Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Podkarpackiego rok 2016 poz. 4263

Uchwała nr XXXIV/708/2016 Rady Miasta Rzeszowa

z dnia 22 listopada 2016r.

w sprawie uchwalenia Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego Nr 167/6/2008 - "droga na Dworzysku"

Działając na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 5 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r., poz. 446 i 1579) oraz art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2016 r., poz. 778, 904, 961, 1250 i 1579), po stwierdzeniu, że nie zostają naruszone ustalenia Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Rzeszowa, uchwalonego uchwałą Nr XXXVII/113/2000 Rady Miasta Rzeszowa z dnia 4 lipca 2000 r., z późn. zm.

Rada Miasta Rzeszowa
uchwala, co następuje:

Rozdział 1.
PRZEPISY OGÓLNE

§ 1.

1. Uchwala się Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego Nr 167/6/2008 - "droga na Dworzysku", zwany dalej planem.

2. Załącznikami do niniejszej uchwały są:

1) załącznik nr 1 - rysunek planu w skali 1:1000, stanowiący integralną część uchwały, obowiązujący w zakresie określonym legendą;

2) załącznik nr 2 - rozstrzygnięcie o sposobie realizacji zapisanych w planie inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy oraz zasadach ich finansowania, zgodnie z przepisami o finansach publicznych;

3) załącznik nr 3 - rozstrzygnięcie o sposobie rozpatrzenia uwag do projektu Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego Nr 167/6/2008 - "droga na Dworzysku".

§ 2.

Plan obejmuje obszar o powierzchni około 1,70 ha, położony w północno-zachodniej części miasta, na osiedlu Przybyszówka w Rzeszowie, na północ od ul. Krakowskiej, w granicach oznaczonych na rysunku planu.

§ 3.

W granicach planu wyznacza się tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania, oznaczone na rysunku planu symbolami:

1) KDGP pod drogę publiczną główną ruchu przyspieszonego;

2) KDG pod drogę publiczną główną.

§ 4.

1. Ilekroć w uchwale przywołuje się symbole, o których mowa w § 3, należy przez to rozumieć symbole identyfikacyjne terenów, zastosowane na załączniku nr 1 do uchwały (rysunku planu), odpowiadające terenom o określonym w uchwale przeznaczeniu lub ustalonych zasadach zagospodarowania.

2. Oznaczone na rysunku planu przebiegi sieci i lokalizacja urządzeń infrastruktury technicznej wraz z granicami stref kontrolowanych mają charakter informacyjny i mogą ulec zmianie w przypadku likwidacji urządzeń, zmiany ich parametrów lub trasy.

§ 5.

Na terenie objętym planem:

1) dopuszcza się lokalizowanie sieci i urządzeń infrastruktury technicznej, obsługujących tereny położone poza obszarem objętym planem, pod warunkiem, że nie wykluczy to możliwości zagospodarowania terenów oznaczonych na rysunku planu symbolami: KDGP i KDG, zgodnie z ich przeznaczeniem i zasadami zagospodarowania określonymi w planie;

2) przy zagospodarowaniu terenów objętych planem należy uwzględnić przebiegi istniejących obiektów i urządzeń infrastruktury technicznej, poprzez zachowanie wymaganych przepisami odległości od tych obiektów i urządzeń, ich przebudowę, zmianę trasy lub lokalizacji, w dostosowaniu do planowanego zagospodarowania terenu.

§ 6.

Tymczasowe zasady zagospodarowania i użytkowania terenów obowiązujące do czasu realizacji ustaleń planu:

1) tereny objęte planem pozostawia się w dotychczasowym użytkowaniu;

2) dopuszcza się remonty i inne roboty budowlane istniejących budynków oraz sieci i urządzeń infrastruktury technicznej w zakresie niezbędnym do ich utrzymania w odpowiednim stanie technicznym.

§ 7.

Ustala się stawkę procentową, na podstawie której określa się jednorazową opłatę z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem planu, w wysokości 30%.

Rozdział 2.
PRZEPISY SZCZEGÓŁOWE

§ 8.

1. Teren oznaczony symbolem KDGP, o powierzchni ok. 0,07 ha, przeznacza się pod drogę publiczną główną ruchu przyspieszonego.

2. Teren oznaczony symbolem KDGP należy zagospodarować pod fragment drogi publicznej (ul. Krakowskiej).

§ 9.

1. Teren oznaczony symbolem KDG o powierzchni ok. 1,63 ha, przeznacza się pod drogę publiczną główną.

2. Zasady zagospodarowania terenu:

1) szerokość w liniach rozgraniczających zgodna z rysunkiem planu i nie mniejsza niż 50,0 m;

2) dwie jezdnie, każda o szerokości nie mniejszej niż 7 m;

3) chodniki oraz dwukierunkowa ścieżka rowerowa od strony zachodniej - oddzielone od jezdni pasem zieleni;

4) skrzyżowanie z drogą publiczną główną ruchu przyspieszonego (ulica Krakowska) - skanalizowane;

5) lokalizacja infrastruktury technicznej - zgodnie z przepisami określonymi w § 10 niniejszej uchwały;

6) zakazuje się lokalizacji wolnostojących nośników reklamowych, z wyjątkiem nośników reklamowych przy przystankach autobusowych;

7) dopuszcza się:

a) lokalizację kiosków przy przystankach autobusowych jako jeden obiekt wspólny z wiatą przystankową, o powierzchni użytkowej nie większej niż 6,0 m2, wysokości nie większej niż 3,5 m i dowolnej geometrii dachu,

b) lokalizowanie urządzeń zmniejszających poziom hałasu powodowanego przez użytkowników drogi.

3. Zasady powiązań komunikacyjnych: dostępność komunikacyjna kołowa i piesza z istniejącej drogi publicznej - ul. Krakowskiej.

§ 10.

Ustala się następujące zasady obsługi w zakresie infrastruktury technicznej:

1) odprowadzenie wód opadowych i roztopowych - do istniejącego kanału deszczowego usytuowanego w drodze publicznej oznaczonej symbolem KDG;

2) zaopatrzenie w energię elektryczną - z istniejącej sieci elektroenergetycznej, przy czym:

a) dopuszcza się rozbudowę sieci o nowe linie średniego i niskiego napięcia,

b) dopuszcza się lokalizację stacji transformatorowych SN/nN w pasach zieleni,

c) dopuszcza się możliwość korzystania z indywidualnych źródeł energii pod warunkiem, że nie wpłyną one na pogorszenie stanu środowiska;

3) gospodarowanie odpadami komunalnymi - zgodnie z zasadami obowiązującymi na terenie Rzeszowa.

Rozdział 3.
PRZEPISY KOŃCOWE

§ 11.

Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Rzeszowa.

§ 12.

Uchwała wchodzi w życie po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego.

Przewodniczący Rady Miasta Rzeszowa


Andrzej Dec


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXXIV/708/2016
RADY MIASTA RZESZOWA
z dnia 22 listopada 2016 r.
Zalacznik1.pdf

Rysunek planu


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXXIV/708/2016
RADY MIASTA RZESZOWA
z dnia 22 listopada 2016 r.

ROZSTRZYGNIĘCIE

o sposobie realizacji zapisanych w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego Nr 167/6/2008 - "droga na Dworzysku", inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy oraz zasadach ich finansowania, zgodnie z przepisami o finansach publicznych

1. Finansowanie zapisanych w planie inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, należących do zadań własnych gminy, będzie odbywać się ze środków własnych gminy.

2. Źródłami finansowania inwestycji i zadań, o których mowa w ust. 1 będą również w zależności od potrzeb:

a) środki Unii Europejskiej,

b) kredyt bankowy,

c) emisja obligacji komunalnych,

d) środki prywatne.

3. Nakłady ponoszone na realizację ww. inwestycji będą odpowiednio zagwarantowane w wieloletnim planie inwestycyjnym oraz w budżecie miasta, z uwzględnieniem wykorzystania ewentualnych środków pozabudżetowych.


Uzasadnienie

Do uchwały Nr XXXIV/708/ 2016 Rady Miasta Rzeszowa z dnia 22 listopada 2016 r. w sprawie uchwalenia Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego Nr 167/6/2008 - "droga na Dworzysku".

Projekt planu został opracowany na podstawie uchwały Nr XXXII/530/2008 Rady Miasta Rzeszowa z dnia 29 kwietnia 2008 r. Uchwała dotyczyła obszaru o powierzchni około 1,7 ha, położonego w północno-zachodniej części miasta na osiedlu Przybyszówka w Rzeszowie. Przedmiotem opracowania planu, zgodnie z ww. uchwałą było ustalenie zasad zabudowy i zagospodarowania terenu pod komunikację oraz infrastrukturę techniczną.

Opracowany projekt planu przeszedł pełną procedurę, łącznie z wyłożeniem do publicznego wglądu, które odbyło się w 2009 r. Nie został on skierowany do uchwalenia ze względu na wzmożone protesty mieszkańców i właścicieli działek. Prace nad planem zostały zawieszone m. in. w związku z rozpoczęciem realizacji inwestycji (ulicy Ludwika Chmury) w oparciu o decyzję http://www.bip.powiat.poznan.pl/plik,20921,wniosek-o-wydanie-decyzji-o-zezwoleniu-na-realizacje-inwestycji-drogowej.doc, co mogło wymagać korekty ustaleń projektu planu, w przypadku nieprzewidzianych kolizji przy realizacji drogi.

W granicach planu zrealizowano drogę jednojezdniową wraz z ekranami akustycznymi. Znajduje się również dodatkowa jezdnia do obsługi komunikacyjnej terenów sąsiadującej z droga zabudowy. Częściowa realizacja drogi głównej zapewniła dostępność komunikacyjną z ul. Krakowską powstających terenów przemysłowo-usługowych położonych w strefie aktywności gospodarczej "Rzeszów-Dworzysko".

Prace planistyczne nad projektem planu wznowiono w 2016 r., ze względu na postępujące zainwestowanie strefy przemysłowej oraz terenów przyległych w celu zabezpieczenia rezerwy terenu pod drogę o docelowych parametrach.

W projekcie planu przeznaczono tereny pod: fragment drogi publicznej głównej ruchu przyspieszonego (poszerzenie ul. Krakowskiej), drogę publiczną główną o dwóch jezdniach z chodnikiem oraz dwukierunkową ścieżką rowerową od strony zachodniej oddzielone od jezdni pasem zieleni. Przewidziano lokalizację obiektów i urządzeń infrastruktury technicznej i dopuszczono lokalizację kiosków przy przystankach autobusowych oraz urządzeń zmniejszających poziom hałasu powodowanego przez użytkowników drogi. Ustalono skrzyżowanie skanalizowane z ul. Krakowską.

Przyjęte w planie rozwiązania są zgodne z kierunkami zagospodarowania przestrzennego i polityką przestrzenną miasta określoną w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Rzeszowa, uchwalonego uchwałą Nr XXXVII/113/2000 Rady Miasta Rzeszowa z dnia 4 lipca 2000 r., z późn. zm. Studium określa kierunek zagospodarowania przedmiotowego terenu pod drogę publiczną główną oraz fragment drogi publicznej głównej ruchu przyspieszonego istniejącej ulicy Krakowskiej.

Projekt planu wraz z niezbędnymi dokumentami planistycznymi, w tym prognozą oddziaływania na środowisko oraz prognozą skutków finansowych został opracowany zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2016 r. poz. 778, z późn. zm.), w związku z art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o zmianie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. Nr 130, poz. 871) oraz przepisami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. Nr 164, poz. 1587).

Szczegółowy opis procedury sporządzenia projektu planu oraz przyjętych rozwiązań zawiera poniższe uzasadnienie do projektu planu.

W związku z zakończeniem procedury sporządzania planu, zostaje on przedłożony do uchwalenia.

Uzasadnienie do projektu Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego Nr 167/6/2008 - "droga na Dworzysku"

sporządzone na podstawie art. 15 ust.1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2016 r. poz. 778, 904, 961, 1250 i 1579)

Informacja dotycząca procedury planistycznej, w tym sposobu realizacji wymogów wynikających art. 1 ust. 2 pkt 11 i 12 oraz art. 1 ust. 3 ustawy

Zagadnienia, o których mowa w art. 1 ust.2 pkt 11 i 12 ustawy, dotyczące udziału społeczeństwa i zachowania jawności procedur, uwzględniono przy sporządzaniu projektu planu w zakresie wynikającym z przepisów art. 17 ustawy, określających procedurę planistyczną oraz w zakresie wynikającym z przepisów ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, dotyczących sposobu przeprowadzania strategicznej oceny oddziaływania na środowisko. Zapewniono udział społeczeństwa w pracach nad projektem planu, w tym przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, z zachowaniem jawności przejrzystości procedur planistycznych.

Projekt planu Nr 167/6/2008 - "droga na Dworzysku" został opracowany na podstawie uchwały Nr XXXII/530/2008 Rady Miasta Rzeszowa z dnia 29 kwietnia 2008 r., która dotyczyła obszaru o powierzchni około 1,7 ha, położonego w północno-zachodniej części miasta na osiedlu Przybyszówka w Rzeszowie.

Projekt planu Nr 167/6/2008 - "droga na Dworzysku" wraz z niezbędnymi dokumentami planistycznymi, w tym prognozą oddziaływania na środowisko oraz prognozą skutków finansowych został opracowany zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz przepisami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

Prezydent Miasta Rzeszowa w dniu 24 czerwca 2008 r. w prasie miejscowej "Nowiny" Gazeta Codzienna, ogłosił o przystąpieniu do sporządzenia planu, a także poprzez obwieszczenie na tablicach ogłoszeń w Urzędzie Miasta Rzeszowa oraz w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) na stronie internetowej Urzędu. W obwieszczeniu i ogłoszeniu podano termin oraz zasady składania wniosków do projektu planu. W wyznaczonym terminie, tj. od 24 czerwca do dnia 18 lipca 2008 r., zainteresowani mogli wnosić wnioski do projektu planu. W tym terminie nie wpłynął żaden wniosek. Wszystkie wnioski od instytucji i organów, a także wnioski osób zainteresowanych, złożone po terminie zostały przeanalizowane w trakcie sporządzania projektu. W czasie trwania procedury zainteresowane osoby informowane były na bieżąco o postępach w opracowaniu projektu.

Na posiedzeniu w dniu 12 marca 2009 r. Miejska Komisja Urbanistyczno-Architektoniczna pozytywnie zaopiniowała projekt planu.

Po pozytywnym zaopiniowaniu i uzgodnieniu projektu planu przez właściwe organy i instytucje, projekt planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko, został wyłożony do publicznego wglądu w siedzibie Biura Rozwoju Miasta Rzeszowa, przy ul. Mickiewicza 11, w dniach od 6 do 27 lipca 2009 r. Ogłoszenie i obwieszczenie o terminie wyłożenia do publicznego wglądu ukazało się w dniu 25 czerwca 2009 r. w miejscowej prasie "Nowiny" Gazeta Codzienna, na tablicach ogłoszeń w Urzędzie Miasta Rzeszowa oraz w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej Urzędu. Określono zasady składania uwag. W dniu 16 lipca 2009 r. odbyła się dyskusja publiczna nad rozwiązaniami przyjętymi w projekcie miejscowego planu Nr 167/6/2008 - "droga na Dworzysku". Do projektu planu, w wyznaczonym terminie, tj. do dnia 11 sierpnia 2009 r., wpłynęły uwagi, które zostały rozpatrzone Zarządzeniem Prezydenta Miasta Rzeszowa Nr V/980/2009 z dnia 31 sierpnia 2009 r. Uwag nie uwzględniono.

Informacja o podjętym Zarządzeniu Prezydenta Miasta została zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) na stronie internetowej Urzędu Miasta Rzeszowa.

Prace nad planem zostały zawieszone m. in. w związku z rozpoczęciem realizacji inwestycji (ulicy Ludwika Chmury) w oparciu o decyzję http://www.bip.powiat.poznan.pl/plik,20921,wniosek-o-wydanie-decyzji-o-zezwoleniu-na-realizacje-inwestycji-drogowej.doc(zrid), co mogło wymagać korekty ustaleń projektu planu ,w przypadku nieprzewidzianych kolizji przy realizacji drogi.

Prace planistyczne nad projektem Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego Nr 167/6/2008 - "droga na Dworzysku" wznowiono w 2016 r. Uwzględniono nowe uwarunkowania mające wpływ na sposób zagospodarowania terenów jak również dostosowano ustalenia do obowiązujących przepisów prawa. W związku z powyższym projekt planu został poddany dalszej procedurze.

Projekt planu został ponownie przekazany właściwym organom i instytucjom do uzgodnień i opiniowania w czerwcu 2016 r., a następnie wyłożony do publicznego wglądu, wraz z prognozą oddziaływania na środowisko. Wyłożenie odbyło się w siedzibie Biura Rozwoju Miasta Rzeszowa przy ul. Słowackiego 9, w dniach: od 16 sierpnia do 13 września 2016 r. W dniu 6 września 2016 r. zorganizowano dyskusję publiczną nad rozwiązaniami przyjętymi w projekcie planu. Ogłoszenie i obwieszczenie o terminie wyłożenia projektu do publicznego wglądu ukazało się w dniu 3 sierpnia 2016 r. w miejscowej prasie "Nowiny" Gazeta Codzienna, na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miasta Rzeszowa oraz w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej Urzędu. Określono zasady składania uwag. Do projektu planu, w wyznaczonym terminie, tj. do dnia 28 września 2016 r., wpłynęła uwaga, która została rozpatrzona Zarządzeniem Prezydenta Miasta Rzeszowa Nr VII/846/2016 z dnia 18 października 2016 r. Uwagi nie uwzględniono.

Informacja o podjętym Zarządzeniu Prezydenta Miasta Rzeszowa została zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP), na stronie internetowej Urzędu Miasta Rzeszowa.

W związku z zakończeniem procedury sporządzania planu, zostaje on przedłożony do uchwalenia.

art. 1 ust. 3

Ustalając przeznaczenie terenu i określając sposób zagospodarowania i korzystania z terenu uwzględniono wymogi art. 1 ust. 3 ustawy. Zważono interes publiczny i interesy prywatne, w tym zgłoszone w postaci wniosków i uwag, zmierzające do ochrony istniejącego stanu zagospodarowania terenu, jak i zmian w zakresie jego zagospodarowania, na podstawie przeprowadzonych analiz przestrzennych.

Za priorytetowy przyjęto interes publiczny, ze względu na fakt, iż projektowana droga główna KDG stanowi zasadniczą część podstawowego układu komunikacyjnego miasta Rzeszowa i całego obszaru funkcjonalnego ośrodka wojewódzkiego. Interesy prywatne uwzględniono w możliwym zakresie umożliwiając realizację zabezpieczenia terenów przed ewentualną uciążliwością związaną z użytkowaniem drogi poprzez dopuszczenie realizacji stosownych zabezpieczeń w liniach rozgraniczających drogi.

Informacja dotycząca rozwiązań funkcjonalno-przestrzennych projektu planu, w tym sposobu realizacji wymogów wynikających z art. 1 ust.2 pkt 1-10 i 13, ust. 3 i ust. 4 ustawy.

Zagadnienia, o których mowa w art. 1 ust. 2 pkt 1-10 i 13 ustawy, uwzględniono w projekcie planu, w zakresie wymaganym dla ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, stosownie do przepisów: art. 15 ust. 2 ustawy, który określa obowiązkowy zakres ustaleń planu miejscowego oraz art. 15 ust. 3 ustawy, który określa dopuszczalny zakres ustaleń planu, w zależności od potrzeb.

Zagadnienia te uwzględniono stosownie do występujących uwarunkowań mających wpływ na zagospodarowanie terenów objętych projektem planu, w zakresie niezbędnym dla zapewnienia ładu przestrzennego oraz z uwzględnieniem wymagań urbanistyki i architektury, co uzasadniono poniżej.

art. 1 ust. 2 pkt 1 i 2

Projekt planu przeznacza tereny pod publiczną drogę główną oraz fragment publicznej drogi głównej ruchu przyspieszonego (ul. Krakowskiej).

Na części terenu objętego granicami planu, zrealizowano drogę jednojezdniową wraz z ekranami akustycznymi - ulicę Ludwika Chmury, w oparciu o decyzję http://www.bip.powiat.poznan.pl/plik,20921,wniosek-o-wydanie-decyzji-o-zezwoleniu-na-realizacje-inwestycji-drogowej.doc. W pozostałej części terenu w granicach planu, znajduje się budynek mieszkalny i budynek gospodarczy. Ze względu na postępujące zainwestowanie strefy przemysłowej oraz terenów przyległych, w miejscowym planie przewidziano rozbudowę tej drogi o drugą jezdnię do parametrów publicznej drogi głównej.

Projektowana droga główna KDG stanowi ważny element układu komunikacyjnego zachodniej części miasta. Jest ona kontynuacją, w kierunku południowym, odcinka drogi tej samej klasy, wyznaczonej w obowiązującym miejscowym planie Nr 156/11/2007 w rejonie "Rzeszów-Dworzysko". Droga ta o przebiegu północ-południe, zapewnia powiazania komunikacyjne w terenie położonym pomiędzy drogą ekspresową S-19 a drogą krajową nr 9 relacji Radom - Barwinek. Projektowana droga stanowi zasadniczą część podstawowego układu komunikacyjnego Rzeszowskiego Obszaru Funkcjonalnego. Zapewnia prawidłową obsługę terenów, z zachowaniem niezbędnej hierarchii układu komunikacyjnego, polegającej na odpowiedniej segregacji ruchu w powiązaniu z funkcją i przeznaczeniem danego terenu. Pozwoli na to, aby ruch, który odbywa się na większe odległości nie przebiegał przez ulice wewnętrzne w osiedlach mieszkaniowych, czy innych wydzielonych terenach usługowych, rekreacyjnych itp.

W projekcie planu przewidziano dwie jezdnie, każda o szerokości nie mniejszej niż 7 m, z chodnikami oraz dwukierunkową ścieżkę rowerową od strony zachodniej - oddzielone od jezdni pasem zieleni. Przewidziano lokalizację infrastruktury technicznej i dopuszczono lokalizację kiosków przy przystankach autobusowych oraz urządzeń zmniejszających poziom hałasu powodowanego przez użytkowników drogi. Ponadto zakazuje się lokalizacji wolnostojących nośników reklamowych, z wyjątkiem nośników reklamowych przy przystankach autobusowych.

Przez teren przebiegają sieci infrastruktury technicznej w tym trzy gazociągi wysokiego ciśnienia, od których obowiązują strefy kontrolowane wprowadzające ograniczenia w zagospodarowaniu terenu.

Przyjęte w projekcie planu ustalenia uwzględniają powiązania funkcjonalno-przestrzenne z terenami sąsiednimi oraz występujące wszelkie uwarunkowania i wymagania funkcjonalne, społeczno-gospodarcze, środowiskowe, kulturowe oraz kompozycyjno-estetyczne.

art. 1 ust. 2 pkt 7

W zagospodarowaniu terenów objętych projektem planu uwzględniono istniejącą strukturę własnościową gruntów. W granicach projektu planu znajdują się tereny stanowiące własność właścicieli prywatnych oraz Gminy Miasto Rzeszów. Trasa projektowanej drogi wyznaczona została w sposób możliwie najmniej ingerujący w nieruchomości właścicieli prywatnych.

art. 1 ust. 2 pkt 10 i 13

W projekcie planu przewidziano uzbrojenie terenu w infrastrukturę techniczną w zakresie niezbędnym dla realizacji planowanych inwestycji infrastrukturalnych oraz zapewniając możliwość prowadzenia sieci dla obsługi przyległych terenów w liniach rozgraniczających dróg. Przewidziano rozbudowę istniejących sieci: wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej, elektroenergetycznej, gazowej i teletechnicznej określając odpowiednie dopuszczenia w powiązaniu z systemem zewnętrznym, w zakresie adekwatnym do ustaleń planu.

Uwzględniono potrzeby rozwoju infrastruktury telekomunikacyjnej, w szczególności sieci szerokopasmowych - w projekcie nie ustanawia się zakazów lokalizowania, ani nie przyjmuje się rozwiązań uniemożliwiających lokalizowanie, inwestycji celu publicznego z zakresu łączności publicznej, jeżeli taka inwestycja jest zgodna z przepisami odrębnymi.

art. 1 ust. 2 pkt 3

Ustalenia projektu planu uwzględniają wymagania ochrony środowiska i przyrody. Przyjęte rozwiązania oparte zostały na analizach ekofizjograficznych i zweryfikowane w prognozie oddziaływania na środowisko, sporządzonej na potrzeby projektu planu. Przedmiotem przeprowadzonych analiz była ocena dostosowania zagospodarowania terenów do uwarunkowań przyrodniczych, zapewnienie trwałości podstawowych procesów przyrodniczych na obszarze objętym planem, zapewnienie warunków odnawialności zasobów środowiska, eliminowanie lub ograniczenie zagrożeń i negatywnego oddziaływania na środowisko. Szczegółowy opis sposobu uwzględnienia ww. zagadnień zawiera prognoza oddziaływania na środowisko.

W celu przeciwdziałania potencjalnym negatywnym skutkom oddziaływań, wynikających z ustaleń projektu planu na poszczególne elementy środowiska, określone zostały zasady jego ochrony. W celu ochrony środowiska wodnego obowiązuje wyposażenie całego obszaru w system kanalizacji deszczowej, poprzez rozbudowę istniejących i budowę nowych sieci.

Droga KDG będzie drogą o zwiększonym ruchu pojazdów i większej uciążliwości akustycznej dla otoczenia. Droga przebiega w południowym odcinku w terenach zabudowy mieszkaniowej dlatego może być wymagane zastosowanie ochrony akustycznej przed hałasem, co przewidziano w ustaleniach planu.

Ustalenia projektu planu nie wpłyną na funkcjonowanie projektowanego specjalnego obszaru ochrony siedlisk "Wisłok Środkowy z Dopływami" (projektowany obszar Natura 2000 - OZW). Obszar ten położony jest w znacznej odległości od terenu dla którego opracowano projekt planu. W terenie objętym projektem planu nie występują żadne obiekty i tereny o wartościach przyrodniczych objętych ochroną lub wskazane do ochrony.

W granicach projektu planu brak jest zbiorników wód powierzchniowych i podziemnych, brak jest również udokumentowanych ujęć wód podziemnych oraz stref ochronnych ujęć i zbiorników wodnych. Rozwiązania dotyczące ochrony wód i gruntów przyjęte w projekcie planu zapewniają w maksymalnym stopniu eliminację zanieczyszczeń środowiska wodno-gruntowego.

W granicach projektu planu brak jest terenów leśnych oraz terenów rolnych, objętych ochroną na podstawie ustawy z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych.

art. 1 ust. 2 pkt 4

Ustalenia projektu planu uwzględniają wymagania ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej.

Na terenie objętym projektem planu oraz w jego bezpośrednim sąsiedztwie nie występują dobra kultury współczesnej ani obiekty wpisane do rejestru zabytków czy gminnej ewidencji zabytków miasta Rzeszowa.

art. 1 ust. 2 pkt 5

Nie przewiduje się negatywnych skutków realizacji ustaleń projektu planu na zdrowie ludzi. Eksploatacja drogi będzie znacząco mniej wpływać na poziom hałasu - dopuszczono zastosowanie urządzeń ograniczających hałas komunikacyjny, które znacząco zredukują jego wielkość.

Projekt nie wprowadza zagrożeń dla zdrowia ludzi. Uwzględnia on strefy bezpieczeństwa od gazociągów.

W granicach projektu planu nie występują obszary szczególnego zagrożenia powodzią (wg mapy zagrożenia powodziowego, opracowanej przez Krajowy Zarząd Gospodarki Wodnej, a udostępnionej przez RZGW w Krakowie) ani obszary osuwania się mas ziemnych, co mogłoby mieć wpływ na bezpieczeństwo ludzi i mienia.

art. 1 ust. 2 pkt 6

W projekcie planu uwzględniono walory ekonomiczne przestrzeni. Trasa drogi zapewnia kontynuację dróg istniejących i umożliwia udostępnienie pod zabudowę terenów sąsiednich.

art. 1 ust. 2 pkt 8

W projekcie planu uwzględniono potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa, co potwierdziły uzgodnienia z organami bezpieczeństwa państwa i ochrony granic.

art. 1 ust. 2 pkt 9

W projekcie planu uwzględniono potrzeby interesu publicznego, rozumianego jako uogólniony cel dążeń i działań, uwzględniających zobiektywizowane potrzeby ogółu społeczeństwa lub lokalnych społeczności, związanych z zagospodarowaniem przestrzennym.

Ustalone przeznaczenie terenów i sposób ich zagospodarowania zapewnia prawidłowe funkcjonowanie i rozwój zachodniej części miasta.

Przepisy art. 1 ust. 4 nie dotyczą planu ze względu na jego problematykę - nie przeznacza się nowych terenów pod zabudowę

? Informacja o zgodności z wynikami analizy, o której mowa w art. 32 ust. 1.

Rada Miasta Rzeszowa dnia 18 listopada 2014 r. podjęła uchwałę Nr LXXXII/1507/2014 w sprawie aktualności Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Rzeszowa i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego obowiązujących na terenie miasta Rzeszowa w latach 2010 - 2013.

We wnioskach końcowych "Wyników analiz oceny aktualności studium i planów miejscowych w latach 2010-2013" dla miasta Rzeszowa "stwierdza się konieczność i zasadność kontynuacji rozpoczętych opracowań zmian Studium i planów miejscowych."

Zgodnie z " Założeniami Wieloletnich Programów Sporządzania Planów Miejscowych":

"przy ustaleniu obszarów do objęcia miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego jako kryteria wyboru tych obszarów przyjmuje się, m. in.:

1) Przepisy prawa nakładające obowiązek sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

2) Istniejące tendencje do zagospodarowania poszczególnych obszarów na określone cele, wynikające z analizy wydanych decyzji administracyjnych ( wz i pozwoleń).

3) Przygotowania planistycznego terenów:

- jako oferty pod inwestycje związane z działalnością gospodarczą,

- pod osiedla budownictwa mieszkaniowego,

- pod inwestycje celu publicznego,

- dla obszarów szczególnego zagrożenia powodzią,

- dla obszarów przestrzeni publicznej,

- obszarów na których nastąpiło zniszczenie lub uszkodzenie obiektów budowlanych w wyniku osunięcia ziemi,

- dla obszarów posiadających wartości kulturowe i środowiskowe wymagających ochrony.

4) Potrzebę ustalenia zasad zabudowy i zagospodarowania terenów dla zapewnienia ładu przestrzennego na obszarach o skomplikowanej strukturze własności i braku prawidłowej dostępności komunikacyjnej.

5) Możliwości finansowe budżetu gminy na cele związane ze skutkami prawnymi i finansowymi uchwalenia planu.

Projekt planu spełnia warunki pkt 2 i 4, co wynika z niniejszego uzasadnienia.

? Wpływ uchwalenia planu na finanse publiczne, w tym budżet gminy.

W celu oceny prawidłowości rozwiązań przestrzennych przyjętych w projekcie planu, stosownie do wymogów przepisów ustawy, opracowano Prognozę skutków finansowych uchwalenia planu.

Projekt planu cechuje ponadprzeciętny udział terenów dróg publicznych, które zajmują 100% obszaru objętego planem. Wynika to z faktu, że uchwalenie planu związane jest z rezerwą terenu pod rozbudowę głównego układu komunikacyjnego miasta.

Ze względu na powyższe przewiduje się nakłady finansowe ze strony miasta na realizację inwestycji celu publicznego.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00