Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Podkarpackiego rok 2013 poz. 87

Uchwała nr XXX/148/12 Rady Gminy Markowa

z dnia 17 grudnia 2012r.

w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Markowa

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządkuw gminach ( Dz. U. z 2012 r. poz. 391), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Łańcucie

Rada Gminy Markowa uchwala
Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Markowa

Rozdział 1.
Postanowienia ogólne

§ 1. Regulamin określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Markowa dotyczące:

1. wymagań w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości obejmujących:

1) prowadzenie we wskazanym zakresie selektywnego zbierania i odbierania odpadów komunalnych powstających w gospodarstwach domowych,

2) uprzątanie błota, śniegu, lodu iinnych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego,

3) mycie i naprawy pojazdów poza myjniami i warsztatami naprawczymi,

4) rodzaju i minimalnej pojemności pojemników (urządzeń) przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunków rozmieszczania tych pojemników, a także utrzymania ich w odpowiednim stanie porządkowym, technicznym i sanitarnym,

5) częstotliwości i sposobu pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz terenów przeznaczonych do użytku publicznego,

6) innych wymagań wynikających z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami,

7) obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniami lub uciążliwością dla ludzi oraz zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku,

8) wymagań dotyczących utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej, w tym także zakazu ich utrzymywania na określonych obszarach lub w poszczególnych nieruchomościach,

9) wyznaczania obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji i terminy jej przeprowadzania.

§ 2. 1. Zapisy regulaminu pozostaje w ścisłym związku z pojęciami i definicjami zawartymi w ustawach:

1) z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości porządku w gminach (Dz. U.2012 r. poz. 391 z późn. zm.).

2) z dnia 21 kwietnia 2001 roku o odpadach (Dz. U. 2010 r. nr 185 poz. 1243 z późn. zm.),

3) z dnia 21 sierpnia 1997 roku o ochronie zwierząt (Dz. U. 2003 r. nr 106.poz. 1002 z późn. zm.),

4) z dnia 29 lipca 2005 roku o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U.2005 r. nr 180 poz. 1495 z późn. zm.),

5) z dnia 29 czerwca 2007 roku o organizacji hodowli i rozrodzie zwierząt gospodarskich (Dz. U. z 2007 r. nr 133 poz. 921 z późn. zm.).

6) z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach (Dz. U. Nr 79, poz.666z późn. zm).

2. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

1) miejscu zamieszkania - należy przez to rozumieć miejsce, w którym osoba zazwyczaj spędza czas przeznaczony na odpoczynek niezależnie od czasowych nieobecności spowodowanych różnymi wyjazdami, leczeniem itp.,

2) mieszkańcu - należy przez to rozumieć osobę fizyczną mającą na terenie gminy Markowa miejsce zamieszkania

3) chodniku - należy przez to rozumieć wydzieloną część drogi publicznej służącą do poruszania się pieszych,

4) gospodarstwie zagrodowym - należy przez to rozumieć nieruchomość, na której znajdują się budynki przystosowane do hodowli i chowu zwierząt gospodarskich.,

5) pojemnikach - należy przez to rozumieć kontenery, worki, kosze, pojemniki specjalistyczne.

Rozdział 2.
Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości

§ 3. 1. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do prowadzenia selektywnego zbierania, a przedsiębiorca odbierający odpady do odbierania następujących odpadów:

1) papieru i tektury,

2) opakowań ze szkła bezbarwnego i kolorowego ,

3) tworzyw sztucznych,

4) metalu (np. puszki, złom),

5) opakowań wielomateriałowych (np. opakowania po napojach),

6) przeterminowanych leków i chemikaliów,

7) zużytych baterii i akumulatorów,

8) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,

9) odpadów wielkogabarytowych (np. mebli),

10) odpadów budowlanych i rozbiórkowych,

11) zużytych opon,

12) odpadów zielonych (np. trawa, liście, gałęzie).

2. Pozostałe odpady komunalne zbierane będą w sposób zmieszany.

3. Odpady o których mowa w ust.1 i 2 zbierane i odbierane będą z częstotliwością i na zasadach określonych w § 11 niniejszego regulaminu.

§ 4. 1. Właściciele nieruchomości położonych wzdłuż chodników znajdujących się bezpośrednio przy granicy nieruchomości, zobowiązani są do niezwłocznego uprzątania błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z tych chodników, w sposób mechaniczny lub ręczny. Nawisy śnieżne i sople lodu mogące zagrozić osobom użytkującym nieruchomości użytku publicznego należy usunąć niezwłocznie po ich powstaniu.

2. Usunięcie śliskości należy dokonywać niezwłocznie po ich pojawieniu się poprzez odlodzenie i zabezpieczenie powierzchni celem umożliwienia bezpiecznego poruszania się·

3. Uprzątnięcie błota, śniegu, lodu oraz innych zanieczyszczeń polega na złożeniu ich w miejscu, nie powodującym zakłóceń w ruchu pieszych lub pojazdów.

§ 5. 1. Mycie pojazdów poza myjniami może odbywać się wyłącznie na własnej nieruchomości pod warunkiem:

1) niezanieczyszczania środowiska oraz niepowodowania uciążliwości dla nieruchomości sąsiednich,

2) dokonywania tych czynności na wydzielonych, utwardzonych częściach nieruchomości przy użyciu środków ulegających biodegradacji.

2. Na terenach służących do użytku publicznego mycie pojazdów poza myjniami może odbywać się wyłącznie w miejscach i w sposób niezanieczyszczający środowiska oraz niepowodujący uciążliwości dla nieruchomości sąsiednich.

§ 6. 1. Prowadzenie napraw pojazdów poza warsztatami samochodowymi może odbywać się wyłącznie w zakresie obejmującym drobne naprawy lub zabiegi konserwacyjne pojazdów za zgodą właściciela nieruchomości pod warunkiem:

1) niepowodowania uciążliwości dla właścicieli sąsiednich nieruchomości oraz zapobiegania negatywnemu oddziaływaniu na środowisko w tym ograniczenie emisji hałasu i spalin,

2) gromadzenia powstających odpadów w urządzeniach do tego przeznaczonych,

3) zabezpieczenia przed przedostawaniem się płynów samochodowych do środowiska.

Rozdział 3.
Rodzaje i minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych, warunki ich rozmieszczenia i utrzymania

§ 7. 1. Na terenie Gminy Markowa do gromadzenia odpadów komunalnych należy stosować następujące rodzaje pojemników, w tym worków oraz kontenerów:

1) pojemniki na odpady zmieszane o pojemności od 110 do 1100 dm3,

2) kontenery na odpady typu KP o pojemności od 7 do 10m3,

3) pojemniki, w szczególności worki na odpady z przeznaczeniem do selektywnej zbiórki o pojemności nie mniejszej niż 120 dm3,

4) kosze uliczne na odpady o pojemność minimalnej 30 dm3,

5) kontenery na odpady budowlano-remontowe typu KP o pojemności od 7 do 10m3,

6) pojemniki specjalistyczne o pojemności nie mniejszej niż 10 litrów np. na przeterminowane leki, zużyte baterie, itp.

2. Pojemniki, w tym worki służące do gromadzenia odpadów na nieruchomościach zamieszkałych winny zostać oznaczone kodem kreskowym identyfikującym właściciela nieruchomości oraz rodzaj zgromadzonych odpadów.

3. Pojemniki, w tym worki służące do gromadzenia odpadów na nieruchomościach zamieszkałych winny posiadać następującą kolorystykę:

1) półprzeźroczysty inny niż czarny - przeznaczony do selektywnego gromadzenia:

a) tworzyw sztucznych oraz metali w postaci puszek, drobnego złomu itp.,

b) papieru i tektury wraz z opakowaniami wielomateriałowymi,

c) szkła białego i kolorowego.

2) czarny - przeznaczony na zmieszane odpady komunalne.

4. Odpady selektywnie zebrane powinny być umieszczane do odpowiednich pojemników, z wyjątkiem sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon oraz odpadów wielkogabarytowych, które mogą być zbierane luzem.

5. Uzupełnieniem selektywnej zbiórki są rozstawione na terenie gminy pojemniki do selektywnego zbierania szkła.

6. Właściciele nieruchomości zamieszkałych zobowiązani są do wyposażenia nieruchomości w odpowiednie pojemniki (urządzenia) do gromadzenia odpadów komunalnych, których ilość i objętość winna zostać dostosowana do:

1) liczby mieszkańców korzystających z pojemników,

2) średniej ilości odpadów wytwarzanych przez jednego mieszkańca w ciągu jednego roku, która na terenie Gminy Markowa wynosi 0,17 Mg, minimalna pojemność pojemnika na nieruchomości nie może być mniejsza niż i 110 litrów.

7. Właściciele nieruchomości niezamieszkałych zobowiązani są do wyposażenia nieruchomości w pojemniki na odpady komunalne, dostosowując pojemność pojemników do swoich indywidualnych potrzeb uwzględniając następujące normy:

1) dla przedszkoli i szkół wszelkiego typu - 3 l na każde dziecko/ ucznia i pracownika jednak nie mniej niż jeden pojemnik o pojemności 1100 dm3.

2) dla lokali handlowych - 50 l na każde 10 m² powierzchni użytkowej, jednak co najmniej jeden pojemnik 120 l na lokal.

3) dla lokali gastronomicznych - 20 l na jedno miejsce konsumpcyjne, dotyczy to także miejsc w tzw. ogródkach zlokalizowanych na zewnątrz lokalu, jednak nie mniej niż jeden pojemnik o pojemności 120 l na lokal.

4) dla ulicznych punktów szybkiej obsługi - co najmniej jeden pojemnik110 - 120 l.

5) dla zakładów rzemieślniczych, usługowych i produkcyjnych w odniesieniu do pomieszczeń biurowych i socjalnych - pojemnik 110 - 120 l na każdych 10 pracowników, jednak nie mniej niż jeden pojemnik o pojemności 120 l na zakład.

6) dla hoteli, domów opieki, internatów, hoteli, gospodarstw agroturystycznych itp - 20 l na jedno łóżko, jednak nie mniej niż jeden pojemnik o pojemności 120 l.

7) dla niezabudowanych terenów rekreacyjnych - co najmniej jeden pojemnik 110 - 120 l.

8) dla ośrodków zdrowia, placówek kultury - jeden pojemnik o pojemności 120 l.

9) pojemniki do selektywnego zbierania odpadów z zabudowy wielorodzinnej powinny posiadać pojemność nie mniejszą niż 1100 litrów na każdą frakcję odpadów.

10) właściciele nieruchomości zamieszkałych wielorodzinnych i nie zamieszkałych, na których powstają odpady komunalne mogą je gromadzić wyłącznie w koszach i kontenerach, z wyjątkiem odpadów wielkogabarytowych oraz sprzętu elektrycznego i elektronicznego.

11) w przypadku umiejscowienia lokali handlowych, gastronomicznych, zakładów rzemieślniczych, usługowych i produkcyjnych pod jednym numerem wspólnie z budynkiem mieszkalnym należy wyposażyć nieruchomość w odrębne urządzenia do gromadzenia odpadów dla budynku mieszkalnego i dla potrzeb prowadzonej działalności.

12) nieruchomościach jakimi są parafie winny posiadać pojemność nie mniejsza niż 110litrów, z tym, że na cmentarzach pojemność pojemników nie może być mniejsza niż 1100 litrów.

8. Dopuszcza się zbieranie zmieszanych odpadów komunalnych w workach,
w sytuacji, gdy ilość wytworzonych odpadów zmieszanych przekracza minimalną pojemność pojemnika przeznaczonego na ten rodzaj odpadów.

9. Pojemniki przeznaczone do zbierania odpadów w miejscach publicznych takich jak chodniki, przystanki komunikacji publicznej, powinny posiadać pojemność:

a) kosze uliczne o pojemności od 10 do 60 l wyposażone w pokrywy (zadaszenie),

b) na przystankach autobusowych kosze lokalizować pod wiatą, a jeśli jej nie ma, w sąsiedztwie oznaczenia przystanku.

§ 8. 1. Pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych należy ustawić na nieruchomości w sposób nie powodujący uciążliwości i utrudnień dla mieszkańców nieruchomości lub osób trzecich.

2. W przypadku, gdy wyznaczenie miejsca zbierania odpadów nie jest możliwe na terenie nieruchomości, na której powstają odpady, właściciel nieruchomości zobowiązany jest do zapewnienia jego usytuowania w wydzielonym miejscu przy trasie komunikacyjnej.

§ 9. 1. Właściciele nieruchomości zobowiązani są udostępnić pojemniki przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych na czas odbierania tych odpadów w miejscu umożliwiającym swobodny do nich dojazd i dostęp pracowników przedsiębiorcy odbierającego odpady.

2. Na terenach, na których dojazd samochodu odbierającego odpady nie jest możliwy, ich właściciele mają obowiązek zwieźć pojemniki z odpadami selektywnie zebranymi jak i zmieszanymi do wyznaczonego miejsca położonego przy drodze, którą porusza się samochód przedsiębiorcy w terminie określonym w harmonogramie odbioru odpadów.

§ 10. Właściciel nieruchomości ma obowiązek utrzymywanie pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym poprzez:

1) wrzucanie do pojemników oznaczonych kodem kreskowym o określonym kolorze wyłącznie odpadów do nich przeznaczonych,

2) zamykanie pojemników wyposażonych w klapy w celu zabezpieczenia przed dostępem wód opadowych oraz dostępem zwierząt,

3) poddawanie pojemników myciu i oczyszczeniu,

4) utrzymanie pojemników w odpowiednim stanie technicznym w szczególności poprzez stałą naprawę ich szczelności,

5) zaopatrzenie się w worki o odpowiedniej wytrzymałości zgodnej z PN.

Rozdział 4.
Częstotliwość i sposoby pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości

§ 11. 1. Ustala się następującą częstotliwość odbioru odpadów komunalnych:

1) odpady zmieszane (nie selekcjonowane): w okresie od kwietnia do października 2 razy w miesiącu , w okresie od listopada do marca nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu

2) odpady zbierane selektywnie: papier, tektura, metale, tworzywa sztuczne, szkło, opakowania wielomateriałowe - w okresie od kwietnia do października2 razy w miesiącu okresie od listopada do marca jeden razw miesiącu

a) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - jeden raz w roku,

b) odpady wielkogabarytowe - jeden raz w roku,

c) zużyte opony - jeden raz w roku, w terminach określonych w harmonogramie;

2. z terenów do użytku publicznego:

a) opróżnianie koszy ulicznych następuje sukcesywnie w miarę ich zapełnienia jednak nie rzadziej niż raz w miesiącu,

b) opróżnianie pojemników przeznaczonych do selektywnej zbiórki surowców wtórnych stojących na terenach przeznaczonych do użytku publicznego następuje sukcesywnie w miarę ich zapełnienia, jednak nie rzadziej niż raz na miesiąc.

§ 12. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do pozbywania się odpadów komunalnych z terenu nieruchomości zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów, w sposób gwarantujący zachowanie czystości i porządku na terenie nieruchomości w następujący sposób: selektywnie zebrane w stosownych workach i pojemnikach odpady takie jak:

1. papier i makulatura, szkło, tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe, odpady biodegradowalne, popiół i żużel należy wystawić w sposób umożliwiający ich sprawny odbiór,

2. zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, opady wielkogabarytowe, zużyte opony należy wystawić w sposób umożliwiający ich sprawny odbiór

3. przeterminowane leki oraz chemikalia pozbawione ulotek (które należy zagospodarować jako makulaturę) należy dostarczyć do punktu selektywnej zbiórki odpadów wskazanego przez gminę,

4. zużyte baterie i akumulatory należy dostarczyć do punktu selektywnej zbiórki odpadów a baterie można wrzucać również do pojemników ustawionychw sklepach, urzędach, placówkach oświatowych na terenie gminy,

5. odpady biodegradowalne (odpady zielone)można poddać kompostowaniu na terenie nieruchomości, na której powstały w urządzeniach zaewidencjonowanych w Urzędzie Gminy lub dostarczyć do punktu selektywnej zbiórki odpadów,

6. niezależnie od ustaleń zawartych w pkt 1-5 mieszkańcy mogą wszystkie wyselekcjonowane odpady przekazać do punktu selektywnego zbierania odpadów wskazanego przez gminę,

7. uznaje się, że odpady są oddawane w sposób segregowany w sytuacji kiedy w okresie kwartału oddanych zostanie nie mniej niż 50% objętościowo odpadów segregowanych.

§ 13. 1. Właściciele nieruchomości wyposażonych w zbiorniki bezodpływowe zobowiązani są do pozbywania się nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości w sposób systematyczny, nie dopuszczając do przepełniania się urządzeń do gromadzenia nieczystości ciekłych, gwarantując zachowanie czystości i porządku na nieruchomości.

2. Właściciele nieruchomości są zobowiązani do udokumentowania w formie umowy oraz dowodów płacenia za usługi wykonywane przez podmiot uprawniony w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.

3. Częstotliwość pozbywania się nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości nie może być mniejsza niż 1 raz na kwartał.

Rozdział 5.
Inne wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami

§ 14. W celu osiągnięcia określonych w wojewódzkim planie gospodarki odpadami poziomów recyklingu wytwórcy odpadów komunalnych powinni w miarę możliwości:

1) kupować produkty w opakowaniach zwrotnych,

2) wykorzystywać opakowania wielokrotnego użytku,

3) ograniczać ilości wytwarzanych odpadów,

4) zgniatać plastikowe butelki, opakowania wielomateriałowe oraz tekturowe przed wrzuceniem do pojemników na odpady,

5) przekazywać nieuszkodzone meble organizacjom charytatywnym lub innym zainteresowanym,

6) kompostować odpady ogrodowe oraz roślinne kuchenne na terenie przydomowym,

7) wykorzystywać niezanieczyszczone drewno, w tym gałęzie jako opał,

8) korzystać z toreb wielokrotnego użytku podczas prowadzenia zakupów.

§ 15. Zgodnie w Planem Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego w gospodarce odpadami komunalnymi należy osiągnąć następujące cele:

1) zagospodarowywać niesegregowane odpady komunalne oraz odpady zielonew ramach regionu, do którego należy Gmina Markowa lub w instalacjach zastępczych zlokalizowanych poza regionem,

2) osiągnąć poziom odzysku odpadów niebezpiecznych ze strumienia odpadów komunalnych w roku 2017 na poziomie 60%, w roku 2020 na poziomie 95%,

3) osiągnąć poziom odzysku odpadów wielkogabarytowych ze strumienia odpadów komunalnych w roku 2017 na poziomie 80%, w roku 2020 na poziomie 95%,

4) osiągnąć poziom odzysku odpadów budowlano-remontowych ze strumienia odpadów komunalnych w roku 2017 na poziomie 55%, w roku 2020 na poziomie 70%,

5) zmniejszyć masę składowanych odpadów do maksymalnie 60% wytworzonych odpadów do końca 2014 roku,

6) prowadzić szeroko zakrojoną akcję informacyjno - edukacyjną.

Rozdział 6.
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe

§ 16. 1. Osoby utrzymujące psy i inne zwierzęta domowe są zobowiązane do zachowania środków ostrożności zapewniających ochronę przed zagrożeniem dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do użytku publicznego i ponoszą pełną odpowiedzialność za zachowanie swoich zwierząt, zgodnie z ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.)

2. Na tereny przeznaczone do użytku publicznego psy mogą być wprowadzane tylko na smyczy. Zwolnienie ze smyczy dozwolone jest tylko w miejscach mało uczęszczanych i pod warunkiem, że pies ma kaganiec.

3. Osoby utrzymujące zwierzęta domowe zobowiązane są do natychmiastowego uprzątnięcia zanieczyszczeń pozostawionych przez zwierzę w miejscu publicznym.

4. W zabudowie jednorodzinnej lub zagrodowej psy bez dozoru nie mogą przebywać poza terenem nieruchomości.

5. Na terenach niezamieszkałych lub nie użytkowanych nie należy pozostawiać psów bez opieki.

6. Psy należy szczepić przeciwko wściekliźnie, zgodnie z art. 56 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz o zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt (Dz. U. z 2004 r. Nr 69, poz. 625 z późn. zm.).

Rozdział 7.
Wymagania dotyczące utrzymywania zwierząt gospodarskich

§ 17. 1. Osoby prowadzące hodowlę zwierząt gospodarskich powinny dołożyć starań aby zwierzęta były jak najmniej uciążliwe dla otoczenia.

2. Osoby prowadzące hodowlę zwierząt przeciwdziałają zanieczyszczeniom wód powierzchniowych i podziemnych nieczystościami powstałymi podczas chowu i hodowli zwierząt.

3. Zwierzęta gospodarskie powinny mieć zapewnione odpowiednie pomieszczenia do ich hodowli oraz powinny być zabezpieczone przed samowolnym opuszczaniem nieruchomości.

Rozdział 8.
Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji

§ 18. 1. W przypadku pojawienia się większej populacji gryzoni lub pogorszenia się stanu sanitarno - epidemiologicznego deratyzację przeprowadza się na obszarze całej Gminy.

2. Sposób i termin przeprowadzenia deratyzacji, o którym mowa w ust. 1 każdorazowo zostanie podany do wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty.

3. Właściciele nieruchomości zabudowanych zobowiązani są do przeprowadzania deratyzacji w miarę wystąpienia takiej potrzeby.

Rozdział 9.
Postanowienia końcowe

§ 19. Traci moc uchwała Nr XL/172/06 Rady Gminy Markowa z dnia 1 czerwca 2006 roku w sprawie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Markowa.

§ 20. Nadzór nad realizacją obowiązków wynikających z niniejszego Regulaminu, sprawuje Wójt Gminy Markowa.

§ 21. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego.

Przewodniczący Rady Gminy


Maria Magdalena Gonciarz

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00