Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Podkarpackiego rok 2016 poz. 4228

Uchwała nr VI/33/2016 Rady Gminy Adamówka

z dnia 25 listopada 2016r.

w sprawie szczegółowych zasad ustalania, rozliczania oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowego wykorzystania dotacji udzielanych osobom prawnym lub fizycznym prowadzącym niepubliczne inne formy wychowania przedszkolnego na terenie Gminy Adamówka

Na podstawie art. 1 8 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. - o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 1515), art. 90 ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. - o systemie oświaty (t.j: Dz. U. z 2015 r. poz. 2156 z późn. zm.)

Rada Gminy Adamówka uchwala,
co następuje:

§ 1. §1. Uchwała określa tryb udzielania i rozliczania dotacji z budżetu Gminy Adamówka dla niepublicznych innych form wychowania przedszkolnego utworzonych na podstawie przepisów art. 14a ust. 7 ustawy z dnia 7 września 1991 r. - o systemie oświaty.

§ 2. 1. Dotacja z budżetu Gminy na prowadzenie niepublicznych innych form wychowania przedszkolnego udzielana jest osobom fizycznym i prawnym, prowadzącym działalność na terenie Gminy Adamówka.

2. Dotacji udziela się na wniosek osoby prowadzącej inne formy wychowania przedszkolnego, złożony w Urzędzie Gminy w Adamówce, nie później niż do 30 września roku poprzedzającego rok udzielania dotacji.

3. W przypadku rozpoczęcia działalności w trakcie roku budżetowego, wnioskodawca może złożyć wniosek o udzielenie dotacji, o której mowa w ust. 1, w danym roku.

4. Wzór wniosku, o którym mowa w ust. 2, stanowi Załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 3. 1. Dotacja dla niepublicznych innych form wychowania przedszkolnego przysługuje:

a) Niepubliczne inne formy wychowania przedszkolnego , o którym mowa w art. 90 ust.2d ustawy o systemie oświaty / tj. Dz.U. z 2015r. poz.2156 z póź.zm / otrzymują na każdego ucznia objętego tą formą dotację z budżetu gminy w wysokości 40% podstawowej kwoty dotacji dla przedszkoli, z tym że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości nie niższej niż kwota przewidziana na takiego ucznia niepełnosprawnego innej formy wychowania przedszkolnego w części oświatowej subwencji ogólnej dla gminy, pod warunkiem że osoba prowadząca niepubliczną formę wychowania przedszkolnego poda gminie informację o planowanej liczbie uczniów nie później niż do 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji. W przypadku braku na terenie gminy przedszkola prowadzonego przez gminę, w którym zaplanowane wydatki bieżące finansowane z użyciem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej nie przekraczają wartości 50 % jego zaplanowanych wydatków bieżących niebędącego przedszkolem specjalnym, kwotę dotacji określa się w wysokości 40 % podstawowej kwoty dotacji dla przedszkoli w najbliższej gminie prowadzącej przedszkole , z tym że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości nie niższej niż kwota przewidziana na takiego ucznia niepełnosprawnego innej formy wychowania przedszkolnego w części oświatowej subwencji ogólnej dla gminy. Jeżeli do niepublicznej innej formy wychowania przedszkolnego uczęszcza uczeń niebędący mieszkańcem gminy dotującej tę inną formę wychowania przedszkolnego, który nie jest uczniem niepełnosprawnym, gmina , której mieszkańcem jest ten uczeń, pokrywa koszty dotacji udzielonej zgodnie z ust.2d ustawy do wysokości iloczynu podstawowej kwoty dotacji dla przedszkoli określonej dla gminy dotującej i wskaźnika procentowego ustalonego na potrzeby dotowania niepublicznych form wychowania przedszkolnego, o których mowa w ust.2 d ustawy, w gminie zobowiązanej do pokrycia kosztów udzielonej dotacji, pomniejszając powyższy iloczyn o kwotę dotacji, o której mowa w art. 14 d ust.1 ustawy, przewidzianej na ucznia na dany rok budżetowy. W przypadku braku na terenie gminy zobowiązanej do pokrycia kosztów udzielonej dotacji niepublicznego przedszkola , przyjmuje się wskaźnik procentowy w wysokości 40 %.

b) Niepubliczne inne formy wychowania przedszkolnego, o których mowa w art.90 ust .1a ustawy o systemie oświaty / j.t.Dz. U. z 2015r. poz.2156 z póź.zm/, które, zgodnie z art. 7lb ust. 2a ustawy, prowadzą wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, otrzymują na każde dziecko objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju, niezależnie od dotacji, o których mowa w ust.1c, 2d ustawy dotację z budżetu gminy w wysokości równej kwocie przewidzianej na jedno dziecko objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju w części oświatowej subwencji ogólnej dla gminy ,pod warunkiem że osoba prowadząca niepubliczną inną formę wychowania przedszkolnego poda gminie informację o planowanej liczbie dzieci , które mają być objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju , nie później niż do 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji.

c) Niepubliczne inne formy wychowania przedszkolnego, o których mowa w art.90 ust .1c ustawy o systemie oświaty / j.t.Dz. U. z 2015r. poz.2156 z póź.zm / otrzymują dotację na każdego ucznia w wysokości wskazanej w art.90 ust.1c ustawy, z tym że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości nie niższej niż kwota przewidziana na takiego ucznia niepełnosprawnego innej formy wychowania przedszkolnego w części oświatowej subwencji ogólnej dla gminy, jeżeli ta inna forma wychowania przedszkolnego spełnia wymagania określone w /w artykule.

d) W przypadku zmiany wysokości wydatków bieżących, ponoszonych na jednego ucznia w przedszkolach publicznych, ulegają również zmianie kwoty dotacji należnej podmiotom, którym dotację ustala się według tych wydatków - poczynając od miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano zmian budżetowych.

e) Osoba prowadząca niepubliczną inną formę wychowania przedszkolnego zobowiązana jest do przekazywania Wójtowi Gminy Adamówka pisemnej informacji o aktualnej liczbie dzieci według stanu na pierwszy dzień miesiąca w terminie do dnia 5-go każdego miesiąca, zgodnie z Załącznikiem Nr 2 do niniejszej uchwały.

f) Podstawą obliczenia dotacji na dany miesiąc jest złożenie informacji, zgodnie z ust. 4.

g) Dotacja przekazywana jest w dwunastu ratach miesięcznych na rachunek bankowy wskazany we wniosku, o którym mowa w § 2 ust. 2, zgodnie z Załącznikiem Nr 2 w terminie do ostatniego dnia każdego miesiąca.

h) Dotacja w części za grudzień przekazywana jest w terminie do dnia 15 grudnia.

§ 4. 1. Ostatecznego rozliczenia udzielonej dotacji osoba prowadząca inne formy wychowania przedszkolnego dokonuje w terminie do 31 stycznia roku następnego na druku stanowiącym załącznik Nr 3 do niniejszej uchwały.

2. Dopłatę do dotacji otrzymanej za rok poprzedni w związku z korektą kwoty dotacji należnej, dotujący przekazuje na konto dotowanego.

3. Dotowany, który zakończył działalność w trakcie roku budżetowego zobowiązany jest do złożenia rozliczenia na formularzu określonym w ust. 1, w terminie do dnia 15 miesiąca następującego po miesiącu zakończenia działalności.

4. Dotowany, o którym mowa w ust. 3 zobowiązany jest do zwrotu niewykorzystanej dotacji na konto dotującego, w terminie 15 dni od dnia zakończenia działalności.

5. Dotacje udzielone z budżetu gminy wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem bądź pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi w trybie ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885 z późn. zm.).

§ 5. 1. Gminie Adamówka przysługuje prawo kontroli w zakresie prawidłowego wykorzystania przekazanej dotacji.

2. Upoważnieni pracownicy Urzędu Gminy Adamówka lub inne upoważnione osoby nie będące pracownikami Urzędu Gminy Adamówka, zwani dalej kontrolującymi mogą dokonywać kontroli w niepublicznych: przedszkolach, innych formach wychowania przedszkolnego, zwanych dalej kontrolowanymi, obejmującej:

a) Sprawdzenie zgodności ze stanem faktycznym liczby uczniów wykazywanych w informacji, o których mowa w § 3 ust. 7;

b) Sprawdzenie prawidłowości wykorzystania dotacji zgodnie z zasadami określonymi w art. 90 ust. 3d ustawy o systemie oświaty;

3. Postępowanie kontrolne ma na celu ustalenie stanu faktycznego w zakresie objętym przedmiotem kontroli.

4. Dokumentem upoważniającym do przeprowadzenia kontroli jest imienne upoważnienie wydane przez Wójta Gminy Adamówka zawierające:

a) Numer upoważnienia;

b) Imię i nazwisko kontrolującego;

c) Zakres kontroli;

d) Termin ważności upoważnienia.

5. Upoważnienie o którym mowa w ust. 4, po zakończeniu kontroli dołącza się do akt kontroli.

6. Wynik przeprowadzonej kontroli, kontrolujący przedstawia w protokole kontroli.

7. Protokół kontroli zawiera:

a) Pełną nazwę i adres kontrolowanego, nazwę i adres organu prowadzącego kontrolowanego oraz imię i nazwisko osoby lub osób upoważnionych do reprezentowania kontrolowanego;

b) Datę rozpoczęcia i zakończenia kontroli;

c) Imiona i nazwiska kontrolujących;

d) Określenie przedmiotu kontroli oraz okres objęty kontrolą;

e) Ustalenia kontroli;

f) Wykaz załączników do protokołu;

g) Podpisy kontrolujących i osoby lub osób upoważnionych do reprezentowania kontrolowanego, a także datę i miejsce podpisania protokołu;

h) Parafy kontrolujących i osoby lub osób upoważnionych do reprezentowania kontrolowanego, na każdej stronie protokołu.

8. Protokół podpisuje kontrolujący i kontrolowany, w terminie 14 dni od daty jego otrzymania lub niezwłocznie po uzupełnieniu lub zmianie protokołu o których mowa w ust. 10.

9. Kontrolowanemu przysługuje prawo zgłoszenia, przed podpisaniem protokołu kontroli, zastrzeżeń co do ustaleń kontroli. Zastrzeżenia należy zgłosić kontrolującemu na piśmie w terminie 14 dni od dnia otrzymania protokołu kontroli.

10. W razie zgłoszenia zastrzeżeń o których mowa w ust. 9, kontrolujący jest zobowiązany do dokonania ich analizy i w miarę potrzeb podjęcia dodatkowych czynności kontrolnych, a w przypadku stwierdzenia zasadności przedstawionych zastrzeżeń, uzupełnienia lub zmiany odpowiedniej części protokołu kontroli.

11. Odrzucenie przez kontrolującego zastrzeżeń w całości lub w części, wymaga pisemnego uzasadnienia, które kontrolujący przekazuje zgłaszającemu zastrzeżenia. Zgłaszający zastrzeżenia podpisuje protokół w terminie 7 dni od dnia otrzymania stanowiska kontrolującego.

12. Kontrolowany może odmówić podpisania protokołu kontroli, składając w terminie właściwym do jego podpisania, wyjaśnienie tej odmowy.

13. O odmowie podpisania protokołu kontroli i złożenia wyjaśnień, kontrolujący umieszcza wzmiankę w protokole.

14. Odmowa podpisania protokołu kontroli przez kontrolowanego nie stanowi przeszkody w realizacji ustaleń kontroli.

15. W terminie 14 dni od dnia podpisania lub odmowy podpisania protokołu kontroli przez kontrolowanego, kontrolujący przekazuje kontrolowanemu i jego organowi prowadzącemu wystąpienie pokontrolne, zawierające ocenę kontrolowanej działalności, a w razie stwierdzenia nieprawidłowości, zalecenia pokontrolne.

16. Kontrolowany jest zobowiązany w terminie wskazanym w wystąpieniu pokontrolnym, zawiadomić Wójta Gminy Adamówka o sposobie realizacji zaleceń pokontrolnych.

§ 6. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Adamówka.

§ 7. Traci moc:

1. Uchwała Nr X/57/2015 Rady Gminy Adamówka z dnia 14 grudnia 2015 r. w sprawie szczegółowych zasad ustalania, rozliczania oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowego wykorzystania dotacji udzielanych osobom prawnym lub fizycznym prowadzącym przedszkola niepubliczne lub inne formy wychowania przedszkolnego na terenie Gminy Adamówka.

2. Uchwała Nr III/15/2016 Rady Gminy Adamówka w sprawie wprowadzenia zmian w Uchwale Nr X/457/2015 Rady Gminy Adamówka z dnia 14 grudnia 2015 r. w sprawie szczegółowych zasad ustalania, rozliczania oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowego wykorzystania dotacji udzielanych osobom prawnym lub fizycznym prowadzącym przedszkola niepubliczne lub inne formy wychowania przedszkolnego na terenie Gminy Adamówka.

§ 8. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2017 r.

Przewodniczacy Rady Gminy


Jan Kyć


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr VI/33/2016
Rady Gminy Adamówka
z dnia 25 listopada 2016 r.
Zalacznik1.pdf


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr VI/33/2016
Rady Gminy Adamówka
z dnia 25 listopada 2016 r.
Zalacznik2.pdf


Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr VI/33/2016
Rady Gminy Adamówka
z dnia 25 listopada 2016 r.
Zalacznik3.pdf

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00