Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Pomorskiego rok 2010 nr 135 poz. 2609

Umowa nr 1 Burmistrza Brus

z dnia 12 sierpnia 2010r.

w sprawie okreslenia zasad partnerstwa przy realizacji projektu pn. "Budowa bazodanowego systemu teleinformatycznego wraz z adaptacją i rozbudową budynku OSP w Brusach na potrzeby Gminnego Centrum Zarządzania Kryzysowego"

1. Gminą Brusy z siedzibą w Brusach, przy ul. Na Zaborach 1, reprezentowaną przez: Burmistrza Brus - Witolda Ossowskiego

2. Powiatem Chojnickim z siedzibą w Chojnicach, przy ul. 31 Stycznia 56 reprezentowanym przez: Starostę Chojnickiego - Stanisława Skaja Sekretarza - Marka Buza

3. Komendą Powiatową Państwowej Straży Pożarnej z siedzibą w Chojnicach, przy ul. Gdańskiej 51, reprezentowaną przez: Komendanta Powiatowego - Jacka Knuth

wymienione wyżej podmioty zwane w dalszej części umowy Partnerami zgodnie oświadczają, że zawierają umowę następującej treści:

§ 1. Przedmiotem niniejszej umowy jest określenie zasad partnerstwa przy realizacji projektu pn. " Budowa bazodanowego systemu teleinformatycznego wraz z adaptacją i rozbudową budynku OSP w Brusach na potrzeby Gminnego Centrum Zarządzania Kryzysowego" ubiegającego się o dofinansowanie w ramach Działania 7.2. Zintegrowany system ratownictwa, Oś Priorytetowa 7 Ochrona zdrowia i system ratownictwa objętego Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013.

§ 2. Przedmiotem projektu jest utworzenie Gminnego Centrum Zarządzania Kryzysowego poprzez przebudowę i rozbudowę budynku siedziby OSP w Brusach, a także poprawa funkcjonalności Zintegrowanego Systemu Ratowniczego "TUR" w powiecie chojnickim polegająca na usprawnieniu systemów łączności i wymiany informacji związana z zakupem i montażem infrastruktury teleinformatycznej w siedzibach Partnerów.

§ 3. 1. Strony zgodnie wyznaczają, iż Partnerem Wiodącym (Liderem) będzie Gmina Brusy, reprezentowana przez Burmistrza Brus - Witolda Ossowskiego. Pozostałe strony będą nazwane w dalszej części umowy Partnerami.

2. Partnerzy zgodnie udzielają pełnomocnictwa Partnerowi Wiodącemu do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu, podpisania umowy o dofinansowanie projektu, a także do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz wykonywania wszystkich niezbędnych czynności w celu prawidłowej realizacji projektu w ich imieniu i na ich rzecz.

§ 4. 1. Partner Wiodący i Partnerzy współfinansują zadanie zgodnie z zapisami załącznika nr 1 do niniejszej umowy.

2. Projekt będzie realizowany po przyznaniu środków z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi Priorytetowej 7, działania 7.2. Zintegrowany system ratownictwa objętego Regionalnym Programem Operacyjnym dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013.

§ 5. 1. Gmina Brusy jako Partner Wiodący zobowiązuje się do:

a) złożenia wniosku aplikacyjnego o dofinansowanie projektu wraz z niezbędnymi załącznikami w terminie ogłoszonym przez Zarząd Województwa Pomorskiego dla działania 7.2. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013

b) reprezentowania Partnerów w zakresie przygotowania, a następnie realizacji projektu (podmiot praw i obowiązków projektu wynikających z umowy o dofinansowanie) w tym m.in. przeprowadzenie postępowania przetargowego w imieniu Partnerów na wyłonienie głównego wykonawcy robót budowlanych i usług oraz inspektora nadzoru inwestorskiego

c) złożenia zabezpieczenia prawidłowej realizacji umowy o dofinansowanie projektu nie później niż w terminie 30 dni od dnia zawarcia ww. umowy na łączną kwotę 3.330.241,66 zł. w formie wynikającej z umowy o dofinansowanie

d) finansowanie z wkładu własnego zadania w zakresie realizacji projektu wg Załącznika nr 1

e) realizacji zadań związanych z promocją projektu zgodnie z wytycznymi dotyczącymi promocji projektów Unii Europejskiej dla Beneficjentów RPO WP 2007-2013

f) przestrzegania procedur sprawozdawczości i monitoringu

g) zarządzania środkami finansowymi projektu w tym:

- utworzenia oraz wskazania kont bankowych za pomocą których obsługiwane będą płatności związane z projektem,

- prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej dotyczącej realizacji projektu, zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości,

- prowadzenia ewidencji zdarzeń księgowych w sposób umożliwiający jednoznaczną identyfikację kosztów ponoszonych na realizacje projektu oraz powiązanie płatności z dokonywanymi wydatkami z projektu, a także identyfikację dowodów, na podstawie których dokonywano płatności,

- rzetelnego dokumentowania wydatków za pomocą oryginałów rachunków, faktur i innych dokumentów stanowiących podstawę dokonywania płatności

- prawidłowego przeprowadzenia rozliczeń finansowych z Instytucją Zarządzającą w zakresie sporządzania wniosków o płatność,

- zapewnienia płynności finansowej projektu.

h) ponoszenia odpowiedzialności za otrzymane środki publiczne na realizację projektu, umożliwienia Partnerom wglądu do pełnej dokumentacji dotyczącej projektu na każdym etapie jego realizacji

i) zachowania celów projektu zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie w ciągu 5 lat od daty zakończenia finansowego realizacji projektu oraz zachowania trwałości projektu rozumianej jako nie poddanie projektu "znaczącej modyfikacji" w rozumieniu art. 57 rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006.

2. Powiat Chojnicki jako Partner zobowiązuje się do:

a) zabezpieczenia środków własnych w Wykazie wieloletnich programów inwestycyjnych na 2014 rok w wysokości 114.935,69 zł. niezwłocznie po otrzymaniu decyzji o przyznanie dofinansowania na realizację Projektu

b) złożenia zabezpieczenia prawidłowej realizacji umowy o dofinansowanie projektu nie później niż w terminie 30 dni od dnia zawarcia ww. umowy na łączną kwotę 114.935,69 zł. w formie wynikającej z umowy o dofinansowanie, zabezpieczenia środków i dokonywania rozliczeń finansowych dla właściwej części projektu w zakresie zakupu i montażu infrastruktury teletechnicznej, a w przypadku wystąpienia kosztów niekwalifikowalnych - pokrycie ich w 100%

c) zarządzania środkami finansowymi projektu w tym:

- utworzenia oraz wskazania kont bankowych za pomocą których obsługiwane będą płatności związane z projektem,

- prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej dotyczącej realizacji projektu, zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości,

- prowadzenia ewidencji zdarzeń księgowych w sposób umożliwiający jednoznaczną identyfikację kosztów ponoszonych na realizacje projektu oraz powiązanie płatności z dokonywanymi wydatkami z projektu, a także identyfikację dowodów, na podstawie których dokonywano płatności,

- rzetelnego dokumentowania wydatków za pomocą oryginałów rachunków, faktur i innych dokumentów stanowiących podstawę dokonywania płatności

- zapewnienia płynności finansowej projektu.

d) dostarczenia partnerowi Wiodącemu w terminie 10 dni od zapłaty dokumentów finansowych i innych niezbędnych do sporządzenia wniosków o płatność oraz do sprawozdawczości

e) ponoszenia odpowiedzialności za otrzymane środki publiczne na realizację projektu

f) zachowania celów projektu zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie w ciągu 5 lat od daty zakończenia finansowego realizacji projektu oraz zachowania trwałości projektu rozumianej jako nie poddanie projektu "znaczącej modyfikacji" w rozumieniu art. 57 rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006.

3. Komenda Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej zobowiązuje się do:

a) zabezpieczenia środków własnych w budżecie na 2014 rok w wysokości 37.995,22 zł. niezwłocznie po otrzymaniu decyzji o przyznaniu dofinansowania na realizację Projektu

b) złożenia zabezpieczenia prawidłowej realizacji umowy o dofinansowanie projektu nie później niż w terminie 30 dni od dnia zawarcia ww. umowy na łączną kwotę 37.995,22 zł. w formie wynikającej z umowy o dofinansowanie, zabezpieczenia środków i dokonywania rozliczeń finansowych dla właściwej części projektu w zakresie zakupu i montażu infrastruktury teletechnicznej, a w przypadku wystąpienia kosztów niekwalifikowalnych - pokrycie ich w 100%

c) zarządzania środkami finansowymi projektu w tym:

- utworzenia oraz wskazania kont bankowych za pomocą których obsługiwane będą płatności związane z projektem,

- prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej dotyczącej realizacji projektu, zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości,

- prowadzenia ewidencji zdarzeń księgowych w sposób umożliwiający jednoznaczną identyfikację kosztów ponoszonych na realizacje projektu oraz powiązanie płatności z dokonywanymi wydatkami z projektu, a także identyfikację dowodów, na podstawie których dokonywano płatności,

- rzetelnego dokumentowania wydatków za pomocą oryginałów rachunków, faktur i innych dokumentów stanowiących podstawę dokonywania płatności

- zapewnienia płynności finansowej projektu.

c) dostarczenia partnerowi Wiodącemu w terminie 10 dni od zapłaty dokumentów finansowych i innych niezbędnych do sporządzenia wniosków o płatność oraz do sprawozdawczości

d) ponoszenia odpowiedzialności za otrzymane środki publiczne na realizację projektu

e) zachowania celów projektu zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie w ciągu 5 lat od daty zakończenia finansowego realizacji projektu oraz zachowania trwałości projektu rozumianej jako nie poddanie projektu "znaczącej modyfikacji" w rozumieniu art. 57 rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006.

§ 6. 1. Szacunkowy koszt całego projektu wynosi 3.483.172,57 zł.

2. Przewidywanie zaangażowanie finansowe dla poszczególnych Partnerów projektu przedstawia załącznik nr 1 do niniejszej umowy.

3. Zakończenie rzeczowe realizacji projektu przewidziane jest na dzień 29.09.2014r.

4. Zakończenie finansowe realizacji projektu przewidziane jest na dzień 17.11.2014r.

§ 7. 1. Każdy z partnerów odpowiedzialny będzie za dokonanie zapłaty faktury dotyczącej wykonania zadania należącego do ich części przedsięwzięcia.

2. Refundacja wydatków nastąpi bezpośrednio na konta poszczególnych Partnerów na podstawie wniosku o płatność składanego przez Partnera Wiodącego projektu.

3. Partnerzy zobowiązani są do stosowania zaleceń zawartych w opinii Instytucji Zarządzającej oraz stosowanie się do wytycznych RPO WP 2007-2013.

§ 8. 1. Partner Wiodący ponosi odpowiedzialność wobec osób trzecich za wszelkie szkody powstałe w związku z realizacją przedmiotowego projektu z zastrzeżeniem ust. 2.

2. Partner ponosi odpowiedzialność wobec osób trzecich za wszelkie szkody powstałe w związku z realizacją projektu i z wyłącznej winy Partnera i jego przedstawicieli.

3. Środki niewykorzystane lub wykorzystane przez Partnerów niezgodnie z przeznaczeniem podlegają zwrotowi na rachunek bankowy i w terminie zgodnie z umową o dofinansowanie projektu w ramach działania 7.2. RPO WP 2007-2013

§ 9. 1. Partner Wiodący zobowiązuje się na żądanie każdej ze stron umowy udostępnić wszelkie materiały i dokumentację oraz udzielić stosownych wyjaśnień dotyczących realizowanego projektu.

2. Partnerzy na żądanie Partnera Wiodącego zobowiązują się udostępnić wszelkie materiały i dokumentację oraz udzielić stosownych wyjaśnień dotyczących realizowanego projektu.

3. Partner Wiodący zobowiązuje się przedłożyć stronom umowy sprawozdanie z realizacji zadania obejmujące spis zakresu rzeczowego zadania oraz spis kosztów w terminie do 15 dni od dnia zakończenia finansowej realizacji inwestycji.

§ 10. Produkty projektu uzyskane w wyniku realizacji inwestycji stają się odpowiednio własnością Gminy Brusy, Powiatu Chojnickiego oraz KP PSP w odniesieniu do finansowanego przez nich zakresu.

§ 11. Zmiany postanowień niniejszej Umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu, pod rygorem nieważności.

§ 12. 1. Umowa wiąże Strony po zatwierdzeniu przez nie treści umowy.

2. Brak akceptacji organów stanowiących spowoduje wygaśnięcie umowy bez ujemnych skutków prawnych dla Stron.

§ 13. Umowa podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego na podstawie art. 13 pkt 6 lit.a ustawy z dnia 20 lipca 2000r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. Z 2000r. Nr 62, poz. 718 ze zm.).

§ 14. Niniejszą umowę sporządzono w czterech jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze Stron oraz jeden dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.

Burmistrz Brus


mgr inż. Witold Ossowski


Starosta


Stanisław Skaja


Sekretarz Powiatu


mgr Marek Buza


Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Chojnicach


st. KPt. Jacek Knuth


Główny Księgowy


st.ogn. Alicja Zielińska


Załącznik do Umowy Nr 1
z dnia 12 sierpnia 2010 r.

1

2

3=1+2

4

5=3+4

6

7=5+6

8(1/2)

9 (2/5)

10 (3/5)

11 (7/? 7)

Kwota EFRR dla właściwej części przedsięwzięcia

Kwota dofinansowania z budżetu państwa*

Łączna kwota dofinansowania#

Kwota wkładu własnego

Całkowite wydatki kwalifikowalne

Kwota wydatków niekwalifikowal-nych

Wartość przedsięwzięcia

% dofinansowania z EFRR

% dofinansowania z budżetu państwa*

% łącznej kwoty dofinansowania #

% całości projektu

Gmina Brusy

2.497.681,22

0,00

2.497.681,22

832.560,44

3.330.241,66

0,00

3.330.241,66

75,00

0,00

75,00

95,61

Powiat Chojnicki

86.201,77

0,00

86.201,77

28.733,92

114.935,69

0,00

114.935,69

75,00

0,00

75,00

3,30

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Chojnicach

28.496,41

0,00

28.496,41

9.498,81

37.995,22

0,00

37.995,22

75,00

0,00

75,00

1,09

Suma

2.612.379,40

0,00

2.612.379,40

870.793,17

3.483.172,57

0,00

3.483.172,57

75,00

0,00

75,00

100

* jeżeli projekt obvjęty jest pomocą publiczną

#jeżeli pomoc publiczna nie wystepuje: 3=1 i 10=8

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00