Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Podkarpackiego rok 2012 poz. 3228

Uchwała nr XXVI/140/2012 Rady Gminy Kuryłówka

z dnia 7 grudnia 2012r.

w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kuryłówka

Na podstawie art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. - Dz.U. z 2012 r., poz. 391 ze zm.) oraz art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1 ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. - Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 4 ust. 1 i art. 13 ust. 2 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 197, poz. 1172), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Leżajsku, Rada Gminy Kuryłówka uchwala, co następuje:

Rozdział 1.
Postanowienia ogólne

§ 1. Uchwała określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kuryłówka dotyczące:

1. Wymagań w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości obejmujących:

1) prowadzenie we wskazanym zakresie selektywnego zbierania i odbierania odpadów komunalnych, w tym powstających w gospodarstwach domowych przeterminowanych leków i chemikaliów, zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlanych i rozbiórkowych oraz zużytych opon, a także odpadów zielonych;

2) uprzątanie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego;

3) mycie i naprawy pojazdów samochodowych poza myjniami i warsztatami naprawczymi.

2. Rodzaju i minimalnej pojemności urządzeń przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunków rozmieszczania tych urządzeń i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym, przy uwzględnieniu:

1) średniej ilości odpadów komunalnych wytwarzanych w gospodarstwach domowych bądź w innych źródłach;

2) liczby osób korzystających z tych urządzeń.

3. Częstotliwości i sposobu pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego.

4. Innych wymagań wynikających z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami.

5. Obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku.

6. Wymagań utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej, w tym także zakazu ich utrzymywania na określonych obszarach lub w poszczególnych nieruchomościach.

7. Wyznaczania obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji i terminów jej przeprowadzania.

§ 2. Regulamin obowiązuje właścicieli nieruchomości, mieszkańców oraz osoby przebywające czasowo na terenie Gminy Kuryłówka.

§ 3. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

1) ustawie u.cz.p. - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 391 ze zm.);

2) gminie - należy przez to rozumieć Gminę Kuryłówka;

3) harmonogramie - należy przez to rozumieć harmonogram odbioru odpadów komunalnych obowiązujący na terenie Gminy Kuryłówka;

4) regulaminie - należy przez to rozumieć niniejszy „Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kuryłówka”;

5) pojemniku - należy przez to rozumieć pojemnik metalowy lub z tworzywa sztucznego, worek, kosz uliczny lub kontener z przeznaczeniem na odpady;

6) miejscu zamieszkania - należy przez to rozumieć miejsce, w którym osoba zazwyczaj spędza czas przeznaczony na odpoczynek niezależnie od czasowych nieobecności spowodowanych różnymi wyjazdami, leczeniem , pielgrzymkami, itp.;

7) mieszkańcu - należy przez to rozumieć osobę fizyczną, zamieszkującą na terenie Gminy Kuryłówka, z zamiarem stałego pobytu, nie dotyczy osób przybywających czasowo na terenach rekreacyjnych;

8) chodniku - należy przez to rozumieć wydzieloną część drogi publicznej służącą do poruszania się pieszych;

9) gospodarstwie zagrodowym - należy przez to rozumieć nieruchomość, na której znajdują się budynki przystosowane do hodowli i chowu zwierząt gospodarskich.

Rozdział 2.
Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości

§ 4. 1. Właściciele nieruchomości zapewniają utrzymanie czystości i porządku na terenie nieruchomości zgodnie z wymogami ustawy oraz niniejszym Regulaminem.

2. Właściciel nieruchomości, na której powstają odpady komunalne ma obowiązek:

1) wyposażenie nieruchomości w pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych, spełniające wymagania wymienione w niniejszym Regulaminie oraz utrzymywać je w odpowiednim stanie porządkowym, technicznym i sanitarnym;

2) zbierania i gromadzenia odpadów komunalnych z terenu nieruchomości w przeznaczonych do tego celu pojemnikach;

3) pozbywania się odpadów w sposób określony w Regulaminie;

4) prowadzenie selektywnego zbierania odpadów;

5) umożliwianie odbioru i przekazania zgromadzonych odpadów przedsiębiorcy lub uprawnionemu podmiotowi;

6) gromadzenia nieczystości ciekłych w zbiornikach bezodpływowych;

7) usuwania nieczystości ciekłych ze zbiorników bezodpływowych oraz opróżniania osadników przydomowych oczyszczalni ścieków, zgodnie z przepisami ustawy oraz przepisami odrębnymi.

3. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do przyłączenia nieruchomości do istniejącej sieci kanalizacyjnej lub w przypadku braku sieci, wyposażenie nieruchomości w zbiornik bezodpływowy lub w przydomową oczyszczalnię ścieków spełniającą wymagania określone w przepisach odrębnych.

§ 5. 1. Właściciele nieruchomości, którzy pozbywają się z terenu nieruchomości nieczystości ciekłych oraz właściciele nieruchomości, którzy nie są obowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy, są obowiązani do zawarcia umowy na wykonywanie usług w zakresie:

1) opróżniania zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych - z przedsiębiorcą posiadającym zezwolenie Wójta Gminy Kuryłówka na prowadzenie w/w działalności;

2) odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości - z przedsiębiorcą wpisanym do rejestru działalności regulowanej na terenie Gminy Kuryłówka oraz udokumentowania tych usług poprzez okazanie takich umów i dowodów opłat za te usługi.

§ 6. 1. Właściciele nieruchomości obowiązani są do prowadzenia selektywnego zbierania, a odbierający odpady do odbierania następujących, wyselekcjonowanych rodzajów odpadów komunalnych z terenu nieruchomości:

1) papier i makulatura;

2) szkło bezbarwne i kolorowe;

3) tworzywa sztuczne;

4) metale (puszki, złom);

5) opakowania wielomateriałowe;

6) przeterminowane leki i chemikalia;

7) zużyte baterie i akumulatory;

8) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny;

9) meble i inne odpady wielkogabarytowe;

10) odpady budowlane i rozbiórkowe;

11) zużyte opony;

12) odpady biodegradowalne i odpady zielone;

13) pozostałe niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne.

2. Odpady, o których mowa w ust. 1, właściciele nieruchomości obowiązani są zbierać i gromadzić w terminie niezwłocznym od chwili ich powstania.

3. Odpady powinny być gromadzone w pojemnikach, spełniających wymagania wynikające z niniejszego Regulaminu, oddzielnie, wg określonych frakcji.

4. Odpady, o których mowa w ust. 1 będą zbierane i odbierane z częstotliwością i na zasadach określonych w rozdziale IV niniejszego Regulaminu.

5. Bezpośrednio z nieruchomości odbierane będą następujące frakcje odpadów:

1) szkło białe i kolorowe;

2) papier i tektura;

3) tworzywa sztuczne oraz opakowania wielomateriałowe;

4) metale (np. puszki, drobny złom) oraz

5) pozostałe niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne.

6. Powstające w gospodarstwach domowych odpady biodegradowalne i zielone powinny być w pierwszej kolejności zagospodarowane przez mieszkańców we własnym zakresie, np. poprzez kompostowanie w przydomowych kompostownikach.

7. Ponadto, odpady komunalne zbierane selektywnie, wg frakcji wymienionych w ust. 1, będą odbierane w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów, po ich dostarczeniu przez właścicieli nieruchomości.

§ 7. 1. Właściciele nieruchomości położonych wzdłuż chodników, zobowiązani są niezwłocznie do uprzątnięcia błota, śniegu, lodu oraz innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego.

2. Uprzątnięcie błota, śniegu, lodu oraz innych zanieczyszczeń polega na usunięciu ich w miejsca umożliwiające ich zabranie, w sposób nie powodujący zakłóceń w ruchu pieszym i pojazdów.

3. Właściciele nieruchomości położonych wzdłuż chodników zobowiązani są do usuwania śliskości niezwłocznie po jej wystąpieniu.

§ 8. 1. Mycie pojazdów samochodowych poza myjniami może odbywać się wyłącznie pod warunkiem:

1) niezanieczyszczania środowiska i odprowadzania powstających ścieków po ich odtłuszczeniu i podczyszczeniu do kanalizacji sanitarnej lub zbiornika bezodpływowego;

2) dokonywania tych czynności na wydzielonych, utwardzonych częściach nieruchomości oraz przy użyciu środków ulegających biodegradacji.

2. Naprawa pojazdów samochodowych poza warsztatami samochodowymi może odbywać się wyłącznie pod warunkiem:

1) niezanieczyszczania środowiska i gromadzenia powstających odpadów w urządzeniach do tego przeznaczonych;

2) niepowodowania uciążliwości dla właścicieli sąsiednich nieruchomości.

Rozdział 3.
Rodzaje i minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych oraz warunki rozmieszczania tych pojemników i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym

§ 9. 1. Pojemniki stosowane do zbierania odpadów komunalnych powinny spełniać normy PN -EN 840, ponadto wszystkie urządzenia do zbierania odpadów powinny być dostosowane do opróżniania i załadunku przez śmieciarki.

2. Ustala się następujące rodzaje pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych na terenie Gminy Kuryłówka:

1) pojemniki na odpady zmieszane o pojemności 60 l, 120 l, 240 l, 1100 l;

2) kontenery na odpady typu KP o pojemności 7 m3;

3) pojemniki i worki na odpady zbierane selektywnie o pojemności nie mniejszej niż 60 l;

4) kosze uliczne na odpady o pojemności minimalnej 30 l;

5) kontenery na odpady budowlane i rozbiórkowe;

6) pojemniki specjalistyczne o różnej pojemności , np. na przeterminowane leki, baterie, itp.

3. Pojemniki i worki powinny być oznakowane nadrukiem, jakiego rodzaju odpady należy w nich gromadzić oraz powinny posiadać odpowiednią kolorystykę:

1) żółty - przeznaczony na tworzywa sztuczne i odpady wielomateriałowe;

2) biały - przeznaczony na szkło;

3) niebieski - przeznaczony na makulaturę;

4) czerwony - przeznaczony na metale (puszki i drobny złom);

5) czarny - przeznaczony na zmieszane odpady komunalne.

4. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do wyposażenia nieruchomości w odpowiednią ilość pojemników (urządzeń) do gromadzenia odpadów komunalnych, o pojemności dostosowanej do ilości wytwarzanych odpadów i ilości mieszkańców z nich korzystających.

5. Odpady selektywnie zebrane powinny być wrzucane do odpowiednich pojemników.

6. W przypadku zgromadzenia odpadów różnych frakcji w jednym pojemniku, będą one traktowane jako odpady zmieszane.

§ 10. 1. Właściciele nieruchomości zamieszkałych zobowiązani są do wyposażenia nieruchomości w odpowiednią ilość pojemników (urządzeń) do gromadzenia odpadów komunalnych, o pojemności dostosowanej do ilości wytwarzanych odpadów i ilości mieszkańców z nich korzystających.

2. Określa się minimalną, wymaganą pojemność pojemnika przeznaczonego na zbieranie i gromadzenie odpadów komunalnych przypadającą na jedną nieruchomość zamieszkałą w zabudowie jednorodzinnej, wynoszącą 120 litrów/m-c ;

1) w przypadku gdy nieruchomość zamieszkuje jedna osoba dopuszcza się stosowanie pojemników o pojemności 60 litrów;

2) w przypadku gdy nieruchomość zamieszkuje więcej niż 5 osób - nieruchomość powinna być wyposażona w pojemnik o pojemności dostosowanej do ilości mieszkańców i ilości wytwarzanych odpadów;

3) pojemniki do zbierania odpadów z zabudowy wielorodzinnej, w przypadku wspólnego zbierania odpadów, powinny posiadać pojemność nie mniejszą niż 1100 litrów na każdą frakcję odpadów.

3. Właściciele nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne zobowiązani są do wyposażenia nieruchomości w pojemniki na odpady komunalne, dostosowując pojemność pojemników do swoich indywidualnych potrzeb uwzględniając następujące normy:

1) dla budynków użyteczności publicznej i placówek oświatowych - 2 litry na każdego pracownika lub ucznia, jednak co najmniej 1 pojemnik o pojemności 240 litrów;

2) dla lokali handlowych związanych ze sprzedażą produktów spożywczych - 10 litrów na każde 10m2powierzchni użytkowej lokalu, jednak co najmniej 1 pojemnik o pojemności 240 litrów;

3) dla lokali handlowych innych niż spożywcze - 10 litrów na każde 10m2powierzchni użytkowej lokalu, jednak co najmniej 1 pojemnik o pojemności 120 litrów;

4) dla lokali gastronomicznych - 10 litrów na jedno miejsce konsumpcyjne, jednak co najmniej 1 pojemnik o pojemności 120 litrów;

5) dla punktów szybkiej konsumpcji - nie mniej niż 120 litrów na punkt;

6) dla zakładów rzemieślniczych, usługowych i produkcyjnych - pojemnik 120 litrowy na każdych 10 pracowników;

7) dla cmentarzy - minimum jeden pojemnik o pojemności 1100 litrów;

8) tereny użyteczności publicznej - pojemnik o pojemności co najmniej 120 litrów;

9) dla domków letniskowych -co najmniej 120 litrów/1 domek;

10) działalność rekreacyjna - pojemnik o pojemności co najmniej 1100 litrów;

11) przystanki komunikacyjne - pojemnik o pojemności co najmniej 30 litrów.

4. Dopuszcza się sporadyczne zbieranie komunalnych odpadów zmieszanych w workach, w sytuacji, gdy ilość wytworzonych odpadów zmieszanych przekracza minimalną pojemność pojemnika przeznaczonego na ten rodzaj odpadów.

§ 11. 1. Właściciele nieruchomości, na których odbywają się imprezy masowe są zobowiązani do pozbywania się odpadów w sposób określony w odrębnych przepisach oraz zgodnie z niniejszym Regulaminem.

2. Termin i sposób odbioru odpadów następuje na podstawie odrębnej umowy zawartej z przedsiębiorcą odbierającym odpady.

§ 12. 1. Pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych należy ustawić na nieruchomości w miejscach odpowiadających przepisom prawa budowlanego w sposób nie powodujący uciążliwości i utrudnień dla mieszkańców nieruchomości lub osób trzecich.

2. W przypadku, gdy wyznaczenie miejsca zbierania odpadów nie jest możliwe na terenie nieruchomości, na której powstają odpady, właściciel nieruchomości obowiązany jest do zapewnienia usytuowania pojemników na odpady komunalne, na terenie innej nieruchomości na zasadach uzgodnionych z jej właścicielem.

3. Właściciele nieruchomości zobowiązani są udostępnić pojemniki przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych na czas odbierania tych odpadów poprzez ich wystawienie poza teren nieruchomości, w miejscu umożliwiającym swobodny do nich dojazd i dostęp pracowników przedsiębiorcy odbierającego odpady.

4. Właściciel nieruchomości ma obowiązek utrzymywanie pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym poprzez:

1) wrzucanie do pojemników o określonych kolorach i oznaczeniach wyłącznie odpadów do nich przeznaczonych;

2) zamykanie pojemników wyposażonych w klapy w celu zabezpieczenia przed zalewaniem przez wody opadowe oraz przed dostępem zwierząt;

3) poddawanie pojemników myciu, czyszczeniu i okresowej dezynfekcji;

4) utrzymanie pojemników w odpowiednim stanie technicznym, w szczególności poprzez stałą naprawę ich szczelności.

Rozdział 4.
Częstotliwość i sposoby pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz terenów przeznaczonych do użytku publicznego

§ 13. Ustala się następującą częstotliwość odbioru odpadów komunalnych:

1. Z terenów zabudowy mieszkaniowej i zagrodowej:

1) odpady komunalne zmieszane odbierane będą 1 raz w m-cu, zgodnie z harmonogramem;

2) odpady zbierane selektywnie, wymienione w § 6 ust. 5, t.j. papier i makulatura, tworzywa sztuczne, szkło, metale (puszki i drobny złom), opakowania wielomateriałowe - 1 raz w m-cu, zgodnie z harmonogramem;

3) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - raz w roku, wg harmonogramu;

4) odpady wielkogabarytowe - raz w roku, wg harmonogramu;

5) odpady budowlane i rozbiórkowe - na zgłoszenie, na podstawie odrębnej umowy zawartej z przedsiębiorcą;

6) odpady ulegające biodegradacji i odpady zielone - w pierwszej kolejności należyte je poddać kompostowaniu na terenie nieruchomości w przydomowych kompostownikach lub przekazać je do punktu selektywnego zbierania odpadów lub na zgłoszenie, na podstawie odrębnej umowy zawartej z przedsiębiorcą;

7) zużyte baterie można wrzucać do pojemników ustawionych w sklepach, szkołach na terenie gminy lub dostarczyć do punktu selektywnego zbierania odpadów;

8) przeterminowane leki można wrzucać do pojemników ustawionych w aptece na terenie gminy lub dostarczyć do punktu selektywnego zbierania odpadów;

9) ponadto wszystkie wyselekcjonowane odpady komunalne mieszkańcy mogą dostarczać do punktu selektywnego zbierania odpadów.

2. Z terenów użyteczności publicznej:

1) opróżnianie koszy ulicznych umieszczonych na przystankach autobusowych - sukcesywnie po ich napełnieniu, nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie;

2) kontenery - sukcesywnie w miarę napełnienia.

§ 14. 1. Właściciele nieruchomości obowiązani są do pozbywania sie odpadów komunalnych z terenu nieruchomości w sposób systematyczny, gwarantujący zachowanie czystości i porządku na nieruchomości.

2. Pozbywanie sie odpadów komunalnych przez właścicieli nieruchomości odbywa sie poprzez ich umieszczanie w odpowiednich pojemnikach (workach), a następnie przekazywanie ich przedsiębiorcy odbierającego odpady, zgodnie z harmonogramem, bądź przekazanie je do miejsc odbierania.

§ 15. 1. Właściciele nieruchomości obowiązani są do pozbywania się nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości w sposób systematyczny, nie dopuszczając do przepełnienia sie urządzeń do gromadzenia nieczystości ciekłych, z częstotliwością dostosowania do indywidualnego zużycia wody.

2. Opróżnianie osadników przydomowych oczyszczalni ścieków należy wykonywać zgodnie z instrukcja użytkowania.

3. Zbiorniki bezodpływowe dla gromadzenia nieczystości ciekłych oraz przydomowe oczyszczalnie powinny być zlokalizowane w sposób umożliwiający dojazd do nich pojazdów asenizacyjnych w celu opróżnienia.

Rozdział 5.
Inne wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami

§ 16. W celu osiągnięcia określonych w wojewódzkim planie gospodarki odpadami poziomów recyklingu, właściciele nieruchomości w celu ograniczenia ilości powstawania odpadów komunalnych obowiązani są do:

1) minimalizowania używania jednorazowych toreb (opakowań);

2) kupować produkty w opakowaniach zwrotnych;

3) zgniatać plastikowe butelki, opakowania wielomateriałowe oraz tekturowe przed wrzuceniem ich do pojemników na odpady;

4) kompostować odpady biodegradowalne na terenie własnych nieruchomości;

5) prowadzić edukację ekologiczną.


Rozdział 6.
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mające na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku

§ 17. 1. Utrzymywanie zwierząt domowych nie może stanowić zagrożenia lub uciążliwości dla ludzi.

2. Osoby utrzymujące zwierzęta domowe, w szczególności psy, zobowiązane są trzymać je na terenie swojej nieruchomości w sposób uniemożliwiający wydostanie się zwierząt poza jej granice.

3. Wyprowadzanie psa w miejsca publiczne jest możliwe po spełnieniu następujących warunków:

1) właściciel lub opiekun psa zobowiązany jest do wyprowadzania psa na smyczy, a psy ras dużych, bądź uznanych za agresywne lub zachowujące się w sposób agresywny - na smyczy i w kagańcu oraz wyłącznie przez osoby dorosłe;

2) zwolnienie psa ze smyczy dozwolone jest tylko wtedy, gdy pies jest w kagańcu, w miejscach mało uczęszczanych przez ludzi i tylko wtedy, gdy opiekun psa ma możliwość sprawowania bezpośredniej kontroli nad jego zachowaniem.

4. Ust. 3 stosuje się odpowiednio do innych zwierząt domowych mogących stanowić zagrożenie dla ludzi.

5. Osoby utrzymujące zwierzęta domowe zobowiązane są do usuwania zanieczyszczeń spowodowanych przez te zwierzęta w miejscach publicznych oraz w innych miejscach przeznaczonych do wspólnego użytku. Postanowienie to nie dotyczy osób niewidomych korzystających z psa przewodnika.

6. Zwierzęta padłe należy usuwać niezwłocznie, zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Rozdział 7.
Wymagania utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej

§ 18. 1. Na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej zwierzęta gospodarskie mogą być utrzymywane pod warunkiem przestrzegania zasad określonych w niniejszej uchwale.

2. Prowadzący hodowlę zwierząt gospodarskich powinien spełnić następujące wymogi:

1) posiadanie budynków inwentarskich spełniających wymagania ustawowe;

2) odpady i nieczystości powstające w związku z hodowlą powinny być gromadzone i usuwane w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami, w tym z wymogami niniejszej uchwały;

3) nie dopuszczać do zanieczyszczenia terenu nieruchomości;

4) chów zwierząt powinien być prowadzony w sposób nie stanowiący uciążliwości dla otoczenia.

Rozdział 8.
Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji i terminy jej przeprowadzania

§ 19. 1. Właściciele nieruchomości obowiązani są do stałego tępienia gryzoni w obrębie swojej nieruchomości.

2. Obowiązkową deratyzacją objęte są obszary zabudowy zagrodowej, w których utrzymywane są zwierzęta gospodarskie, obszary zabudowane budynkami mieszkalnymi wielorodzinnymi, obiekty użyteczności publicznej, obsługi ludności.

3. Obowiązkową deratyzację na terenie gminy przeprowadza się raz w roku w miesiącu październiku.

4. Obowiązek ten może być realizowany w innych porach, w miarę potrzeb.

5. Obowiązek deratyzacji spoczywa na właścicielach nieruchomości.


Rozdział 9.
Postanowienia końcowe

§ 20. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kuryłówka.

§ 21. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego.

PRZEWODNICZĄCY RADY GMINY


Stanisław Kotulski

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00