Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Podkarpackiego rok 2013 poz. 4397

Uchwała nr XXXII/283/13 Rady Miejskiej w Sędziszowie Małopolskim

z dnia 28 listopada 2013r.

w sprawie trybu, sposobu, terminu udzielania i rozliczania dotacji oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania dla niepublicznych przedszkoli działających na terenie Gminy Sędziszów Małopolski prowadzonych przez osoby fizyczne lub osoby prawne inne niż jednostka samorządu terytorialnego

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.) oraz art. 90 ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.).

Rada Miejska w Sędziszowie Małopolskim uchwala, co następuje:

§ 1. Dotacja dla niepublicznych przedszkoli przysługuje:

1) na każdego ucznia w wysokości 75% ustalonych w budżecie Gminy Sędziszów Małopolski wydatków bieżących w przedszkolach publicznych prowadzonych przez Gminę Sędziszów Małopolski, z uwzględnieniem zmian wprowadzonych w trakcie roku budżetowego, w przeliczeniu na jednego ucznia,

2) na każdego ucznia niepełnosprawnego w wysokości równej kwocie przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia przedszkola w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę Sędziszów Małopolski.

§ 2. Osoba prowadząca niepubliczne przedszkole składa, nie później niż do dnia 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji, w Urzędzie Miejskim w Sędziszowie Małopolskim, wniosek o udzielenie dotacji. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 3. 1. Dotacja przekazywana jest w 12 częściach w terminie do ostatniego dnia każdego miesiąca na rachunek bankowy niepublicznego przedszkola.

2. Wysokość dotacji należnej na dany miesiąc, ustala się w wysokości stanowiącej iloczyn liczby uczniów i stawki miesięcznej na jednego ucznia, obliczonej na dany rok.

3. Do 5 dnia każdego miesiąca osoba prowadząca niepubliczne przedszkole składa w Urzędzie Miejskim w Sędziszowie Małopolskim informację o faktycznej liczbie uczniów, sporządzoną na podstawie dokumentacji przebiegu nauczania, według stanu na pierwszy dzień miesiąca, na który udzielana jest część dotacji. Wzór informacji stanowi załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.

4. Wypłacana w każdym miesiącu dotacja ma charakter zaliczkowy.

§ 4. 1. Rozliczenia rocznej dotacji, osoba prowadząca niepubliczne przedszkole, dokonuje w formie pisemnej i przekazuje do Urzędu Miejskiego w Sędziszowie Małopolskim, w terminie do dnia 15 stycznia roku następującego po roku, w którym udzielono dotacji, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszej uchwały, z zastrzeżeniem ust. 2.

2. W przypadku zakończenia działalności przez placówkę w trakcie roku budżetowego , rozliczenie otrzymanej dotacji należy złożyć w terminie 15 dni od daty zakończenia działalności.

§ 5. Przy zwrocie dotacji pobranej nienależnie, w nadmiernej wysokości lub wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem mają odpowiednio zastosowanie przepisy ustawy o finansach publicznych.

§ 6. 1. Burmistrz Sędziszowa Małopolskiego lub osoba przez niego upoważniona ma prawo dokonywać kontroli prawidłowości wykorzystania udzielonych dotacji.

2. Kontrolujący ma prawo:

a) wstępu do pomieszczeń placówki,

b) wglądu do prowadzonej przez nią dokumentacji organizacyjnej, finansowej i dokumentacji przebiegu nauczania,

c) żądania sporządzenia niezbędnych do kontroli odpisów lub wyciągów z dokumentów, jak również zestawień i obliczeń opartych na dokumentach.

3. O przeprowadzeniu kontroli powiadamia się osobę prowadzącą niepubliczne przedszkole wraz z informacją o zakresie przedmiotowym kontroli i czasookresie jej przeprowadzenia.

4. Podstawą do przeprowadzenia kontroli jest imienne upoważnienie do kontroli, w którym wskazane będzie kontrolowane niepubliczne przedszkole, termin przeprowadzenia kontroli, zakres oraz okres objęty kontrolą.

5. Kontrolujący dokonuje ustaleń stanu faktycznego w zakresie objętym przedmiotem kontroli na podstawie dokumentów, pism wyjaśniających, oraz pisemnych oświadczeń.

6. Kontrolowany podmiot zobowiązany jest do zapewnienia osobom przeprowadzającym kontrolę warunków i środków niezbędnych do sprawnego przeprowadzenia kontroli w szczególności do niezwłocznego przedstawienia do kontroli żądanych dokumentów i terminowego udzielania wyjaśnień.

7. Wyniki przeprowadzonej kontroli kontrolujący przedstawia w protokole kontroli.

8. Protokół podpisuje kontrolujący i kontrolowany, w terminie 14 dni od daty jego otrzymania lub niezwłocznie po uzupełnieniu lub zmianie protokołu, o którym mowa w ust. 10.

9. Kontrolowanemu przysługuje prawo zgłoszenia, przed podpisaniem protokołu kontroli, zastrzeżeń co do ustaleń zawartych w protokole kontroli. Zastrzeżenia należy zgłosić kontrolującemu na piśmie w terminie 14 dni od dnia otrzymania protokołu kontroli.

10. W razie zgłoszenia zastrzeżeń, o których mowa w ust. 9, kontrolujący jest zobowiązany dokonać ich analizy i w miarę potrzeby, podjąć dodatkowe czynności kontrolne, a w przypadku stwierdzenia zasadności zastrzeżeń zmienić lub uzupełnić odpowiednią część protokołu.

11. W razie nieuwzględnienia zastrzeżeń w całości lub części, kontrolujący przekazuje na piśmie swoje stanowisko zgłaszającemu zastrzeżenia. Zgłaszający zastrzeżenia podpisuje protokół w terminie 7 dni od dnia otrzymania stanowiska kontrolującego.

12. Kontrolowany może odmówić podpisania protokołu kontroli, składając w terminie właściwym do jego podpisania, wyjaśnienie tej odmowy.

13. O odmowie podpisania protokołu kontroli i złożeniu wyjaśnienia, kontrolujący czyni wzmiankę w protokole.

14. Odmowa podpisania protokołu przez kontrolowanego nie stanowi przeszkody do realizacji ustaleń kontroli.

§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Sędziszowa Małopolskiego.

§ 8. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Sędziszowie Młp.


Tadeusz Hulek


                                                                                                                    Załącznik nr 1do Uchwały Nr XXXII/283/13                                                                                                       Rady Miejskiej w Sędziszowie Młp.

                                                                                                                     z dnia 28 listopada 2013 r.

……………………………                                                      …………………………                                              

        (pieczęć placówki)                                                                                    (miejscowości data)

                                                                                                                Burmistrz

                                                                                                             Sędziszowa Małopolskiego

Wniosek o udzielenia dotacji z budżetu Gminy Sędziszów Małopolski na rok ……

Termin składania: do 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji.

1.Dane placówki:

a) pełna nazwa placówki:

……………………………………………………………………………………………

b) adres placówki:

……………………………………………………………………………………………

c) REGON/NIP:  ………………………………………

2.  Dane osoby/organu prowadzącego placówkę:

…………………………………………………………………………….

Adres osoby /organu prowadzącego placówkę:

…………………………………………………………………………….

3. Dane osoby reprezentującej, zgodnie z odpowiednią ewidencją lub rejestrem,

osobę/organ prowadzący placówkę lub jej pełnomocnika: 

imię i nazwisko: …………………………………………………………………………

tytuł prawny/pełniona funkcja:  ………………………………………………………

Przedszkole wpisane do Ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez Burmistrza Sędziszowa Małopolskiego.

Zaświadczenie nr ……..., z dnia ……………………………….

Datę rozpoczęcia działalności: …………………………………………………………..

Rachunek bankowy właściwy do przekazywania należnej dotacji …………………

……………………………………………………………………………………………….

3. Planowana liczba uczniów:

styczeń - sierpień              ………….                            wrzesień - grudzień  ………….

w tym uczniów niepełnosprawnych:

styczeń - sierpień              ………….                            wrzesień - grudzień  ………….

w tym uczniów będących mieszkańcami innych gmin:

styczeń - sierpień              ………….                            wrzesień - grudzień  ………….

Oświadczam, że wszystkie podane przeze mnie dane są zgodne ze stanem faktycznym.

                                                                                                                ……………………………….

                                                                                                                         (pieczęć i podpis)

                                                                                                                       

                                                                


Załącznik nr 2 do Uchwały Nr XXXII/283/13

              Rady Miejskiej w Sędziszowie Młp.

z dnia 28 listopada 2013 r.

……………………………                                                      …………………………                                              

        (pieczęć placówki)                                                                                    (miejscowości data)

                                                                                                                Burmistrz

                                                                                                             Sędziszowa Małopolskiego

Informacja o faktycznej liczbie uczniów

za miesiąc  …………… 20  …..  roku.

1.Dane placówki:

a) pełna nazwa placówki:

……………………………………………………………………………………………

b) adres placówki:

……………………………………………………………………………………………

c) REGON/NIP:  ………………………………………

2.  Dane osoby/organu prowadzącego placówkę:

…………………………………………………………………………….

Adres osoby /organu prowadzącego placówkę:

…………………………………………………………………………….

3. Liczba uczniów ogółem:  ………………….

4. Liczba uczniów niepełnosprawnych:   ……………………………

5. Liczba uczniów nie będących mieszkańcami gminy:   ……………………………

Uczniowie według stanu na pierwszy dzień miesiąca

Lp.

Imię                          i nazwisko dziecka

Data urodzenia

Adres zamieszkania

(ulica, nr domu, nr mieszkania,

miejscowość z kodem pocztowym)

Okres uczęszczania do przedszkola

od1

do2

Oświadczam, że wszystkie podane przeze mnie dane są zgodne ze stanem faktycznym.

                                                                                                                ……………………………….

                                                                                                                         (pieczęć i podpis)

                                                                                      

1  -    faktyczna data przyjęcia dziecka

2  -   planowany okres uczęszczania dziecka


Załącznik nr 3 do Uchwały Nr XXXII/283/13

              Rady Miejskiej w Sędziszowie Młp.

z dnia 28 listopada 2013 r.                             

………….…………….                                                                                              .………...…………..

      (pieczęć placówki)                                                                                                    (miejscowość i data)

                                                                                                                Burmistrz

                                                                                                             Sędziszowa Małopolskiego

Rozliczenie wykorzystania dotacji sporządzone za 20…… rok.

  1. Dane placówki:

a) pełna nazwa placówki:

…………………………………………………………………………………

b) adres placówki:        

…………………………………………………………………………………

c) REGON/NIP …………………………………………………………………

  1. Kwota dotacji przyznanej łącznie wynosi : ……………...........................….....,

                                                                                 (wysokość przyznanej dotacji w zł )               

w tym za miesiąc:

         Styczeń - …………….....……....…

Luty - ………………..…..……..…

Marzec - ……………….....….…....

Kwiecień - …………..…...….….…

Maj - ……………………....…….....

Czerwiec - …….…………….…….

Lipiec - ………………..……..…….

Sierpień - …………….………..…..

Wrzesień - …………….…………..

Październik - ………………….…..

Listopad - …………………….……

Grudzień - ……………………..….

OGÓŁEM : ………………………

3.

Lp.

Dane dotyczące rachunków, faktur lub innych dowodów księgowych

Data    wystawienia

Numer dokumentu

Numer księgowy

Przedmiot  płatności

Pełna kwota zobowiązania

/zł/

Data zapłaty

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

OGÓŁEM:                                                                                      

  1. Rozliczenie dotacji według rodzaju wydatków:

Lp.

Nazwa wydatku

Kwota wydatku okresie objętym rozliczeniem

1.

wynagrodzenia nauczycieli

2.

wynagrodzenia pozostałych pracowników

3.

pochodne od wynagrodzeń (składki na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy)

4.

wydatki eksploatacyjne

5.

zakupy materiałów i wyposażenia

6.

zakupy pomocy naukowych i dydaktycznych

7.

*inne wydatki bieżące :

OGÓŁEM :

*w przypadku wystąpienia wydatków nie wymienionych w tabeli (pkt.1-6) należy dokładnie określić ich nazwy

5. Kwota dotacji niewykorzystanej: ................................................................

Oświadczam, że wszystkie podane przeze mnie dane są zgodne ze stanem faktycznym.

...............................................

                                                                                                         (pieczęć i podpis)

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00