Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XXVIII/235/12 Rady Miejskiej w Nisku
z dnia 4 grudnia 2012r.
w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15, art. 40 ust. 1, art.41 ust. 1 i art 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r., o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. 2001, Nr 142, poz. 1591 z późn. zm) i art. 6r ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz.U z 2012 r, poz. 391) Rada Miejska w Nisku uchwala co następuje: Określa się następujący szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę
§ 1. 1. Określa się ilość odpadów komunalnych odbieranych od właścicieli nieruchomości miesięcznie:
1) dla budynków mieszkalnych 20 l na mieszkańca, jednak co najmniej jeden pojemnik 110 l na każdą nieruchomość; ;
2) dla szkół wszelkiego typu - 3 l na każdego ucznia (studenta) i pracownika;jednak co najmniej jeden pojemnik 110 l miesięcznie;
3) dla żłobków i przedszkoli - 5 l na każde dziecko i pracownika;jednak co najmniej jeden pojemnik 110 l miesięcznie;
4) dla lokali handlowych, gastronomicznych, dyskotek, domów weselnych, przychodni zdrowia, aptek , domów kultury- 110 l na każde 100 m2 powierzchni całkowitej, jednak co najmniej jeden pojemnik 110 l na lokal miesięcznie ;
5) Dla biur, instytucji,agencji finansowych i ubezpieczeniowych 20 l na każdego zatrudnionego, jednak co najmniej 1 pojemnik 110 l miesięcznie
6) dla punktów handlowych poza lokalem - 30 l na każdego zatrudnionego, jednak co najmniej jeden pojemnik 110 l na każdy punkt miesięcznie;
7) dla klubów sportowych 110 l na każde 100 m2 powierzchni całkowitej budynków klubowych; jednak co najmniej jeden pojemnik 110 l miesięcznie;
8) dla kiosków i ulicznych punktów szybkiej konsumpcji - co najmniej jeden pojemnik 110 l miesięcznie;
9) dla zakładów rzemieślniczych, usługowych i produkcyjnych w odniesieniu do pomieszczeń biurowych i socjalnych - pojemnik 110 l na każdych 10 pracowników miesięcznie;
10) dla domów opieki, internatów, koszar, hoteli, pensjonatów, aresztów, szpitali - 20 l na jedno łóżko;jednak co najmniej jeden pojemnik 110 l miesięcznie;
11) dla parafii, związków wyznaniowych min. 1 pojemnik 110 l miesięcznie
12) dla cmentarzy, placów targowych - 110 l na 500 m2 miesięcznie, jednak co najmniej jeden pojemnik 110 l miesięcznie
§ 2. Ustala się następującą częstotliwość odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i terenów przeznaczonych do użytku publicznego:
1. Z obszarów zabudowy zagrodowej i jednorodzinnej:
1) odpady zmieszane - trzy razy na miesiąc
2) zbierane selektywnie papier i tektura, szkło białe i kolorowe, metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe - jeden raz na miesiąc
3) odpady ulegające biodegradacji - wiosna, lato - dwa razy w miesiącu jesień - jeden raz na tydzień
4) odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - jeden raz na rok, oraz w każdym czasie po dostarczeniu we własnym zakresie do punktu selektywnej zbiórki w godzinach funkcjonowania punktu
5) pozostałe zbierane selektywnie - w własnym zakresie należy dostarczyć do punktu selektywnej zbiórki w godzinach funkcjonowania punktu
2. Z obszarów zabudowy wielorodzinnej:
1) odpady zmieszane - cztery razy w tygodniu
2) zbierane selektywnie papier i tektura, szkło białe i kolorowe, metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe - dwa razy w miesiącu
3) odpady ulegające biodegradacji -wiosna, lato, jesień - dwa razy w miesiącu
4) odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - jeden raz na rok, oraz w każdym czasie po dostarczeniu we własnym zakresie do punktu selektywnej zbiórki w godzinach funkcjonowania punktu
5) pozostałe zbierane selektywnie - w własnym zakresie należy dostarczyć do punktu selektywnej zbiórki w godzinach funkcjonowania punktu
3. Z obszarów na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne:
1) odpady zmieszane - jeden raz na tydzień
2) zbierane selektywnie papier i tektura, szkło białe i kolorowe, metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe - jeden raz na miesiąc
3) odpady ulegające biodegradacji -wiosna, lato, jesień- dwa razy w miesiącu
4) pozostałe zbierane selektywnie - w własnym zakresie należy dostarczyć do punktu selektywnej zbiórki w godzinach funkcjonowania punktu.
5) na wywóz odpadów produkcyjnych nie mających cech odpadów komunalnych musi być zawarta odrębna umowa z uprawnionym podmiotem
4. Opróżnianie koszy ulicznych oraz parków i przystanków - dwa razy w tygodniu
5. W przypadku terenów przeznaczonych do użytku publicznego oraz placówek handlowo - usługowych zlokalizowanych poza budynkami wprowadza się obowiązek codziennego usuwania odpadów.
6. Wywóz odpadów wielkogabarytowych, sprzętu elektrycznego i elektronicznego itp. w terminach innych niż ustalono w harmonogramie odbywa się odpłatnie na zgłoszenie zarządcy lub właściciela nieruchomości według ceny ustalonej pomiędzy właścicielem i podmiotem realizującym usługę.
§ 3. 1. Tworzy się punkty selektywnej zbiórki odpadów,
2. Punkty selektywnej zbiórki odpadów czynne będą jeden dzień w tygodniu według harmonogramu.
3. W ramach uiszczonej opłaty każdy mieszkaniec może dostarczyć do punktu selektywnej zbiórki odpadów zebrane selektywnie odpady a w szczególności: odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte oleje, opony, odpady z remontów i rozbiórki, przeterminowane leki, farby, rozpuszczalniki, metal, papier, szkło, tworzywa sztuczne, baterie i akumulatory.
§ 4. Traci moc uchwała Nr XXVII/229/12 Rady Miejskiej w Nisku z dnia 15 listopada 2012 r. w sprawie sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów
§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta Nisko.
§ 6. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego z mocą obowiązującą od dnia 1 lipca 2013 r.
Przewodniczący Rady Miejskiej |