Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Podkarpackiego rok 2012 poz. 3384

Uchwała nr XXII/116/2012 Rady Gminy Czermin

z dnia 23 listopada 2012r.

w sprawie ustanowienia stypendium dla uczniów uzdolnionych

Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 8 i art. 18 ust. 2 pkt 14a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. Nr 142 poz. 1591 z 2001 r. z późn. zm.) i art. 90t ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U.Nr 256 poz. 2572 z 2004 r. z późn. zm.)

Rada Gminy w Czerminie
u c h w a l a co następuje:

§ 1. 1) Ustanawia się stypendium dla uzdolnionych uczniów uczęszczających do szkół ponadgimnazjalnych, w których nauka kończy się egzaminem maturalnym.

2) Podstawą przyznania stypendium będzie średnia ocen na świadectwie ukończenia gimnazjum w wysokości - 5,00

§ 2. Szczegółowe zasady przyznawania i wypłaty stypendium określa się w regulaminie, którego treść ustala się w poniższych paragrafach.

§ 3. Stypendium przyznaje się dla uzdolnionych uczniów - kończących naukę w Gimnazjum w Czerminie w danym roku szkolnym.

§ 4. Warunkiem przyznania stypendium jest kontynuowanie nauki w szkołach ponadgimnazjalnych kończących się egzaminem maturalnym.

§ 5. O stypendium mogą ubiegać się uczniowie, którzy uzyskali średnią ocen 5,00
i wyżej na świadectwie ukończenia gimnazjum.

§ 6. Ubiegający się o stypendium składa wniosek o stypendium wg wzoru podanego w Załączniku Nr 1 do Uchwały do dnia 31 sierpnia.

§ 7. Stypendium przyznaje się na okres nauki w szkole ponadgimnazjalnej, z zastrzeżeniem § 9, § 11, § 12, § 13.

§ 8. 1) Warunkiem wypłaty stypendium w szkole ponadgimnazjalnej w kolejnych latach nauki jest uzyskanie średniej z ocen końcoworocznych 4, 50 w klasie pierwszej oraz 5,00 w kolejnych latach nauki w szkole ponadgimnazjalnej, potwierdzonych świadectwem.

2) Stypendium może być przyznane uczniowi za wysokie wyniki w nauce w ramach posiadanych środków przeznaczonych na ten cel w budżecie gminy. Przyznawanie stypendium następuje z zachowaniem kolejności w sposób uwzględniający pierwszeństwo uczniów, którzy osiągnęli najwyższą średnią ocen, aż do wyczerpania środków przeznaczonych na wypłaty wydzielonych w budżecie gminy.

§ 9. Stypendia przyznawane są przez komisję powołaną przez Przewodniczącego Rady Gminy w składzie:

- dyrektor gimnazjum,

- wychowawca klasy lub pedagog szkolny,

- przewodniczący Komisji Oświaty, Sportu i Spraw Socjalnych Rady Gminy.

§ 10. Decyzje Komisji zatwierdza Przewodniczący Rady Gminy.

§ 11. Wypłata stypendium w kwocie 100 zł dokonywana będzie co miesiąc przez okres zajęć dydaktycznych (wrzesień - czerwiec), to jest 10 miesięcy w roku.

§ 12. Wypłacanie stypendium zaprzestaje się, gdy:

a) stypendysta przerwał naukę,

b) stypendysta nie przedstawił świadectwa szkolnego do dnia 31 sierpnia.

§ 13. Wypłaty i rozliczenia stypendium dokonuje Gminny Zespół Oświatowy w Czerminie, po otrzymaniu zatwierdzonego protokołu komisji stypendialnej i zaświadczenia o uczęszczaniu do szkoły ponadgimnazjalnej.

§ 14. Ustala się wzór wniosku o stypendium, jako załącznik Nr 1 do Uchwały.

§ 15. Z dniem wejścia w życie niniejszej Uchwały traci moc Uchwała Nr XVI/94/2008 z dnia 25 marca 2008 r. w sprawie ustanowienia stypendium dla uczniów.

§ 16. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego.

§ 17. Uchwała wchodzi w życie 14 dni po ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego i ma zastosowanie do uczniów uczęszczających do III klasy Gimnazjum w Czerminie w roku szkolnym 2012/2013 oraz w kolejnych latach szkolnych.


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXII/116/2012
Rady Gminy Czermin
z dnia 23 listopada 2012 r.

WNIOSEK
o stypendium Rady Gminy w Czermnie
składany w Gimnazjum w Czermnie.

1. Uczeń ubiegający się o stypendium:

Imię i nazwisko…………………………………PESEL……………………...

Data i miejsce urodzenia………………………………………………………

Imiona rodziców ………………………………………………………………

Adres zamieszkania:miejscowość…………………………… nr domu………

                                          kod pocztowy………………..poczta………………….......

                                          powiat…………………….woj. ………………………......

                                          tel. …………………………………………………….......

2. Informacja o szkole ponadgimnazjalnej, w której uczeń zamierza kontynuować naukę.

Nazwa i numer…………………………………………………………………

Adres: ul. ……………………………nr budynku……kod poczt……………...

              poczta ………………..…….miejscowość…………………………….........

              powiat…………………………woj. ………………………………….........

              telefon……………………………….

Wybrany kierunek ………………………………….okres nauki………..- lat.

                                                       

3. Opinia nauczyciela rekomendującego na temat ucznia, jego wyników w nauce :

……………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………

............................………………………
(podpis nauczyciela)

……………………………… ……………………………...........................................

(imię i nazwisko ucznia)                                                         (imię i nazwisko rodzica lub

                                                                                                                opiekuna prawnego)

…………………………… …………………….. …… …………………………………

(miejscowość, data)                             (podpis ucznia) (podpis rodzica lub opiekuna)

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00