Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Podkarpackiego rok 2011 nr 182 poz. 2703

Sprawozdanie nr 1 Wójta Gminy Laszki

z dnia 25 marca 2011r.

z wykonania budżetu Gminy Laszki za 2010 rok

Omówienie ogólne

Budżet Gminy Laszki uchwalony przez Radę Gminy w dniu 20 stycznia 2010 r. Uchwałą Nr XXXI/245/10 i po dokonanych zmianach w ciągu roku 2010 plan po stronie dochodów wynosił 18.700 837,66 zł. a po stronie wydatków plan wynosił 20 270.817,15 zł.

Wykonanie budżetu gminy za 2010 r. po stronie dochodów wynosiło 17 810 382,73 zł. tj. 95,24 % do planu a po stronie wydatków wykonanie wyniosło 18 153 874,15 zł. tj. 89,56 % do planu łącznie zadania własne i zadania zlecone gminie z zakresu administracji rządowej.

Budżet Gminy na 2010 rok był nie zrównoważony o kwotę 1 569 349,49 zł. tj. deficyt budżetu gminy. Źródłem pokrycia planowanego deficytu budżetu gminy to planowane do zaciągnięcia kredyty i pożyczki w kwocie 1.099.195,00 zł., oraz nadwyżka budżetu jednostki samorządu terytorialnego z lat ubiegłych w kwocie 470.154,49 zł.

Planowane przychody budżetu gminy w kwocie 1.569.349,49 zł. w tym: kwota 1.099.195,00,00 zł. to zaciągnięcie kredytów i pożyczek na pokrycie: planowanego deficytu oraz nadwyżka z lat ubiegłych kwota 470.154,49 zł. na pokrycie planowanego deficytu.

W budżecie gminy na 2010r. była planowana rezerwa ogólna w kwocie 21.245,00 zł.

Na dzień 31 grudnia 2010 r. budżet zamknął się niedoborem w kwocie 343.491,42 zł.

Na koniec 2010 r. pozostały środki pieniężne nie wykorzystane w kwocie 526.663,07 zł. wynikające z:

1) nadwyżka budżetu jedn.samorz.terytor. z lat ubiegłych w kwocie 126.663,07 zł.

2) wolne środki jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu jst, wynikających z rozliczeń wyemitowanych papierów wartościowych, kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 400.000,00 zł.

W ciągu 2010 r. dokonano 15 zmian budżetu gminy, w tym 7 zmiany dokonano przez Radę Gminy i 8 zmian zarządzeniem Wójta Gminy.

Zmiany wprowadzone przez Radę Gminy spowodowane były przede wszystkim wprowadzeniem zmian poprzez zwiększenia i zmniejszenia planu w dotacjach celowych z budżetu państwa na zadania zlecone gminie z zakresu administracji rządowej oraz na dofinansowanie zadań własnych gminy, zwiększeniem przychodów z tytułu zwiększenia deficytu budżetu, którego źródłem pokrycia była nadwyżka środków pieniężnych z roku 2009, zwiększeniem subwencji oświatowej i równoważącej,. wprowadzenie zadań realizowanych w ramach programu PIS, środków na dofinansowanie własnych zadań bieżących gminy pozyskane z innych źródeł, zwiększenie planu dochodów własnych gminy oraz zmniejszenia i zwiększenia planu wydatków między działami, rozdziałami i paragrafami.

Zmiany wprowadzone przez Wójta Gminy spowodowane były przede wszystkim zwiększeniem planu w dotacjach celowych z budżetu państwa na zadania bieżące zlecone gminie i zadania własne gminy tj. na dopłatę do paliwa, wybory Prezydenta RP , wybory do Sejmu i Senatu RP, przeprowadzenie Powszechnego Spisu Rolnego, wybory samorządowe.

Analiza wykonania dochodów

Plan dochodów budżetu gminy za 2010 r. wynosił 18.700.837,66 zł. wykonanie wynosiło 17.810.382,73 zł. co stanowi 95,24 %. w tym:

- plan dochodów bieżących za 2010 r. wynosił 17.182.145,66 zł. a wykonanie wyniosło 16.953.701,43 zł. tj. 98,67%.

- plan dochodów majątkowych wynosił 1.518.692,00 zł. a wykonanie wyniosło 856 681,30 zł. tj. 56,41 %..

Największą grupę dochodów budżetu gminy stanowią subwencje tj. oświatowa, ogólna i równoważąca dla gminy , co stanowi 54,84 % do wykonanych dochodów gminy. Poza subwencjami to dochody własne gminy, które stanowią 12,43 % wykonanych dochodów, udziały w podatku dochodowym od osób prawnych i fizycznych, które stanowią 5,35 %, dotacje celowe zlecone gminie z zakresu administracji rządowej wykonanie stanowi 18,91 % oraz dotacje i inne środki na dofinansowanie zadań własnych bieżących i inwestycyjnych gminy z budżetu państwa i pozyskane z innych źródeł, które stanowią 8,47 % uzyskanych dochodów.

Do najlepiej zrealizowanych dochodów podatkowych wg uchwalonego planu zaliczyć można:

- podatek od nieruch.od osób prawnych - 97,28 %

- podatek leśny od osób prawnych - 97,30 %

- podatek od środków transport. od osób praw - 100,85 %

- podatek od nieruch od osób fizycz. - 106,81%

- podatek rolny od osób fizycz. - 90,36%

- podatek leśny od osób fizycz. - 102,58 %

- podatek od środków transp.os osób fizycz. - 97,48%

- wpł. z opłaty targowej - 92,91 %

- podatek od czynn.cywilnoprawnych osob.fiz. - 95,36 %

- opłata skarbowa - 95,89 %

- wpływy z opłaty eksploatacyjnej - 94,23 %

- opł.za wydanie zezwol.na sprzed.alkoholu - 98,27 %

- udziały w pod.doch.od osób fizycz. - 97,93 %

- udziały w pod.doch.od osób prawnych - 97,35 %

Niskie wykonanie dochodów podatkowych budżetu gminy do uchwalonego planu wystąpiło w:

- wpł.z podat. doch.osób fiz.kart.podatk. - 17,80 %

- podatek rolny od osób prawnych - 69,92 %

- podatek od czynności cywilnopraw.os.praw. - 30,33 %

- podatek od spadków i darowizn - 85,68 %

Dochody z tytułu dotacji celowych na realizację zadań zleconych gminie z zakresu administracji rządowej zostały przekazane przez dysponentów głównych w 99,08 % do uchwalonego planu dotacji celowych tj. plan w kwocie 3.398.740,00 zł. a wykonanie wynosiło 3.367.503,76 zł. które zostały wykonane w 100,00% do otrzymanej dotacji.

Osiągnięto również dochody z tytułu dotacji celowych i środków innych na dofinansowanie zadań własnych bieżących gminy ze środków budżetu państwa, zagranicznych i innych źródeł gdzie plan wynosił 2.169.029,52 a wykonanie wyniosło kwotę 1.508.671,45 zł. tj. 69,56 %.

Na dzień 31 grudnia 2010 r. okresu sprawozdawczego wg należności przypisanych w dochodach podatkowych wystąpiły zaległości w kwocie 245.203,66 zł., przypisane odsetki od nieterminowych wpłat podatkowych w kwocie 115.873,00 zł. oraz należności z tytułu opłaty eksploatacyjnej w kwocie 32.513,20 zł.

Według należności przypisanych w podatkach od osób prawnych największe zaległości wystąpiły w podatku od nieruchomości w kwocie 61.240,23 zł., a przede wszystkim:

- Małopolskie Przedsięb. Produk . Wikliniarskiej„WIKPLAST”Rudniku 38.569,60 zł.

- Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Radymnie 6.644,63 zł.

- Gminna Spółdzielnia „SCH” w Laszkach 16.026,00 zł.

W podatku rolnym od osób prawnych wystąpiły zaległości wg należności przypisanych w kwocie 1.799,90 zł. a to:

- Małopolskie Przedsięb. Produk. Wiklinar. „WIKPLAST” w Rudniku. 1.799,90 zł.

W pozostałych dochodach podatkowych od osób prawnych wg należności przypisanych wystąpiły zaległości w kwocie 42.092,00 zł. jak niżej:

- odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat - 42.092,00 zł.

W podatkach od osób fizycznych wg należności przypisanych wystąpiły zaległości w kwocie 255 680,53 zł. jak niżej:

- podatku od nieruchomości - 104.083,47 zł.

- podatku rolnym - 77.557,36 zł.

- podatek leśny od osób fizycz. - 54,70 zł.

- wpł.z opłaty targowej - 204,00 zł.

- odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat - 73.781,00 zł.

Na wszystkie występujące zaległości zostały wystawione tytuły wykonawcze do Urzędu Skarbowego oraz zostały zgłoszone wierzytelności na zaległości tych przedsiębiorstw, które są w stanie upadłości i likwidacji do Sędziego Masy Upadłościowej.

W ciągu 2010 roku dokonano przez Radę Gminy obniżenia górnych stawek podatku od nieruchomości, i od środków transportowych od osób prawnych i fizycznych na kwotę 728.231,40 zł. jak niżej:

- podatek od nieruchomości od osób prawnych - 411.710,07 zł

- podatek od środków transportowych od osób praw. - 12.553,84 zł.

- podatek od nieruchomości od osób fizycznych - 285.833,62 zł.

- podatek od środków transportowych od osób fizycz. - 18.133,87 zł.

W ciągu 2010 roku dokonano przez Radę Gminy zwolnień w podatku od nieruchomości od osób fizycznych na kwotę 97.289,08 zł.

W 2010 roku dokonano przez Wójta Gminy umorzeń zaległości podatkowych na kwotę 142.528,50 zł. w tym:

- podatku od nieruch. od osób praw. - 12.891,00 zł.

- podatku rolnym od osób prawnych - 44.377,00 zł.

- odsetki od podatków od osób praw. - 891,00 zł.

- podatku od nieruchomości od osób fizycz. - 22.791,27 zł.

- podatku rolnym od osób fizycz. - 52.074,33 zł.

- podatku leśnym od osób fizycz. - 31,10 zł.

- odsetki od podatków od osób fizycz. - 9.472,80 zł.

Wykonanie planu dochodów budżetu gminy z uwzględnieniem źródeł przedstawia się następująco:

Określenie źródeł dochodów

Kwota planu w zł.

Kwota wykonania w zł.

% wykonania

Dochody własne gminy

2.410.621,14

2.231.991,51

92,59

Udziały w dochodach budżetu państwa

972.525,00

952.294,01

97,92

Subwencja z budżetu państwa w tym:

9.749.922,00

9.749.922,00

100,00

- subwencja oświatowa

5.464.329,00

5.464.329,00

100,00

- subwencja ogólna dla gmin

4.109.145,00

4.109.145,00

100,00

- subwencja równoważąca

176.448,00

176.448,00

100,00

Dotacje celowe na zad. zlecone gminie

3.398.740,00

3.367.503,76

99,08

Dotacje celowe na zad. własne gminy z budż. państwa

814.400,00

813.980,96

99,95

Środki na dofinansowanie własnych zad. gminy pozysk. z innych źródeł, fund. pomoc.

1.354.629,52

694.690,49

51,28

Ogółem

18.700.837,66

17.810.382,73

95,24

-Wykonanie planu dochodów budżetu gminy za 2010 r. wg rodzajów i źródeł przedstawia załącznik Nr 1 do niniejszego sprawozdania.

-Wykonanie planu dotacji zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie za 2010 r. przedstawia załącznik Nr 2 do niniejszego sprawozdania.

- Wykonanie planu dochodów z zakresu wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi za 2010 r. przedstawia załącznik Nr 3 do niniejszego sprawozdania.

- Wykonanie dochodów z zakresu gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej za 2010 r. przedstawia załącznik Nr 4 do niniejszego sprawozdania.

- Wykonanie dochodów z zakresu ochrony środowiska za 2010 r. przedstawia załącznik Nr 5 do niniejszego sprawozdania.

Analiza wykonania wydatków

Plan wydatków budżetu gminy za 2010 r. wynosił 20.270.187,15 zł. a wykonanie wyniosło 18.153.874,15 zł. tj. 89,56 %. w tym:

1) plan wydatków bieżących 17.694.573,15 zł wykonanie 16.150.402,09 zł tj.91,27 %;

2) plan wydatków majątkowych 2.575.614,00 zł. wykonanie 2.003.472,06 zł. tj. 77,79 %

Wydatki były realizowane przez poszczególne jednostki budżetowe a to:

1) Urząd Gminy gdzie plan wynosił 8.162.001,15 zł. a wykonanie wyniosło 6.578.190,81 zł. tj. 80,60 %,

2) Gminny Zespół Obsługi Ekonom-Administr.Szkół plan 8.008.379,00 zł. wykonanie 7.565.104,06 zł. tj. 94,46 % ,

3) Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej plan 3.920.483,00 zł. wykonanie 3.874.180,55 zł. tj. 98,82 %,

4) Ośrodek Współpracy Regionalnej plan 179.324,00 zł. wykonanie 136.398,73 zł. tj. 76,06 %.

Wykonanie wydatków budżetu gminy w 2010 r. w poszczególnych działach i rozdziałach przebiegało w różnym stopniu w zależności od posiadanych środków i stanu zaangażowania prac do realizacji zadań.

Realizacja wydatków budżetowych w poszczególnych działach wg uchwalonego planu przedstawia się następująco:

Lp.

Dział

Plan

Wykonanie

% wykonania

1.

Rolnictwo i łowiectwo

366.100,00

364.372,95

99,53

2.

Leśnictwo

123.624,00

65.470,86

52,96

3.

Wytwarz. i zaopatr. w energ. elektr. gaz i wodę

111.600,00

38.986,89

34,93

4.

Transport i łączność

960.490,00

741.034,93

77,15

5.

Turystyka

159.324,00

134.148,73

84,20

6.

Gospodarka mieszkaniowa

949.130,00

727.423,79

76,64

7.

Działalność usługowa

45.500,00

41.341,87

90,86

8.

Administracja publiczna

2.245.591,00

1.995.052,93

88,84

9.

Urzędy naczel. organ. władzy państw. kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

97.611,00

73.671,00

75,47

10.

Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

383.655,49

234.328,08

61,08

11.

Dochody od osób praw. od osób fizycz. i od innych jednost. nieposiad. osobow. praw. oraz wydatki związ. z ich poborem

60.000,00

38.575,49

64,29

12.

Obsługa długu publicznego

39.000,00

0,00

0,00

13.

Różne rozliczenia

21.245,00

0,00

0,00

14.

Oświata i wychowanie

7.953.502,00

7.550.033,20

94,93

15.

Ochrona zdrowia

43.000,00

18.953,25

44,08

16.

Pomoc społeczna

4.047.090,52

3.992.532,14

98,65

17.

Edukacyjna opieka wychowawcza

583.483,00

533.091,45

91,36

18.

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

1.393.141,14

1.079.644,54

77,50

19.

Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

213.000,00

208.000,00

97,65

20.

Kultura fizyczna i sport

474.100,00

317.212,05

66,91

Razem

20.270.187,15

18.153.874,15

89,56

Plan wydatków budżetu gminy na realizację zadań majątkowych (inwestycyjnych) gminy w 2010 r. wynosił 2.575.614,00 zł. a wykonano kwotę 2.003.472,06 zł. tj. 77,79 %.

Plan wydatków na realizację zadań bieżących gminy wynosił 17.694.573,15 zł. a wykonanie wyniosło 16.150.402,09 zł. tj. 91,27 %, z tego na:

- wynagrodzenia plan wynosił 6.784.150,00 zł. a wykonanie 6.680.176,00 zł. tj. 98,47 %

- pochodne od wynagrodzeń plan 1.261.449,00 zł. a wykonanie 1.206.884,97 zł. tj. 95,67 %

- dotacje z budżetu gminy oraz wpłaty plan 829.362,52 zł. a wykonanie 703.579,00 zł. tj. 84,83 % w tym dotacje dla:

a) instytucje kultury - biblioteki (dotacja podmiotowa) plan 115.000,00 zł. a wykonano 115.000,00 zł. tj. 100,00 %

b) zakład budżetowy GZUW (dotacja przedmiotowa - pokrycie różnicy ceny wody i ścieków), plan 116.600,00 zł. a wykonanie 0,00 zł. tj. 0,00 %

c) Gmina Miejska Przemyśl dla Miejskiego Ośrodka Zapobiegania Uzależnieniom w Przemyślu na obsługę mieszkańców gminy Laszki plan 4.000,00 zł. a wykonanie 3.000,00 zł. tj. 75,00 %( dotacja celowa realizowana na podstawie porozumień),

d) Stowarzyszenia na rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym w Jarosławiu na dowóz dzieci niepełnosprawnych z terenu gminy Laszki do Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego w Jarosławiu plan 24.308,00 zł. wykonanie 24.308,00 zł. tj. 100,00 %, (dotacja celowa z budżetu na finans.zad.zlec.do realizacji stowarzyszeniom),

e) Wpłaty jednostek na państwowy fundusz celowy - dofin.zadań bieżących dla Komendy powiatowej Policji z przeznaczeniem na posterunek policji Laszki - zakup sprzętu komputer. i kamer plan 5.000,00 zł. wykonanie 5.000,00 zł. tj. 100,00 %

f) Miasta Radymno dla Przedszkola Parafialnego w Radymnie dotacja celowa na pokrycie kosztów za dzieci z gminy Laszki korzystających z przedszkola Parafialnego w Radymnie plan 14.636,00 zł. wykonanie 14.635,08 zł. tj. 99,99 %.

g) Gminy Miejskiej Jarosław dotacja celowa na realizacje zadań bieżących gminy na pokrycie kosztów za dzieci z gminy Laszki korzystających z przedszkola niepublicznego w Jarosławiu plan 1.449,00 zł. wykonanie 1.448,64 zł. tj. 99,98 %

h) Stowarzyszenia Ludowych Klubów Sportowych z gminy Laszki wybrane zgodnie z ustawą o działalności pożytku publicznego i wolontariacie plan 247.000,00 zł. wykonanie 245.543,05 zł. tj. 99,41 % ( z przeznaczeniem na upowszechnianie kultury fizycznej i sportu na terenie gminy poprzez zadania szkoleniowe dzieci i młodzieży z zakresu piłki nożnej , szermierki, chodziarzy, lekkoatletyki, ) dotacja celowa z budżetu na finans.zad.zlec.do realizacji stowarzyszeniom).

i) Stowarzyszenia LKS i UKS wybrane w drodze konkursu w ramach realizacji programu PIS - usługi dla dzieci i młodzieży, usługi dla rodzin, plan 108.407,52 zł. wyk. 108.407,52 zł. tj. 100,00 % dotacja cel. z budż. na finans. zad.zlec. do real.stowarzyszeniom.

j) Stowarzyszenia Koła Gospodyń Wiejskich z gminy Laszki na propagowanie rodzimej kultury i tradycji plan 5.000,00 zł. wykonanie 0,00 zł tj.0,00 %

k) Wpłaty gminy na rzecz izby rolniczej plan 13.962,00zł. wykonanie 12.236,71 zł. tj. 87,65 %

l) Starostwo Powiatowe Jarosław - dotacja celowa na pomoc finans. udzielana między jst na dofinans.włas.zad.inwest - przebudowa drogi powiatowej w m. Bobrówka plan 100.000,00 zł. wykonanie 100.000,00 zł. tj. 100,00 %.

m) dotacje na dofinansowanie remontów obiektów zabytkowych - kościołów na terenie gminy plan 74.000,00 zł. wykonanie 74.000,00 zł. tj. 100,00 %

- pozostałe wydatki plan 8.819.611,63 zł a wykonanie 7.559.762,12 zł. tj. 85,72 %

Otrzymane dotacje celowe z budżetu państwa na realizację zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie wykonano w 99,08 % tj. plan wydatków z zakresu dotacji wynosił kwota 3.398.740,00 zł. a wykonano w kwocie 3.367.503,76 zł.

Dotacje te zostały wykorzystane zgodnie z ich przeznaczeniem. Na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej gmina dofinansowuje z własnych środków budżetu z uwagi na małą dotacje z budżetu państwa.

Gmina w 2010 r. realizowała zadania własne na które otrzymała dotacje celowe oraz środki na dofinansowanie zadań własnych bieżących i inwestycyjnych gminy ze środków budżetu państwa , z innych źródeł oraz ma otrzymać refundację z funduszy pomocowych na które poniosła własne środki i plan dochodów z tych dotacji wynosił 2.169.029,52 zł. otrzymano środki w kwocie 1.508.671,45 zł. i wykorzystano w 100,00 %.

W ramach programów realizowany był Program Integracji Społecznej jako poakcesyjny program wsparcia obszarów wiejskich zawarty na podstawie porozumienia z Województwem Podkarpackim na lata 2008-2009 na ogólną kwotę 364.076,70 zł. gdzie w 2008 r. zrealizowano kwotę 121.000,00 zł.z przeznaczeniem na usługi dla dzieci i młodzieży, usługi dla rodzin, wsparcie szkoleniowe, a w 2009 r. została do realizacji kwota 243.076,70 zł. z dalszym ciągiem realizacji programu przyjętych zadań. W wyniku ogłoszonego konkursu została rozdysponowana kwota 178.500,00 zł. do którego przystąpiły organizacje pozarządowe - stowarzyszenia i zrealizowano kwotę 151.700,00 zł. tj.84,99 % . W 2010 r. zwiększono środki o kwotę 17.030,82 zł. tj. do ogólnej kwoty 381.107,52 zł. na realizację Programu Integracji Społecznej. Ogółem na 2010 r. plan wynosił 108.407,57 zł. i wykonano kwotę 108.407,57 zł. tj. 100,00 %.

Ponadto w ramach programów były realizowane i są realizowane programy operacyjne:

1. Zrealizowano Program Rozwoju Obszarów Wiejskich ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na ogólną kwotę 329.903,00 zł. na lata 2009-2010 z przeznaczeniem na „ukształtowanie przestrzeni centrum miejscowości Laszki o szczególnym znaczeniu dla zaspakajania potrzeb mieszkańców poprzez budowę parkingów, chodników, ogrodzenia wokół Urzędy Gminy, Ośrodka Zdrowia i Kościoła oraz budowę sceny widowiskowej na stadionie w Laszkach. W 2009 r. zrealizowano wydatki na kwotę 254.226,- zł. w 2010 r. zrealizowano środki na kwotę 75.677,00 zł. Koszt całego zadania tj. z udziałem środków gminy wynosił 584.161,00 zł. Refundację środków gmina otrzymała w 2010 r. w 100,00 % tj. w kwocie 329.903,00 zł..

2. W trakcie realizacji jest Program Rozwoju Obszarów Wiejskich ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na ogólną kwotę 1.526.812,00 zł. tj. 75 % poniesionych kosztów z przeznaczeniem na „budowę kanalizacji sanitarnej w m. Miękisz Stary i Charytany - II etap. W 2010 r. gmina z własnych środków dokonała wydatków na w/w zadanie w kwocie 790.852,28 zł. w tym do refundacji kwota 486.179,68 zł. Gmina ma otrzymać środki w kwocie 1.526.812,00 zł. w 2011 r. w/g zawartej umowy jako refundację po zapłaceniu z własnych środków i rozliczeniu się z instytucją wdrażającą.

Dochody uzyskane z lasów mienia komunalnego gminy ze sprzedaży drewna, były wydatkowane na gospodarkę leśną tj. na bieżącą pielęgnację upraw leśnych, zakup sadzonek, wycinka drzewa opałowego, tartacznego, podatek leśny, wynagrodzenia i ich pochodne dla pracowników do obsługi lasów .

W zakresie oświata i wychowanie oraz edukacyjna opieka wychowawcza na zadania bieżące i majątkowe w 2010 r. plan wynosił 8.536.985,00 zł. wydatkowano kwotę 8.083.124,65 zł. tj. 94,68 %.

Wydatki w zakresie oświaty były finansowane z otrzymanej subwencji oświatowej, ze środków własnych gminy, dotacji celowych z budżetu państwa i ze środków pozabudżetowych z przeznaczeniem na wydatki bieżące tj. wynagrodzenia i ich pochodne, dodatki wiejskie, odpisy na ZFŚS, bieżące utrzymanie szkół w tym energia elektryczna, gaz, woda, ścieki, remonty szkół, dokształcanie i doskonalenie nauczycieli, stypendia dla uczniów za osiągnięcia w nauce i sporcie, pomoc dla uczniów o niskich dochodach (stypendia socjalne), przewóz dzieci niepełnosprawnych z terenu gminy do ośrodka edukacyjno-wychowawczego w Jarosławiu, zakup materiałów biurowych, zakup pomocy naukowych .

Na wydatki bieżące oświaty i edukacyjnej opieki wychowawczej plan wynosił kwotę 8.003.379,00 zł. a wydatkowano kwotę 7.561.346,46 zł. tj.94,48 %.

Na wydatki majątkowe (inwestycyjne i zakupy inwestycyjne) plan wynosił kwotę 533.606,00 zł. a wydatkowano kwotę 521.778,19 zł. tj. 97,78 %

W 2010 r. gmina otrzymała subwencję oświatową w kwocie 5.464.329,00 zł. a wydatkowała na bieżące utrzymanie oświaty i edukacyjnej opieki wychowawczej kwotę 7.561.346,46 zł.

Gmina w 2010 r. osiągnęła dochody z tytułu wydanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych plan 43.000,00 zł. wykonanie 42.254,05 zł. tj. 98,27 % a wydatki wykonano na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz zwalczania narkomanii plan 43.000,00 zł. wykonanie 18.953,25 zł. tj. 44,08 %.

Na dzień 31 grudnia 2010 r. nie wystąpiły przekroczenia wydatków budżetowych w ramach działów, rozdziałów i paragrafów wg klasyfikacji budżetowej.

Nie było realizowanych wydatków związanych z wieloletnim programem inwestycyjnym gdyż gmina na 2010 r. nie uchwalała limitów wydatków programu inwestycyjnego.

Gmina w 2010 r. zaciągnęła w ramach planowanego deficytu budżetowego kredyt długoterminowy w kwocie 400.000,00 zł. na pokrycie wydatków bieżących.

Na dzień 31 grudnia 2010 r. gmina posiadała zadłużenia w kwocie 400.000,00 zł. z tytułu zaciągniętych kredytów .

Gmina w 2010 r. nie udzielała gwarancji oraz pożyczek z budżetu gminy.

Gmina na dzień 31 grudnia 2010 r. posiadała nie uregulowane zobowiązania niewymagalne na kwotę 918.815,71 zł. z tytułu dodatkowego wynagrodzenia rocznego i ich pochodnych, dostaw i usług tj. energii elektrycznej, gazu, zakupu mat. i wyposażenia.

Stan zaangażowania wydatków na dzień 31 grudnia 2010 r. wynosił 18.477.294,36 zł. plan wydatków wynosił 20.270.187,15 zł. a wykonanie wyniosło 18.153.874,15 zł.

Wykonanie planu wydatków budżetowych z uwzględnieniem ważniejszych wydatków przedstawia się następująco:

Określenie wydatków

kwota planu zł.

kwota wyk. zł.

% wykonania

wydatki majątkowe - inwestycyjne

2.575.614,00

2.003.472,06

77,79

wydatki na wynagr.osob. i bezosob., prowizyjne, dodatk., wynagr. roczne

6.784.150,00

6.680.176,00

98,47

Wydatki na pochodne od wynagrodzeń

1.261.449,00

1.206.884,97

95,67

Dotacje z budżetu

829.362,52

703.579,00

84,83

Pozostałe wydatki

8.819.611,63

7.559.762,12

85,72

Ogółem

20.270.187,15

18.153.874,15

89,56

- Wykonanie planu wydatków budżetu gminy za 2010 r. przedstawia załącznik Nr 6 do niniejszego sprawozdania.

- Wykonanie planu wydatków z zakresu administracji rządowej zleconych gminie przedstawia załącznik Nr 7 do niniejszego sprawozdania.

- Wykonanie planu wydatków z zakresu wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi przedstawia załącznik Nr 8 do niniejszego sprawozdania.

- Wykonanie wydatków z zakresu funduszu sołeckiego przedstawia załącznik Nr 11 do niniejszego sprawozdania.

- Wykonanie wydatków z zakresu dotacji z budżetu gminy przedstawia załącznik Nr 12 do niniejszego sprawozdania.

Realizacja ważniejszych zadań gospodarczych gminy

W 2010 r. poza bieżącym utrzymaniem istniejących zasobów majątkowych gminy finansowane były zadania inwestycyjne i remontowe rozpoczęte w latach ubiegłych, oraz zadania nowo rozpoczęte, takie jak:

- opracowano dokumentację techniczną na budowę sieci wodociągowej w m. Charytany na kwotę 7.786,89 zł.

- opracowano dokumentację techniczną na budowę sieci wodociągowej Wietlin Pierwszy - Bobrówka kwota 19.000,00 zł.

- opracowano plan zaopatrzenia w ciepło, energię elektr. i paliwa gazowe dla gm. Laszki kwota 12.200,00 zł.

- dokonano remontu dróg gminnych i transportu rolnego na kwotę 623.871,52 zł.

- remont świetlicy wiejskiej w m. Bobrówka kwota 19.512,22 zł.

- remont bud.gospod.”hotel robotniczy” z przeznaczeniem na świetlice wiejską Wietlin SHRO na kwotę 39.999,99 zł.

- opracowano inwentaryzację budynku Ośrodka Zdrowia w Laszkach oraz wykon. audytu energetycz. kwota 17.080,00 zł.

- rozbudowa świetlico-remizy w m. Wietlin kwota 176.900,00 zł.

- budowa wiaty gospodarczej przy świetlicy wiejskiej w m. Czerniawka w czynie społ. kwota 2.976,10 zł. ( zak.mater.)

- budowa ogrodzenia przy świetlicy wiejskiej w m. Czerniawka kwota 4.342,96 zł. (zak.mater.) w czynie społ.

- zakończono budowę parkingów, chodników, ogrodzenia wokół UG, Ośrodka Zdr. i Kościoła oraz sceny widowiskowej na stadionie w Laszkach na kwotę 201.283,43 zł.

- budowa alejek przy skwerze poległych lotników w m. Miękisz Stary kwota 18.000,00 zł.

- przeprowadzono remont remizy OSP w m. Laszki na kwotę 16.757,33 zł.

- remont remizo-świetlicy w m. Tuchla kwota 49.355,65 zł.

- budowa ogrodzenia przy remizo-świetlicy w m. Tuchla kwota 7.330,98 zł.

- opracowanie dokumentacji technicznej na rozbudowę remizo-świetlicy w m. Miękisz Stary kwota 8.000,00 zł.

- budowa ogrodzenia przy remizo-świetlicy w m. Wysocko kwota 39.989,00 zł.

- budowa Sali gimnastycznej przy Szkole Podst. w m. Miękisz Nowy kwota 293.905,83 zł.

- rozbudowa przewiązki Sali gimnastycznej przy Szkole Podst. w m. Miękisz Nowy kwota 64.894,64 zł.

- budowa placu zabaw przy Szkole Podst. w m. Miękisz Stary kwota 127.560,94 zł.

- zakup gruntu dla Szkoły Podstaw. w Laszkach kwota 31.659,18 zł.

- aktualizacja projektu technicznego na budowę kanalizacji sanitarnej w m. Korzenica kwota 30.000,00 zł.

- budowa kanalizacji sanitarnej w m. Miękisz Stary i Charytany - etap II na kwotę 790.852,28 zł.

- budowa oświetlenia ulicznego w m. Bobrówka kwota 40.339,41 zł.

- budowa oświetlenia ulicznego w m. Wietlin kwota 4.376,52 zł.

- remont szatni na stadionie w m.Bobrówka na kwotę 20.511,44 zł.

- remont szatni na boisku sportowym w m. Miękisz Nowy kwota 13.649,48 zł.

- opracowano dokumentację techniczną na modernizację szatni na stadionie w m.Laszki na kwotę 14.000,00 zł.

- dokonano zakupów inwestycyjnych na kwotę 20.273,90 zł. w tym:

- kosiarka do koszenia na boisko sportowe w m. Wysocko kwota 6.799,00 zł.

- zakup komputera dla GZEAS kwota 3.757,60 zł.

- zakup komputera dla UG kwota 4.105,30 zł.

- zakup klimatyzatorów do pomieszczenia kancelarii tajnej w UG kwota 5.612,00 zł.

Gospodarka pozabudżetowa

Gospodarka pozabudżetowa to finansowanie zadań w ramach wyodrębnionych poza budżet: zakład budżetowy , rachunek dochodów własnych oraz fundusze celowe Zakład budżetowy to: Zakład Wodociągów i Kanalizacji, rachunek dochodów własnych- Świetlice szkolne prowadzony przy jednostce budżetowej GZEAS.

Zakład budżetowy - Zakład Wodociągów i Kanalizacji w 2010 r. plan przychodów wynosił 725.400,00 zł. a wykonanie wyniosło 557.314,77 zł. tj. 76,83 % uzyskane ze sprzedaży zimnej wody z opłat za przyjmowanie ścieków do oczyszczalni i z usług za wywóz nieczystości.

Plan kosztów wynosił 799.550,00 zł. a wykonanie wyniosło 562.027,75 zł. tj. 70,29 % Na dzień 31 grudnia 2010 r. wg należności przypisanych wystąpiły zaległości w kwocie 133.490,33 zł z tytułu sprzedaży wody i przyjętych ścieków oraz posiada zobowiązania w kwocie 49.250,66 zł., są to zobowiązania niewymagalne z tytułu dodatkowego wynagrodzenia rocznego i ich pochodnych, zakupu dóbr i usług tj. energii elektrycznej, zak.mat. i wposaż.

Na dzień 31 grudnia 2010 r. w zakładzie nie wystąpiły zobowiązania wymagalne.

Dochody własne - świetlice szkolne, funkcjonują przy jednostce budżetowej GZEAS. Plan dochodów własnych przychodów w 2010 r. wynosił 350.000,- zł. a wykonanie wyniosło 278.096,50 zł. tj. 79,46 % są to wpłaty rodziców za dzieci korzystające z wyżywienia w kwocie 96.034,00 zł. i dopłaty z zasiłków celowych z opieki społecznej dla dzieci z rodzin najuboższych w kwocie 182.062,50 zł.,

Plan wydatków wynosił 376.781,16 zł. a wykonano 294.958,51 zł. tj. 78.28 % . Środki niewykorzystane w kwocie 9.919,15 zł. przekazano na rachunek pomocniczy jednostki budżetowej w dniu 31 grudnia 2010 r. z uwagi na ustawową likwidację rachunków dochodów własnych, gdzie środki te mają być wykorzystane na zakup żywości do 30 czerwca 2011 r.

W ramach tego rachunku prowadzone było dożywianie uczniów przy szkołach podstawowych: w Korzenicy, Miękiszu Nowym, Miękiszu Starym, Laszkach i Gimnazjum oraz w Szkole Podstawowej w Wietlinie.

Na dzień 31 grudnia 2010 r. nie wystąpiły zobowiązania wymagalne.

Laszki, dnia 25 marca 2011 r.

Załącznik Nr 1 do Sprawozdania Nr 1
Wójta Gminy Laszki
z dnia 25 marca 2011 r.
Zalacznik1.xls

SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA DOCHODÓW BUDŻETU GMINY LASZKI ZA OKRES OD 1 STYCZNIA DO 31 GRUDNIA 2010 R.

Załącznik Nr 2 do Sprawozdania Nr 1
Wójta Gminy Laszki
z dnia 25 marca 2011 r.
Zalacznik2.doc

SPRAWOZDANIA O DOCHODACH Z OTRZYMANYCH DOTACJI Z ZAKRESU ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ NA ZADANIA ZLECONE GMINIE LASZKI OD DNIA 1 STYCZNIA DO 31 GRUDNIA 2010 R.

Załącznik Nr 3 do Sprawozdania Nr 1
Wójta Gminy Laszki
z dnia 25 marca 2011 r.
Zalacznik3.doc

SPRAWOZDANIE O DOCHODACH Z ZAKRESU WYCHOWANIA W TRZEZWOŚCI I PRZECIWDZIAŁANIA ALKOHOLIZMOWI OD DNIA 1 STYCZNIA DO 31 GRUDNIA 2010 r.

Załącznik Nr 4 do Sprawozdania Nr 1
Wójta Gminy Laszki
z dnia 25 marca 2011 r.
Zalacznik4.doc

SPRAWOZDANIE O DOCHODACH Z ZAKRESU GOSPODAROWANIA NIEKTÓRYMI ODPADAMI ORAZ O OPŁACIE PRODUKTOWEJ OD DNIA 1 STYCZNIA DO 31 GEUDNIA 2010 r.

Załącznik Nr 5 do Sprawozdania Nr 1
Wójta Gminy Laszki
z dnia 25 marca 2011 r.
Zalacznik5.doc

SPRAWOZDANIE O DOCHODACH Z ZAKRESU OCHRONY ŚRODOWISKA OD DNIA 1 STYCZNIA DO 31 GRUDNIA 2010 r.

Załącznik Nr 6 do Sprawozdania Nr 1
Wójta Gminy Laszki
z dnia 25 marca 2011 r.
Zalacznik6.xls

SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA WYDATKÓW BUDŻETU GMINY LASZKI ZA OKRES OD 1 STYCZNIA DO 31 GRUDNIA 2010 R.

Załącznik Nr 7 do Sprawozdania Nr 1
Wójta Gminy Laszki
z dnia 25 marca 2011 r.
Zalacznik7.doc

SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA WYDATKÓW Z ZAKRESU ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ ZLECONYCH GMINIE LASZKI ZA OKRES OD 1 STYCZNIA DO 31 STYCZNIA 2010 R.

Załącznik Nr 8 do Sprawozdania Nr 1
Wójta Gminy Laszki
z dnia 25 marca 2011 r.
Zalacznik8.doc

SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA WYDATKÓW Z ZAKRESU WYCHOWANIA W TRZEŹWOŚCI I PRZECIWDZIAŁANIA ALKOHOLOZMOWI ZA OKRES OD 1 STYCZNIA DO 31 STYCZNIA 2010 R.

Załącznik Nr 9 do Sprawozdania Nr 1
Wójta Gminy Laszki
z dnia 25 marca 2011 r.
Zalacznik9.doc

SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA WYDATKÓW Z ZAKRESU GOSPODAROWANIA NIEKTÓRYMI ODPADAMI ORAZ O OPŁACIE PRODUKTOWEJ ZA OKRES OD 1 STYCZNIA DO 31 GRUDNIA 2010 R.

Załącznik Nr 10 do Sprawozdania Nr 1
Wójta Gminy Laszki
z dnia 25 marca 2011 r.
Zalacznik10.doc

SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA WYDATKÓW Z ZAKRESU OCHRONY ŚRODOWISKA ZA OKRES OD 1 STYCZNIA DO 31 GRUDNIA 2010 R.

Załącznik Nr 11 do Sprawozdania Nr 1
Wójta Gminy Laszki
z dnia 25 marca 2011 r.
Zalacznik11.doc

SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA WYDATKÓW Z ZAKRESU FUNDUSZU SOŁECKIEGO ZA OKRES OD 1 STYCZNIA DO 31 GRUDNIA 2010 R.

Załącznik Nr 12 do Sprawozdania Nr 1
Wójta Gminy Laszki
z dnia 25 marca 2011 r.
Zalacznik12.doc

SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA WYDATKÓW Z ZAKRESU DOTACJI Z BUDŻETU GMINY ZA OKRES OD 1 STYCZNIA DO 31 GRUDNIA 2010 R.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00