Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Podkarpackiego rok 2016 poz. 1021

Statut Zgromadzenia Związku Gmin Dorzecza Wisłoki w Jaśle

z dnia 3 września 2015r.

S T A T U T Z W I Ą Z K U G M I N D O R Z E C Z A W I S Ł O K I

3. Siedzibą Związku jest miasto Jasło.

4. Czas trwania Związku jest nieokreślony.

5. Związek działa na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(tekst jedn. Dz. U. z 2000r. Nr.142 poz. 1591 z późn. zm.)

§ 2. 1. Do Związku mogą przystąpić inne gminy po podjęciu przez ich rady uchwały o przystąpieniu do Związku i przyjęciu niniejszego Statutu oraz podjęciu przez Zgromadzenie uchwały o przyjęciu tych gmin do Związku. Zmiany Statutu wynikające z przystąpienia gminy do Związku dokonuje się w trybie przewidzianym do jego ustanowienia.

2. W przypadku podziału gminy wchodzącej w skład Związku, przyjęcie do Związku nowo powstałych gmin dokonuje się w trybie określonym w ust.1.

3. Związek reprezentuje interesy gmin wchodzących w skład Związku w zakresie objętym statutową działalnością Związku.

Rozdział 2.

ZADANIA ZWIĄZKU

§ 3.

1. Nadrzędnym zadaniem Związku jest ochrona środowiska naturalnego oraz wspieranie zrównoważonego rozwoju gmin, poprzez podejmowanie działań w następujących obszarach:
1) podejmowanie wspólnych przedsięwzięć w zakresie ochrony środowiska, stanowiących podstawę dla rozwoju rekreacji, turystyki, kultury i sportu,

2) współpraca na rzecz rozwoju gospodarczego gmin - członków Związku w oparciu
o naturalne walory przyrodnicze i środowiskowe,

3) reprezentowanie wspólnych interesów gmin - członków Związku w zakresie ochrony
i kształtowania środowiska we współpracy z innymi podmiotami,

4) współpraca w zakresie rozwoju infrastruktury społecznej, technicznej i gospodarczej
z poszanowaniem naturalnego środowiska,

5) podejmowanie działań na rzecz rozwoju energii odnawialnej,

6) współpraca w zakresie edukacji ekologicznej, w tym prowadzenia kursów i szkoleń,

7) wspieranie przedsiębiorczości i innowacyjności oraz opracowywanie programów wspólnych przedsięwzięć gospodarczych, w szczególności przedsięwzięć przyjaznych dla środowiska naturalnego,

8) prowadzenie studiów i badań w zakresie racjonalizacji korzystania ze środowiska,

9) prowadzenie wspólnych działań w zakresie zaopatrzenia w wodę, w tym działań w kierunku budowy zbiornika retencyjnego Kąty-Myscowa na rzece Wisłoce,

10) wspomaganie gmin - członków Związku w podejmowaniu działań na rzecz zabezpieczenia mieszkańców przed skutkami powodzi,

11) podejmowanie działań na rzecz promocji Związku i gmin - członków Związku,

12) podejmowanie działań na rzecz aktywizacji środowisk lokalnych i promocji zatrudnienia, w szczególności przeciwdziałanie bezrobociu i ograniczanie jego skutków,

13) podejmowanie wspólnych przedsięwzięć społeczno-kulturalnych,

14) przygotowanie i realizacja procesów inwestycyjnych w zakresie zadań Związku,

15) wspieranie inicjatyw na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego,

16) współpraca w zakresie pozyskiwania funduszy europejskich lub innych funduszy zewnętrznych oraz realizacja w oparciu o nie wspólnych zadań,

17) współpraca z organizacjami pozarządowymi oraz z jednostkami samorządu terytorialnego i administracją rządową,

18) wspomaganie gmin - członków Związku w realizacji zadań własnych i zleconych.

2. Na zgodny wniosek gmin-członków Związku, przyjęty w trybie przewidzianym przepisami ustawy o samorządzie gminnym, Związek może przejąć inne zadania publiczne wykonywane przez te gminy, wprowadzając odpowiednie zmiany i uzupełnienia do Statutu Związku.

3. (skreślony)

Rozdział 3.

ORGANIZACJAZWIĄZKU

§ 4. 1. Organami Związku są:

1) Zgromadzenie Związku, które jest organem stanowiącym i kontrolnym Związku, zwane dalej "Zgromadzeniem",

2) Zarząd Związku, który jest organem wykonawczym Związku, zwany dalej "Zarządem".

2. Członkami Zgromadzenia są burmistrzowie i wójtowie gmin wchodzących w skład Związku.

3. (skreślony)

4. Każdy członek Zgromadzenia ma tylko jeden głos.

§ 5. Kadencja Zgromadzenia jest równa kadencji rad gmin. Członkowie Zgromadzenia ustępujący w wyniku upływu kadencji Zgromadzenia pełnią swe obowiązki do czasu ukonstytuowania się Zgromadzenia w nowym składzie.

§ 6.

1. W skład Zarządu wchodzą Przewodniczący i jego Zastępca oraz 3 Członków.

2. W skład Zarządu może wchodzić jedna osoba nie będąca Członkiem Zgromadzenia.
2a. Osoby wchodzące w skład Zarządu mogą być zatrudniane w ramach stosunku pracy na
podstawie wyboru. Warunki zatrudniania tych osób określa Uchwała Zgromadzenia.

3. Zarząd wybierany jest przez Zgromadzenie. Przy wyborze członków Zarządu głosowanie tajne jest prowadzone osobno dla każdego członka.

4. Po upływie kadencji Zgromadzenia, Zarząd pełni swą funkcję do czasu wyboru nowego Zarządu.

§ 7.

1. Obsługę Zgromadzenia i Zarządu wykonuje Biuro Związku, którego regulamin organizacyjny uchwala Zgromadzenie.

2. Zgromadzenie może do poszczególnych spraw powoływać komisje.

3. Zgromadzenie na wniosek Zarządu zatwierdza strukturę organizacyjną Związku, jego podział na jednostki organizacyjne oraz sposób realizacji zadań Związku.

Rozdział 4.
UCZESTNICTWO W ZWIĄZKU

§ 8.

1. Gmina jest obowiązana powiadomić wojewodę o zamiarze przystąpienia do Związku.

2. Przystąpienie gminy do Związku jest dobrowolne i wymaga podjęcia przez radę gminy uchwał o przystąpieniu i przyjęciu Statutu Związku, a także wyrażenie zgody na wniesienie majątku i udziałów.

§ 9. 1. O przyjęciu nowej gminy do Związku rozstrzyga uchwałą Zgromadzenie. Zmiany Statutu wynikające z przystąpienia gminy do Związku dokonuje się w trybie przewidzianym do jego ustanowienia.

2. Gmina przystępująca do Związku powinna wnieść wkład majątkowy w wysokości zależnej od liczby mieszkańców gminy, nie mniejszej niż dwanaście groszy od jednego mieszkańca. Do ustalenia wysokości wkładu przyjmuje się ilość mieszkańców według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedzającego przystąpienie gminy do Związku.

§ 10.

1. Zmiana granic gminy nie powoduje utraty członkostwa Związku.

2. Rada Gminy może wystąpić o zmianę zakresu mienia wniesionego do Związku oraz o zmianę rodzaju i wysokości świadczeń, jeżeli zmiana granic wpłynęła na zmniejszenie zainteresowania gminy działalnością Związku lub zmniejszenia zakresu korzystania z działalności Związku.

§ 11. Gmina może wystąpić ze Związku na podstawie uchwały podjętej przez radę gminy. Wycofanie majątku wniesionego przez gminę do Związku może nastąpić z końcem roku kalendarzowego, w którym podjęto uchwałę o wystąpieniu gminy ze Związku. Zmiany Statutu wynikające z wystąpienia gminy ze Związku dokonuje się w trybie przewidzianym do jego ustanowienia.

§ 12.

1. Wniosek o przystąpieniu lub wystąpieniu ze Związku przedstawia rada gminy, załączając do niego odpowiednie uchwały podjęte w tej sprawie.

2. Wniosek, o którym mowa w ust.1 należy doręczyć Przewodniczącemu Zgromadzenia, który w terminie jednego miesiąca spowoduje zwołanie Zgromadzenia dla rozpatrzenia wniosku i podjęcia uchwały określającej termin i warunki przyjęcia do Związku lub ustania członkostwa, także zasady wzajemnych rozliczeń i przekazania majątku gminy.

§ 13. Uczestnictwo w Związku ustaje w razie:

1) wystąpienia gminy ze Związku,

2) wykluczenia gminy ze Związku,

3) likwidacji jednostki podziału terytorialnego powodującej zniesienie gminy.

§ 14. Wykluczenie gminy ze Związku może nastąpić w drodze podjęcia uchwały przez Zgromadzenie oraz rady gmin będące członkami Związku tylko w razie:

1) udowodnienia działania na szkodę Związku,

2) nieprzestrzegania postanowień niniejszego Statutu.

Rozdział 5.
PRAWA I OBOWIĄZKI CZŁONKÓW ZWIĄZKU

§ 15. Gminy uczestniczące w Związku mają prawo do:

1) korzystania z obiektów, urządzeń i majątku oraz usług jednostek organizacyjnych Związku na zasadach równoprawnych w stosunku do innych gmin, odpowiednio do potrzeb i możliwości ich zaspokajania,

2) uczestniczenia, poprzez wybranych przedstawicieli w pracach Związku i jego organów oraz komisji powołanych przez Zgromadzenie,

3) zgłaszania opinii wniosków, projektów uchwał oraz innych inicjatyw dotyczących działalności Związku,

4) żądania od organów Związku informacji dotyczących działalności Związku oraz doradztwa w tym zakresie,

5) otrzymywania okresowych sprawozdań z działalności Związku,

6) podejmowania przez rady gmin uchwał w sprawach przynależności do Związku, wysokości udziałów i przekazywanego majątku.

§ 16. Pierwszeństwo w korzystaniu z usług jednostek organizacyjnych Związku mają gminy będące członkami Związku.

§ 17. Gminy uczestniczące w Związku będą w oparciu o odrębne uchwały rad gmin:

1) przekazywać majątek, wpłacać udziały i uczestniczyć w świadczeniach na rzecz Związku w wysokości i terminach uchwalonych przez Zgromadzenie,

2) współdziałać z Zarządem w celu osiągnięcia zadań Związku i realizacji uchwalonych przez Zgromadzenie programów rozwoju,

3) stosować się do postanowień niniejszego Statutu oraz regulaminów, uchwał i decyzji przyjętych przez Zgromadzenie,

4) informować Zgromadzenie o zmianie granic lub podziale gminy oraz o zamiarze wystąpienia ze Związku bądź likwidacji gminy,

5) informować Zgromadzenie o nieprawidłowościach w realizacji zadań Związku oraz funkcjonowania jego jednostek lub organów,

6) uczestniczyć poprzez swoich przedstawicieli w zebraniach i pracach organów Związku, do których ci przedstawiciele zostali wybrani.

Rozdział 6.
WŁADZE ZWIĄZKU I NADZÓR

§ 18.

1. Najwyższą władzę w Związku stanowi Zgromadzenie, w którym każda gmina uczestnicząca w Związku jest reprezentowana w sposób określony w § 4 niniejszego Statutu.

2. Do zadań Zgromadzenia należy:

1) zatwierdzanie projektu Statutu,

2) ustalanie form realizacji zadań publicznych wykonywanych przez Związek,

3) tworzenie, przekształcanie i likwidacja jednostek organizacyjnych i podmiotów gospodarczych Związku,

4) przystępowanie Związku jako wspólnika, akcjonariusza (udziałowca) lub członka do innych podmiotów gospodarczych, spółek, fundacji i stowarzyszeń,

5) zbywanie i obciążanie majątku Związku, przyjmowanie na jego rzecz darowizn i zapisów,

6) podejmowanie uchwał w sprawach rocznych i wieloletnich programów oraz inwestycji i innych przedsięwzięć gospodarczych,

7) (skreślony)

8) ustalanie zasad finansowania bieżącej działalności Związku, a także gromadzenie funduszy na te cele,

9) wybór i odwołanie Zarządu, tworzenie komisji oraz określanie struktur organizacyjnych Związku,

10) uchwalanie na wniosek Zarządu budżetu Związku, rozpatrywanie sprawozdań z wykonania budżetu oraz podejmowanie uchwał w sprawie udzielenia lub nie udzielenia absolutorium Zarządowi z tego tytułu,

11) uchwalanie cen i opłat za usługi wykonywane przez Związek,

12) ustalanie wysokości sumy zobowiązań, do której Zarząd może samodzielnie zaciągać zobowiązania,

13) ustalanie rodzaju, wysokości i terminów opłat, składek członkowskich, udziałów we wspólnych inwestycjach i innych zobowiązań członków Związku,

14) przyjmowanie składników majątkowych na rzecz Związku oraz określanie trybu i zasad rozliczeń finansowych z gminą przystępującą lub występującą ze Związku,

15) podejmowanie uchwał w sprawach zobowiązań w zakresie inwestycji i remontów o wartości przekraczającej granice ustaloną corocznie przez Zgromadzenie Związku,

16) rozpatrywanie i przyjmowanie sprawozdań z pracy Zarządu, wykonania budżetu
Związku oraz innych przedsięwzięć gospodarczych w zakresie zadań o charakterze użyteczności publicznej

17) podejmowanie uchwał w sprawach przeznaczenia i podziału zysku powstałego w wyniku działalności Związku,

18) wyrażanie zgody na ratalne wpłaty udziałów przez poszczególne gminy na wniosek
właściwej rady gminy,

19) przyjmowanie i wykluczanie ze Związku oraz podejmowanie uchwał w sprawach wystąpienia poszczególnych gmin ze Związku,

20) powoływanie Komisji Rewizyjnej oraz innych komisji o ile Zgromadzenie uzna to za potrzebne,

21) podejmowanie decyzji w sprawach członkowskich,

22) powoływanie Skarbnika ( głównego księgowego ) Związku,

23) sprawowanie funkcji kontrolnych nad całokształtem działalności Związku,

24) wykonywanie innych czynności przewidzianych w Statucie.

§ 19.

1. Zgromadzenie wybiera ze swego grona Przewodniczącego i jego Zastępcę w głosowaniu tajnym.

2. Przewodniczący zwołuje Zgromadzenie i organizuje jego pracę, przewodniczy jego posiedzeniom i reprezentuje Zgromadzenie na zewnątrz.

3. W razie nieobecności Przewodniczącego jego funkcje wykonuje Zastępca.

§ 20.

1. Posiedzenia Zgromadzenia odbywają się według potrzeby, jednak nie rzadziej niż raz na kwartał.

2. Posiedzenia Zgromadzenia mogą odbywać się na wniosek Zarządu lub 10% członków Zgromadzenia Związku, w terminie 7 dni od złożenia wniosku, w którym określono sprawy wymagające zwołania Zgromadzenia.

3. Nadzwyczajne posiedzenia Zgromadzenia obradują wyłącznie nad sprawami, dla których zostały zwołane.

4. Wszystkie posiedzenia Zgromadzenia są protokołowane. Protokół powinien być przyjęty na następnym posiedzeniu.

5. Obrady Zgromadzenia są jawne. Wyłączenie jawności obrad następuje, gdy przewidują to przepisy szczególne.

6. Głosowanie w Zgromadzeniu jest jawne o ile Statut nie stanowi inaczej .

7. Przedstawiciele powinni być powiadomieni pisemnie co najmniej na 5 dni przed terminem posiedzenia Zgromadzenia i wraz z zawiadomieniem powinni otrzymać porządek obrad i projekty uchwał;

8. Uchwały numeruje się uwzględniając numer posiedzenia (cyframi rzymskimi), kolejny numer uchwały (cyframi arabskimi ) i rok podjęcia uchwały ( ostatnie dwa lata ).

§ 21. Uchwały Zgromadzenia podejmowane są bezwzględną większością głosów statutowej liczby członków Zgromadzenia.

§ 22. Pierwsze zebranie Zgromadzenia dokonuje wyboru Przewodniczącego i Zastępcy Przewodniczącego Zgromadzenia oraz wyboru Komisji Rewizyjnej, Zarządu i Przewodniczącego Zarządu.

§ 23.

1. Zarząd jest organem wykonawczym Związku, a do zakresu jego działania należą wszystkie sprawy Związku nie zastrzeżone ustawą lub Statutem dla Zgromadzenia.
2. Do zadań Zarządu należy w szczególności:

1) bieżące kierowanie sprawami Związku dotyczącymi wykonywania zadań publicznych określonych Statutem,

2) wykonywanie uchwał Zgromadzenia,

3) zarządzanie majątkiem Związku, zawieranie umów w granicach umocowania i reprezentowanie Związku w stosunkach zewnętrznych,

4) nadzór nad działalnością jednostek organizacyjnych i podmiotów gospodarczych Związku oraz nad prawidłową eksploatacją obiektów i urządzeń oraz wykorzystywaniem majątku Związku,

5) opracowanie i przedkładanie Zgromadzeniu do zatwierdzenia:

a) projektów rocznych i wieloletnich programów działania Związku,

b) projektów budżetu i sprawozdania z wykonania budżetu,

c) okresowych sprawozdań o działalności i stanie majątku Związku oraz o realizacjiuchwał Zgromadzenia, stopniu wykonania programów działania, dprojektów uchwał Zgromadzenia wraz z niezbędnymi danymi oraz informacjami potrzebnymi do ich podjęcia,

e) wniosków w sprawie wysokości cen i opłat taryfowych z tytułu korzystania z majątku Związku,

f) projektów zmian Statutu Związku,

6) zatrudnianie i zwalnianie kierowników jednostek organizacyjnych Związku.

§ 24.

1. Do zadań Przewodniczącego Zarządu należy w szczególności:

1) kierowanie bieżącymi sprawami Związku,

2) organizowanie pracy Związku,

3) uczestniczenie w posiedzeniach Zgromadzenia,

4) podpisywanie korespondencji, dokumentów i ogłoszeń Związku,

5) wykonywanie uprawnień pracodawcy w stosunku do pracowników Związku,

6) podejmowanie czynności należących do właściwości Zarządu w sprawach wymagających niezwłocznego załatwienia, czynności te wymagają zatwierdzenia na najbliższym posiedzeniu Zarządu.

2. W czasie nieobecności Przewodniczącego Zarządu jego zadania wykonuje Zastępca.

3. W sprawach nie uregulowanych Statutem do Przewodniczącego Zarządu stosuje się odpowiednie przepisy ustaw dotyczące burmistrzów i wójtów.

§ 25.

1. Oświadczenie woli w imieniu Związku w zakresie zarządu mieniem składają dwaj Członkowie Zarządu.

2. Jeżeli czynność prawna może spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych do jej skuteczności potrzebna jest kontrasygnata Skarbnika Związku.

§ 26.

1. Zgromadzenie wybiera Komisję Rewizyjną powołaną do kontroli Zarządu oraz jednostek organizacyjnych Związku.

2. Komisja Rewizyjna składa się z 3 osób wybieranych spośród członków Zgromadzenia na okres jego kadencji.

3. W skład Komisji Rewizyjnej nie mogą wchodzić Przewodniczący i Zastępca Przewodniczącego Zgromadzenia, członkowie Zarządu i pracownicy Związku.

4. Przewodniczący Komisji Rewizyjnej jest wybierany przez Zgromadzenie.

5. Komisja Rewizyjna z ramienia Zgromadzenia sprawuje nadzór nad działalnością Zarządu oraz jednostek organizacyjnych Związku.

6. Do zadań Komisji Rewizyjnej należy w szczególności:

1) opiniowanie wykonania budżetu Związku i występowanie z wnioskiem do Zgromadzenia w sprawie udzielenia lub nie udzielenia absolutorium Zarządowi, wniosek w sprawie absolutorium podlega zaopiniowaniu przez Regionalną Izbę Obrachunkową,

2) badanie rocznych sprawozdań z działalności Związku, a także przedkładanie Zgromadzeniu swojej oceny i opinii w tych sprawach,

3) kontrola działalności gospodarczo-finansowej i majątkowej Zarządu oraz jednostekorganizacyjnych Związku,

4) dokonywanie kontroli jednostek organizacyjnych Związku zgodnie z regulaminem ustanowionym przez Zgromadzenie,

5) dokonywanie doraźnych kontroli kas Związku,

6) przedkładanie Zgromadzeniu okresowych sprawozdań ze swojej działalności wraz z odpisem przekazywanym Zarządowi.

7. Zasady i tryb działania Komisji Rewizyjnej określa Regulamin stanowiący Załącznik Nr 2 do niniejszego Statutu.

§ 27.

1. Nadzór nad Związkiem sprawuje Prezes Rady Ministrów, Wojewoda Podkarpacki i Regionalna Izba Obrachunkowa z siedzibą w Rzeszowie.

2. Do zakresu i form nadzoru nad działalnością Związku stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące nadzoru nad działalnością gmin .

Rozdział 7.
(skreślony)

Rozdział 8.
MAJĄTEK I GOSPODARKA ZWIĄZKU

§ 29. Związek prowadzi gospodarkę finansową w oparciu o budżet uchwalany zgodnie
z obowiązującymi przepisami prawa budżetowego i wydanymi do niego aktami wykonawczymi.

§ 30.

1. Majątek Związku, obiekty i urządzenia wraz z całą infrastrukturą służą realizacji zadań Związku i zaspokajaniu potrzeb odbiorców na terenie gmin wchodzących w skład Związku.

2. Szczególnym zadaniem Związku jest dbałość o trwałość i sprawność zarządzanego majątku, podnoszenie poziomu technicznego obiektów i urządzeń oraz prowadzenie działalności w granicach uzasadnionych nakładów i kosztów.

3. Majątek Związku jest odrębny od majątku gmin wchodzących w skład Związku i jest odrębnie zarządzany.

4. Dochodami Związku są:

1) majątek przejęty od gmin wchodzących w skład Związku oraz wnoszone przez nie udziały i świadczenia na rzecz Związku,

2) dotacje, darowizny i zapisy udzielane przez polskie i zagraniczne osoby prawne i organy administracji państwowej i samorządowej,

3) wpływy uzyskane ze sprzedaży, wydzierżawiania lub wynajmu części majątku i przedmiotów majątkowych Związku,

4) wpływy z działalności gospodarczej Związku w zakresie zadań o charakterze użyteczności publicznej,

5) inne źródła finansowe.

5. Gmina nie może przekazać ani zastawić swoich udziałów w majątku Związku bez zgody pozostałych gmin uczestniczących w Związku.

§ 31.

1. Gminy wchodzące w skład Związku nie ponoszą odpowiedzialności za zobowiązania Związku.

2. Za zobowiązania wobec osób trzecich Związek odpowiada całym swym majątkiem.

3. Gminy, które nie wpłaciły swoich udziałów odpowiadają za zobowiązania Związku wobec osób trzecich do wysokości nie wpłaconych udziałów.

4. Byli uczestnicy Związku odpowiadają za wszystkie zobowiązania Związku, powstałe do chwili ich wystąpienia lub wykluczenia ze Związku, do wysokości swojego majątku wniesionego do Związku.

§ 32. 1. Gminie występującej ze Związku należy zwrócić równowartość tego co wniosła lub wpłaciła, po potrąceniu wartości inwestycji i innych świadczeń Związku na rzecz tej gminy.

2. W przypadku wykluczenia ze Związku, należy również dokonać potrącenia strat Związku wynikłych z zaniedbań tej gminy.

§ 33.

1. W przypadku rozwiązania Związku jego majątek, po zaspokojeniu wszelkich zobowiązań i roszczeń wierzycieli, przechodzi na rzecz gmin wchodzących w skład Związku odpowiednio do wniesionego przez nie majątku.

2. Gminy wchodzące w skład Związku, na obszarze których znajdują się przedsiębiorstwa, zakłady, obiekty i urządzenia rozwiązywanego Związku, mają pierwszeństwo do ich przejęcia.

3. Jeżeli wartość części majątku przejętej przez gminy, o których mowa w ust.2 przekracza kwotę przysługującą tym gminom z podziału majątku Związku, gminy te zobowiązane są wnieść różnicę w formie pieniężnej na rzecz rozwiązywanego Związku- do podziału między pozostałe gminy- zgodnie z postanowieniem ust.1.

§ 34.

1. Dochody z majątku Związku są przeznaczane na prowadzenie działalności i utrzymanie Związku.

2. Zgromadzenie zatwierdza ceny świadczonych usług.

3. Zgromadzenie decyduje o przeznaczeniu nadwyżki dochodów nad wydatkami Związku. 4. Jeżeli dochody własne Związku i świadczenia gmin wchodzących w jego skład nie wystarczają na pokrycie wydatków, niedobór rozkłada się na te gminy.

5. Udział gmin w kosztach wspólnej działalności, w zyskach i pokrywaniu strat jest proporcjonalny do wysokości udziałów wniesionych przez te gminy do Związku.

§ 35.

1. Koszty związane z obiektami, urządzeniami, robotami, badaniami i innymi usługami pokrywa w całości ta gmina-członek Związku, która w całości z nich korzysta.

2. Jeżeli więcej niż jedna gmina korzysta z obiektów, urządzeń, robót, badań i innych usług, koszty z nimi związane dzielone są proporcjonalnie do stopnia, w jakim gminy z nich korzystają.

3. Stopień korzystania z obiektów, urządzeń, robót, badań i innych usług, o którym mowa w ust. 2, ustala Zgromadzenie.

§ 36. Jeżeli statutowa działalność w zakresie zadań o charakterze użyteczności publicznej będzie prowadzona przez podmiot gospodarczy utworzony przez Związek, lub któremu Związek powierzy prowadzenie tej działalności, podział zysków i udział w pokrywaniu strat będzie wynikać z zasad określonych dla tego podmiotu gospodarczego.

§ 37. 1. Księgowość Związku jest prowadzona odrębnie od księgowości gmin wchodzących w skład Związku, zgodnie z obowiązującymi przepisami.

2. Odpowiedzialnym za prowadzenie księgowości Związku jest Skarbnik (główny księgowy) Związku.

§ 38. Zarząd opracowuje projekt budżetu obejmujący wszystkie dochody i wydatki, spodziewane
w danym roku kalendarzowym. Projekt budżetu Związku rozpatruje Zgromadzenie, które
powinno uchwalić budżet Związku przed rozpoczęciem roku kalendarzowego.

§ 39.

1. Zarząd obowiązany jest najpóźniej w ciągu 3 miesięcy po upływie roku kalendarzowego
złożyć Zgromadzeniu sprawozdanie z wykonania budżetu oraz przedstawić informacje o wszelkich dochodach i wydatkach Związku w ciągu tego roku.

2. Gospodarka finansowa Związku jest jawna. Przewodniczący Zgromadzenia po uchwaleniu uchwały budżetowej przesyła jej tekst radom gmin uczestniczącym w Związku.

3. Zarząd jest odpowiedzialny za prawidłową gospodarkę finansową Związku.

4. Bieżący nadzór nad gospodarką finansową Związku sprawuje Komisja Rewizyjna.

Rozdział 9.
SPRAWY SPORNE

§ 40.

1. Spory między gminami wchodzącymi w skład Związku, po wyczerpaniu możliwości
mediacyjnych wewnątrz Związku rozstrzygane są przez właściwe sądy gospodarcze lub cywilne, zależnie od charakteru sporu.

2. Właściwymi do rozstrzygania sporu między gminami wchodzącymi w skład Związku są:

1) Sąd Gospodarczy w Krośnie,

2) Sąd Rejonowy w Jaśle.

Rozdział 10.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 41.

1. Likwidacja lub rozwiązanie Związku może nastąpić w wyniku uchwały Zgromadzenia
z datą ustaloną w zgodnych oświadczeniach organów gmin uczestniczących w Związku.

2. W takim przypadku Zgromadzenie powołuje komisję likwidacyjną i określa jej zadania.

§ 42.

1. Jeśli warunki działania Związku ulegną zasadniczej zmianie, każda z gmin-członków
Związku może domagać się zmian w Statucie.

2. Zmiany w Statucie mogą być wprowadzone w trybie przewidzianym dla jego ustanowienia.

§ 43. Przyjęcie Statutu następuje w drodze podjęcia uchwały przez wszystkie rady gmin,
tworzących Związek.

Przewodnicząca Zgromadzenia Związku Gmin Dorzecza Wisłoki


Małgorzata Salacha


Załącznik Nr 1 do Statutu Nr ....................
Zgromadzenia Związku Gmin Dorzecza Wisłoki w Jaśle
z dnia 3 września 2015 r.
Zalacznik1.pdf

WYKAZ GMIN WCHODZĄCYCH W SKŁAD ZWIĄZKU GMIN DORZECZA WISŁOKI


Załącznik Nr 2 do Statutu Nr ....................
Zgromadzenia Związku Gmin Dorzecza Wisłoki w Jaśle
z dnia 3 września 2015 r.
Zalacznik2.pdf

R E G U L A M I N K O M I S J I R E W I Z Y J N E J

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00