Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Podkarpackiego rok 2016 poz. 4222

Uchwała nr XXIII/138/2016 Rady Miejskiej w Pruchniku

z dnia 14 listopada 2016r.

w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Na podstawie art.18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust.1, art. 41 ust. 1 i art 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2016 r. poz. 446 ze zm.) oraz art. 6 r ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r., poz. 250 ze zm.), po zasięgnięciu Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Jarosławiu

Rada Miejska w Pruchniku
uchwala, co następuje:

§ 1. Określa się szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

§ 2. 1. Ustala się, iż od właścicieli nieruchomości w zamian za uiszczoną opłatę, przedsiębiorca odbierze odpady komunalne selektywnie zebrane takie jak makulatura, tworzywa, szkło i metale, odpady zielone i popioły, wielomateriałowe oraz odpady zebrane nieselektywnie, w każdej ilości, która zostanie umieszczona w osobnych urządzeniach tj. pojemnikach lub workach.

2. Ustala się, że wyposażenie nieruchomości w pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych przejmuje Gmina Pruchnik jako część usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w zamian za uiszczoną przez właściciela opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

§ 3. Leki, chemikalia, odpady budowlane, baterie, akumulatory, opony, odpady wielkogabarytowe, odbierane będą do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych.

§ 4. Ustala się częstotliwość odbioru odpadów komunalnych w następujący sposób:

1. Odpady zbierane w sposób nieselektywny oraz bioodpady, będą odbierane wg harmonogramu ustalonego dla danej miejscowości z częstotliwością:

a) nieruchomości zamieszkałe w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej - jeden raz w miesiącu na terenach wiejskich, na terenach miejskich jeden raz w miesiącu od listopada do marca, od kwietnia do października dwa razy w miesiącu,

b) nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne - jeden raz w miesiącu na terenach wiejskich, na terenach miejskich dwa razy w miesiącu.

2. Odpady zbierane w sposób selektywny, będą odbierane wg harmonogramu ustalonego dla danej miejscowości z częstotliwością jeden raz w miesiącu.

3. Odpady komunalne takie jak zużyty sprzęt elektryczny oraz elektroniczny pochodzący z gospodarstw domowych, leki, chemikalia, baterie, akumulatory, opony, odpady budowlane, a także odpady wielkogabarytowe odbierane będą jeden raz na kwartał do gminnego punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych, po uprzednim ogłoszeniu terminu i miejsca ich zbierania oraz do stacjonarnego punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych.

§ 5. Szczegółowe zasady postępowania z odpadami komunalnymi, w tym sposób ich selektywnej zbiórki, a także obowiązki właścicieli nieruchomości określone są w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Pruchnik.

§ 6. Gminne punkty (mobilny i stacjonarny) selektywnego zbierania odpadów komunalnych prowadzone będą przez przedsiębiorcę na zasadach określonych w umowie.

§ 7. Przypadki niewykonania lub nienależytego wykonania usługi przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości należy zgłaszać:

1) osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego w Pruchniku ul. Rynek 1,

2) telefonicznie pod nr 16 623 61 14,

3) pisemnie kierując korespondencję na adres, Urząd Miejski w Pruchniku, ul. Rynek 1, 37-560 Pruchnik,

4) drogą elektroniczną na adres e-mail: sekretariat@gminapruchnik.pl.

§ 8. Traci moc uchwała NR 158/XXI/2012 Rady Miejskiej w Pruchniku z dnia 27 grudnia 2012 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług dotyczących odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów (Dz. Urz. Woj. Podk. z 2013 r. poz. 97), zmieniona uchwałą NR 199/XXV/2013 Rady Miejskiej w Pruchniku z dnia 18 czerwca 2013 r. w sprawie zmiany uchwały NR 158/XXI2012 Rady Miejskiej w Pruchniku z dnia 27 grudnia 2012 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług dotyczących odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów (Dz. Urz. Woj. Podk. z 2013 r. poz. 2578).

§ 9. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pruchnika.

§ 10. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2017 r.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Pruchniku


Władysław Flak

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00