Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Pomorskiego rok 2010 nr 111 poz. 2136

Uchwała nr XXXVII/215/2010 Rady Gminy Osieczna

z dnia 21 lipca 2010r.

w sprawie określenia wymagań jakie powinien spełnić przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych


Na podstawie art. 7 ust. 3a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz.U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008, z późn. zm.) 1) oraz rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 30 grudnia 2005 r. w sprawie szczegółowego sposobu określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia (Dz. U. z 2006 r. Nr 5, poz.33), Rada Gminy Osieczna uchwala, co następuje:
§ 1. Określa się wymagania, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Osieczna w brzmieniu załącznika nr 1 do Uchwały.
§ 2. Określa się wymagania, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Osieczna w brzmieniu załącznika nr 2 do Uchwały.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.
Załącznik nr 1
do Uchwały Nr XXXVII/215/2010
Rady Gminy Osieczna
z dnia 21 lipca 2010 r.
Wymagania, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zskresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Osieczna
§ 1. Ilekroć w Wymaganiach jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Osieczna jest mowa o urządzeniach - rozumie się przez to urządzenia przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych tj. pojemniki, kontenery, worki oraz torby z tworzyw sztucznych lub materiałów biodegradowalnych.
§ 2. Wymagania w zakresie urządzeń :
1) Przedsiębiorca powinien zapewnić właścicielowi nieruchomości, z którym podpisał umowę na odbiór odpadów komunalnych, urządzenia na odpady zebrane selektywnie i pozostałe niesegregowane w ilości zapewniającej odbiór odpadów komunalnych z częstotliwością wynikającą z regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie obowiązującego na terenie gminy Osieczna - dalej Regulaminem.
2) Przedsiębiorca powinien zapewnić możliwość mycia i dezynfekcji pojemników i kontenerów na indywidualne zlecenie właściciela nieruchomości, zgodnie z częstotliwością ustaloną w Regulaminie, na terenie bazy technicznej, w miejscu o utwardzonym i szczelnym podłożu, pod warunkiem, że powstające ścieki odprowadzone są do kanalizacji lub do zbiornika bezodpływowego, z którego są usuwane zgodnie z Regulaminem.
3) Urządzenia muszą być trwale oznakowane, a oznakowanie powinno zawierać następujące informacje : nazwa (firma) przedsiębiorcy, jego adres i telefon.
4) Przedsiębiorca ma obowiązek prowadzenia stałej konserwacji i naprawy pojemników i kontenerów, w celu zapewnienia ich przydatności do realizacji zadań związanych z odbiorem odpadów komunalnych.
§ 3. Wymagania w zakresie pojazdów:
1) Pojazdy służące do odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości powinny spełniać wymagania techniczne określone w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 ze zm.) oraz dodatkowo:
1) powinny być oznakowane w sposób trwały, a oznakowanie to powinno zawierać informacje: nazwa (firma) przedsiębiorcy, jego adres i telefon,
2) powinny być wyposażone w sprzęt umożliwiający sprzątanie miejsc odbioru odpadów w przypadkach ich zanieczyszczeń podczas wykonywania czynności odbioru odpadów,
3) powinny być przystosowanie do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych i odpadów segregowanych, w tym odpadów surowcowych, roślinnych, z remontów, wielkogabarytowych, niebezpiecznych oraz odpadów w postaci zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego.
2) Pojazdy przeznaczone do odbierania odpadów surowcowych od właścicieli nieruchomości powinny być oznakowane w sposób umożliwiający ich odróżnienie od pojazdów służących do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych.
3) Pojazdy przeznaczone do transportu kontenerów oraz pojazdy skrzyniowe powinny posiadać zabezpieczenie przed rozwiewaniem odpadów w postaci siatki lub plandeki.
4) Liczba i stan techniczny posiadanych przez przedsiębiorcę pojazdów zapewnić muszą ciągłość i nieprzerwalność usług odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
5) Pojazdy służące do odbioru odpadów komunalnych powinny być czyste i posiadać estetyczny wygląd.
6) Zewnętrzne mycie pojazdów służących do odbioru odpadów komunalnych oraz dezynfekcja przedziału załadunkowego powinny odbywać się w miarę potrzeb, jednak nie rzadziej niż 1 raz na miesiąc.
7) Przedsiębiorca powinien posiadać dokumenty potwierdzające wykonanie czynności, o których mowa w ust. 6.
§ 4. Wymagania w zakresie bazy transportowej:
1) Teren do parkowania/garażowania pojazdów, o którym mowa w § 3 powinien być utwardzony, ogrodzony, niedostępny dla osób postronnych.
2) Przedsiębiorca powinien posiadać dokument potwierdzający możliwość parkowania/garażowania pojazdów, o których mowa w § 3.
3) Do wykonania mycia, dezynfekcji, napraw, konserwacji i remontów pojazdów we własnym zakresie przedsiębiorca winien posadać zaplecze techniczne umożliwiające wykonanie tych prac; z powstałymi w wyniku tych prac odpadami należy postępować zgodnie z wymogami przepisów odrębnych.
4) Zabrania się parkowania pojazdów do wywozu odpadów komunalnych na ogólnodostępnych i osiedlowych parkingach z wyłączeniem parkowania niezbędnego dla wykonania usług wywozu odpadów komunalnych.
§ 5. Wymagania w zakresie zaplecza techniczno - biurowego.
1. Przedsiębiorca powinien posiadać:
1) Zaplecze techniczno-biurowe.
2) Środki techniczne umożliwiające ewidencjonowanie na indywidualnych kontach ilości odpadów komunalnych zebranych selektywnie i w oparciu o te dane naliczanie indywidualnych zniżek w opłatach.
3) Środki techniczne umożliwiające przekazywanie organowi gminy drogą elektroniczną danych wymaganych przepisami.
§ 6. Wymagania w zakresie dokumentacji:
1) Przedsiębiorca winien prowadzić pełną dokumentację w zakresie prowadzonej działalności, w tym w szczególności:
a) dokumentów wynikających z aktualnego prawa normującego gospodarkę odpadami,
b) uzyskanych zezwoleń,
c) umów dotyczących odbioru odpadów komunalnych.
2) Dokumentację, o której mowa w pkt.1, przedstawiać na żądanie Wójta Gminy Osieczna.
3) Na bieżąco aktualizować, w trakcie prowadzenia działalności, informacje przekazywane w dniu składania wniosku.
Załącznik nr 2
do Uchwały Nr XXXVII/215/2010
Rady Gminy Osieczna
z dnia 21 lipca 2010 r.
Wymagania, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych na terenie gminy Osieczna
§ 1. Wymagania w zakresie pojazdów:
1) Pojazdy stosowane do oprózniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych powinny spełniać wymagania techniczne określone w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym ( Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz.908 z późn. zm.) oraz wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych (Dz. U. Nr 193, poz. 1617) oraz dodatkowo:
1) powinny być oznakowane w sposób trwały, a oznakowanie powinno zawierać informację : nazwa (firma) przedsiębiorcy, jego adres i telefon,
2) powinny być wyposażone w sprzęt umożliwiający sprzątanie miejsc odbioru nieczystości ciekłych w przypadkach ich zanieczyszczenia podczas wykonywania czynności opróżniania zbiorników bezdopływowych.
2) Liczba i stan techniczny posiadanych przez przedsiębiorcę pojazdów zapewnić muszą ciągłość i nieprzerywalność usług opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
3) Pojazdy służące do opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych powinny być myte oraz dezynfekowane zgodnie z wymaganiami określonymi w § 10 rozporządzenia z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych.
4) Przedsiębiorca powinien posiadać dokumenty potwierdzające wykonanie czynności wymienionych w ust.3
§ 2. Wymagania w zakresie bazy transportowej:
1) Teren do parkowania/garażowania pojazdów, o których mowa w § 1, powinien być utwardzony, ogrodzony, niedostępny dla osób postronnych.
2) Przedsiębiorca powinien posadać dokument potwierdzający możliwość parkowania/garażowania pojazdów, októrych mowa w § 1, na terenie spełniającym wymagania wspazane w ust.1.
3) Do wykonywania mycia, dezynfekcji, napraw, konserwacji i remontów pojazdów we własnym zakresie należy posiadać zaplecze techniczne umożliwiające wykonanie tych prac; z powstałymi w wyniku tych prac odpadami należy postępować zgodnie z wymogami przepisów odrębnych.
4) Zabranie się parkowania pojazdów asenizacyjnych na ogólnodostępnych i osiedlowych parkingach z wyłączeniem parkowania niezbędnego dla wykonania usług opróżniania zbiorników bezodpływowych.
§ 3. Wymagania w zakresie zaplecza techniczno- biurowego.
1. Przedsiębiorca powinien posiadać:
1) Zaplecze techniczno-biurowe.
2) Środki techniczne umożliwiające przekazywanie organowi gminy drogą elektroniczną danych wymaganych przepisami.
§ 4. Wymagania w zakresie dokumentacji:
1) Przedsiębiorca winien prowadzić pełną dokumentację w zakresie prowadzonej działalności, w tym w szczególności:
a) dokumentów wynikających z aktualnego prawa normującego gospodarkę odpadami,
b) uzyskanych zezwoleń,
c) umów dotyczących odbioru odpadów komunalnych.
2) Dokumentację, o której mowa w pkt 1, przedstawiać na żądanie Wójta Gminy Osieczna.
3) Na bieżąco azktualizować, w trakcie prowadzenia działalności, informacje przekazywane w dniu składania wniosku.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00