Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Pomorskiego rok 2010 nr 97 poz. 1893

Sprawozdanie nr 1 Burmistrza Miasta Malbork

z dnia 18 marca 2010r.

z wykonania budżetu Miasta Malborka za 2009 rok

Na podstawie art. 121 ust. 3, 6 ustawy z dnia 27.08.2009 r. Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1241), 199 ust. 1 ustawy z dnia 30czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. nr 249, poz . 2104 z późn. zm.)- przedstawiam sprawozdanie z wykonania budżetu Miasta Malborka za 2009 r., do którego załączam sprawozdanie roczne z wykonania planu finansowego następujących instytucji kultury:
- Miejskiego Domu Kultury w Malborku
- Miejskiej Biblioteki Publicznej w Malborku

Sprawozdanie z wykonania budżetu Miasta Malbork a za 2009 r. w części tabelarycznejobejmuje :
1) wykonanie dochodów wg działów oraz źródeł pochodzenia - załącznik nr 1
2) wykonanie wydatków wg działów, rozdziałów zgodnie z załącznikiem nr 2
3) wykonanie przychodów i rozchodów związanych z finansowaniem deficytu -załącznik nr 3
4) wykonanie wydatków inwestycyjnych - załącznik nr 4
5) wykonanie przychodów i wydatków zakładów budżetowych i dochodów własnychjednostek - załącznik nr 5
6) wykonanie przychodów i wydatków Miejskiego Funduszu Ochrony Środowiska iGospodarki Wodnej - załącznik nr 6
7) wykonanie dochodów i wydatków związanych z realizacja zadań z zakresuadministracji rządowej - załącznik nr 7
8) wykonanie dotacji w wydatkac h budżetu Miasta - załącznik nr 8
9) dochody i wydatki związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodzeumów i porozumień między jst w budżecie Miasta - załącznik nr 9
10) wykonanie wydatków na programy i projekty realizowane ze środków pochodzącychz budżetu UE oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielonej przezpaństwa członkowskie EFTA oraz innych środków pochodzących ze źródełzagranicznych niepodlegające zwrotowi - załącznik nr 10
11) wykonanie budżetu Miasta Malborka za 200 9 rok wg poszczególnych jednostek -załącznik nr 11
Budżet Miasta Malborka za 2009 r. wykonany został w następujących kwotach:

infoRgrafika

infoRgrafika

I. DOCHODY BUDŻETOWE
Dochody budżetowe ogółem zrealizowano w stosunku do planu w 97,99 %.

Wpływy z tytułu subwencji ogólnej w 2009 r. wykonano następująco:
- cześć oświatowa subwencji ogólnej w kwocie 1 9.276.306 zł,
- cześć wyrównawcza subwencji ogólnej w kwocie 2.938.727 zł,- cześć równoważąca subwencji ogólnej w kwocie 498.566 zł.

Roczny plan dotacji celowych na bieżące zadania zlecone wynosi 9.880.539 zł,wykonanie na koniec 2009 roku - 9.844.082,51 zł.
Dotacje przeznaczone były na następujące zadania:
- zwrot części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowegowykorzystywanego do produkcji rolnej przez producentów rolnych oraz pokrycie k osztówpostępowania w sprawie jego zwrotu poniesionych przez gminę
plan - 13.109 zł wykonanie - 13.107,85 zł
- utrzymanie administracji rządowej w Urzędzie Miasta
plan - 310.000 zł wykonanie - 310.000 zł
- na prowadzenie stałego rejestru wyborców
plan - 6.453 zł wykonanie - 6.449,83 zł
- na przygotowanie i przeprowadzenie wyborów do Parlamentu Europejskiego
plan - 56.928 zł wykonanie - 56.118 zł
- świadczenia rodzinne, zaliczka alimentacyjna oraz składki na ubezpiec zenia emerytalne irentowe z ubezpieczenia społecznego
plan - 8.919.520 zł wykonanie - 8.884.102,53 zł
- składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia zpomocy społecznej, niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby uczestniczące wzajęciach centrum integracji społecznej
plan - 61.841 zł wykonanie -61.616,47 zł
- zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe plan- 512.688 zł wykonanie - 512.687,83 zł

Plan dotacji celowych na bieżące zadania własne obejmuję kwotę 3.356.074 zł, ztego wykonano kwotę - 3.284.614,89 zł.
W ramach tej dotacji środki przeznaczone były na :
- częściowe utrzymanie MOPS oraz wypłata dodatku w wysokości 250 zł m -cznie dlapracownika socjalnego zatrudnionego pełnym wymiarze czasu pracy, realizującego pra cesocjalną w środowisku w roku 2009
plan -517.880 zł wykonanie - 517.880 zł
- składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej, niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby uczestniczące wzajęciach w centrum integracji społecznej ( 85213)
Plan - 49.959 zł wykonanie - 44.764,20 zł
- zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe (85214)
plan - 1.317.312 zł wykonanie - 1.252.828,84 zł
- na dofinansowanie świadczeń pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym(85415)
plan - 194.162 zł wykonanie - 194.700 zł
- na dofinansowanie świadczeń pomocy mate rialnej dla uczniów o charakterze socjalnym od 1 stycznia do 30 czerwca 2009 r. (85415)
plan - 282.395 zł wykonanie - 280.177 zł
- na dofinansowanie zakupu podręczników dla uczniów ( 85415)
plan - 39.064 zł wykonanie - 39.063,68 zł
- na sfinansowanie zakupu pomocy dydaktycznych do miejsc zabaw w Szkole Podstawowejnr 5 i Szkole Podstawowej nr 9 (80101)
Plan - 23.982 zł wykonanie - 23.982 zł
- Z przeznaczeniem na sfinansowanie - w ramach podnoszenia jakości oświaty - prac komisji kwalifikacyjnych i egzaminacyjnych powołanych do rozpatrzenia wnioskównauczycieli o wyższy stopień awansu zawodowego ( 80195)
Plan - 1320 zł wykonanie - 1.320 zł
- na dofinansowanie programu wieloletniego "Pomoc państw a w zakresie dożywiania"
plan -930.000 zł wykonanie -929.899,17 zł

Od innych jednostek samorządu terytorialnego otrzymano dotacje celowe, pomoc finansową na następujące zadania bieżące:
- Gminy Malbork w ramach pomocy społecznej na utrzymanie Stacji Joannitów
Plan - 16.500 zł wykonanie -16.500 zł
- na przedszkola niepubliczne dotowane przez Miasto od Gmin, z których dzieci uczęszczają do tych placówek
plan - 205.520 zł wykonanie - 225.078,88 zł
- dla Miejskiej Biblioteki Publicznej w Malborku od Starostwa Powiatowego w Malborku
plan - 12.000 zł wykonanie - 12.000 zł

Pomoc finansową od Marszałka Województwa Pomorskiego na realizacjęprogramu: Moje boisko-Orlik 2012 , realizowanego w latach 2008-2009, otrzymano zgodniez planem kwotę 333.000 zł.

Na podstawie porozumienia zawartego z administracją rządową otrzymano dotację narealizację bieżących zadań :
- w zakresie grobownictwa wojennegoplan 5.000 zł wykonanie - 5.000 zł

Środki pozyskane z innych źródeł - środki unijne - na realizację niżej wymienionych projektów przedstawiają się następująco:
-projekt : "Ośrodki Welcome Center w Malborku i Mosedis - wsparcie inwestycyjne dlaturystyki przygranicznej" dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Sąsiedztwa Litwa, Polska, Obwód Kaliningradzki Federacji Rosyjskiej
Plan- 824.003 zł wykonanie - 768.604,79 zł
- projekt: U zbiegu pięciu kultur
plan - 132.300 zł wykonanie - 26.489,53 zł
- projekt: "Demokracja w życiu- życie w demokracji" w ramach programu: "Młodzież w działaniu"
plan - 115.634 zł wykonanie - 115.634,37 zł
- płatność końcowa projektu: Europejski Tydzień Młodzieży - Debata Pomorska
plan - 0 zł wykonanie - 7.079,50 zł
- projekt: "Europejskie Okienko przedsiębiorczości drogą do wzmocnienia operacyjnego samorządów"
plan - 128.391 zł wykonanie - 26.562,67 zł
- projekt: "Europa dla obywateli" (partnerska wymiana mieszkańców z Nordhorn w M -ku)
plan - 19.718 zł wykonanie - 19.262,90 zł
- rozliczenie Sokratesa Commenius
plan - 0 zł wykonanie - 3.059,63 zł
- Malborska Liga Logicznych
Plan - 199.625 zł wykonanie - 129.902,78 zł
- projekt: "Ośrodki Wsparcia Rodziny" w ramach programu operacyjnego Kapitał Ludzki
plan - 256.324 zł wykonanie - 240.584,63 zł
- projekt: "Cyfrowo połączeni -e-Inclusion na terenie Miasta Malborka i Gminy Miłoradz"
plan - 382.460 zł wykonanie - 14.183,86 zł
- projekt: Aktywizacja turystyczna wschodnich terenów zespołu zamkowego w Malborku"
plan - 212.713 zł wykonanie - 0

Z tytułu wpływów ze zwrotów dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem lub pobranych w nadmiernej wysokości otrzymano następujące kwoty:
-zwrot nienależnie pobranych zasiłków rodzinnych
plan - 30.000 zł wykonanie - 13.532,16 zł
-zwrot przez MOPS z tyt. dotacji rozwojowej otrzymanej w 2008 r. dotyczącej projektu:"Ośrodek Wsparcia Rodziny"
plan - 3.420 zł wykonanie - 3.377,29 zł

W 2009 r. otrzymano z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i GospodarkiWodnej w Gdańsku dotację na dofinansowanie :
- realizacji zadania bieżącego p.n.: Unieszkodliwianie odpadów azbestowo -cementowychz terenu miasta Malbork:
plan - 13.434 zł wykonanie - 13.434 zł,
- realizacji projektu pt.: "Słoneczny Malbork" w ramach środków programu: "Słoneczne Pomorze" (montaż kolektorów słonecznych na budynkach stanowiących zaplecze socjalne przy boisku Orlik oraz przy boisku na ulicy Toruńskiej
plan - 30.000 zł wykonanie - 30.000 zł

Dotacje celową z budżetu państwa na dofinansowanie realizowanego w ramachNarodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych 2008 -2011 przedsięwzięciainwestycyjnego pn. Przebudowa ulicy Dalekiej w Malborku - etap I, otrzymano w 2009 r.kwotę 1.497.002 zł.

Struktura planowanych i zrealizowanych na koniec 2009 roku dochodów własnych była następująca:

infoRgrafika

Udział w podatku dochodowym od osób fizycznych otrzymano w 90,90 %planowanych środków. Zarówno planowaniem jak i wykonani em tego podatku zajmuje siębudżet państwa. Nieznacznie lepiej kształtowało się wykonania udziałów w podatku od osóbprawnych - 107,90 % planu.
Podatki i opłaty lokalne wykonano w 109,63 %. Największą kwotę w wykonaniu tejpozycji stanowił podatek od nieruchomości -12.119.955,20 zł.

W zakresie uprawnień wynikających z ustawy Ordynacja podatkowa - BurmistrzMiasta umorzył zaległości podatkowe z tyt. podatku od nieruchomości w kwocie powyżej500zł następującym podatnikom: MWC - Centrum Turystyki w M-ku, Ośrodek WsparciaDziecka i Rodziny "Na Skarpie", Miejski Zakład Komunikacji sp z o.o., Miejski OśrodekPomocy Społecznej, Transport -Usługi-Handel G.Łuczak, K.Niemiec, PUP w Malborku,Nehring Piotr, Komenda Powiatowa PSP, Walkowska Zofia, Imiołek Jan , Ośrodek Sportu iRekreacji, Najdrowska Janina, Dominiak Jerzy, "Broll" Król Robert, Marczewski Krzysztof .
W podsumowaniach skutki z tytułu uznaniowego umorzenia organu I instancji -Burmistrza Miasta - wyglądają następująco:
- z tytułu podatku od nieruchomości w kwocie 158.773,55 zł
- z tut. podatku od środków transportowych i odsetek za zwłokę w kwocie 38.651,90 zł,
- z tyt. opłaty targowej wraz z odsetkami - 2.435,80 zł
- podatek od spadków i darowizn - 1.771 zł
Ogółem wniosków podatników w sprawie udzielenia ulg w p odatkach i opłatachlokalnych wpłynęło 108, z tego pozytywnie lub uwzględniając częściowo prośbę podatnikazałatwiono w roku- 78 wnioski.

Na podstawie uchwały Rady Miasta Malborka nr 168/XXII/04 z dnia 29.04.2004 rokuw sprawie zwolnień w podatku od nier uchomości na terenie Miasta wraz ze zmianamiudzielono zwolnienia w podatku o nieruchomości osobom fizycznym oraz osobom prawnymi jednostkom organizacyjnym nie posiadającym osobowości prawnej w 2009 r w kwocieogółem 378.759 zł ( 18 wniosków), z tego: nowe inwestycje - 6.202 zł, z tyt. zakupionychbudynków, gruntów - 32.360 zł, dla nowopowstałych podmiotów gospodarczych -42.157 zł,z tyt. wzrostu zatrudnienia - 298.040 zł.
Realizacja wpływów w podatkach i opłatach lokalnych pobieranych przez UrządMiasta przebiegała prawidłowo. Nieco poniżej 100 % kształtuje się wykonanie następującychpodatków i opłat: podatek od czynności cywilno -prawnych - 97,15 % (pobiera UrządSkarbowy), karta podatkowa (pobiera Urząd Skarbowy) - 88,56 %, opłata skarbowa -82,31% , wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu - 95,13%, wpływy z innychlokalnych opłat pobieranych na podstawie odrębnych ustaw (np.: wpis do ewidencjidziałalności gospodarczej i inne) - 27,49%.
Dochody z mienia komunalnego na planowana kwotę 8 560 000 zł zrealizowano wwysokości 7 998 334,31 zł - 93,43%.
Szczegółowe wykonanie poszczególnych źródeł tych dochodów przedstawia się następująco:

infoRgrafika

Jak wynika z zestawienia najwyższe wykonanie odnotowano w p ozycji: dzierżawy.Pozycja ta obejmuje m.in.: czynsz uzyskany z dzierżawy sezonowych miejsc handlowych (wróżnych rejonach miasta), opłaty za bezumowne korzystanie z gruntów, umowy zawarte nadzierżawę gruntu w celu poprawy warunków zagospodarowania, zawarte z właścicielamiposesji przyległych.
Ponadto na tak wysokie wykonanie tych dochodów wpłynęło także: uiszczenie zaległościprzez Spółke INDEX , nieplanowane wpływy z tytułu dzierżawy parkingów przez ZGKiMsp. z o.o. oraz dochody z umów z tytułu korzysta nia z nadbrzeża i sezonowych ogródków gastronomicznych nad Nogatem oraz parku linowego.
Wysokie wykonanie w pozycji : użytkowanie wieczyste, wynika z prowadzonej od kilku lat aktualizacji opłat z tego tytułu.
Najniższe wykonanie budżetu odnotowano w pozyc ji :sprzedaż mienia, co wynika zogólnoświatowego kryzysu, w tym też dekoni unktury na rynku nieruchomości. Na dochodyuzyskane ze sprzedaży składają się:
- 168 lokali mieszkalnych
- 3 nieruchomość gruntowa przeznaczona pod zabudowę usługową (ul. Kopernika - dz.94/15, ul. Kotarbińskiego dz. 12/15, 11/1, 6/14, 10/5, ul. Gen. De Gaulle'a dz. 333 /4)
- 4 nieruchomości przeznaczone pod zabudowę usługowo-miszklaną - ul. Stare Miasto - dz.213/20, 213/11, 213/22, 213/7-
1 lokal użytkowy przy ul. Dalekiej
- 17 nieruchomości przeznaczonych pod zabudowę mieszkalna jednorodzinną,
- 5 nieruchomości przeznaczonych pod zabudowę garażową,
- 2 garaże
- 8 nieruchomości gruntowych przeznaczonych na poprawę warunków zagospodarowaniaposesji przyległych
- 2 nieruchomość przeznaczona pod stację transformatorowe,
- 5 nieruchomości sprzedane na własność na rzecz użytkowników wieczystych.
Pozycja : przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własnościobejmuje dochody uzyskane w związku z wydaniem 98 decyzji w sprawie przekształceniaprawa użytkowania wieczystego w prawo własności.

Pozostałe dochody budżetowe na zaplanowaną kwotę 8.356.770 zł otrzymano wwysokości 8.385.684,93 zł. W pozycji tej mieszczą się głównie dochody jednostek podległychz tyt. opłat za przedszkola , żłobek, usługi opiekuńcze, wynajem itp. oraz niewykonanewydatki niewygasające z roku 200 8 oraz odsetki z lokat.
Szczegółowe wykonanie w/w dochodów jest następujące:

infoRgrafika

II. WYDATKI BUDŻETOWE

Plan wydatków po zmianach na koniec 2009 roku zamknął się kwotą 114 149 226zł, zczego wydatkowano 107.607.616,29 zł co stanowi 94,27 %.
Na realizacje wydatków bieżących z planowanej kwoty 79.487.492 zł przeznaczono77.325.398,65 zł.
Plan wydatków majątkowych po zmianach wyniósł 34.661.734 zł, z czego zrealizowano 30.282.217,64 zł.
W wykonanych wydatkach majątkowych środki inwestycyjne stanowiły kwotę24.332.217,64zł, pozostała kwota dotyczyła zwiększenia udziałów w Spółkach Miasta:2.000.000 zł -MTBS, 1.650.000 zł-Przedsiębiorstwo Nogat sp. z o.o. w Kałdowie Wsi,2.300.000 zł - Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji.
Poniżej przedstawia się szczegółowe wykorzystanie wydatków w poszczególnych działach i rozdziałach:

DZIAL 010 - ROLNICTWO I ŁOWIECTWO
Plan -21.303 zł wykonanie -14.947,40 zł

Z rozdziału 01030 przekazano na rzecz Izby rolniczej w Gdańsku kwotę 1.839,55 zł wwysokości odpowiadającej 2 % wpływom uzyskanym z podatku rolnego w 2009 r.
Z rozdziału 01095 dokonano zwro tu części podatku akcyzowego zawartego w cenieoleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej przez producentów rolnych w kwocie 12.850,84 zł oraz pokryto koszty postępowania w sprawie jego zwrotu poniesioneprzez miasto w kwocie 257,01 zł.

DZIAŁ 600 - TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ
Plan - 11.302.833 zł wykonanie - 11.069.098,64 zł
rozdział 60004 - Lokalny transport zbiorowy
W kwocie 1.700.000,00 zł, w zakresie wydatków bieżących, zrefundowano utracone wpływyz biletów w związku z obowiązującymi ulgami w przejazdach autobusami MZK.W kwocie 600.000 zł wykonano wydatki na pokrycie straty spółki MZK.
Rozdział 60016 - drogi publiczne gminne (wykonanie 8.769.098,64 zł)
W ramach usług remontowych wykonanie wyniosło 2.355.942,17 zł, co stanowi99,9% planu. Na zakup materiałów i wyposażenia niezbędnego do utrzymania drógwydatkowano kwotę 49.117,88 zł.
W ramach usług pozostałych (wykonanie 798.178,23 zł) zrealizowano następującezadania : zimowe utrzymanie dróg i chodników, zamiatanie ulic, oznakowanie pionowe ipoziome dróg, barierki, słupki itp.
Główne roboty drogowe w 2009 r. dotyczyły:
- parkingu przy ul. Broniewskiego
- utwardzenia nawierzchni ul. Smoluchowskiego
- nawierzchnia chodników i miejsca parkingowe ul. M.C. Skłodowskiej
- nawierzchnia chodników ul. Kraszewskiego
- nawierzchnia chodników ul. Reymonta
- nawierzchnia chodników części ul. Grunwaldzkiej
- utwardzenia nawierzchni części ul. Wejhera
- częściowego uporządkowania ul. Rolniczej
- utwardzenia części ul. Kazimierza Wielkiego
- utwardzenia kolejnej uliczki na osiedlu Andersa
- utwardzenia części ul. Młodych
- chodnika wzdłuż Al. Wojska Polskiego na wysokości osiedla Grota Roweckiego
- chodnika wzdłuż ul. Solnej - zadanie zrealizowane
- utwardzenia nawierzchni ul. Kiepury
- drogi do zabudowy na murach od ul. Piastowskiej .

W zakresie: kar i odszkodowań na rzecz osób fizycznych wydatkowano kwotę 969,65zł. Zakup usług obejmujących wykonanie ekspertyz, analiz i opinii na koniec 2009 r. zamknąłsię kwotą 3.660zł. Na opłaty i składki wydatkowano 21.108,27 zł.

W ramach wydatków inwestycyjnych wydatkowano :
- dokumentacje ścieżek rowerowych - 17.672 zł,
- zagospodarowanie terenów przy dworcu PKP w Malborku - 24.208,33 zł,
- zagospodarowanie terenów przy dworcu PKP w Malborku w ramach realizowanego projektu: Przebudowa dróg dojazdowych do węzła transportowego przy dworcu PKP w M-ku- 109.998,99 zł,
Planuje się wprowadzenie wykonawcy na plac budowy jeszcze przed świętami.
- modernizacja układów komunikacyjnych - 1.872.551 zł (w tym: wydatki niewygasające:1.440.000 zł)
(Przebudowa skrzyżowania ul. Konopnickiej, Mickiewicza i Sienkiewicza)
Prace na budowie rozpoczęły się z blisko 1 miesięcznym opóźnieniem spowodowanymuzgodnieniami projektu organizacji ruchu na czas wykonywania robót. Roboty w ciąguul.Mickiewicza realizowane są bez większych przeszkód. Spowolnienie tempa pracnastąpiło na odcinku ul. Konopnickiej w rejonie budynku Wspólnoty Mi eszkaniowejgdzie, jak wynikało z relacji starszych mieszkańców, znajdować się miało powojenneskładowisko amunicji. Zwrócono się do Jednostki Saperskiej z Tczewa o zbadanie terenupod tym kątem. Uzyskano odpowiedź odmowną, z której wynikało, że jednostka reagujew przypadku faktycznego odkrycia niewybuchów. W związku z odmową JednostkiSaperskiej rozpoczęto działania zmierzające do znalezienia innego wykonawcy. Zleceniezłożono Firmie ze Szczecina, która w dniu 24.11.2009 roku zbadała teren i wystawiłaAtest Czystości Terenu, czym nie potwierdziła informacji uzyskanych od mieszkańców.Umowny termin wykonania prac upłynął 30.11.2009 roku. Wystąpiły przymrozki irozpoczęła się zima. Konsorcjum prowadzące roboty wystąpiło z pismem wnioskującymzmianę terminu zakończenia prac na dzień 30.12.2009 r podając w nim przyczyny, którespowodowały wydłużenie realizacji zadania.
- rondo w Kałdowie 54.046 zł,
- przedsięwzięcia inwestycyjnego pn. Przebudowa ulicy Dalekiej w Malborku - etap I -3.331.286,12 zł; przedsięwzięci e te zostało dofinansowane w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych 2008 -2011 w kwocie 1.497.002 zł W ramach przedmiotowej inwestycji prowadzone były roboty związane z budowa rondana skrzyżowaniu ul. Dalekiej i Toruńskiej wraz z przebudową uzbrojenia podziemnego iusunięciem kolizji. Ponadto wykonan o nową nawierzchnie asfaltową na odcinku ul.Dalekiej od nowego ronda do Al. Wojska Polskiego z obramowaniem z krawężnika. Zadanie zakończono pod koniec 2009 roku.
- kwotę 130.360 zł w ramach Malborskiego Partnerstwa Lokalnego na realizację:
remont parkingu przy ul. Narutowicza 2 i 3 w M-ku- 30.000 zł,
remont parkingu przy ul. Narutowicza 6 i 8 w M -ku - 11.360 zł,
skwer uczniowski - zagospodarowanie terenu należącego do Gimnazjum nr 1 na cele rekreacyjno-edukacyjne (chodniki) - 6.000 zł
zagospodarowanie terenu frontu przychodni przy Al. Wojska Polskiego 52 - 10.000 zł
oświetlenie i monitoring ogrodu Przedszkola nr 10 w Malborku - I etap inwestycji -3.000 zł,
- VI etap modernizacji i remontu kompleksu rekreacyjno-sportowego przy SP 2 i Gimnazjum nr 2 - 10.000 zł
dokończenie budowy parkingu przy Gimnazjum nr 2 w M-ku - 15.000 zł
zagospodarowanie terenu miejskiego przy ul. Szymanowskiego w M -ku: parking,zagroda śmietnikowa, zieleń - 20.000 zł
budowa drogi wewnętrznej przy K. Pomianowskiego w M-ku - 25.000 zł


DZIAŁ 630 - TURYSTYKA
Plan - 5.125.962,- zł wykonanie 4.988.960,27 zł

W ramach rozdziału 63095 w opisywanym okresie wydatkowano :
- kwotę 145.259,60 zł, która dotyczyła projektu: "U zbiegu pięciu kultur" opartego naśrodkach Mechanizmu Finansowego EOG i norweskiego Mechanizmu Finansowego,
- kwota 8.296 zł dotyczyła zadania inwestycyjnego: Formy przestrzenne miasta Malborka,
- kwota 4.835.404,67 zł dotyczyła zadania inwestycyjnego: Deptak Kościuszki.(w tym wydatki niewygasające - 25.000 zł, zgodnie z uchwała RM M-ka XLII/378/09z dnia 17.12.2009 r. w sprawie wykazu wydatków, które nie wygasają z upływem2009 roku)


DZIAŁ 700 - GOSPODARKA MIESZKANIOWA
Plan - 8.752.000 zł wykonanie - 8.687.715,18 zł

W zakresie gospodarki gruntami i nieruchomościami ( rozdz.70005) kwotę512.709,97zł przeznaczono na niżej wymienione wydatki bieżące:
- zakup usług obejmujących wykonanie ekspertyz, analiz i opinii (wyceny nieruchomości) -209.130,22 zł
- usługi ( w tym: ogłoszenia prasowe, usługi geodezyjne, dokumentacja operatu ewidencji gruntów i budynków i ODGiK, opłaty notarialne i inne) -267.022,67 zł,
- opłaty za administrowanie i czynsze - 542,40 zł
- opłaty i składki (opłaty sądowe) - 8.705 zł
- podatek od nieruchomościami - 34 zł
- kary i odszkodowania wypłacane na rzecz osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych - 15.411,48 zł
- kary i odszkodowania na rzecz osób fizycznych - 7.803 zł
- pozostałe odsetki - 855,20 zł
- koszty postępowania sądowego i prokuratorskiego - 3.206,00 zł.

Planowana kwota 2.000.000 zł tytułem wydatków majątkowych w rozdziale 70021 dlaTowarzystwa Budownictwa Społecznego tytułem wnie sienia udziałów, zgodnie z uchwałą nrXXV/209/08 Rady Miasta Malborka z dnia 30.05.2008 r. w sprawie zaciągnięciazobowiązania dotyczącego realizacji jedenastego budynku wielorodzinnego "L" przezMalborskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. została przekazana wmiesiącu lipcu 2009 r.. Zgodnie z uchwałą Rady Miasta Malborka nr XXXIII/299/09 z dnia22.01.2009 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu na finansowanie planowanego deficytu budżetuMiasta Malborka na zadania określone w uchwale budżetowej - źródłem finansowaniapowyższych wydatków był kredyt.

W ramach wydatków w rozdziale 70095 wykonano kwotę 6.175.005,21 z tego:
- wydatki bieżące stanowiły kwotę 1.084.611,27 i dotyczyły głównie: wpłatdokonywanych do ZGKiM na pokrycie kosztów remontów części wspólnychnieruchomości zgodnie z zawartą umową uży czenia budynków, lokali mieszkalnych,lokali użytkowych, garaży dla Spółki z o.o. ZGKiM,
- w ramach inwestycji: budynki komunalne poniesiono kwotę 4.751.716,44 zł (w tym:wydatki niewygasające: 2.370.000 zł)
Po przeprowadzeniu procedury przetargowej w m -cu kwietniu 2009 r. wprowadzono wykonawcę na plac budowy. Roboty realizowane są w zasadzie zgodnie zharmonogramem. Wystąpiły przymrozki i rozpoczęła się zima powodującaspowolnienie prac. Planowany termin zakończenia robot maj 2010 r.o w ramach remontu i modernizacji pustostanów w 2009 wydatkowano 338.677,50zł
- W ramach tego zadania przeprowadzono remont kapitalny 11 -tu lokali mieszkalnych.


DZIAŁ 710 - DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA
Plan - 814.525 zł wykonanie - 460.648,62 zł

Na zadania w zakresie zagospodarowania przestrzennego (rozdział 71004) wydatkowano w ubiegłym roku kwotę 159.101,57 zł, z tego:
- miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego, koncepcja zagospodarowania Starego Miasta, mapy do celów planistycznych, ogłoszenia w prasie - 147.801,17 zł
- wykonanie badań gruntowych podłoża ul. Solnej - 9.662,40 zł
- komisja urbanistyczna - 1.638 zł.
Wykonanie w tym rozdziale stanowiło 35 % planu. Tak niskie wykonanie wynika z przejściana następny rok opracowań poszczególnych planów i Studium uwarunko wań, z uwagi na fakt, iż nie było możliwe dotrzymanie terminu opracowania kompleksowych opracowań danych planów, bez uzyskania stosownych uzgodnień od jednostek prawnych i samorządowych.

W rozdziale 71035 wykonanie wyniosło 301.547,05 zł, dotyczące: bieżącego utrzymaniacmentarzy, w tym cmentarza Żołnierzy Rosyjskich, ekshumacji z ul. Solnej - 200.018,17zł,wykonania analizy obecności szczątków ludzkich na terenie przy ul. Solnej i parku przyul.17-go Marca, Grunwaldzkiej i 1 -go Maja oraz wydatków następ ujących zadańinwestycyjnych: pomnik na grobie A.Spręgi - 3.900 zł, pomnik Stalagu - 22.000 zł.


DZIAŁ - 750 - ADMINISTRACJA PUBLICZNA
Plan - 7.925.614 zł wykonanie - 7.619.140,75 zł

W rozdziale 75011 - Urząd Wojewódzki - finansowane były wydatki w kwocie469.843,94 zł w zakresie zadań zleconych związanych z utrzymaniem wydziałów SPS, USC iZK. Dotacja z budżetu państwa w kwocie 310.000 zł pokryła jedynie 65,98 % faktycznych potrzeb.

Wydatki Rady Miasta (75022) w badanym okresie zamknęły się kwotą 315.046,82 zł idotyczyły głównie diet Radnych - 223.681,87 zł oraz wydatków bieżących związanych zobsługą Biura Rady i wydatków związanych z realizacją projektu: "Demokracja w życiu -życie w demokracji" w ramach programu: Młodzież w działaniu - kwota 37.141,21 zł.
Na utrzymanie Urzędu Miasta (75023) w ubiegłym roku wykorzystano kwotę 5.758.641,09 zł w zakresie wydatków bieżących , wydatki majątkowe - 59.489,36 zł.
W zakresie wydatków bieżących zrealizowano:
- wydatki osobowe niezaliczane do wynagrodzeń- ekwiwalenty - 26.227,80 zł,
- różne wydatki na rzecz osób fizycznych - 22.968,0 zł,
- wynagrodzenia osobowe pracowników - 3.372.240,44 zł,
- dodatkowe wynagrodzenie roczne - 238.212,81 zł,
- składki na ubezpieczenia społeczne i Fundus z Pracy- 603.835,01 zł,
- umowy zlecenia i o dzieło - 88.525,53 zł,
- kwota należności głównej (PRFON) - 2.857 zł, pobrana z konta zgodnie z zawiadomieniemo zajęciu prawa majątkowego stanowiącego wierzytelność z rachunku bankowego u dłużnika zajętej wierzytelności będącego bankiem z dnia 11.03.2009 r , tytułem wpłaty na PFRON,
- pozostałe odsetki - 1.500 zł
- kary i odszkodowania wypłacone na rzecz osób fizycznych - 1.000 zł
- koszty postępowania sądowego i prokuratorskiego - 2.259,40 zł
- zakup materiałów i wyposażenia (mat.biurowe, wyposażenie, paliwo, prasa i inne) -301.112,76 zł
- zakup energii - 170.599,68 zł
- zakup usług remontowych ( m.in.: awaryjny remont dachu i tarasu i inne remonty) -101.567,32 zł
- zakup usług zdrowotnych - 7.532 zł,
- zakup usług pozostałych - 322.911,92 zł (w tym: poczta: 111.536,53zł, usługi prawne -112.329,12 zł)
- zakup usług dostępu do sieci Internet - 39.466,48 zł,
- telefony komórkowe - 42.019,41 zł
- telefony stacjonarne - 68.115,96 zł
- ekspertyzy, opinie, analizy - 141 zł
- czynsze za budynki i lokale - 7.545,04 zł
- podróże służbowe krajowe - 36.477,77 zł,
- podróże służbowe zagraniczne - 17.131,39 zł
- różne opłaty i składki - 20.099,93 zł
- odpis na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych - 131.358,50 zł
- VAT - 8.341,49 zł
- szkolenia pracowników - 30.118,24 zł
- zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych -15.863,75 zł
- zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji - 78.612,46 zł.

Z rozdziału 75075 - Promocja jednostek samorządu terytorialnego - kwotę 772.999,23 zł wydatkowała powstała z dniem 01.03.2007 r. jednostka: Malbork WelcomeCenter - Centrum Turystyki w Malborku w ramach wydatków bieżących, w tymwynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń - 345.100,30 zł oraz inwestycyjnych w kwocie 4.800 zł.

Z rozdziału 75095 (kwota wydatkowana -243.120,31 zł) finansowane były zadaniaWydziału Rozwoju Gospodarczego i Współpracy z Zagranicą w kwocie 89.650,33 zł orazrealizacja dwóch projektów, których wykonanie kształtuje się następu jąco:
- wydatki związane z realizacj ą projektu "Europa dla obywateli" - partnerska wymianamieszkańców z Nordhorn w M-ku- zamknęły się kwotą 19.718 zł ,
- projekt : "Europejskie okienko przedsiębiorczości droga do wzmocnieniaoperacyjnego samorządów" - kwota 133.751,98 zł -w Urzędzie Miasta funkcjonujeLokalne Okienko Przedsiębiorczości.


751 - URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ,KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA
Plan - 63.381 zł wykonanie 62.567,83 zł

W dziale tym planowane wydatki realizowane były w ramach zadań zleconych.
Kwotę 56.118 zł wydatkowano na przygotowanie i przeprowadzenie wyborów doParlamentu Europejskiego (rozdz. 75113) .
Wydatkowanie dotacji z przeznaczeniem na prowadzenie stałego rejestru wyborców nastąpiło w drugim półroczu br. ( rozdz. 75101 - kwota 6.449,83 zł).


754 - BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA
Plan - 1.320.383 zł wykonanie - 1.270.473,48 zł

Wykonanie w rozdziale 75404 - Komendy Wojewódzkie Policji - na 31.12.2009 r.wyniosło 190.500zł (plan 190.500 zł), z tego kwota 160.900 zł dotyczyła wydatkówbieżących Policji, natomiast: 20.000 zł - dofinansowanie zakupu pojazdu nie oznakowanego,9.600 zł - zakup ręcznego radarowego miernika prędkości dla Wydziału Ruchu Drogowego KPP w M-ku.

W ramach rozdziału 75411 - Komendy Powiatowe Państwowej Straży Pożarnej -wydatkowano środki na kwotę 11.997,01 zł - zakup sprzętu do samochodu oraz materiałówprzeznaczonych do użytku służbowego dla ratowników JRG.
75412 - Ochotnicze Straże Pożarne - wykonanie wydatków w kwocie 2.999,76 zł z przeznaczeniem na sprzęt na wyposażenie nurka ratownika oraz wsparcie działań ratowniczych.

Zgodnie z zawartym w dniu 09.02.2009 r. Porozumieniem pomiędzy PowiatemMalborskim a Gminą Miejską Malbork w 2009 r. przekazano kwotę 19.907 zł dla CentrumZarządzania Regionalnego i Kryzysowego (74514).

Na utrzymanie bieżące Straży Miejskiej w badanym okresie wydatkowano kwotę829.499,04zł, w tym kwota: 618.903,23 zł wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń ,natomiast kwota 215.570,67 dotyczyła zadania inwestycyjnego: rozbudowa monitoringu (zakup 2 kamer, system monitorów, modernizacja i rozszerzenie zaplecza technicznego,modernizacja części istniejącej sieci monitoringu polegającej na wymianie kabla (skrętki) nabardziej funkcjonalny i niezawodny światłowód.


DZIAŁ 756 - DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OD OSÓB FIZYCZNYCH I ODINNYCH JEDNOTEK NIE POSIADAJACYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ ORAZWYDATKI ZWIAZANE Z ICH POBOREM
Plan - 300.000 zł Wykonanie - 246.124,84 zł

Powyższe wykonanie dotyczy wyłącznie rozdziału 75647 - pobór podatków, opłat iniepodatkowych należności budżetowych, z którego finansowano wydatki związane zrozliczeniem podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych, miedzy innymi:opłaty i koszty komornicze, opłaty bankowe, prowizje pobierane przez inkasenta opłatytargowej- OSiR.


757 - OBSŁUGA DŁUGU PUBLICZNEGO
Plan 1.010.000 zł Wykonanie - 802.359,35 zł

W dziale tym poniesiono wydatki w wysokości 802.359,35 zł związane z obsługa długą czyli spłatą odsetek od zaciągniętych kredytów, pożyczek i obligacji. Odsetki regulowane były wterminach wynikających z umów. Oszczędności w wykonaniu tego rozdziału spowodowanebyły głównie zaciągnięciem części planowanego w 2009 r. kredytu dopiero pod koniec roku.


758 - RÓŻNA ROZLICZENIA
Plan - 245.810 zł Wykonanie - 0

Na koniec 2009 r. pozostała w planie kwota niewykorzystanej rezerwy ogólnej wwysokości 80.429 zł oraz celowej - 165.381 zł, a dotyczyła : wynagrodzeń i pochodnychpracowników samorządowych - 155.381 zł, zarządzanie kryzysowe - 10.000zł.


801 - OŚWIATA I WYCHOWANIE
Plan - 32.316.185 zł wykonanie - 31.453.528,07 zł

Rozdział - 80101 - Szkoły podstawowe
Plan - 15.898.501 zł wykonanie - 15.248.424,66 zł
Główną pozycją wykonania wydatków w Szkołach Podstawowych były wynagrodzenia ipochodne od wynagrodzeń - 12.077.294,54 zł, które stanowiły 86,56 % wykonaniawydatków bieżących, inne pozycje to między innymi: zakup energii - 687.157,69 zł oraz odpis na ZFŚS - 554.586,00 zł, zakup materiałów i pomocy dydaktycznych - 289.703,44 zł, zakup usług - 91.328,42 zł, remonty -121.960,63 zł.

Szkoła Podstawowa nr 2
Plan - 2.041.384 zł wykonanie - 2.035.123,38 zł
z tego: wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzenia + "13":
Plan - 1.748.887 zł wykonanie - 1.742.992,35 zł
Pozostałe wydatki bieżące, dotyczyły głównie opłaty za energie, CO, wodę i odpisu na ZFŚŚ:wykonanie - 292.131,03 zł (w tym remonty stanowiły 18.892,91 zł: wmontowanie okien, naprawa dachu na budynku szkolnym i inne drobne naprawy )

Szkoła Podstawowa nr 3
Plan - 1.539.565 zł wykonanie - 1.527.544,69 zł
z tego : wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń
plan -1.347.271 zł wykonanie -1.336.038,96 zł
Pozostałe wydatki bieżące, dotyczyły głównie: odpis na ZFŚS, zakup materiałów i opłata zaenergie, wodę, gaz :
wykonanie - 191.505,73 zł

Szkoła Podstawowa nr 5
Plan - 3.711.622 zł wykonanie - 3.692.364,07 zł
z tego : wynagrodzenia i pochodne :
Plan - 3.273.041 zł wykonanie -3.255.052,48 zł
Pozostałe wydatki bieżące, które d otyczyły gł. odpisu na ZFŚS, opłat za wodę, energię, co,remonty - 437.311,59 zł (w ramach remontów dokonano m.in.: montaż okien oraz ścianyaluminiowej zewnętrznej z drzwiami)

Szkoła Podstawowa nr 8
Plan - 1.991.973 zł wykonanie - 1.963.674,96 zł
z tego: wynagrodzenia i pochodne :
Plan -1.722.022 zł wykonanie -1.694.006,38 zł
Pozostałe wydatki bieżące, które dotyczyły głównie: opłat za wodę, gaz, energie i co oraz odpisu na ZFŚS:
wykonanie -269.668,58 zł

Szkoła Podstawowa nr 9
Plan - 3.272.125 zł wykonanie - 3.241.783,32 zł
z tego: wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń:
Plan - 2.765.414 zł wykonanie -2.735.460,40 zł
Pozostałe wydatki, dotyczące głównie: opłat za wodę, energię i CO, odpisy na ZFŚS, z akupmateriałów i wyposażenia, remonty (56.338,08 zł -remont pomieszczenia na gabinetstomatologiczny, remont dachu na Sali gimnastycznej, zakup i montaż okien na parterzebudynku oraz bieżąca naprawa sprzętu) oraz 20.000 zł wydatkowano w ramach zakupów inwestycyjnych - fotel dentystyczny
wykonanie - 506.322,92 zł

Zespól Szkół nr 1
Plan - 1.531.001 zł wykonanie - 1.512.803,12 zł
W tym: wynagrodzenia i pochodne:
Plan -1.330.757 zł wykonanie -1.313.743,97 zł
Pozostałe wydatki bieżące, dotyczące głównie: odpisu na ZFŚS, zakup materiał ów iwyposażenia: m.in.: opału. - wykonanie -199.059,15 zł

W ramach wydatków majątkowych zaplanowano w rozdz .80101 3 zadania inwestycyjne:
- blok żywieniowy przy SP 5 - wydatkowano 1.107.259,12 zł,
Obiekt został przekazany do użytku w pełni przystosowany do korzystania przezosoby niepełnosprawne.
- Szkoła Podstawowa nr 3 - wydatkowano - 167.872 zł (zakończono prace związane zprzygotowaniem dokumentacji projektowej, uzyskano pozwolenie na budowę)
- fotel dentystyczny dla Szkoły Podstawowej nr 9 - 20.000 zł.


Rozdział 80103 - Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych
Plan 321.300 zł wykonanie - 318.248,50 zł

Powyższe wykonanie dotyczyło wyłącznie płac i pochodnych od wynagrodzeń wraz zodpisem na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych i odnosi się do następujących placówek:
- oddział przedszkolny w SP 2
plan - 18.717 zł wykonanie - 18.517,24 zł
- oddział przedszkolny w SP 3
plan - 53.536 zł wykonanie - 53.248,94 zł
- oddział przedszkolny w SP 5
plan - 16.162 zł wykonanie -15.862,11 zł
- oddział przedszkolny w SP 8
plan - 132.410 zł wykonanie - 131.196,13 zł
- oddział przedszkolny w SP 9
plan - 46.967 zł wykonanie - 46.177,92 zł
- oddział przedszkolny w Zespole Szkół nr 1
plan - 53.508 zł wykonanie - 53.246,16 zł

Rozdział 80104 - Przedszkola
Plan - 5.869.712 zł wykonanie - 5.780.688,51 zł
w tym: dotacja podmiotowa z budżetu dla przedszkoli niepublicznych:
Plan - 2.036.101 zł wykonanie - 1.994.390,21 zł
W tym dotacja celowa przekazana dla sąsiednich samorządów gmin dla przedszkoli niepublicznych, realizowana na podstawie porozumień między jst
Plan - 5.520 zł wykonanie - 5.516,64 zł
Pozostałe wydatki w przedszkolach nr : 2, 5, 8, 10, 13:
Plan - 3.828.091 zł wykonanie - 3.780.781,66 zł
z tego wykonanie :
- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń - 3.049.417,59 zł
W ramach wydatków inwestycyjnych Przedszkole nr 13 poniosło kwotę 6.600 zł nazakup zmywarki do naczyń.

Rozdział 80110 - Gimnazja
Plan - 8.804.120 zł wykonanie - 8.716.854,95 zł

W 2009 r. przekazano dotację dla:
- Gimnazjum Katolickiego w Malborku w kwocie 897.686,44 zł (plan924.101zł)
- Gimnazjum Avans w kwocie 194.282,56 zł (plan - 194.823 zł)

Gimnazjum nr 1
Plan - 2.534.092 zł wykonanie - 2.520.687,86 zł
W tym wynagrodzenia i pochodne o d wynagrodzeń:
Plan 2.064.870 zł wykonanie - 2.053.838,80 zł
Pozostałe wydatki bieżące, dotyczące głównie opłat za energię cieplną, elektryczną i wodę,odpis na ZFŚS, zakup materiałów i wyposażenie , remonty (108.562,92 zł w tym: remont dachu, strychu, obejścia szkoły) i inne :
wykonanie -466.849,06 zł

Gimnazjum nr 2
Plan -1.586.964 zł wykonanie -1.578.149,94 zł
W tym wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń:
Plan - 1.339.387 zł wykonanie -1.330.795,27 zł
Pozostałe wydatki bieżące, dotyczące gł.: opłat za wodę, energie i co, odpisów na ZFŚS,remonty (25.353,32 zł dotyczy głównie: montaż okien) :
wykonanie -247.354,67 zł

Gimnazjum nr 3
Plan -3.564.140 zł wykonanie -3526.048,15 złW tym wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń:
Plan -3.091.790 zł wykonanie -3.054.819,44 zł
Pozostałe wydatki bieżące, dotyczące głównie: odpisu na ZFŚS, zakup energii remonty(51.294,78 zł) i inne: wykonanie - 471.228,71zł.

W ramach rozdziału 80113 (dowożenie uczniów do szkół) w 2009 nie poniesiono wydatków.
Wydatki związane z funkcjonowaniem Miejskiego Zespołu Ekonomiczno -Administracyjnego Szkół ( rozdział 80114) za badany okres zamknęły się kwotą571.794,43zł (plan -579.578 zł).
Z tego na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń wydatkowano kwotę 423.427,51 zł.

Z rozdziału 80145 poniesiono wydatki w kwocie 469,62 zł.
Na dokształcanie nauczycieli (rozdział 80146) wydatkowano ogółem kwotę125.565,87zł. W ramach tej kwoty sfinansowano m.in.:delegacje nauczyci eli studiujących,dopłaty do czesnego, zakup pomocy dydaktycznych , delegacje krajowe, szkolenie nauczycieli.
Wykorzystanie środków wg jednostek przedstawia się następująco:
- MZEAS - 13.544,0 zł
- SP 2 - 11.377,92 zł
- SP 3 -7.670 zł
- SP 5 -21.220,38 zł
- SP 8 - 8.285,76 zł
- SP 9 -12.655,95 zł
- Zespół szkół nr 1 -5.975,01 zł
- G- 1 - 11.640,20 zł,
- G- 2 -7.301,01 zł
- G-3 - 13.614,30 zł· Przedszkole nr 2 - 1.587,40 zł
- Przedszkole nr 5 - 2.438,01 zł
- Przedszkole nr 8 - 3.175,00 zł
- Przedszkole nr 10 - 1.890,03 zł
- Przedszkole nr 13 - 3.190,90 zł

W ramach rozdziału 80148 poniesiono głównie wydatki bieżące w kwocie 243.076,22złna wynagrodzenia, pochodne od wynagrodzeń, odpisy na Zakładowy Fundusz ŚwiadczeńSocjalnych oraz wydatki osobowe niezaliczane od wynagrodzeń na rzecz pracownikówzatrudnionych w stołówkach przy Szkołach Podstawowych nr 2, 5, 8, 9.
W ramach wydatków majątkowych zakupiono za kwotę 8.50 3,40 zł kuchnie gazową wstołówce przy SP 2.

Z rozdziału 80195 - Pozostała działalność - kwotę - 439.901,91 zł, w zakresie zadańbieżących, wydatkowano na następujące cele:
- odpisy na ZFŚS emerytów i rencistów nauczycieli - 209.888,00 zł,
- fundusz zdrowotny nauczycieli - 77.012 zł
- nagrody Burmistrza wraz z pochodnymi dla nauczycieli za osiągnięcia dydaktyczno -wychowawcze - 37.683 zł
- w ramach otrzymanej dotacji celowej wykorzystano 1.320 zl na działalność komisji egzaminacyjnej na stopień nauczyciela mianowanego,
- pozostałe wydatki -113.998,91zł (ogłoszenia o konkursach na stanowiska dyrektorówplacówek oświatowych, nauka pływania dla dzieci klas IV, wydrukowanie informacjioświatowej za 2008/2009 rok, środki na przeprowadzenie konkursów i olimpiadprzedmiotowych).


851- OCHRONA ZDROWIA
Plan - 812.000 zł wykonanie -810.135,86 zł

W ramach rozdziału 85111 przekazano dla Powiatu Malborskiego dotację wwysokości 20.000 zł z przeznaczeniem na zakup sprzętu medycznego wykorzystywanegoprzez malborski szpital, zgodnie z uchwałą nr XLI/367/09 Rady Miasta Malborka z dnia29.10.2009 r. w sprawie udzielania pomocy finansowej Powiatowi Malborskiemu nadofinansowanie realizacji zadań z zakresu ochrony zdrowia.

Wydatki w rozdziale 85153 wykorzystywane były w zakresie zwalczania narkomanii.W opisywanym okresie wydatkowano kwotę 26.032,03 zł, z tego : 17.081,65 zł dotyczyławynagrodzeń i pochodnych od nich.

W ramach rozdziału 85154 Centrum Profilaktyki Uzależnień z planowanej kwoty -655.949 zł wykorzystało : 655.936,45 zł na następujące cele:
- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń (w tym wynagrodzenie Miejskiej Komisji ds.Rozwiązywania Problemów Alkoholowych) - 335.501,11 zł
- przekazano dotacje celowe (40.000 zł) dla :
Malborskie Stowarzyszenie Abstynenckie "Tu i Teraz" - 20.000 zł
Zespół Charyt. Caritas przy Parafii Św. Jana -5.000 zł
Młodzieżowy Dom Kultury Ratusz -8.000 zł
Młodzieżowy Ośrodek Piłkarski "Pomezania" - 7.000 zł
- zakup żywności do świetlic przy SP 2, SP 8, SP 3, SP 5, SP 6, SOSW, SP 9 - 23.090,62 zł
- pozostałe wydatki - 257.344,72 zł (w tym: kolonia z programem socjoterapełtycznym dladzieci i młodzieży z rodzin dysfunkcyjnych - 30.544,02 zł, badania psychologicznopsychiatrycznedla uzależnionych - 38.020 zł, usługi gotowości Pogotowia Socjalnego zadowiezienie osób nietrzeźwych - 43.308 zł, doposażenie świetlic, Centrum ora z klubu młodzieżowego w telewizor, krzesła, stoły, meble, szafa, laptop, kserokopiarkę, drukarkę -18.998,53 zł i inne).

W ramach pozostałej działalności - 85195 , udzielone były m.in.:
- dotacje celowe dla podmiotów spoza sektora finansów publicznych na zadania realizowane w zakresie profilaktyki zdrowotnej, które otrzymały (kwota 76.500 zł):
Malborskie Stowarzyszenie Abstynenckie "Tu i Teraz" - 4.000 zł
PCK w Malborku - 17.500 zł
Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną "PARASOL" w Malborku - 12.500 zł
Stowarzyszenie Pomocy Osobom Autystycznym i Osobom z Trudnościami w Komunikowaniu się w Malborku - 11.000 zł
Malborski WOPR- 13.000 zł,
Stowarzyszenie Amazonek -6.000 zł
Polski Związek Niewidomych, Koło Powiatowe w Malborku - 6.000 zł
Polski Związek Głuchych Oddział Pomorski, Ośrodek Rehabilitacji i WsparciaSpołecznego Osób Niesłyszących w Gdańsku -Wrzeszczu (na rzecz Związku Malborskiego) - 3.500 zł
UKS HADES w Malborku - 3.000 zł
- w zakresie pozostałych wydatków bieżących wydatkowano k wotę - 31.667,38 zł(nagrody, materiały pomocowe w ramach organizowanych konkursów dot. ochrony ipromocji zdrowia w jednostkach oświatowych oraz pomoce organizowane przyorganizacji akcji profilaktycznych na terenie miasta , zapłata za wykonanie zadańpublicznych przez Szkołę Podstawową nr 2, uczestnictwo w spotkaniachokolicznościowych).


852- POMOC SPOŁECZNA
Plan - 19.069.841 zł wykonanie - 18.873.875,48 zł

W ramach rozdziału 85212 poniesiono wydatki w kwocie 8.901.459,35 zł tj. 98,95%planu, który wynosił - 8.995.520 zł (z tego : kwota 15.036,08 zł dotyczy zwrotu nienależniepobranych zasiłków rodzinnych udzielanych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej wrazz odsetkami za zwłokę 2.320,74 zł).
Jest to zadanie zlecone finansowane w całości z budżetu państwa - kwota8.884.102,53 zł dotyczy: wypłaty zasiłków rodzinnych, świadczeń pielęgnacyjnych,jednorazowych zapomóg, dodatków z tytułu urodzenia dziecka, zaliczki z funduszu alimentacyjnego, dodatki z tytułu rozpoczęcia roku szkolnego, dodatki z tytułu opieki naddzieckiem w okresie korzystania z urlopu wychowawczego, dodatki za samotne wychowaniedziecka, dodatki na pokrycie wydatków związanych z zapewnieniem dziecku możliwościdojazdu do szkoły i inne.

W rozdziale 85213 - składki na ubezpieczenia zdrowotne od zasiłków stałych orazczęści zasiłków, których wypłatę "przejęły" świadczenia rodzinne - wydatkowo kwotę106.380,67 zł. Pierwotnie było to zadanie zlecone, finansowane w całości z budżetu państwa.Od miesiąca sierpnia 2009 składkę zdrowotną odprowadzaną od zasiłków stałych ujęto jakozadanie własne gminy, natomiast składki na ubezpieczenie zdrowotne od wypłacanych świadczeń rodzinnych jako zadanie zlecone.
Zasiłki w rozdziale 85214 - zasiłki stale, zasiłki celowe i okresowe, posiłki dla dziecioraz pozostałych podopiecznych, zakup odzieży i opału na okres jesienno-zimowy, koszty schronienia dla bezdomnych, pobyt w DPS - w 2009 r. wykonani Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej wynosiło: 2.991.818,64 zł (zadania własne i zlecone), co stanowi 97,6 %planu.

W roku ubiegłym wypłacono 9.373 dodatków mieszkaniowych (rozdział 85215 ) nałączną kwotę 1.650.954,06 zł, co stanowiło 99,45 % planu - 1.660.000 zł.

Środki na utrzymanie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej - rozdział 85219 -wydatkowano kwotę 3.996.729,82 zł (plan- 4.030.380 zł), z tego: wynagrodzenia i pochodneod wynagrodzeń - 3.583.889,37 zł. Pozostałe wydatki bieżące (412.840,45 zł) dotyczyły głównie:
- odpis na ZFŚS - 116.352 zł
- zakup energii - 33.710,78 zł
- zakup materiałów i wyposażenia - 64.486,34 zł
- zakup usług - 54.530,20 zł
- telefony stacjonarne - 17.706,45 zł
- telefony komórkowe - 2.355,15 zł
- zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji - 32.144,77 zł
- remonty - 19.583,98 zł
- wydatki osobowe niezliczone do wynagrodzeń - 37.328,81 zł-
pozostałe wydatki MOPS - 34.641,97 zł.

Z rozdziału 85295 - Pozostała działalność- wydatkowano kwotę1.226.532,94 zł. Wzakresie tego rozdziału zrealizowano następujące zadania:
- utrzymanie Stacji Joannitów - 144.324,19 zł (z tego wynagrodzenia i pochodne:118.146,26zł)
- pomoc w dożywianiu dzieci i młodzieży - 929.899,27 zł
- dotacje celowe - 125.000 zł i wydatki bieżące przeznaczone na nagrody, materiały wramach organizowanych konkursów, spotkań z zakresu pomocy społecznej orazprzygotowanie świat i rocznic patriotycznych , zapłata za wykonane zadania publicznegodla MDK w M-ku, dofinansowanie pobytu polskich dzieci z Białorusi - 27.309,48zł.
Dotacje celowe otrzymały:-
Stowarzyszenie Dom Fides - 71.800 zł
- Pomorski Zarząd Wojewódzki Polskiego Komitetu Pomocy Społecznej w Gdańsku (na rzecz Zarządu Miejskiego PKPS w Malborku) - 6.700 zł
- Polski Związek Emerytów i Rencistów - 3.500 zł
- ZHP Chorągiew Gdańsk- Hufiec Malbork - 4.000 zł
- PCK w Malborku - 5.000 zł,
- Dofinansowanie projektu dla Banku żywności w Tczewie (na rzecz mieszkańcówMiasta Malborka) - 1.500 zł
- WOPR - 2.500 zł
- Zespół Charytatywny CARITAS przy Parafii p.w. Miłosierdzia Bożego w Malborku- 6.500 zł
- Zespół Charytatywny CARITAS przy Parafii Św. Jana Chrzciciela w Malborku -14.000 zł
- Caritas Parafii Św. Urszuli Ledóchowskiej w Malborku - 5.000 zł
- Zbór Kościoła Zielonoświątkowego w Malborku - 4.500 zł


853- POZOSTAŁE ZADANIA W ZAKRESIE POLITYKI SPOŁECZNEJ
Plan - 839.826 zł wykonanie - 776.178,54 zł

W rozdziale 85305 finansowane były wydatki dotyczące działalności Żłobka.
Plan - 347.097 zł wykonanie - 344.336,48 zł
Wykonanie dotyczyło następujących pozycji:
- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń - 278.609,54 zł
- pozostałe wydatki bieżące - 65.726,94 zł, które dotyczyły głównie opłat za energie,centralne ogrzewanie, odpis na ZFŚS, zakup żywności i inne.

W ramach rozdziału 85395 dokonano zwrotu części dotacji rozwojowej roku 2008 wkwocie 3.419,63 zł dotyczącej projektu realizowanego przez Miejski Ośrodek PomocySpołecznej w Malbork pt.: Ośrodki wsparcia rodziny" w ramach programu operacyjnego Kapitał Ludzki.
W ramach powyższego rozdziału realizowane były następujące projekty:
- Malborska Liga Logicznych, realizowana przez Urząd Miasta Mal borka, w ramachprogramu operacyjnego Kapitał Ludzki, - kwota wydatkowana 154.477,80 zł
- Ośrodki Wsparcia Rodziny, realizowane przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej wMalborku, w ramach programu operacyjnego: Kapitał Ludzki - kwota 268.277,63 zł.

Kwotę 5.667,0 zł wydatkowano na odpis ZFŚS emerytów Żłobka Miejskiego"Szarotka".


DZIAŁ 854 - EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA
Plan - 2.376.909 zł wykonanie - 2.284.378,54 zł

Na utrzymanie świetlic szkolnych ( rozdział 85401 ) działających przy SP-2, 8, 9 -wydatkowano 282.279,14 zł, z tego:
- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń - 266.301,14 zł
- odpis na ZFŚS - 15.978 zł.

Na utrzymanie Młodzieżowego Domu Kultury "RATUSZ" jako jednostki budżetowej,powstałej z dniem 01.06.2006 r., zgodnie z uchwałą Rady Miasta Malborka nr 414/XLVII/06z dnia 27.04.2006 r. - rozdział 85407 -wydatkowano 682.983,54 zł, z tego:
- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń - 513.789,42 zł,
- inwestycja: system osuszania - 15.000 zł
- pozostałe wydatki, dotyczące bieżącej d ziałalności oraz kosztów organizacji"Międzynarodowego Festiwalu Muzyki dawnej" - 154.194,12 zł

Na organizację wypoczynku letniego i zimowego dzieci i młodzieży wydatkowano zrozdziału 85412 kwotę 105.806,48 zł, z tego:
- na organizację wypoczynku letniego został ogłoszony przez Burmistrza Miasta otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego; w wyniku konkursy dotacje w kwocie 62.000 zł otrzymały:
Komenda Hufca Związku Harcerstwa Polskiego - 32.700 zł
MKS "Nogat" - 4.000 zł
UKS "Sokół" - 1.500 zł
UKS "Bombek' - 2.700 zł
Parafia Bł. 108 Męczenników Polskich - 2.800 zł
Caritas przy Parafii Św. Jana - 4.000 zł
Parafia św. Jana - 5.300 zł
Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną "Parasol" - 4.000 zł
Zespół Charytatywny Caritas przy Parafii Miłosierdzia Bożego - 2.500 zł
Stowarzyszenie Społeczno Kulturalne ARS LONGA -2.500 zł

W rozdziale 85415 - Pomoc materialna dla uczniów - kwota wykonana 535.940,68zł (98,2 % planu) , na która składało się:
- wypłata świadczeń pomocy materialne j dla uczniów o charakterze socjalnym, w ramachotrzymanej dotacji - 474.877 zł
- stypendia za osiągnięcia w nauce - 22.000 zł,
- dofinansowanie zakupu podręczników dla uczniów, w ramach otrzymanej dotacji -39.063,68 zł.

Utrzymanie jednostki budżetowej powstałej z dniem 01.04.2007 r., zgodnie z uchwałąRady Miasta Malborka Nr III/11/2006 z dnia 21.12.2006 r., Szkolnego SchroniskaMłodzieżowego ( rozdział - 85417 )- w 2009 r. zamknęło się kwotą 287.918,54 zł, z tego :
- 157.368,13 zł dotyczyła wynagrodzeń i pochodnych,
- 50.837,90 zł - wydatek inwestycyjny tj. adaptacja pomieszczeń strychowych Schroniska nasale noclegowe z zapleczem sanitarnym,
- 7.499,96 zł zakup inwestycyjny związany z monitoringiem zewnętrznym Schroniska.

W ramach rozdziału 85446 - Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli wydatkowano kwotę 4.176,37 zł, która stanowiła 95,13 % planu.
Z rozdziału 85495 - wykonanie 385.273,79 zł, dotyczyło:
- realizacji projektu: Cyfrowo połączeni- e-Inclusion na terenie Miasta Malborka iGminy Miłoradz"- kwota wydatkowana na 31.12.2009 r. - 380.868,79 zł; realizacjaprojektu kontynuowana jest w roku 2010.
- pozostała kwota tego rozdziału dotyczyła odpisu na ZFŚS nauczycieli będących emerytami.


DZIAŁ 900 - GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA
Plan - 10.479.434 zł wykonanie - 8.980.189,81 zł

Planowane wydatki bieżące na gospodarkę ściekową i ochrona wód (rozdział 90001)wyniosły 328.178 zł, wykonanie - 321.954,21 zł, które dotyczyło między innymi:czyszczenia kanalizy deszczowej i wpustów ulicznych.

Wydatki majątkowe w w/w rozdziale wyniosły:
- uzupełnienie brakującej infrastruktury technicznej - 172.927,09 zł,
(w ramach tego zadania wykonano m.in.: kruszenie gruzu pochodzącego z rozbiórek zprzeznaczeniem na utwardzenie dróg tymczasowych, ponadto zlecono wykonanieprojektu rozbudowy sieci wodociągowej w ciągu ulic: Dębowej, Różanej i Kwiatowej wMalborku, wybudowano odcinek kanalizacji sanitarnej pomiędzy ul. Wybickiego, a Nowowiejskiego wraz z wykonaniem odcinka drogi od ul. Nowowiej skiego do zespoługaraży i budynku mieszkalnego przy ul. Wybickiego)
- kanaliza deszczowa ul. Stamma, Malinowskiego - 148.181,57 zł
- podwyższenie kapitałów w PWiK (2.300.000 zł) i Przedsiębiorstwie Nogat Sp. zo.o.(1.650.000 zł) nastąpiło w drugim półroczu 2009 r. Źródłem finansowania tychwydatków, zgodnie z uchwałą Rady Miasta Malborka nr XXXIII/299/09 z dnia 22.01.2009 w sprawie zaciągnięcia kredytu na finansowanie planowanego deficytu budżetu miasta Malborka na zadania określone w uchwale budżetowej na 2009 r. - był kredyt.

W ramach rozdziału 90002 - Gospodarka odpadami - wydatkowano kwotę 13.434 zł narealizację zadania pn.: Unieszkodliwianie odpadów azbestowo -cementowych z terenu miastaMalbork., w ramach otrzymanych środków z Wojewódzkiego Funduszu Oc hrony Środowiskai Gospodarki Wodnej w Gdańsku.

Z rozdziału 90003 - oczyszczanie miast i wsi wydatkowano kwotę - 723.685,89 zł,co stanowiło 94,8 % planu (plan - 762.700 zł.). Kwota ta zawiera wynagrodzenia i pochodnepracowników sprzątających - 155.798,21 zł, a także koszty związane z ich zatrudnieniem.
Wykaz działań w zakresie utrzymania porządki i czystości to między innymi:
- opróżnianie koszy na terenach zieleni miejskiej oraz stojących przy chodnikach,
- likwidacja dzikich wysypisk,
- prace porządkowe związane z plenerowymi imprezami w mieście,
- prace porządkowe na terenach należących do Gminy Miejskiej w Malborku.

Na utrzymanie zieleni w mieście (rozdział - 90004 ) wydatkowano w ramach budżetu kwotę 8.730,21 zł (zieleń finansowana była także z Miejskiego Funduszu OchronyŚrodowiska- załącznik do niniejszego sprawozdania). W ramach tego rozdziału poniesionowydatki inwestycyjne w kwocie 51.240,00 zł, które dotyczyły zakupu wieży kwiatowych.
Kwotę 5.000 zł wydatkowano w ramach Malborskiego Partnerstwa Lokalnego na realizację zadania inwestycyjnego: Razem dbajmy o zieleń w Malborku.

Z rozdziału 90015 -Oświetlenie ulic, placów i dróg- wydano kwotę 1.168.234,66 zł, z tego:
- oświetlenia ulicznego dróg miejskich, krajowych i wojewódzkich w granicach administracyjnych miasta, -659.822,78 zł
- 205.892,34 zł dotyczyła konserwacji lamp oraz urządzeń oświetleniowych na drogachmiejskich, krajowych i drodze wojewódzkiej w granicach administracyjnych miasta, polegającej na wymianie żarówek, bezpieczników, przewod ów zasilających orazwymianie uszkodzonych słupów i opraw,
- 24.711,64 zł - zakup usług pozostałych tj. głównie: zapłata za założenie i demontażoświetlenia świątecznego na ulicach Malborka (Boże Narodzenie) ,
- zakup oświetlenia na Boże Narodzenie w ciągu deptaka Kościuszki - 195.812,90 zł,
- oświetlenie ulic: Norwida, Sportowa, Pionierów - 8.200 zł (plan 200.000 zł) zapłata zawykonanie przedmiotowej inwestycji nastąpi po wykonaniu przedmiotowego oświetleniaw roku 2010,
- oświetlenie w ciągu ulicy Uroczej - 62.233 zł,
- dokumentacja projektowa na oświetlenie ulic - 11.562 zł.

W ramach rozdziału 90095 (kwota wykonana - 2.416.802,18 zł) realizowane byłynastępujące zadania bieżące i inwestycyjne:
- 2.000.000 zł przelano na rachunek Miejskiego Funduszu Ochrony Środ owiska tytułem karyza wycinkę drzew,
- wydatki bieżące: 180.722,18 zł, które dotyczyły m.in.: utrzymania i leczenia bezdomnychzwierząt, opłatę za Schronisko dla zwierząt w Tczewie,
- wpłata wadium na zakup nieruchomości przy ul. Kościuszki - 214.080 zł- pozostałe zakupy inwestycyjne - 6.000 zł
- dotacje w ramach Partnerstwa Lokalnego - 16.000 zł, które dotyczyły:
wymiana stolarki okiennej w budynku Przychodni Zdrowia przy ul. Konopnickiej 6 w Malborku - 10.000 zł
przebudowa i remont infrastruktury drogowej - wnioskodawca: Rodzinny OgródDziałkowy im. 1-go Maja - 6.000 zł


DZIAŁ 921 - KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO
Plan - 2.904.720 zł wykonanie - 2.163.994,18 zł

Z rozdziału 92109 przekazano dotację podmiotową na dział alność bieżącą dlaMiejskiego Domu Kultury w Malborku w kwocie 1.024.700 - 100 % planu, która pokryła ok. 65,40 % kosztów działalności.

Miejska Biblioteka Publiczna (rozdział 92116 ) otrzymała w badanym okresie dotacje podmiotową od Urzędu Miasta Malborka w kwocie 432.000 zł (w tym: 12.000 zł od Starostwa Powiatowego w Malborku za pośrednictwem Urzędu Miasta Malborka) . Zakup książek przez tę instytucję kultury zamknął się kwotą 25.337,41 zł.

W ramach środków na ochronę zabytków i opieka nad zbytkami ( rozdział 92120 )wydatkowano w 2009 r. kwotę 86.441,71 zł, w związku z realizacją inwestycji :
- rewitalizacja Szpitala Jerozolimskiego - 79.121,71 zł (środki wydatkowano na ochronęi utrzymanie obiektu oraz sporządzenie projektu aranżacji wnętrz) ;
- modernizacja Ratusza Miejskiego - 7.320 zł (wykonano ekspertyzę stanu technicznego naprawy pokrycia dachowego i konstrukcji drewnianej dachu Ratusza).

Z rozdziału 92195 -Pozostała działalność poniesione zostały wydatki bieżące związane z upowszechnianiem kultury w mieście na łączną kwotę - 179.574,43 zł.
Dotacje dla podmiotów niezliczonych do sektora finansów publicznych otrzymali (kwota14.500 zł):
- Stowarzyszenie "Parasol" - 1.700 zł,
- Stowarzyszenie "Tu i teraz" - 1.000 zł
- Zbór Kościoła Zielonoświątkowego - 1.000 zł
- Związek Harcerstwa Polskiego - 900 zł,
- Stowarzyszenie ARS LONGA - 5.100 zł
- Malborskie Stowarzyszenie Chóru "Lutnia" - 3.300 zł
- Parafia Bł. 108 Męczenników Polskich - 1.500 zł

W ramach wydatków inwestycyjnych poniesiono kwotę 441.278,04 zł, która dotyczyła:
- Regionalnego Forum Edukacji, Kultury i rekreacji w M -ku - 3.000 zł
- realizacja projektu: Aktywizacja turystyczna wschodnich terenów zespołuzamkowego w Malborku w ramach inwestycji widownia przy skarpie Juranda -426.578,17zł (wykonano dokumentację projektową , uzyskano pozwolenie na budowę, kontynuacja projektu w roku 2010)
- koszty niekwalifikowane w/w projektu w ramach inwestycji : widownia przy skarpie Juranda - 1.699,87 zł
- dotacja w ramach Partnerstwa Lokalnego - 10.000 zł, która dotyczyła: mo dernizacji, remontu oraz zagospodarowania terenów wokół MDK Ratusz w M -ku na rzecz potrzeb lokalnej społeczności i poprawy wizerunku miasta - etap II: renowacjazabytkowej fontanny i iluminacja budynku średniowiecznego ratusza.


DZIAŁ 926 - KULTURA FIZYCZNA I SPORT
Plan - 8.468.500 zł wykonanie - 7.043.299,45 zł

Z rozdziału 92601 poniesione zostały wydatki - kwota 456.139,24 zł - związane zutrzymaniem obiektu sportowego przy SP 5 oraz utrzymaniem Kompleksu sportowegoORLIK 2012, z tego: 160.694,72 zł dotyczyły wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń.W ramach wydatków inwestycyjnych Gimnazjum nr 3 poniosło kwotę 12.364,99 zł namonitoring "Orlika".

Ośrodek Sportu i Rekreacji w Malborku ( rozdział 92604 ) otrzymał w ubiegłym roku dotację przedmiotową w wysokości 450.000 zł oraz dotacje celową na:
- modernizacja kompleksu sportowego Toruńska - 2.866.799,05 zł,
- dokumentacja projektowo-budowlana - obiekt ul. Parkowa - 23.927,68 zł
- rozbudowa i waloryzacja obiektów przy ul Parkowej (opracowanie studium wykonalności) - 25.000 zł
- remont - modernizacja domków campingowych - 40.000 zł
- przyłącze ciepłownicze ul. Parkowa - 249.920,34 zł
- hala sportowa z lodowiskiem przy ul. Mickiewicza - 1.334.275,85 zł
- zadaszenie nad wejściem do pawilonów hali nr 1 na Targowisku miejskim w M-ku -54.000 zł
- monitoring i system antywłamaniowy na Kąpielisku Miejskim w M-ku- 7.979 zł.

W ramach rozdziału 92605 - zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu -dofinansowano w formie dotacji, na łączną kwotę 348.000 zł, następujące organizacje:
- Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe - 23.000 zł
- UMKS "Jurand" - 37.300 zł- MKS "Nogat" - 48.000 zł
- Ognisko Miejskie TKKF - 7.000 zł
- Młodzieżowy Ośrodek Piłkarski - 117.700 zł
- MKL "Lider" - 13.000 zł,
- UKS "Rzemieślnik" - 35.000 zł
- KS "Triathlon" - 19.000 zł
- UKS "Bombek"- 5.000 zł
- UKS "Orzeł" - 20.000 zł
- UKS "Sokół" - 6.000 zł
- UKS "Olimp" - 2.000 zł
- UKS "FIVE" - 3.000 zł
- UKS "Piaski" - 2.500 zł,
- Stowarzyszenie Piłki Ręcznej - 9.500 zł.
W ramach rozdziału 92605 poniesiono kwotę 34.693,81 zł na zadanie inwestycyjne : hangarprzy ul. Wileńskiej (zakończono roboty związane z zagospodarowaniem terenu wokół iwewnątrz hangaru, zadanie na etapie uzyskiwania pozwolenia na użytkowanie).

Z rozdziału 92695 sfinansowano zadania bieżące w kwocie ogółem 138.117,61 zł, które dotyczyły m.in.:
- organizacje Międzygimnazjalnych Wyścigów Smoczych Łodzi
- zakup nagród, pucharów i inne
- organizacja uroczystości związanej z otwarciem boiska "Orlik"
- organizacja Biegu Niepodległości,
- organizacja VI Rambitu Przedszkolnego
- organizacja zawodów STRONG MEN
- remonty i inne usługi na rzecz placów zabaw należących do Urzędu Miasta
- dotacje dla podmiotów niezaliczonych do sektora finansów publicznych otrzymali (kwota20.140 zł):
Stowarzyszenie "Tu i Teraz" - 700 zł
Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną "Parasol" -1.000zł
Związek Harcerstwa Polskiego - 2.300 zł,
MKS Nogat - 2.000 zł
Stowarzyszenie Pomocy MIŚ - 4.640 zł
Parafia św. Jana - 4.500 zł,
Parafia Bł. 108 Męczenników Polskich - 2.000 zł
Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe - 2.000 zł
Polski Związek Głuchoniemych - 1.000 zł

W ramach Malborskiego Programu Partnerstwa Lokalnego (170.995,90 zł)realizowane były następujące inwestycje:
- wzbogacenie w sprzęt ogrodu przedszkolnego przy Przedszkolu Integracyjnym nr 13 w M-ku - 2.000 zł,
- modernizacja ogrodu przedszkolnego przy Przedszkolu nr 8 w M -ku - "Ogród przedszkolny otwarty dla najmłodszych mieszkańców" - monitoring telewizji dozorowej - 2.000 zł,
- II etap rozbudowy rekreacyjno-sportowego placu zabaw przy SP 9 w M-ku - 5.000 zł,
- plac zabaw "Dzieci z Zamkowego Wzgórza" - modernizacja ogrodu przedszkolnego Przedszkola nr 5 oraz remont elementów ogrodu - 20.000 zł
- "Sport instrumentem integracji i wypoczynku" - budowa ogrodzonego boiska do siatkówki i terenów zielonych (Fides) - 12.000 zł,
- modernizacja boisk do piłki siatkowej plażowej na obiektach kąpieliska miejskiego należącego do OSiR - 30.000 zł
- modernizacja ogrodu zabaw przy Przedszkolu nr 2 oraz modernizacja drogi wewnętrznej- 15.000 zł
- remont części budynku przy ul. Wileńskiej 1 użytkowanego przez MKS "Nogat" z przeznaczeniem na działalność sportową - 25.000 zł,
- remont i modernizacja boiska przy ul. Broniewskiego i W. Pola - 30.000 zł,
- dzielnicowy Ośrodek Sportu i Rekreacji "Kałdowiak" - 29.995,90 zł

W opisywanym okresie w ramach pozostałych inwestycji rozdziału 92695 poniesionowydatki w kwocie 843.450,97 zł, które dotyczyły:
- zakupu łodzi - 14.500,01
- realizacji projektu pt.: "Słoneczny Malbork" w ramach środków programu:"Słoneczne Pomorze" (montaż kolektorów słonecznych na budynkach stanowiącychzaplecze socjalne przy boisku Orlik oraz przy boisku na ulicy Toruńskiej i Kąpielisku Miejskim) dofinansowanego z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku - 93.713,40 zł,
- budowa boiska przy SP 9 - 585.237,56 zł (w okresie od lipca do października wybudowano boisko i przekazano do użytkowania) ,
- Pętla Żuławska - 150.000 zł (wydatki niewygasjące - 150.000 zł, zgodnie z uchwałą RM M-ka nr XLII/378/09 z dnia 17.12.2009 r. w sprawie wykazu wydatków, którenie wygasają z upływem 2009 roku).


III. PRZYCHODY

W ramach przychodów na rok 2009 zaplanowano kwotę: 25.191.423 zł, z tego:
- prywatyzacja PEC - 35.192 zł,
- nadwyżka z lat ubiegłych - 2.144.728 zł
- inne źródła (wolne środki z 2008 r.) - 10.755.933 zł
- kredyty i pożyczki - 12.255.570 zł.
Na 31.12.2009 r. zrealizowane powyższe punkty przychodów .
W opisywanym okresie nie zachodziła potrzeba na zaciągniecie kredytu na wydatkibieżące tzw. "debet".


IV. ROZCHODY

Spłat rat kredytów, pożyczek oraz wykup obligacji samorządowych w opisywanym 2009 r. dokonywano zgodnie z terminarzem spłat na kwotę łączną - 3.276.735,56 zł.

Na dzień 31.12.2009 r. zadłużenie z tytułu kredytów, pożyczek i obligacji wynosiło:19.734.767,56 zł wobec następujących podmiotów:
1. BGK
a) wkład do MTBS - 3.200.000 zł
b) Szpital Jerozolimski - 37.600,67 zł
c) Budynek socjalny - 11.712 zł
d) Fundusz Spójności - 240.000 zł
e) Kanalizacja Orzeszkowa- 276.000 zł
f) Radiostacja - 21.894,02 zł
g) Budynki komunalne - 2.305.570 zł
h) Podwyższenie kapitału Nogat - 1.650.000 zł
i) Podwyższenie kapitału PWiK - 2.300.000 zł

2. Bank Ochrony Środowiska
a) rozbudowa cmentarza - 127.990,87 zł
b) Fundusz Spójności - 64.000 zł

3. Pekao SA - 4.000.000 zł

4. PKO BP Warszawa - emisja obligacji komunalnych - 5.500.000 zł

Wartość nominalna niewymagalnych zobowiązań z tytułu udzielonych poręczeń nakoniec 2009 r. wynosiła 11.495.873,17 z tego:
- dla Przedsiębiorstwa Nogat Sp. z o.o. w Kałdowie - 1.703.500 zł
- dla MTBS Malbork- 2.010.000 zł
- dla MZK Malbork - 282.373,17 zł
- dla PWiK Malbork - 7.500.000 zł


Malbork, dnia 18.03.2010 r.

Burmistrz Miasta Malborka

Andrzej Rychłowski

Załącznik Nr 1 do Sprawozdania Nr 1
Burmistrza Miasta Malbork
z dnia 18 marca 2010 r.
Zalacznik1.xls

Załaczniki do sprawozdania z wykonania budżetu 2009 r

Załącznik Nr 2 do Sprawozdania Nr 1
Burmistrza Miasta Malbork
z dnia 18 marca 2010 r.
Zalacznik2.bmp

INFORMACJA z wykonania planu rzeczowo- finansowego Miejskiego Domu Kultury w Malborku str 1

Załącznik Nr 3 do Sprawozdania Nr 1
Burmistrza Miasta Malbork
z dnia 18 marca 2010 r.
Zalacznik3.bmp

INFORMACJA z wykonania planu rzeczowo- finansowego Miejskiego Domu Kultury w Malborku str 2

Załącznik Nr 4 do Sprawozdania Nr 1
Burmistrza Miasta Malbork
z dnia 18 marca 2010 r.
Zalacznik4.bmp

INFORMACJA z wykonania planu rzeczowo- finansowego Miejskiego Domu Kultury w Malborku str 3

Załącznik Nr 5 do Sprawozdania Nr 1
Burmistrza Miasta Malbork
z dnia 18 marca 2010 r.
Zalacznik5.bmp

INFORMACJA z wykonania planu rzeczowo- finansowego Miejskiego Domu Kultury w Malborku str 4

Załącznik Nr 6 do Sprawozdania Nr 1
Burmistrza Miasta Malbork
z dnia 18 marca 2010 r.
Zalacznik6.bmp

Analiza wykonania planu przychodów i rozchodów Miejskiej Biblioteki Publicznej w malborku za 2009 rok

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00