Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Podkarpackiego rok 2014 poz. 3625

Uchwała nr II.7.2014 Rady Gminy Grębów

z dnia 17 grudnia 2014r.

w sprawie: określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Gminy Grębów

Na podstawie art. 5a ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r., poz. 594 ze zm.)

Rada Gminy Grębów uchwala, co następuje:

§ 1. 1. Konsultacje z mieszkańcami Gminy Grębów, zwane dalej konsultacjami przeprowadza się:

1) w przypadkach określonych powszechnie obowiązującymi przepisami prawa,

2) w sprawach ważnych dla gminy.

§ 2. Wójt Gminy Grębów jest uprawniony do podejmowania decyzji o przeprowadzeniu konsultacji na zasadach określonych w niniejszym dokumencie, o ile nie zostały one zastrzeżone do kompetencji Rady Gminy.

§ 3. 1. Konsultacje społeczne mogą być przeprowadzane na podstawie:

1) uchwały Rady Gminy,

2) zarządzenia Wójta Gminy.

2. Wniosek o przeprowadzenie konsultacji społecznych powinien określać:

1) proponowany termin i zakres przedmiotu konsultacji,

2) propozycję formy konsultacji,

3) określenie sposobu udziału wnioskodawcy w organizacji i prowadzeniu konsultacji,

4) uzasadnianie potrzeby przeprowadzenia konsultacji społecznych.

§ 4. Konsultacje społeczne mają charakter opiniodawczy, a ich wyniki nie wiążą organów chyba, że ustawa stanowi inaczej.

§ 5. 1. Przeprowadzenie konsultacji społecznych poprzedzone jest przygotowaniem przez Wójta procedury polegającej w szczególności na:

1) wyznaczeniu osoby koordynującej i odpowiedzialnej za przeprowadzenie konsultacji społecznych,

2) wyborze formy i sposobu przeprowadzenia konsultacji społecznych,

3) zaplanowaniu procedury konsultacji społecznych,

4) określeniu sposobu ich finansowania.

§ 6. 1. Przeprowadzenie konsultacji społecznych powinno być poprzedzone trwającą co najmniej 14 dni  akcją informacyjną, Informacje w tym zakresie powinny zawierać co najmniej przedmiot konsultacji, formę, sposób i miejsce prowadzenia konsultacji, ich termin oraz zakres terytorialny.

2. Akcja informacyjna o konsultacjach społecznych prowadzona jest poprzez:

1) umieszczanie ogłoszenia na stronie internetowej Gminy Grębów

2) umieszczanie ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej,

3) umieszczanie ogłoszenia na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy

4) umieszczanie ogłoszenia na tablicy ogłoszeń w miejscach ogólnodostępnych,

3. Akcja informacyjna o konsultacjach społecznych może być prowadzona  również poprzez:

1) inne efektywne sposoby dotarcia do uczestników konsultacji społecznych.

§ 7. 1. Wszystkie rozstrzygnięcia dotyczące czasu, formy, sposobu oraz celu przeprowadzania konsultacji podejmuje Wójt Gminy w drodze zarządzenia.

2. Wybrana forma konsultacji społecznych powinna uwzględniać wyniki wstępnej analizy, określającej adresatów oraz uczestników konsultacji na danym obszarze lub potencjalnie zaangażowanych w dany projekt.

3. W konsultacjach mogą uczestniczyć:

1) wszyscy pełnoletni mieszkańcy Gminy Grębów, jeżeli sprawa dotyczy całej gminy,

2) określona grupa mieszkańców, jeżeli sprawa dotyczy tej właśnie grupy.

§ 8. 1. Konsultacje społeczne mogą być przeprowadzone:

1) na protokołowanych, bezpośrednich zebraniach wiejskich z uczestnikami konsultacji społecznych, prowadzonych w sposób umożliwiający składanie wniosków i uwag,

2) w formie ankiet,

3) poprzez formularze  umożliwiające wyrażenie opinii,

4) przez składanie wniosków i uwag w formie pisemnej, za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub przesyłanych drogą elektroniczną,

5) przez przeprowadzenie badań w celu określenia preferencji społecznych.

2. Wójt  może powierzyć przeprowadzenie konsultacji społecznych wyspecjalizowanym podmiotom, zajmującym się badaniem opinii publicznej.

3. Konsultacje społeczne przeprowadza się w terminie od 7 dni do 90 dni.

§ 9. 1. Wyniki konsultacji Wójt  podaje do wiadomości:

1) Radzie Gminy, na najbliższej sesji po przeprowadzeniu konsultacji,

2) mieszkańcom gminy, w terminie 30 dni od daty zakończenia konsultacji.

§ 10. Konsultacje społeczne uznawane są za ważne bez względu na liczbę osób i podmiotów w nich uczestniczących, jeżeli zostały przeprowadzone zgodnie z niniejszą uchwałą.

§ 11. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Grębów.

§ 12. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego.

Przewodniczący Rady Gminy


Jerzy Drewniak

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00