Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Podkarpackiego rok 2013 poz. 4388

Decyzja nr OKR-4210-63(4)/2013/1154/VII/MGi Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki

z dnia 19 grudnia 2013r.

w sprawie umorzenia postępowania dotyczącego zatwierdzenia taryfy dla ciepła Rafinerii Nafty Jedlicze Spółka Akcyjna z siedzibą w Jedliczu

Na podstawie art. 105 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r., poz. 267 jt.) w związku z art. 30 ust. 1 i 47 ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne (Dz. U. z 2012 r., poz. 1059 ze zm.)

po rozpatrzeniu wniosku
z dnia 21 listopada 2013 r., (data wpływu: 25 listopada 2013 r.), znak TE/226/2013
Rafinerii Nafty Jedlicze Spółka Akcyjna
z siedzibą w miejscowości Jedlicze
postanawiam umorzyć postępowanie w sprawie
zatwierdzenia taryfy dla ciepła

Uzasadnienie

Na wniosek Rafinerii Nafty Jedlicze Spółka Akcyjna zwanej dalej „Przedsiębiorstwem”,
w dniu 25 listopada 2013 r. zostało wszczęte postępowanie administracyjne dotyczące zatwierdzenia taryfy dla ciepła.

We wcześniejszym okresie w dniu 6 listopada 2013 r. do siedziby OT URE w Krakowie wpłynął wniosek Przedsiębiorcy (pismo z dnia 28 października 2013 r., znak TE/211/13),
o stwierdzenie wygaśnięcia koncesji na działalność gospodarczą w zakresie przesyłania i dystrybucji ciepła.

Jako uzasadnienie Przedsiębiorstwo energetyczne podało, iż aktualnie prowadzi działalność gospodarczą polegającą na przesyłaniu i dystrybucji ciepła, a łączna moc zamówiona przez odbiorców ciepła zaopatrywanych przez Przedsiębiorstwo energetyczne wynosi 3,863MW. Z kolei pismem z dnia 20 listopada 2013 r., znak TE/224/2013 przedsiębiorstwo podało aktualną moc zamówiona przez odbiorców ciepła, która wynosi 2,72 MW.

Zgodnie z treścią art. 32 ust. 1 pkt 3 ustawy - Prawo energetyczne ( Dz. U. z 2012 r.
poz. 1059 ze zm.),„uzyskania koncesji, nie wymaga wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie przesyłania lub dystrybucji ciepła, jeżeli łączna moc zamówiona przez odbiorców nie przekracza 5 MW”.

Nie zachodzą równocześnie okoliczności określone w art. 58 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U z 2013 r., poz. 672 ze zm.). Przedsiębiorstwo energetyczne nie zaprzestało wykonywania działalności gospodarczej polegającej na zaopatrzeniu odbiorców w ciepło; będzie nadal ją wykonywało, jednak w wymiarze nie wymagającym posiadania koncesji.
Ponieważ Przedsiębiorstwo energetyczne wystąpiło z wnioskiem o stwierdzenie wygaśnięcia decyzji z dnia 21 lutego 2000 r. Nr PCC/892/1154/W/3/2000/MJ (ze zm.), uznano, że leży to w jego interesie. Jednocześnie stwierdzenie wygaśnięcia koncesji nie jest sprzeczne z interesem społecznym.

We wskazanym wyżej zakresie zostało przeprowadzone postępowanie
administracyjne, które zostało zakończone decyzją Prezesa URE z dnia 27 listopada 2013 r.
Nr PCC/892-ZTOA/1154/W/OKR/2013/MGi stwierdzającą wygaśnięcie koncesji z dnia
21 lutego 2000 r. Nr PCC/892/1154/W/3/2000/MJ (ze zm.). Decyzja ta stała się ostateczna
z dniem 14 grudnia 2013 r.

Zatem Przedsiębiorca obecnie nie posiadający koncesji nie jest zobowiązany do przedkładania Prezesowi URE do zatwierdzenia w trybie art. 47 ust. 1 ustawy - Prawo energetyczne, ustalonej przez siebie taryfy dla ciepła.

Analizując stan faktyczny sprawy uznano, iż postępowanie w sprawie zatwierdzenia taryfy
dla ciepła należy umorzyć, gdyż jego prowadzenie jest bezprzedmiotowe skoro względem Przedsiębiorcy skutecznie stwierdzono wygaśnięcie koncesji. Natomiast w myśl art. 105 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego,„gdy postępowanie z jakiejkolwiek przyczyny stało się bezprzedmiotowe, organ administracji publicznej wydaje decyzję o umorzeniu postępowania”.

Mając powyższe na uwadze, orzeczono jak w sentencji.

POUCZENIE

1. Od niniejszej decyzji przysługuje odwołanie do Sądu Okręgowego w Warszawie - Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, za moim pośrednictwem, w terminie dwutygodniowym od dnia jej doręczenia (art. 30 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne oraz
art. 47946pkt 1 i art. 47947§ 1 Kodeksu postępowania cywilnego).

2. Odwołanie od decyzji powinno czynić zadość wymaganiom przepisanym dla pisma procesowego oraz zawierać oznaczenie zaskarżonej decyzji i wartości przedmiotu sporu, przytoczenie zarzutów, zwięzłe ich uzasadnienie, wskazanie dowodów, a także zawierać wniosek o uchylenie albo o zmianę decyzji - w całości lub części (art. 47949Kodeksu postępowania cywilnego). Odwołanie należy przesłać na adres Południowo - Wschodniego Oddziału Terenowego Urzędu Regulacji Energetyki z siedzibą w Krakowie, ul. Juliusza Lea 114, 30 -133 Kraków.

3. Stosownie do art. 31 ust. 3 pkt 2 i art. 31 ust. 4 ustawy - Prawo energetyczne, niniejsza decyzja zostanie skierowana do ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego.

z up. Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki
Dyrektor Południowo-Wschodniego Oddziału Terenowego Urzędu Regulacji Energetyki z siedzibą w Krakowie


dr Małgorzata Nowaczek-Zaremba

1. Rafineria Nafty Jedlicze Spółka Akcyjna,

ul. Trzecieskiego 14, 38-400 Jedlicze,

2. aa.

Decyzja niniejsza zwolniona jest z opłaty skarbowej na podstawie art. 4 o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2012 r. poz. 1282 t.j.) w związku z treścią załącznika do tej ustawy (część I pkt 53 tab. 4 pkt 1).

Małgorzata Gimińska - starszy specjalista

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00