Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Podkarpackiego rok 2012 poz. 3038

Uchwała nr XXVIII/162/2012 Rady Miejskiej w Kołaczycach

z dnia 30 listopada 2012r.

w sprawie: wzoru deklaracji na podatek od nieruchomości oraz wzoru informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych

Na podstawie art. 18 ust. 2   pkt 8, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1   i art. 42 ustawy z   dnia 8   marca 1990 r. o   samorządzie gminnym (Dz. U. z   2001 roku Nr 142, poz. 1591 z   pózn. zm.) oraz art. 6   ust. 13 ustawy z   dnia 12 stycznia 1991 r. o   podatkach i   opłatach lokalnych (Dz. U   z 2010 roku Nr 95, poz. 613 z   póżn. zm.) -   Rada Miejska w   Kołaczycach   uchwala co następuje.  

§   1.  

Określa się wzór deklaracji na podatek od nieruchomości (DN-1), stanowiący załącznik nr 1   do uchwały.  

§   2.  

Określa się wzór informacji o   nieruchomościach i   obiektach budowlanych (IN-1), stanowiący załącznik nr 2   do uchwały.  

§   3.  

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Kołaczyc.  

§   4.  

Traci moc Uchwała Rady Gminy Kołaczyce Nr VII/43/03 z   dnia 4   marca 2003 r. w   sprawie wzoru deklaracji na podatek od nieruchomości oraz wzoru informacji o   nieruchomościach.  

§   5.  

Uchwała podlega ogłoszeniu w   Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego.  

§   6.  

Uchwała wchodzi w   życie po upływie 14 dni od dnia opublikowania w   Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego z   mocą obowiązywania od dnia 1   stycznia 2013 roku.  

 

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w   Kołaczycach  


Stanisław   Dunaj

 


1.Numer Identyfikacji Podatkowej składającego deklarację

 

...................................................................................................

                                              Załącznik Nr 1

                                              do Uchwały Rady Miejskiej w Kołaczycach

                                              Nr XXVIII/162/2012 z dnia 30 listopada 2012

 

DN - 1                     DEKLARACJA NA PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI

 

 

na

2. Rok

 

........................................

 

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Tekst jedn. Dz.U. z 2010 r. Nr 95, poz. 613 z późn. zm.).

Składający:            Formularz przeznaczony dla osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek nie mających osobowości prawnej będących właścicielami  nieruchomości lub obiektów budowlanych, posiadaczami samoistnymi nieruchomości lub obiektów budowlanych, użytkownikami wieczystymi gruntów, posiadaczami nieruchomości lub ich części albo obiektów budowlanych lub ich części, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego oraz dla osób fizycznych będących współwłaścicielami lub współposiadaczami z osobami prawnymi, bądź z innymi jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej lub z spółkami nieposiadającymi osobowości prawnej, z wyjątkiem osób tworzących wspólnotę mieszkaniową.

Termin składania: Do 31 stycznia każdego roku podatkowego; w terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie, bądź wygaśnięcie obowiązku podatkowego lub zaistnienia zdarzeń mających wpływ na wysokość podatku.

Miejsce składania:  Wójt/Burmistrz/Prezydent miasta właściwy ze względu na miejsce położenia przedmiotów opodatkowania.

A. MIEJSCE SKŁADANIA DEKLARACJI

 

3. Burmistrz Kołaczyc

    Adres ul. Rynek 1, 38-213 Kołaczyce

B. DANE SKŁADAJĄCEGO DEKLARACJĘ (niepotrzebne skreślić)

       * - dotyczy składającego deklarację niebędącego osobą fizyczną            ** - dotyczy składającego deklarację będącego osobą fizyczną

B.1 DANE IDENTYFIKACYJNE

 

4. Rodzaj składającego deklarację (zaznaczyć właściwą kratkę)

    1. osoba fizyczna                         2. osoba prawna         3. jednostka organizacyjna

      4. spółka nie mająca osobowości prawnej

 

5. Rodzaj własności, posiadania (zaznaczyć właściwą kratkę)

    1. właściciel         2. współwłaściciel     3. posiadacz  samoistny       4. współposiadacz samoistny   5. użytkownik wieczysty

    6. współużytkownik wieczysty  7. posiadacz      8. współposiadacz

 

 

 

6. Miejsce/a (adres/y) położenia przedmiotów opodatkowania oraz numer/y działek

 

 

 

7. Numer/y księgi wieczystej lub zbioru/ów dokumentów

 

 

 

8. Nazwa pełna * / Nazwisko, pierwsze imię, data urodzenia**

 

 

 

9. Nazwa skrócona* / imię ojca, imię matki**

 

 

 

10. Identyfikator REGON* / Numer PESEL**

 

 

B.2 ADRES SIEDZIBY* / ADRES ZAMIESZKANIA**

 

11. Kraj

 

12. Województwo

13. Powiat

 

14. Gmina

 

15. Ulica

16. Numer domu / Numer lokalu

 

17. Miejscowość

 

18. Kod pocztowy

19. Poczta

B.3 INFORMACJA O WSPÓŁWŁAŚCICIELACH / WSPÓŁPOSIADACZACH

(Podać dane każdego współposiadacza / współwłaściciela jak w pozycji B.1 od nr 8 do 10 oraz w pozycji B.2)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C. OKOLICZNOŚCI POWODUJĄCE KONIECZNOŚĆ ZŁOŻENIA DEKLARACJI

 

20. Okoliczności (zaznaczyć właściwą kratkę)

                          1. deklaracja roczna                                                2. korekta deklaracji rocznej

D. DANE DOTYCZĄCE PRZEDMIOTÓW OPODATKOWANIA (z wyjątkiem zwolnionych)

 

Wyszczególnienie

Podstawa opodatkowania

Stawka podatku w roku podatkowym

Kwota podatku

w zł,gr

 

D.1 POWIERZCHNIA GRUNTÓW

 

1. związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków

21.

 

................... m 2

22.

 

.................,.......

23.

 

.................,.......

 

2. pod jeziorami, zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni wodnych

24.

 

.................... ha

25.

 

.................,.......

26.

 

.................,.......

 

3. pozostałe grunty

 

27.

 

................... m 2

28.

 

.................,.......

29.

 

.................,.......

D.2 POWIERZCHNIA UŻYTKOWA BUDYNKÓW LUB ICH CZĘŚCI (*)

 

1. mieszkalnych - ogółem

30.

................... m 2

31.

.................,.......

32.

.................,.......

 

   w tym:

    - kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni)

 

    - kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m

33.

........................... m 2

 

 

........................... m 2

 

34.

........................,........

 

 

........................,........

35.

........................,........

 

 

........................,........

* Do powierzchni użytkowej budynku lub jego części należy zaliczyć powierzchnię mierzoną, po wewnętrznej długości ścian na wszystkich kondygnacjach, z wyjątkiem powierzchni klatek schodowych oraz szybów dźwigowych. Za kondygnację uważa się również garaże podziemne, piwnice, sutereny i poddasza użytkowe.

 

2. związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od części budynków mieszkalnych zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej ogółem,

 

    w  tym:

         - kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni)

         - kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m

36.

 

................... m 2

 

 

........................... m 2

 

........................... m 2

37.

 

.................,.......

 

 

........................,........

 

........................,........

38.

 

.................,.......

 

 

........................,........

 

........................,........

 

3. zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym ogółem,

 

    w tym:

         - kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni)

         - kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m

39.

 

................... m 2

 

 

........................... m 2

 

........................... m 2

40.

 

.................,.......

 

 

........................,........

 

........................,.........

41.

 

.................,.......

 

 

........................,........

 

........................,.........

 

4. związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych w rozumieniu przepisów o działalności leczniczej, zajętych przez podmioty udzielające tych świadczeń,

 

    w tym:

         - kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni)

         - kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m

42.

 

................... m 2

 

 

........................... m 2

 

........................... m 2

43.

 

.................,.......

 

 

........................,........

 

........................,........

44.

 

.................,.......

 

 

........................,........

 

........................,........

 

5. pozostałych ogółem, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego

 

w tym:

- kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni)

 

    - kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m

45.

................... m 2

 

 

........................... m 2

 

........................... m 2

 

 

46.

.................,.......

 

 

........................,........

 

........................,........

 

 

47.

.................,.......

 

 

........................,........

 

........................,........

 

 

D.3 BUDOWLE

 

1. budowle

     (wartość, o której mowa w przepisach o podatkach dochodowych)

48.

.................,.......

49 .

.............

50.

.................,.......

E. ŁĄCZNA KWOTA PODATKU

 

Kwota podatku

Suma kwot z kol. D ( należy zaokrąglić do pełnych złotych)

51.

.................,.......

F. INFORMACJA O PRZEDMIOTACH  ZWOLNIONYCH

      (podać oddzielnie dla każdego tytułu zwolnienia)

PRZEDMIOT ZWOLNIENIA

Z PODATKU

POWIERZCHNIA / WARTOŚĆ NIERUCHOMOŚCI

KWOTA ZWOLNIENIA W ZŁ

TYTUŁ ZWOLNIENIA ( podać przepis prawa, z którego wynika zwolnienie)

F.1 BUDYNKI i GRUNTY

1.         Budynki i grunty wykorzystywane na cele zapobiegania i przeciwdziałania klęskom żywiołowym, propagowania kultury, prowadzenia działalności z zakresu pomocy społecznej

 

52

 

 

 

............................................. m 2

53.

 

 

 

..........................................

54.

2.         Grunty, budynki i budowle przeznaczone na działalność w zakresie zagospodarowania odpadów

 

55.

 

.............................................m 2

56.

 

.............................................

57.

3.         Grunty nie objęte zwolnieniami ustawowymi zajęte pod drogi dojazdowe do gruntów rolnych i leśnych oraz posesji, sklasyfikowane w ewidencji gruntów i budynków jako drogi (dr)

 

58.

 

 

 

 

........................................... m 2

59.

 

 

 

 

...........................................

60.

 

 

 

 

 

4.         Inne przedmioty zwolnienia (ustawowe)

61.

 

............................................ m 2

62.

 

.............................................

63

 

Razem kwota zwolnienia 

 

64.

 

...............................................

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

G. OŚWIADCZENIE I PODPIS SKŁADAJĄCEGO / OSOBY REPREZENTUJĄCEJ SKŁADAJĄCEGO

       Oświadczam, że podane przeze mnie dane są zgodne z prawdą.

 

65. Imię

 

 

66. Nazwisko

 

67. Data wypełnienia (dzień - miesiąc - rok)

 

 

 

68. Podpis (pieczęć) składającego / osoby reprezentującej składającego

H. ADNOTACJE ORGANU PODATKOWEGO

 

69. Uwagi organu podatkowego

 

 

 

 

 

 

 

70. Identyfikator przyjmującego formularz

 

 

71. Data i podpis przyjmującego formularz

 

Pouczenie:

W przypadku nie wpłacenia w obowiązujących terminach kwot wynikających z niniejszej deklaracji lub wpłacenia jej w niepełnej  wysokości, niniejsza deklaracja stanowi podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego, zgodnie z   art. 3a ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2005 r. Nr 229, poz. 1954 z późn. zmianami).


 

1.Numer Identyfikacji Podatkowej składającego informację

 

...................................................................................................

                                          Załącznik Nr 2

                                          do Uchwały Rady Miejskiej w Kołaczycach

                                          Nr XXVIII/162/2012 z dnia 30 listopada 2012 r..

 

 

IN - 1                   INFORMACJA O NIERUCHOMOŚCIACH I OBIEKTACH BUDOWLANYCH

 

 

na

2. Rok

 

........................................

 

 

 

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Tekst jedn. Dz.U. z 2010 r. Nr 95, poz. 613 z późn. zm.).

Składający:            Formularz przeznaczony dla osób fizycznych będących właścicielami nieruchomości lub obiektów budowlanych, posiadaczami samoistnymi nieruchomości lub obiektów budowlanych, użytkownikami wieczystymi gruntów, posiadaczami nieruchomości lub ich części albo obiektów budowlanych lub ich części, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego.

Termin składania:  W  terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie, bądź wygaśnięcie obowiązku podatkowego lub zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na wysokość podatku.

Miejsce składania:  Wójt/Burmistrz/Prezydent miasta właściwy ze względu na miejsce położenia  przedmiotów opodatkowania.

 

A. MIEJSCE SKŁADANIA INFORMACJI

 

3. Burmistrz Kołaczyc

 

    Adres ul. Rynek 1, 38-213 Kołaczyce

B. DANE SKŁADAJĄCEGO INFORMACJĘ

 

B.1 DANE IDENTYFIKACYJNE

 

4. Rodzaj własności, posiadania (zaznaczyć właściwą kratkę)

    1. właściciel          2. współwłaściciel       3. posiadacz samoistny   4. współposiadacz samoistny    5. użytkownik wieczysty

    6. współużytkownik wieczysty  7. posiadacz      8. współposiadacz

 

 

 

 

5. Miejsce/a (adres/y) położenia przedmiotów opodatkowania oraz numer/y działek

 

 

 

 

6. Numer/y księgi wieczystej lub zbioru/ów dokumentów

 

 

7. Nazwisko, pierwsze imię, data urodzenia

 

 

 

8. Imię ojca, imię matki

 

 

 

9. Numer PESEL

 

 

B.2 ADRES ZAMIESZKANIA

 

10. Kraj

 

11. Województwo

12. Powiat

 

13. Gmina

 

14. Ulica

15. Numer domu / Numer lokalu

 

16. Miejscowość

 

17. Kod pocztowy

18. Poczta

B.3 INFORMACJA O WSPÓŁWŁAŚCICIELACH / WSPÓŁPOSIADACZACH

(Podać dane każdego współwłaściciela / współposiadacza jak w pozycji B.1 od nr 7 do 9 oraz w pozycji B.2)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C. OKOLICZNOŚCI POWODUJĄCE KONIECZNOŚĆ ZŁOŻENIA INFORMACJI

 

19. Okoliczności (zaznaczyć właściwą kratkę)

             1. informacja składana po raz pierwszy na dany rok                     2. korekta uprzednio złożonej informacji (wykazu)

 

D. DANE DOTYCZĄCE PRZEDMIOTÓW OPODATKOWANIA (z wyjątkiem zwolnionych)

 

WYSZCZEGÓLNIENIE

POWIERZCHNIA / WARTOŚĆ NIERUCHOMOSCI

D.1 POWIERZCHNIA GRUNTÓW

 

1. związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków

20.

 

............................................................................ m 2

 

2. pod jeziorami, zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni wodnych

21.

 

............................................................................ ha

 

3. pozostałe grunty

 

22.

 

............................................................................ m 2

D.2 POWIERZCHNIA UŻYTKOWA BUDYNKÓW LUB ICH CZĘŚCI (*)

 

1. mieszkalnych - ogółem

23.

............................................................................ m 2

 

 

 

w  tym:

         - kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni)

         - kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m

24.

 

................................................................................................ m 2

 

................................................................................................ m 2

* Do powierzchni użytkowej budynku lub jego części należy zaliczyć powierzchnię mierzoną, po wewnętrznej długości ścian na wszystkich kondygnacjach, z wyjątkiem powierzchni klatek schodowych oraz szybów dźwigowych. Za kondygnację uważa się również garaże podziemne, piwnice, sutereny i poddasza użytkowe.

 

2. związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od części budynków mieszkalnych zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej ogółem

     w  tym:

- kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni)

 

         - kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m

25.

 

.............................................................................. m 2

 

 

................................................................................................. m 2

 

................................................................................................. m 2

 

3. zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym ogółem

     w  tym:

- kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni)

 

         - kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m

26.

 

............................................................................. m 2

 

 

................................................................................................ m 2

 

................................................................................................ m 2

 

4. zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie świadczenia usług medycznych ogółem

     w  tym:

- kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni)

 

         - kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m

27.

............................................................................ m 2

 

 

................................................................................................ m 2

 

................................................................................................ m 2

 

5. pozostałych ogółem, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego

    w  tym:

 

 

- kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni)

 

         - kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m

 

28.

............................................................................ m 2

 

 

 

............................................................................................... m 2

 

............................................................................................... m 2

 

 

D.3 BUDOWLE

 

1. budowle

(wartość, o której mowa w przepisach o podatkach dochodowych)

29.

.........................................................................,.......

E. INFORMACJA O PRZEDMIOTACH ZWOLNIONYCH

    (podać powierzchnię, bądź  wartość budowli przedmiotów zwolnionych oraz przepis prawa - z jakiego tytułu występuje zwolnienie)

PRZEDMIOT ZWOLNIENIA

Z PODATKU

POWIERZCHNIA / WARTOŚĆ NIERUCHOMOŚCI

TYTUŁ ZWOLNIENIA ( podać przepis prawa, z jakiego tytułu wystepuje zwolnienie)

E.1 BUDYNKI i GRUNTY

1.         Budynki i grunty wykorzystywane na cele zapobiegania i przeciwdziałania klęskom żywiołowym, propagowania kultury, prowadzenia działalności z zakresu pomocy społecznej

 

30.

 

 

...................................................... m 2

31.

2.         Grunty, budynki i budowle przeznaczone na działalność w zakresie zagospodarowania odpadów

 

32.

 

.......................................................m 2

33.

3.         Grunty nie objęte zwolnieniami ustawowymi zajęte pod drogi dojazdowe do gruntów rolnych i leśnych oraz posesji, sklasyfikowane w ewidencji gruntów i budynków jako drogi (dr)

 

34.

 

 

...................................................... m 2

35.

4.         Inne przedmioty zwolnienia (ustawowe)

 

36.

 

........................................................

37.

F. OŚWIADCZENIE I PODPIS SKŁADAJĄCEGO / OSOBY REPREZENTUJĄCEJ SKŁADAJĄCEGO

       Oświadczam, że podane przeze mnie dane są zgodne z prawdą.

 

38. Imię

 

 

39. Nazwisko

 

40. Data wypełnienia (dzień - miesiąc - rok)

 

 

 

 

 

41. Podpis (pieczęć) składającego / osoby reprezentującej składającego

G. ADNOTACJE ORGANU PODATKOWEGO

 

42. Uwagi organu podatkowego

 

 

 

 

 

43. Identyfikator przyjmującego formularz

 

44. Data i podpis przyjmującego formularz

 

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00