Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Podkarpackiego rok 2012 poz. 3375

Uchwała nr XXIV/253/2012 Rady Miejskiej w Brzozowie

z dnia 29 listopada 2012r.

w sprawie przyjęcia "Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Brzozów"

Na podstawie art. 18 ust. 2   pkt 15 , art.40 ust.1 i   art.41.ust.1  ustawy z   dnia 8   marca 1990 r. o   samorządzie gminnym (Dz. U. z   2001 r. Nr 142, poz. 1591 z   późn. zm.)oraz art. 4   ust.1 i   2  ustawy z   dnia 13 września 1996 r. o   utrzymaniu czystości i   porządku w   gminach (Dz. U. z   2012 r., poz. 391z późn.zm. ) -   po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w   Brzozowie  

Rada Miejska w   Brzozowie  
uchwala, co następuje   :  

§   1.   Uchwala się „Regulamin utrzymania czystości i   porządku na terenie Gminy Brzozów” stanowiący załącznik do niniejszej uchwały .  

§   2.   Traci moc Uchwała Nr XXVII/233/2005 Rady Miejskiej w   Brzozowie z   dnia 26 października 2005 r. w   sprawie ustalenia szczegółowych zasad utrzymania porządku i   czystości na terenie Gminy Brzozów z   późn.zm.  

§   3.   Wykonywanie uchwały powierza się Burmistrzowi Brzozowa.  

§   4.   Uchwała wchodzi w   życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w   Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego  .  


Załącznik do Uchwały Nr XXIV/253/2012
Rady Miejskiej w Brzozowie
z dnia 29 listopada 2012 r.

REGULAMIN UTRZYMANIA CZYSTOŚCI  
I PORZĄDKU NA TERENIE GMINY BRZOZÓW  

Rozdział 1.
POSTANOWIENIA OGÓLNE  

§   1.   Określa się szczegółowe zasady utrzymania czystości i   porządku na terenie Gminy Brzozów,  

w szczególności dotyczące:  

1)   wymagań w   zakresie utrzymania czystości i   porządku na terenie nieruchomości obejmujących:  

a)   prowadzenie selektywnego zbierania i   odbierania odpadów komunalnych , w   tym powstających w   gospodarstwach domowych przeterminowanych leków i   chemikaliów , zużytych baterii i   akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i   elektronicznego, mebli i   innych odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlanych i   rozbiórkowych oraz  zużytych opon,  

a także odpadów zielonych ,  

b)   uprzątanie błota, śniegu, lodu i   innych zanieczyszczeń z   części nieruchomości służących do użytku publicznego ,  

c)   mycie i   naprawy pojazdów samochodowych poza myjniami i   warsztatami naprawczymi ;  

2)   rodzaju i   minimalnej pojemności pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunków rozmieszczania tych pojemników i   ich utrzymania w   odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym  

i technicznym, przy uwzględnieniu:  

a)   średniej ilości odpadów komunalnych wytwarzanych w   gospodarstwach domowych bądź w   innych źródłach ,  

b)   liczby osób korzystających z   tych pojemników ,  

3)   częstotliwości i   sposobu pozbywania się odpadów komunalnych i   nieczystości ciekłych z   terenu nieruchomości oraz z   terenów przeznaczonych do użytku publicznego;  

4)   innych wymagań wynikających z   wojewódzkiego planu gospodarki odpadami;  

5)   obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku;  

6)   wymagań utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z   produkcji rolniczej, w   tym także zakazu ich utrzymywania na określonych obszarach lub w   poszczególnych nieruchomościach;  

7)   wyznaczania obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji i   terminów jej przeprowadzania.  

§   2.   Treść regulaminu pozostaje w   ścisłym związku z   pojęciami i   definicjami zawartymi  

w ustawach :  

1)   o utrzymaniu  czystości i   porządku w   gminach z   dnia 13 września 1996 r.,  

2)   o odpadach z   dnia 27 kwietnia 2001 r. ,  

3)   o zużytym sprzęcie elektrycznym i   elektronicznym z   dnia 29 lipca 2005 r.,  

4)   o organizacji hodowli i   rozrodzie zwierząt gospodarskich z   dnia 29 czerwca 2007 r.,  

5)   o ochronie zwierząt z   dnia 21 sierpnia 1997 r.  

Rozdział 2.

WYMAGANIA W   ZAKRESIE UTRZYMANIA CZYSTOŚCI I   PORZĄDKU  
NA TERENIE NIERUCHOMOŚCI  

§   3.   1.   Właściciel nieruchomości ma obowiązek utrzymania czystości i   porządku na terenie  

nieruchomości poprzez:  

1)   wyposażenie nieruchomości w   urządzenia służące do gromadzenia odpadów komunalnych  

( pojemniki, kontenery, worki na śmieci) oraz utrzymanie tych urządzeń w   odpowiednim  

stanie sanitarnym, porządkowym i   technicznym ;  

2)   systematyczne opróżnianie zbiorników bezodpływowych nieczystości ciekłych w   celu niedopuszczenia do przepełnienia się zbiorników ;  

3)   prowadzenia selektywnego zbierania i   przekazywania przedsiębiorcy odpadów komunalnych, w   sposób opisany w   niniejszym regulaminie ;  

4)   przekazywanie odpadów zbieranych selektywnie i   pozostałych, zmieszanych przedsiębiorcy w   terminach wyznaczonych harmonogramem, dostarczonym właścicielom nieruchomości.  

2.   Wykonywanie obowiązków o   których mowa w   ust.1  na terenie budowy należy do  

wykonawcy  robót budowlanych .  

3.   Właściciele terenów,  na których organizowane są imprezy masowe , mają obowiązek  

zapewnienia dostatecznej liczby pojemników bądź kontenerów do gromadzenia odpadów.  

§   4.   1.   Właściciel nieruchomości zobowiązany jest do uprzątnięcia błota , śniegu , lodu i   innych  

zanieczyszczeń z   części nieruchomości służącej do użytku publicznego, w   tym  

z chodników położonych wzdłuż  nieruchomości poprzez :  

1 ) uprzątnięcie mechaniczne lub ręczne ,  

2)   usunięcie lodu za pomocą środków chemicznych , jeżeli środki te zostały prawnie  

dopuszczone do tego celu .  

2.   Jeżeli przy chodniku wyznaczone jest przejście dla pieszych , na wysokości tego przejścia  

chodnik należy oczyszczać na całej szerokości .  

3.   Do usuwania śniegu lub lodu na części nieruchomości udostępnianej do użytku publicznego  

przy której występują tereny zieleni lub zadrzewienia  ust.1, pkt 2   nie stosuje się .  

4.   Właściciel nieruchomości ma obowiązek uprzątnąć zanieczyszczenia wskazane w   ust.1  

poprzez złożenie ich na skraju chodnika, tak by mogły je sprzątnąć służby utrzymujące  

w stanie czystości jezdnię i   aby nie powodowały zakłóceń w   ruchu pieszych lub pojazdów.  

§   5.   1.   Mycie pojazdów samochodowych poza myjniami może odbywać się wyłącznie na własnej  

nieruchomości, przy użyciu środków ulegających biodegradacji lub czystej wody bez  

detergentów .  

2.   Mycie pojazdu na nieruchomości może być dokonywane wyłącznie w   części obejmującej  

nadwozie pojazdu .  

3.   Powstające ścieki należy odprowadzać do kanalizacji lub gromadzić w   sposób  

umożliwiający ich usunięcie zgodnie z   przepisami utrzymania czystości i   porządku  

w gminach .  

4.   Ścieki o   których mowa w   ust.3 nie mogą być odprowadzane bezpośrednio do zbiorników  

wodnych lub do ziemi, ani powodować uciążliwości dla innych osób korzystających  

z danej nieruchomości lub nieruchomości sąsiedniej .  

5.   Naprawa pojazdów samochodowych poza warsztatami samochodowymi może odbywać się  

wyłącznie w   zakresie obejmującym doraźne  naprawy i   regulacje samochodów oraz pod  

warunkiem:  

1)   nie powodowania uciążliwości dla właścicieli sąsiednich nieruchomości oraz  

negatywnego oddziaływania na środowisko w   tym emisji hałasu lub spalin ;  

2)   gromadzenia powstających odpadów w   urządzeniach do tego przeznaczonych ;  

3)   zabezpieczenia przed przedostawaniem się płynów samochodowych do środowiska .  

Rozdział 3.
ZASADY PROWADZENIA SELEKTYWNEGO ZBIERANIA I   ODBIERANIA ODPADÓW  

§   6.   Ustala się następujące zasady w   zakresie prowadzenia selektywnego zbierania i   odbierania odpadów  :  

1.   Każdy właściciel nieruchomości zobowiązany jest do prowadzenia selektywnego zbierania  

odpadów, a   odbierający odpady do selektywnego odbierania odpadów obejmujących  

następujące frakcje:  

1)   szkło - w   tym opakowania ze szkła ;  

2)   papier i   tektura - w   tym opakowania , gazety , czasopisma itp. ;  

3)   tworzywa sztuczne - w   tym opakowania z   tworzyw sztucznych, folie itp. ;  

4)   metale - puszki, drobny złom ;  

5)   opakowania wielomateriałowe ;  

6)   odpady ulegające biodegradacji ;  

7)   odpady budowlano-remontowe i   rozbiórkowe ;  

8)   zmieszane odpady komunalne .  

2.   Właściciel nieruchomości zobowiązany jest także do selektywnego zbierania :  

1)   zużytego sprzętu elektrycznego i   elektronicznego ;  

2)   mebli i   innych odpadów wielkogabarytowych ;  

3)   powstających w   gospodarstwach domowych przeterminowanych leków i   chemikaliów  

oraz zużytych baterii i   akumulatorów ;  

4)   zużytych opon .  

3.   Odpady o   których mowa w   ust.1 należy przekazywać z   częstotliwością określoną  

w rozdziale 5, w   terminach wyznaczonych w   harmonogramie lub mogą być dostarczone  

przez właściciela nieruchomości do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów .  

4.   Obowiązek wyposażenia nieruchomości w   pojemniki i   worki obciąża właściciela  

nieruchomości. Pojemniki i   worki mogą być udostępniane przez przedsiębiorcę .  

5.   Szkło, papier i   tekturę, tworzywa sztuczne, metale i   opakowania wielomateriałowe należy  

gromadzić w   przeznaczonych do tego celu pojemnikach, w   tym workach foliowych  

bezpośrednio na terenie nieruchomości, na której powstał ten rodzaj odpadu .W przypadku  

nieruchomości zabudowanych budynkami wielolokalowymi należy umieszczać wyżej  

wymienione frakcje odpadów w   przeznaczonych do tego celu i   specjalnie oznakowanych  

pojemnikach zlokalizowanych na terenie osiedli z   tym, że za budynki wielolokalowe  

uznaje się budynki , w   których znajdują się cztery lub więcej lokali mieszkalnych .  

6.   Dopuszcza się,  aby w   zabudowie jednorodzinnej i   zagrodowej odpady ulegające  

biodegradacji zbierane w   sposób selektywny były kompostowane w   przydomowym  

kompostowniku z   zachowaniem technologii kompostowania .  

7.   Odpady zielone ulegające biodegradacji można dostarczyć do Punktu Selektywnej Zbiórki  

Odpadów  .  

8.   Odpady niebezpieczne takie jak baterie i   akumulatory należy wydzielić ze strumienia  

odpadów komunalnych . Można je przekazywać  do specjalistycznych pojemników  

znajdujących się w   punktach zbiórki lub w   szkołach, urzędach lub innych budynkach  

użyteczności publicznej , które zostaną wyposażone w   te pojemniki przez gminę  .  

9.   Chemikalia, w   szczególności farby,  lakiery, środki ochrony roślin należy przekazać  

do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów  .  

10.   Przeterminowane leki należy wydzielić ze strumienia odpadów komunalnych i   przekazać  

do specjalistycznych pojemników znajdujących się w   wyznaczonych aptekach na terenie  

gminy. Apteki zostaną wyposażone w   odpowiednie pojemniki przez gminę .  

11.   Odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i   elektroniczny odbierane będą  

przez przedsiębiorcę po ogłoszeniu terminu  przez gminę, bądź przez uprawniony podmiot.  

Dopuszcza się osobiste dostarczenie w/w odpadów  do Punktu Selektywnej Zbiórki  

Odpadów. Za odbiór odpadów w   Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów właściciel  

nieruchomości obowiązany jest uiścić dodatkową opłatę  .  

12.   Odpady budowlano-remontowe i   rozbiórkowe, należy gromadzić wyłącznie  

w specjalistycznych  pojemnikach, uniemożliwiających pylenie lub dostarczyć je  

do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów . Właściciel nieruchomości ma obowiązek  

odpowiednio wcześniej zamówić taki pojemnik u   przedsiębiorcy .  

13.   Przedsiębiorca ma obowiązek w   ramach opłaty za gospodarowanie odpadami  

komunalnymi odebrać wyłącznie te odpady budowlano-remontowe i   rozbiórkowe, które  

powstały w   wyniku prowadzenia drobnych robót nie wymagających pozwolenia na  

budowę ani zgłoszenia zamiaru  prowadzenia robót do starosty . Odpady nie spełniające tej  

definicji przedsiębiorca ma obowiązek odebrać za dodatkową opłatą  .  

14.   Na terenie Gminy Brzozów znajduje się Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów  

wymienionych w   § 7   ust.1 i   2 niniejszego regulaminu, o   lokalizacji których Gmina  

poinformuje właścicieli nieruchomości w   sposób zwyczajowo przyjęty oraz poprzez  

publikację tej informacji na swoich stronach internetowych .  

Rozdział 4.
RODZAJE I   MINIMALNA POJEMNOŚĆ POJEMNIKÓW PRZEZNACZONYCH  
DO ZBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH NA TERENIE NIERUCHOMOŚCI ORAZ NA DROGACH PUBLICZNYCH. WARUNKI ROZMIESZCZANIA TYCH POJEMNIKÓW I   ICH UTRZYMANIA W   ODPOWIEDNIM STANIE SANITARNYM, PORZĄDKOWYM I   TECHNICZNYM  

§   7.   1.   Odpady komunalne powstające na terenie nieruchomości muszą być gromadzone  

w pojemnikach odpowiadających wymaganiom określonym w   niniejszej uchwale  

i w   Rozporządzeniu w   sprawie wymagań technicznych jakie powinien spełniać podmiot  

odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości .  

2.   Nieczystości płynne powstające na terenie nieruchomości winne być odprowadzane do sieci  

kanalizacyjnej , przydomowych oczyszczalni ścieków bądź do szczelnych zbiorników  

bezodpływowych , odpowiadających wymaganiom wynikającym z   odrębnych przepisów .  

§   8.   1.   Ustala się średnią ilość odpadów komunalnych wytwarzanych w   gospodarstwach  

domowych,  przypadającą na jednego mieszkańca w   ilości 40 l na miesiąc .  

2.   Ustala się minimalną pojemność pojemnika przeznaczonego do zbierania na terenie  

nieruchomości, niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych dla właścicieli  

nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w   zabudowie jednorodzinnej  

oraz zagrodowej,  jeżeli z   tego pojemnika korzysta :  

1)   do 5   osób - o   pojemności 120 l ;  

2)   od 6   do 10 osób  - o   pojemności 2x120 l lub 1x240 l ;  

3)   od 11 do 15 osób - o   pojemności 3x120 l lub 1x240 l+ 1x120 l ;  

4)   powyżej 15 osób - o   pojemności 4x120 l lub 2x240 l;  

3.   Ustala się minimalną pojemność pojemnika przeznaczonego do zbierania na terenie nieruchomości niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych dla właścicieli  nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w   zabudowie  wielorodzinnej, jeżeli  

z tego pojemnika korzysta :  

1)   do 5   osób - o   pojemności 120 l ;  

2)   od 6   do 10 osób - o   pojemności 2x120 l  lub 1x240 l ;  

3)   od 11 do 15 osób - o   pojemności 3x120 l lub 1x240 l + 1x120 l ;  

4)   powyżej 15 osób - o   pojemności 1100 l lub wielokrotność pojemników 1100 l.  

4.   Dopuszcza się przy zachowaniu minimalnej pojemności stosowanie do gromadzenia  

niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych  innych pojemników niż zostały  

określone w   ust.2 i   ust.3 .  

5.   Właściciele nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a   powstają odpady  

mają obowiązek wyposażyć nieruchomość w   pojemniki, a   ich pojemność dostosować do  

częstotliwość odbioru odpadów komunalnych. Zaleca się przy określaniu wielkości  

pojemnika uwzględnienie następujących parametrów minimalnych:  

1)   dla szkół wszelkiego typu 3   l na każdego ucznia i   pracownika, jednak co najmniej jeden  

pojemnik o   pojemności 120 l na każdą placówkę ;.  

2)   dla żłobków i   przedszkoli 3   l na każde dziecko i   pracownika , jednak co najmniej jeden  

pojemnik o   pojemności 120 l na każdą placówkę ;.  

3)   dla lokali handlowych 50 l na każde 10 m2 powierzchni całkowitej, jednak co najmniej  

jeden pojemnik 120 l na lokal;  

4)   dla punktów handlowych poza lokalem 50 l na każdego zatrudnionego, jednak co najmniej  

jeden pojemnik 120 l na każdy punkt;  

5)   dla lokali gastronomicznych 20 l na jedno miejsce konsumpcyjne, jednak co najmniej jeden  

pojemnik o   pojemności 120 l na każdy lokal ;  

6)   dla kiosków i   ulicznych punktów szybkiej konsumpcji co najmniej jeden pojemnik 120 l;  

7)   dla zakładów rzemieślniczych, usługowych i   produkcyjnych w   odniesieniu do pomieszczeń  

biurowych i   socjalnych pojemnik 120 l na każdych 10 pracowników;  

8)   dla internatów, szpitali, hoteli, pensjonatów, domów opieki 20 l na jedno łóżko, jednak co  

najmniej jeden pojemnik o   pojemności 120 l na każdy punkt ;  

9)   dla ogródków działkowych 20 l na każdą działkę w   okresie od 1   marca do 31 października  

każdego roku, i   5 l poza tym okresem;  

10)   w przypadku lokali handlowych i   gastronomicznych, dla zapewnienia czystości  

wymagane jest również ustawienie na zewnątrz, poza lokalem, co najmniej jednego  

pojemnika na odpady .  

§   9.   1.   Określa się rodzaje worków  przeznaczonych do selektywnego gromadzenia odpadów przez  

właścicieli nieruchomości, o   następujących ujednoliconych kolorach:  

1)   żółty z   przeznaczeniem na tworzywa sztuczne , metale i   opakowania wielomateriałowe ;  

2)   zielony z   przeznaczeniem na szkło i   opakowania szklane ;  

3)   niebieski z   przeznaczeniem na  papier i   tekturę w   tym opakowania, gazety, czasopisma itp.;  

4)   brązowy z   przeznaczeniem na odpady zielone, ulegające biodegradacji .  

2.   Ustala się minimalną pojemność 60 l dla worków na odpady selektywnie gromadzone,  

o których mowa w   ust.1 .  

3.   Worki powinny być wykonane z   folii LDPE i   znakowane napisami określającymi rodzaj  

gromadzonych odpadów .  

§   10.   Na terenach zabudowy wielorodzinnej oraz w   centralnych miejscach poszczególnych  

miejscowości gminy ( przed szkołami, przed sklepami wielkopowierzchniowymi itp.) -  

zestawy pojemników przeznaczone do selektywnej zbiórki opakowań z   tworzyw sztucznych,  

szkła i   opakowań szklanych , papieru i   tektury winny posiadać minimalną  pojemność 2000l  

i być oznakowane kolorami takimi jak worki przeznaczone do selektywnej zbiórki, z   opisem  

i znakiem graficznym .  

§   11.   1.   Na drogach publicznych oraz na terenie nieruchomości, na których znajdują się  

obiekty służące do użytku publicznego, w   tym na wewnętrznych drogach osiedlowych ,  

należy ustawiać trudnopalne pojemniki lub kosze uliczne o   minimalnej pojemności 25 l .  

2.   Pojemniki lub kosze, o   których mowa w   ust.1  należy rozmieścić w   szczególności przy  

oznakowanych przejściach dla pieszych, przystankach komunikacyjnych oraz w   miejscach  

o dużym natężeniu ruchu .  

§   12.   Właściciel nieruchomości zobowiązany jest do utrzymania pojemników, miejsc zbierania  

i gromadzenia odpadów przed ich odebraniem przez przedsiębiorcę w   odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i   technicznym poprzez :  

1)   pojemniki na odpady powinny być ustawione na terenie nieruchomości, w   miejscu  

widocznym, na wyrównanej, najlepiej utwardzonej powierzchni, dostępnym  

dla pracowników podmiotu uprawnionego lub gdy takiej możliwości nie ma, należy  

wystawiać je w   dniu odbioru zgodnie z   harmonogramem na najbliższy chodnik lub pobocze  

drogi ;  

2)   do pojemników o   odpowiednich oznaczeniach i   worków o   określonych kolorach należy  

wrzucać wyłącznie odpady do nich przeznaczone ;  

3)   pojemnik nie powinien być uszkodzony lub pozbawiony np. pokrywy, która zabezpiecza  

przed dostępem wód opadowych i   innych czynników zewnętrznych ;  

4)   pojemniki powinny być poddawane w   zależności od potrzeb czyszczeniu preparatami  

usuwającymi drobnoustroje, owady oraz nieprzyjemne zapachy ;  

5)   ilość i   pojemność pojemników powinna być proporcjonalna do potrzeb w   celu  

niedopuszczania do ich przeciążania .  

Rozdział 5.
CZĘSTOTLIWOŚĆ POZBYWANIA SIĘ ODPADÓW KOMUNALNYCH  
I NIECZYSTOŚCI CIEKŁYCH Z   TERENU NIERUCHOMOŚCI  

§   13.   1.   Odbiór odpadów komunalnych i   nieczystości ciekłych z   nieruchomości może być  

dokonywany wyłącznie przez przedsiębiorcę wpisanego do rejestru działalności  

regulowanej  .  

2.   Ustala się częstotliwość odbioru odpadów komunalnych z   terenu nieruchomości  

w regularnych odstępach czasu uniemożliwiających ich przepełnienie tj:  

1)   z pojemników na odpady komunalne niesegregowane (zmieszane) :  

a)   dla budynków mieszkalnych w   zabudowie jednorodzinnej i   zagrodowej - nie rzadziej  

niż jeden raz na dwa tygodnie  ;  

b)   dla budynków mieszkalnych w   zabudowie wielorodzinnej - nie rzadziej niż jeden raz  

w tygodniu ;  

3.   Odbiór segregowanych odpadów komunalnych, o   których mowa w   §   7   ust.1 pkt 1,2,3,4,5  

odbywać się będzie :  

a)   dla budynków mieszkalnych w   zabudowie jednorodzinnej i   zagrodowej  - nie rzadziej  

niż jeden raz w   miesiącu ;  

b)   dla budynków mieszkalnych w   zabudowie wielorodzinnej - nie rzadziej niż 2   razy  

w miesiącu lub w   miarę napełnienia pojemników .  

4.   Odpady zielone, ulegające biodegradacji odbierane będą z   uwzględnieniem potrzeb  

i warunków sanitarno - porządkowych .  

5.   Odpady niebezpieczne odbierane będą na bieżąco w   Punkcie Selektywnej Zbiórki  

Odpadów.  

6.   Odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i   elektroniczny odbierane będą  

dwa razy w   roku - przed sezonem letnim i   przed sezonem zimowym, zgodnie z   ustalonym  

harmonogramem przez przedsiębiorcę, bądź odpłatnie na bieżąco w   Punkcie Selektywnej  

Zbiórki Odpadów .  

7.   Pozostałe odpady zbierane selektywnie należy przekazać we własnym zakresie,dostarczając  

je do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów .  

8.   Odpady budowlano-remontowe i   rozbiórkowe będą odbierane na indywidualne zgłoszenie .  

9.   Opróżnianie koszy ulicznych następuje w   miarę potrzeb jednak nie rzadziej niż dwa razy  

w tygodniu .  

10.   Opróżnianie pojemników przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów, stojących na  

terenach przeznaczonych do użytku publicznego następuje w   miarę potrzeb,  jednak  

nie rzadziej niż jeden raz w   miesiącu  

§   14.   1.   Właściciel nieruchomości nieskanalizowanej jest zobowiązany do opróżniania zbiorników  

bezodpływowych (szamb) w   sposób systematyczny, z   częstotliwością zapewniającą  

niedopuszczenie do ich przepełnienia .  

2.   Pojemność zbiornika bezodpływowego powinna być dostosowana do potrzeb osób  

zamieszkujących na terenie nieruchomości i   ilości wytwarzanych nieczystości ciekłych .  

§   15.   Pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych i   zbiorniki bezodpływowe muszą być  

eksploatowane zgodnie z   ich przeznaczeniem i   z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.  

Rozdział 6.
INNE WYMAGANIA WYNIKAJĄCE Z   WOJEWÓDZKIEGO PLANU GOSPODARKI ODPADAMI  

§   16.   1.   Właściciele nieruchomości zobowiązani są podejmować działania zmierzające do  

ograniczenia ilości wytwarzanych odpadów, w   szczególności poprzez:  

1)   używanie toreb wielokrotnego użytku, w   szczególności płóciennych, do codziennych  

zakupów ;  

2)   kompostowanie odpadów zielonych w   pryzmie kompostowej na przydomowym terenie ;  

3)   kupowanie produktów w   opakowaniach zwrotnych ;  

4)   zgniatanie butelek plastikowych, opakowań wielomateriałowych oraz tekturowych przed  

wrzuceniem do pojemnika ;  

5)   oddawanie odzieży organizacjom charytatywnym bądź wrzucanie do pojemników     na  

odzież .  

2.   Odpady ze szkła i   tworzyw sztucznych przekazywane do segregacji powinny być  

pozbawione zanieczyszczeń .  

Rozdział 7.
OBOWIĄZKI OSÓB UTRZYMUJĄCYCH ZWIERZĘTA DOMOWE, MAJĄCYCH NA CELU OCHRONĘ PRZED ZAGROŻENIEM LUB UCIĄŻLIWOŚCIĄ DLA LUDZI ORAZ PRZED ZANIECZYSZCZENIEM TERENÓW PRZEZNACZONYCH DO WSPÓLNEGO UŻYTKU  

§   17.   1.   Właściciele lub opiekunowie zwierząt domowych są zobowiązani do sprawowania  

właściwej opieki nad tymi zwierzętami, w   tym w   szczególności nie pozostawienia ich bez  

dozoru, jeżeli zwierzę nie znajduje się w   pomieszczeniu zamkniętym lub na terenie  

ogrodzonym w   sposób uniemożliwiający samodzielne wydostanie się z   niego.  
2. Właściciele lub opiekunowie zwierząt domowych są zobowiązani do utrzymania tych  

zwierząt w   sposób nie stwarzający uciążliwości (hałas, odory) dla osób znajdujących się  

w sąsiednich  lokalach lub nieruchomościach.  

3.   Właściciel nieruchomości ma obowiązek oznakowania tabliczką ostrzegawczą bramy lub  

furtki wejściowej na teren ogrodzonej posesji, na której utrzymywane jest zwierzę mogące  

stanowić zagrożenie dla zdrowia lub życia ludzi.  

4.   Na terenach użytku publicznego psy mogą być wyprowadzone tylko na smyczy, natomiast  

psy należące do rasy psów niebezpiecznych mogą być wyprowadzone tylko na smyczy  

i w   kagańcu  

5.   Zabronione jest:  

1)   wpuszczanie psów i   kotów do piaskownic i   na place zabaw dla dzieci,  

2)   wprowadzanie psów do sklepów, zakładów produkcji spożywczej, zakładów usługowych,  

lokali gastronomicznych  (z wyjątkiem psów przewodników osób niewidomych).  

6.   Osoby utrzymujące zwierzęta domowe zobowiązane są do usuwania zanieczyszczeń  

spowodowanych przez te zwierzęta w   miejscach publicznych oraz w   innych miejscach  

przeznaczonych do wspólnego użytku, w   szczególności z   terenu ulic, chodników, parków .  

§   18.   Zasady postępowania z   bezdomnymi zwierzętami na terenie gminy reguluje odrębna uchwała Rady Miejskiej w   Brzozowie określająca  „Program opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Brzozów”.  

Rozdział 8.
WYMAGANIA ODNOŚNIE UTRZYMYWANIA ZWIERZĄT GOSPODARSKICH  
NA TERENACH WYŁĄCZONYCH Z   PRODUKCJI ROLNICZEJ, W   TYM RÓWNIEŻ ZAKAZU ICH UTRZYMYWANIA NA OKREŚLONYCH OBSZARACH LUB W   POSZCZEGÓLNYCH NIERUCHOMOŚCIACH  

§   19.   1.   Na terenach wyłączonych z   produkcji rolniczej zakazuje się  produkcji towarowej zwierząt  

gospodarskich.  

2.   Dopuszcza się utrzymywanie zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z   produkcji  

rolniczej, w   zabudowie jednorodzinnej i   zagrodowej, na własny użytek,  pod warunkiem  

spełnienia wymogów: sanitarnych, budowlanych, ochrony środowiska i   ochrony zwierząt,  

określonych odrębnymi przepisami.  

3.   Posiadacz zwierząt gospodarskich zobowiązany jest do przestrzegania następujących zasad:  

1)   wytwarzane podczas prowadzenia chowu lub hodowli odpady i   nieczystości będą  

gromadzone i   usuwane zgodnie z   obowiązującymi przepisami i   nie będą powodować  

zanieczyszczenia terenu nieruchomości oraz wód powierzchniowych i   podziemnych;  

2)   nie powodowania przez prowadzoną hodowlę uciążliwości, w   szczególności zapachowych  

dla współużytkowników oraz użytkowników nieruchomości sąsiednich ;  

3)   przestrzeganie obowiązujących przepisów sanitarno-epidemiologicznych.  

4.   Pszczoły powinny być trzymane w   ulach ustawionych w   odległości co najmniej 10 m od  

granicy nieruchomości, w   taki sposób, aby nie zakłócały korzystania z   nieruchomości  

sąsiednich.  

Rozdział 9.
OBSZARY PODLEGAJĄCE OBOWIĄZKOWEJ DERATYZACJI  
ORAZ TERMINY JEJ PRZEPROWADZANIA  

§   20.   1.   Właściciele, zarządcy , użytkownicy nieruchomości zobowiązani są w   razie potrzeby do  

przeprowadzenia deratyzacji na terenie nieruchomości .  

2.   Ustala się następujące terminy przeprowadzenia deratyzacji - marzec i   październik  

każdego   roku.  

3.   W uzasadnionych przypadkach zabiegi deratyzacji należy przeprowadzać w   innych  

terminach .  

4.   Deratyzację przeprowadza się na terenie całej gminy .  

§   21.   W przypadku wystąpienia populacji gryzoni, stwarzającej zagrożenie sanitarne, Burmistrz Brzozowa, w   uzgodnieniu z   Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym, określi  

w drodze zarządzenia obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji oraz termin  

jej przeprowadzenia .  

Rozdział 10.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE  

§   23.   Nadzór nad realizacją obowiązków wynikających z   niniejszego Regulaminu sprawuje Burmistrz Brzozowa .  

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00