Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XXX/317/12 Rady Miejskiej w Ropczycach
z dnia 30 listopada 2012r.
w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1, art. 41 ust.1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) i art. 6r ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz.U z 2012 r, Nr 0, poz. 391) Rada Miejska w Ropczycach uchwala co następuje:
§ 1. Określa się sposób i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi:
1) świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów polegać będzie na odbiorze odpadów z pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów, określonych w uchwale w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ropczyce,
2) zakres świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów obejmuje odpady zmieszane i selektywnie zebrane.
§ 2. 1. Częstotliwość odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości określa się następująco:
1) z obszarów zabudowy zagrodowej, jednorodzinnej i osiedli, nie rzadziej niż:
a) komunalne odpady zmieszane - raz na dwa tygodnie,
b) zbierane selektywnie takie jak makulatura (papier i tektura), tworzywa sztuczne, metale, szkło, opakowania wielomateriałowe bez ograniczenia - raz na dwa tygodnie,
c) odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny bez ograniczenia - jeden raz w roku ,
d) odpady ulegające biodegradacji i zielone bez ograniczenia- jeden raz w miesiącu,
e) odpady remontowe i rozbiórkowe należy dostarczyć do punktu selektywnej zbiórki odpadów,
2) z obszarów zabudowy wielorodzinnej w granicach miasta, nie rzadziej niż:
a) odpady zmieszane bez ograniczenia - dwa razy w tygodniu,
b) zbierane selektywnie takie jak makulatura (papier i tektura), tworzywa sztuczne, metale, szkło, opakowania wielomateriałowe - dwa razy w miesiącu w miarę napełnienia pojemników,
c) odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny bez ograniczenia - jeden raz w roku w terminie ustalonym w harmonogramie,
d) odpady ulegające biodegradacji i zielone bez ograniczenia- raz na dwa miesiące ,
e) odpady remontowe i rozbiórkowe należy dostarczyć do punktu selektywnej zbiórki odpadów.
§ 3. Ustala się, że do punktu selektywnego zbierania odpadów zlokalizowanego na terenie Gminy Ropczyce, każdy mieszkaniec może dostarczyć zebrane selektywnie odpady a w szczególności: odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, opony, odpady z remontów i rozbiórki, przeterminowane leki, farby, rozpuszczalniki, metale, papier, szkło, tworzywa sztuczne, baterie i akumulatory, odpady ulegające biodegradacji, odpady zielone.
§ 4. Uiszczona opłata za gospodarowanie odpadami nie obejmuje kosztu transportu, załadunku, rozładunku w przypadku samodzielnego ich dostarczenia do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych.
§ 5. Adres i godziny otwarcia punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych udostępnione są w sposób zwyczajowo przyjęty oraz na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Ropczycach.
§ 6. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego z mocą obowiązującą od dnia 1 lipca 2013 r
| Przewodniczący Rady |