e) ważnym we wszystkie dni tygodnia,

f) występującym jako bilet:

i. 30-dniowy, tj. ważny przez okres 30 [trzydziestu] kolejnych dni kalendarzowych od dnia wskazanego przez kupującego,

ii. miesięczny, tj. ważny od pierwszego do ostatniego dnia danego miesiąca.

2) Okresowy kolejowo-komunalny bilet metropolitalny wszystkich Organizatorów nie wymaga nadawania ważności(kasowania/ rejestrowania) w środkach komunikacji zbiorowej, z wyjątkiem środków miejskiej komunikacji zbiorowej MZK Wejherowo, w których nadanie ważności następuje wg zasad obowiązujących w MZK Wejherowo.

§ 12.

1) 24-godzinny kolejowo-komunalny bilet metropolitalny wszystkich Organizatorów jest biletem:

a) występującym w formie:

i. papierowej - bilet na okaziciela,

ii. elektronicznej - bilet imienny oraz bilet na okaziciela,

b) sieciowym, tj. umożliwiającym realizację przejazdu bez ograniczeń odcinkowych i strefowych wszystkimi liniami, wszystkich Organizatorów Komunalnej Komunikacji Miejskiej oraz pociągami Przewoźników Kolejowych na odcinkach opisanych w §7 ust. 2,

c) przesiadkowym, tj. zapewniającym nieograniczoną możliwość zmiany środka komunikacji zbiorowej w trakcie realizacji przejazdu wszystkimi liniami wszystkich Organizatorów,

d) ważnym przez kolejne 24 godziny od momentu nadania mu ważności - zgodnie z postanowieniami ust. 5 - 9 przy rozpoczęciu podróży pierwszym środkiem miejskiej komunikacji zbiorowej, lub przed rozpoczęciem podróży pociągiem Przewoźnika Kolejowego jako pierwszym środkiem komunikacji zbiorowej (bilet papierowy), lub od momentu zakupu (bilet elektroniczny), lub od daty i godziny wskazanej przez kupującego (bilet elektroniczny), lub od momentu jego aktywacji w kasowniku w środkach miejskiej komunikacji zbiorowej MZK Wejherowo (bilet elektroniczny). W przypadku nadania ważności z użyciem kasowników Przewoźników Kolejowych oznaczających strefy czasowe bilet ten jest ważny do końca wydrukowanej na bilecie tej samej strefy czasowej w dniu następnym.

2) 24-godzinny kolejowo-komunalny bilet metropolitalny wszystkich Organizatorów można nabyć w sieci sprzedaży organizowanej przez Organizatorów jako bilet elektroniczny lub papierowy.

3) 24-godzinny papierowy kolejowo-komunalny bilet metropolitalny wszystkich Organizatorów opatrzony jest nadrukiem "24-godzinny kolejowo-komunalny bilet metropolitalny wszystkich organizatorów".

4) 24-godzinny kolejowo-komunalny bilet metropolitalny wszystkich Organizatorów zapisywany może być na kartach elektronicznych, które przeszły proces personalizacji u jednego z Organizatorów Komunalnej Komunikacji Miejskiej.

5) 24-godzinny papierowy kolejowo-komunalny bilet metropolitalny wszystkich Organizatorów wymaga jednokrotnego nadania ważności (skasowania) niezwłocznie po wejściu do środka miejskiej komunikacji zbiorowej podczas realizacji pierwszego przejazdu, a w przypadku rozpoczynania przejazdu pociągiem Przewoźnika Kolejowego - przed rozpoczęciem podróży pociągiem, tj. przed wejściem do pociągu.

6) Kasownik biletów papierowych w środkach miejskiej komunikacji zbiorowej musi oznaczyć na bilecie aktualną datę oraz godzinę i minutę rozpoczęcia podróży.

7) Przy rozpoczynaniu przejazdu pociągiem Przewoźnika Kolejowego kasownik biletów papierowych Przewoźnika Kolejowego musi oznaczyć na bilecie aktualną datę lub numer dnia i godzinę wraz z minutą lub strefę czasową, zgodnie z regulaminem przewozu osób Przewoźnika Kolejowego.

8) 24-godzinnemu elektronicznemu kolejowo-komunalnemu biletowi metropolitalnemu wszystkich Organizatorów nadawana jest ważność w momencie zakupu, lub od daty i godziny wskazanej przez kupującego, lub w momencie jego aktywacji w kasowniku w środkach miejskiej komunikacji zbiorowej MZK Wejherowo.

9) Po upływie czasu ważności 24-godzinnego kolejowo-komunalnego biletu metropolitalnego wszystkich Organizatorów pasażer ma prawo kontynuować jazdę do najbliższego przystanku.

10) Dwa papierowe ulgowe 24-godzinne kolejowo-komunalne bilety metropolitalne wszystkich Organizatorów mogą być łączone w celu uzyskania normalnego 24-godzinnego kolejowo-komunalnego biletu metropolitalnego wszystkich Organizatorów.

11) Żadne inne bilety będące w ofercie własnej Organizatorów nie mogą być łączone w celu wykorzystania jako 24-godzinny kolejowo-komunalny bilet metropolitalny wszystkich Organizatorów.

§ 13.

1) 72-godzinny kolejowo-komunalny bilet metropolitalny wszystkich Organizatorów jest biletem:

a) występującym w formie:

i. papierowej - bilet na okaziciela,

ii. elektronicznej - bilet imienny oraz bilet na okaziciela,

b) sieciowym, tj. umożliwiającym realizację przejazdu bez ograniczeń odcinkowych i strefowych wszystkimi liniami, wszystkich Organizatorów Komunalnej Komunikacji Miejskiej oraz pociągami Przewoźnika Kolejowego na odcinkach opisanych w §7 ust. 2,

c) przesiadkowym, tj. zapewniającym nieograniczoną możliwość zmiany środka komunikacji zbiorowej w trakcie realizacji przejazdu wszystkimi liniami wszystkich Organizatorów,

d) ważnym przez kolejne 72 godziny od momentu nadania mu ważności - zgodnie z postanowieniami ust. 5 - 9 przy rozpoczęciu podróży pierwszym środkiem miejskiej komunikacji zbiorowej, lub przed rozpoczęciem podróży pociągiem Przewoźnika Kolejowego jako pierwszym środkiem komunikacji zbiorowej (bilet papierowy), lub od momentu zakupu (bilet elektroniczny), lub od daty i godziny wskazanej przez kupującego (bilet elektroniczny), lub od momentu jego aktywacji w kasowniku w środkach miejskiej komunikacji zbiorowej MZK Wejherowo (bilet elektroniczny). W przypadku nadania ważności z użyciem kasowników Przewoźników Kolejowych oznaczających strefy czasowe bilet ten jest ważny do końca wydrukowanej na bilecie tej samej strefy czasowej w trzecim dniu, począwszy od dnia następnego po dniu nadania ważności.

2) 72-godzinny kolejowo-komunalny bilet metropolitalny wszystkich Organizatorów można nabyć w sieci sprzedaży organizowanej przez Organizatorów jako bilet elektroniczny lub papierowy.

3) 72-godzinny papierowy kolejowo-komunalny bilet metropolitalny wszystkich Organizatorów opatrzony jest nadrukiem "72-godzinny kolejowo-komunalny bilet metropolitalny wszystkich organizatorów".

4) 72-godzinny kolejowo-komunalny bilet metropolitalny wszystkich Organizatorów zapisywany może być na kartach elektronicznych, które przeszły proces personalizacji u jednego z Organizatorów Komunalnej Komunikacji Miejskiej.

5) 72-godzinny papierowy kolejowo-komunalny bilet metropolitalny wszystkich Organizatorów wymaga jednokrotnego nadania ważności (skasowania) niezwłocznie po wejściu do środka miejskiej komunikacji zbiorowej podczas realizacji pierwszego przejazdu, a w przypadku rozpoczynania przejazdu pociągiem Przewoźnika Kolejowego - przed rozpoczęciem podróży pociągiem, tj. przed wejściem do pociągu.

6) Kasownik biletów papierowych w środkach miejskiej komunikacji zbiorowej musi oznaczyć na bilecie aktualną datę oraz godzinę i minutę rozpoczęcia podróży.

7) Przy rozpoczynaniu przejazdu pociągiem Przewoźnika Kolejowego kasownik biletów papierowych Przewoźnika Kolejowego musi oznaczyć na bilecie aktualną datę lub numer dnia i godzinę wraz z minutą lub strefę czasową, zgodnie z regulaminem przewozu osób Przewoźnika Kolejowego.

8) 72-godzinnemu elektronicznemu kolejowo-komunalnemu biletowi metropolitalnemu wszystkich Organizatorów nadawana jest ważność w momencie zakupu, lub od daty i godziny wskazanej przez kupującego, lub w momencie jego aktywacji w kasowniku w środkach miejskiej komunikacji zbiorowej MZK Wejherowo.

9) Po upływie czasu ważności 72-godzinnego kolejowo-komunalnego biletu metropolitalnego wszystkich Organizatorów pasażer ma prawo kontynuować jazdę do najbliższego przystanku.

10) Dwa papierowe ulgowe 72-godzinne kolejowo-komunalne bilety metropolitalne wszystkich Organizatorów mogą być łączone w celu uzyskania normalnego 72-godzinnego kolejowo-komunalnego biletu metropolitalnego wszystkich Organizatorów.

11) Żadne inne bilety będące w ofercie własnej Organizatorów nie mogą być łączone w celu wykorzystania jako 72-godzinny kolejowo-komunalny bilet metropolitalny wszystkich Organizatorów.

IV. Uprawnienia do przejazdów ulgowych

§ 14.

1) Bilety metropolitalne wszystkich rodzajów występują jako bilety metropolitalne ulgowe, tj. uprawniające do przejazdu z ulgą 50%.

2) Z metropolitalnych biletów ulgowych korzystać mogą pasażerowie uprawnieni do przejazdów ulgowych zgodnie z postanowieniami ust. 4.

3) Zakres uprawnień do ulg (procent ulg)nie może być sumowany.

4) Do korzystania z przejazdów ulgowych na podstawie ulgowych biletów metropolitalnych uprawnieni są:

a) kombatanci - na podstawie legitymacji kombatanckiej,

b) inwalidzi słuchu (głuchoniemi) - na podstawie legitymacji Polskiego Związku Głuchych,

c) emeryci i renciści oraz wdowy/wdowcy po emerytach i rencistach korzystający ze świadczeń emerytalnych i rentowych po zmarłym współmałżonku - na podstawie legitymacji emeryta lub rencisty (legitymacja ZUS, lub innego zakładu ubezpieczeń społecznych) wraz z dokumentem tożsamości,

d) dzieci w wieku 4 do 7 lat,

e) uczniowie szkół podstawowych, gimnazjów, ponadpodstawowych, policealnych i ponadgimnazjalnych do dnia 31 grudnia ukończenia 24 roku życia - na podstawie legitymacji szkolnej,

f) studenci szkół wyższych - na podstawie legitymacji studenckiej,

g) studenci zagranicznych wyższych uczelni do ukończenia 26 roku życia - na podstawie wydanej poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej Europejskiej Karty Młodzieżowej EURO 26 STUDENT lub karty ISIC,

h) doktoranci - na podstawie legitymacji doktoranckiej lub legitymacji uczestnika studiów doktoranckich.

§ 15.

1) Metropolitalny bilet ulgowy jest ważny wraz z dokumentem potwierdzającym prawo pasażera do korzystania z przejazdów ulgowych.

2) Prawo do przejazdów ulgowych potwierdzane jest dokumentami określonymi przepisami szczegółowymi i wydanymi - z wyjątkiem karty EURO 26 STUDENT i karty ISIC - przez polskie władze państwowe, samorządowe oraz organizacje i instytucje działające na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej.

V. Postanowienia dodatkowe wspólne dla biletów metropolitalnych

§ 16.

1) Związek jest organizatorem sprzedaży wszystkich biletów metropolitalnych.

2) Organizatorzy Komunalnej Komunikacji Miejskiej umożliwiają dla potrzeb Związku zapisywanie biletów metropolitalnych na kartach elektronicznych, które przeszły proces personalizacji u jednego z Organizatorów Komunalnej Komunikacji Miejskiej.

3) Dystrybucja biletów metropolitalnych prowadzona jest za pośrednictwem Organizatorów z wykorzystaniem organizowanej przez nich sieci sprzedaży.

4) Każdy z Organizatorów sprzedaje, honoruje i kontroluje bilety metropolitalne bez względu na rodzaj, formę biletu oraz nakłada opłaty dodatkowe za przejazd bez ważnego biletu na podstawie przyjętej i obowiązującej u Organizatora taryfy opłat.

5) Pasażer korzystający z przejazdu na podstawie biletu metropolitalnego zobowiązany jest do przestrzegania przepisów porządkowych obowiązujących u danego Organizatora oraz do poddania się kontroli posiadania biletu metropolitalnego, na podstawie którego realizowany jest przejazd.

6) Pasażer korzystający z biletu metropolitalnego ma obowiązek posiadać w czasie przejazdu i okazać na żądanie kontrolera w środkach komunikacji zbiorowej bilet metropolitalny uprawniający go do przejazdu.

7) Papierowy bilet metropolitalny zniszczony, uszkodzony, w jakikolwiek sposób poprawiany lub niewłaściwie skasowany, jest nieważny.

8) Elektroniczny bilet metropolitalny zniszczony, uszkodzony lub zapisany na nieczytelnej dla czytnika kontrolerskiego karcie elektronicznej jest nieważny.

9) Telefoniczny bilet metropolitalny, którego nie może zweryfikować kontroler biletów jest nieważny.

VI. Postanowienia końcowe

§ 17.

1) Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego

2) Uchwała wchodzi w życie z dniem 15.12.2007.


Załącznik nr 1
do Uchwały Nr 20/2007
Zgromadzenia MZKZG
z dnia 07 listopada 2007 r.

w sprawie: wprowadzenia na terenie Związku biletu metropolitalnego oraz określenia cen i zasad korzystania z tego biletu

Ceny komunalnych biletów metropolitalnych (zł)

Rodzaj biletu

Normalny

Ulgowy

Okresowy

120

60

24-godzinny

12

6

72-godzinny

24

12

Jednoprzejazdowy na linie zwykłe - papierowy

3

1,5

Jednoprzejazdowy na linie zwykłe - telefoniczny

2,5

1,25

Jednoprzejazdowy na linie zwykłe, pospieszne i nocne - papierowy

4

2

Jednoprzejazdowy na linie zwykłe, pospieszne i nocne - telefoniczny

3,5

1,75


Załącznik nr 2
do Uchwały Nr 20/2007
Zgromadzenia MZKZG
z dnia 07 listopada 2007 r.

w sprawie: wprowadzenia na terenie Związku biletu metropolitalnego oraz określenia cen i zasad korzystania z tego biletu

Ceny kolejowo-komunalnych biletów metropolitalnych (zł)

Rodzaj biletu

Normalny

Ulgowy

Okresowy dwóch organizatorów

170

85

24-godzinny dwóch organizatorów

15

7,5

Okresowy wszystkich organizatorów

200

100

24-godzinny wszystkich organizatorów

18

9

72-godzinny wszystkich organizatorów

36

18

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00