Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XXXIII/295/12 Rady Miasta Sanoka
z dnia 29 listopada 2012r.
w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właścicieli nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Na podstawie art.18 ust.2 pkt.15 i art. 40 ust. 1 ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) art. 6r ust.3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U z 2012r. poz.391) oraz art.10 ust.1 ustawy z dnia 1 lipca 2011r o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 152, poz.897 z późn. zm.)
Rada Miasta Sanoka
u chwala, co następuje:
§ 1. Określa się szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w szczególności ilość odpadów komunalnych odbieranych od właścicieli nieruchomości i częstotliwości ich odbioru oraz sposobu świadczenia usług przez punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych.
§ 2. Od właściciela nieruchomości odbierane będą odpady komunalne w ilości 1800 l rocznie od jednej zamieszkałej osoby na terenie nieruchomości zgodnie z zasadami określonymi uchwałą w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Sanoka.
§ 3. Określa się częstotliwość odbioru i dostarczania odpadów komunalnych.
1. Odbiór odpadów komunalnych nie segregowanych (zmieszanych) z nieruchomości odbywać się będzie przez przedsiębiorcę w terminach wyznaczonych harmonogramem:
1) zamieszkałych w budynkach jednorodzinnych - raz na dwa tygodnie,
2) zamieszkałych w budynkach wielorodzinnych - trzy razy w tygodniu,
3) niezamieszkałych - raz na dwa tygodnie,
4) cmentarzy - dwa razy w miesiącu I ,II, V, VI, VII, VIII, IX, XII oraz cztery razy w miesiącu: III, IV, X, XI,
5) placów targowych - 1 raz w tygodniu,
6) ogródków działkowych - 1 raz w miesiącu III, IV, V. VI, VII, VIII, IX, X.
2. Odbiór odpadów komunalnych segregowanych z nieruchomości odbywać się będzie przez przedsiębiorcę w terminach wyznaczonych harmonogramem:
1) zamieszkałych w budynkach jednorodzinnych: papier, tektura i opakowania wielomateriałowe, szkło bezbarwne, szkło kolorowe, tworzywa sztucznego typu PET i plastik przemysłowo-gospodarczy, metale opakowaniowe - jeden raz w miesiącu,
2) zamieszkałych w budynkach wielorodzinnych: papier, tektura i opakowania wielomateriałowe- cztery razy w miesiącu, szkło bezbarwne i kolorowe - jeden raz w miesiącu, tworzywa sztuczne i metale opakowaniowe - cztery razy w miesiącu,
§ 4. Określa się sposób świadczenia usług przez punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych.
1. Punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych przy ul. Jana Pawła II 59 w Sanoku przyjmuje odpady segregowane od wtorku do piątku od godz. 9°° do godz. 17°° i w pierwszą sobotę miesiąca od godz. 7°°do godz. 13°°.
1) Od właścicieli nieruchomości zamieszkałych dostarczonych samodzielnie nieodpłatnie: zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, wysegregowane odpady budowlane i rozbiórkowe, zużyte opony (z pojazdów osobowych), przeterminowane leki i chemikalia, styropian opakowaniowy, odpady ulegające biodegradacji, zielone i bioodpady (nie dotyczy odpadów gromadzonych w przydomowych kompostownikach),
2) Od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych dostarczonych samodzielnie nieodpłatnie: papier, tektura i opakowania wielomateriałowe,szkło bezbarwne, szkło kolorowe, tworzywa sztucznego typu PET i plastik przemysłowo-gospodarczy, metale opakowaniowe,
3) Od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych dostarczonych samodzielnie odpłatnie: zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, wysegregowanych odpadów budowlanych, i rozbiórkowych, zużytych opon (z pojazdów osobowych)
§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Sanoka.
§ 6. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego z mocą obowiązującą od 1 lipca 2013r.
| Przewodniczący |